Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

    [quote author=Tanrı_kulu link=topic=23299.msg151807#msg151807 date=1337111792]
    Aynı anda 9 kadınla izdivacı olmuştur ancak bu peygambere mahsus bir izindir diye biliyorum. Yoksa yanlış mı biliyorum? Diğer Müslümanlar için sınır 4 sonuçta.

    [/quote]

    yani diyorsun ki Peygamber kuran'daki ayetlerin dışındadır öyle mi?
    yani kuran'da ki 4 kadıla evlilik ayeti Peygamberi kapsamıyor

    doğru anlamış mıyım?

    peki Peygamber'e mahsus olan izni gösteren bir ayet var mıdır? varsa buyrun bizde bilgilenelim. eğer böyle bir ayet yoksa, Peygamber için böyle bir izin olduğunu nerden biliyorsun?

    9 diye duymuşsundur. ama biz duyduklarımıza değil,
    SİZİN EN BÜYÜK HADİS KİTABINIZ OLAN BUHARİYE BAKALIM.

    Buhari, Sahih'inin "Gusül Kitabı, Eşiyle Birleştikten Sonra Tekrar Birleşmek Babı"nda Enes'in şöyle dediğini nakleder:

    "Resulullah bir gece ve gündüzde bir saatte on bir eşine gidip onlarla münasebette bulunuyordu." Ravi der ki: Ben Enes'e; "Buna gücü yetiyor muydu?" diye sorunca, Enes dedi ki: "Biz de onun otuz erkeğin gücüne sahip olduğunu söylüyorduk."

    Sahih-iBuhari, c. 1, s. 75 - 76





    [center]
    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
    [center]
    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

    Yorum


      Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

      peygambere özel izin veren ayet var.
      Tanrı "Beni arayacaksınız, bütün yüreğinizle arayınca beni bulacaksınız," dedi. Yeremya 29:13

      Yorum


        Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

        [quote author=Mousawi link=topic=23299.msg151855#msg151855 date=1337159423]
        peygambere özel izin veren ayet var.
        [/quote]
        paylaşabilir misin?
        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

          El Mizan Nisa 2-6. ayetler

          PEYGAMBERIMIZIN EVLILIKLERI ILE ILGILI BAŞKA BIR ILMÎ ARAŞTIRMA
          İslâm'a yönelik itirazlardan biri de Peygamberimizin (s.a.a) evlilikleridir. Diyorlar ki, çok evlilik zaten başlı başına bir cinsel düşkünlük, şehvet iç güdüsüne boyun eğmek anlamına gelirken Peygamber, ümmeti için yasallaştırdığı dört kadınla yetinmeyerek kendisi için bu sayıyı dokuza çıkardı.
          Bu mesele Kur'an'daki değişik çok sayıda ayetle bağlantılıdır. Bu yüzden meseleyi her yönü ile incelemek için ilgili ayeti ele alınca uzun açıklama yapmak gerekir. Bundan dolayı ayrıntılı açıklamayı uygun olan yerine bıraktık. Şimdilik meseleye özet olarak değineceğiz.
          Şöyle diyoruz: Bu itirazı ileri sürenlerin şu gerçeği göz önüne almaları gerekir: Peygamberimizin çok sayıda kadınla evlenmesi, sandıkları gibi basit bir mesele değildir. (Ki Peygamber kadınlara aşırı derecede düşkün olduğu için eşlerinin sayısını dokuza çıkardı.) Tersine hayatı boyunca seçtiği her eşi için özel bir tercih gerekçesi vardır. Peygamberimiz (s.a.a) ilk evliliğini Hz. Hatice ile (Allah ondan razı olsun) yaptı. Yirmi küsur yıl boyunca sadece onunla evli kaldı. (Bu süre onun evlendikten sonraki ömrünün üçte ikisidir.) Bu sürenin on üç yılı Peygamber oluşundan sonra ve Mekke'ye hicret etmeden önceki döneme rastlar. Sonra Medine'ye hicret etti ve mesajını yaymaya, dini yüceltmeye başladı. Diğer evliliklerini bundan sonra yaptı. Evlendiği kadınların kimi bakire, kimi dul, kimi genç, kimi yaşlı, kimi koca-karı idi. Ömrünün on yıla yakın bölümü böyle geçti. Sonra nikâhı altındakiler dışında başka bir kadınla evlenmesi yasaklandı.
          Bilinen bir şeydir ki, bu özellikleri taşıyan bir davranış biçimini; basit bir kadın sevgisi ile, kadın düşkünlüğü ile, aşırı cinsel oburlukla açıklayıp gerekçelendirmek mümkün değildir. Bu sürecin başı ve sonu böyle bir gerekçeye ters düşer.
          Üstelik, insanlara yönelik gözlemlerimizden şüphesiz olarak biliyoruz ki kadın düşkünü, kadın sevgisine meftun ve onlarla buluşmaya can atan erkek, kadının güzeline, alımlısına, çekicisine, gencine tutkun olur. Bu özellikler de Peygamberimizin (s.a.a) bu konudaki uygulamaları ile uyuşmaz. Peygamberimiz bakireden sonra dul kadınla, genç kadından sonra yaşlı kadınla evlilik yaptı. Meselâ yaşlı bir kadın olan Ümmü Seleme ile evlendi. Yine Zeyneb bint-i Cahş ile evlendiğinde Zeyneb'in yaşı elliyi geçkindi. Bu evlilikleri Ayşe ve Ümmü Habibe gibilerle evlendikten sonra yaptı. İşte durum budur.
          Ayrıca eşlerine şöyle dedi: "Eğer dünyayı ve dünya güzelliğini istiyorsanız mehirlerinizi vererek size güzellikle yol veririm, yani sizi boşarım. Eğer Allah'ı, Peygamberi ve ahireti tercih ediyorsanız dünyadan uzak durur; süslenmeye güzelleşmeye yanaşmazsınız." Onun eşlerine yönelik bu sözlerini Kur'an'dan öğreniyoruz:
          "Ey Peygamber, eşlerine söyle: Eğer dünya hayatını ve süslerini istiyorsanız, gelin size boşanma bedelinizi vereyim ve güzellikle salıvereyim. Eğer Allah'ı, Peygamberi ve ahiret yurdunu istiyorsanız bilin ki, Allah içinizden iyi işler yapanlara büyük mükâfat hazırlamıştır." (Ahzâb, 28-29) Görüldüğü gibi bu tavır da kadın güzelliğine düşkün, onlarla buluşmak için can atan bir erkeğin durumunu yansıtmıyor.
          O zaman bu meseleyi derinliğine inceleyen insaflı bir araştırmacıya bir tek şey kalıyor. O da Peygamberimizin bisetinin başlangıcından sonuna kadar ki bütün evliliklerini şehvetperestlik, kadın düşkünlüğü ve zevk arama dışında başka faktörlere bağlamaktır.
          Peygamberimiz (s.a.a) bu eşlerinden bazıları ile güç kazanmak, destek ve taraftar edinmek için evlendi. Bazıları ile kalpleri kazanmak ve kötülüklerden korunmak için evlendi. Bazı evliliklerini evlendiği kadınların bakımlarını üstlenmek, geçimlerini sağlamak, dulların ve güçsüzlerin yoksulluktan ve perişanlıktan korunmasına müminler arasında çığır açmak için yaptı. Bazı evliliklerini şeriatın bir hükmünü vurgulamak, onu fiilen uygulamak, böylece yanlış bir geleneği kırmak, insanlar arasında yaygın olan batıl bidatları yıkmak için yaptı. Nitekim Zeyneb bint-i Cahş ile olan evliliği böyle bir olaydı. Zeyneb, Zeyd b. Harise'nin eşi idi. Zeyd onu boşadı. Zeyd, Peygamberimizin evlatlığı idi. Araplar, evlatlığın eşini öz evladın eşi gibi kabul ediyor ve baba onunla evlenemezdi. Peygamberimiz bu kanaatin aslı olmadığını göstermek için Zeyneb ile evlendi ve arkasından hakkında birtakım ayetler indi.
          Peygamberimiz Hz. Hatice'nin ölümünden sonra ilk önce Sevda b. Zem'a ile evlendi. Eşi ikinci Habeşistan hicretinden sonra ölmüştü. Sevda, mümin bir muhacir idi. Eğer ailesinin yanına dönseydi, birçok mümin erkek ve kadına yaptıkları gibi hemşehrileri ona da işkence yapar, öldürürler ve dininden döndürüp tekrar kâfir yaparlardı.
          Peygamberimiz, bir evliliğini de kocası Abdullah b. Cahş'ın Uhud-'da öldürülmesinden sonra Zeyneb bint-i Huzeyme ile yaptı. Zeyneb cahiliye döneminin erdemli hanımlarından biri idi. Fakirlere, yoksullara çok yardımlar yaptığı ve onlara şefkatle davrandığı için "yoksulların anası" lakabı ile anılıyordu. Peygamberimiz onunla evlenmekle itibarını korudu.
          Peygamberimiz, bir evliliğini de Ümmü Seleme ile yapmıştı. Adı Hind idi. Daha önce Peygamberimizin teyzesinin oğlu ve süt kardeşi Abdullah Ebu Seleme'nin eşi idi. Abdullah, ilk Habeşistan muhacirlerindendi. Ümmü Seleme dindar, faziletli bir hanımdı. Dindarlığı yanında isabetli görüşlü idi. Kocası öldüğünde yaşlı idi, başında yetimler vardı. Bu yüzden Peygamberimiz (s.a.a) onunla evlendi.
          Peygamberimiz, bir evliliğini de Safiye bint-i Huyeyy b. Ahtab ile yaptı. Safiye'nin eşi "Beni Nadır" kabilesinin reisi idi. Kocası Hayber Savaşında öldü. Babası da "Beni Kurayza" kabilesi ile yapılan savaşta öldürülmüştü. Safiye Hayber'de alınan esirler arasında idi. Peygamberimiz onu seçip azat etti ve kendisi ile evlendi. Böylece onu perişanlıktan ve zilletten kurtardı. Bu evlilikle Peygamber Yahudilerle akrabalık bağı kurdu [ve Müslümanlar ile Yahudiler arasındaki ilişkilerin iyileşmesini sağladı].
          Peygamberimiz, bir evliliğini de Cuveyriye ile yaptı. Asıl adı Burre idi ve Mustalak oğullarının büyüğü olan Haris'in kızı idi. Bu evlilik Mustalak oğulları ile yapılan savaştan sonra oldu. Müslümanlar bu kabilenin iki yüz ailesini kadınları ve çocukları ile birlikte esir almışlardı. Peygamberimiz Cuveyriye ile evlenince Müslümanlar "Bunlar Peygamberimizin hısımlarıdırlar, onları esir tutmak yakışmaz" diyerek hepsini azat ettiler. Bunun üzerine bütün Mustalak kabilesi iman ederek Müslümanlara katıldı. Büyük bir kitle oluşturuyorlardı. Müslüman olmaları diğer Araplar üzerinde olumlu bir etki bırakmıştı.
          Peygamberimizin bir başka evliliği de Meymune ile idi. Asıl adı Burre idi. Haris-i Hilaliye'nin kızı idi. İkinci kocası Ebu Ruhm b. Abduluzza'nın ölümü üzerine kendini cariye olarak Peygamberimize (s.a.a) adadı. Peygamberimiz ise ona nikâhlama teklifi yaparak kendisi ile evlendi ve bu hususta ayet indi.
          Peygamberimiz, bir başka evliliğini de Ümmü Habibe ile yaptı. İsmi Ramle idi ve Ebu Süfyan'ın kızı ve Ubeydullah b. Cahş'ın eşi idi. İkinci Habeşistan hicretinde eşi kendisi ile birlikte hicret etti. Fakat orada Hıristiyan oldu. Ama babası Ebu Süfyan'ın İslâm'a karşı asker topladığı o günlerde kendisi İslâm'a bağlılığını devam ettirdi. Peygamberimiz (s.a.a) onunla evlenerek onu koruma altına aldı.
          Peygamberimiz bir başka evliliğini Ömer'in kızı Hafsa ile yaptı. Eşi Huneys b. Hazzaka Bedir Savaşında öldüğü için dul kalmıştı. Peygamberimiz bir başka evliliğini de Ebu Bekir'in kızı Ayşe ile yapmıştı. Ayşe bakire idi.
          Bu özellikleri bu konunun başında ömrünün başlangıcı ve sonuna ilişkin söylediklerimizle birlikte göz önüne alalım. Ayrıca zahitliğini, süsten uzak duruşunu ve eşlerini de böyle olmaya teşvik edişini düşünelim. O zaman yaptığı evliliklerin diğer insanların evlilikleri gibi olmadığını kesinlikle anlarız.
          Bunlara bir de kadınlara yönelik iyi davranışlarını, cahiliye çağlarının, ilkellik yüzyıllarının ortadan kaldırdığı haklarını ve kaybettirdiği sosyal haklarını yeniden ihya etmesini eklemek gerekir. Öyle ki, rivayete göre son sözü kadınları erkeklere tavsiye etmek oldu. Şöyle buyurdu: "Namaz, namaz. Elinizin altındaki kölelerinize, güçlerinin yetmeyeceği işler yüklemeyin. Kadınlar hakkında Allah'tan korkun. Onlar sizin elinize düşmüş zavallılardır." (Sire-i Halebi, c.3, s.473)
          Eşleri arasında adil davranmak, onlarla iyi geçinmek, gönüllerini hoş tutmak ona mahsus davranışlardandı. (Bu konuda inşallah ilerdeki incelemelerde bazı örnekler dile getirilecektir.) Dörtten çok kadınla evlenebilmek, tıpkı kesintisiz ve iftarsız bir kaç gün arka arkaya oruç tutmak gibi ona mahsus bir hükümdür ve ümmete yasak edilmiştir. İşte bu özellikler ve onların insanlar tarafından açıkça görülmeleri, aleyhinde kampanya yürütmek için sürekli fırsat kollayan düşmanlarını bu mesele yüzünden kendisine karşı çıkmaktan alıkoydu.
          [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



          [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

          Yorum


            Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

            50 - Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

            51 - Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır. ahzab
            Tanrı "Beni arayacaksınız, bütün yüreğinizle arayınca beni bulacaksınız," dedi. Yeremya 29:13

            Yorum


              Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

              o halde peygamber saa istediği kadar kadını kendisine nikahlayabilir mi?
              [center]
              ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
              [center]
              Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
              Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

              Yorum


                Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık.

                hibe varsa olur
                Tanrı "Beni arayacaksınız, bütün yüreğinizle arayınca beni bulacaksınız," dedi. Yeremya 29:13

                Yorum


                  Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                  [quote author=meşedi ali enis link=topic=23299.msg151863#msg151863 date=1337167851]
                  o halde peygamber saa istediği kadar kadını kendisine nikahlayabilir mi?
                  [/quote]
                  [quote author=abdarı_Kerbela link=topic=23299.msg151858#msg151858 date=1337166575]
                  PEYGAMBERIMIZIN EVLILIKLERI ILE ILGILI BAŞKA BIR ILMÎ ARAŞTIRMA
                  ..... Ömrünün on yıla yakın bölümü böyle geçti. Sonra nikâhı altındakiler dışında başka bir kadınla evlenmesi yasaklandı.........
                  [/quote]
                  Ahzap suresinden sonra nazil olan Nisa suresiyle sayın Mousawi'nin belirttiği hükmün kısıtlandığını biliyorum, okudum ama Nisa suresinin tefsirine bakıp cevap vermek en doğrusu kıymetli kardeşim meşedi ali enis.
                  [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                  [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                  Yorum


                    Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                    bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık.

                    hibe varsa olur
                    ayeti kendi kafamıza göre yorumlarsak evet doğrudur bir kadın gelip Peygambere (saa) derse men kendimi sana hibe ettim Peygamber (saa) onu sadece kendisine nikahlayabilir. yani kaç tane kadın gelirse gelsin nikahlayabilir.isterse yüz tane kadın gelsin. yeter ki hibe ediyorum desin, kendisine nikahlayabilir. dediğinize göre bu çıkıyor. ne yapamayız? ayetleri kendi kafamıza göre yorumlayamayız! eğer ayetleri kendimiz okuyarak anlayabilseydik O zaman Peygamber'e (saa) ne gerek vardı? men okuduğum ayetten şunu anlıyorum. bir kadın gelir de, men kendimi Peygamber'e (saa) gibe ettim derse ama Peygamber diğer ayetlerle çelişmeyecek şekilde onu kendisine nikahlayabilir. yani 3 kadınla veya daha az kadınla daimi nikah ile evlidir, o şekilde kendisine daimi nikah ile nikahlayabilir. eğer 4 daimi nikah ile nikahlıysa o halde o hide eden kadını muta nikahı ile nikahlayabilir. ve buda diğer ayetle çelişmez. [flash=450,450]http://www.youtube.com/v/Y_LZrcy8RKU&list=HL1337169615&feature=mh_l olz[/flash]
                    [center]
                    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                    [center]
                    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                    Yorum


                      Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                      peygamberin kaç hanımı vardı
                      Tanrı "Beni arayacaksınız, bütün yüreğinizle arayınca beni bulacaksınız," dedi. Yeremya 29:13

                      Yorum


                        Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                        ilim yuvasında olan sensin gardaşm. bunu sen daha iyi bilirsin.
                        [center]
                        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                        [center]
                        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                        Yorum


                          Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                          Konu nerden nereye gelmiş. Bende merak ettim cevabını. Mufaddal kardeş soru makamından cevabını bir an önce alıp buraya yazar inş.
                          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 22:37.
                          O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                          Yorum


                            Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                            [quote author=Muhammed Taki link=topic=23299.msg151877#msg151877 date=1337172795]
                            Konu nerden nereye gelmiş. Bende merak ettim cevabını. Mufaddal kardeş soru makamından cevabını bir an önce alıp buraya yazar inş.
                            [/quote]

                            Günde 2-3 kez bakıyorum. Gelince aktarıcam.
                            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 22:38.

                            Yorum


                              Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                              [quote author=meşedi ali enis link=topic=23299.msg151851#msg151851 date=1337152829]
                              yani diyorsun ki Peygamber kuran'daki ayetlerin dışındadır öyle mi?
                              yani kuran'da ki 4 kadıla evlilik ayeti Peygamberi kapsamıyor

                              doğru anlamış mıyım?

                              peki Peygamber'e mahsus olan izni gösteren bir ayet var mıdır? varsa buyrun bizde bilgilenelim. eğer böyle bir ayet yoksa, Peygamber için böyle bir izin olduğunu nerden biliyorsun?

                              9 diye duymuşsundur. ama biz duyduklarımıza değil,
                              SİZİN EN BÜYÜK HADİS KİTABINIZ OLAN BUHARİYE BAKALIM.

                              Buhari, Sahih'inin "Gusül Kitabı, Eşiyle Birleştikten Sonra Tekrar Birleşmek Babı"nda Enes'in şöyle dediğini nakleder:

                              "Resulullah bir gece ve gündüzde bir saatte on bir eşine gidip onlarla münasebette bulunuyordu." Ravi der ki: Ben Enes'e; "Buna gücü yetiyor muydu?" diye sorunca, Enes dedi ki: "Biz de onun otuz erkeğin gücüne sahip olduğunu söylüyorduk."

                              Sahih-iBuhari, c. 1, s. 75 - 76[/quote]

                              1- Öncelikle bir ifade dikkatimi çekti. Kısaca belirteyim.
                              "SİZİN EN BÜYÜK HADİS KİTABINIZ BUHARİ" derken? Benim için BUHARİ kıymetli hadis kitaplarından biridir (zayıf rivayetler olmasına rağmen) ama BUHARİ'yi EN BÜYÜK HADİS kitabı olarak görmem.
                              Şiilik dışında, sadece geleneksel Sünnilik mi var yol olarak?

                              2- Ben Ahzap suresinde bahsi geçen o ayetlerdeki özel izni kastettim. Yani o ayete baktığımızda peygamberimize özel bir izin gözükmüyor mu?

                              3- Peygamberimizin 9 kadınla aynı anda evli kalmasını muta nikahıyla mı açıklıyorsunuz? Bu delilsiz bir iddia olur çünkü hiçbir hadiste rastlamadık o hanımlarla geçici süreliğine evlendiğine.

                              Yorum


                                Ynt: Muta nikahında neden sınır yok?

                                [quote author=Tanrı_kulu link=topic=23299.msg151922#msg151922 date=1337189050]
                                3- Peygamberimizin 9 kadınla aynı anda evli kalmasını muta nikahıyla mı açıklıyorsunuz? Bu delilsiz bir iddia olur çünkü hiçbir hadiste rastlamadık o hanımlarla geçici süreliğine evlendiğine.
                                [/quote]
                                evet.en iyisi Mufaddal'nin cevabını beklemek.
                                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 22:37.
                                O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X