Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
Ben öyle insanlar tanıdım ki sırf şevhet belasına bulaşmamak için oruç tutanlar var.Bence bunların makamı muta yapanların makamından kat kat üstündür.Kendimden mi örnek veriyim bilmyorum ben olsam ne muta yaparım nede yaptırırım bu kendine müslüman diyenlere yakışmıycak bir harekettir.
Oruç tutmak da tavsiye edilen yöntemlerden biridir. Zaten şehvetin tek çaresi muta olsaydı adamın her yarım günde bir muta yapması gerekirdi ki bu da uygulanabilir değildir. burada geçen oruçla bile sönmeyen şehvet içindir. ki öyledir. bir ünv hocam bize orucun şehvete artırıcı etkisini doğadaki örnekle ispata çalışmıştı ona hiç girmiyorum!
Mut'ayı müslümana yakışmayacak bir hareket demeden önce ona Peygamberin izin verdiğini bir hatırlamalı değil miydin? Peygamber şimdi hiç kimsenin inkar edemeyeceği şekliyle mutaya bir dönem izin verirken, ya bu müslümana yakışmıyor ama siz idare edin mi dedi!
Muta helal olduğunu söylesek bile o kadar yaygın değil yaygın olmayan birşeyki insanlar bunu tasvip etmiyorki herkes tarafındanda uygulanmıyor.
Bunu size mutayı savunan birinin onu reddeden birine verdiği cevapla cevaplayayım: mutaya haram diyenlerin mutadan doğma olduklarını bir bir sayabilirim diyor sahabe. kimlerin mutadan meydana geldiklerini sayayım diyor!
Muta geçici olduğu içn çoğu kez topluma açılmaz, sürekli evliliklerin bile gizli olabildiği bir toplumda süreli evlilik açıklanır mı? bu mut'anın gizli yapılması gerekir şeklinde bir kural var anlamına gelmesin. toplumda yaygın değil diye iddiaya cevap. ve ayrıca yaygın olmaması bile yasak olduğunu göstermez, ona delil değildir. haramlar ve helaller yaygınlıklarına göre delillendirilmezler! Allah'ın hükümlerine göre belli olurlar.
Bu olayda empati önemlidir muta yapan birisinin sosyal hayattaki diğer kişilerin vede bakışların tavrı nasıl olurdu onu düşünmek lazım.
Akıl herşeyi çözüyorsaki biz adlliyye görüşündeyiz.Aklın bir saatlik muta yapan kişi için düşüncesi ne olur ben şahsen onun kullanılmış bir bez parçasından daha değerli olduğunu bile düşünmem kabul etmemde.Buna kullanılmış vede atılmış sadece bir saatlik zevk için bildiğin zevk aracı bu anlayışın toplum içinde büyük oranda ahlakını bozuncağındanda hem fikirim.
Yani sen şii değil mutezilisin. bunu bilmemiz iyi oldu. çünkü siteyi tanımayanlar şiilerin kendileri bile mutayı kabul etmiyor gibi bir yanlışa düşmemeleri içn bunu açıklamak şarttır. Aklın her şeyi çözmediğini Ebu Hanifeye İmam Sadık a.s. sorduğu fıkhi sorular ve akla zıt cevaplarıyla ispatlamıştır. bu sitede de bu diyalog var. dinin fıkhi hükümleri akla göre çözülemeyeceği gibi akıl hüküm belirleme vasıtası değildir. biz vahye inanırız Allah ancak bizim nasıl kulluk edeceğizi belirler. Ruku bir secde iki! bu akılla neden diye bulunmaz. Allah öyle emretti o yüzden yapıyoruz. Muta da öyle. ama biz bu hükmün artık akla ve yaşama nasıl uygun olduğunu düşünebiliriz. ancak bir hüküm ortada yokken o hükmün nasıl çıkacağını tespit aklın değil vahyin işidir. akla bırakırsak iblisçe bir işlem yapmış oluruz.
"O kadının dünya hayatında bir iz bırakması bencilliğidir.Bu düşünce kesinlikle bencil bir düşüncedir sen çocuk istiyorsun ama koca kahrınıda istemiyorsun aferdersin ama bu doğurcağın çocuğu düşünmemekdir.Onun psikolojisinin nasıl olucağını babasız nasıl yaşayacağını bilmemektir.Her çocuğun bir babaya ihtiyacı var babanın sevgisi vede korumasınada bunu yaparak büyük bir haksızlık yapıldığını düşünüyorum.Ayriyetten çocuk büyüdüğünde annesine babam kim derse ne diycek merak ediyorum.Diyeceği laf belli tanımıyorum bir saatlik muta yaptım bir saatlik zevkimin ürünüsün çok çocuk yapmak istiyordum kendimi avuttum senide kullandım.
Bazen cahilce düşüncelerin nereye vardığını düşünmeden söyler geçeriz. Ama bunlar akıl bu sözlerin ulaştığı akıllarca yine gideceği yere götürülürler. örneğin bu sözleri babasını ölüm yoluyla alan Allah için düşünsek! O zaman babasız büyüyemyeceğini düşünemeyen (!) haşa Allah mı oluyor! Eğer Allah bir çocuğun babasını alıyorsa o zaman muta yoluyla babasız çocuk olmasını neden meşru kılmasın ki? hem nasıl ölüm babası çocuk anlamına gelmiyorsa baban belli ama öldü, muta da öyledir. baban belli ve falancası ama biz ayrı yaşıyoruz demek çok mu zordur?
bir saatlik muta ile dünyaya gelmiş çocuğa sorsak hiç mi var olmamalıydın diye? Elbette muta yoluyla da olsa dünyaya gelmeyi tercih edecektir. kaldı ki bu tercih hiç birimize bırakılmış değildir.
Akıl mutanın yaygınlaşmasının devamlı evliliğin ortadan kalkıcağını yada değerini düşürüp aile kavramını yitiricek bir pozisyonda olduğunda hem fikirdir.Çünki akıl vede insanların kendi nefsi vede hevesi belli bir sorumluluğun altına girmek istemez bu yüzden de kısıtlı olan vede devamlı olmayan şeylerde baskın durur.Buda devamlı evlilik yerine mutanın tercih edilmesi vede sosyal açıdan aile kavramının ortadan kalması demekdir de buda felakettir.yanılıyorsunuz! akıl mut'anın sürekli evliliği hiç bir zaman geçemyeceğinde hemfikirdir. Çünkü mut'ada süreklilik duraganlık ve düzen yoktur. Ama sürekli evlilikte bunlar vardır. artık yaşamın bellidir evin eşin hayatın bellidir bir standarda binmiştir. ama mutada öyle mi! bu nedenle insan huzur ve istikrar için düzeni ve sürekli evliliği ister. bu yüzden aklı bir karış havada ya da zaruri durumların mecbur bıraktıkları dışında kimse mutayı sürekli evliliğe tercih etmez.
Boşanan vede geçinemeyen kadın eş tercihinin üzerinde önemle durmamasıdır.Kadının ekonomik bir özgürlüğünün olması devamlı bir muta yapmasını mı gösteriyor o zaman bu şunu gösteriyor ekonomik bir özgürlüğü olan kadın muta yapmasının sebebi şehvedi duygularını bastırmasıdır.Nitekim erkeklerin hormonsal şehvet duygusu kadınlara göre daha fazladır.Bu söylediğiniz yine beni haklı çıkarıyor çünki ekonomik özgürlüğe sahip bir kadın nefsid vede hefesi gereği muta yapar çünki daimi evlilik kısıtlar vede sorumluluk getirir buda sosyal açıdan bir çöküntü ahlakın toplum üzerindeki etkiside azalmış olur.
katılmıyorum. kadın şehvetinden dolayı değil zaten burada dediğim çocuk sahibi olmak için ama evlenemyen kimseler üzerinde dedim. benim tanıdığım nice kadınlar var artık çocuk sahibi olma şansını yitirmişler. çünkü ekonomik olarak muhtaç olmadıkları bir kocanın kahrını çekmeyi de göze alamamışlar. ama çocuk hasretleri hiç dinmemiş. çocuk hasreti bir fıtri gerçektir. evlenip bir kocaya sahip olmak onun avantajlarını kullanmak da kadınlar içn bir haktır. ancak farz değildir. bu hakkı kullanamyan birinden sen diğer fıtri ihtiyac ve hakkı hangi hakla ve mantıkla alacaksın ki!
Kadın sürekli evliliği tercih eder normalde. ancak şartlar onu bu tercihinden yoksun bırakırsa o zaman geçici evlilik için hakkını kullanabilir. eğer elinden bunu da alırsanız bu durumda bir hayat vurmuş bir de siz vurmuşsunuzdur. sürekli evlilik lezzetinden vazgeçmesi şart haline gelmiş ve hayat onu bu ihtiyacını fedaya zorlamış bir kadın neden sürekli muta yapsın ki! zaten bir kadın sürekli muta yapamaz. mutanın şartlarını incelerseniz bu mümkün değildir. tam tersine muta yapacak bir kadına eğer siz muta caiz değil derseniz onun bu ihtiyacı yok olmayacağından illegal olacak ve yasadışı gizli zina yoluyla bunu halledecektir işte asıl toplum için çöküntü buradadır.
Ben öyle insanlar tanıdım ki sırf şevhet belasına bulaşmamak için oruç tutanlar var.Bence bunların makamı muta yapanların makamından kat kat üstündür.Kendimden mi örnek veriyim bilmyorum ben olsam ne muta yaparım nede yaptırırım bu kendine müslüman diyenlere yakışmıycak bir harekettir.
Oruç tutmak da tavsiye edilen yöntemlerden biridir. Zaten şehvetin tek çaresi muta olsaydı adamın her yarım günde bir muta yapması gerekirdi ki bu da uygulanabilir değildir. burada geçen oruçla bile sönmeyen şehvet içindir. ki öyledir. bir ünv hocam bize orucun şehvete artırıcı etkisini doğadaki örnekle ispata çalışmıştı ona hiç girmiyorum!
Mut'ayı müslümana yakışmayacak bir hareket demeden önce ona Peygamberin izin verdiğini bir hatırlamalı değil miydin? Peygamber şimdi hiç kimsenin inkar edemeyeceği şekliyle mutaya bir dönem izin verirken, ya bu müslümana yakışmıyor ama siz idare edin mi dedi!
Muta helal olduğunu söylesek bile o kadar yaygın değil yaygın olmayan birşeyki insanlar bunu tasvip etmiyorki herkes tarafındanda uygulanmıyor.
Bunu size mutayı savunan birinin onu reddeden birine verdiği cevapla cevaplayayım: mutaya haram diyenlerin mutadan doğma olduklarını bir bir sayabilirim diyor sahabe. kimlerin mutadan meydana geldiklerini sayayım diyor!
Muta geçici olduğu içn çoğu kez topluma açılmaz, sürekli evliliklerin bile gizli olabildiği bir toplumda süreli evlilik açıklanır mı? bu mut'anın gizli yapılması gerekir şeklinde bir kural var anlamına gelmesin. toplumda yaygın değil diye iddiaya cevap. ve ayrıca yaygın olmaması bile yasak olduğunu göstermez, ona delil değildir. haramlar ve helaller yaygınlıklarına göre delillendirilmezler! Allah'ın hükümlerine göre belli olurlar.
Bu olayda empati önemlidir muta yapan birisinin sosyal hayattaki diğer kişilerin vede bakışların tavrı nasıl olurdu onu düşünmek lazım.
Akıl herşeyi çözüyorsaki biz adlliyye görüşündeyiz.Aklın bir saatlik muta yapan kişi için düşüncesi ne olur ben şahsen onun kullanılmış bir bez parçasından daha değerli olduğunu bile düşünmem kabul etmemde.Buna kullanılmış vede atılmış sadece bir saatlik zevk için bildiğin zevk aracı bu anlayışın toplum içinde büyük oranda ahlakını bozuncağındanda hem fikirim.
Yani sen şii değil mutezilisin. bunu bilmemiz iyi oldu. çünkü siteyi tanımayanlar şiilerin kendileri bile mutayı kabul etmiyor gibi bir yanlışa düşmemeleri içn bunu açıklamak şarttır. Aklın her şeyi çözmediğini Ebu Hanifeye İmam Sadık a.s. sorduğu fıkhi sorular ve akla zıt cevaplarıyla ispatlamıştır. bu sitede de bu diyalog var. dinin fıkhi hükümleri akla göre çözülemeyeceği gibi akıl hüküm belirleme vasıtası değildir. biz vahye inanırız Allah ancak bizim nasıl kulluk edeceğizi belirler. Ruku bir secde iki! bu akılla neden diye bulunmaz. Allah öyle emretti o yüzden yapıyoruz. Muta da öyle. ama biz bu hükmün artık akla ve yaşama nasıl uygun olduğunu düşünebiliriz. ancak bir hüküm ortada yokken o hükmün nasıl çıkacağını tespit aklın değil vahyin işidir. akla bırakırsak iblisçe bir işlem yapmış oluruz.
"O kadının dünya hayatında bir iz bırakması bencilliğidir.Bu düşünce kesinlikle bencil bir düşüncedir sen çocuk istiyorsun ama koca kahrınıda istemiyorsun aferdersin ama bu doğurcağın çocuğu düşünmemekdir.Onun psikolojisinin nasıl olucağını babasız nasıl yaşayacağını bilmemektir.Her çocuğun bir babaya ihtiyacı var babanın sevgisi vede korumasınada bunu yaparak büyük bir haksızlık yapıldığını düşünüyorum.Ayriyetten çocuk büyüdüğünde annesine babam kim derse ne diycek merak ediyorum.Diyeceği laf belli tanımıyorum bir saatlik muta yaptım bir saatlik zevkimin ürünüsün çok çocuk yapmak istiyordum kendimi avuttum senide kullandım.
Bazen cahilce düşüncelerin nereye vardığını düşünmeden söyler geçeriz. Ama bunlar akıl bu sözlerin ulaştığı akıllarca yine gideceği yere götürülürler. örneğin bu sözleri babasını ölüm yoluyla alan Allah için düşünsek! O zaman babasız büyüyemyeceğini düşünemeyen (!) haşa Allah mı oluyor! Eğer Allah bir çocuğun babasını alıyorsa o zaman muta yoluyla babasız çocuk olmasını neden meşru kılmasın ki? hem nasıl ölüm babası çocuk anlamına gelmiyorsa baban belli ama öldü, muta da öyledir. baban belli ve falancası ama biz ayrı yaşıyoruz demek çok mu zordur?
bir saatlik muta ile dünyaya gelmiş çocuğa sorsak hiç mi var olmamalıydın diye? Elbette muta yoluyla da olsa dünyaya gelmeyi tercih edecektir. kaldı ki bu tercih hiç birimize bırakılmış değildir.
Akıl mutanın yaygınlaşmasının devamlı evliliğin ortadan kalkıcağını yada değerini düşürüp aile kavramını yitiricek bir pozisyonda olduğunda hem fikirdir.Çünki akıl vede insanların kendi nefsi vede hevesi belli bir sorumluluğun altına girmek istemez bu yüzden de kısıtlı olan vede devamlı olmayan şeylerde baskın durur.Buda devamlı evlilik yerine mutanın tercih edilmesi vede sosyal açıdan aile kavramının ortadan kalması demekdir de buda felakettir.yanılıyorsunuz! akıl mut'anın sürekli evliliği hiç bir zaman geçemyeceğinde hemfikirdir. Çünkü mut'ada süreklilik duraganlık ve düzen yoktur. Ama sürekli evlilikte bunlar vardır. artık yaşamın bellidir evin eşin hayatın bellidir bir standarda binmiştir. ama mutada öyle mi! bu nedenle insan huzur ve istikrar için düzeni ve sürekli evliliği ister. bu yüzden aklı bir karış havada ya da zaruri durumların mecbur bıraktıkları dışında kimse mutayı sürekli evliliğe tercih etmez.
Boşanan vede geçinemeyen kadın eş tercihinin üzerinde önemle durmamasıdır.Kadının ekonomik bir özgürlüğünün olması devamlı bir muta yapmasını mı gösteriyor o zaman bu şunu gösteriyor ekonomik bir özgürlüğü olan kadın muta yapmasının sebebi şehvedi duygularını bastırmasıdır.Nitekim erkeklerin hormonsal şehvet duygusu kadınlara göre daha fazladır.Bu söylediğiniz yine beni haklı çıkarıyor çünki ekonomik özgürlüğe sahip bir kadın nefsid vede hefesi gereği muta yapar çünki daimi evlilik kısıtlar vede sorumluluk getirir buda sosyal açıdan bir çöküntü ahlakın toplum üzerindeki etkiside azalmış olur.
katılmıyorum. kadın şehvetinden dolayı değil zaten burada dediğim çocuk sahibi olmak için ama evlenemyen kimseler üzerinde dedim. benim tanıdığım nice kadınlar var artık çocuk sahibi olma şansını yitirmişler. çünkü ekonomik olarak muhtaç olmadıkları bir kocanın kahrını çekmeyi de göze alamamışlar. ama çocuk hasretleri hiç dinmemiş. çocuk hasreti bir fıtri gerçektir. evlenip bir kocaya sahip olmak onun avantajlarını kullanmak da kadınlar içn bir haktır. ancak farz değildir. bu hakkı kullanamyan birinden sen diğer fıtri ihtiyac ve hakkı hangi hakla ve mantıkla alacaksın ki!
Kadın sürekli evliliği tercih eder normalde. ancak şartlar onu bu tercihinden yoksun bırakırsa o zaman geçici evlilik için hakkını kullanabilir. eğer elinden bunu da alırsanız bu durumda bir hayat vurmuş bir de siz vurmuşsunuzdur. sürekli evlilik lezzetinden vazgeçmesi şart haline gelmiş ve hayat onu bu ihtiyacını fedaya zorlamış bir kadın neden sürekli muta yapsın ki! zaten bir kadın sürekli muta yapamaz. mutanın şartlarını incelerseniz bu mümkün değildir. tam tersine muta yapacak bir kadına eğer siz muta caiz değil derseniz onun bu ihtiyacı yok olmayacağından illegal olacak ve yasadışı gizli zina yoluyla bunu halledecektir işte asıl toplum için çöküntü buradadır.
Yorum