Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg11164#msg11164 date=1237067356]
    Yukarda kaynaklari ile islam fikihi felan yaziyor.Fikih kitaplari bir kaynak midir sizce ?
    [/quote]

    Bu konuda Fıkıh kitaplarından ziyade, Hadis ve Tarih kitaplarından aynı şekilde, örnek verebilirim.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=Ebul Fazl link=topic=1684.msg11168#msg11168 date=1237068168]
      Siz dün gece ne dediniz. "gündüzcülük ne bilader: bu uydurmaları da nerden çıkarıyorsunuz?"
      Buyrun ibni abidinin reddul muhtarından çıkardık "gündüzcülüğü"
      İsterseniz Reddul muhtarada itiraz edin.
      [/quote]

      Gündüzcülük meselesi sadece Reddul Muhtarda geçmiyor. İnşaallah bu gün işlerimi bitirip bu meseleye dair diğer kaynakları sunmaya çalışırım.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg11175#msg11175 date=1237069086]
        neden darul kitap ı kaynak kabul etmedik. o da sizden bulaştı herhalde, bir kısım yayınevinin bastıklarını bile kabul etmeyen arkadaşların internet sitesini kaynak göstermesini lakayt lık olarak değerlendirdim.[/quote]

        Değerli ve saygı değer kardeşim, kaynak göstermek için, koşarak eve gidip, reddul muhtarı alıp, scan edip buraya yerleştirmemin anlamı yok. Ve ya diğer kaynakları. www.darulkitap.com Sanal alemde tanınmış ve bir o kadar da ünlenmiş meşhur bir Ehl-i Sünnet kaynak sitesidir. Buhari, Müslim başta olmak üzere sizin dahi bilmediğiniz onlarca kaynağınız o sitede yayınlanmaktadır. Kaynak olarak aktardıklarım, Reddul Muhtar kitabı ve diğer kitaplardır. Kaynak olarak aktardıklarımı, sitede her hangi birisi yazmamış, yorum değil, köşe yazısı değil. Bir Kitabın Sayfasıdır.

        Saygılarımla.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=HiLaLNuR link=topic=1684.msg11215#msg11215 date=1237117328]
          Günddüzcülük denileni nikah da belki hz.ömerin muta nikahini yasakladikdan sonra bundan mahrum kalmamak icin kendilerine sectikleri bir yoldur.Cok sacma degilmi mutayi rededip de gündüzcülüge evet demek ?[/quote]

          Öylede olabilir. Ama iş gündüzlükle bitmiyor. incelediğiniz zaman, fetva içinden fetva çıkarıldığını ve adı muta olmasında ne olursa olsun gibisinden bir çok bahaneyi mutlaka göreceksiniz.

          Allah nasip ederse, bu meseleyi şu an hazırladığım ve kısa zamanda burda sunmaya çalışacağım, ZİNA ile ilgili başlıkta tüm detayları ile belirteceğim.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=ypa link=topic=1684.msg11245#msg11245 date=1237182608]
            araştırmalarınızı takip edeceğim.

            ben çekincelerimi her zaman söyledi, söylerim de. net üzerinde her şeyi değiştirebilir. scan edilen her nesneyi değiştirebilirsiniz.
            değiştirilmiştir, ya da bu yanlış demedim. sadece sizin kaynak olarak sunmanızı önceki yazışmalarda yayınevine bile itiraz eden şia lar olduğu için garipsedim diyelim. mesele eklediklerinizin yanlış olduğunu, düşündüğüm için değil.

            sizin de malumunuz, din üzerine oynanan oyunlar çoktur, bunun için Arabistanlı Lawrence filmini de izlemenizi tavsiye ederim.
            [/quote]

            burada kopyalanan yada scanlanan eserler dünyanın öbür ucunda değil islami kitapçılarda,kütüphanelerde bulunup kontrol edilebilir.
            Madem ekitaplara güvenmiyorsunuz bizzat kitabı elinize alıp bakabilirsiniz.
            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
            İmam Ali (a.s)

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=ypa link=topic=1684.msg11234#msg11234 date=1237150738]
              * Son olarak şunu da bilelim: Daha önce temas ettiğimiz ve Şia tarafından mut'a nikahının mübahlığına delil yapıldığını belirttiğimiz ayet de alimlerce, siyak ve sibakı içerisinde tahlil edilerek, ondan Şia'nın çıkardığı hükmün batıl olduğu gösterilmiştir. Bu ayetle ilgili olarak yapılan iki ayrı açıklamayı kaydedeceğiz. Mezkur ayette فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَاتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ.. . o halde onlardan hangisiyle faidelendi iseniz, ücretlerini takdir edildiği vecih üzere ödeyiniz" (Nisa 24) denmektedir.Alimler, bunun mut'ayı helal kılmak üzere indiğini iddia etmenin açık bir hata olduğunu, bu rivayetin hiçbir muteber sünnî kaynakta bulunmadığını, bunu İbnu Mes'ud veya bir başka sahabeye nisbet etmenin büyük bir iftira olduğunu söylerler. Ayrıca derler ki:

              1) Şia'nın bundan çıkardığı hüküm Kur'an'ın başka ayetlerine zıttır. Bu ayetleri yukarıda kısmen kaydettik.

              2) Ayetin, diğer ayet ve hadislere uygun te'vili ise şöyledir: "Eğer siz nikah akdi sırasında mehir belirtti iseniz, akitten sonra kadınla zifaf yaptığınız takdirde, bir müddet sonra boşanacak olursanız, belirlenen mehrin tamamını ödeyeceksiniz, zifaf yapmadı iseniz yarısını ödeyeceksiniz."Bu ibareyi, makablinden koparıp müstakillen ele almak, Arapça açısından batıl bir davranış olur. Zira baştaki "fe", ibarenin makablinden koparılıp, cümle başı yapılmasına manidir. Bu "fe" kendisinden sonraki ibareyi, önceki kısma bağlar.Ayrıca İbnu Mes'ud'a nisbet edilen الى اجَلٍ ziyadesine gelince, bu hiçbir muteber sünnî kaynakta mevcut değildir. Mensuh bir kıraat olarak sübutunu kabul edecek olursak, mensuh olduğu için onunla amel edilmez. Çünkü mütevatir ayetlerle sabit olan ahkâma muhaliftir.Farz-ı muhal olarak kabul edelim ki, bu sabittir. Yine de onun mut'aya delalet ettiği söylenemez. Şöyle ki, الى اَجَلٍ "belirlenen müddet kadar" tabiri, istimtaya (kadından istifadeye) müteallıktır, akdin kendine değil. Halbuki mut'ada belirlenen müddet, istimtaya değil, akdin kendisine müteallıktır. Böylece mana şu olur: "Nikahlı kadınlarla muayyen bir vakte kadar istimta etmişseniz onlara mihirlerini tam olarak verin." Bu ziyadeyi ilave etmenin gayesi, mehrin tam olarak ödenmesi için nikah müddetinin tamamen geçmesine bağlı olduğu hususunda düşülebilecek vehmi önlemektir. Nitekim örfte, mehrin üçte biri peşin verilir, üçte ikisi de nikahın devamı müddetiyle bağlı kılınır. Halbuki bu geciktirme işi bir vecibe olmayıp, kadının tasarruf ve ihtiyarı ile husule gelir. Kadın dilerse, zifaftan sonra hepsini bir defada talep etme hakkına sahiptir. Şeriat ona bu hakkı tanımıştır. Eğer, الى اَجَلٍ ibaresi, akde müteallık bir kayıt olsaydı, Şia nezdinde mut'a ömür boyunca ve ebeden sahih olmazdı. Halbuki bu, Şia'nın icmaıyla sahihtir.Ayette geçen وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوًْ "Sizden kim... bolluğa güç yetiremezse" ibaresinin siyakı da nikahla ilgilidir. Yani, "sizden biri, hür kadınların mehrini ve nafakasını vermeye gücü yoksa Müslüman cariyelerle nikahlansın" demektir. Durum böyle iken ayetin ortasında yer alan ibareyi, siyak ve sibakından koparmak mut'aya hamletmek, Kelamullah'ı açık şekilde tahrif etmek olur.Dahası bu ayeti teemmül eden her aklı başında kişi, mut'anın açık olarak haram edildiğini görür. Çünkü Allah Teala hazretleri ayette hürlerle evlenmenin imkansızlığı halinde cariyelerle iktifayı emretmektedir. Eğer önceki kelamda mut'anın müddeti kastedilseydi, arkadan وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوًْ "Sizden kim... bolluğa güç yetiremezse" demezdi. Çünkü, hür kadınla nikahlanamama halinde mut'a, cima ihtiyacını görme ile sınırlı kalmayıp, aksine "Her bir yenide daha hoş daha tatlı bir lezzet var" hükmüne tabi olmuş olmaktadır. Bu durumda şöyle sorulabilir: Hangi zaruret bu sıkı ve şiddetli kayıtla cariyenin nikahlanmasını helal kılmaya götürür?[114] İkinci açıklama, diğer ayetlere dayanılarak yapıldığı için bundan daha sahihtir. Üstelik, Şia'nın ayetten çıkardığı delillere cevap mahiyetindedir. Şöyle ki: Şiî müellif Tûsî, Tehzibu'l-Ahkam'da, ayette istimta kelimesinin geçmesini şöyle açıklar: "Bundan murad mut'a nikahıdır. Çünkü kelime şeriatte mutlak kullanılınca bu hususi nikah anlaşılır..." Tûsî şöyle devam eder: "Ayette geçen فَاتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ "kadınlara ücretlerini verin" ibaresi de bundan muradın mut'a nikahı olduğunu te'yid eder. Çünkü normal nikahta verilen paraya şeriatta ücret denmez "mehir" denir.[115] Şia'nın bu yorumunu cevaplayan Kâsâni der ki: "İstimta"dan (faidelenmeden) burada murad nikahtaki istimtadır. Çünkü ayetin başında da sonunda da zikri geçen şey meşru nikahtır. Şöyle ki: Allah Teala hazretleri ayetin başında[116]kadınlardan nikahı haram olanlardan bir kısmını zikretti. Sonra bunların dışında kalanları: وَاُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذلِكُمْ اَنْ تَبْتَغُوا بِاَمْوَالِكُمْ "Bunların gerisinde olanları mallarınızla arayıp nikahlamanız için size helal kılındı" ibaresiyle mübah kıldı. Ayetin devamında geçen مُحْصِنِينَ غَيْرُ مُسَافِحِينَ "namuskar ve zinaya sapmamış olanlardan" ibaresi "evlenmemiş olanlar, zani olmayanlar" demektir. Ayeti kerimenin devamında Allah Teala وَمَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوًْ اَنْ يَنْكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ "Sizden kim hür Müslüman kadınları nikahla alacak bir bolluğa güç yetiremezse..." buyururken "nikah" kelimesini zikretmiştir, icareyi (kiralamayı) ve mut'ayı değil. Öyleyse, önceki geçen فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ (faidelendiğiniz) tabiriyle "nikahtaki faidelenme" anlaşılacaktır. Kâsâni açıklamasına şöyle devam eder: "Ayette kadına verilecek meblağın "ecr" olarak isimlendirilmesine gelince: Nikahtaki "mehir" bazan ücret kelimesiyle ifade edilmiştir. Nitekim ayetin devamında Allah Teala hazretleri فَانْكِحُوهُنَّ بِاِذْنِ اَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ "...Kadınları ailelerinin izniyle nikahlayın onlara ücretlerini verin" buyurmakta, ücretle "mehr"i kasdetmektedir. يَا اَيُّهَا النَّبِىُّ اِنَّا اَحْلَلْنَا لَكَ اَزْوَاجَكَ الَّتِى آتَيْتَ اُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ Ey Peygamber! Ücretlerini (=mehirlerini) verdiğin hanımlarını Allah'ın sana ganimet olarak verdiği cariyeleri... sana helal kıldık" (Ahzab 50) buyurarak mehri ücret kelimesiyle ifade etmiştir."Kâsâni, burada bir noktaya daha dikkat çeker: Nikah esnasında verilene mehir denmiştir, kadına duhülden ve ondan istimtadan sonra verilmesi gerekene de ücret denmiştir[117]. Kâsâni'nin bu açıklaması kavranınca, Şia alimlerinin, "bu ayette zikredilen mut'a serbestisi" iddiasının tutarsızlığı anlaşılacak ve bunun nes -hedilmediğine dair yürüttükleri sayfalar dolusu mülahaza ve mütala-aların, itham ve tarizlerin havaya kürek sallama olduğu anlaşılacaktır

              [/quote]

              Kuranı anlamada iki metod vardır,
              ilki Kuran ayetlerini başka kuran ayetleri ile tahlil etmek
              ikinciside Kuran ayetlerini hadisle tahlil etmek,

              hangi metotla giderseniz gidin şu noktaya ulaşırsınız.

              1- Muta nikahı yapılmışmıdır? cevabı evettir

              2-kaç kez izin verilmiştir? sünni kaynaklara göre 6-9 kez

              3-ne zaman yasaklanmıştır? sünni kaynaklara göre bu tam bir muammadır,kimi kaynakta hayberin fethinde,kimisinde mekkenin fethinde,vs... bir çok farklı yer ve zaman zikredilir.Ve en az 15-20 farklı rivayettede Resulullah zamanında yasak olmadığı hatta halife ebubekir zamanındada yasak olmadığı halife Ömerin kendi reyi ile bunu yasak ettiği geçmektedir.

              bunları dikkate alan ciddi bir araştırmacı konu hakkında rahatlıkla bir görüşe sahip olabilir
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=ypa link=topic=1684.msg11355#msg11355 date=1237236833]
                ben eklediğiniz kısmı bulamadım kardeş. mesele bundan ibaret. darul kitap ta ilgili kitabı buldum fakat reddul muhtar da nikah kısmında sizin okuyup eklediğiniz yeri bulamadım.[/quote]





                Aynen şu yazmaktadır:

                Gündüzcülerle evlenmekte beis yoktur. Aynî. Kendisi nikâh inşasına mahâl, mânilerden hâli bir kadın hâkim huzurunda, "Bu adam beni sahih nikâhla aldı" diye iddia eder de hâkim kadının getirdiği beyyine ile nikâhına hüküm verirse, hakikatta evlenmemiş de olsa, o adamın bu kadınla cimada bulunması helâl olur. Nikâhlı olduğunu erkek iddia ederse, yine kadın o erkeğe helâl olur.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=ypa link=topic=1684.msg11245#msg11245 date=1237182608]
                      .

                      ben çekincelerimi her zaman söyledi, söylerim de. net üzerinde her şeyi değiştirebilir. scan edilen her nesneyi değiştirebilirsiniz.




                      neden şia kaynaklar yok, çünkü sizin kaynaklara cevaz yok. yukarıda da eklediğim kısımda görüldüğü üzere, yaromlarınızın diğer ayetlerle çeliştiği görüşü hakiim.

                      .
                      [/quote]

                      scan edilen her nesneyi değişebilirsiniz demek iftira olmuyormu..arkadaşımız eklediği konu dışında birde link vermiş oraya bakabilirsin..

                      ikincisi neden şia kaynakları yok demişsin..sen kendi kaynaklarını inkar ederken bizim kaynakları nasıl kabul edersin onu merak ettim..

                      çünkü cevaz yok (izin yada müsade anlamında) demişsin..bu ne demek oluyor azbuçuk açarmısın..bizim hangi kaynaklara cevaz yok..
                      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=ypa link=topic=1684.msg11411#msg11411 date=1237273307]
                        bir de gündüzcü nedir? kimdir ve birliktelikten (gündüz birlikte olur, gece olamaz derken) ne kasdetilmektedir. bu açıklamaya bakmak gerektiğini düşünüyorum.

                        araştıralım, görüşelim kardeş,[/quote]

                        Değerli kardeşim, konuyu rayından çıkarmanın anlamı yok. Gündüzcüler meselesine dair yeteri kadar açıklama yapıldı ve eklemelerde bulundum. Şimdi sizen ricam asıl konuya dönmeniz ve o konu etrafında yazışmanızdır. Bu arada eğer Gündüzcüleri açıklamak isterseniz buyrun açıklayın.

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=serdarcan link=topic=1684.msg11414#msg11414 date=1237274613]
                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg11245#msg11245 date=1237182608]
                          .

                          ben çekincelerimi her zaman söyledi, söylerim de. net üzerinde her şeyi değiştirebilir. scan edilen her nesneyi değiştirebilirsiniz.




                          neden şia kaynaklar yok, çünkü sizin kaynaklara cevaz yok. yukarıda da eklediğim kısımda görüldüğü üzere, yaromlarınızın diğer ayetlerle çeliştiği görüşü hakiim.

                          .
                          [/quote]

                          scan edilen her nesneyi değişebilirsiniz demek iftira olmuyormu..arkadaşımız eklediği konu dışında birde link vermiş oraya bakabilirsin..

                          ikincisi neden şia kaynakları yok demişsin..sen kendi kaynaklarını inkar ederken bizim kaynakları nasıl kabul edersin onu merak ettim..

                          çünkü cevaz yok (izin yada müsade anlamında) demişsin..bu ne demek oluyor azbuçuk açarmısın..bizim hangi kaynaklara cevaz yok..

                          [/quote]

                          Sanırım siz yanlış anladınız serdarcan
                          ypa nın kastetdiği. scan edildikten sonra webde yayınlamadan önce yayınlayanlar tarafından yapılabilecek bir değişiklik ihtimalidir.

                          Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            Bismillahirrahmanirrahim.Selamun Aleykum

                            Aşağıdaki sitede kaynakları altlarına olmak üzere şunlar yazmakta,

                            "http://ISLAMhukukusayfasi-ilmihal.bl...t-evlilik.html


                            6)Süresi sınırlı (muvakkat) nikah fasittir. Ebû Hanife, Ebü Yusuf ve İmam MUHAMMED'e göre süresi belirlenen nikah akdi fasit olur. Bu üç müctehid geçici nikahı, mut'a nikahına kıyas etmiştir. Bir erkeğin evlenme engeli bulunmayan bir kadına şahitlerin huzurunda; "Seni şu kadar mehir karşılığında bir ay süreyle veya hac yolculuğu sonuna kadar kendime eş olarak aldım" dese, kadın da kabul etse, geçici (muvakkat) nikah söz konusu olur. Diğer yandan sürenin sözle ifade edilmesi gerekir. Kocanın süreyi niyetinden geçirmesi nikahı etkilemez. Diğer yandan bir kimse yalnız gündüzleri birlikte olmak üzere bir kadınla evlense nikahları caiz olur. Böyle bir evlilik muvakkat nikah kapsamına girmez. Böyle bir kadına "gündüzcü (nehâriye)" denir.

                            Ebu Hanife'nin müctehit öğrencilerinden Züfer İbn el-Huzeyl (ö. 158/775)'e göre geçici (muvakkat) nikah geçerli olup, süre şartı geçersizdir. Çünkü bu fasit bir şart olup, böyle bir şarttan dolayı nikah akdi iptal edilemez ve sürekli olarak meydana gelmiş olur. (bk. el-Kasanî, a.g.e., II, 256 vd.; İbn Abidin, a.g.e., II, 481, 484, 825; el-Mevsılî, el-ihtiyar, III, 86, 87.)

                            Hanefiler dışındaki üç mezhebe göre de geçici nikahlar geçerli değildir. Ancak böyle bir nikahın caiz oluşu Abdullah İbn Abbas (r. anhüma)'dan nakledilmiş ve Ata ile Tavus'un da aynı görüşte oldukları belirtilmiştir. Bununla birlikte İbn Abbas'ın bu görüşten döndüğü de nakledilmiştir. (bk. el-Cezîrî, el-Fıkh ale'l-Mezahibi'l-Erbaa, IV, 116, 117; Bilmen, a.g.e., II, 25.)"


                            * "Bu üç müctehid geçici nikahı, mut'a nikahına kıyas etmiştir. "


                            Muta nikahı ile geçici nikah arasındaki fark nedir acaba?

                            * "Bir erkeğin evlenme engelibulunmayan bir kadına şahitlerin huzurunda; "Seni şu kadar mehirkarşılığında bir ay süreyle veya hac yolculuğu sonuna kadar kendime eşolarak aldım" dese, kadın da kabul etse, geçici (muvakkat) nikah sözkonusu olur. "

                            buda herhalde şahidli muta(!!!).eğer muta ile geçici nikah arasındaki fark sadece şahid ise Şia'da daimi evlilikte de şahid yoktur. Sadeti ebediye'de şöyle bir ifade geçer;"Mâlikî mezhebinde, şâhid lâzım olmayıp, velînin bulunması ve nikâhın i’lân
                            edilmesi, tanıdıklara bildirilmesi şartdır." sayfa-569. Şahid olursa geçici nikah caiz şahid olmazsa bu nikah muta ve haram.

                            * "Ebu Hanife'nin müctehitöğrencilerinden Züfer İbn el-Huzeyl (ö. 158/775)'e göre geçici(muvakkat) nikah geçerli olup, süre şartı geçersizdir. "

                            Züfer geçici nikahı sahih biliyor. Evet kardeşler, ""Seni şu kadar mehir karşılığında bir ay süreyle veya hac yolculuğu sonuna kadar kendime eş olarak aldım" ifadesi ile "seninle şu kadar mehir karşılığında muta yaptım" arasındaki o büyük fark(!!!) nedir acaba?

                            * "Ancak böyle bir nikahın caiz oluşu Abdullah İbn Abbas (r. anhüma)'dan nakledilmiş... Bununla birlikte İbnAbbas'ın bu görüşten döndüğü de nakledilmiştir. "

                            "Ebu Hanife'nin müctehitöğrencilerinden Züfer İbn el-Huzeyl (ö. 158/775)'e göre geçici(muvakkat) nikah geçerli olup, süre şartı geçersizdir. "

                            Aman ALLAH(cc)ım sahabeye karşı icdihat.


                            * "Diğer yandan bir kimse yalnız gündüzleri birlikte olmak üzere bir kadınla evlense nikahları caiz olur. Böyle bir evlilik muvakkat nikah kapsamına girmez. Böyle bir kadına "gündüzcü (nehâriye)" denir."



                            Muta haram ama gündüzcülük helal.




                            Selametle.


                            NOT: Ben bu yazıyı www.bilgininefendisi.net adlı foruma
                            Ynt: muta nikahı (siga)
                            « Yanıtla #110 : 28 Kasım 2007, 18:52:27 » bu tarinte yazdığımda verilen adres hizmet vermekteydi.Ner yazıkki şuan hizmet vermiyor.Yinede yazılan yazının altında kaynaklar var.Dileyen onlara müracaat edebilir.
                            “Hüseyin her müminin göz yaşıdır.”

                            Doğrusu ben Hür’üm
                            Sizleri kılıçtan geçiririm.
                            Ve bu toprakta inen en üstün kimseye yardım ederim.
                            Sizleri öyle öldürürüm ve bu yolda asla şüphe etmem.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg11353#msg11353 date=1237236628]
                              ilgili alıntı prof dr. ibrahim canan dan koca kitabı da eklemeyim dedim.
                              yok ısrarcıysanız onu da yapmaya çalışırım.
                              [/quote]

                              ypa kardeşim ibrahim cananın buraya kopyaladığınız bölümü en az 50 kere okumuşumdur hatta bahsettiğiniz o kitabınıda defalarca okdum biliyorum yani buraya asmanıza gerek yok,
                              Buharinin ,Müslimin,vs... bir çok kaynağın otorite adledilmediği bir ortamda İbrahim cananın kaynak olarak sunulması ne kadar garib.
                              İbrahim cananın kitabının ismide bir o kadar garip "NAMUS FİTNESİ MUTA"
                              Sanki Muta nikahına izin veren Resulullah insanların namuslarını lekeletti,bir namus fitnesine yol açtı,sümme haşa.
                              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                              İmam Ali (a.s)

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                ypa kardeşim "sizin listeniz derken" ne demek istediğinizi tam anlamadım,
                                yanlış uygulama nedir kardeşim bunu buraya aktarabilirmisiniz.Bugün şia camiada uygulanan muta konusunda uygulanan her kural bizzat Resulullah tarafından koyulan kurallardır.yanlış uygulanıyor diyen varsa delillerini getirmelidir.

                                Ayrıca Mufazzal kardeşinde daha önce söylediği gibi şia camiası sabah akşam yatıp kalkıp muta yapmıyor,muta nın sadece bir ruhsat olduğunu ve bir hak olduğunu söylüyor.
                                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 20:39.
                                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                                İmam Ali (a.s)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X