Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    Yönetimi uyarmıştım gördünüz bu kez isim vererek değerli alimimizi nasıl da küçük düşürecek sözler sarfetti.

    bu provakatörün hala ne işi var burda anlamıyorum!

    yönetim neyi bekliyor

    yoksa bizi atın da bu rezalete katlanmayalım!

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=1684.msg81029#msg81029 date=1272568338]
      evt bizim imamlarımız ve 14 masumumuz vardır.

      bunu size ispatlayacak değilim yeniden. bunlar konuşuldu ve sen de ispat ve anlama peşinde değilsin..

      ben diyorum ki Kur'an, Peygamber s.a.a. ve 13 masum Mut'anın helal olduğunu delilleriyle bize ulaştırmıştır. Mut'ayı haram kılmak sureti ve Allah onun caizliği hakkında hiç bir şey indirmemiş O masumlar da böyle bir tebliğde bulunmamış diyenler yalancıdır. Allah'ın laneti yalancıların üzerine olsun!

      buyur sıra sende...
      [/quote]

      [quote author=12_imam_asigi link=topic=1684.msg81020#msg81020 date=1272565533]
      [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=1684.msg81006#msg81006 date=1272561978]
      buyur sahte reyin hevan dışında başka söyleyebilecek bir delilin varsa onu söyle.. eğer senin aklın ve temiz dediğin kirli için buna doğru diyorsa gel lanetleşelim. Biz Ayette, Peygamberimiz s.a.a. ve On iki İmamın mukaddes izin ve hadislerinde, bu işin caiz olduğuna inanıyoruz helal olduğuna inanıyoruz. siz de delilleriniz varsa ortaya koyun ve Allah'ın lanetini yalancıların üzerine bırakalım.. ve çağıralım tüm yandaşlarımızı..
      [/quote]

      çağıralım yandaşlarımızı

      bizim yandaş ve yoldaşlarımız 12 imam 14masumdur

      sizinkiler kim? selahaddin özgündüzlermi? musa aydınlarmı? humeynilermi? hamaneylermi? ve bunlar gibi onlarca yüzlerce binlerce masumunuz imamınızmı?

      çağıralım ve lanetleşelim bakalım her kimi 14 masumun karşısına çıkarıyosunuz nedir bu ardına düştüklerinizin ilmi ve kabiliyeti görelim

      biz şuna inanır şunu biliriz 14 masum asla muta yapmadı yapılmasınada izin vermedi

      bizim imamlarımız ahlak timsalidir asla böyle şeylere tevessül etmezler

      ya sizin imamlarınız önderleriniz masumlarınız???????????

      onlar muta yapıyorlarmı?

      sorun aliminiz musa aydına helal bildiğiniz muta nikahını hayatında kaç kez yapmış sorun bakalım sorabilecekmisiniz yoksa utanacakmısınız?

      rehberiniz hamaneyin fetva bürosuna sorun ey hamaney kaç kez muta yaptın diyin varmı yürekli bir şia bunu sorabilecek?

      ne oldu utandınız mı?
      [/quote]

      Selamun Aleyküm ve Rahmetullah
      Bismillahirrahmanirrahim.


      12_imam_asigi can;
      öncelikle 14 masumdan hiç birinin muta nikahının,
      haram olduğuna dair görüşünü görmedim ve duymadım...


      değerli ehlibeytin_izinde , sevgili 12_imam_asigi can,
      müsadenizle bir yazı sunmak istiyorum...


      Şimdi biz muta nikahının Allah Resulü tarafından değil,bizzat ikinci halife Ömer tarafından yasak edildiği yönünde ki,iddiamızı kuvvetlendirelim.(Gerçi bu iddia yalnızca bizim değil,Ehl-i Sünnet kardeşlerimizin sahih olarak kabul ettiği kaynaklarında iddiasıdır.)


      1.RİVAYET:Cabir b.Abdullah diyorki:

      Hz Resulullah’la(sav) Ebu Bekir döneminde bir avuç hurma veya bir avuç un karşılığında birkaç günlüğüne mut’a nikahında bulunabiliyorduk.Ama Ömer Amr b.Haris’in yüzünden bu nikahı yasakladı.

      İbni Esir’in Cami’ul usul c16 s135,ibni Kayyım’ın Zad’ul Mead c2 s205,ibni Hacer’in Feth’ul bari c9 s166-169,Muttaki’nin Kenz’ul Ummal’ı c16 s523, Sahihi Müslim muta nikahı babı h.1405 s1023, Nevevi Şerhi c9s183, Abdurrezzak Müsnef’i c7 s500,Peygamber’in(sav)zamanında...şeklinde geçer.Süneni Beyhaki c7 s237 “ma yecuz’en yekun-i mihra” babı ,Müsned-i Ahmed c3 s304’te”ama sonra Ömer bizi bu nikahtan nehyetti”yazar,ayrıca özetle Tehzib’ut Tehzib’de Musa b.Müslim’in şerh’i halinde c10 s371


      2.RİVAYET:Müsnef-i Abdurrezzak’ta Atâ’nın nakliyle Cabir’den şöyle rivayet edilir.

      “Hz Resulullah (sav) zamanında olduğu gibi Ebu Bekir ‘le Ömer dönemindede muta nikahı yapmamız caizdi.Derken Ömer’in hilafetinin son dönemlerinde Amru b. Haris’in bir kadını muta nikahıyla almasıyla iş değişti.Hatta bu kadının adını Cabir söylemişti,ben unuttum Bu kadın Amru’dan hamile kaldı.Mesele Ömer’e ulaştırıldı.Ömer bu kadını çağırtıp gerçeği bizzat kendisinin söylemesini istedi.Kadıncağızda bunu tastikleyip doğruladı.Ömer bu evliliğe şahidiniz varmıydı diye sordu.Atâ diyorki:”tam olarak hatırlamıyorum ama kadıncağız annesini veya velisini söyleyince Ömer işin içinde hile olabileceğinden şüpelendiği için “bu ikisinden başka şahit yokmuydu? diye sordu”
      Müsnef-i Abdurrezzak c7 s496,497 muta babı


      3.RİVAYET:Bir diğer rivayettede Cabir bizzat şöyle anlatır.

      Amru b.Haris Kufe’den gelmişti.Âzad edilmiş bir cariyeyle muta nikahında bulundu.Kadıncağızın hamile kalması üzerine Ömer’e götürdüler.Ömer olayı anlatmasını isteyince kadın Amru b. Haris’le geçici nikah kıymış olduklarını söyledi.Ömer Harisoğlundan olayı sorunca oda tastikleyerek kadını doğruladı ve gizli kapalı bir şey yapmadıklarını söyledi.O zaman Ömer “Sadece bir defamı yaptın bu nikahı ?diye sordu.Çünkü bu nikah Ömer’in bunu yasakladığı zamana denk gelmişti.
      Müsnef-i Abdurrezzak c7 s500,Feth’ul Bari c11 s76’da “itiraf ederek belli bir süre için dedi”şeklinde geçer.


      4.RİVAYET:Yine bir başka rivayettede Muhammed b. El Esved’den şöyle aktarılır.Amru b. Huseb”Beni Amir bin Levâ”kabilesinden bir kızla kısa süreli geçici nikah muta kıydırmıştı.Kadın hamile kalınca olayı Ömer’e rapor ediyorlar.Ömer kadını çağırıp olayı sordu ,kadın Amru b. Huseb’in kocası olduğunu söyledi.Ömer olayı Amru’dan sordu oda onaylayarak “evet doğrudur” dediÖmer bu evliliğe kimlerin şahit olduğunu sordu.Ravi sözün burasında tam olarak hatırlamıyorum ama ya annem ya kızkardeşim,yada annemle ağabeyim”dedi diyor.Ve şöyle ekliyor.Bu cevap üzerine Ömer sinirlenerek minbere çıkıp orada bulunan cemaate hitaben şöyle dedi.
      “Nasıl oluyorda bazı erkekler geçici nikah muta kıydıkları halde bu işi adil şahitler tutmadan yapıyor ve aşikarde etmiyorler.Bundan sonra bu işe kalkışanlara hat vurduracağım.
      Ravi şöyle diyor:Ömer’in hitabe ve konuşmalarını dinleyenler bunu halka aktardılar,bu haber onlardan etrafa yayılmış oldu.
      Müsnef-i Abdurrezzak c7 s500 ,501 Amr b.Huşeb,Amr b. Haris’ten tahrif edilmiş gerek.


      5.RİVAYET: Kenz’ul Ummal’da Hayseme’nin kızı Ümmü Abdullah’dan şöyle rivayet olunur. Birgün bir Şam’lı gelerek yanlızlıktan ıstırap çektiğini ve eğer tanıdığım bildiğim bir kadın varsa muta nikahı için tafsiyede bulunmamı rica etti.Bir kadını kendisiyle tanıştırdım,görüşüp konuştular.Şartlarını belirtiler birkaç adil şahidin huzurunda nikah kıydılar.Bir süre birlikte olduktan sonra ayrıldılar.Haber halife Ömer’e ulaştığında bir adam gönderip “”benden böyle bir olay oldumu?diye sordu olduğunu söyleyince Ömer “o adamı tekrar görürsen bana haber ver”dedi.Bende adamı gördüğümde Ömer’e haber yolladım.Adamı çağırıp(veya çağırtıp)”neden bunu yaptın”?diye sordu.Şam’lı ben bu nikahı Hz Resulullah (sav) zamanındada yapardım.,O Hazret hayatta olduğu sürece bu caiz birşeydi.Senin iktidar dönemindede bu nikahla çok evlendim.Ben bunu yasakladığına dair bir şey duymuş değilim senden.Bunun üzerine Ömer “Canımı elinde tutan Allah’a yemin ederimki eğer benim yasakladığımı bildiğin halde bunu yapmış olsaydın ,neyin zina neyin nikah olduğunun anlaşılması için seni recm ettirirdim.
      Kenz’ul Ummal c7 s294,Dairet’ul Maarif (Haydarabaad)Deken h.1312 2.bas. c22 s95


      6.RİVAYET:Abdurrezzak Müsnef’inde Urve’den naklen şöyle bir hadise kayıtlıdır:Rabia b.Ümeyye b. Halef Medine’nin tanınmış ebelerinden olan ,salih ve imanlı bir hanımla geçici nikahla evlenmiş ,bu evliliğe bir kadında şahitlikte bulunmuştu.Şahit kadınlardan biride ,Hekim’in kızı Havley’di Bu evliliğin üzerinden çok geçmemiştiki kadın hamile oldu.Havle durumu Ömer’e bildirdi.Bu habere pek kızan Ömer sırtındaki ridanın bir ucu yerde sürüklenir birhalde(aceleyle)minbere çıkarak şöyle dedi:
      Rabia b.Ümeyye’nin Medine’nin tanınmış ebe kadınlarından biriyle ve iki kadının şahitliğinde geçici nikahla evlendiğini haber aldım.Meseleyi daha önce bilsem onu recm ettirirdim.
      Abdurrezzak Müsnef’i c7 s503 ,Şafii Müsned’i s132,İsabe (Rabia b. Ümeyye’nin hayatı) c1 s514


      7.RİVAYET:İmam Malik’in Muvatta’sında ve Beyhaki’nin Sünen’inde,’Hekim’in kızı Havle’nin Ömer b. Hattab’a giderek “Rabia b. Ümeyye bir kadınla ,muta nikahıyla evlendi,kadın şimdi hamile “dediğini yazar.Ömer sinirlenerek kalktı,ridası yerde sürünüyordu,Ah şu geçici nikah!Ah şu geçici nikah!diye söylendi.”Eğer daha önce anlamış olsaydım recmettirirdim.
      Malik’in Muvatta’sı s542 muta nikahı babı,Süneni Beyhaki c7 s206”Ömer’in sözü...... recmettirirdim”şeklinde geçer.,Kitab’ulilam,Şafii c7 s219, Suyuti Tefsiri c2 s141


      8.RİVAYET:Abdurrezzak Müsnef’inde İbni Abbas’tan şöyle rivayet olunur.Halife Ömer ,Ümmü Erake’den başka ,muta nikahında bulunan hiçbir kadını mazur görmedi.Ümmü Erake’nin karnı şişkindi ,onu görüpte hamile olduğunu anlayan Ömer çocuğun babasını sorunca kadın ,Seleme b. Ümeyye’yle muta nikahıyla evlendiklerini söyledi.
      Abdurrezzak Müsnef’i c7 s499


      Buraya kadar anlaşılan şudurki bu nikah Peygamber(sav) döneminde helaldi, taki Ömer’in hilafetine kadar, fakat daha sonraları bu nikah Ömer’in hilafetinden belli bir zaman sonra insanlara yasaklamıştır.Bu yasaklanışın sebebindede rivayetlerden anlaşıldığı gibi Peygamber efendimizin mutayı yasaklamış olduğu, bundan sahabenin haberi olmadığı,ikinci halife Ömer’in bu yasaktan haberi olduğu için bu yasağı uyguladı iddiasını doğrulayan herhangi bir kayıt yoktur.İkinci halife Ömer hilafetinin yarısından sonra ve bu yasağı bir anda uygulayamamış şahit arama ,hatta adil olarak bilinen şahitleri zaruri sayma gibi kasten zorlaştırıcı ve caydırıcı faktörleri öne sürme yoluna gitmiş ve bu merhalelerden sonra mutayı yasaklamıştır.Aksi taktirde şayet ikinci halife Ömer bu nikahı Peygamber efendimizin yasakladığından dolayı yasaklamış olsaydı mutlaka bunu belirtir ve “bu yasağı ben değil,Peygamber efendimiz koymuştur” diyebilirdi.Oysa bu yasağı tamamıyle kendi içtihatının olduğunu vurgulamıştır.

      Taberi İmran b.Sevade’nin birgün Ömer’le görüşme talebinde bulunduğunu,halifenin kabul etmesi üzerine yanına çıktığını ve halifeye
      -Sana bazı nasihatlerde bulunmaya geldim!dediğini ve aralarında şu konuşmanın geçtiğini yazar.
      -Ey halife!Ümmet 4 konuda sana dargındır.
      Ömer şaşırmıştı dikine baldırına dayadığı elindeki kırbacın elle tutulan kısmını çenesine dayayarak merak ve endişeyle sordu.
      -Söyle bakalım neymiş o 4 konu?
      -Hacc aylarında umre yapmayı yasakladığın söyleniyor....Halbuki Hz Resulullah (sav)yasaklamış değildi bunu:Ebu Bekir zamanındada böyle bir şey yoktu.Hacc aylarında umre helaldi doğrumu?
      Ömer başını sallayarak onayladı.
      -Evet,doğru helaldir.İnsanlar hac aylarında umrede bulunurlarsa elbetteki fayda görür,sevablanırlar;ama Mekke Allah’ın azametinin göstergesi olan bir yerdir.Hac mevsiminde Umrede yapıldığında hac mevsimi dışında Mekke’ya hacı gelmeyecek o aylarda bu şehir boş ve ıssız kalmış olacaktır.Ben böyle düşünerek bunu önlemek için o girişimde bulundum.Düşüncem doğrudur kararımda hata yoktur?


      -Geçici nikah mutayıda haram ettiğin söyleniyor.Halbuki bu hususta Allah Teala’nın müsaade buyurmuş olduğunu biliyorsun.!.....Yine biliyorsunki biz,bir avuç kadar bir hurma karşılığında kısa vadeli evlilikte bulunuyor ve üç gün sonrada şer’an ayrılı veriyorduk.
      Ömer yine başını salladı.
      -evet Hz Resulullah (sav) o zamanlar mecbur kaldığı için çaresiz bu nikahı helal etmişti.Nimetin bol olduğu bu refah çağında herhangi bir müslümanın geçici nikaha yöneleceğini sanıyorum.Bugün de evlenmek isteyen biri isterse bir avuç hurma karşılığında daimi evlilik yapabilir. Üç gün sonra da boşanabilir.O halde benim bu kararım da doğru ve sahihtir.
      Tabari Tarihi c5 s32 “şey’e minsiyre “ babında hk.43”ün hadiseleri anlatırken geçer.


      Halife Ömer’in “eğer hac mevsiminde umre yapılırsa insanların hacca gelmelerine gerek kalmayacaktır”. Umre haccını yasaklama nedeni olarak öne sürdüğü bahane ,hacla umrenin bir arada yapılmasını engelleme vakasıyla bağdaşmamaktadır.Halifenin bu yasak için gözönünde bulunduğu ve bizzat kendi lisanıyla söylediği gerçek neden şuydu
      Mekke halkının ne ziraati var ne ekini,yegane gelirleri Mekke’ye ziyarete gelen hacılardır.O halde insanlar Mekke’yi ziyaret niyetiyle iki kere gelmelidir. ;bir keresinde hacca ,ikinci seferlerindede umreye niyetlenmelidirler.

      Evet böylece Kureyş’li muhacirlerin dostları ve yakınları ekmek sahibi olmuş olacaklardır.Ömer’in geçici nikahı yasaklama hususunda öne sürdüğü Hz Peygamber’in zamanında fakirlik ve çaresizlikten yapılıyordu,şimdi ise bolluk var gerekçesine gelince :mevcut bütün rivayetlerinde sarih bir şekilde ortaya koyduğu üzere muta nikahı Hz Resulullah (sav) döneminde ve o Hazretin izniyle ,daha çok savaş ve yolculuk durumlarında yapılmaktaydı ki fakirlik veya zenginlikle alakası yoktu ve bu şartlar savaş ve seferi olma gibi şartlar ise her zaman vardır ve yeryüzü durdukçada var olacaktır.


      Çünkü insanoğlu öteden beri bu sorunla karşı karşıyadır.Savaş ve yolculuk onun için her an vuku bulabilecek normal hadiselerdendir.Bu durumda haftalarca ,aylarca hatta kimi zaman yıllarca sürecek bir yolculuk veya ailesinden uzak düşmemek gibi kaçınılmaz hallerde kişi ,cinsel içgüdüsüyle ne yapacaktır?Onu evinde bırakıp gidemeyecek ve kendisinden uzaklaştıramayacaktır.Bu durumda onun sürekli tahrikleri ve saldırıları karşısında ne yapacaktır?
      Kimileri “iradesi vardır,sabredeceklerdir”diyebilir ve bunu gerçekten başaran nadir insanlarda vardır,ama çoğunluk gerçekten şehvetine tamamen musallat ve kendisine tam anlamıyla hakimmidir?


      Şehvet karşısında zayıf olduğunu bildiğimiz bu çoğunluk doğal ve ve fıtri içgüdüsünü tatmin etmesini yasaklayan bir toplumun içinde ne yapacaktır?Harama düşmeyecekmidir?Başkaların ırzına ve namusuna yan gözle bakmayacakmıdır?Fıtrat dini olan ve insanların makul bütün sorunlarına çözüm getirmiş olan yüce İslam dini bu fıtri soruna hiçbir çözüm getirememiş ve insanoğlunu bu fıtri tuğyanıyla başbaşa bırakıp”ne halin varsa gör”mü demiştir.?


      İnsanoğlunun sosyal hayatındaki sınırlar savaş veya yolculuklada sınırlı değildir.Her insan pekala kendi vatanındada daimi nikah yapamayacak bir durumda olabilir ve bu sorun hem kadın hem erkek için vuku bulabilir.Bu durumda uzun yıllar ne yapacaktır o kadın veya erkek?Kur an-ı Kerim “kadınlarla gizli buluşmayın”veya “gayri meşru dostlar edinmeyin”veya “fuhuştan uzak durun”şeklindeki sarih ve net emirlerini görmezdenmi gelecektir yoksa?
      Halife Ömer’in gösterdiği çözüm yolu ise eşlerin geçici değil daimi nikah kıydırmaları ve üç gün sonra talak sigasını okuyarak ayrılmalarıdır.Bunun iki anlamı vardır.


      a)Ya bu nikah eşlerin her ikisininde tam bilgileri ve rızaları ve muvafakatları çerçevesinde vuku bulacaktır ki buna üç günlük oluşu önceden kararlaştırılmış bulunduğundan zaten daimi nikah denilemeyecektir.Çünkü bu geçici ve kısa süreli nikahtır.

      b)Yada bu nikah taraflardan her ikisininde tam bilgi ve rızası dahilinde vuku bulmaktadır.Ve erkek daimi nikah kıydırdığı halde gerçekte üç günlük bir evliliğe niyetlenmiş olup bunuda eşi olan kadıncağızdan saklamaktadırki buda apaçık ırza hıyanet olup “sahtekarlık”ta bulunmaktır.Bu durumda kadın veya ailesi nazarında daimi nikahın gerçekten daimi olacağına dair herhangi bir güven duygusu kalacakmıdır?


      Geçici nikah konusunda Ömer’in sözleri ve konuşmalarının yazılı olduğu kaynaklar ve rivayetler dikkatle incelenecek olursa ,umre haccıyla muta nikahının Peygamber tarafından yasaklandığına dair bugün Ehl-i Sünnet kaynaklarının çoğunda göze çarpan sayfalar dolusu(muteber zannedilen)hadis ve rivayetlerin tamamının ,Ömer’in hilafet dönemi bittikten sonra uydurulup ortaya çıkmış olduğu anlaşılır.Çünkü eğer Ömer’in Umre haccıyla muta nikahını yasaklama yolundaki siyasetini destekleyecek böyle bir hadis hatta tek bir sahabe tarafından bile rivayet edilip onaylanmış olsaydı ,Ömer’in bunu bizzat yasakladığını söyleyip önce itiraz ve muhalefetleri üzerine çekmesine gerek kalmaz ve Ömer kendi içtihatına değil ,o hadisi gerekçe olarak gösterirdi.Oysaki o minbere çıkıp bizzat kendi diliyle bunu kendisinin yasakladığını ve bu yasağa uymayanları sert bir şekilde cezalandıracağını söylemektedir.


      Halbuki bu konuda bir tek hadis olsaydı Ömer’in var gücüyle ona sarılması ve verdiği karara gerekçe ve destek olarak o hadisi göstermesi gerekirdi.Ne varki böyle bir hadis olmadığı gibi aksi cihette bir yığın hadis ve uygulama vardı ve bunların şahidi ve raviside bizzat sahabeydi.Ömer’in bunları reddetmesi mümkün değildi.Bu nedenledir ki halife kendi görüşünü uygulatabilmek için içtihat silahına sarılmıştır.

      şimdi soruyorum vicdan ehli insanlara biz Hz. Resulullah'ın emir ve yasaklarınamı uyacağız?
      yoksa halife ömer'in emir ve yasaklarına mı?


      Hz. Ali (a.s) şöyle buyuruyor: “Eğer Ömer mutayı haram etmeseydi şaki (taş kalpli, eşkıya) insandan başkası zina etmezdi.”
      Bu konu hakkında Suyuti’nin ed-Dürrü’l-Mensur kitabına bu ayetin tefsirinde müracaat edebilirsiniz.

      wesselam....
      (bahsi geçen değerli alimlerimizi şükranla anıyor ve sözlerinizi esefle kınıyorum,,)

      Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
      Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        sn Kerbela 44 kardeşim biz o aşamayı geçtik ve dediğin yazı içeriğiyle ilgili sonuçlara ulaştık ve konu delillendirme konusu değil yoksa bakın ben daha yeni şu hadisi yazdım dedim o zaman bunu çürüt ya da daha sahihini getir.. kaynağıyla.. diye hiçbir cevap yok hiç görmüyor bile.. çünkü amaç delil getirmek hakkı aramak değil provaka. bakın yazdığım hadisi yeniden alıyorum:

        Abdullâh b. Umeyr el-Leysî İmam Muhammed el-Bâqır’a (as) gelerek müt’a hakkında sorular soruyor. İkisi arasında şöyle bir konuşma geçiyor
        Abdullâh : “Kadınlarla müt’a yapmaya ne dersin?”
        İmam (as) : “Allah onu kitabında ve elçisinin diliyle helal kılmıştır. O kıyamete kadar helaldir.”
        Abdullâh : “Ey Ebû Ca’fer, Ömer onu haram kılıp yasaklamışken senin gibi birisi bunu nasıl söyler!?”
        İmam (as) : “Öyle yapmış ta olsa doğrusu budur.”
        Abdullâh : “Ömer’in haram kıldığı bir şeyi helal kılmaktan dolayı Allah’a sığınmanı öneririm.”
        İmam (as) : “Sen dostunun sözüne devam et, bense Allah’ın Rasûlü’nün (s) sözüne bağlı kalayım! Gel istersen; Allah'ın Rasûlü’nün (s) sözünün hak, senin dostunun sözünün ise batıl olduğu konusunda seninle la’netleşelim!”
        Aldığı cevaplarla köşeye iyice sıkışan Abdullâh “Peki, kadınlarınızın, kızlarınızın, bacılarınızın ve amcanın kızlarının bunu yapması senin hoşuna gider mi!?” diye sorup işi sulandırmaya başlayınca Hz. İmam (as) cevap vermeye değer bulmadılar
        El Kuleyni
        Furuu Kafii Cild 4 Sayfa 449

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=1684.msg81036#msg81036 date=1272570633]
          sn Kerbela 44 kardeşim biz o aşamayı geçtik ve dediğin yazı içeriğiyle ilgili sonuçlara ulaştık ve konu delillendirme konusu değil yoksa bakın ben daha yeni şu hadisi yazdım dedim o zaman bunu çürüt ya da daha sahihini getir.. kaynağıyla.. diye hiçbir cevap yok hiç görmüyor bile.. çünkü amaç delil getirmek hakkı aramak değil provaka. bakın yazdığım hadisi yeniden alıyorum:

          Abdullâh b. Umeyr el-Leysî İmam Muhammed el-Bâqır’a (as) gelerek müt’a hakkında sorular soruyor. İkisi arasında şöyle bir konuşma geçiyor
          Abdullâh : “Kadınlarla müt’a yapmaya ne dersin?”
          İmam (as) : “Allah onu kitabında ve elçisinin diliyle helal kılmıştır. O kıyamete kadar helaldir.”
          Abdullâh : “Ey Ebû Ca’fer, Ömer onu haram kılıp yasaklamışken senin gibi birisi bunu nasıl söyler!?”
          İmam (as) : “Öyle yapmış ta olsa doğrusu budur.”
          Abdullâh : “Ömer’in haram kıldığı bir şeyi helal kılmaktan dolayı Allah’a sığınmanı öneririm.”
          İmam (as) : “Sen dostunun sözüne devam et, bense Allah’ın Rasûlü’nün (s) sözüne bağlı kalayım! Gel istersen; Allah'ın Rasûlü’nün (s) sözünün hak, senin dostunun sözünün ise batıl olduğu konusunda seninle la’netleşelim!”
          Aldığı cevaplarla köşeye iyice sıkışan Abdullâh “Peki, kadınlarınızın, kızlarınızın, bacılarınızın ve amcanın kızlarının bunu yapması senin hoşuna gider mi!?” diye sorup işi sulandırmaya başlayınca Hz. İmam (as) cevap vermeye değer bulmadılar
          El Kuleyni
          Furuu Kafii Cild 4 Sayfa 449

          [/quote]

          Rabbim sizden hoşnut olsun,
          Değerli ehlibeytin_izinde üstadım;
          Güzel bir örnekleme yapmışsınız,
          Rabbim size dünya ve ahiret saadeti ihsan eylesin..

          wesselam...


          Sürgünümüz hep çöle, sırr-ı hikmet ne ola?
          Sahra-yı KERBELA'da, Hüseynî Fermân'a sor...

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Allah sizden de razı olsun üstadım..

            şianın bu kadar sahih, akla mantığa tartışılmaz nâslara uygun gelen bilgileri sayesinde kendimizden emin oluyoruz. Şükür Elhamdülillah ki İmamımız a.s. meseleyi çok güzel açıklamış. Çünkü bizim, daha önce İmamların a.s. yaşamadığı yeni hç bir sorunumuz yok ki delil bulamayalım ya da işkembei kübramıza baş vuralım.. her şey açık belli kesin net.. hatta bir elin çiziğinin hükmü bile belli ..

            Rabbim bizi daha onların şefaatinden uzak etmesin, İmamımızın yaptığının aynısını ben de muhalife sundum.. ki bu sayede bekli Rabbim ve masumlarımız yüzümüze güler de geçmiş günahlarımzı af olunur..

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              ...EDİT...

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                ...EDİT... Siz de 12 imam adına isimden başka ne var. Üstelik bu isimleri bile yüzde ellinizden fazlası sayamıyor. Kaç aleviye özellikle saydırdım vallahi billahi 12 imamın tamamını saymakta zorlandı.

                Hazreti Rasulullahı ise hiç mi hiç tanımıyorlar. Biz bütün bunları saltanat ve laik rejimlerin tasallutunun sonucu olarak görmeye çalışıyor, onları mazur görüyoruz.

                Ancak, alevi olup, dersimde çoluk cocuk laik rejimin katliamlarına tabi oldukları halde, rejimin her türlü ayrımcı politikasının kurbanı oldukları halde hala rejimin savunuculuğunu yapıp, 12 İmamın asıl takipçileri şii müslümanlara ve islam inkılabına karşı dillerini şerefsizce uzatanları sadece lanetliyoruz.

                Sünni müslümanlar, saltanat rejimlerinin onca karalamalarına rağmen, laik rejim abd israil ve günümüz şeytani rejimlerinin şia ve islam inkılabı aleyhinde yaptıkları karalama bombardımanına rağmen islam inkılabına muhabbetle bakıyor, sevgi duyuyorlar.

                Şiaya ve islam inkılabına en aşırı şekilde bakanlar bile şiayı tekfir etmiyor kıble ehli olarak görüyorlar.

                Ancak rejim uşağı aleviler Ehlibeyt gibi çok önemli ortak nokta olmasına rağmen şiaya ve islam inkılabına en fazla düşmanlık etmekte tereddüt etmiyorlar. İşte tipik bir örneği. Allah bilir ömrü zinayla geçmiş ama gelmiş burada mutaya dil uzatıyor.

                İnsanlar hicab ve namus anlayışı da islama göre değil, tesettüre riayet etmeyenlerin her an göz zinası yaptıkları ve göz zinasına hedef olduklarını da unutuyorlar. Elin erkeklerine hanımlarının baldır bacaklarını gösterirken çok namuslu olduklarını mı sanıyorlar. Ki mutaya dil uzatanların çoğu hanımlarının mahrem yerlerini yabancı erkeklerin göz zinasına sunmuş olanlardır.
                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  konussam olmuyor
                  sussam gönül razi degil (saglam söz)
                  ..........
                  dünyadanmi haberleri yok?
                  insan fitratindanmi, yoksa nefsin kadin erkek ayirmaksizin herkeste var oldugundan mi? fitri egilimleri yaratan ve en iyi sekliyle bilen Allah'in bu egilimlerden dolayi onlari azaba gark etmeden önce, onlara makul bir cözüm yolu sunmasinda bu kadar anlasilamayacak ne var bilmiyorum!


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=1684.msg81057#msg81057 date=1272607083]
                    Allah bilir ömrü zinayla geçmiş ama gelmiş burada mutaya dil uzatıyor. [/quote]

                    bana zina iftirasını atan,

                    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=1684.msg81057#msg81057 date=1272607083]Elin erkeklerine hanımlarının baldır bacaklarını gösterirken çok namuslu olduklarını mı sanıyorlar. Ki mutaya dil uzatanların çoğu hanımlarının mahrem yerlerini yabancı erkeklerin göz zinasına sunmuş olanlardır. [/quote]

                    eşimin namusuna dil uzatan bu ::::EDIT:::: adamın sözlerine hiçbir engel koymayıp içerisinde sadece eleştiri barındıran hiçbir hakarete mahal vermeyen sözlerimi teker teker sırayla ortadan kaldıran mufazzal ve diğer yöneticileri 14 masuma şikayet ediyorum


                    12 imamın ahlakıyla ahlaklanmadığınız sürece insanların hanımlarına namus konusunda dil attığınız sürece yezidin izinde olduğunuzu çok açık net ifade ediyosunuz


                    bizim hanımlarımız fatıma selamullahi aleyhin zeyneb selamullahi aleyhin izindedir ve asla tesettürünü elden bırakmazlar

                    ama saidi kürdinin izinden giden bu ::::EDIT:::: insan bizim hanımlarımıza çok büyük iftirada bulunmuştur

                    hem onu hemde mufazzal gibi ::::EDIT::::
                    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 05.08.2020, 20:12.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      Alıntı sahibi: Mehmet UFUKALP üzerinde 30 Nisan 2010, 09:22:03
                      Elin erkeklerine hanımlarının baldır bacaklarını gösterirken çok namuslu olduklarını mı sanıyorlar. Ki mutaya dil uzatanların çoğu hanımlarının mahrem yerlerini yabancı erkeklerin göz zinasına sunmuş olanlardır.


                      sözde,12 imam aşığı can;arkadaşın bu kısımdaki sözleri genele hitap ediyor sizin şahsınıza deyil.

                      vede çok isabetli ve gerçekçi sözler genel anlamda.

                      ne yazıkki günümüzde insanların çoğu kendilerini Allahın haram kıldığı bir giyim kuşam tarzı olan vücudunu namahrem insanlara teşhir etme konusunda,adeta yarış halindedir.

                      bence bu göz zinasını teşvik eden durum muta konusundan daha vahimdir.

                      isterseniz birazda bu konulara hassasiyet gösterin.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        adam uluorta sarhoş gibi sövüyor

                        kimsenin tındığı yok

                        ey millet

                        kendinizde misiniz!

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          12_imam_asigi öfke kustugunuz kardesimizin yazdigi sözler size hitab etmiyor, küfretmek icin firsatmi kolladiniz nedir bu hal?


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            12 İmam Aşığı istersen artık kendine gel. Aksi halde seni kendi haline getireceğim. Ve ne kadar 12 İmam Aşığı olduğunu o zaman tüm forumla beraber görürüz. İnsanları aldatmayın. Ve forum kurallarını ihlal etmeden yazışacaksan yazış ama zorla kendini bu foruma yasaklatma. Tekrar ediyorum. İNSANLARI ALDATMAYIN! Suskunluğumuz sabrımızdandır.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              Sayın 12 İmam aşığı, ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. Nice teoriler vardır ki pratiğe aktarıldığında ayakları ancak yere basar.

                              Söyleyebilir misin, fiilen vaka olar tarif et bakalım. Hazreti Fatıma s.a. anamız nasıl giyiniyordu, sizin hanımlarınız nasıl giyiniyor?
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                ...EDİT...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X