Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    buraya astığın sayfada bir şey dikkatimi çekti: Ebu Ubeyd buyurmuştur ki: "bütün müslümanlar muta nikahının Kuran ve sünnetle nesh edildiği görüşünde birleşmişlerdir"

    şimdi sormak istediğim şu. şia müslüman değilmi? yoksa Ebu Ubeyd yalancımı? dur sana biraz yardımcı olayım:


    واختلفوا في نكاح الشغار والمتعة والسر والمحلل

    muta nikahında ihtilaf edilmiştir


    ibni Hazm, "Meratibul icma", cild 1, "Nikah bölümü"


    ibni Hazm yalancımıdır yoksa Ebu Ubeydmi?

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili


      2218 - مسألة ‏:‏ المستأجرة للزنى

      2218-ci mesele: Zina için kiralanmış kadın


      ibni Hazm, "el Muhalla", 2218-ci mesele


      ypa biliyormuydun Ebu Hanife zina için kadın kiralamaya hadd gerekmediği söylüyormuş. yani Allahın, Rasulünün, sahabenin helal dediği muta haram, zina için kadın kiralamak haram değil. verdiğim linkten ibni Hazmın kitabını okuyacak arapça bilen birini bul ve okut.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg96209#msg96209 date=1279276922]
        [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=1684.msg96199#msg96199 date=1279273375]


        Nüzul sırasına bakmadığını söylüyorsun, neden açıkça yanıldığını itiraf edecek mertliği sergilemiyorsun. Ya da nüzul sırasına bakmanız gerekmiyor mu?

        Ard niyetininn yokluğundan ve takiyye yapmadığından bahsediyorsun. Ne hikmetse siz de amerika ve israil ağzı ile Takiyye ile birlikte ard niyet kelimesini bir arada kullanıyorsunuz.

        [/quote]okumuş olduğum bir bilgi az beklerseniz okuduğum yeri tarayıp ekleyeceği. Nüzul sırasına bakmam gerekti evet. Şu işi tamamlayayım onu da yaparım.
        Diğer taraftan kelime oyunları yapmıyorum. Niyetim açık. Art niyet ve takiyyeyi birlikte kullanırken buradan Mehmet abi şöyle bir sonuca varır diye hiç düşünmedim. Amerika ve İsrail de mi art niyet kelimesini kullanıyormuş. Onu bilmiyordum. Hele takiyye sözünü ilk defa duydum kullandıklarını bilsem kullanmazdım. Selam ve dua ile
        [/quote]


        Sayın ypa neden anlamamazlıktan geliyorsun. Eğer birazscık dikkat edersen TAKİYYE kavramını kötülükle anmada kimler önemseyerek titiz davranmakta acaba.

        Ülkemizin abd nin 51. eyaleti, ya da israilin istinatgahı olduğunu bilmiyor musun?

        Ülkemizde rejim kapsamında uçan kuşun amerikan ya da israilden izinsiz uçmayacağını bilmiyormusun?

        Ülkemiz resmi ve özel kurum ve teşkilatların bağlı bulundukları mahfillerin abd ve israil olduğunu bilmiyor musun?

        Ülkemiz basınının yüzdedoksandokuzunun farklı şekiller arzetseler bile esasta siyonizmle ilişkisi olduğunu bilmiyor musun?

        Takiyye kavramını iki yüzlülük anlamında türk basınının ne zamandan beri kullandığını biliyormusun?

        Bak bakalım takiyyeyi iki yüzlülük anlamında kullanan fikir fahişesi basının bu kavramı 1979 dan önce kullandığına şahit olabilir misin?

        Sokaktaki insanın bile dedesinin ismini hatırlayamazken takiyye denince ikiyüzlülük olarak nasıl anladığını, bu anlayışı sokak insanına kimlerin verdiğini bilmiyormusun?

        İmam Humeyni buyuruyordu ki, ayağınız taşa değse amerikadan bileceksiniz. Gerçekten de öyle.

        Takiyye kavramının Şiada olması sebebiyle, İslam İnkılabınında Şia olması sebebiyle bu kavramıda abd ve israilin İslam İnkılabını güya yıpratmak üzere gündeme getirdiğini bilmiyor musun?
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          Mutayı dillerine dolayanlara bakın. 50 yi aşkın ehli sünnet ülkesinde onbinlerce genelev, yüzbinlerce fuhşa hizmet eden mekan, milyonlarca fuhşa hizmet için düzenlenen yasa ve görevlendirilen görevliler ve onmilyonlarca fahişe, zani, zaniyeyi göremeyenler, para karşılığı kiralanan kadınla yapılan zinaya haddin gerekmediğine inananların,

          Süresiz evlilikten farkı sadece süresi belirtilmiş olan evlilik olan Muta nikahını eleştirmek namusluluk işaret değil, namussuzluk alametidir.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            takiyye kavramını bi aç sana zahmet. ben de takiyye kavramını yanlış biliyorum herhalde. siz açıklayın ondan sonra ben de sorularımı sorayım.

            gerçi namussuzlukla suçlanmamıştık daha önce sayenizde o da oldu ama hayırlısı olsun bakalım. Allah niyetimizi biliyor.
            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              1858 - مَسْأَلَةٌ‏:‏
              قال أبو محمد‏:‏ وَلاَ يَجُوزُ نِكَاحُ الْمُتْعَةِ، وَهُوَ النِّكَاحُ إلَى أَجَلٍ، وَكَانَ حَلاَلاً عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثُمَّ نَسَخَهَا اللَّهُ تَعَالَى عَلَى لِسَانِ رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَسْخًا بَاتًّا إلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ‏.‏ وَقَدْ ثَبَتَ عَلَى تَحْلِيلِهَا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ، رضي الله عنهم، مِنْهُمْ مِنْ الصَّحَابَةِ، رضي الله عنهم، أَسْمَاءُ بِنْتُ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، وَجَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، وَابْنُ مَسْعُودٍ‏.‏ وَابْنُ عَبَّاسٍ، وَمُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ، وَعَمْرُو بْنُ حُرَيْثٍ، وَأَبُو سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، وَسَلَمَةُ، وَمَعْبَدٌ ابْنَا أُمَيَّةَ بْنِ خَلَفٍ وَرَوَاهُ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ جَمِيعِ الصَّحَابَةِ مُدَّةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمُدَّةَ أَبِي بَكْرٍ، وَعُمَرَ إلَى قُرْبِ آخَرِ خِلاَفَةِ عُمَرَ‏.‏ وَاخْتُلِفَ فِي إبَاحَتِهَا، عَنِ ابْنِ الزُّبَيْرِ، وَعَنْ عَلِيٍّ فِيهَا تَوَقُّفٌ‏.‏ وَعَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ أَنَّهُ إنَّمَا أَنْكَرَهَا إذَا لَمْ يُشْهِدْ عَلَيْهَا عَدْلاَنِ فَقَطْ، وَأَبَاحَهَا بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ‏.‏ وَمِنْ التَّابِعِينَ‏:‏ طَاوُوس، وَعَطَاءٌ، وَسَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ، وَسَائِرُ فُقَهَاءِ مَكَّةَ أَعَزَّهَا اللَّهُ‏.‏

              1858-ci mesele:
              Ebu Muhammed dedi: Muta nikahı caiz değil. Bu muvakkat nikahdır. Rasulallah s.a.s. zamanında helal idi. Sonra Allah Teala onu Rasulünün s.a.v diliyle kıyamete kadar nesh etti. Rasulullahdan s.a.a sonra seleften bir gurup mutanın helal olduğunu söylediler. Onlardan sahabeler Esma b. Ebu Bekir, Cabir b. Abdullah, ibni Mesud, ibni Abbas, Amr b. Hureys, Ebu Said el Hudri, Seleme ve Mebed b. Ümeyye b. Halefdir. bunu Cabir b. Abdullah Rasulullah s.a.a, Ebu Bekir ve Ömerin hilafetinin sonun yakın zamanda sahabeden rivayet etmiştir. Mutanın mübah olması konusunda ibni Ömerde ihtilaf, Alide ise tavakkuf edilmiştir. Ömer b. Hattab 2 adaletli şahıs şehadet verene kadar inkar etmiş, şehadet verdikten sonra mübah bilmiştir.

              Tabiinlerdense Tavus, Ata, Said b. Cübeyr ve Mekkenin diğer fakihleri mutanın helal olduğunu söylediler.


              ibni Hazm, "el Muhalla", Nikah kitabı, 1858-ci mesele

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                13- (1405) Bize Muhammed b. Beşşâr rivayet etti. (Dedi ki): Bize Muhammed b. Ca'fer rivayet etti. (Dedi ki): Şu'be, Amr b. Dinar'dan, rivayet eyledi. (Demiş ki): Ben Hasan b. Muhammed'i, Câbir b. Abdillah ile Seleme b. Ekva'dan naklen rivayet ederken dinledim. Şöyle demişler : «Resûlüllahın s.a.v dellâhı yanımıza çıkarak : Resûlüllab s.a.v istimta' yâni kadınlarla mût'a nikâhı yapmamız için size izin vermiştir, dedi.»

                14- (...) Bana Ümeyyetû'bnû Bimtâm El-Ayşî rivayet etti. (Dedi ki): Bize Yezîd yâni İbni Zûrey' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ravh yâni İbni Kasım, Amr b. Dinar'dan, o da Hasan b. Muhammed'den, o da Seleme b. Ekvâ' ile Câbîr b. Abdillah'tan naklen rivayet eyledi ki: «Resûlülah s.a.v yanımıza geldi de Mut'a için bize izin verdi» demişler.

                15- (...) Bize Hasan El-Huîvâni rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki): Ata' şunu söyledi: Câbir b. Abdillah Umre yaparak geldi. Biz de evinde onun yanına vardık. Derken cemaat ona bazı şeyler sordular. Sonra mût'a'dan söz açtılar. Câbir: «Evet, Resulullah s.a.v ile Ebû Bekir ve Ömer zamanlarında biz mût'a yaptık.» dedi.

                16- (...) Bana Mulıammed b. Rafi' rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzâk rivayet etti. (Dedi* ki) : Bize İbni Cüreyc haber verdi. (Dedi ki) : Bana Ebu'z-Zübeyr haber verdi. (Dedi ki): Câbir b. Abdillâh'ı şunu söylerken işittim. Biz Resûlüllah s.a.v ile Ebû Bekir devirlerinde bir avuç kuru hurma ve un mukabilinde birkaç günlüğüne mût'a yapardık. Nihayet Amr b. Hureys hâdisesinde Ömer bundan nehyetti.

                17- (...) Bize Hâmid b. Ömer E!-Bekrâvî rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdülvâhid yâni İbni Ziyâd, Âsım'dan, o da Ebû Nadrâ'dan naklen rivayet eyledi. (Demiş ki): Abdillâh'ın yanındaydım. Ona biri gelerek: îbni Abbâs ile İbni Zübeyr iki mût'a hakkında ihtilâf ettiîer, dedi. Bunun üzerine Câbir şunu söyledi : "Biz bunları Resulullah s.a.v zamanında yaptık. Sonra Ömer onlardan bizi nehyetti"

                hadisin şerhi:

                îbni Abdilberr nikâhı mût'a hakkında öteden beri hilaf olduğunu kaydettikten sonra : «Sahabeye gelince : Onlar nikâhı mût'a hakkında ihtilâf etmişlerdir. İbni Abbâs bunun caiz ve helâl olduğuna kaildir. Bu hususta ondan rivayet edenler arasında hilaf yoktur. Atâ' b. Ebî Rabah, Saîd b. Cübeyr ve Tavus da dahil olmak üzere İbni Abbâs'in ekseri ashabı bu kanaattedirler, Ebû Saîd Hudrî ile Câbir b. Abdillah (Radiyallahu anh) Hazerâtnın dahi nikâhı mût'a'yı caiz ve helâî gördükleri rivayet olunur.» diyor.


                Sahihi Müslim, Nikah kitabı

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  172- (...) Bize Hâmid b. Ömer el-Bekrâvî ile Muhammed b. EM Bekr el-Mukaddemî rivayet ettiler. (Dediler ki): Bize Bişr b. Mufaddal rivayet etti. (Dedi ki): Bize Imrân b. Müslim, Ebû Recâ'dan naklen rivayet eyledi. (Demiş ki): Imrân b. Husayn şunu söyledi: «Kitabullahda müt'a âyeti nazil oldu. Resûlüllah s.a.v dahi onu bize emir buyurdu. Sonra müt'ayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resulullah s.a.v de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi.»

                  Sahihi Müslim, Hac kitabı


                  bu hadis, bu şekli ile Sahihi Müslimde geçiyor ama kitabı çevirenler hadisteki muta sözünden sonra parantez içinde "yanı hacc mutası" sözünün eklemişlerdir ki, bu onları kurtarmaz aksine daha da rezil eder. çünkü "hacc mutası" diye bir ayet olmamıştır. aksine "muta ayeti" vardır ki, bu da Nisa suresinin 24-cü ayetidir.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    Rasulullahdan s.a.a sonra seleften bir gurup mutanın helal olduğunu söylediler. Onlardan sahabeler Esma b. Ebu Bekir, Cabir b. Abdullah, ibni Mesud, ibni Abbas, Amr b. Hureys, Ebu Said el Hudri, Seleme ve Mebed b. Ümeyye b. Halefdir

                    ibni Hazm, "el Muhalla", Nikah kitabı, 1858-ci mesele
                    şimdi mutayı helal gören sahabeler hakkında bilgiler verelim:

                    Hz. imam Ali el Murteza a.s
                    Abdullah ibni Mesud r.a
                    Abdullah ibni Abbas r.a
                    Cabir b. Abdullah el Ensari r.a
                    Ebu Said el Hudri r.a

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      Tabiinlerdense Tavus, Ata, Said b. Cübeyr ve Mekkenin diğer fakihleri mutanın helal olduğunu söylediler.

                      ibni Hazm, "el Muhalla", Nikah kitabı, 1858-ci mesele
                      şimdi de muta helaldir diyen tabiinler hakkında bilgi verelim

                      Tavus b. Keysan
                      Ata el Horasani
                      Said b. Cübeyr
                      ibni Cüreyc

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        yani sayfalardn mut'anın helal olduğuna dair kanaatin çıkmasını hazmedemiyor yazmış olmak için böyle mesaj yazıyorsunuz..

                        ve hiç bir imamın uygulamamasını bu işin haram olduğuna delil olarak sunma cehaletinden de çekinmiyorsunuz. hem de Peygamberin s.a.a. bir iki defa izin verdiğinin bile bu işe cevazlık oluşturmayacağının fetvasını basıyorsunuz..

                        o zaman biz soralım: biz mut'ayı müstehap farz ya da vacip olarak mı görüyoruz? böyle bir delillendirme mi yaptık yoksa caiz olduğuna dair mi delillendirme yaptık?

                        caiz olduğuna dair.

                        o halde İmamlarımızın bu işi yapmamış olmaları bu işin caiz olmadığına dair delil teşkil etmez. Çünkü imamlarımız caiz olan her şeyi yapmış değiller ki! Örneğin bizim imamlarımızdan İmam Ali a.s. hiç bir zaman helva yememiş. bir keresinde kendisine helva hediye edilince şöyle evirmiş çevirmiş ne güzel görünüyor kim bilir tadı ne güzeldir demiş ama yememiş ve hayatta ağzına sürmemiştir. Şimdi bu helvanın caiz olmadığını mı gösterir?

                        İmamlar ve Peygamberlerin s.a.a. örnek uygulamaları farz ve müstehaplar konusundadır,

                        Eğer caizler konusunda da örnek uygulamaları vardır diyorsanız o zaman ben de derim ki bunlar sıradan caiz olan uygulamalar değildir. Allah'tan başka birileri bunları haram kılmış ama İslam bunları caiz görüyor bu yüzden bu caiz uygulamayı örneklik oluştursun diye Peygamber eliyle yaptırıyor Allah. Örneğin Allah katında evlatlıkların boşadığı eşleriyle evlenmek caizdir. Ancak bu cahiliye araplarında yasak. Ve Allah bu yasağı Peygamber s.a.a. eliyle kaldırıyor. O hazretin evlatlığı Zeyd'in boşadığı Eşi Zeynep ile Peygamberimizi nikahlıyor. böylece caiz olan bir amel Peygamber eliyle örneğe dökülüyor.

                        Ama biz mut'anın cahiliyede yasak olduğunu görmüyoruz. Dolayısıyla ortada Allah'ın helalini haram kılma diye bir husus yok. bu durumda Peygamber ya da İmamların örneklik için bunu uygulamalarına ne gerek vardır?

                        Peygamber ve İmamlar caiz olan her şeyi yapmışlar mıdır? Onlar bir çok mübahlardan bile kaçmış değiller midir ilahi üstün makamları sebebiyle?...

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]
                          yeniden mi ekliyoruz. esklileri alıntılayalım sayfa sayfa. çözüm olacak mı.[/quote]

                          "ibni Abdilberr ve ibni Hazmın itirafları" başlığımı açsaydım?

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]
                          bu muta meselesi şüphelidir. farklı görüşler ortaya konmuşbir meseledir.[/quote]

                          yapma ya. ne şüphesiymiş bu? ibni Abbas, ibni Mesud, Cabir, İmran b. Hüseyin, Übeyy b. Kab, Ebu Said el Hudri r.a ve Hz. imamın a.s "helal, caiz" dediği şeymi şüpheli?

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]aynı şeyi benim açımdan düşünün. bir sürü delil ben de sundum ama siz ısrarla reddediyorrsunuz.[/quote]

                          hangi deliller? kendi alimlerinizin senetlerini çürüttüğü hadislermi? yoksa nerede, ne zaman indiğini bilmeden "bu ayet mutayı nesh ediyor" dediğin Muminun suresimi?

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]nisa 24 e hala muta ile ilgili diyorwsunuz. ayetleri biraz öncesinden biraz sonrasından bütünlük içinde okumuyorsunuz. [/quote]

                          sen bunu birde ümmetin alimi ibni Abbasa, Kuran üstadlarıı olan ibni Mesud ve Übeyy b. Kaba, sarldığımız müddetçe sapmayacağımız Ehli Beytin a.s başı olan Ali el Murtezaya a.s söyle.

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]soruları çoğaltabilriz. daha önce defaatle sordum ama yanıtlama yoluna hiç gitmediniz. tabi olduğunuzu iddia ettiğiniz (ki ben artık buna da inanmıyorum) 12 imamın hangisinin var böyle uygulaması. en çok savaşa katılanından en çok seyahat edene kim hangisi muta nikahına başvurmuş. [/quote]

                          galiba ibni Abdilberr ve ibni Hazmın sözleri, Müslimden aktardığı hadisleri okumamışsın :gülümseme

                          inan ypa, sana vaktimi ayırmaya ne niyetim, nede vaktim yok. vaktin olduğunda Rasulullahın s.a.a "bu Ali benim kardeşim, vasim ve halifemdir" sözlerini bir daha oku

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=ypa link=topic=1684.msg102147#msg102147 date=1283202667]
                            gerek yoktu sözünü kabul etmiyorum. helal olduğunun netleşmesi için en azından bir kere yapılırdı. ki ümmete örnek olsun....

                            bu delillerin en üstünü. kimi örnek alıyorsunuz. Hz Peygamber s.a.v.i. yapmış mı hiç muta nikahı yok. bir iki defa izin vermiş o kadar. daha sonra da ebediyyen yasaklanmış. diğer imamlarımız. kimi örnek alıyorsanız. hangisinin hayatını örnek alıyorsanız onu alın yapmışmı bu nikahı yok. e o zaman. bu çabanız nedir? selam ve dua ile. delillerinize delil getirmeyi düşünmüyorum sayfalarca yazdım. dileyen geçmiş sayfaları tekrar okur. kendi kaynaklarınızı araştırın... ne de olsa sizi o bağlıyor....[/quote]

                            bizim kaynaklarımızı araştırmakla konun ne alakası var ki? muta helaldir diyenler sahabelerdir ve bunu sizin kaynaklarınız aktarıyor. eğer bu "helal, caiz" diyen hadislere itirazın varsa buyur hadislerin zayıf olduğunu ve s. ortaya koy. yok eğer yapamıyorsan en güzeli ibni Abdilberr ve ibni Hazm gibi yapmak.

                            bir defa yapılması meselesine gelince, işte sizin sahabeden sonra en hayırlı kimseler dediğiniz tabiinler. ibni Cürey 90 kadınla muta yapmış yetmiyormu? 100 kadınlamı yapmalıydı?

                            ابن جريج الإمام الحافظ فقيه الحرم
                            İbni Cureyc: İmam, Hafız, Haremin fakihi ve s.


                            وقال جرير كان ابن جريج يرى المتعة؛ تزوج ستين امرأة
                            ibni Cerir dedi: İbn Cureyc mutanın helal olduğunu söylüyordu ve 60 kadınla muta yapmıştı.


                            سمعت الشافعي يقول: استمتع ابن جريج بتسعين امرأة
                            Şafiinin "İbni Cureyc 90 kadınla muta etmişdir" dediğini duydum.


                            Zehebi, "Tezkiretul Huffaz", İbni Cureyc hakkında


                            ibni Cüreycin kim olduğunu öğrenmek istiyorsan yukarıda link verdim. tıkla ve oku

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              İbni cureyc'de biraz abartmış

                              Barim siz abartmayın ey YPA!

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                Sayın ypa, onmaz bir hastalık gibisin kusura bakma. Tümüyle delilsiz konuşursun ama hep edlil istersin, delil sunulur kabul etmezssin, tevil edersin, yenilen pehlivan güreşe doymaz gibi, deliller karşısında söyleyeceğin bir şey olmadığı için hemen daldan dala atlar, verilen delilleri irdelemeden anlamadan, başka şeyler sorar, konuyu bulandırır kaçarsın. Halbuki kafandaki sabitelere bir bak bakalım, gerçekten ne kadar doğru. Siz sabiteleri aklın gereği ruhunuzda taşımıyorsunuz, adeta onları putlaştırmışsınız, onlara dokunacak ne varsa hemen karşı çıkıyorsunuz.

                                Aslında kendinize yazık ediyorsunuz. Size sunulan delilleri bütün duygusallıktan uzak, azade bir tarzda vicdanınızın sesini dinleyerek aklınızı ihlasla kullanarak yeniden bir bakın. Eğer bakmazsanız hüccet tamamlanmış bir kişi olarak hüsrana uğrayanlardan olursunuz, son pişmanlık fayda etmez, firvaunun eçersiz imanının zamanına ertelemeyin yütfen kendinize acıyın.
                                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X