Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
[quote author=hanif1 date=1389388583 link=topic=1684.msg172113#msg172113]
kuranda muta hakkında olduğu söylenilen ayet mutayı değil normal bir nikah akdini anlatıyor, kuranda mutanın cevazına bir işaret yok ki cevazı ve neshi hakkındaki tartışmalar rivayetlerle dönüyor. kıyamete kadar hüküm kaynağı olan Kuranda bahsi geçmemiş bir mesele için haddi aşmaya değer mi? fuhuş sektöründen ne farkı var bu mut'a sektörünün?
[/quote]
hem arapçam yok dersiniz hem de ayette muta yok dersiniz. bu ne yaman çelişki?
nisa 24 istemta'tum diyor. burdaki kelimeleri inceleyim:
"iste" harflari kalıp gereği ek harflerdir kelimenin kökü değildir.
"tum" de zamirdir.
geriye "mta" kalmaktadır. yani mim, tı, ayın harfleridir. Yani Mut'a
"yararlandığınız kadar" demektir. yararlanmaktır mut'a, fada demektir. Nisa 24'te net olarak vardır. Aynı ayette ucûrahunne tabiri geçmektedir. Bu da ücretleri demektir. yararlandığınız kadarın ücretlerini ödemeniz demektir.
oysa daimi nikahta verilen mihir için Kur'an başka kelime kullanıyor. işte delili nisa 4
"Kadınlara mehirlerini (bir görev olarak) gönül hoşluğuyla verin. Eğer kendi istekleriyle o mehrin bir kısmını size bağışlarlarsa, onu da afiyetle yiyin."
burada daimi nikahtan söz edilirken mehir için kullanılan kelime "saduqat" (nafaka) kelimesidir. Oysa nisa 24'te Mut'a (istemta'tum) da kullanılan mehir "ucura" (ücret) kelimesidir. Bu da gösteriyor ki nisa 24'te söz edilen nikah başka türlü nikahtır.
lütfen bilip bilmeden konuşmayalım.. Kur'an'da bir şey yok diyebilmek için Arapçayı en ince ayrıntılarına kadar bilmek, tüm Kur'an'ı su gibi içmek, ve bir konu sorulduğunda tüm ayetler arası ilişkiler kelimelerin en ince ayrıntılarına kadar anlamlarıyla bilrikte saniyede milyonkez işlem yapan cpu gibi çalışmamız lazımdır. ki bu ise ancak masumların yapabileceği bir şeydir. bu yüzden biz masumlara bağlıyız.
inkar ettiğimiz bir meselenin delillerini Kur'an'dan görünce, haaa! ya varmış! tüh! ben yok sanıyordum. bak bunu inkar edemeyiz dememek için. çünkü her zaman bunu görme imkanımız olmayabilir ve inkarla öteki dünyaya gidebiliriz...
[quote author=hanif1 date=1389388583 link=topic=1684.msg172113#msg172113]
kuranda muta hakkında olduğu söylenilen ayet mutayı değil normal bir nikah akdini anlatıyor, kuranda mutanın cevazına bir işaret yok ki cevazı ve neshi hakkındaki tartışmalar rivayetlerle dönüyor. kıyamete kadar hüküm kaynağı olan Kuranda bahsi geçmemiş bir mesele için haddi aşmaya değer mi? fuhuş sektöründen ne farkı var bu mut'a sektörünün?
[/quote]
hem arapçam yok dersiniz hem de ayette muta yok dersiniz. bu ne yaman çelişki?
nisa 24 istemta'tum diyor. burdaki kelimeleri inceleyim:
"iste" harflari kalıp gereği ek harflerdir kelimenin kökü değildir.
"tum" de zamirdir.
geriye "mta" kalmaktadır. yani mim, tı, ayın harfleridir. Yani Mut'a
"yararlandığınız kadar" demektir. yararlanmaktır mut'a, fada demektir. Nisa 24'te net olarak vardır. Aynı ayette ucûrahunne tabiri geçmektedir. Bu da ücretleri demektir. yararlandığınız kadarın ücretlerini ödemeniz demektir.
oysa daimi nikahta verilen mihir için Kur'an başka kelime kullanıyor. işte delili nisa 4
"Kadınlara mehirlerini (bir görev olarak) gönül hoşluğuyla verin. Eğer kendi istekleriyle o mehrin bir kısmını size bağışlarlarsa, onu da afiyetle yiyin."
burada daimi nikahtan söz edilirken mehir için kullanılan kelime "saduqat" (nafaka) kelimesidir. Oysa nisa 24'te Mut'a (istemta'tum) da kullanılan mehir "ucura" (ücret) kelimesidir. Bu da gösteriyor ki nisa 24'te söz edilen nikah başka türlü nikahtır.
lütfen bilip bilmeden konuşmayalım.. Kur'an'da bir şey yok diyebilmek için Arapçayı en ince ayrıntılarına kadar bilmek, tüm Kur'an'ı su gibi içmek, ve bir konu sorulduğunda tüm ayetler arası ilişkiler kelimelerin en ince ayrıntılarına kadar anlamlarıyla bilrikte saniyede milyonkez işlem yapan cpu gibi çalışmamız lazımdır. ki bu ise ancak masumların yapabileceği bir şeydir. bu yüzden biz masumlara bağlıyız.
inkar ettiğimiz bir meselenin delillerini Kur'an'dan görünce, haaa! ya varmış! tüh! ben yok sanıyordum. bak bunu inkar edemeyiz dememek için. çünkü her zaman bunu görme imkanımız olmayabilir ve inkarla öteki dünyaya gidebiliriz...
Yorum