Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Namazda Eller bağlaması rivayetleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Namazda Eller bağlaması rivayetleri



    namazda ellerin bağlanması hakkındaki yazınızı okudum biliyorum lakin ona karşılık bana bunu yazdılar şu aşağıdaki rivayetleri.bu rivayetlerde zayıfmıdır zayıfsa kanıtlarmısınız ? herbi rivayet için ayrı ayrı alıntı ile yapılırsa iyi olur



    [color=rgb(51, 51, 51)]Malik'iler dışındaki Cumhura göre; tekbirden sonra, [/color][color=rgb(101, 0, 0)][/size]namaz[/color][color=rgb(51, 51, 51)][/size] kılan kişinin sağ elini sol eli ve bileği üzerine koyması [/color][color=rgb(101, 0, 0)][/size]sünnet[/color][color=rgb(51, 51, 51)][/size]tir[/color][color=rgb(51, 51, 51)][/size]Çünkü Vail b Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz Peygamber (sav)'in, [/color][color=rgb(101, 0, 0)]namaz[/color][color=rgb(51, 51, 51)]a girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir (Bu [/color][color=rgb(101, 0, 0)]hadis[/color][color=rgb(51, 51, 51)]i Ahmed, Muslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir Lafız Neseî'nindir)Kabisa b Hulb'un babasından rivayet ettiğine göne şöyle demiştir: "Rasulullah (sav) bize imam olurdu, [/color][color=rgb(101, 0, 0)]namaz[/color][color=rgb(51, 51, 51)]da sol elini sağ eliyle tutardı" (Bu [/color][color=rgb(101, 0, 0)]hadis[/color][color=rgb(51, 51, 51)]i Tiimizî rivayet etmiş olup hasendir, demiştir) Seni b Saad (ra) şöyle rivayet etmiştir "İnsanlar sağ ellerini [/color][color=rgb(101, 0, 0)]namaz[/color][color=rgb(51, 51, 51)] kılarken sol kollan üzerine koymakla emrolunurlardı" (Bu [/color][color=rgb(101, 0, 0)]hadis[/color][color=rgb(51, 51, 51)]i Buharî rivayet etmiştir)İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz Peygamber (sav) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak [/color][color=rgb(101, 0, 0)]namaz[/color][color=rgb(51, 51, 51)] kılıyordu Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu" (Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir)Hanbeli'ler ile Şafiî'lere göne, elleri bağlamanın şeklî şöyledir: Sağ el sol elin bileği üzerine, yahut ona yakın bir yere konurBunun dayandığı delil daha önce de geçmiş bulunan İbni [/color][color=rgb(101, 0, 0)]Hac[/color][color=rgb(51, 51, 51)]er'in hadisidir Biliyoruz ki bilek, kolun başparmağı takibeden eklem tarafıdır Fakat, Hanefî'lere göre, sağ elin iç kısmı, sol elin üst kısmı üzerine konur Bu durumda baş parmak ile küçük parmak bilek üzerinde halka yapılır Kadınlara gelince iki elini göğsü üzerine halka yapmaksızın koyarlar Çünkü bu durum kadınların tesetturleri ile ahenk teşkil ederHanefîler ile Hanbelî'lere göre ise, namaz kılan kişi iki elini göbeğin altına koyar Çünkü Hz Ali (ra)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması [/color][color=rgb(101, 0, 0)]sünnet[/color][color=rgb(51, 51, 51)]tendir" Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir) Bundan kastedilen Hz Peygamber (sav)'in [/color][color=rgb(101, 0, 0)]sünnet[/color][color=rgb(51, 51, 51)]idirHanefiler bu konuda bir çok rivayeti delil göstermişlerdir Ebu Mucliz'e, erkeğin ellerini nasıl koyacağı soruldu O da şöyle söyledi: "Sağ elinin içini, sol elinin dışının üstüne koyar ve her iki elini birden göbeğinin altında tutar"Allame İbni Terkumani de şöyle söylemiştir:"Ebu Mucliz'in, ellerin göbeğin altına konması ile ilgili görüşünü Ebu Amr, Temhid'de rivayet etmiştir Bu rivayet ondan iyi (ceyyid) bir senedle nakledilmiştir İbrahim Nehai'nin görüşü de bunu desteklemektedir Büyük bir tabiinin sözü ise çoğunluğa göre huccettir (yani kuvvetli delildir)"Hz Ali (ra)'nin de şöyle söylediği rivayet edilmiştir:"[/color][color=rgb(101, 0, 0)]Sünnet[/color][color=rgb(51, 51, 51)] olan, ellerin üstüste konulup bu şekilde (ellerin) göbeğin altına konulmasıdır" Bazı ilim adamları bu hadisin hasen olduğunu bildirmişlerdir Ebu Hurayra (ra)'den de ellerin göbeğin altına konulması gerektiğine dair bir rivayet nakledilmiştir Beğavi, Şerhu's-Sunne (C 2)'de şöyle söylemiştir: "Bu hadisin ravileri arasında Abdurrahman bin İshak el-Vasiti bulunmaktadır ki, bu kişi ittifakla zayıf biridir" Yine bir diğer ravi, Ziyad bin Zeyd Suvai ise bilinmeyen (meçhul) biridir Albani de, İnva'u'l-Galil (C 2)'de bunun zayıf biri olduğunu söylemiştir Albani daha sonra şöyle söylemiştir: "Rasulullah (sav)'in ellerini nereye koyduğu konusunda sahih olan rivayete göre O'nun ellerini koyduğu yer, göğsüdür" Bu konuda, Tahricu Sıfati's Sala' adlı kitapta vermiş olduğu çok sayıda hadisi şerif nakletmiştir Bunlardan biri şöyledir: "Tavus'un şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Rasulullah (sav) namazda iken sağ elini sol elinin üzerine koyar sonra onları göğsünün üzerinde bağlardı" (Bu hadisi Ebu Davud, ondan (Yani Tavus'tan) sahih bir isnadla rivayet etmiştir)Bu hadis mursel olmasına rağmen, ilim adamlarının mursel hadis konusundaki değişik açıklamaları yönünden bütün ilim adamlarına göre delildir (huccettir) Çünkü hadisin onu mursel olarak bildirene kadarki senedi sahihtir Ayrıca biraz önce işaret ettiğimiz gibi bir çok tariktan mevsuf olarak da rivayet edilmiştir Dolayısıyla bu hadis bütün ilim adamları nazarında huccet niteliğindedirŞâfiî'lerde mustehab olan, iki elin sola meyilli olarak, kadınlarda göğüs üzerine ve erkeklerde göbeğin üstüne konmasıdırÇünkü insanın kalbi soldadır Dolayısıyla eller en şerefli uzuv üzerine konulmuş olur Bunun bir dayanağı da daha önce geçmiş bulunan Vail b Hucr'un hadisidir: "Rasulullah (sav)'ın namaz kılarken iki ellerinden birini diğeri üzerine koyduğunu gördüm" Bu hadis Muemmil bin İsmail tarikıyla rivayet edilmiştir Bu kişi ise zayıf biridir Sahih rivayette ise "göğsünün üzerinde" ibaresi anılmamıştır (İ'la'us-Sunne (2/165-169)Maliki'lere göre, namazda iki elin vakarlı bir biçimde salıverilmesi mendubtur Bu uygulamaya, zayıf bilgi sahibi (ammi) birinin namazda sağ elin sol el üzerine konmasının vacib olduğunu sanmaması için gerek görmüşlerdir Nafile namazlarda ellerin göğüs üzerinde bağlanması ve tutulması caizdir Çünkü bu namazlarda zaruretsiz olarak bir yere dayanmak caizdir Fakat, farz namazlarda kabz mekruhtur Çünkü bu durum bir yere dayanmak gibidir Bunu bir yere dayanmak için değil de sünnet olduğu için yaparsa mekruh değildir Bunun gibi her hangi bir şeyi kastetmeksizin yaparsa yine mekruh değildirMezhebler arasındaki görüş ayrılığı, ellerin namazda nasıl konulması gerektiği konusundaki sünnetin ne olduğu etrafındadırYoksa hüküm geniştir Yani belirtilen uygulamaların hangisine göre hareket edilse namaz yine de geçerli olurBana göre doğru olan görüş cumhurun görüşüdür Bu da sağ elin sol el üzerine konulmasıdır Sünnet olmayan işlerle savaşmak için Malikî mezhebinin tesbit etmiş olduğu gerçekle de birleşmektedir Bu da bir yere dayanmaktır Yahut fasid ve bozuk bir inançla savaşmak için tesbit ettiği hususa aykırıdır Bu da halktan birilerinin bu durumun vacib olduğunu zannetmesidir (Vehbe Zuhayli , İslam Fıkhı Ansiklopedisi, C 2, S 15 - 16)Hanefiler: "Secdede yüz, iki elin arasına konur" demişlerdir Hanefilerin dışındakilere göre ise secdede eller iki omuzun hizasına konur[/color]

    #2
    Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

    bu kadar zamandır Ehlibeyt mektebini tanımış olmanızı beklerdim. ama olmamış sanırım. üzüldüm. bir kere soruyu soruş tarzınız akli değil. el bağlamak ameli fıkhi bir konudur. yani şiiler kendilerine sünniler kendilerine göre amel ederler en doğalı budur. şiilere sünnilerin bir şey deme hakları, sünnilerin şiilere bir şey deme hakları olmamalıdır. çünkü şii kendi kaynaklarının hak olduğuna sünni kendi kaynaklarının hak olduğuna inanmıştır. şii birinden el bağlama rivayetleri sahih değil midir diye sorduğunuzda ondan mantıklı olarak neyi beklersiniz? şii biri kendi kaynaklarından rivayetler getirerek el bağlamanın batıl olduğunu ispatlaması doğru olan değil midir? şii birisi sünni kaynaklardaki tüm el bağlamayı emreden rivayetleri elinin tersiyle itip hiç senet incelemesi yapmadan bunlar uydurmadır, çünkü Ehlibeyt kanalıyla gelen hadislere aykırıdır demesi doğal olanı değil midir? böyle derse sizin ne deme hakkınız olur? Siz şii birine sorarken şia kaynaklarından hadisler getirip ona göre bu rivayetler sahih değil midir demek zorunda değil misiniz?

    ha eğer soru şuysa sizin rivayetleriniz elbette haktır. ama ben bir sünni olarak bu hadislerin de sahih olabileceğini düşünüyorum bu konuda beni aydınlatır mısınız ben kendimi sorumlu hissediyor ve bu haberlerin uydurma olduğuna karar veremiyorum ne dersiniz diyeyse... o halde sorun başka bir şekle bürünür:

    Ehlibeyt mi nakilde hak sahibidir yoksa Ehlibeytle savaşanlar mı? Peygamberimiz Ehlibeyte sarılırsak mı sapıtmayacağımızı garanti etmiştir yoksa Ehlibeyt dışındakilere sarıldığımızda mı?

    bunların cevapları da bellidir.

    biz sünni kitaplardan da şianın amellerini (fıkhi hükümlerini) ispatlayabiliriz. Ama bu sadece hakikati arayan sünnilerin şii olmalarını tavsiye etmek içindir.

    Yani şii birisi bir ameli konuda sünni hadislerden delil getirirse burdaki amacı şudur:

    "Ehlibeyt dini değiştirmeden bu güne taşımış, bunun dışındaki tüm ekoller dine bidatlar sokmuş hakikati batılla karıştırmışlardır. doğru kalmanın tek yolu Ehlibeyte tam teslim olmaktır. Bakın örnek olarak falanca itikadi konularda şia şöyle inanır, sünniler şöyle inanır, İşte bu konuda şia haktır, Allah her insanı bu haktan sorgulayacağı için bu hakkı herkesin kitabına yerleştirmiştir. İşte şia kaynaklarından bu itikadi konunun şianın inandığı gibi delili olan hadis. işte şu da sünni kaynaktan aynı yöndeki hadis. oysa sünniler bunun zıttına da hadis uydurmuşlar veya hiç uydurma ihtiyacı bile hissetmeden buna aykırı inanç uydurup din diye anlatmaya başlamışlar ve buna inanmışlardır.

    bu ameli konularda da böyledir. işte falanca ameli konudaki örnek bunun delilidir. işte bu konuda sünni hadisler bile vardır. sünniler bunlara. kendi hadislerine bile zıt yaşarlar"

    yoksa şianın sünni hadislere ihtiyacı yoktur ki bir amelin doğruluğunu oralardan araştırsın.

    Yorum


      #3
      Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

      Maliki mezhebi imamı bu rivayetleri belki de zayıf kabul etmiş ki elleri açık namaz kılıyorlar. . . Bir de kendi kaynaklarından delil getiriyorlar, bu çok komik. Muhalife muhalifin kaynağından delil getirmek lazım.

      Yorum


        #4
        Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

        [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=24204.msg163327#msg163327 date=1351026211]
        namazda ellerin bağlanması hakkındaki yazınızı okudum biliyorum lakin ona karşılık bana bunu yazdılar şu aşağıdaki rivayetleri.bu rivayetlerde zayıfmıdır zayıfsa kanıtlarmısınız ?[/quote]

        hangi yazıyı ve nasıl okuduğunzu bilmiyorum, çünkü eğer bu forumda bulunan konu hakkındaki çalışmamızı dikkatlice okumuş olsaydınız bu rivayetlerin her birine ayrı ayrı cevap verilip illetlerinin ortaya konulduğunu görürdünüz. çalışma şu linkte: namazda ellerin konumu

        herbi rivayet için ayrı ayrı alıntı ile yapılırsa iyi olur
        öyle olmasına öyle olacak ama sadece linkler bırakılmakla yetinilecek, zira aynı şeyi tekrar yazmanın bir anlamı yoktur.

        Malik'iler dışındaki Cumhura göre; tekbirden sonra, namaz kılan kişinin sağ elini sol eli ve bileği üzerine koyması sünnet.
        bu yalandır, hemde boynuzlu yalan. zira namazda ellerin açık olması gerektiğini sadece Malikiler değil Zeydiyye ve Şia da söylemektedir.

        Çünkü Vail b Hucr'dan rivayet edildiğine göre, kendisi Hz Peygamber (sav)'in, namaza girince ellerini kaldırdığını ve tekbir aldığını, sonra elbisesine bürünerek sağ elini sol eli, bileği ve pazusu üzerine koyduğunu gördüğünü nakletmiştir (Bu hadisi Ahmed, Muslim, Ebu Dâvud ve Neseî rivayet etmişlerdir Lafız Neseî'nindir)
        cevap: hadis mürseldir, hadisi Vail b. Hucur'dan oğlu Abdulcebbar kardeşi (aynı zamanda Vail'in diğer oğlu) Alkame ve babasının kölesi aracılığı ile rivayet etmiştir ki, bu isnadda Alkame babasından mürseldir, kölenin ise kimliği meçhuldür. geniş cevap için bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77939#msg77939

        Kabisa b Hulb'un babasından rivayet ettiğine göne şöyle demiştir: "Rasulullah (sav) bize imam olurdu, namazda sol elini sağ eliyle tutardı" (Bu hadisi Tiimizî rivayet etmiş olup hasendir, demiştir)
        cevap: hadis meçhuldür, zira hadisin senedinde Kabisa b. Hulb vardır ve bu ravi meçhuldür, bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77940#msg77940

        Seni b Saad (ra) şöyle rivayet etmiştir "İnsanlar sağ ellerini namaz kılarken sol kollan üzerine koymakla emrolunurlardı" (Bu hadisi Buharî rivayet etmiştir)
        cevap: hadis mevkufdur (Rasulullah s.a.a'e varmamaktadır) ve hadiste emredenin kimliği hakkında bilgi yoktur, bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77934#msg77934

        İbni Mes'ud'dan da şöyle rivayet edilmiştir: "Hz Peygamber (sav) birine uğramış, o da sol elini sağ eli üzerine koymuş olarak namaz kılıyordu Adamın sağ elini alıp sol eli üzerine koydu" (Bu hadisi Ebu Dâvud rivayet etmiştir)
        cevap: hadis sahih değildir, senedide inkita vardır, bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77937#msg77937

        Çünkü Hz Ali (ra)'den rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: "Sağ elin sol el üzerine göbeğin altına konması sünnettendir" Bu hadisi Ahmed ile Ebu Dâvud rivayet etmişlerdir)
        cevap: imam Ali a.s'dan bu konuda rivayet edilen 2 hadis vardır ki, ikisininde senedi meçhuldür. ilk hadisin senedinde Ziyad b. Zeyd, ikincisinde Cerir ed-Dabbi vardır ki, ikisi de meçhuldür, bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77941#msg77941

        Ebu Mucliz'e, erkeğin ellerini nasıl koyacağı soruldu O da şöyle söyledi: "Sağ elinin içini, sol elinin dışının üstüne koyar ve her iki elini birden göbeğinin altında tutar"Allame İbni Terkumani de şöyle söylemiştir:"Ebu Mucliz'in, ellerin göbeğin altına konması ile ilgili görüşünü Ebu Amr, Temhid'de rivayet etmiştir Bu rivayet ondan iyi (ceyyid) bir senedle nakledilmiştir İbrahim Nehai'nin görüşü de bunu desteklemektedir Büyük bir tabiinin sözü ise çoğunluğa göre huccettir (yani kuvvetli delildir)"
        cevap: Ebu Muczil kim oluyor ki, görüşü dinde hüccet oluyor? bu adam teşri kaynağı mı ki bir şeyin caiz veya caiz olmamasına dair ondan delil getirilsin? bizim dinimizde böyle bir şey yoktur, biz ancak Allah c.c'ın emri üzere Kur'an ve Sünnete bakarız ama eğer sizin dininizde ayrı ayrı şahıslar teşri kaynağı ise o zaman siz bu konuda yanlız kalan Ebu Muczil'e değil, Abdullah b. Zübeyr, İbrahim en-Nehai, Said b. Cübeyr, ibni Şirin, Said b. Müseyyib ve diğerlerine uymalısınız, işte onların görüşü:
        • [li]حدثنا أبو بكر قال : حدثنا هشيم عن يونس عن الحسن ومغيرة عن إبراهيم أنهما كان يرسلان أيديهما في الصلاة
          ...Hasan ve Muğire İbrahim (en-Nehai)'in elleri açık namaz kıldığını rivayet ettiler.

          حدثنا عفان قال : حدثنا يزيد بن إبراهيم قال : سمعت عمرو بن دينار قال : كان ابن الزبير إذا صلى يرسل يديه
          ...Amr b. Dinar dedi ki: "(Abdullah) ibni Zübeyr ellerini sallayarak (açık tutarak) namaz kılardı"

          حدثنا ابن علية عن ابن عون عن ابن سيرين أنه سئل عن الرجل يمسك يمينه بشماله قال : إنما فعل ذلك من أجل الدم
          ...ibni Avane dedi ki: ibni Şirinden (namazda) sağ eli sol eli ile tutan (ellerini bağlayan) şahıs hakkında soruldu. Dedi ki: "o (ellerini bağlayan) bunu (ellerin bağlanmasını) kadından dolayı yapmıştır"

          حدثنا عمر بن هارون عن عبد الله بن يزيد قال : ما رأيت ابن المسيب قابضا يمينه في الصلاة كان يرسلها
          ...Abdullah b. Yezid dedi ki: "ibni Müseyyibin namazda ellerini bağladığını görmüş değilim, o ellerini açık tutardı"

          حدثنا يحيى بن سعيد عن عبد الله بن العيزار قال : كنت أطوف مع سعيد بن جبير فرأى رجلا يصلي واضعا إحدى يديه على الأخرى هذه على هذه وهذه على هذه فذهب ففرق بينهما ثم جاء
          ...Abdullah b. İzar dedi ki: Said b. Cübeyr ile birlikte tavaf ediyorduk, (Said b. Cübeyr) birinin ellerini bağlayarak namaz kıldığını gördü. Bundan dolayı ona yaklaştı, ellerini bir birinden ayırdı ve geri döndü.

          ibni Ebi Şeybe, "Musannaf", 1/429
          [/li]


        bu arada Ebu Amr'ın da İbrahim en-Nehai'уe yalan isnad ettiğini görmüş oldun, rahatladın mı?

        Hz Ali (ra)'nin de şöyle söylediği rivayet edilmiştir:"Sünnet olan, ellerin üstüste konulup bu şekilde (ellerin) göbeğin altına konulmasıdır"Bazı ilim adamları bu hadisin hasen olduğunu bildirmişlerdir
        cevap: yukarıda bunun meçhul olduğunu söylemiştik, hadisin hasen olduğunu idda eden "bazı ilim adamları" kimlerdir yazın ki, bu vesile ile onların hadis ilmindeki cehaletlerini öğrenelim.

        Ebu Hurayra (ra)'den de ellerin göbeğin altına konulması gerektiğine dair bir rivayet nakledilmiştir Beğavi, Şerhu's-Sunne (C 2)'de şöyle söylemiştir: "Bu hadisin ravileri arasında Abdurrahman bin İshak el-Vasiti bulunmaktadır ki, bu kişi ittifakla zayıf biridir" Yine bir diğer ravi, Ziyad bin Zeyd Suvai ise bilinmeyen (meçhul) biridir Albani de, İnva'u'l-Galil (C 2)'de bunun zayıf biri olduğunu söylemiştir
        ha şöyle.

        Bunlardan biri şöyledir: "Tavus'un şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Rasulullah (sav) namazda iken sağ elini sol elinin üzerine koyar sonra onları göğsünün üzerinde bağlardı" (Bu hadisi Ebu Davud, ondan (Yani Tavus'tan) sahih bir isnadla rivayet etmiştir) Bu hadis mursel olmasına rağmen, ilim adamlarının mursel hadis konusundaki değişik açıklamaları yönünden bütün ilim adamlarına göre delildir (huccettir) Çünkü hadisin onu mursel olarak bildirene kadarki senedi sahihtir
        cevap: öncelikle kendinizin de söylediğiniz gibi hadis mürseldir, zira Tavus Rasulullah s.a.a'i görmemiştir, bir adamın görmediği birinden rivayeti nasıl caiz oluyor size göre?

        saniyen, hadisin senedinin Tavus'a kadar sahih olduğu yönündeki iddanız da batıldır, zira sened ihtilaflıdır, bkz: www.velayet.com/namaz/caferiler_neden_ellerini_acarak_namaz_kilarlar-t3955.0.html;msg77935#msg77935

        Yorum


          #5
          Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

          [quote author=sur link=topic=24204.msg163338#msg163338 date=1351032189]
          Bir de kendi kaynaklarından delil getiriyorlar, bu çok komik. Muhalife muhalifin kaynağından delil getirmek lazım.[/quote]

          anlamazlar bunu, unazara ettiğim, konuştuğu her sünni'ye bunu anlattım, yinede anlamadı, muhtemelen bu da anlamaycaktır, çünkü anlasa biter

          Yorum


            #6
            Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

            bu kadar zamandır Ehlibeyt mektebini tanımış olmanızı beklerdim. ama olmamış sanırım. üzüldüm. bir kere soruyu soruş tarzınız akli değil. el bağlamak ameli fıkhi bir konudur. yani şiiler kendilerine sünniler kendilerine göre amel ederler en doğalı budur. şiilere sünnilerin bir şey deme hakları, sünnilerin şiilere bir şey deme hakları olmamalıdır. çünkü şii kendi kaynaklarının hak olduğuna sünni kendi kaynaklarının hak olduğuna inanmıştır. şii birinden el bağlama rivayetleri sahih değil midir diye sorduğunuzda ondan mantıklı olarak neyi beklersiniz? şii biri kendi kaynaklarından rivayetler getirerek el bağlamanın batıl olduğunu ispatlaması doğru olan değil midir? şii birisi sünni kaynaklardaki tüm el bağlamayı emreden rivayetleri elinin tersiyle itip hiç senet incelemesi yapmadan bunlar uydurmadır, çünkü Ehlibeyt kanalıyla gelen hadislere aykırıdır demesi doğal olanı değil midir? böyle derse sizin ne deme hakkınız olur? Siz şii birine sorarken şia kaynaklarından hadisler getirip ona göre bu rivayetler sahih değil midir demek zorunda değil misiniz?
            bi sünni sitesindeyim orda biri soru soruldu.biri sormuş internette okudum aslında eller bağlanmamalıymış zayıfmış hadisler diye sordu.bende böyle biliyorum o makaleyi okudum kufe blogcu diye bir site.hadislerin zayıflığını anlatıyor.anlattım o yazıyı attım konuya.lakin biri geldi şu ilk mesajımdakini söyledi.sizde bizim bazı hadislerin zayıflığını açıkladığınız için yardım istedim.bende ellerimi bağlamıyorum.onları inandırmak istiyorum malikiler gibi ellerin yanda durması için.ben bu hadisler zayıfsa zayıflığını açıklayın diye sordum.


            herhalde anlaşılmamış dediklerim

            Yorum


              #7
              Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

              yok anladım demek istediğinizi ben kendiniz için sordunuz sanmıştım onun için özür dilerim. yoksa dediğim gibi sizin artık bu hadislerin bizim yanımızda sıhhat değerinin olmayacağını bilmeniz gerekir diye düşünüyordum. ama mesele dediğiniz gibiyse haklısınz.

              hadislerin sıhhatini incelemeye gelince,

              bu hadislerin sahih olması mümkün değildir. çünkü hadislerin ravilerinde zayıf kimselerin bulunmasının yanısıra metninde de sorunlar vardır. bu hadisler Kur'an, sahih sünnete aykırıdır. Kur'an'a aykırıdır çünkü

              Kıyam ayağa kalkmak demektir. ayaklanmak isyan etmek gibi türkçe karşılığa sahip olan Kıyam kişinin Allah huzurunda, Allah dışı tüm güçlere karşı isyanın adeta bir provasıdır. kişi tıpkı kelimei tevhidin başında tüm masivayı inkar ederek onlara karşı isyan ve meydan okuma hareketi başladığı, benliğini tüm bu inanç duygu ve davranış yargılarından temizlediği gibi namazın da başında bu harekete girişir. tüm beşeri güçler karşısında dimdik ayakta durur. kıyam eder. onlara karşı ayaklanır. bunu Allah huzurundayken gerçekleştirir. ki böylece bir nevi Allah'a söz vermiş olur der Rabbim! senin karşında böyle duruyor ve sana söz veriyorum ki senin dışındaki tüm güçler karşısında asla eğilmeyeceğim el pençe divan durmayacağım işte böyle dimdik mertçe dikileceğim, senin huzurundayken böyle gösteriyorum ki tüm güçler karşısında ayaklanacağım hiç bir gücü takmayacağım! işte bu temizlenme bilinçlenme ve bedeni olarak provadan sonra tıpkı kelimei tevhidde temizlenmiş bilinç dünyasına tevhidin (tek Allah inancının) konduğu gibi namazda da ruku ve secdelerle Allah inancı konur. böylece tertemiz olmuş tüm güçlere isyan edilmiş ve hiç bir beşer karşısında eğilmeyeceği kanıtlanmış beden Allah karşısında iki büklüm edilir, alın yere sürülür...

              kelimei tevhidde olduğu gibi "la"sı (hayır!) olmayanların "illa"sı (sadece) olmaz! Yani kalbini ve şuurunu Allah dışı tüm put tanrı ve güçlerden temizlememiş La ilahe (hiç bir tanrı yoktur) dememiş birisi "illallah" sadece Allah vardır diyemez. Namazda da böyledir. Kıyamı kıyam olmayanların rukusu ve secdesi de olmaz! Kıyam isyan demektir ayaklanmak demektir. El bağlamak bu ruha aykırıdır. el bağlayanlar tüm yaşamı boyunca el bağlamaya devam ederler. bir çok putun yeşerdiği kalpte Allah inancı yer edemeyeceği gibi Allah'tan başkası huzurunda el bağlanan bir şuurda Allah'a ruku ve secde edilemez. Bu yüzden kişi kıyamını adam gibi yapmalıdır. dünya tarihi boyunca adeta bunun ispatı olmuştur. kıyamında kıyam etmeyip el pençe divan duranlar gerçek yaşamlarında da kıyamları olmamış Allah dışı kıralların sultanların kapılarında kul olmuşlardır. Allah'ın karşısında kıyamın provasını yapanlarsa tertemiz Ehlibeyte bağlı olarak hiç bir zaman kralların karşısında eğilmemişler onların hile desise ve entrikalarının ya da zorbalıklarının kurbanı olup sapmamışlardır.

              Malikilerde el bağlanmaması da bu hadislerin sahih olmadığının güçlü bir ispatıdır. Malikilerin diğer mezheplerden farklı bir yöntemi vardır fıkıhta: Onlar Medine ehlinin yaşamını da güçlü bir sünneti alma (tespit) yolu olarak görürler. Yani bir amel Medine halkının yaşantısında varsa bu amel büyük oranda sünnettir. Çünkü Medine Peygamberin s.a.a yetiştirdiği bir toplumdu sünnet onların arasında yayıldı. İlk çıkan mezheplerden biri olan Malikilik Medine Ehlinin el bağlamamasını sünnet olarak görmüş ve onu fıkhına delil olarak almıştır.

              Diğer mezheplerin de el bağlamayı namaz bozan bir amel görmemeleri el bağlama konusunda kesin bir nas olmadığındandır. eğer el bağlamak Peygamberin kaçınmadan yaptığı bir amel olsaydı o zaman Peygamberin (s.a.a) sallu kema raeytumuni, (benden gördüğünüz gibi namaz kılınız) emri gereği Peygamberin sürekli yaptığı bir amel terk edilmiş ve namazda O Hazrete muhalefet edilmiş olunurdu. bunun ise namazı bozacağı açıktır. Ama bozmuyor sünni fıkha göre. Demek ki Peygamberin bu ameli yaptığı kesin değil!

              El bağlamayla ilgili rivayetlerin neredeyse tamamının senedi Emeviler ya da onların yakınlarından oluşmuştur. bu ise Peygamberin s.a.a sünnetini nakleden Ehlibeyte muhalif olarak bu ameli ihdas ettiklerinin güçlü bir delilidir.

              El bağlama şeklinde bir ittifak olunmaması bu konuda değişik rivayetlerin ve uygulamaların olması da bu olayın bidat olduğunun güçlü bir delilidir. Çünkü bir amel eğer varsa onun da belli bir şekli vardır. Rukunun kıyamın secdenin belli tek şekillerinin olduğu gibi. Ancak Peygambere dayanmayan amellere bakın mutlaka birden çok şekli vardır. Çünkü doğru tek yanlış çoktur. bir sorunun doğru cevabı tek iken yanlış cevabı sonsuzdur. Eğer Peygamberimiz s.a.a el bağlamış olsaydı bunu her zaman belli bir disiplin ve düzen içinde yapardı. bazen bağlamamış olması bazen göbeğin altından bazen onun üstünden bazan dirseklerinin ilerisinden bazan göğsünün üzerinde bağlaması düşünülemez. bu değilik bağlama şekilleri bu amelin bidat olduğunun güçlü delilidir. çünkü bir konuda asıl uygulama terk edilip biri bir şey uydurursa diğerlerinin de hoşuna gidecek şekilleri uydurması hakkı(!) doğar ve hep de böyle olmuştur.

              bu hadisilerin sıhhati hakkında yukarıda ya da dğer yerlerde geçen zayıf nitelemeleri de dediklerimizi ispatlayan delillerdir. ayrıca Elmeddin kardeşimizin paylaşımlarındaki tespitlere de katılıyorum...

              en önemli yönü ise Ehlibeyt kanalıyla bu alanda gelen rivayetler mütevatir olarak El bağlamanın bidat olduğunu sünnette bulunmadığını ortaya koymasıdır. Peygamberimiz s.a.a de sünnetini ve ilahi hükümleri sadece Ehlibeytinin bilebileceğini bize defalarca söylemiş bizi bu konuda ihtar etmiştir. Size iki ağır emanet bırakıyorum ancak onlara sarılırsanız yolunuzu şaşırmazsınız Kur'an ve Ehlibeytim! bunlar kıyamete kadar (dünya durdukça) birbirinden zinhar ayrılmayacaklar (var ve birlik olacaklar) buyurmuştur. benden sonra onlara nasıl halef olacağınıza dikkat edin Ehlibeytim hakkında size Allah'ı hatırlatırım buyurmuştur. Böylece Ehlibeyt dışındakilerin fıkıh ihdas ve izhar etme yetkilerinin bulunmadığını kesin olarak açıklamıştır.

              Yorum


                #8
                Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                şimdi anlaşıldı sanırım bu yazınızıda aktarcam oraya tatmin olmaları için

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                  Allah razı olsun. Rabbim bizi en doğruya hidayet etsin...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                    peki bişey daha sorcam .
                    kıyamdaken elleri dua eder gibi açılıyor sonra ters e çeviriyorlar ardından rukü yapıyorlar bunun kaynagı ehli sünnette varmıdır ve o hareketin anlamı nedir ?

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                      şiada elleri ters çevirme diye bir şey yok. ancak elleri tekbir için kaldırırken, içinin kıbleye bakma şartı var. bu yüzden ters çevirme gibi görülüyor.

                      biz sizin kıyamda elleri kaldırıp dua okumak diye dediğinize kunut diyoruz. kunut tutmak diyoruz. kunut tutmak sünni kitaplarda da var. örnek olarak sünenün nesei'nin birinci cildindeki kitabus salat babına bakabilirsiniz... ve diğer hadis kitaplarının kitap bahsine de ....

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                        [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=24204.msg163873#msg163873 date=1352726048]
                        peki bişey daha sorcam .
                        kıyamdaken elleri dua eder gibi açılıyor sonra ters e çeviriyorlar ardından rukü yapıyorlar bunun kaynagı ehli sünnette varmıdır ve o hareketin anlamı nedir ?[/quote]



                        kardeşim, eğer sözünü ettiğiniz durum bu resimlerdeki ise, buna "kunut" denir ve "kunut" 2-ci rekatta fatiha ve ihlas okunduktan sonra yapılır. "bunun kaynagı ehli sünnette varmıdır" sorunuza gelince:

                        1. öncelikle şunu bilmemiz gerekir ki, biz ister akidevi, ister fıkhi, ister tarihi, ister tefsiri veya her hangi bir konuda sünni kaynaklardan hadisler sunuyorsak bunun anlamı bizim sünni kaynakları delil olarak gördüğümüz veya onlara esaslanarak fıkıh, akide ve s. inşa ettiğimiz demek değildir. aksine, biz saydığımız bu konuların her birisinde kendi kaynaklarımıza dayanıyoruz, bazen ihtilaflı konularda sünni kaynaklarından aktarmamızın nedeni ise sözümüzün sünnilere karşı delil olması içindir.

                        2. evet, sünni kaynaklarında bu konuda hadisler vardır. Rasulullah s.a.a'in kunut tutarak dua ettiği, imam Ali a.s'ın namazlarda kunut tutarak Muaviye, Amr b. As ve benzeri kişilere lanet okuduğu sünni kaynaklarda sahih senedlerle mevcuttur. eğer gerekiyorsa paylaşa biliriz.

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                          evet dediğim fotoğraftaki

                          peki sünni kaynaklarda nerde geçiyor nedir nasıl açaıklarmısınız ?

                          sünni kaynaklarda sahih senedlerle mevcuttur. eğer gerekiyorsa paylaşa biliriz.
                          çok iyi olur

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri


                            "Hangi namaz efdal ve üstündür?" sorusuna, Peygamberimiz Aleyhisselam:


                            "Kunûtu * uzun olandır!" buyurmuş;



                            Ahmed, c. 3, s. 412, Müslim, c. 1, s. 520, İbn Mâce, c. 1.S.456.


                            * Ehlisünnet Kunut'tan Kıyam'ın kastedildiğini kabul ediyor.
                            [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                            [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Namazda Eller bağlaması rivayetleri

                              peki sünni kaynaklarda nerde geçiyor nedir nasıl açaıklarmısınız ?
                              hadisler "Sahihi Buhari"den: http://hadis.ihya.org/buhari/konu/319.html
                              hadisler "Süneni ibni Mace"den: http://www.ilimevi.com/index.php?topic=2505.0

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X