Bilen arkadaşlarımız cevaplarsa sevinirim. Bu meseleyi çözemedim. Allah'ın eli, Allah arşa istiva etmiştir gibi ayetlerin ilk dönem uleması tarafından "Allah'ın eli vardır nasıllığı bilinmez" "Allah arşa istiva etmiştir" nasıllığı bilinmez diye yorumlandığı söyleniyor. Hatta Allah'ın eli gücüdür diyenlere bidatçı dedikleri söyleniyor. Allahın sıfatlarını reddetmek oluyormuş bu durum. Hatta hadislerde Allah'ın baldırı ifadesi bile geçiyor. Bu ayetlere ve hadislere nasıl bakmalıyız. Eğer hadisler uydurmaysa peki ayetlere nasıl bakacağız. Bu konuda 2 görüş var yaygın olarak.
1-Allahın eli vardır, Allah arşa istiva etmiştir ama keyfiyeti bilinmez.
2-Allahın eli gücü anlamında, istiva etmesi de arşa hükmetmesi anlamında vs. diye yorumlamak.
Peki doğru olan hangisidir Şiaya göre. Mesela imamlar bu ayetleri nasıl yorumlar. Eğer 2. maddeye yakınsa Şianın görüşü, 1. madde niye yanlıştır? Sonuçta nasıllığı bilinmez diyorlar. 1. görüşü özellikle Selefiler savunuyor hem de koyu bir şekilde)
1-Allahın eli vardır, Allah arşa istiva etmiştir ama keyfiyeti bilinmez.
2-Allahın eli gücü anlamında, istiva etmesi de arşa hükmetmesi anlamında vs. diye yorumlamak.
Peki doğru olan hangisidir Şiaya göre. Mesela imamlar bu ayetleri nasıl yorumlar. Eğer 2. maddeye yakınsa Şianın görüşü, 1. madde niye yanlıştır? Sonuçta nasıllığı bilinmez diyorlar. 1. görüşü özellikle Selefiler savunuyor hem de koyu bir şekilde)
Yorum