Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

EHL-İ SÜNNET KAYNAK VE ESERLERİNDE TEBERRÜK MESELESİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    EHL-İ SÜNNET KAYNAK VE ESERLERİNDE TEBERRÜK MESELESİ

    BİLDİĞİNİZ GİBİ MAALESEF "TEBERRÜK" MESELESİNDEDE EHL-İ SÜNNET KARDEŞLERİMİZDEN BAZEN GÜZEL BİR ÜSLUP İLE ELEŞTİRİLİYOR BAZEN DE VAHHABİLER TARAFINDAN TEKFİR EDİLİYORUZ. AMA ALLAH'A HAMDOLSUN Kİ BU KONUDA EHL-İ SÜNNET KARDEŞLERİMİZİN VE VAHHABİLERİN KAYNAKLARINDA FAZLASI İLE BELGE MEVCUTTUR. BAZILARINI SUNUYORUZ...



    ALLAH RESULÜNÜN (S) HÜRMETLİ SAHABELERİNDEN OLAN EBU EYYUBİ ENSARİ (R.A) YÜZÜNÜ ALLAH RESULÜNÜN (S) KABRİNE KOYDUĞUNDA, MERVAN BİN HAKEM (EMEVİ) BUNU GÖRDÜ VE DEDİ Kİ: NEDEN BÖYLE YAPIYORSUN? (TAŞI TOPRAĞI NEDEN ÖPÜYORSUN) EBU EYYUP ENSARİ (R.A) DEDİ Kİ: BEN TAŞI DEĞİL ALLAH RESULÜNÜ ZİYARET EDİYORUM."

    KAYNAK: AHMED İBNİ HANBELİN MÜSNEDİ, HADİS 23476.

    أقبل مروان یوما فوجد رجلا واضعا وجهه على القبر فقال أتدری ما تصنع فأقبل علیه فإذا هو أبو أیوب فقال نعم جئت رسول الله صلى الله علیه و سلم ولم آت الحجر مسند احمد بن حنبل حدیث شماره23476

    #2
    Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ



    Gördüğünüz resim İmam Buharinin(r.a) "El Edebül Müfret" adli kitabinin 207 ci sayfasidir.

    Bu sayfada 438 numarali şöyle bir hadis geçmekte:

    "Ebu Nuaym Süfyandan,O,Ebu ishakdan o da Abdurrahman ibni Saidden nakletdi ki:Bir defasinda Ibni Ömerin ayaklari tutulmuşdu.Bir adam İbni Ömere en sevdiği insanin adini anmasini söyledi.İbni Ömerde(r.a) "Ya Muhammed(s.a.s)"dedi ve (bu an)ayaği açildi.

    Yorum


      #3
      Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ




      Gördüğünüz resim,Ehli Sünnetin en güvenilir kaynaklarindan olan İmam Müslimin(r.a) "Sahihi Müslim " kitabinin 541-542 ci sayfalaridir.Bu Sayfada şu sözler geçiyor:

      « لما رمى رسول الله صلى الله عليه وسلم الجمرة, و نحر نسكه و حلق, ناول الحالق شقه الأيمن فحلقه. ثم دعا أبا طلحة الأنصاري فأعطاه إياه. ثم ناوله الشق الأيسر. فقال “احلق” فحلقه, فأعطاه أبا طلحة. فقال “اقسمه بين الناس” »

      Enes -radıyallâhu anh-’dan rivayetle şöyle nakleder:

      “Allah Resulü -sallallahu aleyhi ve sellem- Cemre’de şeytan taşladıktan sonra kurbanını kesmiş, Daha sonra berbere ilk önce sağ sonra sol tarafını işaret ederek “buraları al” diye buyurarak saçlarını kestirmiş kesilen saçları Ebû Talha el Ensariye(r.a) vermiş, sol kısmını da kestirdikten sonra: Bunu insanlar arasında paylaştırın” diye buyurmuşdular.

      Yorum


        #4
        Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

        [img width=354 height=600]http://img453.yukle.tc/images/2808577146_267235426709022_1045330021_n.jpg[/img]

        Gördüğünüz resim İbni Teymiyyenin İktidaus Siratul Mustakim(cilt 1) adli kitabinin 367 ci sayfasidir. İbni Teymiyye bu kitapda İmam Ahmed Bin Hanbelin(rahimaullahi aleyh) bereket aramak için Peygamberin(s.a.s) minberine dokunmağin ve öpmeyin caiz olduğuna cevaz verdiğini bildiriyor.

        Yorum


          #5
          Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ



          Gördüğünüz resim İmam Zehebinin(r.a) "Siyer Alem en Nubela" isimli kitabinin 11-ci cildinin 212-ci sayfasidir. Sayfada aynen şu sözler geçiyor:

          "Abdullah bin Ahmed şöyle söylemektedir:

          “Ben babamı, Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-’e ait bir kılı öperken görmüştüm. O kılı gözlerine sürdüğünü ve suyun içine koyarak o sudan içerek şifa dilediğini de gördüğümü zannediyorum. O, suyun daha güzel olacağı düşüncesiyle Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-’e ait büyük bir kabı yıkayarak, artık suyu içmişti. Onun zemzem suyundan da şifa beklediğini gördüm, onu ellerine ve yüzüne sürmekteydi.”

          Ben –(Zehebi)- diyorum ki: “İmam Ahmed’i inkâr edip beğenmeyenler neredeler acaba? Abdullah bir gün, Allah resulünün minberi ve hücreyi nebi ile teberrük edenlerin halinden sormuş, İmam Ahmed de: “Ben bunda bir sakınca görmüyorum” diye cevap vermiştir. Allah haricilerin ve bidatçilerin görüşlerinden bizleri ve sizleri muhafaza etsin.”

          (Siyer Alem En Nubela,cilt 11,sayfa 212)

          Yorum


            #6
            Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

            [img width=1000 height=369]http://img453.yukle.tc/images/7539elbidayetu_ven_nihaye_1.JPG[/img]


            "İBNİ TEYMİYENİN VEFAT MERASİMİNDE İŞTİRAK EDEN İNSANLARDAN BİR GRUBU ONUN GUSLÜNDEN KALAN SUYUN BİR KISMINI İÇTİLER, DİĞER BİR GRUP İSE GUSÜLDE İSTİFADE OLUNAN SİDRİN BİR KISMINI KENDİ ARALARINDA BÖLÜŞTÜLER. KAYITLARDA; BAŞINA BIRAKTIĞI BAŞLIK 500 DİRHEME, BOĞAZINA ASTIĞI BOYUNBAĞI İSE 150 DİRHEME SATILDI. CENAZE ÜSTÜNDE AĞLAŞMA, SESLİ NARALAR VARDI....

            KAYNAK: İMAM HAFIZ İBNİ KESİR DİMEŞKİ (VEFAT TARİHİ H.K 774) "EL BİDAYE VEN NİHAYE" KİTABI 18. Cİ CÜZ. S. 295 VE 297. İBNİ TEYMİYYENİN VEFATI FASLI - 728.Cİ YIL...

            Yorum


              #7
              Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

              [img width=1000 height=477]http://img453.yukle.tc/images/3522montathem_jawzy_v5_p346-347.jpg[/img]


              İBNİ CEVZİ, KENDİSİNE AİT "EL MUNTAZAM" ADLI ESERİNİN 5.Cİ CİLDİNİN 346-347.Cİ SAYFALARINDA ŞÖYLE DİYOR:

              "HASAN İBNİ ABDAN SEYREFİ DİYOR Kİ; CAFER HULDİDEN İŞİTTİM: "BEDENİMDE BÜYÜK BİR YARA VARDI. BENDE BEDENİMİ HZ. HÜSEYİN A.S'IN KABRİNİN TOPRAĞINA SÜRTTÜM VE UYUDUM, UYANDIĞIMDA BEDENİMİN HİÇ BİR YERİNDE YARANIN İZİNİN KALMADIĞINI GÖRDÜM.

              KALKIP HÜSEYİN A.S'IN KABRİNİ ZİYARET ETTİM VE KABRİN YANINDA UYUDUM. RÜYADA GÖRDÜM Kİ, SANKİ KABİR ARALANDI, "NEREYE GİDİYORSUN EY PEYGAMBERİN EVLADI?" DİYE SORDUM. (HÜSEYİN A.S) CEVAP VERDİ Kİ; ONLARIN (Büyük İhtimalle Hazretin Maksadı Ehl-i Beyt Düşmanlarıdır. Müt.) ELİNDEN GİDİYORUM."

              Yorum


                #8
                Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                [img width=400 height=600]http://img453.yukle.tc/images/8010taimiah_qebr_tabarruk.jpg[/img]

                Değerli kardeşlerimiz,Teberrükü inkar eden vehhabi firkasina cevap İbni Teymiyye taraftarlarindan gelmektedir. Gördüğünüz resim Muhammed İbni Ahmed ibn Abdülhadi Kudame Makdisi Ebu Abullahin "Ukuduk Durriye" isimli kitabinin 162-ci sayfasidir.Bu sayfada şu sözler geçmekte:

                "Şeyhin (ibn Teymiyye) Dimeşk kulesinde vefat etmesi Şeyh kulede hapse atildiktan , kitap-defteri elinden alındıkdan sonra orada ibadet, tilavet ve zikrle meşgul oldu, orada olduğu müddetde 80 – dən çok Kuran hatmetdi. Her gün üç cüz Kuran okuyordu. Kuran okuduğu haldE, hicrEtin 728-ci ili zil-Kaade ayının 22-si vefat etdi. Yirmi günden fazla hasta yatdı. Çok adam onun hasta oldugunu b. Builmiyordu. Onun içinde çok üzüldüler.

                Kuleye çok insan toplandı. Onlara içeri girmek izni verildi. Cenazeye güsul verilmemişden önce insanlar oturup Kuran okudular, cenazeni öpmekle, onu görmekle teberrüklendiler. Kadınlar da gelip bu işi gördüler.

                Cenaze namazı ilk önce kulede kılındı, daha sonra Dimeşk camisinde öğle namazından sonra yeni bir cenze namazı kılındı. Şeyhin naşı Bureyd kapısından çıkarıldı. Büyük bir izdiham vardı. Insanlar teberrük maksadiyla kendi mendillerini, sariklarini cenazenin üzerine atiyorlardi"

                Yorum


                  #9
                  Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                  [img width=812 height=600]http://img453.yukle.tc/images/2117tarikh_halab_v6_p2657.jpg[/img]

                  KAYNAK: İBNİ NEDİM "BUĞYETUT TALİB" C. 6 S. 2627:

                  "HASAN İBNİ ABDAN SEYREFİ DİYOR Kİ; CAFER HULDİDEN İŞİTTİM: "BEDENİMDE BÜYÜK BİR YARA VARDI. BENDE BEDENİMİ HZ. HÜSEYİN A.S'IN KABRİNİN TOPRAĞINA SÜRTTÜM VE UYUDUM, UYANDIĞIMDA BEDENİMİN HİÇ BİR YERİNDE YARANIN İZİNİN KALMADIĞINI GÖRDÜM.

                  KALKIP HÜSEYİN A.S'IN KABRİNİ ZİYARET ETTİM VE KABRİN YANINDA UYUDUM. RÜYADA GÖRDÜM Kİ, SANKİ KABİR ARALANDI, "NEREYE GİDİYORSUN EY PEYGAMBERİN EVLADI?" DİYE SORDUM. (HÜSEYİN A.S) CEVAP VERDİ Kİ; ONLARIN (Büyük İhtimalle Hazretin Maksadı Ehl-i Beyt Düşmanlarıdır. Müt.) ELİNDEN GİDİYORUM."

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                    [img width=390 height=600]http://img453.yukle.tc/images/828teymiyye-qebri.jpg[/img]

                    KAYNAK: İBNİ NASIR EL DİN DİMEŞKİ (Ö. 842) "İBNİ TEYMİYENİN KAFİR OLDUĞUNU DİYENLERE ETRAFLI CEVAP" SAYFA: 135

                    İBNİ HACI BU RİVAYETİ BATAİHİ EL MIZZİDEN HABER VERİYOR:

                    BEN GENÇ DÖNEMİMDE KIZIMIN GÖZLERİNDE HASTALIK PROBLEMİ VARDI. BİZ İBNİ TEYMİYEYE İNANDIĞIMIZDAN VE O DÖNEMLER BABAMI ZİYARET İÇİN BİZE GELMİŞLERDİ. KENDİ KENDİME DEDİM Kİ; BEN ONUN KABRİNDEN TOPRAK ALIP KIZIMIN GÖZÜNE BIRAKMALIYIM (SÜRMELİYİM).
                    İBNİ TEYMİYENİN KABRİNE YETİŞİNCE BİR BAĞDATLININ İBNİ TEYMİYENİN KABRİNDEN FAZLACA TOPRAK GÖTÜRDÜĞÜNÜ GÖRDÜM. BEN ONUN BU TOPRAĞI NE YAPACAĞINI SORDUM. O BANA EVLATLARININ GÖZLERİNDE HASTALIK OLDUĞUNU DEDİ. BEN BUNUN HAYIR EDİP ETMEDİĞİNİ ÖĞRENDİM. O DEDİ Kİ: EVVELCE BAŞKALARI İSTİFADE ETMİŞ. BUNDAN SONRA BEN BU TOPRAKTAN KIZIMA GÖTÜRDÜM VE UYURKEN GÖZLERİNE BIRAKTIM VE ŞİFA BULDU.

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                      [img width=1000 height=539]http://img453.yukle.tc/images/6219tuyuriyat_cover_main.jpg[/img]

                      AHMEDİN ŞÖYLE DEDİĞİNİ İŞİTTİM: EBU BEKİR DEDİ Kİ: EL HULDİNİN ŞÖYLE DEDİĞİNİ İŞİTTİM: BEDENİMDE ÇOK SAYIDA BÜYÜK YARALAR VARDI. BENDE BEDENİMİ HÜSEYİN A.S'IN KABRİNİN TOPRAĞINA SÜRTTÜM VE UYUDUM, UYANDIĞIMDA BEDENİMDE HİÇ BİR YARANIN İZİNİN KALMADIĞINI GÖRDÜM."

                      KAYNAK: EL MUBAREK BİN ABDUL-CABBAR ET -TUYURİ - ET TUYURİYAT C. 3 S. 912 NO: 847
                      BASKI: ADVA ES SALAF NEŞRİYYATI 2004

                      TAHKİK: DASMAN YAHYA EL MAALİ VE ABBAS SAHR EL HASAN

                      NOT: KİTABIN MUHAKKİKLERİ BU RİVAYETİN SENEDİNDE Kİ TÜM RAVİLERİN HEPSİNİN İTİBARLI OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR.

                      KİTABIN ORJİNAL LİNKİ: http://islamport.com/d/3/adb/1/84/464.html

                      KİTABI İNDİRMEK İÇİN: http://waqfeya.com/book.php?bid=1817

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                        Vahhabilerin kaynakları da mı varmış?


                        Vahhabiliğin tarihi yüz yıl bile değilken kaynakları nasıl olur?


                        tüm İslami kaynaklar bin yılı aşkın yaşta...




                        vahhabiliğin kaynağı var demek ciddi ciddi böyle bir ekol var demektir. vahhabilik batıl da olsa köklü bir ekol değildir. sonradan son yüzyılda uydurulmuş siyasi, ve en önemlisi köksüz bir türedidir. bunun "kaynaklarında falanca konu" demek bunu batıl da olsa köklü bir ekol saymak anlamına gelir ki bu da sünni ve şia gibi tarihi ekollere büyük haksızlık ve hakaret demektir.


                        bence başlığın ve bu düşüncenin değiştirilmesi gerekir...

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                          VAHHABİ KAYNAKLARINDAN KASTIMIZ, VAHHABİLERİN DİKKATE ALDIĞI KAYNAKLARDIR.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                            ama bunlar sünni kaynaklar ki zaten. o zaman başlık; "Ehli sünnet ve Ehli sünnet kaynaklarında..." mı olmuş oluyor?

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: EHL-İ SÜNNET VE VAHHABİ KAYNAKLARINDA TEBERRÜK MESELESİ

                              BAŞLIĞI DİLEDİĞİNİZ GİBİ DEĞİŞTİRİYORUM. KARDEŞ.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X