Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

hazreti ali imammıdır

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    hazreti ali imammıdır

    selamlar..
    imam alinin as. İMAM olduğu nerede yazıyor ?
    kurandaki ibrahimin as İMAMETİYLE bağlantılı olarak ele alınan İMAMET makamının aynısının
    imam ali as de olduğunun delili nedir ?


    bir diğer konu :

    kevser netten bir yazı okudum. orada imam alinin as hazreti peygamber hariç diğer
    tüm peygamberlerden üstün olduğu anlatılmış.

    soru 1. imam alinin as. diğer evlatları olan 11 imamda hazreti peygamber hariç diğer peygamberlerden üstünmüdür ? (delili nedir)

    soru 2. hazreti muhammed s.a.a min en üstün peygamber olduğunun delili nedir ?

    en önemli soru ise şöyle :

    ****** imamların peygamberlerden üstün olduğuna İNANMAYAN kişinin hükmü nedir ? ******

    teşekkürler

    #2
    Ynt: hazreti ali imammıdır

    Ali a.s'ın İmam olduğu Kur'an'da işaretle, her konuştuğu vahiy olan Peygamber s.a.a'in tebliğiyle sabit (kesin) olmuştur. bunların delilleri çoktur. Örneğin Kur'an'daki:


    1- Yasin 12deki apaçık İmam buyrulur. Bu Ali'dir. Peygamberimiz bu ayetin açıklamasında, burda kastedilen İmamın kim olduğunu soran ashaba, Mescide giren Ali'yi işaret etmiştir. Apaçık İmam budur diye.


    2- Maide 55'te sizin veliniz Allah, resulü ve namaz kılıp, ruku halindeyken sadaka veren mü'minlerdir ayetidir. tüm rivayetler mütevatir olarak burda ruku halinde sadaka verenin Ali a.s olduğunda müttefiktirler. Allah ve resulünün veliliği (velayeti) emirlerine kesin itaati zorunlu bulunan tasarruf yetksini elinde tutan otorite olduğu kesindir. hadiste, sizden biriniz için ben, anne baba nefsi ve tüm insanlardan daha sevimli olmadıkça iman etmiş olmazsınız denmiştir. Peygamber için böyle olan velayet Ali a.s için de denmiştir. Gadiri humda bunun tekrarı söylenmiştir. Ali a.s'ın Peygamber s.a.a'ten sonra imam olduğu kesindir.


    3- mübahale ayeti: Ali İmran 61. Bu ayette lanetleşme yerine giderken Peygamberimize çocuklarını, kadınlarını ve nefislerini çağırması emrediliyor ve o hazret bu emri ifa için sadece Hasan Hüseyin, Fatıma ve Ali a.s'ı getiriyor. çocuklarımızdan kasıt Hasan Hüseyin, kadınlarımızdan kasıt FAtıma, nefislerimizden kasıt Ali'dir. böylece Peygamberimizle ALi arasında nefis birliği sabit olmaktadır. Yani Peygamberimiz s.a.ate bulunan tüm vasıflar aynen Ali a.s'dan da mevcut olduğu açığa çıkmaktadır. Peygamberimiz bunun tek istisnasının yani kendisinde bulunup Ali'de olmayan vasfın nübüvvet olduğunu beyan etmiştir. Menzilet hadisinde, senin benim yanımdaki konumun, Harun'un Musa yanındaki konumu gibidir, bir farkla ki benden sonra nübüvvet olmayacaktır.


    4- Sakaleyn hadisleridir. Peygamberimiz s.a.a : benden sonra sarıldığınızda sapıtmayacağınız iki değerli emanet bırakıyorum bunlardan biri Kur'an diğeri Ehlibeytimdir buyurmuştur. bu hadis tüm kütübü sittede mevcuttur. nasıl ki Kur'an dururken inanç ve ameli öğrenmede başka kitaba itaat küfürse, Ehlibeyt dururken başka birine iman ve itaat da aynı olması gerekmez mi?


    5- Kütübü sittede geçen 12 halife hadisleridir. Peygamberimiz tüm kütübü sittede geçen: "benden sonra 12 halife (imam) gelecektir. Bunların hepsi kureyştendir. bunlar dini bozulmadan koruyacaklardır." hadisiyle Ehlibeytine itaati emretmiştir. Çünkü bu 12 İmamın Peygamberin 12 Ehlibeyt İmamı dışında başka birinin olduğunu kimse açıklayamamıştır. Örneğin Ali a.s'dan önce Halife olan Ebubekiri ele alalım: Ebubekir Ehlibeytten değildir. böylece onun Ehlibeyt imamı olmayacağı kesindir. Ehlibeyt dururken ehlibeytten olmayan birine itaati Allah ve REsulü emreder mi? bu muhaldir. kaldı ki İmam seçilebilmek için masumiyet şartı vardır, oysa Ebubekirin cahiliye dönemi olduğundan onun İmam olarak Allah tarafından atanmaya ehil olmadığı kesindir.


    6- Allah'a itaat edin Peygambere ve sizden olan emir sahiplerine itaat edin buyrulur (Nisa 59). Allah hatasız ve mutlak hakim olduğundan ona sınırsız itaat şarttır. Aynı ifadelerle Peygambere de itaat emredilmiştir: Etiullah, ve Etiurrresul.. Bunun anlamı sınırsz itaati şart olan Allah gibi Peygambere de sınırsız itaat edin. her konuda itaat edin. Diyelim ki Peygamber zelle (küçük hata/günah) işledi. O zaman Allah'ın, ancak zelle durumu hariç, diye istisna belirtmesi gerekmez miydi? Kur'an'ın neresinde Peygambere itaati sınırlandıran bir istisna vardır? hiç bir yerde! o halde Peygamberin hata yapması demek, Allah'ın hatayı emretmesi anlamına gelmez mi? Bu durumda Allah haşa çelişkiye düşmüş olmaz mı? Kulun hem peygambere itaat edin diyen Allah'a hem de hataya itaat etmeyin diyen Allah'a itaati nasıl mümkün olacaktır? İşte bu ayet Peygamberin mutlak masum olmasını zorunlu kılan bir ayettir. Ayette aynı şekilde emir sahiplerine de itaat emrediliyor. yani sınırsız itaati. Buradaki emir sahipleri kimlerdir? halifeler olsa onlar yanlış yapmışlar? o halde onlar olamaz. Geriye şianın inancında bulunan masum 12 imamın dışında kim kalıyor? bu 12 imamın ilk imamı kim? Elbette Ali.


    bunun delilleri daha çoktur. ancak ben bunları daha önce bir kez daha yazdım, bilgisayar resetlenince hepsi gitti. imkanım olduğunda sorunun diğer bölümlerini cevaplayacağım bi iznillah...

    Yorum


      #3
      Ynt: hazreti ali imammıdır

      allahummesalli ala muhammedin ve ali muhammed

      selmancan ,

      öncelikle soruma ayırdığın zaman/emek için teşekkür ederim.
      sonra,

      yazdıkların ( yasin suresindeki -imamun mübin- bölümü hariç )

      cenabı alinin as ''velayetiyle'' ilintili konular ki , bunları zaten biliyor ve kabul ediyoruz.

      benim anlatmak istediğim ise , şu bakara suresi 124. ayetteki ''ibrahimin a.s. imametiyle '' bağlantılı

      bir şekilde ele alınan malum İMAMET makamının cenabı alide de as. olduğunun sarih delili nedir ?

      birde şu yasin suresindeki vakıaya yönelik naklin kaynağı nedir yazarmısın .

      teşekkürler

      Yorum


        #4
        Ynt: hazreti ali imammıdır

        [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166458#msg166458 date=1361524651]
        benim anlatmak istediğim ise , şu bakara suresi 124. ayetteki ''ibrahimin a.s. imametiyle '' bağlantılı bir şekilde ele alınan malum İMAMET makamının cenabı alide de as. olduğunun sarih delili nedir ?[/quote]

        Ayet İle ilgili Elmizandan Hadisleri Aktarmak istiyorum:

        İmam Cafer Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Yüce Allah İbrahim'i nebi yapmadan önce kul yaptı. Resul yapmadan önce nebi yaptı. Dost yapmadan önce resul yaptı. İmam yapmadan önce dost (halil) yaptı. Saydığımız bu nitelikleri üzerinde toplayınca Allah ona, 'Seni insanlara imam yapacağım.' dedi. Hz. İbrahim'in gözünde imamlık o kadar önemliydi ki: 'Soyumdan da.' dedi. Allah dedi ki: 'Benim ahdim zalimlere ermez, demişti.' Ahmak ve beyinsiz biri, takvalı insanın imamı olamaz."
        ...

        Detaylı Bilgi için:

        http://www.islamkutuphanesi.com/turk...........%20417

        Yorum


          #5
          Ynt: hazreti ali imammıdır

          [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166408#msg166408 date=1361437007]
          imam alinin as. İMAM olduğu nerede yazıyor ? [/quote]



          Resimde gördüğünüz Şeyh Saduk r.a’ın “Uyunu ahbar er-Rıza a.s” adlı kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
          حدثنا أبي رضي الله عنه قال حدثناسعد بن عبد الله بن أبي خلف قال حدثنا يعقوب بن يزيد عن حماد بن عيسى عن عبد اللهبن مسكان عن أبان بن خلف عن سليم بن قيس الهلالي عن سلمان الفارسي ره قال دخلت علىالنبي ( ص ) فإذا الحسين على فخذيه و هو يقبل عينيه و يلثم فاه و هو يقول أنت سيد بنسيد أنت إمام بن إمام أنت حجة بن حجة أبو حجج تسعة من صلبك تاسعهم قائمهم

          Bana babam r.a anlattı, dedi ki: bana Sad b. Abdullah anlattı, dedi ki: Yakub b. Yezid bana Hammad b. İsa’dan, o Abdullah b. Muskan’dan, o Eban b. Halef’ten, o Süleym b. Kays’tan, o da Selman-ı Farisi r.a’dan şöyle anlattı: Rasulullah s.a.a’in huzuruna gittim, Hüseyin a.s o hazretin dizlerinin üstündeydi. Rasulullah onun ağzından ve gözlerinden öpüyor ve şöyle diyordu: “Sen efendisin ve efendinin oğlusun. Sen imamsın ve imamın oğlusun, sen hüccetsin ve hüccetin oğlusun, sen soyundan gelecek dokuz hüccetin babasısın ve onların dokuzuncusu onların Kaim (imam Mehdi a.s)‘dır.”
          Şeyh Saduk r.a, “Uyunu ahbar er-Rıza a.s”, 1/56, hadis 17

          Not: Bu konuda ki Hadisler Mütevatir Seviyesindedir.

          Yorum


            #6
            Ynt: hazreti ali imammıdır

            [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166408#msg166408 date=1361437007]
            imam alinin as. İMAM olduğu nerede yazıyor ? [/quote]



            resimde gördüğünüz Sikatul islam (İslam’ın güvenci) Kuleyni’nin öğrencisi Şeyh Numani’nin “Gaybeti Numani” kitabıdır, işaretlediğim yerde şu ifadeler var:
            أخبرنا محمد بن همام، قال: حدثنا أبي وعبد الله بن جعفر الحميري، قال: حدثنا أحمد بن هلال، قال: حدثنا محمد بن أبي عمير سنة أربع ومائتين، قال: حدثني سعيد بن غزوان، عن أبي بصير، عن أبي عبد الله، عن آبائه (عليهم السلام)، قال: ” قال رسول الله (صلى الله عليه وآله): إن الله عز وجل اختار من كل شئ شيئا، اختار من الأرض مكة، واختار من مكة المسجد، واختار من المسجد الموضع الذي فيه الكعبة، واختار من الأنعام إناثها، ومن الغنم الضأن، واختار من الأيام يوم الجمعة، واختار من الشهور شهر رمضان، ومن الليالي ليلة القدر، واختار من الناس بني هاشم، واختارني وعليا من بني هاشم، واختار مني ومن علي الحسن والحسين، وتكملة اثني عشر إماما من ولد الحسين تاسعهم باطنهم، وهو ظاهرهم، وهو أفضلهم، وهو قائمهم.
            bana Muhammed b. Hümmam haber verdi, dedi ki: bana babam ve Abdullah b. Cafer el-Himyeri anlattı, dediler ki: bize Ahmed b. Hallal anlattı, dedi ki: bana Muhammed b. Ebu Umeyr anlattı, dedi ki: Said b. Gazvan bana Ebu Basir’den, o Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)‘dan, o da atalarından a.s şöyle anlattı: Rasulullah s.a.a dedi ki: “Yüce Allah herşeyin içinden birşey seçti. Yeryüzünde Mekke’yi seçip üstün kıldı. Mekkede Mescid-ül Harâmi seçti. Mescidde ise Kâbe’nin bulunduğu yeri seçti. Hayvanlardan dişi olanı seçti, dört ayaklılardan ise koçu seçti. Günlerden Cuma’yı seçti. Aylardan ise Ramazan ayını seçti. Gecelerden ise Kadir gecesini seçti, insanlardan da Benî Haşim’i seçti. Benî Haşimden ise benimle Ali’yi seçti. Ben ve Ali’den Hasan ile Hüseyn’i seçti. ve bunları, Hüseyin’ın evlatlarından olan imamlarla onikiye tamamladı. Onların sonuncusu Kaim (imam Mehdi a.s)‘dır.
            وأخبرنا محمد بن همام ، ومحمد بن الحسن بن محمد بن جمهور ، عن الحسن بن محمد بن جمهور ، قال : حدثني أحمد بن هلال ، قال : حدثني محمد بن أبي عمير ، عن سعيد بن غزوان ، عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) ، قال : قال رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) : إن الله عز وجل اختارني ” ، الحديث
            Muhammed b. Hümmam ve Muhammed b. Hasan b. Muhammed el-Cumhur bana Hasan b. Muhammed el-Cumhur’dan haber verdiler, dedi ki: Muhammed b. Ebu Umeyr bana Said b. Gazvan’dan, o Ebu Basir’den, o Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)‘dan, o da atalarından a.s şöyle anlattı: Rasulullah s.a.a dedi ki: “yukarıdaki hadisi zikretti”
            Numani r.a, “Gaybet”, sayfa 73-74, hadis 7

            Yorum


              #7
              Ynt: hazreti ali imammıdır

              allamenin el-bakara 124. ayete dair tefsirinin ilgili bölümlerini zevkle okudum .

              şu sonuca vardım naçizane.

              ali ibrahim a.s. nasılki birer nebi ve önderler idiyseler , ayetin hükmüne göre bunların a.s. soylarından dahi toplumsal önderler -imam- gelecektir. ve bunların makamları son derece yüce olacaktır.

              bir nükte :

              allahın resulunun -s.a.a.- bizlere ezandan sonra kıraat etmemizi tavsiye buyurduğu ''..allahumme rabbe hazihi...'' duasının muhteviyatında olan MAKAM-I MAHMUD her halukarda allah resulune s.a.a verilmesi vaad edilmiş bir makamdır. ve fakat ümmetin duasıyla bu pekiştirilmiş ve ümmetin BİLİNCİNE yerleştirilmesi istenmiştir.
              ve yine ,
              salli barik dualarında da '' muhammede ve ailesine salat eyle- mubarek eyle....tıpkı ALİ İBRAHİME ve AİLESİNE ettiğin gibi...''

              bu duayı allah resulunun saa öğrettiğini biliyoruz. o halde nasılki ibrahim ve soyu TOPLUMSAL ÖNDERLER -İMAM- idiyseler ( ismail-ishak-yakub...gibi )

              bu duanın mucibince , tıpkı israilin imamları gibi, allah resulunun ehli beyti de a.s TOPLUMSAL ÖNDERLER -imam- dir. bu hem duayla pekiştirilmiş ve hem de ümmetin bilincine yerleştirilmek istenmiştir.

              bununla birlikte incelediğim kadarıyla , -allah en doğrusunu bilir-

              allah resulu s.a.a ve ehli beyti ; ibrahim babamız ( tevhid babamız) ve onun muhterem ailesi gibi,
              allahın iradesiyle MÜBAREK VE MUKADDES kılınmıştır.

              burada bir denklik söz konusu olabilir .
              ama ibrahim ve ehli beytinin ayrıca muhatabı oldukları NÜBÜVVET ve RİSALET makamlarının varlığı
              muhammed ve ehli beytinin sahip olduğu -SALT- imamet makamının bir cihetle üstündedir.


              gerekçe ;

              zira 1+1 : 2 olduğu matematiksel bir sonuç olduğu gibi aklında bunu elzem kabul etmesi gerekir.
              resulullahın s.a.a. ehli beytinde nübüvvet ve risalet makamı yoktur (burada icma var)

              ancak uhrevi mükafatı cihetiyle bir denklik söz konusu gibi görünüyor.

              yinede en doğrusunu allah bilir..



              sonra devam ederiz inşallah...

              alhahın resulune ve pak kıldığı ailesine sonsuz salat ve selamlar olsun .



              Yorum


                #8
                Ynt: hazreti ali imammıdır

                12 imam peygamberlerden üstün değildir,nebilerden üstündür.Burada nebi vede resul kavramını iyi bilmen lazım.Sana Allame Cafer Süphani'in cevaplar diye bir kitabı var nette pdf formatında oku yeteri kadar bilgi sahibi olursun.
                Haktır Allahım Muhammed mahım
                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                Yorum


                  #9
                  Ynt: hazreti ali imammıdır

                  nebi : rüyasında vahiy alan
                  resul : meleği görüp onunla birebir vahiy alan
                  kişidir...


                  bu tanımlama yanılmıyorsam cafer sadık as. a aittir.
                  hatta el-mizanda bakara 124 tefsirinde de geçiyor


                  pardon ama peygamber ne oluyor ?


                  peygamber : nebi ve resullerin farisi karşılığıdır...

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: hazreti ali imammıdır

                    Biliyorsun neden soruyorun ki o zaman ..
                    Haktır Allahım Muhammed mahım
                    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: hazreti ali imammıdır

                      Sonradan öğrenmiş ve böylece yazmış olamazmiyim ?
                      Sonuçta burada sizlerle tartışma ve bazı şeyleri paylaşıma sunma sebebim , "-daha sağlam bilgi edinmekten -" başka bir şey değildir.

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: hazreti ali imammıdır

                        Tamam tamam ama dediğim kitabı oku güzeldir..
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: hazreti ali imammıdır

                          İmamların a.s nübüvvete sahip olmadıkları halde nebilere üstünlüklerinin bir delili, imametin nübüvvete olan üstünlüğü nedeniyledir. Bakara 124'ten çıkan kesin sonuç İmametin nübüvvetten üstünlüğüdür. Bu nedenle İmam olan Ehlibeyt İmamları tüm nebilerden üstün olmuş oluyor.


                          İbrahim a.s. gibi imam olan Nebilerden üstünlüğüne gelince. aslında burada anlaşılmayacak bir şey yoktur. Çünkü imamet nübüvvetten daha üstün olduğuna ve imamlar nebilerden üstün olduğuna göre nübüvvet belirleyici etki olmaktan çıkar. geriye İmam olan İbrahim a.s ile Ehlibeyt İmamların üstünlük noktalarıdır.


                          Bu da Peygamberin s.a.a. İbrahim a.s'a üstünlüğü nedeniyledir. Peygamber Muhammed s.a.a. İbrahim a.s'dan üstün idi. İmam Ali a.s'în Muhammed s.a.a ile nefis birliği nedeniyle o Hazretin tüm vasıflarına faziletlerine sahip oluşu, İmamı, İbrahim a.s'dan üstün hale getirmektedir.




                          "yazdıkların ( yasin suresindeki -imamun mübin- bölümü hariç ) cenabı alinin as ''velayetiyle'' ilintili konular ki , bunları zaten biliyor ve kabul ediyoruz.benim anlatmak istediğim ise , şu bakara suresi 124. ayetteki ''ibrahimin a.s. imametiyle '' bağlantılı bir şekilde ele alınan malum İMAMET makamının cenabı alide de as. olduğunun sarih delili nedir ?birde şu yasin suresindeki vakıaya yönelik naklin kaynağı nedir yazarmısın .teşekkürler"


                          öncelikle, velayet imametin ispatıdır. Gadiri Hum'da mutlak velayetin İmam Ali a.s'a ait olduğunu ilan etmekle Resul, Ali a.s'ın imametini ilan etmiş olmuyor mu? Biz Rabbin vasıflarından onun ne derece mükemmel varlık olduğuna ulaşmıyor muyuz? Allah ve Resulüne ait olan velayetin bizzat Ali a.s'da da oluşu onun imametini ispattan başka nedir ki? İmam olmayan birinde Allah ve Resulünde bulunan velayet vasfı bulunabilir mi? Şüphesiz ki bu muhaldir. Maide 67'nin bu hususun hayatiyeti üzerine inişi de bunun ispatı değil midir? Dinin ancak bu velayetin ilanından sonra tamamlanmasının nedeni nedir? Bu yüzden en büyük bayram olarak Gadiri Hum bayramı ilan edilmiştir. (bkz. Emali, Şeyh Saduk, s. 109, Biharul envar, c.37 s.109, Ravzatül Vaizin, c1 s.102. İsbatul hüdat, c1 s526 Gayetül meram, s.89)
                          En faziletli günün Gadir günü olduğunu beyanı esnasında İmam Sadık a.s, O gün Ali'nin a.s insanlara İmam seçildiği gün ifadesini kullanmaktadır. Sevabül Amal, s. 99 Misbahül Müteheccidin, s680. el İsna Aşeriyye s. 168.


                          Yasin 12'deki imamin mubin'den kastın Ali a.s olduğunu Hz. Resul s.a.a Gadiri Hum hutbesinde beyan buyurmuştur. (bkz. Ravzatül Muttakin c13 s.247, El ihticac, c1 s68, Ravzatül Vaizin c1 s.89.


                          İmam Rıza a.s'dan: Resulullah s.a.a "O gün her topluluğu kendi İmamlarıyla çağıracağız. (İsra 71) ayetinin tefsirinde şöyle buyurmuştur: Her topluluk kendi zamanlarının imamıyla, Rabelerinin kitabıyla ve Peygamberlerinin sünnetiyle çağırılacaklardır. Ve şöyle buyurdu: Ya Ali, şüphesiz sen Müslümanların Efendisi, muttakilerin İmamı, yüzü akların önderi ve müminlerin reisisin. Keşful Yakin, s. 493


                          Yorum


                            #14
                            Ynt: hazreti ali imammıdır

                            mubahale ayetinden iktibasla
                            '' ali , peygamberin a.s. canı mesabesindedir, peygamber s.a.a ibrahimden üstündür o halde ali de ibrahimden as üstündür''


                            gibi bir sonuca varmak yanlıştır.


                            nedeni :


                            bir şeyin haddi zatında kendisi olmakla , o şeyin bir parçası ve cüzleri olmak veya onun gibi olmak mantık itibariyle ayrı şeylerdir.


                            misal : ayette - ve enfusena ve enfusekum...-nefislerimizi ve nefislerinizi getirin..- buyuruyor.


                            bu ayetten iktibasla eğer ali , ibrahimden üstünse ( bu çıkarsama yapılıyorsa)
                            aynı ayetten diğer 12 imam için delil çıkmaz. zira onlar bu ayette PEYGAMBERİN CANI hükmünde zikredilmemişlerdir.


                            hatta hasan ve huseyn içinde delil çıkmaz .zira hasan ile huseyin bu ayette : ''ebnaena-çocuklarımız'' olarak geçmektedirki , çocuk , baba ile aynıdır aynı mertebededir denilemez ... böyle bir iddiaya temel olarak bu zikredilemez.


                            gelelim mevlamız aliye..


                            ayette ''enfusena - nefislerimiz'' diye zikredilen ali , malum bir realitedir ki , birey olarak allah resulunden ayrı bir ruha ve bedene sahiptir.
                            ayrıca ikisi tek bir can olsa ''enfusena diye çoğul değil , tekil olarak -canımı- geçmeliydi.
                            kaldıki aklen bunu iddia etmek (peygamberle ali bir candır demek) aklı inkar etmek demektir.


                            burada ali , peygamberin canı mesabesindedir , onun gibidir , demekle , peygamberin ta kendisidir demek çok ayrı şeylerdir.
                            böylece peygamber için geçerli olan herşey ali içinde geçerli olmalıydı. yani sizin ortaya attığınız mantık eğer isabetliyse
                            ali peygamberden üstün değil , onunla aynı makamda olmalıydı !...,

                            oysa böyle bir şeyi kimse iddia bile edemez.


                            dolayısıyla ayet üzerinden yapılan yorumlarınızı abartılı ve zorlama buluyorum.


                            ve bundan bir önceki yorumlarımı yineliyorum isteyen yeniden okusun .


                            velhamdulillahi

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: hazreti ali imammıdır

                              sorun neden kaynaklanıyor anlamadım. dün de önceki gün gibi çok güzel cevap yazmıştım. ancak bilg kapanıp yazdıklarım gidince canım sıkıldı. yeniden yazmak zor geldi yazamadım. ama bu akşam umarım yazarım...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X