Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

hazreti ali imammıdır

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: hazreti ali imammıdır

    "Bir zamanlar Rabbi; İbrahim'i bir takım kelimelerle sınamış, onları tam olarak yerine getirince de, 'Ben seni insanlara imam yapacağım!' demişti. (İbrahim de 'Zürriyetimden de!., (imamlar yap, ya Rabbi!...)' dedi. (Allah-u Teala ise 'Ahdim, zalimlere ermez!.. (onlar için söz vermedim!...)' buyurdu." [Bakara(2): 124]

    [...]

    Hazret-i İbrahim (as), kendisinin imam ta'yin edilmesinden sonra, zürriyetinden de imamların ta'yin edilmesini istemiş, zalim olanların müstesna olması kaydıyla, bu duası Allah-u Teala tarafından kabul
    edilmiştir.

    [...]

    [Bakara(2): 124]'de geçen "... Ahdim (imam kılma sözüm) zalim olanlara tenavül etmez!..." kavlinin mefhum-u muhalifi, ".. Zalim olmayanlar, ancak imam olabilir!" anlamında olmaktadır. Buradaki zalim terimi, günahkâr, zalim olmayan ise, günahsız, yani ma'sum anlamında oldukları, yine Kur'an-ı Kerim ile, örneğin; [Bakara(2): 35], [Enbiya(21): 87]'de tasrih edilmiş bulunmaktadır.

    [...]

    Hazret-i İbrahim'in (as): "...Zürriyetimden de! (İmamlar kıl!)..." duâsına verilen, "...Ahdim, zalimlere değil!" [Bakara(2): 124] İlâhî cevabı: "Zalim (günahkâr) olmayan zürriyetine de bu (İmam kılma) ahdim 'tenavül' eder! (döner)..." anlamında olmaktadır. Ki; Al-i İbrahim ve O'nun iki dalı olan Al-i Ya'kub ve Al-i Muhammedin (sav), gerek beraberce, gerekse ayrı ayrı sonsuz İlâhî ni'metlere müstağrak bulundukları izahtan vârestedir... [Meselâ; [Maide(5): 3], [Yûsuf(12): 6,100], [Neml(27): 15-17], [Enbiya(21): 69-74], [Saffat(37): 97-126]; Hele; "Allahumme salli ala Muhammedin ve ala al-i Muhammedin]..." Mübarek salâtı ve duası, asırlar boyu tüm ümmetin namazda ve namaz dışında vird-i zebanı olmuştur. (Bakınız duâ için, 'Savaik'ul-Mührika'dan naklen, El-Ğadir: 2/303; Beyhakî ve Dârekutnî'den naklen, Es-Savâik: 139).
    Kaynak kitap: Aşura Kültürü

    Dolayısıyla, İbrahim soyundan oldukları, hem de salavat dualarında okuduğumuz gibi, Âl-i İbrahim mesabesinde olan Âl-i Muhammed'den oldukları için, iki yönden de, Ehl-i Beyt imamları, Bakara 124'deki İmam kılma ahdine dahildirler.. Çünkü, günahkar olmayışları Ahzab 33'te belirtildiği, ve Allah'ın, zalim (günahkar) olmayanları imam kılma ahdinden dönmeyeceği (Rum, 6, Al-i İmran, 9..) için Ali, Hasan ve Hüseyin efendilerimiz (a.s) ve soylarından gelen diğer masum-i paklar (a.s) İmamdırlar..

    Mertebelere gelince. İmamet çeşitleri yine Aşura Kültürü kitabında güzel açıklanmış. Mutlak, mukayyed, külli ve cüz'i imametin farkları vs. ve araştırısanız, şia mezhebi -kevserde okuduğunuzu söylediğiniz, ve İmam Ali'ye isnad edilen karşlaştırmayı- kabul etmez ve derece olarak Ehl-i Beyt İmamlarını Ulul'azm Peygamberlerin altında kabul eder. (Dediklerimi, Kırk Hadis Şerhi kitabında bulabilirsiniz.) Selametle

    Yorum


      #17
      Ynt: hazreti ali imammıdır

      [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166501#msg166501 date=1361618877]
      nedeni :
      bir şeyin haddi zatında kendisi olmakla , o şeyin bir parçası ve cüzleri olmak veya onun gibi olmak mantık itibariyle ayrı şeylerdir.
      [/quote]
      evet ayrıdır. ancak biz İmam Ali ile Muhammed s.a.a'i aynı zattır demiyoruz ki, bunlar farklı kişilik ve zattırlar. Bunların vasıfları aynıdır. Yani bir vasfa bağlı farklı zat gibi bir polemiğe girmek istemiyorum. kastımız bu da değil. Zat, vasıf, ve kap ilişkilerini bir hadisle açıklayalım.
      "Ben ve Ali başlangıçta ilk yaratılan tek nurduk. Bu nur Adem'in sulbünden tertemiz zürriyetlerden geçerek ta Abdülmuttalip'e geldi. Orada bu nur ikiye ayrıldı, biri Abdullah'a geçti ondan ben dünyaya geldim, diğeri Ebu Talip'e geçti ondan Ali dünyaya geldi.

      Hadis yaklaşık anlam olarak böyleydi. Bu hadiste Nur'un, ayetteki nefis/ruh olduğunu söyleyebiliriz. Bu tek varlık idi. Ancak Muhammed ve Ali a.s'da farklı bedenlerde temsil edildiler. Beden ve ruh ilişkisini ayna şekil, ya da kasa monitör ilişkisi gibi düşünebiliriz. Kasa ne kadar sağlamsa, ayna ne kadar temizse o kadar mükemmel sistem ve iş yansır kullanıcıya.

      Muhammed s.a.a. ve Ali a.s'ın nuru yaratılmışların kusursuz haliydi. Onların bedenleri de kusursuz olması itibarıyla bu nur/ruh/nefis aynen dünya sahnesine yansıdı. Böylece en mükemmel örneklik sunuldu insanlığa. Bir farkla ki, Muhammed s.a.a'in nur/ruh/nefs ile beden bütünlüğünde Ali a.s sisteminde bulunmayan nübüvvet de vardı.

      Ali a.s'da nübüvvetin olmayışı buna ehil olmadığından değildi. Çünkü nübüvvetten daha yüce olan imamete ehil olup da nübüvvete ehil olmadığını iddia etmek çelişkidir. Ali a.s'da nübüvvetin yokluğu, nübüvvetin Muhammed s.a.a ile sona ermesiyle ilgili idi. Eğer Ali a.s yaş olarak daha erken yaşasaydı bu durumda o da nebi olurdu. Allah'ın muradı nübüvveti Muhammed s.a.a ile neticelemekti. Biz Ali a.s ile Muhammed s.a.a aynı zat demiyoruz, onların sistemlerinin aynı olduğunu söylüyoruz. Bunu bir fabrika ve elektrik örneğine benzetebiliriz. İki Fabrikayı düşünelim. Bu fabrikalara gelen elektriğin voltajı aynı, fabrikadaki sistem (cihazlar trafolar) aynı olsa, üretim ve çalışma aynı olmaz mı? Fabrikayı beden, eletriği Nur/nefs/ruh olarak düşünebiliriz.

      [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166501#msg166501 date=1361618877]
      misal : ayette - ve enfusena ve enfusekum...-nefislerimizi ve nefislerinizi getirin..- buyuruyor.
      bu ayetten iktibasla eğer ali , ibrahimden üstünse ( bu çıkarsama yapılıyorsa)
      aynı ayetten diğer 12 imam için delil çıkmaz. zira onlar bu ayette PEYGAMBERİN CANI hükmünde zikredilmemişlerdir.
      [/quote]
      biz bu ayete dayanarak diğer 11 İmamın a.s İbrahim a.s'dan üstün olduğunu söylemiyoruz ki! İlmi kurallarda bir sorunun alanını genişletmek olmaz. Sizin sorunuz Ali a.s ile sınırlı idi. Biz onun cevabını verdik. Siz değerlendirmenizi bu soru ve cevapla sınırlı tutmanız gerekirdi. Ancak bunu yapmayıp diğer İmamları da işin içine sokarak sorunun hacmini sormadığınız halde geniş cevap olarak büyüttünüz. tabi doğal olarak 11 İmamın büyüklüğü cevapta olmayınca sanki diğer soru da cevaplanmamış gibi bir izlenim yarattınız. Bu ilmi bir yöntem değildir. Eğer 11 İmamın İbrahim a.s'dan üstünlüğü sorulursa onu ayrıca değişik delillerle ortaya koyarız bi iznillah.

      [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166501#msg166501 date=1361618877]
      hatta hasan ve huseyn içinde delil çıkmaz .zira hasan ile huseyin bu ayette : ''ebnaena-çocuklarımız'' olarak geçmektedirki , çocuk , baba ile aynıdır aynı mertebededir denilemez ... böyle bir iddiaya temel olarak bu zikredilemez.
      [/quote]
      baba ve çocuklar aynı mertebededir denemeyeceği gibi çocuklar babadan üstün değildir, babalık çocukluk üzerine fazilet anlamınız zorunlu olarak barındırır gibi bir ön yargı da doğru değildir. Muhammed s.a.a ve torunları mevzuunda demesek bile bu diğer alanlar için geçerlidir. Nitekim nice Nebiler biliyoruz ki nebi olan çocukları onlardan üstündür. Baba çocuk ilişkisiz fazilet ilişkisi hakkında bir netice göstermez.
      Biz Hasan Hüseyin a.s ile Muhammed s.a.a arasındaki fazilet kıyasını bu ayete dayandırmıyoruz.

      [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166501#msg166501 date=1361618877]
      gelelim mevlamız aliye..
      ayette ''enfusena - nefislerimiz'' diye zikredilen ali , malum bir realitedir ki , birey olarak allah resulunden ayrı bir ruha ve bedene sahiptir.
      ayrıca ikisi tek bir can olsa ''enfusena diye çoğul değil , tekil olarak -canımı- geçmeliydi.
      kaldıki aklen bunu iddia etmek (peygamberle ali bir candır demek) aklı inkar etmek demektir.
      burada ali , peygamberin canı mesabesindedir , onun gibidir , demekle , peygamberin ta kendisidir demek çok ayrı şeylerdir.
      [/quote]
      evet, zat olarak Ali a.s ile Muhammed s.a.a farklı idi. biz vasıf benzeşmesinden söz ediyoruz. vasıfları da bir idi derkeki kastımız benzeş idi, yoksa bir vafsı iki zat ortaklaşa kullanıyorlardı gibi bir polemikte bulunmuyoruz.
      Peygamberin canı mesabesinde yani onu çok severdi gibi bir mecazı kastetmiyoruz. Ve can kelimesi biyolojik bir anlam barındırdığından bu konuda can kavramını kullanmayacağız. bunun yerine nefs ruh ya da nur kelimelerini ilgili görüyoruz.

      quote author=mevlam link=topic=24679.msg166501#msg166501 date=1361618877]
      böylece peygamber için geçerli olan herşey ali içinde geçerli olmalıydı. yani sizin ortaya attığınız mantık eğer isabetliyse
      ali peygamberden üstün değil , onunla aynı makamda olmalıydı !...,
      oysa böyle bir şeyi kimse iddia bile edemez.
      dolayısıyla ayet üzerinden yapılan yorumlarınızı abartılı ve zorlama buluyorum.
      ve bundan bir önceki yorumlarımı yineliyorum isteyen yeniden okusun .

      ( hayret ediyorum. ne biçim site bu. ne biçim sistem! kaç kez burayı alıntı şeklinde yaptım. ama "" siliniyor ve alıntı içinde görünmüyor. nasıl bunu beceriyor site sistemi hayret ettim. beni sinir etti. )

      korkarım bir yanlış okuma/anlama var. Ben yazılarımın hiç bir yerinde Ali a.s Peygamber s.a.a'ten üstündür demedim. Hiç bir şii de böyle bir iddiada bulunmuyor. Ali a.s diğer Nebilerden/resullerden üstündür diyoruz. Sebebi de Ali a.s ile Muhammed s.a.a nefis birliğine sahiptirler. Yani aynı, yani birinde olan iyi vasıf, diğerinde aynı miktarda vardır. Muhammed s.a.a diğer nebi/resullere üstün olduğuna göre onunla aynı nefiste olan Ali a.s otomatik olarak diğerlerinden faziletli bulunmuş oluyor. dediğimiz bu.

      Yorum


        #18
        Ynt: hazreti ali imammıdır

        Resulu ekremin diğer nebilerden üstün oluşu , nebiler arası bir kategorinin sonucudur.
        Ali ise nebi değildirki onu nebilerle aynı kategoride değerlendiriyorsunuz.

        Bakın şöyle bir soruyla meselenin daha güzel vuzuha kavuşacagina inanıyorum.

        Ali mi üstündür , peygamberi ekrem mi ?

        Cevap nettir :

        Peygamberi ekrem üstündür.

        Biri diğerinden üstün olunca , aralarında üstünlük cihetiyle bir denklik söz konusu olmaktan çıkar.
        Böyle oluncada şunu söylemek yanlıştır : "- peygamberi ekrem diğer nebilerden üstündür , dolayısıyla ali de diğerlerinden üstündür ..". Bu cümlenin yanlışlığı ortadadır.

        Yorum


          #19
          Ynt: hazreti ali imammıdır

          [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166552#msg166552 date=1361766182]
          Resulu ekremin diğer nebilerden üstün oluşu , nebiler arası bir kategorinin sonucudur.
          Ali ise nebi değildirki onu nebilerle aynı kategoride değerlendiriyorsunuz.

          Bakın şöyle bir soruyla meselenin daha güzel vuzuha kavuşacagina inanıyorum.

          Ali mi üstündür , peygamberi ekrem mi ?

          Cevap nettir :

          Peygamberi ekrem üstündür.

          Biri diğerinden üstün olunca , aralarında üstünlük cihetiyle bir denklik söz konusu olmaktan çıkar.
          Böyle oluncada şunu söylemek yanlıştır : "- peygamberi ekrem diğer nebilerden üstündür , dolayısıyla ali de diğerlerinden üstündür ..". Bu cümlenin yanlışlığı ortadadır.
          [/quote]


          Öncelikle imamın ismini ağzına alırken edepli ol. Babanın oğlundan bahsetmiyorsun burda.


          İmam Ali aleyhisselmın şeklinde kullan.


          Ben senin babana ismiyle hitap etsem hemen bir tepki ortaya koyarsın değilmi?


          lütfen ya yazmayalım yada adam gibi yazalım.
          "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

          علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

          Yorum


            #20
            Ynt: hazreti ali imammıdır

            yorumunu görmezden geliyorum.
            bu uslup devam ettikçede sürekli böyle olacak..

            Yorum


              #21
              Ynt: hazreti ali imammıdır

              yineliyorum

              [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166552#msg166552 date=1361766182]
              Resulu ekremin diğer nebilerden üstün oluşu , nebiler arası bir kategorinin sonucudur.
              Ali ise nebi değildirki onu nebilerle aynı kategoride değerlendiriyorsunuz.

              Bakın şöyle bir soruyla meselenin daha güzel vuzuha kavuşacagina inanıyorum.

              Ali mi üstündür , peygamberi ekrem mi ?

              Cevap nettir :

              Peygamberi ekrem üstündür.

              Biri diğerinden üstün olunca , aralarında üstünlük cihetiyle bir denklik söz konusu olmaktan çıkar.
              Böyle oluncada şunu söylemek yanlıştır : "- peygamberi ekrem diğer nebilerden üstündür , dolayısıyla ali de diğerlerinden üstündür ..". Bu cümlenin yanlışlığı ortadadır.
              [/quote]

              Yorum


                #22
                Ynt: hazreti ali imammıdır

                http://www.kevsernet.com/s_ve_c/424.htm

                Yorum


                  #23
                  Ynt: hazreti ali imammıdır

                  Mufazzal kardeşim

                  Bu yazıyı okumuştum..
                  Buna yapacağın ilave bir yorum varsa alayım.
                  Aksi halde bu yazıyı eksik bulduğumu ifade etmeliyim.
                  Teşekkürler
                  En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 22:23.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: hazreti ali imammıdır

                    Selam aleykum kardeşim "mevlam", 12 halife hadisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: hazreti ali imammıdır

                      Sizede selam.

                      Aslında sipesifik bir rivayet ...
                      Ancak teşeyyünün iddiasından ( yani 12 imam )
                      Başka bir mantıklı izahı olduğunu düşünmüyorum.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: hazreti ali imammıdır

                        [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166589#msg166589 date=1361821264]
                        Sizede selam.

                        Aslında sipesifik bir rivayet ...
                        Ancak teşeyyünün iddiasından ( yani 12 imam )
                        Başka bir mantıklı izahı olduğunu düşünmüyorum.

                        [/quote]


                        "Rivayet" demenizin delili nedr? Linke bakarsınız inşaAllah.

                        http://velayet.wordpress.com/tag/12-halife/

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: hazreti ali imammıdır

                          [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166552#msg166552 date=1361766182]
                          Resulu ekremin diğer nebilerden üstün oluşu , nebiler arası bir kategorinin sonucudur.
                          Ali ise nebi değildirki onu nebilerle aynı kategoride değerlendiriyorsunuz.

                          Bakın şöyle bir soruyla meselenin daha güzel vuzuha kavuşacagina inanıyorum.

                          Ali mi üstündür , peygamberi ekrem mi ?

                          Cevap nettir :

                          Peygamberi ekrem üstündür.

                          Biri diğerinden üstün olunca , aralarında üstünlük cihetiyle bir denklik söz konusu olmaktan çıkar.
                          Böyle oluncada şunu söylemek yanlıştır : "- peygamberi ekrem diğer nebilerden üstündür , dolayısıyla ali de diğerlerinden üstündür ..". Bu cümlenin yanlışlığı ortadadır.
                          [/quote]


                          Nefis birliği ayetindeki özel ifadelerin sizin için hiç bir anlam ifade etmediğini düşünüyorum. Yani size göre Peygamberin s.a.a çocuklarımızı çocuklarınızı kadınlarımızı kadınlarınızı, nefislerimizi nefislerinizi çağıralılm diye neden tek tek sayıyor? Şöyle demesi gerekmez miydi? Taraftarlarınızı ya da değer verdiklerinizi çağırın biz de taraftarlarımızı ya da değer verdiklerimizi çağıralım. Ha? böyle demesi gerekmez miydi? burada bir sır, anlatılmak istenen bir şey yok mu? neden ilahi hikmet, bir tek kelimeyi bile başka kelime yerine ya da fazladan yahut da eksik olarak kullanmayan mucizevi kelam, neden böyle inmiş? kelimeler özenle seçilmiş. Ve Resulü ekrem neden oraya beş kişiyle gitmiş? Hani Ebubekirin değil Peygamberin eşi hasebiyle saygıdeğer olduğunu söylediğiniz Aişe nerede? Onu neden götürmedi Peygamber lanetleşme yerine. Ki bu lanet muhataplar açısından var oluş ve yok oluş mübarezesiydi!


                          Nefis birliği konusunda eğer bu mevcutsa (ki ayette kesin olarak bu var) o durumda bu nefis birliği nasıl kendini göstermektedir?


                          Hani bizim Ehlibeytin masum imamları yoluyla gelen yorumlarımızı beğenmiyorsanız o halde siz daha iyisini ortaya koymalı değil misiniz? 12 imam hadislerinde de sanki hadisler size hitap etmiyor gibi! sanki siz japon müsteşriksiniz ve bu bilgilerden hesaba çekileceğinizi hiç düşünmüyormuşsunuz gibi! bunu size inanç kaygısıyla bakın diye demiyorum! ancak bizim yorumlarımızı beğenmediğinizde daha doğru gerekçelerinizin/yorumlarınızın olması gerekir değil mi? yoksa düşüncelerinizi kendinize iyice netleştirip izah etmediğiniz, bize yönelttiğiniz eleştirileri kendinize hiç yöneltmediğiniz anlamına geliyor.


                          spesifik demek kişisel demek.


                          sizce bu hadisler kişisel mi? peki hangi kişinin mamülü? sahih mi değil yani? tüm kütübü sittede geçiyor! mütevatir rivayetler? bunun varlığını mı inkar ediyorsunuz? yoksa şianın 12 imamından başka bir anlama gelmediğini de itiraf etmişsiniz.


                          bu rivayetler şu ayetlerin zorunlu açıklaması değil mi?


                          Bakara 124
                          Nisa 41
                          İsra 71
                          Nisa 59.


                          ve aynı zamanda: benden sonra size iki ağır emanet bırakıyorum sapmamanız için bunlara sarılın! Bir Kur'an diğeri Ehlibeytim. Bu imamlar da Ehlibeytin 12 İmamı!. Bu durumda ayetler hadisler ve 12 İmam vakıası tam bir tarih akıl nas birliğiyle mükemmel bir inanç ilkesi, sistemsel bir inanç olmuyor mu? neresinde eksiklik var bu inancın?


                          bu inancı reddettiğinizde geriye bu ayet ve hadislerin hangi yorumu tutarlı kalıyor?


                          İmam Ali a.s ile Peygamber s.a.a'in nefis birliği, ikisinin denk olduğunu gösterir. Ancak Allah'ın nübüvveti Muhammed s.a.a ile bitirmesi, onun bir derece üstünlüğüne işarettir ki bu yüzden biz onun üstün olduğuna inanıyoruz. Nübüvvet hassasının Ali a.s için ağır geldiğinden değil. Burda olsa olsa Allah'ın imamete inanmayanlara nübüvvet konusunda Peygamber s.a.a ile mesaj vermesi amacı olabilir. Nitekim insanların bir çoğu bununla dini yaşama kaygısındalar.


                          Tarihte de bir çok Nebi imam ya da resul olmadığı halde Allah'ın dinin insanlara ulaştırdı. Buradan çıkan mevzu imameti kabul ettikten sonra nübüvvet bilgileriyle amel de gereklidir, onsuz olmaz anlamındadır. Yoksa nübüvvetin imamete üstün olduğu anlamına gelmez.


                          Bakara 124'te açık olarak imametin nübüvvetten üstün olduğu geçmiyor mu? ne diyorsunuz?


                          Eğer evetse, ancak 12 İmamın bu ayetle ilgisi yok derseniz, Soyumdan da duasının ve zalim olanlar hariç istisnasının 12 imamı işaret ettiğine dair bizim cevaplarımızı siz yalanlayacak deliller sunmalısınız. şöyle ki bir 12 imam vakıası var. Tarihte böyle tüm ekollerin masumluklarına şahitlik ettiği bir tarihi vakıa var. herkes bu 12 imama saygı duyuyor. bana tarihin Adem a.s ile başlayan kesitinden bir örnek sunabilir misiniz ki birbiri ardınca bir sülaleden 12 nesil çıkacak ve hepsi zalimlerin entrikalarına boyun eğmediklerinden kanmadıklarından şehit edilecekler, ama hepsi! ve hepsi insanlığın takdirini kazanmış olacak. hiç bir kimse bunların aleyhine bir şahitlikte bulunamayacak!


                          sizce burada durup sorgulanması gereken, çıkarılması gereken bir şeyler yok mu?


                          Peygamberin Peygamberliğini reddeden müşriklerin akılları ve gözlerine hitap ederken Allah şöyle buyurmuyor mu?:


                          "de ki ben bir ömür sizin aranızdaydım"


                          yani bir ömür beni denediniz test ettiniz. bende bir sahtekarlık bir çıkarcılık mı gördünüz,.


                          Allah bu tecrübelerine dayanarak Peygamberin şimdi 40 yaşından sonra nübüvvet iddiasının yalan olamayacağını onların vicdanlarına onaylatıyor. artık tercih ve iradeleri isterse iman yönünde yönlenmesin!


                          biz de aynısını yapıyoruz. Bunca delillerden sonra İmamet hakkında hala ık mık yapıyorsanız 12 İmamın yaşamını izleyin deriz...

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: hazreti ali imammıdır

                            [quote author=selmancan link=topic=24679.msg166592#msg166592 date=1361828287]
                            İmam Ali a.s ile Peygamber s.a.a'in nefis birliği, ikisinin denk olduğunu gösterir. Ancak Allah'ın nübüvveti Muhammed s.a.a ile bitirmesi, onun bir derece üstünlüğüne işarettir ki bu yüzden biz onun üstün olduğuna inanıyoruz.
                            [/quote]

                            sayfalarca iddia ettiğim şeyi kendiniz kabul etmişsiniz aslında.
                            resulu ekrem s.a.a aliden a büyüktür zira nübüvveti var diyorsunuz.
                            bende ibrahim a.s. aliden büyüktür , zira hem nübüvveti ve hemde imameti var diyorum .
                            (yani burada sizin bakış açınızla bile bakıldığında bu sonuç tabii olarak çıkıyor)

                            uzatmanın manası yok bence


                            ayrıca sipesifik demek : bir şeye has ve özgü anlamına gelir. dolayısıyla 12 halife hadisinin sipesifikliği , bu hadisin imamet bahsine özel bir rivayet olduğu anlamına gelir.


                            ve SUR adlı üyeye :

                            kurduğum cümlede bir sıkıntı yok.
                            rivayet kelimesinin anlamını öğrenin bence..

                            teşekkürler

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: hazreti ali imammıdır

                              [quote author=mevlam link=topic=24679.msg166599#msg166599 date=1361856205]
                              sayfalarca iddia ettiğim şeyi kendiniz kabul etmişsiniz aslında.
                              resulu ekrem s.a.a aliden a büyüktür zira nübüvveti var diyorsunuz.
                              bende ibrahim a.s. aliden büyüktür , zira hem nübüvveti ve hemde imameti var diyorum .
                              (yani burada sizin bakış açınızla bile bakıldığında bu sonuç tabii olarak çıkıyor)
                              uzatmanın manası yok bence
                              ayrıca sipesifik demek : bir şeye has ve özgü anlamına gelir. dolayısıyla 12 halife hadisinin sipesifikliği , bu hadisin imamet bahsine özel bir rivayet olduğu anlamına gelir.
                              [/quote]
                              İbrahim a.s'ın bu göreve (imamete) uzun denemeler ve nübüvvete yeterlilikten sonra denemeler ile getirilmesi oysa Ali a.s'ın böyle bir denemeye alılnmadan İmamlığa layık görülmesine ne diyorsunuz?


                              Ayrıca Muhammed s.a.a. nübüvvetten dolayı Ali a.s'dan üstün demedim. Ali a.s'da nübüvvet için yeterlilik yok demedim. Peygamberin s.a.a nübüvveti Peygamber s.a.a ile bitirmesine neden ne ise bu Onu Ali a.s'dan üstün hale getiriyor. Ancak bu üstlünlük nefis birliğine aykırı olmayacak derecede kalması gerekiyor. Ayetlerden ve hadislerden çıkardığımız zorunlu sonuç bu.


                              İbrahim a.s nebi iken sınava alınıyor. Sonra İmamete yeterli görülüyor. İmamet nübüvvetten düşük mü üstün mü? bu durumda üstün olması gerekiyor. İmamete yeterli görülüp seçilen Ali a.s bu durumda nübüvvete yeterli midir değil midir?


                              ve uzun denemelere alınmadan İmam atanması zaten ona yeterli oluşundandır. Ama İbrahim a.s'ın uzun denemelerden sonra İmamete atanması onun İmam olabilme sınırında bulunuşundandır. Oysa İmam Ali a.s İmamet sınırını çoktan geçmiş ki denemeye bile gerek görülmeksizin İmam atanıyor.


                              Durum çok açık.


                              Spesifik bir şeye özgü. diyor kendinizi bundan sıyırıyorsunuz. ha bir şeye özgü deyip kendinizi ilgilendirmiyormuş gibi görmüşsünüz, ha bir kişiye özel deyip kendinizi bu işin sorumluluğundan sıyırmışsınız fark eder mi?


                              12 İmamla ilgili hadisler ve Nisa 41 İsra 71'den sorulmayacağınızı mı sanıyorsunuz? İmamet sizin şahsınız için zorunlu bir inanç değil ve ondan sorulmayacak mı sanıyorsunuz!


                              İmamları kabul etmediğiniz, dilinizdeki ve ona getirdiğiniz savunudan anlaşılıyor. Ali a.s demeniz sizin menfaatinizedir.


                              İmamlarımızdan gelen bir hadiste buyrulur:


                              bizim İmametimizi cahil ya da kibirliden başkası inkar etmez!


                              Hem İmam Ali a.s'ı İmam İbrahim a.s makamında İmam sayacak hem de ona sadece Ali diyeceksiniz! Burda bir gariplik yok mu? İbrahim a.s için sadece adıyla söz edebiliyor musunuz?

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: hazreti ali imammıdır

                                Aslında cevap yazacaktim ancak "şahsımla ilgili " yorum yapanları muhatap almiyorum.

                                Konuya dair yazacak arkadaşlar varsa buyursunlar lütfen

                                Teşekkürler

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X