Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

    Rabbim! Gerçekten bana mülk verdin ve bana sözlerin yorumunu öğrettin. Ey gökleri ve yeri yaratan! Dünyada ve ahirette sen benim velimsin. Benim canımı müslüman olarak al ve beni iyilere kat.” (yusuf )

    1. peygamber olan birisinin sonradan irtidat etmek ( dinden çıkmak) gibi bir tehlikesi mi var ki , yusuf aleyhisselam beni müslüman olarak öldür , buyuruyor ?

    2.yusuf aleyhisselam , rüyaların tevilini bildiği ve melik olduğu zaman peygamberlerden değilmiydi ki,
    beni salihlerden eyle , diye dua etmiştir ?



    allahummesellialamuhammedinvealimuhammed


    #2
    Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?


    Dua nedir, nasıl dua edilir bunu mu sorguluyoruz?
    [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



    [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

    Yorum


      #3
      Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

      [quote author=mevlam link=topic=24691.msg166565#msg166565 date=1361784125]
      Rabbim! Gerçekten bana mülk verdin ve bana sözlerin yorumunu öğrettin. Ey gökleri ve yeri yaratan! Dünyada ve ahirette sen benim velimsin. Benim canımı müslüman olarak al ve beni iyilere kat.” (yusuf )

      1. peygamber olan birisinin sonradan irtidat etmek ( dinden çıkmak) gibi bir tehlikesi mi var ki , yusuf aleyhisselam beni müslüman olarak öldür , buyuruyor ?

      2.yusuf aleyhisselam , rüyaların tevilini bildiği ve melik olduğu zaman peygamberlerden değilmiydi ki,
      beni salihlerden eyle , diye dua etmiştir ?



      allahummesellialamuhammedinvealimuhammed


      [/quote]

      Tüm peygamberler İnsanlığa bir şeyler öğretmek için geldiler. Yusuf (a.s) da nasıl dua edileceğini öğretmek amacıyla bunları söylemiş Kuranda bu kıssadan bahsederek bizlerin bunu örnek almamız gerektiğini göstermek istemiştir....


      من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
      أبو النواس

      Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
      Ebu Nevves

      Yorum


        #4
        Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

        Sadece öğretmek olsa , şöyle dua edin derdi ayette.
        Sizin mantığınıza göre yusuf a bu duaya muhtaç değildi ve sırf laf olsun diye bunları söyledi.

        Eğer yusuf bunları söylerken ,"... Insanlar böyle dua etmeyi öğrensinler..." Gibi bir düşünceyle dua etmişse ( ki bu çok saçma olur..)

        O zaman siz haklı olursunuz !...

        Ancak burada şu var.

        Bu duanin yusuf a hakkında olmadığnı ve salt insanlara dua etmelerini
        Öğretmek için bu duanin kurana girdiğini iddia etmek için
        Sağlam bir delil gerekiyor.
        Teşekkürler

        Yorum


          #5
          Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

          "1. peygamber olan birisinin sonradan irtidat etmek ( dinden çıkmak) gibi bir tehlikesi mi var ki , yusuf aleyhisselam beni müslüman olarak öldür , buyuruyor ?"


          C: iyinin iyisi vardır. iyilikler ile kötülükleri (haramlar ile sevap işleri) ayıran çizgiyi iman çizigi olarak adlandıralım ve sayısal karşılığı sıfır olan bir çizgi olduğunu varsayalım. kötülüklerin/haramların -1i var eksi 9'u var atıyorum eksi bir milyonu hatta trilyonu var. sayısal değerler konu anlaşılsın diye veriliyor. artı bölümü yukarıda ve burada da dereceler var. kimi bir konuda iyiyi seçiyorsunuz ama karşınızda tek iyi yok ki! bir iyi var 10 derece sevap, bir iyi var 1 milyon derece sevap. örneğin bir muhtaç var geliyor sizden bir sadaka istiyor, cebiniz para dolu ordan bir tl bulup veriyorsunuz bu iyilik mi? evet iyilik. bir iyilik var bu yoksula 100 tl veriyorsunuz. başka bir iyilik bu yoksulu alıp eve götürüyor tüm ihtiyacını sorup öğreniyor ona göre tüm ihtiyaçlarını karşılıyorsunuz. ama bir iyilik de var ki bu yoksulun onuru incinmesine fırsat vermeden daha o istemeye kalmadan ihtiyaç sahibi olduğunu araştırıp buluyor, geceleyin gizlice onun evine bizzat kendiniz ihtiyacını bırakıyorsunuz. hem de kendinizi yıllar süren bu bırakma işinde asla çaktırmadan tanıtmadan göstermeden. onu incitmeden. Şimdi bu iyiliklerin derecesi aynı mı? değil!
          Biz Ehlibeyt inananlarının burada terki evla dediği bir kavramı var. Masumlar hep iyilik alanında yaşarlar. Hedefleri varlık aleminde olabilecek en üstün iyiliği seçmektir. Ancak olur da buna güçleri yetmez de daha az iyiliği yaparlarsa o zaman bu masumlar dilinde günah oluyor! ve istiğfar gerektiriyor. Nebi s.a.a varlıklar aleminde olabilecek her olgunun en mükemmelini yaptığı bir diğer deyişle terki evlaya düşmediği için istiğfarı bu anlamda bile değildi. Onun istiğfarı sadece şükür içindi.


          Ancak diğer Nebiler terki evlada bulundular. yani daha iyiyi değil az iyiyi tercih ettiler. Nebiler lügatında bizim için küçük günah olan bir amel küfür anlamındadır. Yusuf as. bu anlamda canını bir tek bile günah işlemeden almasını niyaz ediyor olabilir. ya da nebiler lügatında müslümanlıktan çıkaran başka bir fiil sebebiyle olabilir. Müslüman teslim olan demektir. ancak bu teslimiyet siyah beyaz türünden iki seçenekli bir teslimiyet değil. siyahı tercih ettin isyan ettin beyazı tercih ettin teslim oldun anlamına gelen! ancak insanın bir inancını hakka teslim etmesi var, bir davranışlarını teslim etmesi var, bir fikirlerini ve hayallerini teslim etmesi var bir de tüm hücre ve varlığıyla hakka teslim olması var. bu en zor teslimiyetten ödün verilme durumuna düşmemek içn dua edilmiş olabilir.





          "2.yusuf aleyhisselam , rüyaların tevilini bildiği ve melik olduğu zaman peygamberlerden değilmiydi ki,beni salihlerden eyle , diye dua etmiştir ?"


          C: aynı iyilikte de derecelendirme olayı bura için de geçerli. Buradaki salihler Yusuf a.s'ın üstünde yer alan daha faziletli İmamlardır. Peygamberimiz ve Ehlibeyt İmamları. Eski Peygamberlere Peygamber ve Ehlibeytinin makamları tanıtılıyordu. Rab Teala onlarla eski nebilere övgü ile söz ediyordu. Ancak O'nun övgüye ihtiyacı olmaksızın. İşte Yusuf a.s bunların makamına çıkma kapasitesinden yoksun biri olarak hiç olmazsa onların arasında yer almak istiyordu..

          Yorum


            #6
            Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

            yorumunuzu kabul etsek bile

            iki soruyada aynı cevabı (terki evla bahsini) yazdığınızın farkındasınız değilmi ?

            teşekkürler

            Yorum


              #7
              Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

              evet. ama sonuçta cevap olmuş mu olmamış mı?


              beğenmediğinizde nedenini açıklayın daha çok analiz edelim inşaAllah..

              Yorum


                #8
                Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                beni salihlerin arasına kat bölümü için yapılan açıklama olmuş gibi.
                neden tam olarak olmuş demiyorum. çünkü :

                siz her iyiliğinde kendi içinde bir mertebesi ve daha evlası var diyorsunuz.(buna katılıyorum)

                oysa ayette beni daha iyilerin arasına değil ''salihlerin arasına '' kat buyuruyor.
                dolayısıyla burada bir eksiklik var gibi...anlatabiliyormuyum

                diğeri ise :

                canımı müslüman olarak al...

                burada ise doğal olarak şu sorun çıkıyor karşımıza :

                peygamberler dahi sui hatime (kötü son) endişesi taşımışlar ...(tabi daha farklı bir yorum yapılmadıkça)

                teşekkürler

                Yorum


                  #9
                  Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?


                  mevlam kardeş Abdullah Turan Hocamızın kendilerine nimet verilenler hakkında oldukça tatminkar müthiş açıklamalalrı var bu sizin birçok sorunuzu aydınlatır inşaAllah... 20. dakikadan itibaren izleyin... dua ile...

                  [Flash=600,400]http://youtube.com/v/2mhHTD29RbY[/Flash]
                  [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                  [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                    hemen izliyorum allah razı olsun

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                      [quote author=mevlam link=topic=24691.msg166631#msg166631 date=1361940226]
                      beni salihlerin arasına kat bölümü için yapılan açıklama olmuş gibi.
                      neden tam olarak olmuş demiyorum. çünkü :

                      siz her iyiliğinde kendi içinde bir mertebesi ve daha evlası var diyorsunuz.(buna katılıyorum)

                      oysa ayette beni daha iyilerin arasına değil ''salihlerin arasına '' kat buyuruyor.
                      dolayısıyla burada bir eksiklik var gibi...anlatabiliyormuyum

                      diğeri ise :

                      canımı müslüman olarak al...

                      burada ise doğal olarak şu sorun çıkıyor karşımıza :

                      peygamberler dahi sui hatime (kötü son) endişesi taşımışlar ...(tabi daha farklı bir yorum yapılmadıkça)

                      teşekkürler
                      [/quote]


                      Salih kelimesi başka kavramla karıştırmıyorsam Bir Peygamber bir kişiyle bir yerde buluşmak üzere sözleşiyor. Peygamber buluşma yerine geliyor ancak diğeri randevuyu unutuyor. Peygamber orada üç gün bekliyor ki o kişi gelsin ve sözünde durmuş olsun. Bu davranışı İlahi değerlere çok uygun bulunuyor ve bu Peygamber salih olarak ünvana kavuşuyor.


                      Salih doğru doğrucu anlamında alınırsa iyi bir makam olsa da iyinin iyisi mükemmel makam anlamına gelmez. Ancak bu kavram mükemmelliği ifade ediyor. Mükemmel, iyinin düşmanıysa, o halde mükemmelliği amaçlayan iyiler, iyilikleri afet olarak görür.


                      Bakın İmam Humeyni r.a'in 40 hadis şerhinin yazılış nedeni iyilerin mükemmelliğe kavuşması içindir. O kitapta biz günahkarların iyi makam olarak bir ömür ulaşmaya çabaladığımız manevi makamlar, şirk olarak isimlendirilebiliyor. Örneğin cennet için ibadet yapmak biz günahkarlar için tatmin edici ve çekici bir arzudur. Ancak mükemmelliği arzulayan salih kullar için Allah'tan gayrıyı amaçlayan her kasıt şirk olmaktadır. Bir masum, Allah'ı değil cenneti arzulayarak ibadet etmesi cenneti Allah'a şirk koşması anlamına gelebilmektedir.


                      Şimdi bir insanın Cennete kavuşmak için ibadet eden bir teslimiyet içine girip Müslüman olması da müslümanlıktır, bir Masum'un Allah'tan gayrıyı tamamen atıp sırf Allah rızası için yaşaması da Müslüman olmasıdır. bizim için cennet ümidi cehennem korkusuyla bir ameli yapmak ya da haramdan kaçınmak takdire şayan bir davranışken, Masumlar için bu kınanacak bir husustur, ve teslimiyeti (müslümanlığı) alıp götüren bir sapmadır, gaflettir. İşte beni Müslümanlardan kıl derken bu kastedilmiş olabilir. bu yüzden bu konuyu da terki evla ile açıklamış bulunuyoruz...

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                        içimde hala bazı noktalar kalmış olmasına rağmen ( ayetin zahiri anlamından kaynaklanan )

                        yine de güzel yorum olmuş

                        allah razı olsun



                        Yorum


                          #13
                          Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                          Elhamdulillah. Ancak hala kalan tereddütleri biraz daha açarsanız onları da irdeleyelim inşaAllah..

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                            şimdi şöyle bir durum var
                            sizin yaptığınız yorumlar ayetin daha ziyade batıni yönüne müteveccih olmuş
                            oysa ayeti salt zahiri üzere alırsak
                            yaptığınız açıklamaların bir bölümü zorlama gibi duruyor .


                            ancak mesela benim ayetin ''rabbim canımı müslüman olarak al'' cümlesinden anladığım şey , peygamberlerin dahi imansız ölme korkusunu taşıdıklarıdır.
                            bu nasıl olur demeyin bahis uzun girmek istemiyorum...

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: hazreti yusuf hakkında mühim bir sual ?

                              batini yorum dendiğinde subjektif ve Kur'an'ın esas kastettiği anlamdan başka anlam anlaşılıyor. Oysa bu yanlış bir çağrışımdır. Batini ya da tevili anlam deyin ne derseniz deyin bazen Kur'an'ın anlamını bu şekilde tespit etmeniz gerekir.

                              bu konudaki yöntem Kur'an içinde çelişkiye neden olmayacak şekilde sistemsel bir anlama ulaşmaktır. Eğer bir ayete verdiğiniz anlam diğer ayetlerle çelişirse o anlamlardan biri yanlıştır.

                              Örneğin Allah'ın benzeri hiç bir şey yoktur (leyse ke mislihi şey&#039 ayeti Allah'ın mahiyeti hakkında net ve temel bir ayettir. Diğer yanda Allah'ın eli onların elinin üzerindedir (yedullahi fevqa eydihim) ayetine bakalım Eğer burdaki Allah'ın eli deyişini olduğu gibi alır şekilsel bir el olarak anlamlandırırsak o zaman onun benzeri hiç bir şey yoktur ayetiyle çelişkiye düşmüş oluruz. Oysa Allah'ın ayetleri arasında çelişki bulunmaz. Demek ikinci ayeti yanlış anlamlandırmışız. O halde başka anlamları araştırmalıyız. Ve burada mecaz anlam devreye girer ve burdaki elin Resulün eli kastıyla kullanıldığını görürüz.

                              Peygamberlerin hiç yanlış yapmadığı onların örnek gösterilmesi ve onlarda en güzel örneklik bulunduğu şeklindeki ayetlerle sabittir. bu nedenle onlara sınırsız itaat emredilmiştir. Onların sapma tehlikelerinin bulunmadığı da kesin bir Peygaberlik kuralıdır.

                              Bu nedenle burdaki ve diğer ayetlerde Müslüman olarak canımızı al şeklindeki duayı da küfre sapma gibi değil diğer anlamla anlamlandırmamız zorunludur. bu yüzden biz de bunu tercih ettik.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X