Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?



    Selmancan kardeş; Bu anlatmış olduğun hikayeyi sen nassa ve selim akla göre hiç tahlil edip düşündün mü?Ben bu halime zaten böylesi bilgileri sorgulayarak geldim.Burdada karşıma çarpık hikayeler çıkıyor,yine heva ve heves kokuları geliyor.Şuanda bulunduğum ortamda dışlanmış durumdayım.Öncelikle soracağım sorulara lütfen Allah rızası için İslamın değişmez nasslarına göre cevap vermenizi rica ediyorum.Ehl-i Beytin termemiz yolu böyle olmamalı....
    [quote author=selmancan link=topic=25015.msg169315#msg169315 date=1374314249]. Müctehidin adı şu an aklımda değil. Soruyorlar, bizim bu kadınımız öldü, ancak hamileydi, karnındaki çocuğuyla mı gömmeliyiz yoksa çocuğu karnından alıp sadece kadını mı gömmeliyiz? Müctehid bakıyor nasları araştırıyor ve sonuçta kadının karnındaki çocuğuyla gömülmesi gerektiğine fetva veriyor. Aradan 11 yıl geçiyor Müctehide bir 11 yaşında bir çocuk geliyor ve soruyor beni tanıyor musun? Müctehid bakıyor tanımıyor tabi. Çocuk, sen benim annemle birlikte gömülmeme fetva veren kişiymişsin. Ama İmam Zaman a.f yolda cenaze ekibini çeviriyor ve fetvanın yanlış olduğunu, benim çıkarılmamı ve annemin öyle gömülmesini emir buyuruyor.Bu yanlış üzerine Müctehid, bundan sonra fetva vermeyeceğim diyor. Ancak gece rüyasında İmam Zaman a.f'i görüyor ve İmam Zaman a.f ona sen fetva ver bu, şiilerimizin ihtiyacını görecektir yanlış olursa biz onları düzeltiriz buyuruyor. Şiada müctehid (Masum İmamımız demiyorum) sünnilikte yanılan ve bundan dolayı da Allah tarafından uyarılıp düzeltilen Peygamber inancına benzer. Sünnilkte de Peygamberin yanlışının ümmette zarar yol açmayacağına inanılır, şiada da aynı. [/quote]


    Şimdi ilk olarak vermiş olduğunuz kıssa; Müçtehit denen şahıs nasslara göre araştırıyor deniyor.Şimdi nass kelimesini ele alaım.Nass demek Kuran ve Sahih Sünnetle kayıtlı değişmez hükümlerdir.Buna uygun içtihatlarda belli şartlara mahsus değilse ve doğruysa onlarda değişemez.Fakat müçtehit kişi verdiği fetvanın nasslara göre doğru olduğu kanaatindeki uygulamaya geçiriyor.Daha sonra bu fetvanın yanlış olduğu İmam Zaman tarafından ortaya çıkıyor.Hatta öyle bir yanlış ki böylesi önemli bir olaydan 11 sene boyunca müçtehidin haberi olmuyor. buda mümkün değil.Sonra gel gelelim İmam zaman hatasını gösteriyor.. ????

    Yeni gelen müctehic,imam öncekinin ictihadlarını iptal eder diyorsunuz.. Bu dediğiniz krallıkla yönetilen ülkelerde olur.Yeni kral eski kralın hükümlerini istediği gibi kaldırıp değiştirebilir... Allah c.c ve Resulü s.a.v böyle bir sistemin ve sistemlerin dışındadır.. Doğru ,hak eski yeni diye tanımlanamaz ki iptal edilebilsin...

    Yorum


      #17
      Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?

      bu yazdıklarınıza müsait zamanda cevap yazacağım şu an müsait değilim malum ramazandayız misafirlerimiz gelecek biraz müsade inşaAllah...

      Yorum


        #18
        Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?

        Sayın Nuray Kardeşim,
        Her mezhepte insanın kafasını karıştıran, zihnini bulandıran Alimler vardır.
        Bu fetvayı veren kişi de böyle biridir. Fetvası tamamen yanlıştır. Yukarıda link ve görsel bilgiler bıraktım.
        Misallerle olayı açıklayıp uzatmanın anlamı yoktur.
        Ehli Sünnetin tüm mezhepleri ve Şia'da "Meşakkat, hastalık vb durumlarda iftar edilebilir ancak bu orucu bozar ve kazası gerekir" hükmü konusunda icma vardır.
        Yine yukarıda Ehli Beyti temsil eden 3 Müçtehidin görüşleri de ortadadır.
        Dolayısıyla aklınızı salim, gönlünüzü ferah tutun.

        Ehli Beyt mektebinde, güncel ve sonradan ortaya çıkan meseleler hakkında soru sorup bunları İslam'a uygulayabilmek için İlmihal konularında yaşayan bir Müçtehidi taklit etmek gerekiyor. Müçtehit vefat ettiğinde kendisine soru sorma imkanı kalmamaktadır. Bu nedenle hayatta olan bir Müçtehide tabi olmak gerekir.
        http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

        Yorum


          #19
          Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?

          [quote author=nnuray link=topic=25015.msg169347#msg169347 date=1374414405]
          Selmancan kardeş; Bu anlatmış olduğun hikayeyi sen nassa ve selim akla göre hiç tahlil edip düşündün mü?Ben bu halime zaten böylesi bilgileri sorgulayarak geldim.Burdada karşıma çarpık hikayeler çıkıyor,yine heva ve heves kokuları geliyor.Şuanda bulunduğum ortamda dışlanmış durumdayım.Öncelikle soracağım sorulara lütfen Allah rızası için İslamın değişmez nasslarına göre cevap vermenizi rica ediyorum.Ehl-i Beytin termemiz yolu böyle olmamalı....
          [/quote]
          Evet, düşünmez olur muyum? Akıl süzgecinden geçirmediğim ve düşünüp gayet rahat olarak kabullenmediğim hiç bir şeyi burada anlatmam mümkün değil. Çünkü bu sitedekiler akleden ve akıllarına yatmayan çözümlere asla itibare etmeyen türden kişiler. dolayısıyla yazarken bunlara çok dikkat etmem lazım. bu yüzden yazdıklarıma çok güveniyorum. Her türlü ilmi, gerek rivayet gerek dirayet bakımdan savunabilirim.

          Doğru sünnilikte özellikler sufiler kanadında buna benzer hikayeler o kadar çok ki, insan bir süre sonra artık hiç bir şeye inanası gelmiyor. Bu arada doğruları da reddediyor ama bunun da farkında olmuyor. oysa bu hal çok tehlikelidir. öyle değil mi?

          Hikayeden heva heves kokusu nasıl geliyor biraz açsaydınız memnun olurdum. Heva ve heves benim heva hevesim mi? bu bana ne kazandırıyor? kendimi övmüyorum ki bu hikayede? neyse biraz daha açarsanız anlayabilir ona göre yazarım inşaAllah...

          Bu hikayede İslam'ın değişmez naslarına aykırı yönleri bana gösterirseniz sevinirim. Açıkçası sünnilikte o tür uydurma hikayelerden gına gelmiş biri olarak eğer Şiaya girer girmez ilk bu hikaye ile karşılaşsaydım verdiğim tepki sizinkinden farklı olmazdı. Ama bu aşama biraz ileriki aşama.

          bundan önce İmam Zaman, gaybet, İmamların makamı ve ilmi ve güçleri, gaybet döneminde imamet nasıl yürütülür? gibi konularda bilgi sahibi olmanız gerekecektir.

          [quote author=nnuray link=topic=25015.msg169347#msg169347 date=1374414405]
          Şimdi ilk olarak vermiş olduğunuz kıssa; Müçtehit denen şahıs nasslara göre araştırıyor deniyor.Şimdi nass kelimesini ele alaım.Nass demek Kuran ve Sahih Sünnetle kayıtlı değişmez hükümlerdir.Buna uygun içtihatlarda belli şartlara mahsus değilse ve doğruysa onlarda değişemez.Fakat müçtehit kişi verdiği fetvanın nasslara göre doğru olduğu kanaatindeki uygulamaya geçiriyor.Daha sonra bu fetvanın yanlış olduğu İmam Zaman tarafından ortaya çıkıyor.Hatta öyle bir yanlış ki böylesi önemli bir olaydan 11 sene boyunca müçtehidin haberi olmuyor. buda mümkün değil.Sonra gel gelelim İmam zaman hatasını gösteriyor.. ????
          [/quote]

          Kur'an'ın açık ayetinden bile farklı hükümler çıkmıyor mu? Peygamberimiz s.a.a zamanında da açık emirlerde ihtilafa düşen bu yüzden Peygamberin s.a.a hakemliğine müracaat eden kimseler yok mu? Bu kadar ihtilafın nedeni nedir? Kur'anı samitin özelliği bu zaten. Konuşamaması. bir ayeti okuyup yanlış anladığında/yorumladığında ayet dile gelip hayır sen yanlış anladın ben onu demiyorum diye itiraz edebiliyor mu? İhtilaflar buradan çıkmıyor mu? İşte yaşayan İmam'ın özelliği burada devreye giriyor. Peygamber s.a.a zamanında nasıl yanlış anlayışları o hazret düzeltiyorsa, bu gün de naslardan yanlış çıkarım elbette olacaktır ve bunun düzeltilmesi İmam Zaman a.f'e aittir. Olmayabilir? Müctehid masum değil ki! bir fetvayı verdi gitti 11 yıl daha o konuyla ilgilenmeyebilir. Nasıl orataya çıkacak? Bu niye mümkün olmasın buradaki itirazı da anlamadım?

          [quote author=nnuray link=topic=25015.msg169347#msg169347 date=1374414405]
          Yeni gelen müctehic,imam öncekinin ictihadlarını iptal eder diyorsunuz.. Bu dediğiniz krallıkla yönetilen ülkelerde olur.Yeni kral eski kralın hükümlerini istediği gibi kaldırıp değiştirebilir... Allah c.c ve Resulü s.a.v böyle bir sistemin ve sistemlerin dışındadır.. Doğru ,hak eski yeni diye tanımlanamaz ki iptal edilebilsin...
          [/quote]

          iptal eder mi dedim? bu yanlış anlaşılmaya müsait bir ifade. en azından meramımızı doğru ifade etmiyor. Bunun yerine bir müctehid fetvalarıyla birlikte ölür demek daha doğru anlatıyor durumu. Fetvalarıyla birlikte ölür inancı çok önemli ve İslam'ın ruhuna uygun bir inaçtır. ki değindiğimiz gibi bu durumda ola ki yanlış fetva varsa bunun toplumdan kaldırılamaz gelenek haline gelmesinin önüne geçilmiş olur.

          Fetvaları bilirseniz kişi şart ve zamanlara göre verilir. biri için helal olan bir durum diğeri için haram, hatta biri için bir zaman helal olan bir hal, başka zaman haram olabilir. Örneğin sağlıklı birine oruç tutmak farz iken, sağlığı bozulacaksa o kişiye oruç tutmak haramdır. burada değişien nedir? kişinin şartlar. Zekat farzdır ama kime? Domuz eti biri yerse haramken diğer yerse helal olabilir.

          Şimdi dünyanın hali sürekli değişmektedir. yaşam akıp gidiyor. bu değişen yaşamda yeni şartlar oluşuyor. Örneğin Peygamberimiz s.aa. Mekke'de iken devlet sahibi değildi, ve zina cezası kadının ev hapsi şeklinde idi, Medine'de devlet olunca bu ceza değişti evililere recim bekarlara 100 sopa olarak değişti. Şimdi ölen Müctehid bir sonraki zamanın kişilerin şartlarını değişen halleri bilebilir ve ona göre hangi naslar ilgilidir bulabilir söyleyebilir mi? bu durumda fıkhın güncel ve canlı olması nasıl sğalanır? Müctehid ölen müctehidin fetvalarını değerlendirir yeni şart ve halleri teşhis eder, eğer zamanın geçmesiyle şartlar değişmemişse aynı fetvayı yine verir. Nitekim İmam Hamenei, Ruhulalahi Musavi İmam Humeyni r.a'in Tam İlmihal'indeki fetvalarının güncel olduğun ve aynen geçerli olduğunu fetva vermiştir. Yeni bir ilmihal yazmaya gerek duymamıştır. Ancak İmam Humeyni R.a. zamanında olmayan ilmi keşiflerle ilgili yeni fetvaları da açıklamış bunun için Sorular ve fetvalar kitabını yazmıştır. Şimdi sünnilerden bir örnek olacak ama durumu tam izah etmesi için güzel bir örnek: Şafi denizden babam çıksa yerim, denizin her ürünü temiz ve helaldir diyor. Şafi bu fetvayı zamanında kimyasal atıkların olmadığı, denizlerin tertemiz, ürünlerinin bozulmamış olduğu bir dönemde veriyor. Şimdi İzmir petrol atıklarının canlıları yok ettiği bir koyda bu fetvayı uygulayın bakalım mümkün mü? Ya da tavuk yemek helaldir dini hükmü var. Ya tavuğa insan genleri eklendiyse durum üzerine yeni fetvalar gerekmez mi? eğer caiz değilse bu durumda eski fetvalar aynen yürür dersek o zaman Allah'ın haram dediğine helal demiş olmaz mıyız? bu ve daha çok konuda fıkhın güncellenmesi şart değil midir?

          Yorum


            #20
            Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?

            eyyy ayetullah bayat zencani.
            iran seçimlerinde ahmedinejadın rakibi olarak çıkmaya çalışan MİR HÜSEYİN MUSEVİ ye verdiğin destek sen ne tarz bir alim olduğunu ortaya koymak için yeterlidir.

            musevinin adamı bayat zencani. musevi özgürlük diye diye insanları islama karşı kışkırtarak birşeyler elde etmeye çalışmıştı. şimdi de sen böyle asılsız usulsuz türk medyasıyla iş birliği yaparak ortalığı karıştırmaya çalışıyorsun.

            Allah'a hamd olsun ki senin de masken düştü.
            şimdi abd ve israil ne haldeler kimbilir.
            “El yevmu yeisellezine keferu min dinikum… El yevmu ekmeltu lekum dinikum” (Maide 3)
            [center]
            ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
            [center]
            Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
            Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X