Ynt: Ayetullah Beyat Zencani Oruçlu iken su içme açıklaması ?
Selmancan kardeş; Bu anlatmış olduğun hikayeyi sen nassa ve selim akla göre hiç tahlil edip düşündün mü?Ben bu halime zaten böylesi bilgileri sorgulayarak geldim.Burdada karşıma çarpık hikayeler çıkıyor,yine heva ve heves kokuları geliyor.Şuanda bulunduğum ortamda dışlanmış durumdayım.Öncelikle soracağım sorulara lütfen Allah rızası için İslamın değişmez nasslarına göre cevap vermenizi rica ediyorum.Ehl-i Beytin termemiz yolu böyle olmamalı....
[quote author=selmancan link=topic=25015.msg169315#msg169315 date=1374314249]. Müctehidin adı şu an aklımda değil. Soruyorlar, bizim bu kadınımız öldü, ancak hamileydi, karnındaki çocuğuyla mı gömmeliyiz yoksa çocuğu karnından alıp sadece kadını mı gömmeliyiz? Müctehid bakıyor nasları araştırıyor ve sonuçta kadının karnındaki çocuğuyla gömülmesi gerektiğine fetva veriyor. Aradan 11 yıl geçiyor Müctehide bir 11 yaşında bir çocuk geliyor ve soruyor beni tanıyor musun? Müctehid bakıyor tanımıyor tabi. Çocuk, sen benim annemle birlikte gömülmeme fetva veren kişiymişsin. Ama İmam Zaman a.f yolda cenaze ekibini çeviriyor ve fetvanın yanlış olduğunu, benim çıkarılmamı ve annemin öyle gömülmesini emir buyuruyor.Bu yanlış üzerine Müctehid, bundan sonra fetva vermeyeceğim diyor. Ancak gece rüyasında İmam Zaman a.f'i görüyor ve İmam Zaman a.f ona sen fetva ver bu, şiilerimizin ihtiyacını görecektir yanlış olursa biz onları düzeltiriz buyuruyor. Şiada müctehid (Masum İmamımız demiyorum) sünnilikte yanılan ve bundan dolayı da Allah tarafından uyarılıp düzeltilen Peygamber inancına benzer. Sünnilkte de Peygamberin yanlışının ümmette zarar yol açmayacağına inanılır, şiada da aynı. [/quote]
Şimdi ilk olarak vermiş olduğunuz kıssa; Müçtehit denen şahıs nasslara göre araştırıyor deniyor.Şimdi nass kelimesini ele alaım.Nass demek Kuran ve Sahih Sünnetle kayıtlı değişmez hükümlerdir.Buna uygun içtihatlarda belli şartlara mahsus değilse ve doğruysa onlarda değişemez.Fakat müçtehit kişi verdiği fetvanın nasslara göre doğru olduğu kanaatindeki uygulamaya geçiriyor.Daha sonra bu fetvanın yanlış olduğu İmam Zaman tarafından ortaya çıkıyor.Hatta öyle bir yanlış ki böylesi önemli bir olaydan 11 sene boyunca müçtehidin haberi olmuyor. buda mümkün değil.Sonra gel gelelim İmam zaman hatasını gösteriyor.. ????
Yeni gelen müctehic,imam öncekinin ictihadlarını iptal eder diyorsunuz.. Bu dediğiniz krallıkla yönetilen ülkelerde olur.Yeni kral eski kralın hükümlerini istediği gibi kaldırıp değiştirebilir... Allah c.c ve Resulü s.a.v böyle bir sistemin ve sistemlerin dışındadır.. Doğru ,hak eski yeni diye tanımlanamaz ki iptal edilebilsin...
Selmancan kardeş; Bu anlatmış olduğun hikayeyi sen nassa ve selim akla göre hiç tahlil edip düşündün mü?Ben bu halime zaten böylesi bilgileri sorgulayarak geldim.Burdada karşıma çarpık hikayeler çıkıyor,yine heva ve heves kokuları geliyor.Şuanda bulunduğum ortamda dışlanmış durumdayım.Öncelikle soracağım sorulara lütfen Allah rızası için İslamın değişmez nasslarına göre cevap vermenizi rica ediyorum.Ehl-i Beytin termemiz yolu böyle olmamalı....
[quote author=selmancan link=topic=25015.msg169315#msg169315 date=1374314249]. Müctehidin adı şu an aklımda değil. Soruyorlar, bizim bu kadınımız öldü, ancak hamileydi, karnındaki çocuğuyla mı gömmeliyiz yoksa çocuğu karnından alıp sadece kadını mı gömmeliyiz? Müctehid bakıyor nasları araştırıyor ve sonuçta kadının karnındaki çocuğuyla gömülmesi gerektiğine fetva veriyor. Aradan 11 yıl geçiyor Müctehide bir 11 yaşında bir çocuk geliyor ve soruyor beni tanıyor musun? Müctehid bakıyor tanımıyor tabi. Çocuk, sen benim annemle birlikte gömülmeme fetva veren kişiymişsin. Ama İmam Zaman a.f yolda cenaze ekibini çeviriyor ve fetvanın yanlış olduğunu, benim çıkarılmamı ve annemin öyle gömülmesini emir buyuruyor.Bu yanlış üzerine Müctehid, bundan sonra fetva vermeyeceğim diyor. Ancak gece rüyasında İmam Zaman a.f'i görüyor ve İmam Zaman a.f ona sen fetva ver bu, şiilerimizin ihtiyacını görecektir yanlış olursa biz onları düzeltiriz buyuruyor. Şiada müctehid (Masum İmamımız demiyorum) sünnilikte yanılan ve bundan dolayı da Allah tarafından uyarılıp düzeltilen Peygamber inancına benzer. Sünnilkte de Peygamberin yanlışının ümmette zarar yol açmayacağına inanılır, şiada da aynı. [/quote]
Şimdi ilk olarak vermiş olduğunuz kıssa; Müçtehit denen şahıs nasslara göre araştırıyor deniyor.Şimdi nass kelimesini ele alaım.Nass demek Kuran ve Sahih Sünnetle kayıtlı değişmez hükümlerdir.Buna uygun içtihatlarda belli şartlara mahsus değilse ve doğruysa onlarda değişemez.Fakat müçtehit kişi verdiği fetvanın nasslara göre doğru olduğu kanaatindeki uygulamaya geçiriyor.Daha sonra bu fetvanın yanlış olduğu İmam Zaman tarafından ortaya çıkıyor.Hatta öyle bir yanlış ki böylesi önemli bir olaydan 11 sene boyunca müçtehidin haberi olmuyor. buda mümkün değil.Sonra gel gelelim İmam zaman hatasını gösteriyor.. ????
Yeni gelen müctehic,imam öncekinin ictihadlarını iptal eder diyorsunuz.. Bu dediğiniz krallıkla yönetilen ülkelerde olur.Yeni kral eski kralın hükümlerini istediği gibi kaldırıp değiştirebilir... Allah c.c ve Resulü s.a.v böyle bir sistemin ve sistemlerin dışındadır.. Doğru ,hak eski yeni diye tanımlanamaz ki iptal edilebilsin...
Yorum