Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Yeniden Merhabalar

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Yeniden Merhabalar

    aşk kervanı hocam. herhangi bir sünni sitesinde bick alır almaz engelleniyorsun. senin ismine bakıp engelliyorlar. artık ömer adıyla nick almak zorunda kalıyoruz maalesef >
    [center]
    ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
    [center]
    Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
    Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

    Yorum


      #17
      Ynt: Yeniden Merhabalar

      Ehlisünnet ya da bir başka ekolün saygın kişilerine hakaret lanet haramdır. Şiaya göre. Allah buradaki ve bu konunun şerrinden biz müslümanları korusun

      Yorum


        #18
        Ynt: Yeniden Merhabalar

        Bu ne Rezalet Böyle... Forum Moderatörü Elmeddinin Klavyesinden Dökülenlerde neydi böyle? Yakıştı mı? Bu mudur yani Şiilik? Bu mudur Ehl-i Beyt Mektebi? Ehl-i Beyt'ten bunu mu öğrendik? Defalarca Nasihat etmekten yorulduk Muhterem. Ayıptır Günahtır. Hem kendi emeğini hemde Forumun emeğini heba ediyorsun.

        Kurallar gereği Forum Moderatörümüz Elmeddin Foruma 1 Ay Yasaklanmıştır. Ve Forum Yöneticiliği Üzerinden alınmıştır.

        Ahmed Nazif Kardeşim sizde Sakin olunuz lütfen. Hayırlı yazışmalar...

        Selam ve Dua ile...

        Yorum


          #19
          Ynt: Yeniden Merhabalar

          [quote author=selmancan date=1392885583 link=topic=25408.msg172584#msg172584]
          Ehlisünnet ya da bir başka ekolün saygın kişilerine hakaret lanet haramdır. Şiaya göre. Allah buradaki ve bu konunun şerrinden biz müslümanları korusun

          [/quote]
          Senin bu cümlen abesle iştigaldir. niye dersen ;çok açık , bu adamlar kureyşin krallarını, muaviyeyi ve hatta yazidi bile saygın kişiler olarak görmekteler.

          Sen bunlara lanet etmiyorsan eğer , 14 masum aleyhisselam nezdinde şia değilsin zaten.

          bunun delilleride birçok hadiste sabittir.
          "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

          علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

          Yorum


            #20
            Ynt: Yeniden Merhabalar

            [quote author=selmancan date=1392885583 link=topic=25408.msg172584#msg172584]
            Ehlisünnet ya da bir başka ekolün saygın kişilerine hakaret lanet haramdır. Şiaya göre. Allah buradaki ve bu konunun şerrinden biz müslümanları korusun

            [/quote]
            Ayrıca bu sözün kusura bakma ama yalandır.Bu sözünü bana, hadislere göre kanıtla senden özür dileyip, söylediğini kabul etmeye hazırım.
            Tam tersi durumda ise sen özür dileyip söylediğinin yanlış olduğunu kabul edeceksin.
            "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

            علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

            Yorum


              #21
              Ynt: Yeniden Merhabalar

              [quote author=kerrar14 date=1392902982 link=topic=25408.msg172593#msg172593]
              Ayrıca bu sözün kusura bakma ama yalandır.Bu sözünü bana, hadislere göre kanıtla senden özür dileyip, söylediğini kabul etmeye hazırım.
              Tam tersi durumda ise sen özür dileyip söylediğinin yanlış olduğunu kabul edeceksin.
              [/quote]
              İmamlarımızın çok rahat oldukları dönemler de olmuştur. Örneğin İmam Caferi Sadık a.s dönemi. o dönemde bile İmamımız bir ekolün kutsallarına hakaret etmemiştir. eğer lanet caiz bir amel ve sevap olsaydı bunu ilk önce İmamlarımız yapardı. İmamlarımızın herhangi birinden dediğiniz şekilde açıktan bir lanet var mı, eleştiri mevzuu olduğunda bile İmamlarımız İsim vererek bu halifeleri eleştirmemişlerdir. Falanca ve filanca diye belirtmişlerdir. bunun hiç mi sizde bir karşılığı yok?

              Vahdet farzdır. Peygamberimiz Medine'ye hicret edince Mekke Müşrikleri gibi azılı, cinayetkar katil sömürgeci gaspçı düşmanlara karşı Medine'deki Ehlikitap olan Yahudi ve Hristiyanlarla anlaşma yoluna gitmiştir. Onların da inançlarına saygı gösterilmiştir. Bırakın Ehlikitaptan olanların kutsallarına hakaret, Müşriklerin bile tanrılarına sövmek yasaktır haramdır. bu geçin hadisi Ayetle sabittir buyrun:

              "Allah'tan başka çağırıp dua ettikleri şeylere sövmeyin ki sonra bilgisizlikle onlar da Allah'a söverler. İşte biz, böylece her topluluğa, yaptıklarını süsleyip güzel gösterdik, sonra da dönüp varacakları yer, Rablerinin tapısıdır ve o da, ne yaptıklarını bildirir onlara." En'am 108. Savaş halindeki Müşriklerin bile kutsallarına sövemezken değil Ehli kitap (Ki kestikleri yenir kadınlarıyla evlenilir, müşriklerinkiyle evlenilmez) Nerede namaz kılıp oruç tutan Allah'a Peygambere inanan sünnilerin kutsallarına hakaret haram olmasın! Siz bana hadis dediniz ben size ayet gösterdim hadi özür dileyin

              sünnilerin tekfir edilemeyeceğine dair hadisi daha önce bu sitede defalarca yazdılar bulup yeniden paylaşacağız inşaAllah.

              Yorum


                #22
                Ynt: Yeniden Merhabalar

                ...edit...
                "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Yeniden Merhabalar

                  [quote author=Murtazaali date=1392886445 link=topic=25408.msg172589#msg172589]
                  Bu ne Rezalet Böyle... Forum Moderatörü Elmeddinin Klavyesinden Dökülenlerde neydi böyle? Yakıştı mı? Bu mudur yani Şiilik? Bu mudur Ehl-i Beyt Mektebi? Ehl-i Beyt'ten bunu mu öğrendik? Defalarca Nasihat etmekten yorulduk Muhterem. Ayıptır Günahtır. Hem kendi emeğini hemde Forumun emeğini heba ediyorsun.

                  Kurallar gereği Forum Moderatörümüz Elmeddin Foruma 1 Ay Yasaklanmıştır. Ve Forum Yöneticiliği Üzerinden alınmıştır.

                  Ahmed Nazif Kardeşim sizde Sakin olunuz lütfen. Hayırlı yazışmalar...

                  Selam ve Dua ile...

                  [/quote]
                  Sevgili kardeşime bu güzel ve olumlu , tarafsız , cümleleri/nasihatı için içten teşekkür ederim..

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Yeniden Merhabalar

                    [quote author=ahmed.nazif date=1393678473 link=topic=25408.msg172731#msg172731]gel seninle mezheplerimizin temel öğretilerinden biri için lanetleşelim..Bak bu daha asil, daha mantıklı ve daha mertçe olur..Dedikoduyu bırakalım.
                    Ben diyorum ki Ebu Bekir ve Hz Ömer Hz. Ali'den efdaldi..Bu efdaliyet Hz. Alinin hutbeleriyle de sabittir. Eğer bunun aksi geçerliyse ALLAH BENİ CEHENNEMİNE atsın bu dünyada sürüm sürüm süründürsün..tÜM İŞLERİM yanlış gitsin..Her gün burnum sürtünsün..Kanser dahil her türlü hastalık beni bulsun...Lanetlerin en büyükleri bana isabet etsin..sEN de başta verdiğim ifadenin aksini düşünüyorsan aynısını söylemekte serbestsin (seni mecbur etmiyorum, yine seni düşünüyorum)[/quote]
                    Sn. ahmed.nazif;
                    Birinci halifeyle ikinci halife, Hz. Ali'den üstündür, demişsiniz ve bu konuda Elmeddin'le de lanetleşmişsiniz. Bence lanetleşmeye gerek yok. Bu konuda ayet ve sahih hadisler ortaya konulursa kimin kimden üstün olduğu ortaya çıkar. Üstünlük size göre ne iledir? Üstünlük; ilim, şecaat, iman, takva, cihat, ibadet, Hz. Peygamber'e (s.a.a) yakınlık vs. şeylerledir diyebiliriz. Peki bu konuların hangisinde birinci halifeyle ikinci halife Hz. Ali'den üstündü?!
                    Mesela ilk önce ilmi ele alalım. Çünkü Allah Teala Kur'ân'da, "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" diye buyurmaktadır. Şimdi size göre birinci halifeyle ikinci halife Hz. Ali'den daha mı üstündü? Bu konuda onların daha üstün olduğuna inanıyorsanız buna deliliniz nedir? Şimdilik ilimle üstünlük konusunu ele alıyoruz, üstünlük sayılacak diğer konuları da ele alacağız inş..

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Yeniden Merhabalar

                      [quote author=Ali Faruk date=1393680860 link=topic=25408.msg172733#msg172733]
                      Sn. ahmed.nazif;
                      Birinci halifeyle ikinci halife, Hz. Ali'den üstündür, demişsiniz ve bu konuda Elmeddin'le de lanetleşmişsiniz. Bence lanetleşmeye gerek yok. Bu konuda ayet ve sahih hadisler ortaya konulursa kimin kimden üstün olduğu ortaya çıkar. Üstünlük size göre ne iledir? Üstünlük; ilim, şecaat, iman, takva, cihat, ibadet, Hz. Peygamber'e (s.a.a) yakınlık vs. şeylerledir diyebiliriz. Peki bu konuların hangisinde birinci halifeyle ikinci halife Hz. Ali'den üstündü?!
                      Mesela ilk önce ilmi ele alalım. Çünkü Allah Teala Kur'ân'da, "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" diye buyurmaktadır. Şimdi size göre birinci halifeyle ikinci halife Hz. Ali'den daha mı üstündü? Bu konuda onların daha üstün olduğuna inanıyorsanız buna deliliniz nedir? Şimdilik ilimle üstünlük konusunu ele alıyoruz, üstünlük sayılacak diğer konuları da ele alacağız inş..
                      [/quote]
                      Sevgili kardeşim,
                      Ben senin anlayacağın veya seni ikna edecek forma getirilmiş şekilde olmadıkça kendi bildiklerimi yazmanın veya ilk 2 halifenin ilminin daha fazla olduğuna dair sahihayn hadislerini sıralamanın bir şey ifade edeceğini sanmıyorum..
                      Cesaret veya savaştaki başarı konusunda haklı olabilirsin ama bu meseleyi biraz abarttığınızı düşünüyorum.sonuçta savaşta kahramanlık kafirde de var..İlim kadar önemli görmüyorum o meziyeti..takva , ibadet gibi konularda hakeza seni ikna edecek bir bilgiye sahip değilim..yazdıklarım ancak kendi mezhebimin verileri olacağı için ne blogumda ne başka yerde genelde böyle bir tartışma yöntemi izlemiyorum..Dahası Hz. Ali ve Hz. Ömer arasında takva yarıştırmak ibadetlerini taratmak -en azından- benim için çok büyük bir küstahllık olur diye düşünüyorum..
                      Eğer benim mezhebim, kitaplarım, ehli sünnet itikadı ve bu itikadın delillerini istiyorsan ve İbni Kayyım ibni Teymiye dahil sünni alimlerin sözlerini duymak istiyorsan o başka..O zaman bir manası belki olur bu yazışmanın..
                      Gerisi Matematik ile Fiziğin kıyası gibi..Senin elinde el kafi benim elimde Buhari varken sen kendi doğrularını ben de kendi doğrularımı söylemekten öte gidemeyiz..

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Yeniden Merhabalar

                        hayır biz tüm söylediklerimizi doğru biliyor ve Allah'ın sizi dahi bu doğrulardan hesaba çekeceğine inanıyoruz. Bu doğruları bu yüzden ilahi adalet gereği, Allah'ın her yere, sorgulayacağı herkesin göreceği yere koyması gerekir diyoruz. ve koymuştur diyoruz. yani şia inanç ve amelleri her ekolün sahih dediği kitaplarda mevcuttur sahih bildiği yöntemleriyle ispatlanabilmektedir. yani biz dediklerimizi sizin buhariden delillendiriyoruz.

                        örneğin kütübü sitte derleyicisi hadis aliminiz İbrahim Canan topladığı hadislerden yola çıkarak diyor ki: İmam Ali hakkındaki fazilet hadisleri, tüm diğer 3 halifenin toplamının faziletinden daha fazladır.

                        siz şimdi bunu inkar mı ediyorsunuz?

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Yeniden Merhabalar

                          Öyle olması beni rahatsız etmezdi ama oranlar yanlış değerli kardeşim:
                          Daha önce bakmıştım bu sayılara ordan kopyalayayım:
                          İbni Teymiyye:Her şeyden önce Ebu Bekir (r.a.) ve Ömer'in (r.a.) faziletleri hakkında rivayet edilen hadisler Ali'nin (r.a.) faziletleri hakkında rivayet edilen hadislerden fazladır.
                          İtiraz:a-)İbni Teymiye bu sonuca hangi verilerle ulaşmıştır? Elinde hangi sayısal veriler vardır?Sünen-i Tirmizi , Menakıb bölümü:
                          3655-3661 , 3676-3680 hadisleri Hz. Ebu Bekir'in Menakıbı ile ilgili ;3662-3675 Hz. Ömer ve Ebu Bekir'in ortak ; 3681-3695 Hz. Ömer (r.a.) ; 3696-3711 Hz. Osman (r.a.) ;3712-3737 Hz. Ali (r.a.)'nin menakıbı ile ilgilidir..Bu duruma göreSünen-i Tirmizi'de;7+6+15=28 rivayet Hz. Ebu Bekir'in(r.a.)menakıbına ayrılmış ; Ortak rivayetlerin 5'i +16=21 rivayet Hz. Ömer (r.a.) menakıbıyla ilgili , 17 rivayet Hz. Osman (r.a.) ve 27 rivayet te Hz. Ali'nin menakıbına ayrılmış..Hz. Ebu Bekir(r.a.)rivayetleri toplamı Hz. Ali'ninkinden sadece bir tane fazla..Burada Hz. Ebu Bekir ve Ömer'in ortak rivayetlerini sadece Hz. Ebu Bekir(r.a.)için zikredilmiş gibi bütün olarak hesaplamaya kattığımızı hatırlatalım..Hz. Ali'nin faziletlerine ayrılmış sayının Hz. Osman ve Hz. Ömer'inkinden fazla olduğu görülmektedir..
                          3786-3789 arasındaki 5 rivayet Ehl-i Beyt'in faziletiyle ilgilidir..Bunlar da katılırsa her halükarda Hz. Ali'nin(r.a.)faziletiyle ilgili rivayet sayısının 4 halife içinde en fazla olduğu sonucuna ulaşılabilir..
                          Sahih-i Buhari'de, Ashabın Faziletleri kitabında 4-26 =24 rivayet Hz. Ebu Bekir (r.a.) ;
                          28-42=16 + yaklaşık 10 tane de müşterek kabul edilsin; yaklaşık olarak 25 civarında Hz. Ömer(r.a.); Müşterekler sayılmazsa 42-49 arası Hz. Osman(r.a.), yani yaklaşık olarak 10-20 arası rivayet ve müşterekler sayılmazsa 49-55 arası Hz. Ali(r.a.)..Buhari'de Hz. Ali(r.a.)rivayetlerinin daha az olduğunu görüyoruz..Sahih-i Müslim'de 1-13 Hz Ebu Bekir(r.a.); 14-25 Hz.Ömer(r.a.);26-29 Hz.Osman(r.a.),30-38 Hz Ali(r.a.),1 Rivayet Ehl-i Beyt'in Faziletleri : dengeli bir dağılım ; Nesai'de Menakıb bölümü olmamakla birlikte İmam Nesai'nin Hz. Ali'nin faziletleri hakkında özel bir kitap yazdığı bilinmektedir.Yukarıdaki rivayetler yaklaşık olmakla birlikte görüldüğü gibi bir kitaptan diğerine sayılar değişebilmektedir..
                          b-)Sırf rivayet sayısı üzerinden gittiğimizde Hz. Osman'ın Hz. Ali'den üstünlüğünüizah etmemiz mümkün değildir..
                          c-) İbni Teymiye, çok değer verdiği İmam Ahmed'e yine ters düşmektedir:îbn-i Hacer, «El-İsa'be»'de demiştir ki: Hz. Ali (Ra­diyallahü anh) 'in menkıbeleri çoktur.İmam Ahmed'in beya­nına göre hiç bir sahabi hakkında bu kadar çok rivayet yapılmamış­tır.» Nesai, onun hakkında vârid olan hadisleri tespit etmeye ça­lışarak bir hayli rivayetlerde bulunmuş olup beyan ettiği senedlerin çoğu güzeldir.- Bazı âlimlerin dediğine göre Ali (Radiyallahü anh)'in Emevîler tarafından tenkit edilmesi onun hakında bu riva­yetlerin nakline ve yüce şerefinin belirtilmesine sebep olmuştur.
                          http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...tini.html#more

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Yeniden Merhabalar

                            selam musluman mumin ehli sunnet ve sia kardeslerim bu hadis imam alinin fazilet ve ustunlugunu apacik ortaya koyuyor bence“Ey Ali! Eğer bir kimse, Allah-u Teâla’ya hakkıyla ibadet eder de sonra seninle Ehl-i Beytinin insanların en üstünü olduğunuz hakkında şüphe ederse, yeri cehennem ateşi olur.”

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Yeniden Merhabalar

                              [quote author=ahmed.nazif date=1393696868 link=topic=25408.msg172747#msg172747]Öyle olması beni rahatsız etmezdi ama oranlar yanlış değerli kardeşim:
                              Daha önce bakmıştım bu sayılara ordan kopyalayayım:
                              İbni Teymiyye: Her şeyden önce Ebu Bekir (r.a.) ve Ömer'in (r.a.) faziletleri hakkında rivayet edilen hadisler Ali'nin (r.a.) faziletleri hakkında rivayet edilen hadislerden fazladır.
                              İtiraz: a-) İbni Teymiye bu sonuca hangi verilerle ulaşmıştır? Elinde hangi sayısal veriler vardır? Sünen-i Tirmizi , Menakıb bölümü:
                              3655-3661 , 3676-3680 hadisleri Hz. Ebu Bekir'in Menakıbı ile ilgili ;3662-3675 Hz. Ömer ve Ebu Bekir'in ortak ; 3681-3695 Hz. Ömer (r.a.) ; 3696-3711 Hz. Osman (r.a.) ;3712-3737 Hz. Ali (r.a.)'nin menakıbı ile ilgilidir..Bu duruma göre Sünen-i Tirmizi'de; 7+6+15=28 rivayet Hz. Ebu Bekir'in (r.a.) menakıbına ayrılmış ; Ortak rivayetlerin 5'i +16=21 rivayet Hz. Ömer (r.a.) menakıbıyla ilgili , 17 rivayet Hz. Osman (r.a.) ve 27 rivayet te Hz. Ali'nin menakıbına ayrılmış..Hz. Ebu Bekir (r.a.) rivayetleri toplamı Hz. Ali'ninkinden sadece bir tane fazla..Burada Hz. Ebu Bekir ve Ömer'in ortak rivayetlerini sadece Hz. Ebu Bekir (r.a.) için zikredilmiş gibi bütün olarak hesaplamaya kattığımızı hatırlatalım..Hz. Ali'nin faziletlerine ayrılmış sayının Hz. Osman ve Hz. Ömer'inkinden fazla olduğu görülmektedir..
                              3786-3789 arasındaki 5 rivayet Ehl-i Beyt'in faziletiyle ilgilidir..Bunlar da katılırsa her halükarda Hz. Ali'nin (r.a.) faziletiyle ilgili rivayet sayısının 4 halife içinde en fazla olduğu sonucuna ulaşılabilir..
                              Sahih-i Buhari'de, Ashabın Faziletleri kitabında 4-26 =24 rivayet Hz. Ebu Bekir (r.a.) ;
                              28-42=16 + yaklaşık 10 tane de müşterek kabul edilsin; yaklaşık olarak 25 civarında Hz. Ömer (r.a.) ; Müşterekler sayılmazsa 42-49 arası Hz. Osman (r.a.) , yani yaklaşık olarak 10-20 arası rivayet ve müşterekler sayılmazsa 49-55 arası Hz. Ali(r.a.) ..Buhari'de Hz. Ali (r.a.) rivayetlerinin daha az olduğunu görüyoruz..Sahih-i Müslim'de 1-13 Hz Ebu Bekir(r.a.) ; 14-25 Hz.Ömer(r.a.) ;26-29 Hz.Osman (r.a.) ,30-38 Hz Ali (r.a.), 1 Rivayet Ehl-i Beyt'in Faziletleri : dengeli bir dağılım ; Nesai'de Menakıb bölümü olmamakla birlikte İmam Nesai'nin Hz. Ali'nin faziletleri hakkında özel bir kitap yazdığı bilinmektedir.Yukarıdaki rivayetler yaklaşık olmakla birlikte görüldüğü gibi bir kitaptan diğerine sayılar değişebilmektedir..
                              b-) Sırf rivayet sayısı üzerinden gittiğimizde Hz. Osman'ın Hz. Ali'den üstünlüğünü izah etmemiz mümkün değildir..
                              c-) İbni Teymiye, çok değer verdiği İmam Ahmed'e yine ters düşmektedir: îbn-i Hacer, «El-İsa'be»'de demiştir ki: Hz. Ali (Ra­diyallahü anh) 'in menkıbeleri çoktur. İmam Ahmed'in beya­nına göre hiç bir sahabi hakkında bu kadar çok rivayet yapılmamış­tır.» Nesai, onun hakkında vârid olan hadisleri tespit etmeye ça­lışarak bir hayli rivayetlerde bulunmuş olup beyan ettiği senedlerin çoğu güzeldir.- Bazı âlimlerin dediğine göre Ali (Radiyallahü anh)'in Emevîler tarafından tenkit edilmesi onun hakında bu riva­yetlerin nakline ve yüce şerefinin belirtilmesine sebep olmuştur.
                              http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...tini.html#more[/quote]
                              Ehl-i Sünnet kaynaklarında Hz. Ali'nin fazilet ve üstünlükleriyle ilgili hadislerin yanına, bir de Şia kaynaklarında yer alan yüzlerce hadisler de bırakılırsa o zaman kimin kimden daha üstün ve faziletli olduğu daha iyi anlaşılmış olacaktır. Tathir ayeti bile hiçbir kimsenin Hz. Ali ve diğer Ehl-i Beyt fertleriyle kıyaslanamayacağını ortaya koyuyor. Allah aşkına, temizlerle kirliler bir olur mu? Hz. Ali de Ehl-i Beyt'ten olduğuna göre, Ömürlerinin çoğunu puta tapmak ve günah işlemekle geçirenler elbette onun derecesine varamazlar. Hz. Ali'nin üstünlüğünü diğer halifelerle kıyaslamak bile O'na zulümdür, diğerlerini O'ndan öne geçirmek ise insafsızlıktır. Ehl-i Beyt'e namazında salavat getirmeyenin namazı bile kabul olmazken, diğerlerini onlardan öne geçirmek bir müslümana yakışır mı? Bu bile Ehl-i Beyt'in diğerlerine oranla ne kadar üstün olduğunu göstermek için yeterli değil mi?

                              Elbette ben, fazilet ve üstünlük sayılabilecek konuları tek tek ele alıp üzerinde durmak istiyorum, böyle yaparsak konu daha iyi anlaşılmış olacak..
                              Üstünlük sayılabilecek fazilet ve erdemlerden biri ilimdir. ahmed.nazif kardeş, ilk iki halifenin ilim açısından Hz. Ali'den daha üstün olduğunu buyursuınlar ispatlasınlar, ispatlayamadıkları takdirde istiğfar gerektirecek bu yanlış fikirlerinden vazgeçsinler..

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Yeniden Merhabalar

                                [quote author=ahmed.nazif date=1393682192 link=topic=25408.msg172734#msg172734]Sevgili kardeşim,
                                Ben senin anlayacağın veya seni ikna edecek forma getirilmiş şekilde olmadıkça kendi bildiklerimi yazmanın veya ilk 2 halifenin ilminin daha fazla olduğuna dair sahihayn hadislerini sıralamanın bir şey ifade edeceğini sanmıyorum..
                                Cesaret veya savaştaki başarı konusunda haklı olabilirsin ama bu meseleyi biraz abarttığınızı düşünüyorum.sonuçta savaşta kahramanlık kafirde de var..İlim kadar önemli görmüyorum o meziyeti..takva , ibadet gibi konularda hakeza seni ikna edecek bir bilgiye sahip değilim..yazdıklarım ancak kendi mezhebimin verileri olacağı için ne blogumda ne başka yerde genelde böyle bir tartışma yöntemi izlemiyorum..Dahası Hz. Ali ve Hz. Ömer arasında takva yarıştırmak ibadetlerini taratmak -en azından- benim için çok büyük bir küstahllık olur diye düşünüyorum..
                                Eğer benim mezhebim, kitaplarım, ehli sünnet itikadı ve bu itikadın delillerini istiyorsan ve İbni Kayyım ibni Teymiye dahil sünni alimlerin sözlerini duymak istiyorsan o başka..O zaman bir manası belki olur bu yazışmanın..
                                Gerisi Matematik ile Fiziğin kıyası gibi..Senin elinde el kafi benim elimde Buhari varken sen kendi doğrularını ben de kendi doğrularımı söylemekten öte gidemeyiz..[/quote]
                                Muhterem kardeş, ilmî münazaralarda karşı tarafı ikna etmek için elbette onların kitaplarından delil sunmak en doğru olandır. Ama sizin bunu yapamayacağınızı bildiğim için irfaken kendi kitaplarınızdan da sahih hadisleriniz varsa onları getirebilirsiniz. İbn-i Teymiye veya İbn-i Kayyım gibilerin sözleri bizi bağlamaz, Hz. Peygamber'in sözleri bizi bağlar. Peygamberlerin faziletlerini nakletmek onları yarıştırmak olmadığı gibi halifelerin faziletlerini nakletmek de onları yarıştırmak değil. Eğer onların faziletini nakletmek onları yarıştırmak olsaydı, o zaman Hz. Peygamber (s.a.a) onların faziletlerini beyan etmezdi..
                                Filan halife filan halifeden daha üstündür dediğimizde bunu bir delile dayandırmamız gerekir değil mi?
                                Savaşta kahramanlık küçümsenecek bir fazilet değil. Amr b. Abduved müslümanlara meydan okuduğunda, birçok müslüman Hz. Peygamber'in (s.a.a), onları Amr'ın karşısına göndermemesi için saklanıyorlardı.. Hz. Peygamber (s.a.a); kim bu kafirin karşısına çıkıp onun cevabını verebilir buyurduğunda Hz. Ali dışında kimse onun karşısına çıkmamıştı. Hz. Peygamber (s.a.a), Hz. Ali Amr'ı öldürdüğünde şöyle buyurmuşlardı: "Darbetu Aliyyin fî yevmil hendek efdal min ibadetis seqaleyn"
                                "Ali'nin Hendek günü (Amr'a vurduğu) darbesi, cin ve insanların ibadetinden daha üstündür."
                                Yeri geldiğinde bunları kaynaklarıyla birlikte aktaracağım. Demek istediğim savaşta kahramanlık ve cesaret öyle küçümsenecek bir durum değil. Bu kafirler için de bir onların açısından bir fazilettir ama Allah için olmadığı için bizim açımızdan bir değeri yoktur..
                                İlim de çok büyük bir fazilettir. Kur'an; bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? diye buyuruyor. Hz. Peygamber de; alimlerin (ilim sahiplerinin) kalemi, şehitlerin kanlarından daha üstündür, buyurmaktadır.
                                Velhasıl; ilmin büyük bir fazilet olduğunda kimse şüphe edemez. Biz halifelerin hangisinin daha üstün olduğunu bilmemiz için onlardan hangisinin ilminin daha çok olduğuna bakmamız gerekir. Bu üstünlük alametlerinden sadece bir tanesidir, elbette fazilet sayılacak birçok konu vardır ki , onları da yeri geldiğinde ele alacağız inşaAllah. Şimdilik halifelerin ilim açısından hangisinin daha üstün olduğunu ele alıyoruz. Bunun için özel bir sayfa açsak veya başlığı değiştirebilsek iyi olacak diye düşünüyorum..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X