Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

    Aleykum selam Muhammed kardeşim.

    Şimdi ben Kuran-ı Kerim'in, Hz. İbrahim'e verilen sahifelerden üstün olduğuna inanıyorum. Tabiki her ikisinin yaratıcısı da şüphesiz Allah'tır. O zaman birinin değeri diğerinden nasıl az olabilir? gibi bir düşünce doğabilir. Ama birine diğerinden daha fazla üstünlük veren Allah'tır. Hz. İbrahim'i de, Hz Peygamber'i de yaratan Allah'tır. Ama birini diğerinden üstün kılmıştır. Yani o üstünlüğü veren, onun öyle olmasını taktir eden Allah'tır.

    Sevgili dostum cennette ki durumu inan ki bilmiyorum. Ama İmam Zeynul Abidin (a.s.)'ın Sahifeyi Seccadiyesini okuduğumda, peygamber efendimizin ümmetinden olmanın bizim için bir lütuf olduğunu görüyorum. Yani peygamber efendimizden öncekilere nasip olmayan bir lütuf. Hz. Musa (a.s.)'ın olması lazım, peygamber efendimizin ümmetinden olmak gibi bir temennisi vardır. İbrahim (a.s.)'ın Hz. Ali (a.s.)'ın şialarından olma temennisi vardır.

    Resulullah (asm.) birgün sahabelerine:
    Ah keşke bana doğru, havuza gelen kardeşlerimi bir görsem de, içlerinde şerbetler olan kaselerle onları karşılasam. Cennet’e girmeden önce, onlara (Kevser) havuzumdan içirsem.”

    Bu sözleri üzerine ona denildi ki:
    Ey Allah’ın Resulü biz senin kardeşlerin değil miyiz?”

    O şöyle cevap verdi:
    Sizler benim ashabımsınız (arkadaşlarımsınız). Benim kardeşlerim de beni görmedikleri halde bana inananlardır. Mutlaka ben Rabbimden sizinle ve beni görmeden iman edenlerle gözlerimi aydınlatmasını istedim” (Ramûzu’l-Ehadis s. 361, 4460 hadis ).

    Birde sevgili kardeşim Bir kişinin Hz. İbrahim'in ümmetinden olması, diğerinin Hz. Muhammed (s.a.a.)'in ümmetinden olması bunlar gelişi güzel tesadüfler sonucu oluşmuş şeyler değiller. Örneğin Hz. Abbas'ın İmam Ali'nin oğlu olması, Hz.Muhammed'in son peygamber olması v.s. Bunlar hepsi ilahi hesapların ve dünyadan önceki sınavların sonucu. Allah'u Teala niçin Hz Muhammed'i (s.a.a.) alemlere üstün kıldı. Bu tercih gelişi güzel yapılan bir tercihmiydi?
    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    Yorum


      #17
      Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

      güzel cevabiniz icin tesekkür ederim. ancak mantik acisindan izah edilmesini rica ettigim mesele halen duruyor.
      herkesin en yüksek mertebelere ulasabilme imkanina sahip olmasi, adalet geregi zorunludur mantigima göre.bu anlamda, kesin dogru aciklamayi merakediyorum.

      Yorum


        #18
        Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

        Sevgili Ehli Beyt

        Halifelik makamı ile imamlık makamını birbirinden hangi nakli delil ayırdı? Hangi hadise göre ve ayete göre iki tane makam var?

        Eğer bir kişi halife olacaksa, o zaman o kişinin halife olduğu zaman da İmam ne görev yapacak?
        Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        Yorum


          #19
          Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

          Bir kişinin Hz. İbrahim'in ümmetinden olması, diğerinin Hz. Muhammed (s.a.a.)'in ümmetinden olması bunlar gelişi güzel tesadüfler sonucu oluşmuş şeyler değiller. Örneğin Hz. Abbas'ın İmam Ali'nin oğlu olması, Hz.Muhammed'in son peygamber olması v.s. Bunlar hepsi ilahi hesapların ve dünyadan önceki sınavların sonucu. Allah'u Teala niçin Hz Muhammed'i (s.a.a.) alemlere üstün kıldı. Bu tercih gelişi güzel yapılan bir tercihmiydi?

          Bunların az çok cevabı Usulu kafi'de mevcut. Örneğin Zer alemin de (dünyadan önceki hayat) Allah ateşe girme emrini verirken, ateşe ilk giren peygamber efendimizdir (s.a.a.).
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum


            #20
            Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

            Allah razi olsun özdemir kardes.
            bu hayattan evvelki durumumuzda bir sinava daha tabi oldigumuzu daha önce de isitmistim. elbet bu, benim soruma mantiki bir cevap da vermis oluyor. herkesin bu cevaplan yetinmeyecegini tahmin ediyorum ama. cünkü bu cevabi veren shia kaynaklaridir. ve cevabin felsefi ve gaybi icerigi cok agir basiyor. baska cevaplari olan varsa cok sevinirim. benim bilgim cok kisitli bu konularda, hakkinizi helal edin.
            cevabinizdan dolayi Allah razi olsun.

            Yorum


              #21
              Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

              Ben şuna inanıyorum. Bu dünyadan yahudi ayrılan yahudiliği hakederek ayrılmıştır. İlahi adaletin bir sonucudur bu. Sünni ayrılan da sünniliği hakederek ayrılmıştır. Yaşamın uzun olmasında sılahirahmin etkisi vardır. Belalara uğramamanda sadakanın etkisi vardır. Veya belalara uğramanda Ali (a.s.)'a olan aşkın sebebi vardır. Veya Ali (a.s.)'ı sevmenin sebeplerinde adaleti, düsrüstlüğü sevmen vardır. Adaleti sevmene sebep olarak dürüst ve namuslu çalışman vardır. V.s.

              Bazıları diyorlar ya zenginler cenneti yaşıyorlar. Hayır ilahi adalettir ki bu, kul hakkı yiyerek zenginleşenler aynı zamanda alçaklaşıyorlar. Şimdi SOMA'NIN sahibi zengin ama şerefini kaybetmiş, insanlığını kaybetmiş. 76 yaşına gelmiş. Aama şerefini kaybetmiş. Bundan daha büyük kayıp olablir mi? Şimdi bu insana Ehl-i Beyt yolu nasip eder mi Allah? Bırak Ehl-i Beyt yolunu adam çaldıkça, haram yedikçe insanlıktan, şereften uzaklaşıyor. İşte bu ilahi adalettir.

              Bugün haram yiyipte namaz kılan insanlar hep gaflet içerisindeler. Neden? Neden bu insanların hakikati aramak gibi bir dertleri yok? Şimdi hükümet 2 sene de emekli oluyor. Öte yandan namaz kılan insanlar var içlerinde. Niçin bunlar hakikatin ne olduğunu umursamıyorlar? İşte bu umursamamak, bu hayatın ve yaşamın bir sonucu. Bu ilahi adalettir.

              Sen temiz işler yaptıkça hep kalbinden başka güzel yollara yol açılacak. Pis işler yaptıkça başka pis işlere kapı açılacak. Sen o pislikleri düşünürken güzellikler peşinde koşmak aklından geçmeyecek, öldükten sonraki hayatı düşünmeyeceksin, hakkın ne olduğunu merak bile etmeyeceksin. İşte bu ilahi adalet.
              Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

              "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

              Yorum


                #22
                Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                diyelim ki mustazaf biri (mesela kutuplarda yasayan bir eskimo), hakikati arzularsa, ehlibeyt inancina göre, Allah o kuluna (galiba bir kusu göndermekle bile olsa) isaretlerini aciklar, onu hidayete erdirir. peki o kulu, hz. aliyi as tanimamis, görmemis, duymamis, nasil hz. aliyi sevecek, ona biat edecek? bu biat, o kul icin sart degilse, o kul o haliyle cennette en üst mertebelere ulasabilir mi? adalet geregi, dünyadan önceki hayatindaki verdigi sinavdan dolayi mi bu dünyada (eskimo) olmaya laik görülmüstür dersiniz?

                ben benzer soruyu hristiyanlara da sordugumda kendimle gurur duyardim, cünkü cevap veremiyorlardi: "hz. isadan önce yasamis olsaydim, isayi tanimadan nasil cennete girecegim sizin inanciniza göre?"

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                  Sevgili Muhammed

                  Hz. Ali (a.s.) hilmini izlediysen orada pir hıristiyan bir harabede bekliyor. Yıllarca. Çünkü havariler bildirmiş ki, bir kişi gelecek ve oradan cennet nimeti çıkartacak. O kişi ya peygamberdir, yada Vasi.

                  Bu şahıs Hz. İmam Ali (a.s.)'ın o suyu çıkardığını görüyor ve müslüman olmak istiyor. İmam Ali müslümanlığın amelle olacağını söylüyor. Ve orada diyor ki bu kişi ilk şehit olacak kişidir. Bunun cenazesini ben kıldıracağım ve onun kabrine işaret ederek bu kişi biz Ehl-i Beyt'endir diyeceğim.

                  Şimdi sevgili dostum bu bir ömür hıristiyan olarak yaşıyor ve bir kaç günde böyle yüce bir makama sahip oluyor.

                  Çünkü bu hristiyandı ama temiz bir hristiyandı. O kadar temizdiki hakkı hemen kabul etti. Kişi nerede yaşarsa yaşasın, dürüstlüğü, namuslu olması v.s. yani yaşantısı ona hakkı kabullendirecek veya reedecek.Tabiki Allah hidayet verecek. Allah herkese hidayet verir, ama herkes bu hidayeti almaz. Bunun yaşamla orantısı oldukça yüksektir.

                  İmam Caferi Sadık (a.s.) buyuruyor ki, Allah bir kuluna hidayet vermek istediği zaman Süreyya yıldızında da olsa bir şeyi vesile eder.

                  Eğer bir kimse İmam Ali'yi (a.s.) tanıma şerefine ve izzetine sahip olamamışsa kesinlikle bu ilahi adaletin bir sonucudur. Ama biz bu hesapları bilmeyiz.
                  Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                  "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?


                    Sevgili Ehl-i Beyt
                    Hz. Süleyman’ın (a.s.) veziri kitaptan bir miktar ilme sahip olmasına rağmen Belkıs’ın tahtını getiriyor.

                    Abdulbaki Gölpınarlı
                    :
                    Kitaba âit bir bilgiye sâhib olansa ben dedi, gözünü yumup açmadan onu getiririm sana. Derken baktı ki taht yanında durmada, onu görünce bu dedi, Rabbimin lûtfundan, ihsânından, şükür mü edeceğim, nankör mü olacağım, beni sınamak istiyor. Fakat şükreden, mutlaka kendisini faydalandırmış olur ve nankörlük edene gelince hiç şüphe yok ki Rabbim, kullarından müstağnîdir, onlara karşı lütuf ve kerem sâhibidir. Necm 40
                    [justify]Aşağıda da ayet kitap ilminin tamamına sahip olan İmam Ali’den bahsetmektedir.[/justify]
                    [justify]وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ
                    Kâfirler, “sen peygamber değilsin” derler; de ki: “Benimle sizin aranızda şahit olarak Allah ve ya­nında kitabın ilmi olan yeter


                    [/justify]
                    [justify]Rad suresi 43-cü ayet

                    [/justify]
                    [justify]bu ayette “yanında kitabın ilmi olan” ifadesi ile kast edilen imam Ali a.s-dır. bu konu hakkında Şia ve Ehli sünnet kaynaklarında Ehli Beyt a.s-dan bir çok hadis rivayet edilmiştir. biz şimdi bu hadislerden bazılarını aktaracağız:

                    [/justify]
                    [justify]Ehli sünnet kaynaklarında da bu ayetin tefsiri hakkında Ehli Beyt imamlarından a.s hadisler rivayet edilmiştir. şimdi onları aktarıyoruz:

                    [/justify]
                    [justify]
                    [/justify]
                    [justify]resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi, “ehli sünnetin imamı” olarak tanınan Salebi’nin “Keşful Beyan” adlı tefsiridir. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

                    [/justify]
                    [justify]أخبرني أبو محمد عبد الله بن محمد الفاسي حدثنا القاضي الحسين بن محمد بن عثمان النصيبي أخبرنا أبو بكر محمد بن الحسين السميعي بحلب حدثني الحسين بن إبراهيم بن الحسين الجصاص . أخبرنا الحسين بن الحكم حدثنا سعيد بن عثمان عن أبي مريم وحدثني بن عبد الله ابن عطاء قال : كنت جالساً مع أبي جعفر في المسجد فرأيت ابن عبد الله بن سلام جالساً في ناحية فقلت لأبي جعفر : زعموا أنّ الذي عنده علم الكتاب عبد الله بن سلام . فقال : إنما ذلك علي بن أبي طالب
                    …Abdullah b. Ata’dan dedi ki: ben Ebu Cafer (imam Bakır)’a şöyle dedim: “Yanında kitabın bilgisi bulunan kişinin Abdullah b. Selam olduğunu iddia etmişlerdir”. O şöyle dedi: “Hayır, bu kişi Ali b. Ebi Talib’dir”


                    [/justify]
                    [justify]وفيه عن السبيعي : حدثنا عبد الله بن محمد بن منصور بن الجنيد الرازي عن محمد بن الحسين بن الكتاب أحمد بن مفضل حدثنا مندل بن علي عن إسماعيل بن سلمان عن أبي عمر زاذان عن ابن الحنفية ومن عنده علم الكتاب قال: هو علي بن أبي طالب
                    …Ebu Amr Zazan’dan dedi ki: (Muhammed) ibni Hanefiyye’ye “yanında kitabın ilmi olan kimdir?” diye sordum. Dedi ki: “o Ali b. Ebu Talib’dir”


                    [/justify]
                    [justify]Salebi, “Keşful Beyan”, 5/303
                    [/justify]
                    [justify]Salebi’nin ikinci hadisi aktardığı Muhammed b. Hanefiyye imam Ali a.s’ın oğludur. annesi Beni Hanife kabilesinden olduğu için “Muhammed b. Hanefiyye” olarak anılırdı.

                    [/justify]
                    [justify]Salebi’nin rivayet ettiği bu hadislerin aynısını diğer ehli sünnet müfessiri Kurtubi “Camiul Ahkamil Kuran” adlı tefsirinde mürsel (senedsiz) olarak rivayet etmiştir, bkz: Kurtubi, “el-Camiul Ahkamil Kuran”, 9/244
                    [/justify]
                    [justify]yine bir diğer ehli sünnet müfessiri olan Ebu Hayyan el-Endelusi de “Bahrul Muhit” adlı tefsirinde bu tefsiri imam Bakır a.s ve Muhammed b. Hanefiyyeye nispet etmiştir, bkz: Ebu Hayyan el-Endelusi, “Bahrul Muhit”, 5/401

                    [/justify]
                    [justify]

                    [/justify]
                    [justify]Acaba peygamberin yerine geçmeye ve halife olmaya kim layıktı?
                    [/justify]
                    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                      Eğer bir kişi halife olacaksa, o zaman o kişinin halife olduğu zaman da İmam ne görev yapacak?
                      İmam Ali ilk 3 halife döneminde ne yaptıysa onu.diğer imamlar da abbasi hükümdarları varken ne yaptıysa o .şialarına ,müminlere dini anlatcak bilgilendircek müminlere yardımcı olcak

                      [justify]Hz. Peygamberin misyonunu devam ettirmek, insanların dünya ve ahiret hayatlarım tanzim etmektir imamların görevi.

                      Acaba peygamberin yerine geçmeye ve halife olmaya kim layıktı?
                      Elbette ilk halife olmaya imam Ali(as) daha layıktı[/justify]

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                        [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25525.msg173545#msg173545 date=1400515668] İmam Ali ilk 3 halife döneminde ne yaptıysa onu.diğer imamlar da abbasi hükümdarları varken ne yaptıysa o .şialarına ,müminlere dini anlatcak bilgilendircek müminlere yardımcı olcak [justify]Hz. Peygamberin misyonunu devam ettirmek, insanların dünya ve ahiret hayatlarım tanzim etmektir imamların görevi. Elbette ilk halife olmaya imam Ali(as) daha layıktı[/justify]
                        [/quote]
                        [

                        teşekkürler sayın Ehl-i Beyt
                        Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                        "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                          [quote author=_Ehli Beyt_ date=1400438971 link=topic=25525.msg173523#msg173523]
                          iyide siz burda resmen imamet makamının nübüvvet makamından üstün olduğunu belirtmişsiniz.bende imamet makamının nübüvvet makamından üstün olduğunu düşünsem amenna lakin Nübüvvet makamı imamet makamından üstün olduğuna inanırım[/quote]

                          Bu konuda kitaplar yazıldı. Yeni bir konu değil, araştırmaya devam ettikçe Allah izin verirse göreceksin.

                          Din, Allah'ın elindedir. Bizler Allah'ın bildirdiğine iman etmekle mükellefiz. Yani ne sen ne de ben "gönlüme bu yakın geldi buna inanayım" diyemeyiz. Allah Kur'an'da Hz. İbrahim'e "seni insanlara imam kılacağım" buyurduğunda, Hz. İbrahim peygamberdi zaten. Örnek üzerinden gidersek; ortada bir okul müdürü var. Sen buna diyorsun ki "şimdi sınavları geçtiğin için seni öğretmen yapacağım". Gördüğün gibi mantıksız. Fakat "sınavları geçtiğin için seni bu okuldan alıp il milli eğitim müdürü yapacağım" dediğin zaman anlamlı. Öyleyse Allah bir peygambere "artık sınavları geçtin, seni imam yapacağım" dediğine göre, imamet makamı peygamberlikten yukarıda. Yani peygamberlikten üst makama geçişi müjdeleniyor kendisine.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                            teşekkürler sayın Ehl-i Beyt
                            neden anlamadım ?

                            Bu konuda kitaplar yazıldı. Yeni bir konu değil, araştırmaya devam ettikçe Allah izin verirse göreceksin.

                            Din, Allah'ın elindedir. Bizler Allah'ın bildirdiğine iman etmekle mükellefiz. Yani ne sen ne de ben "gönlüme bu yakın geldi buna inanayım" diyemeyiz. Allah Kur'an'da Hz. İbrahim'e "seni insanlara imam kılacağım" buyurduğunda, Hz. İbrahim peygamberdi zaten. Örnek üzerinden gidersek; ortada bir okul müdürü var. Sen buna diyorsun ki "şimdi sınavları geçtiğin için seni öğretmen yapacağım". Gördüğün gibi mantıksız. Fakat "sınavları geçtiğin için seni bu okuldan alıp il milli eğitim müdürü yapacağım" dediğin zaman anlamlı. Öyleyse Allah bir peygambere "artık sınavları geçtin, seni imam yapacağım" dediğine göre, imamet makamı peygamberlikten yukarıda. Yani peygamberlikten üst makama geçişi müjdeleniyor kendisine.
                            Siz o ayeti öyle yoruyorsunuz araştırcam.lakin dediğiniz gibi imamet üstün olsa bile
                            Hz.Ali(as) sadece İMAM.
                            Hz.İbrahim(as) ise hem PEYGAMBER hem İMAM ayrıca 10 suhufuda vardır Allahın Elçisidir..

                            Hz.İbrahimin bu kadar özelliği varken imam Ali tek bir imamet özelliğiyle ondan üstünmü olcak ? bu nasıl bir düşünce

                            Peygamberler Allahın Elçisidir
                            İmamlar peygamberin elçisidir..

                            hadi Hz.İbrahim Hz.Musa Hz.İsa hariç üstün deseniz gene iyi ama siz büyük peygamberlerden bile üstün tutuyorsunuz..

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                              [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=25525.msg173569#msg173569 date=1400624092] neden anlamadım ? Siz o ayeti öyle yoruyorsunuz araştırcam.lakin dediğiniz gibi imamet üstün olsa bile Hz.Ali(as) sadece İMAM. Hz.İbrahim(as) ise hem PEYGAMBER hem İMAM ayrıca 10 suhufuda vardır Allahın Elçisidir.. Hz.İbrahimin bu kadar özelliği varken imam Ali tek bir imamet özelliğiyle ondan üstünmü olcak ? bu nasıl bir düşünce Peygamberler Allahın Elçisidir İmamlar peygamberin elçisidir.. hadi Hz.İbrahim Hz.Musa Hz.İsa hariç üstün deseniz gene iyi ama siz büyük peygamberlerden bile üstün tutuyorsunuz.. [/quote]

                              Sayın Ehlibeyt
                              İbrahim (a.s)'a imamet makamı ne zaman verildi? sıralama nasıl oldu? İmamet ona en son verilen ve peygamberlikten üstün makam (rütbe) değil midir? İmam Ali (as) Peygamberin hadislerine göre sadece Hz. Muhammed (s.a.a) döneminde ortaya çıkan İmam değildir. önceden de vardı hatta Allah'ın ilk yarattığı Nur'un bir parçası Ali'dir. bu konuda Hadisleri inceleyin Adem'in tövbesi niçin kabul edildi. araştırın bu konuda hadis isterseniz paylaşırız. o zaman neden Hz. Ali'nin makamının bu kadar yüksek olduğunu anlarsınız...

                              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                              أبو النواس

                              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                              Ebu Nevves

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Bir Şii Ramazanda sünni iftarında ne yapmalı ?

                                _Ehli Beyt_ rumuzlu kardeş, sorunuzun cevabı şu hadislerde verilmiştir:

                                Bir hadiste Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuştur: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberleri gibidir." (Bihar, c.2, s.22)
                                Bu hadis Şia kaynaklarında geçiyor ama "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberlerinden daha üstündür" hadisi araştırdığım kadarıyla Şia kaynaklarında değil, Sünni kaynalarında geçiyor.
                                Ümmetimin alimlerinden kasıt da bana göre Ehlibeyt İmamlarıdır. Bunu şu hadisten de anlayabiliriz:

                                Allah Teala şöyle buyuruyor: "De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak temiz akıl sahibi olanlar anlar."
                                "Bilenler"den kasıt Ehlibeyt İmamlarıdır. "Bilmeyenler"den kasıt ise onların düşmanlarıdır. "Temiz akıl sahibi olanlar anlar" sözünden kasıt da onların Şialarıdır. (Bihar, c.24, s.120)


                                Ehlibeyt İmamlarının bilgileri, Hz. Peygamber (s.a.a) hariç diğer bütün peygamberlerden fazladır. Bu konuda birçok hadis nakledilmiştir. (Bkz. Bihar, c.26, s.194. Bihar'ın gemisi mesabesinde olan Sefinet'ul-Bihara da müracaat edebilirsiniz.)

                                Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Adem'in, kendisiyle hubut ettiği (yeryüzüne indiği) ilim ve peygamberlerin Hatem'ul-Enbiya'ya kadar kendisiyle üstün kılındıkları bütün özellikler Hz. Peygamber'in Ehlibeytinde vardır." (Bihar, c.2, s.100, Nehculbelağa, İrşad-i Mufid..)

                                İmam Cafer Sadık (a.s) da buyurmuştur ki: "Allah Teala peygamberlerden ulu'l-azm olanları yarattı, onları ilimle (diğerlerinden) üstün kıldı. Biz Ehlibeyt İmamlarını onların ilmine varis kıldı ve bizi onların ilimleri hususunda onlardan üstün etti. Allah Resulüne de onların bilmedikleri ilimleri öğretti. Allah Teala hem Allah Resulünün ve hem de onların illimlerini bize bildirdi-öğretti." (Bihar, c.26, s.194; Besar'ud-Derecat, s.62)

                                Yaktiyni Muhammed b. Ömer'den, o da Abdullah'dan, o da Velid Seman'dan şöyle nakleder: Ebu Cafer (İmam Baqır a-s) bana, "Ya Abdullah! Şia; Hz. Ali, Hz. Musa ve Hz. İsa hakkında ne diyor?" diye sordu.
                                -Arzettim ki: Fedan olayım, hangi açıdan soruyorsunuz?"
                                - Buyurdu ki: "İlim açısından soruyorum..."
                                - Arzettim ki: "Fedan olayım! Onların hakkında ne diyebilirim ki?"
                                - Buyurdular ki: "Allah'a and olsun ki o (Hz. Ali) onlardan daha alimdi..."
                                (Bihar, c.26, s.194)

                                İsmail b. Şuayb Ali b. İsmail'den o da bazı büyüklerinden naklen şöyle diyor:
                                Ebu Abdullah (İmam Cafer Sadık a-s) bir adama şöyle buyurdu: "Toplanan suları içiyor ve büyük nehirler istiyorsunuz!"
                                Ey Resulullah'ın oğlu, bununla neyi kasdediyorsunuz? dediğimde İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Hz. Peygamber'in ilmi bütün peygamberlerin ilmidir. Allah Teala Hz. Peygamber'e o ilmi Hz. Ali'nin yanına bırakmasını vahyetti, Resulullah da o ilmi Ali'nin yanına bıraktı."
                                Adam, "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye sorunca, İmam (a.s) ashabına dönerek, "Şüphesiz Allah Teala, dilediğinin kulaklarını açıyor. Ben, "Allah Resulü bütün ilimleri Ali'nin yanına bıraktı diyorum, o; "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye soruyor."
                                (Bihar, c.26,s.195; Besar'ud-Derecat, s.62. Hadis farklı kanallarla ve daha geniş bir şekilde nakledilmiştir.)

                                İbrahim b. İshak Abdullah b. Hammad'dan, o da Seyfi Temmar'dan şöyle naklediyor:
                                Bir grup cemaatle İmam Cafer Sadık'ın yanındaydık. İmam (a.s) buyurdular ki: "Bu bina ve bu Kabe'nin Rabbine and olsun ki -bu sözü üç kez tekrarladı- Eğer ben Musa'yla Hızır'ın yanında olsaydım, onlara bildirirdim. Şüphesiz ben onlardan daha alimim. Onların bilmediklerini onlara haber verirdim."
                                (Bihar, c.26, s.196; Besair'ud-Derecat, s.63.)

                                Bu konuyla ilgili pek çok hadis nakledilmiştir. Bkz. Bihar, c.40, s.208; c.17, s.131; c.26, s.159

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X