Kabirlerin etrafını duvarlarla çevirmek v.s. eğer Şirk ise o zaman neden Peygamber efendimiz kendi odasına defnedilmeyi vasiyet etti? Netice de o da bir binadır. Yine aynı şekilde Birinci halife Ebu Bekir neden o binayı yıkmadı ve kendi de o binanın içinde defnedilmek istedi. Aynı şekilde ikinci halife Ömer'de.
Peki Peygamber efendimizin Ehl-i Sünnet kaynaklarına göre düzlemesini emrettiği kabirler kimin kabirleriydi? Bu kabirler hiç şüphesiz müslümanların kabirleri değildi Müşriklerin veya Kafirlerin veya diğerlerinin kabirleri idi. Zira zaten müslümanlar peygamber efendimizin emrettiği şekilde kabirlerini yapıyorlardı. Dolayısıyla bir tek müslümanın bile kabrinin İslam ölçülerinin dışında yapılması mümkün değildi. O halde peygamber efendimizin döneminde bir müslümanın dahi kabri yıkılmış olamaz.
Peki müşriklerin kabirleri niçin yıkıldı veya düzleştirildi. Bu kabirlerin kimisinde resimler, semboller vardı.ÖRNEĞİN
Müminlerin annesi Aişe şöyle dedi:
Rasulullah (S.A.V) hastalanınca hanımlarından birisi Habeşistan’daki Mariye adlı bir kiliseden bahsetti. Ümmü Seleme ve Ümmü Habibe Habeşistan’a gitmişlerdi. Onlar bu kilisenin güzelliğinden ve kilisedeki resimlerden söz ettiler.
Rasulullah (S.A.V) başını kaldırarak şöyle buyurdu:
−“Onlar aralarından salih bir kimse varsa, onun kabri üzerine bir mescid yaparlar, sonra da o gördüğünüz resimleri yaparlardı. İşte onlar kıyamet günü Allah katında yaratılmışların en kötüleridir!”
Buhari 527, Müslim 528/16, İbni Ebi Şeybe 3/225, Nesei 702, Ahmed bin Hanbel Müsned 6/51
Eğer bir müslümanın kabri bina edilmesinden dolayı yıkılıyorsa, o zaman peygamber efendimizin kabri de şuan binadır.
Bugün profillerinde liderlerinin resimlerini bulunduranlar (el bağdadi v.s.) aşşağıda ki hadisi duymamışlar mıdır, yoksa bu hadisi farklı mı yorumluyorlar?
Abdullah ibni Mesud şöyle dedi:
Ben, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim şöyle buyuruyordu:
“Şüphesiz ki kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azaplıları, suret yapanlardır!”
Buhari 5955, Nesei 5329
Evet suret yapan veya profilinde suret resmi olan bu ikisi aynıdır. Fakat biz diyoruz ki o zamanlarda insanlar resimlere kutsallık atfediyorlardı veya tapıyorlardı. Oysa günümüzde resimlerin böyle bir özelliği kalmamıştır. Tabiki bir fasığın resminin propagandasını yapıyorsan bu haramdır. Fakat haramlığı resim olmasından değil, fasığın propagandasını yapmaktan kaynaklanmaktadır.
Aşşağıdaki hadis peygamber efendimizin o döneminde yapılan suretlerin hangi amaçla yapıldığını açıklıyor.
Abdullah ibni Ömer şöyle dedi:
Rasulullah (S.A.V.) şöyle buyurdu:
“Şüphesiz ki bu suretleri yapmakta olanlar, kıyamet gününde azap olunurlar ve onlara:
−Haydi, yaptığınız suretlere can veriniz! denilir.”
Buhari 5955, Müslim 2108/97, Nesei 5326
Peki Peygamber efendimizin Ehl-i Sünnet kaynaklarına göre düzlemesini emrettiği kabirler kimin kabirleriydi? Bu kabirler hiç şüphesiz müslümanların kabirleri değildi Müşriklerin veya Kafirlerin veya diğerlerinin kabirleri idi. Zira zaten müslümanlar peygamber efendimizin emrettiği şekilde kabirlerini yapıyorlardı. Dolayısıyla bir tek müslümanın bile kabrinin İslam ölçülerinin dışında yapılması mümkün değildi. O halde peygamber efendimizin döneminde bir müslümanın dahi kabri yıkılmış olamaz.
Peki müşriklerin kabirleri niçin yıkıldı veya düzleştirildi. Bu kabirlerin kimisinde resimler, semboller vardı.ÖRNEĞİN
Müminlerin annesi Aişe şöyle dedi:
Rasulullah (S.A.V) hastalanınca hanımlarından birisi Habeşistan’daki Mariye adlı bir kiliseden bahsetti. Ümmü Seleme ve Ümmü Habibe Habeşistan’a gitmişlerdi. Onlar bu kilisenin güzelliğinden ve kilisedeki resimlerden söz ettiler.
Rasulullah (S.A.V) başını kaldırarak şöyle buyurdu:
−“Onlar aralarından salih bir kimse varsa, onun kabri üzerine bir mescid yaparlar, sonra da o gördüğünüz resimleri yaparlardı. İşte onlar kıyamet günü Allah katında yaratılmışların en kötüleridir!”
Buhari 527, Müslim 528/16, İbni Ebi Şeybe 3/225, Nesei 702, Ahmed bin Hanbel Müsned 6/51
Eğer bir müslümanın kabri bina edilmesinden dolayı yıkılıyorsa, o zaman peygamber efendimizin kabri de şuan binadır.
Bugün profillerinde liderlerinin resimlerini bulunduranlar (el bağdadi v.s.) aşşağıda ki hadisi duymamışlar mıdır, yoksa bu hadisi farklı mı yorumluyorlar?
Abdullah ibni Mesud şöyle dedi:
Ben, Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i işittim şöyle buyuruyordu:
“Şüphesiz ki kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azaplıları, suret yapanlardır!”
Buhari 5955, Nesei 5329
Evet suret yapan veya profilinde suret resmi olan bu ikisi aynıdır. Fakat biz diyoruz ki o zamanlarda insanlar resimlere kutsallık atfediyorlardı veya tapıyorlardı. Oysa günümüzde resimlerin böyle bir özelliği kalmamıştır. Tabiki bir fasığın resminin propagandasını yapıyorsan bu haramdır. Fakat haramlığı resim olmasından değil, fasığın propagandasını yapmaktan kaynaklanmaktadır.
Aşşağıdaki hadis peygamber efendimizin o döneminde yapılan suretlerin hangi amaçla yapıldığını açıklıyor.
Abdullah ibni Ömer şöyle dedi:
Rasulullah (S.A.V.) şöyle buyurdu:
“Şüphesiz ki bu suretleri yapmakta olanlar, kıyamet gününde azap olunurlar ve onlara:
−Haydi, yaptığınız suretlere can veriniz! denilir.”
Buhari 5955, Müslim 2108/97, Nesei 5326