Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

    [quote author=serdarcan link=topic=6015.msg38181#msg38181 date=1245602302]
    [quote author=kardavi link=topic=6015.msg38176#msg38176 date=1245601977]
    [quote author=serdarcan link=topic=6015.msg38175#msg38175 date=1245601876]
    Bu kadar delile rağmen halen romanına devam mı edeceksin.?
    [/quote]
    Roman Mı?
    Romanda sizin gibi hayalci bir yazım yazan yok bunu unutma ..
    Bizim kesin delillerle kanıtlanmış işlerdir.
    [/quote]

    Tabi biz hayelciyiz..siz doğrucusunuz..ama öz be öz kaynaklarınızı biz didik didik ettikçe siz çıldıracaksınız..sizin görmek istemediklerinizi biz size gösterdikçe siz daha çok saldıracaksınız..
    [/quote]

    Dikkat ederseniz hep siz çıldırıyor öfkeleniyorsunuz Bu taasubkar tavırları Didik didik ederiz derken insan utanır...
    İnsan ilim ögrenir .. Kitablar okur Bugun sizinle bizim aaramızdaki fark budur..
    Hakikat Gören gözlerden eyler inşallah sizleri.

    Yorum


      #17
      Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

      [quote author=kardavi link=topic=6015.msg38191#msg38191 date=1245603008]
      [quote author=serdarcan link=topic=6015.msg38181#msg38181 date=1245602302]
      [quote author=kardavi link=topic=6015.msg38176#msg38176 date=1245601977]
      [quote author=serdarcan link=topic=6015.msg38175#msg38175 date=1245601876]
      Bu kadar delile rağmen halen romanına devam mı edeceksin.?
      [/quote]
      Roman Mı?
      Romanda sizin gibi hayalci bir yazım yazan yok bunu unutma ..
      Bizim kesin delillerle kanıtlanmış işlerdir.
      [/quote]

      Tabi biz hayelciyiz..siz doğrucusunuz..ama öz be öz kaynaklarınızı biz didik didik ettikçe siz çıldıracaksınız..sizin görmek istemediklerinizi biz size gösterdikçe siz daha çok saldıracaksınız..
      [/quote]

      Dikkat ederseniz hep siz çıldırıyor öfkeleniyorsunuz Bu taasubkar tavırları Didik didik ederiz derken insan utanır...
      İnsan ilim ögrenir .. Kitablar okur Bugun sizinle bizim aaramızdaki fark budur..
      Hakikat Gören gözlerden eyler inşallah sizleri.
      [/quote]


      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

      Yorum


        #18
        Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

        vehhabiler ehlisünnetmi???

        Yorum


          #19
          Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

          [quote author=Zulfikar link=topic=6015.msg38199#msg38199 date=1245603330]
          vehhabiler ehlisünnetmi???
          [/quote]Şialar ehlisünnet mi?

          Yorum


            #20
            Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

            sia sünnet ehlidir evet, bunun boyutlarini tartismaya gececeksen gec, fakat önce sende cevap ver, vehhabiler ehlisünnetmi? sorulan soruya cevap vermeden soru sormak gibi bir harekette bulundun, biz yinede cevap verdik, buyur sira sende!

            Yorum


              #21
              Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

              Hâdisenin bir diger boyutu ise, Resulullah’ın bizzat kendisinin,
              ona susmasını emrettigi iddiasıdır. Resulullah’ın –Sîa’nın
              iddia ettigi gibi- 9slâm’ın temel prensiplerinin çignenmesine ve
              hatta dinin asıllarından kabul edilen hilâfet gibi önemli bir konuda,
              hak sahibi ilan ettigi birine, daha sonradan sessizligi emretmesi,
              hilafet konusundaki vasiyeti iptal etmek demektir ki, o
              halde Sîa’nın Hz. Ali’ye nass oldugu, bu nassın çignendigi tezinde
              ısrar etmemesi gerekmektedir.
              Siî yoruma göre, sayet Hz. Ali’ye, imaretini gizlemek, davasını
              terk etmek emredilmisse, itaatle mükellef olanlar, ona beyati ve
              itaati terk etmekte mazurdurlar. Bu durumda, ona muhalefet
              ederek din ve dünyalarını korumak, önemli islerini yerine getirmek
              için baska birini halife seçmis olmalarından dolayı, seçen ve
              seçilenler için herhangi bir itab veya ikabın söz konusu olmaması
              gerekir.
              Bütün bunların muvacehesinde, Resulullah’ın vefatından
              sonra Hz. Ali ile Hz. Ebu Bekr arasındaki siyasî arenada ilk münasebet
              olan Hz. Ali’nin beyatinin, takiyye icabı oldugunu söylemek
              mümkün degildir. Bununla beraber, Hz. Ali’nin beklentilerinin
              bu sekilde olmadıgını, Hz. Ebu Bekr’e beyat konusunda çok
              da arzulu davranmadıgını söyleyebiliriz ki, bu da gayet dogaldır.

              Yorum


                #22
                Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                Gerçek ehlisünnet ŞİA DIR..

                Tıpkı muhammed ticaninin dediği ve kitabına verdiği isim gibi..

                muhammed ticani gibi bir alim sünnilikten dönüp şia olan bir alimdir..bilmem anlatabildimmi..
                ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                  Netice itibariyle diyebiliriz ki, Siî tarih yorumunun, hâdiselerimezhebî ideoloji çerçevesinde ve lokal degerlendirmis olması, getirdigi yorumların genel-geçer bir tutarlılıga sahip olmasını engellemistir.Bu yüzden de, Sîa’nın dogusuna dair ileri sürdükleri fikirlerle,Hz. Ali’nin, Hz. Ebu Bekr’e beyatindeki tavrı konusundaki
                  fikirleri, hilafette nass teorisini savunurken getirdikleri yorumla,Hz. Ali’nin takiyye ile amel etmesini savunurken getirdikleriyorumlar birbirleri ile tezat teskil etmistir. Siî ekole cevap olarak,Sünnî cephenin tavrı ise, olanı degil de, her ne surette olursa olsunSîa’nın iddiasının aksini ileri sürme veya olmasıisteneninzikri,seklinde cereyan etmistir. Her halükarda her iki ekol de, tezve anti-tezlerinin savunusu adına, tarihi tahrif konusunda esitsorumluluga sahiptirler. Siî tarih yorumu, Hz. Ali’nin Hz. EbuBekr’e beyatininass teorisi çerçevesinde degerlendirmis vemümkün mertebe teoriyi korumaya çalısmıstır. Ne var ki, Hz.Ali’nin sergiledigi tutum olarak ileri sürülen; direnç göstermekiçin adam arama veya takiyye icabıitaatetmesi hem birbiri ilehem de nass teorisi ile çatısmaktadır. Burada son olarak Hz.Ali’nin, Ebu Bekr’e beyatindeki amacı konusunda yapılan, niyetokuma merkezli spekülasyonların, mezhebî kabullerin idamesini
                  saglamak amacına matuf eylemler olarak degerlendirdigimizi belirtelim.

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                    yaptiginiz münazara degil, kasitli bir enformasyondur! sorularada cevap vermiyorsunuz! konuyu kilitlemek ve hatta kaldirmak zorunda kalacagim!


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                      [quote author=kardavi link=topic=6015.msg38155#msg38155 date=1245599261]
                      [quote author=Zulfikar link=topic=6015.msg38152#msg38152 date=1245598642]
                      ey gözü dönmüs saskin
                      bu söylediklerine kaynak verecekmisin, yoksa efsane anlatmaya devammi edeceksin?

                      [/quote]
                      1 Ya’kûbî, Ahmed b. Ebi’l-Ya’kûb b. Cafer b. Vehb b. Vâdıh (292/905),
                      Târîhu’l-Ya’kûbî, I-II, Beyrut 1412/1992, II, 125; 9bn Hıbbân, Muhammed b.
                      Hıbbân b. Ahmed(354/965), es-Sîretu’n-Nebeviyye ve Ahbâru’l-Hulefâ, tlk:
                      Komisyon, Beyrut 1987, 426.
                      2 bkz. Ya’kûbî, II, 124; 9bnu’l-Esîr, Ebu’l-Hasan Ali b. Muhammed(630/1232),
                      el-Kâmil fi’t-Târîh, I-XII, Dâru Sâdır, (I-IV. Ciltler) Beyrut 1399/1979 (V-XII.
                      Ciltler) 1402/1982, II, 331; Tavîl, Muhammed Emîn Gâlib, Târihu’l-
                      Aleviyyîn, Lazkiye 1924, 82; Seblinî, Muhammed, Ali b. Ebî Tâlib ve’l-8slâm,
                      Beyrut tz., 59.
                      3 bkz. 9bn Sa’d, Ebu Abdillah Muhammed(230/844), et-Tabakâtu’l-Kübrâ, I-IX,
                      Beyrut 1985, IV, 97; Ya’kûbî, II, 126; Taberî, Ebu Cafer Muhammed b.
                      Cerîr(310/922), Târîhu’l-Ümem ve’l-Mülûk, I-VIII, Kahire 1939, II, 586; 9bn
                      Kesîr, Ebu’l-Fidâ 9smail b. Ömer el-Kureysî(774/1372), el-Bidâye ve’n-
                      Nihâye, I-XIV, Mısır 1932, VII, 3.
                      4 Burada yorumlarla nass olarak telakki edilen Gadîr-i Hum ile mevzulukları
                      asikar olan inzâr ve Kırtas hâdiselerini de dahil ettigimizi ayrıca belirtelim.
                      5 Serîf Rıza(404/1013), Nehcü’l-Belaga, srh: Muhammed Abduh, I-IV, Beyrut
                      1993, II, 485-486; ayrıca bkz. II, 305.
                      6 Ya’kûbî, II, 124.
                      7 Serîf Rıza, Nehc, II, 305.
                      8 bkz. Musevî, Abdulhüseyin Serefuddin, el-Muracaât, çev: S. Sonay, Adana
                      tz., 109.
                      9 Serîf Rıza, Nehc, I, 91.
                      10 Muzaffer, Muhammed Rıza, es-Sakîfe, Beyrut 1993, 144.
                      11 Muzaffer, 145.
                      12 Gölpınarlı, Nehc, 165; ayrıca bkz. Seblinî, 60.
                      13 Tabatabai, Allame, Tarihi, Siyasi, 8lmi, 8rfani ve Ahlaki Boyutlarıyla 8slâm’da
                      Sia, çev: K. Akaras-A. Kazımi, 9st. 1993, 33.
                      14 Serîf Rıza, Nehc, I, 87.
                      15 Ya’kûbî, II, 126.
                      16 Muzaffer, 145; Gölpınarlı, Nehc, 165.
                      17 Kâsifu’l-Gattâ, Muhammed el-Hüseyin, Aslu’s-Sîa ve Usûluhâ, Beyrut 1993,
                      44; Mircaferi, Hüseyin, Siilik ve Safevî Siiligi, 9st. 1972, 3; Hasenî,
                      Abdurrezzak, Ta’rîfu’s-Sîa, Suriye 1933, 8; Hayr, Abdurrahman, Târîhu’l
                      Aleviyyîn(Nakz ve Takrîz), Dımesk 1992, 23; Antakî, Muhammed Meri el-
                      Emin, Limâzâ Ahtartu Mezhebe’s-Sîa, Beyrut tz., 249; Ali Seriati, Ali Siası
                      Safevî Siası, çev: F. Artvinli, 9st. 1990, 198.
                      18 Kâsifu’l-Gattâ, 25.
                      19 bkz. Ya’kûbî, II, 126; Gölpınarlı, Nehc, 164; Tavîl, 83; Musevî, 314; Seblinî,
                      60.
                      20 bkz. Taberî, II, 447.
                      21 9bn Kesîr, V, 249.
                      [/quote]

                      BİSMİTAALE

                      Kardevi yukarda delil olarak gösterdiğiniz kaynağın hangi/lerini okudunuz?

                      Bize deyinki şu şu şu kaynağı okudum bende ordan yazdım bizde o kaynağa bakalım orda gerçekten böyle bir şey varmı? Veya farklı bir şekilde mi nakledildi? Yada siz olduğu gibimi yazdınız?

                      Şayet okumadı iseniz siz okumadığınız bir kitaptan nasıl delil getiriyorsunuz?

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                        kardavinin bu yazdıkları kaynaklar diğer iftiralarda olduğu gibi ehli sünnet kaynaklarından alınmıştır eminimki bu şahıs eline birtane bile şia kitabı almamıştır
                        siz delillerle değil açıkça yazdığınız gibi ihtimallerle konuşuyorsunuz
                        zira sevgili peygamberimiz s.a.a. hz.alia.s. vasiliği bıraktığı gibi dinide ümmetinide ona emanet etmiştir
                        hz.ali a.s. hilafet makamı elinden alındığı halde savaşmamıştır çünkü islamiyet yeni kurulmuştu büyük savaşlardan yeni çıkılmıştı dış güçler yeni filizlenen islamiyeti yıkmaya çalışıyorlardı hz.ali makam sevdalısı olmadığı için islamiyetin bölünmesini istemedi ümmetin birbirine düşmesini istemedi yoksa pekala savaşabilirdi ama onun için önemli olan islamiyetin bayrağının şanlı şekilde delgalanmasıydı
                        yaradana hamd olsunki biz şialar işte böyle bir imamın yolunu takip etmekteyiz
                        hiç birzaman kalkıpta devletimizin şiaları tanımasını isteyerek kavga ayrımcılık çıkarmaduk
                        kardali acaba siz hangi hak mezhebe tabisiniz şaafimi sünnimi malikimi hangisidir soruma cevap verin buyrun
                        "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                          hayretler icindeyim yaaa...

                          yukarida okuduklarimi ne aklim aliyor nede mantigim kabul edebiliyor...
                          ALLAH-cc askina söyleyin... nereden okuyorsunuz bunlari...
                          nasil bu kadar emin olabiliyorsunuz...
                          kaynak kitaplari yazinda bizlerde inceleyebilelim...
                          Kara Bulutlar Rahmet icindir...!

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                            [quote author=Gölge link=topic=6015.msg38551#msg38551 date=1245711615]
                            hayretler icindeyim yaaa...

                            yukarida okuduklarimi ne aklim aliyor nede mantigim kabul edebiliyor...
                            ALLAH-cc askina söyleyin... nereden okuyorsunuz bunlari...
                            nasil bu kadar emin olabiliyorsunuz...
                            kaynak kitaplari yazinda bizlerde inceleyebilelim...

                            [/quote]

                            değerli gölge kardeşim mesajınız bana biraz muğlak geldi,

                            anlamdığınız algılamadığınız noktalar nlerdir açıkça ve maddeler halinde yazarmısınız?
                            Aklınızın almadığı mantığınızın kabul etmediği noktalar nelerdir?
                            hangi olaya dair kaynak kitaplar konusunda bilgi istiyorsunuz?
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                              şianın tüm delilleri sünni kitaplardan da kanıtlanıyor sn gölge kardeşim
                              örneğin şiilerin tüm itikadlarına sünnilerden delil gösterdiği Peşaver Geceleri adlı kitapta çok güzel görülebiir. kitap kevser yayınlarından çıktı caferilik.com dan bedava da indirilebilir
                              imam Ali a.s. ın hakkını gasbeden halifelere biat etmesi konusunda sünnilerin itirazları yerinde
                              evet dedikleri gibi İmam Ali a.s. ne korktuğu için kılıç zoruyla biat etmiştir ne de hak gördüğü için biat etmiştir..
                              o imameti ve Müslümanları korumak için tek yolun halkın iplerini eline geçirmiş olan halifelere biattan geçtiğini gördüğünden biat etmiştir. tıpkı İmam Hasan a.s. ın yaptığı gibi
                              peki o zman sünniler şunu soruyor haklı olarak onların hak olmadığına inanıyordu da neden bu halde onlarla istişaresine devam etti onlardan teberri etmedi?
                              bunu da şu şekilde anlayabiliriz:
                              siz diyelim ki bir sınıfta öğrencisiniz gerçekte sınıf başkanlıı sizin hakkınız çünkü en layıkıyla bu göreve siz yetenekli ve ehilsiniz.
                              ancak rakipleriniz sizi alt etti yalan iftira reklamla sınıfı kendine bağladı başkan seçildi. bu noktada size üç soru:
                              1- siz ehilsiniz ama kalitesizsiniz ne yapardınız
                              2- siz ehilsiniz ama az kalitelisiniz ne yapardınız
                              3- siz ehilsiniz ve çok da kalitelisiniz ne yapardınız
                              birlikte cevap verelim
                              1- muhalefete devam eder başkanın yaptıklarını yıkmaya çalışır ayağını kaydırmaya fırsat kollardınız
                              2- hiç bir şeye karışmaz kenara çekilir küser milletin gerçeği görmesini sabırla beklerdiniz
                              3- insanlara acır yanlış yaptıkları için daha fazla zarar girmesinler der onlara yaklaşır onları devam edecekleri yanlışlara karşı korumaya çalışırdınız
                              işte İmam Ali a.s. ın halifelere destek vermesi onlara bilgi vermesi bu mantıktandır
                              tersine davransaydı bu gün İslam olmazdı...
                              zaten tersine davranması da muhaldi
                              çünkü o İmam'dı
                              çünkü o Yaşayan Kur'an'dı
                              çünkü o Musa yanında Harun makamına sahipti
                              çünkü Muhammed s.a.a. yanında olduğunda bu makam çok daha yüceydi...
                              çünkü Peygamber s.a.a. ona Ey Ali ben Kur'an'ın nuzulünü kabul uğruna savaştım sen de onun Tevili uğruna savaşacaksın buyurmuştu...

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Hz Ali R.a Hz Ebubekir R.a biat meseleesi

                                sn gölge kardeşim siz kardavinin söylediklerini zaten bilirsiniz duymuşsunuzdur
                                bir de şiayı şiilerden okuyun
                                çok farklı
                                kaynanam cahil sıradan bir insan tam bir atalar dini bağlısı
                                ona delil gösterip şianın hak olduğunu kanıtlamam imkansız dedim bari o zaman bunun yanlışlığını göstermenin başka yolu olmalı
                                anlayabileceği şekilde sordum:
                                "sen hak mezheptensin değil mi
                                -evet
                                "bu hak mezheb sana atalarından geldi ta eskilerden beri onlar bu hanefilik üzereydi sen de onlardan devraldın
                                -evet
                                "atalarının doğru yolda olduğuna inandığın için okuma yazman olmadığından hanefiliğin yanlış olduğundan ne şüphelendin ne de onu araştırdın
                                -evet çünkü herkes böyle ben hiç senin gibi mezhep değiştireni görmedim çevremde
                                "sana göre şia sapık
                                -sapık değil sapık demek insanlara saldırıyor ya işte...
                                "yani doğru yoldan sapmış manasında Allahın yolundan uzaklaşmış anlamında
                                -evet tabi şia öyle Allah yolundan ayrılmış
                                "iran tamamına yakını şii yani tamamı yanlış yolda
                                -evet yanlışlar
                                "sen iranda doğsaydın okuma yazman olmasaydı şii mi olurdun hanefi mi
                                -şii olurdum büyüklerimden gördüğüm şekilde...
                                "o zaman da araştırmazdın ve en doğru şiiliği görürdün
                                -?...
                                "o zaman seni Allah iyi ki burda dünyaya getirmiş
                                -evet iyi ki burda
                                "ya iranda doğsaydın cehennemlik mi olacaktın
                                -?
                                " o zaman Allah seni burda dünyaya getirip cennete gitmene, iranlıları da iranda dünyaya getirip cehennemli yaptığı için adaletli değil...
                                kaynanamın aklı karıştı ilk defa onu inandığı Tanrı'nın adaletinden kuşkuya düşürdüm...
                                belki de seçtiği mezhebi okumadan sorgulamadan muhaliflerinin görüşlerini bilmeden şiayı okumadan reddettiğinden ... de
                                kim bilir gelecek günlerde bakacağız
                                ha bir de beni dedim sapık olarak görüyorsun ama ben iranda doğsaydım sana göre şiiliğin yanlış olduğunu görürdüm çünkü burdaki gibi orda da okur sana göre gerçek doğru olan hanefiliği görürdüm...
                                (bu arada kaynanam şafi olduğuna inanıyor ama ne şafilği biliyor ne hanefiliği bu diyalogda hanefi dememin sebebi çoğunlukta olan hanefilere bir şeyler anlatmak...
                                umarım Gölge kardeşimiz şiayı yeni tanıyacak ve araştıracak ilk defa şii kaynaklardan....
                                Allah'ın kendisini en doğru olana iletmesi için dua ediyorum...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X