Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

    İbni Ebil Hadid'in Sunni bir alim olarak kabul edilmediği kesin !!! Mutezili ve hatta Şia'ya yakın olarak tanındığı ehlince bilinmekteyken sunni alim olarak tanıtılması doğru değildir...

    Yorum


      #32
      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

      Mutezile :

      1- ameli konularda sünni mezhepleri taklit ederler

      2- bu tür belli seviyenin üstündeki adamlar zaten hangi mezhepten olursa olsun (sünniler için gerçerli) kendi mezhepleri dışına taşabilmekte başka mezheplerden doğru buldukları görüşleri tercih edebilmektedirler.

      3- Mutezile itikadi ameli ve diğer alanlardaki görüşlerine dayanak olan rivayetleri sünni ölçülere göre mi değerlendiriyor şii ölçülere göre mi? Mesela şianın masum imamlara baktığı şekilde bakmaktan kaynaklanan onların sözlerini hüccet kabul etme konusunda farklı değil mi? bu konularda sünni mi yoksa şiaya mı yakın mutezile? Eğer rivayetleri alma ölçüsü sünni ise nasıl sünni olmayacak? çünkü bu durumda rivayetleri sünni rivayetlerden oluşmuştur.

      4- Bu gün şia ve sünni ekollerin dışında rivayet kaynağına sahip başka ekol var mıdır? Yoktur. Zahiriler, hariciler, selefiler, vahhabiler ve diğer bütün guruplar sünni rivayetleri dayanak olarak almaktadırlar. Bir gurup sünni rivayetleri alıp selefi oluyorsa, ve kendilerine selefi adı veriyorlarsa örneğin, biz bunları sünni saymamak için hangi delile dayanacağız? Ve diğer kendilerini sünni sayanların bunlardan üstünlükleri ne olacak sünniliği sahiplenme konusunda? bu işin kesin bir kitabı kabunu mu var? Bu gün kim sünni kim değil neye göre çözeceksiniz? Yararlandıı kaynaklardan değil mi?...

      Yorum


        #33
        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

        ONLARDA KENDILERINE EHLI SUNNET DIYORLAR.MESELA SELEFILER.Şİİ VE HARICI OLMAYAN SUNNİDİR.ONA BAKARSAN MESELA CUBBELIYE GORE ŞU AN Kİ SUNNIYIM DIYENLERIN SADECE YUZDE ONU SUNNİ.ADAM COK DAR BIR EHLI SUNNET DAİRESİ ÇİZİYOR.ONA MI BAKACAGIZ...

        Yorum


          #34
          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

          şu anda ülkemizde insanlar ne itikadi ne ameli mezheplerden haberdar değiller. kimse günlük yaşamında benim mezhebimin bu konudaki fetvası ne diye soruyor mu? mezhep sadece namaz oruç gibi bir kaç ibadete hasredilmiş (hapsedilmiş) zaten kimse maturidiliği eşariliği bilmiyo da savunmuyo da.. bakmayın burda hanefilği savunanlar da biz Ehlibeyt diyoruz diye kendilerine de bir şey bulma derdine düştüklerinden hanefiyiz diyorlar. Yoksa hangisi alışverişte hanefiliğin hükümlerini biliyor ve uyguluyor ki?

          Mesela hanefiliğe göre namazda fatihadan sonra amin kelimesini sessiz söylemek gerekirken vahhabi suudların bidatı tüm dünyayı sardığı gibi tr deki hanefileri de sarmış durumda herkes sesli amin diyor..

          yani namazlarının bozulduğuna bizi şahit tutmak için sanırım...

          Yorum


            #35
            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

            http://www.velayet.com/index.php?topic=8481.0

            Yorum


              #36
              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=6252.msg102003#msg102003 date=1283126337]
              şu anda ülkemizde insanlar ne itikadi ne ameli mezheplerden haberdar değiller. kimse günlük yaşamında benim mezhebimin bu konudaki fetvası ne diye soruyor mu? mezhep sadece namaz oruç gibi bir kaç ibadete hasredilmiş (hapsedilmiş) zaten kimse maturidiliği eşariliği bilmiyo da savunmuyo da.. bakmayın burda hanefilği savunanlar da biz Ehlibeyt diyoruz diye kendilerine de bir şey bulma derdine düştüklerinden hanefiyiz diyorlar. Yoksa hangisi alışverişte hanefiliğin hükümlerini biliyor ve uyguluyor ki?

              Mesela hanefiliğe göre namazda fatihadan sonra amin kelimesini sessiz söylemek gerekirken vahhabi suudların bidatı tüm dünyayı sardığı gibi tr deki hanefileri de sarmış durumda herkes sesli amin diyor..

              yani namazlarının bozulduğuna bizi şahit tutmak için sanırım...
              [/quote]

              Aynen öyle. Sanki ortada ehli sünnet vra da adamlarda korumaya çalışıyorlar. Kemal Atatürk ehli sünneti ortadan kaldıralı 87 yıl oldu, adamların daha haberi yok.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                #37
                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                DORT HALİFEYI KABUL EDEN SUNNIDIR MUTEZILDE OLSA NE OLURSA OLSUN

                Yorum


                  #38
                  Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                  Mutezilenin Şia olduğu iddasına zeydiyye nickli üyemizin de dediği gibi dinozorlar bile güler. bu iddayı yapanlar Mutezilenin kurucusu Vasil b. Atanın kim olduğunu, kimden ders aldığını ve hocası ile neden tartışdığını öğrenirse Mutezilenin Şia değilde ehli sünnet içinden çıkan bir mezhep olduğunu görecektir. aynen Eşarilik ve Maturudilik gibi. sırf bu yüzden onlar (fıkıhda) sünni mezhepleri taklit ediyorlar.

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                    Dinazorlar güler ama hiçbir Sünni alim ve çevre İbni Ebil Hadid'i sünni olarak kabul etmez.Kelam dersi görürken naçizane bu basit konuları inanın İlahiyatta okutuyorlar da sizin Sünni dünyadan ve çevreden bihaberliğiniz gerçekten tuhaf!

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                      Mutezile mezhebini Sunni dünya kendinden kabul etmez.yani siz ister aynı nakaratı tekrar edin ister etmeyin.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                        alifurkani ehli sunnetin tanımını çok daraltan var.mesela cubbeliye gore dunyadaki ehli sunnet 100 milyonu feçmez.3 halifeyi kabul eden sunnidir.yoksa herkes ben sunniyim diyor.

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                          [quote author=alifurkani link=topic=6252.msg102484#msg102484 date=1283369035]
                          Dinazorlar güler ama hiçbir Sünni alim ve çevre İbni Ebil Hadid'i sünni olarak kabul etmez.Kelam dersi görürken naçizane bu basit konuları inanın İlahiyatta okutuyorlar da sizin Sünni dünyadan ve çevreden bihaberliğiniz gerçekten tuhaf![/quote]

                          sünnilerin neyi kabullenip neyi kabullenmemesi bir şeyleri değişmiyor ama. Hasan Basriyi duydunmu? Vasıl b. Atanın onun talebesi olduğunu biliyormusun? mutezile ehli sünnet içinde ortaya çıkmış bir mezheptir, kurucusu Vasıl b. Ata Hasan Basrinin talebesidir.

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                            valla senin ne dediğin ise Sunniler yanında hiiiç mi hiiiiç önemli değil...Bu kuru bilgiler Sunnilerin Mutezileyi ve İbni Ebil hadidi kendilerinden görmemelerini değiştirmiyor...Kendin çal kendin oyna...Biraz ciddi okuma yapmaya sizi çağırıyorum bu kadar basit gerçeklerden bihaberliğinize üzüldüm

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                              GORMEYEBILIRLER. VEHHABILER BZI EHLI SUNNETIZ DIYORLAR VE GERI KALAN KAFIR DIYORLAR.CUBBELI SADECE BIZ EHLI SUNNETIZ DIYOR GERI KALANA KAFİR DİYOR.HATTA DORT MEZHEBI KABUL ETMEYEN EHLI SUNNET DEGIL DIYORLAR.

                              VE BURDAKI ONEMLI KISIM ILK UC HALIFEYI KABUL ETME KISMIDIR.BASKA YONLERE DALMAK SACMALAMAKTIR.BIR VEHHABI VE BIR SUNNI SUFI BU KONUDA BIRDIR.CUNKU O DA ILK UC HALIFEYI KABUL EDER.DOLAYISIYLA YOK MUTEDILDI SUNNI SAYILMAZ DEMEK TAMAMEN ZIRVALAMAK

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: RESUL-İ EKREM’İN (S.A.A) VEFATINDAN SONRA SAKİFE OLAYI

                                [quote author=alifurkani link=topic=6252.msg102485#msg102485 date=1283369124]
                                Mutezile mezhebini Sunni dünya kendinden kabul etmez.yani siz ister aynı nakaratı tekrar edin ister etmeyin.
                                [/quote]

                                [quote author=Qom_u_aşk link=topic=6252.msg101973#msg101973 date=1283120041]

                                [quote author=Musavi link=topic=6252.msg102487#msg102487 date=1283369247]
                                alifurkani ehli sunnetin tanımını çok daraltan var.mesela cubbeliye gore dunyadaki ehli sunnet 100 milyonu feçmez.3 halifeyi kabul eden sunnidir.yoksa herkes ben sunniyim diyor.
                                [/quote]
                                Mutezile :

                                1- ameli konularda sünni mezhepleri taklit ederler

                                2- bu tür belli seviyenin üstündeki adamlar zaten hangi mezhepten olursa olsun (sünniler için gerçerli) kendi mezhepleri dışına taşabilmekte başka mezheplerden doğru buldukları görüşleri tercih edebilmektedirler.

                                3- Mutezile itikadi ameli ve diğer alanlardaki görüşlerine dayanak olan rivayetleri sünni ölçülere göre mi değerlendiriyor şii ölçülere göre mi? Mesela şianın masum imamlara baktığı şekilde bakmaktan kaynaklanan onların sözlerini hüccet kabul etme konusunda farklı değil mi? bu konularda sünni mi yoksa şiaya mı yakın mutezile? Eğer rivayetleri alma ölçüsü sünni ise nasıl sünni olmayacak? çünkü bu durumda rivayetleri sünni rivayetlerden oluşmuştur.

                                4- Bu gün şia ve sünni ekollerin dışında rivayet kaynağına sahip başka ekol var mıdır? Yoktur. Zahiriler, hariciler, selefiler, vahhabiler ve diğer bütün guruplar sünni rivayetleri dayanak olarak almaktadırlar. Bir gurup sünni rivayetleri alıp selefi oluyorsa, ve kendilerine selefi adı veriyorlarsa örneğin, biz bunları sünni saymamak için hangi delile dayanacağız? Ve diğer kendilerini sünni sayanların bunlardan üstünlükleri ne olacak sünniliği sahiplenme konusunda? bu işin kesin bir kitabı kabunu mu var? Bu gün kim sünni kim değil neye göre çözeceksiniz? Yararlandıı kaynaklardan değil mi?...
                                [/quote]

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X