Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

    benim said nursiyi tasvip etmediğimi buradaki herkes bilir ve okumuştur...sizde o yazıları okumuştunuz...

    Yorum


      Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

      doğru ama samimiyete takıldım ben.. hem samimi olacak hem bilecek hem hak olan şiayı seçmeyecek hem de Allah'ı adaleti...

      tüm bunları bir araya getiremedim.. siz getirebiliyor musunuz?..

      Yorum


        Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

        deniz gezmiş de samimi idi haricilerde samimi idi.

        Yorum


          Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

          Samimi kelimesi üzerinde durmamız gerekiyor sanırım..

          samimiyetin olduğu yerde gaflet ve kendine akış, yuvarlanıp gitme olmaz. Samimiyetin olduğu yerde titizlik şuurluluk ve bilinçli terciler en önemlisi uyanıklığın zirvede olduğu ruh hali vardır..

          tersi de gaflet anıdır. Gaflet anında samimiyet insandan çıkar gider ve insanın rehberi alışkanlıkları hatta şeytan olabilir.. Oysa samimiyette bunlar olmaz..

          Şimdi deniz gezmiş samimi diyelim.. Samimiyetle solculuğu seçti, bir dünya görüşü olarak bu uyanık ruh hali içerisinde kendi kendine düşünürken samimice kendisini sorguladı gözden geçirdi solcu dünya görüşünü savundu. İçinden vicdanı ya da ne derseniz İslam var Kur'an var dini mücadele var.. bunları incelesen bu gittiğin yol yanlış mı doğru mu incelesen hayatın sonunda ölüm var..

          bu sorular samimi olduğu her anında şuur ve titizlik üzerinde olduğu için her insana gelecektir. İnsanlar bunlara samimice cevap verirler.. evet ama ben onların üzerini örtüyorum.. çünkü çevre gururu, ne kahraman desinler, halkım için, ya da kız arkadaşları için ya da hayattan zevk almak için falan bir sürü cevap.. şimdi deniz gezmişi çok iyi tanımadğım için bu kadarla yetiniyorum..

          yani verilen cevapta merkezde Allah yok.. bu durumda burda samimiyet var mıdır? Samimiyeti olan bir insanın vicdanının sesine sorgusuna yanlış cevap vermesi mümkün müdür?

          Said samimice kendi kendini hesaba çekti Şia sapık diye yazarken.. buna ne cevap verdi?.. önce içinde doğması muhtemel sorulara bakalım:

          inceledin mi şiayı kendi kaynaklarından okudun mu?

          cevap: hayır ise samimiyet titiz ruh hali ve vicdanın sesi kendilerinden okumadığın tanımadığın bir düşünce hakkında nasıl böyle bir infazda bulunabiliyorsun? diyecektir.. muhtemel cevap ya ben Ali'den ders aldım.. falan. ya da geçmiş alimlerimiz ya da bu kadar insan..

          Peki geçmiş insanlar güvenilir mi çoğunluk hata yapamaz mı sen alimsin kendin incelemeli değil misin? Ali a.s'dan ders alıyorsan bu insanlar Ali'yi nasıl böyle seviyorlar bir de onlara sorsan Ali neden bunlara ders vermiyor da bunların sapıtmalarına neden oluyor.. gibi cevaplar..

          samimiyet ve titizlilik hali şuurluluk hali üzerinde bulundukça insanın soruları geçiştirmesi ve yanlış kaçamak cevaplar vermesi mümkün değildir..

          ama bu arada insan bu ruh halini üzerinden atarsa yanlış cevaplar karşısında vicdan susar.. susmak zorunda kalır ve insan ondan sonra diyebilir ve yazabilir: şia sapık onların hak sünnilere mahcubiyetinden başka şansları yoktur..

          evt eğer samimi idi derseniz o zaman Allah'ın ona vicdanı aklı ve ilmiyle ki samimiyet bunların hepsini tam doğru olarak elde edinilmesini zorunlu olarak sağlar, bu durumda Allah'ın ona şiayı hak olarak göstermesi gerekirdi.. Allah da adil çünkü.. samimi ve doğru çalışan herkesi doğruya iletir..

          ama siz hala samimiydi derseniz bu durumda geriye bir seçenek kalıyor şia gerçekten sapık/yanlış.. biz de samimiyeti terk ederek buraya ulaştık.. başka zorunlu sonuç yok..

          Yorum


            Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

            samimi demek gerçekten inanmış demek kötü niyeti yok demek...deniz gezmiş inancında samimiydi evet inancı yanlıştı ama samimi idi...onu kişisel çıkar için kullanmıyordu...

            hakkı ararken batılı bulan kişide samimidir...hariciler samimi idiler ama muaviye samimi değildi bilerek yanlış yapıyordu...

            said nursiye samimi demek şiaya sapık demektir ise alakasız ve mantıksız bir söz...

            senin mantıksal çıkarımların çok farklı ve yanlış...çıkarımların yanlış olduğu için sonuç da alakasız çıkıyor...

            ben saidin niyeti samimi idi dedim...kişi samimi oldu diye hakkı bulacak diye birşey yok...çok samimi selefiler biliyorum samimiyetlerinden de eminim ama davaları hak değildir.

            Yorum


              Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

              hayır..

              samimiyet erdemli bir davranıştır. aklı ve vicdanı kullanmayı zorunlu olarak sağlar.. ve bu durumda birisinin hidayeti bulmaması Allah'ın adalet sıfatıyla bağdaşmaz..

              Yorum


                Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                samimi kelimesinin kullanılışı ayrı... samimi bir kafir de olabilir.inancında samimidir.öyle oldugunu sanıyordur ve öyledir diyordur...

                inan selefilerde kendilerini hak sanıyorlar ve hak olduklarından eminler...veya başka herhangi bir grup hepsi kendini hak sanır...

                Yorum


                  Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                  samimiyet kelimesinde bağnazlık bulunur mu? yani samimiyetle bağnazlık bir arada olur mu? samimiyetin olduğu yerde düşünce ve sorgulamalar durur mu durdurulur mu? hakikat bulmadan önce devam kesilir mi sorular? vicdan susturulur mu? vicdan hakkı bulmayacak da ne hakkı bulacak?

                  samimi olan eksik bilgi ile yani hakikate yani Allah katındaki doğruya ulaşmadan arayışını keser, amele girer hatta hayatını bitirir mi?.. Eğer bir insan samimiyse, tüm çabasını samimiyete harcıyorsa ve bu uğurda da çalışıyorsa ama hakikati bulamıyorsa Allah'ın adaletinde bir sorun yok mudur?..

                  mustaz'afların insanları yönlendirecek kapasitesi var mıdır? kendini bile doğruya ulaştıramamış ama samimi olduğu için kaybetmiştir diyemeyeceğimiz bir insan nasıl olur da başkalarını yönlendirecek kitaplar yazabilir onların da sapıtmasına neden olabilir..

                  samimiyet vicdan hak adalet ve Allah'ın adil oluşu kavramları arasındaki ilişkide bir sorun görüyorum.. sizin düşünce biçiminizde..

                  Yorum


                    Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                    o zaman şii olmayan herkes samimiyetsizdir çıkar öyle mi ?

                    Yorum


                      Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                      mustaz'aflar hariçç

                      ki onlar da alimler değildir. çünkü tüm samimiyetine rağmen hakkı bulmak için yeterli delillere ulaşmayan insanlar da olabilir ve bunlar mazur görülebilirler..

                      ki bunlar da adı üzerinde hakikate ulaşamamış insanlar.. yani cahillerdir.. Said gibi okumuş bilmiş kesim eğer şiaya ulaşmadıysa kesin samimiyetsizdirler. Hem de tam anlamıyla samimiyetsiz.. ya da şia hak değil..

                      ha bir seçenek daha Allah'ın adaleti sorunu.. (haşa)

                      Yorum


                        Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                        Bugüne kadar vahdet istediğinizi ve arzuladığınızı düşünmüştüm ama bunda pekde samimi olmadığınızı düşünüyorum artık. Artık sünnileri ve şiileri bir elmanın iki yarısı olarak görmeye başladım burda elmanın neyi temsil ettiği sorulacak olursa fitne derim ben!. Ben vahabileri hiç katmıyorum zaten.. Tabiki burdaki kardeşlerin yazdıklarını ve niyetlerini değerlendiriyorum yoksa ne sizler şiileri temsil edebilirsiniz eden bağnaz ve yobazca düşünen kişiler sünnileri.. Bugün şahşi ve kişisel düşüncelerinden dolayı saidi nursi gibi ömrünü islama hizmet için tüketmiş bir alim sizlerden hakaret ve ağır söz işitiyorsa burda çok büyük bir samimiyetsizlik vardır.. Yezid ve muaviyenin kim olduğu zaten biliniyor maksatlarının ne olduğu, vardıkları nokta analiz edilerek anlaşılabilir hiçbirzaman istedikleri islama hizmet değildi.. Ama saidi nursi gibi bir alimin kişisel görüşü böyle diye o zata hakaret edilemez.. Bu sitede veyahat gerçek hayatta sünniyim yada şiiyim dediğinizde bir kimliği sahiplendiğiniz gerçeğini anlamıyorsunuz eğer o kimliğin hakkını veremeyecekseniz sahiplenmeyeceksiniz.. İnsanlar burda sizlerin yazdıkları yazıları okurken emin olunki şiilerin genel mantığının bu olduğu ön yargısıyla okuyorlar.. Bende şiiliği caferiliği yeni yeni araştıran biriyim açıkçası mezhebinden dolayı vede bazı görüşlerinden dolayı bir alime buğz etmek onun hakkında saygısızca konuşmak çok yanlış.. Bu şekilde vahdet sağlanmaz tam aksine fitneyi büyütür.. 1400 sene önce olmuş olayları ne derece doğru analiz edebiliriz ki onca yalan iftira ve olaylar ve tarih arasında onca kopukluk varken.. Açıkçası bazı arkadaşların verdiği cevaplar rahatsız etti beni.. Mezhebi ne olursa olsun saidi nursi büyük bir alimimizdir.. Şiide olsaydı büyük bir alimimizdi sünnide..
                        [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                        Yorum


                          Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                          [quote author=Ab-ı Hayat link=topic=7402.msg118025#msg118025 date=1297398808]
                          Bugüne kadar vahdet istediğinizi ve arzuladığınızı düşünmüştüm ama bunda pekde samimi olmadığınızı düşünüyorum artık. Artık sünnileri ve şiileri bir elmanın iki yarısı olarak görmeye başladım burda elmanın neyi temsil ettiği sorulacak olursa fitne derim ben!. Ben vahabileri hiç katmıyorum zaten.. Tabiki burdaki kardeşlerin yazdıklarını ve niyetlerini değerlendiriyorum yoksa ne sizler şiileri temsil edebilirsiniz eden bağnaz ve yobazca düşünen kişiler sünnileri.. Bugün şahşi ve kişisel düşüncelerinden dolayı saidi nursi gibi ömrünü islama hizmet için tüketmiş bir alim sizlerden hakaret ve ağır söz işitiyorsa burda çok büyük bir samimiyetsizlik vardır.. Yezid ve muaviyenin kim olduğu zaten biliniyor maksatlarının ne olduğu, vardıkları nokta analiz edilerek anlaşılabilir hiçbirzaman istedikleri islama hizmet değildi.. Ama saidi nursi gibi bir alimin kişisel görüşü böyle diye o zata hakaret edilemez.. Bu sitede veyahat gerçek hayatta sünniyim yada şiiyim dediğinizde bir kimliği sahiplendiğiniz gerçeğini anlamıyorsunuz eğer o kimliğin hakkını veremeyecekseniz sahiplenmeyeceksiniz.. İnsanlar burda sizlerin yazdıkları yazıları okurken emin olunki şiilerin genel mantığının bu olduğu ön yargısıyla okuyorlar.. Bende şiiliği caferiliği yeni yeni araştıran biriyim açıkçası mezhebinden dolayı vede bazı görüşlerinden dolayı bir alime buğz etmek onun hakkında saygısızca konuşmak çok yanlış.. Bu şekilde vahdet sağlanmaz tam aksine fitneyi büyütür.. 1400 sene önce olmuş olayları ne derece doğru analiz edebiliriz ki onca yalan iftira ve olaylar ve tarih arasında onca kopukluk varken.. Açıkçası bazı arkadaşların verdiği cevaplar rahatsız etti beni.. Mezhebi ne olursa olsun saidi nursi büyük bir alimimizdir.. Şiide olsaydı büyük bir alimimizdi sünnide..
                          [/quote]

                          Ab-ı Hayat kardeşim burdaki tartışmalara bakıpta şia hakkında olumsuz fikirlere kapılmayın. siz araştırmalarınıza devam edin.

                          bizler neticede günaha meyilli nefislere sahip insanlarız. iyi işler yapmak isterkende günaha girip birbirimizi kırabiliyoruz. boyumuzdan büyük laflar edebiliyoruz. bu yanlışlar bizim yanlışlarımızdır. mektebimizin değil. Allah affetsin.

                          siz burada paylaşılan bilgileri inceleyin ama o bilgilerin yorumunu ve hayata yansıtılış biçimini (vahdet ve müslümanlarla ile ilişkiler gibi.) İran İslam İnkılabı önderlerinin hayatlarını ve sözlerini takip ederek öğrenin. o zaman göreceksiniz ki bizim buradaki çoğu tartışmalarımız kendi nefislerimizin bizi yanıltmasıdır.

                          Rabbim bizim hatalarımızdan dolayı mektebimizin zarar görmesini engellesin inşaallah.
                          KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                          Yorum


                            Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                            Hayır olumsuz bir düşünceye kapılmıyorum sünniler arasında yaygın olan fitnenin benzerinin şia içindede zuhur ettiğini görüyorum.. Hz. Ali efendimiz ve imamlar herhalukarda görevlerini yaptılar saidi nursi aksi düşünsede bu böyle.. Ama ömrü zindanlarda geçen islam uğruna çilelerle dolu bir hayata göğüs geren bir alimimize saygılı olmak gerekmektedir.. Saidi nursinin görüşlerinin böyle olmasının belkide bizim anladığımızdan öte nedenleri vardı bunu değerlendiremeyiz.. Ama ortak nokta islama hizmet esası değilmidir.. Bazı hadis alimleri kendileride itiraf etmişlerdir bazı gerçekleri fitneye engel olabilmek niyetiyle gizledikleri daha doğru olduğunu düşündüklerinden dolayı gerçek olduğu halde aksini söyledikleri veya görmezlikten geldikleri gibi.. Saidi nursinin tüm gerçekler ortada olduğu halde böyle düşünmesinin nedenini anlamak mümkün değil belkide oda bunların aksini düşünüyordu fakat bunun islam için ümmetimiz için daha hayırlı olduğuda düşünmüş olabilir.. Nefret kırıcı sözler buğz etmek islamdan değildir.. Saidi nursinin bu görüşlerine katılmıyoruz nedenide şudur demekde bir sakınca yoktur tartışılabilir konuşulabilir ama ağır konuşulamaz şii yada sünni farketmez burada bir islam alimi mevzubahisdir..
                            Teşekkür ederim..
                            [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                            Yorum


                              Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                              Bazı insan olduğunu iddia eden değersiz kişiler, değerli kişilere ulaşamayınca; onları kendi seviyesine indirmeye çalışmaktadır.
                              Ama unutmamak gerekir ki güneş balçıkla sıvanmayacağı gibi, güneş de göz kapamakla yok olmaz!
                              İslam için, İslam Dünyası için, İman için, İmani Hakikatler için bir kuruşluk faydası olmadığı halde, bir de ABD ve uşaklarını sevindirecek tarzda fitne yapmaya devam eden geçmişi karışık-kafası karışık-soyu karışık kişileri gördükçe değerli insanların kıymetini bir kez daha idrak ederek, bu tür kişilere ise bir ayetle cevap vermekle yetiniyorum:
                              "...De ki «Kininizle geberin»" (Ali İmran,119)
                              vesselam.
                              Düştü Deşt-i Kerbela’ya Ol Can
                              Matem tuttu, ins-ü cin ve canan
                              Ruhlarda hep o, hicrandır yanan
                              Şahadetiyle destan yaratan

                              Mazlum Hüseyn Canım, Mazlum Hüseyn Canım...

                              Yorum


                                Üstad Bediüzzaman Said Nursi r.a.

                                [quote author=Ab-ı Hayat link=topic=7402.msg118030#msg118030 date=1297402879]
                                Hayır olumsuz bir düşünceye kapılmıyorum sünniler arasında yaygın olan fitnenin benzerinin şia içindede zuhur ettiğini görüyorum.. Hz. Ali efendimiz ve imamlar herhalukarda görevlerini yaptılar saidi nursi aksi düşünsede bu böyle.. Ama ömrü zindanlarda geçen islam uğruna çilelerle dolu bir hayata göğüs geren bir alimimize saygılı olmak gerekmektedir.. Saidi nursinin görüşlerinin böyle olmasının belkide bizim anladığımızdan öte nedenleri vardı bunu değerlendiremeyiz.. Ama ortak nokta islama hizmet esası değilmidir.. Bazı hadis alimleri kendileride itiraf etmişlerdir bazı gerçekleri fitneye engel olabilmek niyetiyle gizledikleri daha doğru olduğunu düşündüklerinden dolayı gerçek olduğu halde aksini söyledikleri veya görmezlikten geldikleri gibi.. Saidi nursinin tüm gerçekler ortada olduğu halde böyle düşünmesinin nedenini anlamak mümkün değil belkide oda bunların aksini düşünüyordu fakat bunun islam için ümmetimiz için daha hayırlı olduğuda düşünmüş olabilir.. Nefret kırıcı sözler buğz etmek islamdan değildir.. Saidi nursinin bu görüşlerine katılmıyoruz nedenide şudur demekde bir sakınca yoktur tartışılabilir konuşulabilir ama ağır konuşulamaz şii yada sünni farketmez burada bir islam alimi mevzubahisdir..
                                Teşekkür ederim..
                                [/quote]

                                haklısınız. ama işte önyargıların oluşturduğu kin ve nefret savunulan hakta olsa onu batıldan ayırt edilemeyecek hale getiriyor, batılda olsa hak zannedilmesine sebep oluyor.

                                Rabbim ıslah etsin.
                                KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X