Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sakife Sonrası

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Sakife Sonrası

    [font=Georgia][size=12pt]Elmeddin Hocan Ebu sufyan şimdi bunu mu eline verdi git oraya kopya et http://313news.net/forum/index.php?/topic/1001/ İnaniyorum samimi sözüm Allah (cc) seni Ehli Sünne akidesi edecek.
    hoşgeldin Aykutum. ne zamandır seni özlemiştik. ibni Seba ordusu nasıl? inan ki, Ebu Sufyan ordusunu bir defa bile görmüş değilim ama şu var ki, senden daha "ilimli" olan vehhabiler Efendi, Ebu İbrahim buna cevap vermedi. neden diye düşündünmü?

    benim ehli sünnete geçmem meselesine gelince, bu nasıl olacak? ehli sünnet olmam için kör olmam gerekir. ehli sünnetin en mutber hadis, tefsir ve tarih kitapları bizim dediklerimizi ıspatlarken, bizim sözlerimize delilken, sizin alimlerin yalan, iftira ve utanmazlıklarını görürken böyle yalancıların olduğu bir tarafa nasıl geçerim? temeli emeviler tarafından atılmış ve Ehli Beyt a.s düşmanlığını esas almış bir tarafa nasıl geçerim? Rasulullahın s.a.a "Allahım Aliye düşman olana düşman ol" duası karşısında ben nasıl Ali a.s düşmanları için "Allahım ondan razı ol" derim? Rasulullah s.a.a "ey Ali, seninle savaşan benimle savaşmıştır", "ey Ali, sana söven bana sövmüştür" dediği halde imama a.s söven ve imamla a.s savaşan yani direk Rasulullaha s.a.a söven ve Rasulullahla s.a.a savaşan kimseleri nasıl seve bilirim? Allah onların hepsine lnet etsin


    geçelim soruna

    Ebu Bekir'den hem sıddık diye bahsedip hem de ona kafir diyecek değil
    geçelim. bende Ebu Hanife "Ebu Bekir için kafirdir dedi" demiyorum. sadece Ebu Hanifenin sözüne dayanıp şu soruyu soruyorum "Ebu Bekir ile Şeytan aynı imandamı?"

    aşağıdaki satırları da okursan "Adem'in imanı ile iblisin imanı da birdir" şeklinde bir ifade olduğunu da görürsün
    Ebu Hanife bunu Adem'i tekfir için söyledi ise- ki öyle değil- kendisi kafirdir
    kendisi kafir olanın Ebu Bekir hakkındaki şahidliği geçersizdir
    Ebu Hanife o cümleyi Adem'i tekfir için kurmadı ise - ki doğru olan da budur- Ebu Bekir'i de tekfir etmedi demektir

    Zannedersem bu Ebu Hanife'nin "iman artmaz ve eksilmez. yer ehli ile gök ehlinin imanları aynıdır. birinin fazla diğerinin eksik değildir." mealindeki görüşünü desteklemek için söylemiş olduğu bir söz olabilir
    sen işi nerelere götürdün kardeşim. olurmu öyle şey? Ebu Hanife ve diğer mürcie taifesnin "iman artmaz ve azalmaz" sözü müslümanlar arasından geçerlidir. yani onların "iman artmaz ve azalmaz, sabittir" sözü bizleri kapsıyor. onlara göre adı müslüman olna bir kimse annesi ile zina bile etse imanı nebi ve rasullerin imanı ile birdir. Şeytan ise kafirdir, kafirde iman varmı ki artmasın ve ya azalmasın? evet.

    Aslında Ebu Hanife'nin böyle bir cümle kurduğunu da sanmıyorum
    muhalifleri onu tahkir etmek için aleyhinde çok iftiralar atmışlardır
    bu onlardan biri de olabilir

    Allahu Alem
    bak işte bu konu beni ilgilendirmiyor. eğer ona iftira atılmışsa bunu yapan sizin alimleriniz. malum Süfyan es Sevri, Süfyan b. Uyeyne, Buhari ve diğerleri hepsi Ebu Hanifeyi zındık olarak görüyorlardı. sonuç olarak her iki halde durum sizin aleyhinize. ya iftiracı alimleriniz yine iftira atmış ve yahutta Ebu Hanife ....

    Yorum


      Ynt: Sakife Sonrası

      [quote author=Elmeddin link=topic=8481.msg108348#msg108348 date=1287811627]

      geçelim soruna

      Ebu Bekir'den hem sıddık diye bahsedip hem de ona kafir diyecek değil
      geçelim. bende Ebu Hanife "Ebu Bekir için kafirdir dedi" demiyorum. sadece Ebu Hanifenin sözüne dayanıp şu soruyu soruyorum "Ebu Bekir ile Şeytan aynı imandamı?"

      aşağıdaki satırları da okursan "Adem'in imanı ile iblisin imanı da birdir" şeklinde bir ifade olduğunu da görürsün
      Ebu Hanife bunu Adem'i tekfir için söyledi ise- ki öyle değil- kendisi kafirdir
      kendisi kafir olanın Ebu Bekir hakkındaki şahidliği geçersizdir
      Ebu Hanife o cümleyi Adem'i tekfir için kurmadı ise - ki doğru olan da budur- Ebu Bekir'i de tekfir etmedi demektir

      Zannedersem bu Ebu Hanife'nin "iman artmaz ve eksilmez. yer ehli ile gök ehlinin imanları aynıdır. birinin fazla diğerinin eksik değildir." mealindeki görüşünü desteklemek için söylemiş olduğu bir söz olabilir
      sen işi nerelere götürdün kardeşim. olurmu öyle şey? Ebu Hanife ve diğer mürcie taifesnin "iman artmaz ve azalmaz" sözü müslümanlar arasından geçerlidir. yani onların "iman artmaz ve azalmaz, sabittir" sözü bizleri kapsıyor. onlara göre adı müslüman olna bir kimse annesi ile zina bile etse imanı nebi ve rasullerin imanı ile birdir. Şeytan ise kafirdir, kafirde iman varmı ki artmasın ve ya azalmasın? evet.

      Aslında Ebu Hanife'nin böyle bir cümle kurduğunu da sanmıyorum
      muhalifleri onu tahkir etmek için aleyhinde çok iftiralar atmışlardır
      bu onlardan biri de olabilir

      Allahu Alem
      bak işte bu konu beni ilgilendirmiyor. eğer ona iftira atılmışsa bunu yapan sizin alimleriniz. malum Süfyan es Sevri, Süfyan b. Uyeyne, Buhari ve diğerleri hepsi Ebu Hanifeyi zındık olarak görüyorlardı. sonuç olarak her iki halde durum sizin aleyhinize. ya iftiracı alimleriniz yine iftira atmış ve yahutta Ebu Hanife ....
      [/quote]
      adını saydığın alimler ebu Hanife ile karşılıklı konuşmalarından sonra mı ona zındık demişler
      yoksa onun hakkında duydukları iftiralardan sonra mı?
      aslında iftirayı atanlar bizzat o alimler değil
      onlar sadece dudydukları iftiralara inanmış insanlar

      ebu Hanifeyi eleştirenlerin bazılarının onunla ya da öğrencileri ile karşılaştıktan sonra
      duyduklarının yanlış olduğunu anlamaları ile ilgili bir iki kıssa var

      imanın artıp eksilmeyeceği konusunda da ebu Hanife hatalıdır
      hatta onun ömrünün sonlarında bu görüşünden caydığı ile ilgili bir rivayet de var
      Allahu Alem

      Yorum


        Ynt: Sakife Sonrası

        diyorsun ki, "Ebu Hanifeyi tekfir edenler iftiralara inanıp onu tekfir etmişlerdir" yani Ebu Hanifenin hükmü, durumu onlar için kati ve sabit olmadığı halde hüküm vermişlerdir ki, buda zanna uymaktır. ellerinde kati delil olmadan Ebu Hanifeyi tekfir ettikleri için kendileri kafir olmuş olurlar. çünki bir müslümana kafir diyen kendisi kafir olur. ki, bunlar beni ilgilendirmez, sizin meseleniz.

        imanın artıp eksilmeyeceği konusunda da ebu Hanife hatalıdır
        hatta onun ömrünün sonlarında bu görüşünden caydığı ile ilgili bir rivayet de var
        Allahu Alem
        bu konunun yeri burası değil, başka başlık açıp orada devam et, burada yazarsan başlık ile uyumlu olmadığı için sileceğim. ve iddanı kanıtlayacak delilelrin varsa bizimle paylaş. bu arada, Ebu Bekirin imanı ile Şeytanın imanı konusunda bir cevap vermedin.

        Yorum


          Ynt: Sakife Sonrası

          [quote author=Elmeddin link=topic=8481.msg108391#msg108391 date=1287834733]
          diyorsun ki, "Ebu Hanifeyi tekfir edenler iftiralara inanıp onu tekfir etmişlerdir" yani Ebu Hanifenin hükmü, durumu onlar için kati ve sabit olmadığı halde hüküm vermişlerdir ki, buda zanna uymaktır. ellerinde kati delil olmadan Ebu Hanifeyi tekfir ettikleri için kendileri kafir olmuş olurlar. çünki bir müslümana kafir diyen kendisi kafir olur. ki, bunlar beni ilgilendirmez, sizin meseleniz.

          imanın artıp eksilmeyeceği konusunda da ebu Hanife hatalıdır
          hatta onun ömrünün sonlarında bu görüşünden caydığı ile ilgili bir rivayet de var
          Allahu Alem
          bu konunun yeri burası değil, başka başlık açıp orada devam et, burada yazarsan başlık ile uyumlu olmadığı için sileceğim. ve iddanı kanıtlayacak delilelrin varsa bizimle paylaş. bu arada, Ebu Bekirin imanı ile Şeytanın imanı konusunda bir cevap vermedin.
          [/quote]
          Hakikaten yazdıklarımı ya okumuyor ya anlamıyor ya da anlamazlıktan geliyorsun
          hatib bağdadi kimdir bilmem ama
          şeytan ile ebu Bekir arasında yaptığı benzetmenin aynısını
          şeytan ile Adem arasında da yapmış
          eğer bağdadi bu benzetme ile ebu Hanifeye kafir demiş oldu ise
          Adem as'a da kafir demiş olur
          bu durumda eğer sen mümin isen
          ebu Hanife'den ebu bekir'in değil Adem'in hesabını sormalısın
          ama sen ebu Hanife'nin Adem hakkında yaptığı benzetmeyi görmezden geliyorsun
          zira işine gelmiyor
          eğer "ebu Hanife Adem'i şeytana benzeterek tekfir etti" dersen
          ebu Hanife'nin Ebu Bekir hakkında söylediklerinin hiçbir hükmü kalmayacak
          çünkü bu durumda ebu Hanife kafir olmuş olacak
          yok "Ebu Hanife Adem'i şeytanla kıyaslayarak tekfir etmedi" dersen
          aynı şeyi Ebu Bekir için de söylemek zorunda kalacaksın ve bu da işine gelmez
          bunu ilk mesajımda açık açık yazdım

          Yorum


            Ynt: Sakife Sonrası

            [font=Georgia][size=12pt]Hakikaten yazdıklarımı ya okumuyor ya anlamıyor ya da anlamazlıktan geliyorsun
            hatib bağdadi kimdir bilmem ama
            Hatip bağdadi, ehli sünnetin tarih alimidir. "Bağdad tarihi" adlı eseride ehli sünnetin büyük tarih kitaplarındandır.

            şeytan ile ebu Bekir arasında yaptığı benzetmenin aynısını
            şeytan ile Adem arasında da yapmış
            benzetmeyi Bağdadi yapmıyor be adam! benzetmeyi Ebu Hanife yapıyor ve Bağdadi de bunu rivayet etmiş kendi kitabında

            eğer bağdadi bu benzetme ile ebu Hanifeye kafir demiş oldu ise
            Adem as'a da kafir demiş olur
            yahu Bağdadi benzetmiyor ki, kafir desin! Bağdadi Ebu Hanifeden raviler aracılığı ile bu sözleri aktarıyor

            bu durumda eğer sen mümin isen
            ebu Hanife'den ebu bekir'in değil Adem'in hesabını sormalısın
            ama sen ebu Hanife'nin Adem hakkında yaptığı benzetmeyi görmezden geliyorsun
            zira işine gelmiyor
            eğer "ebu Hanife Adem'i şeytana benzeterek tekfir etti" dersen
            ebu Hanife'nin Ebu Bekir hakkında söylediklerinin hiçbir hükmü kalmayacak
            çünkü bu durumda ebu Hanife kafir olmuş olacak
            yok "Ebu Hanife Adem'i şeytanla kıyaslayarak tekfir etmedi" dersen
            aynı şeyi Ebu Bekir için de söylemek zorunda kalacaksın ve bu da işine gelmez
            bunu ilk mesajımda açık açık yazdım
            hey Allahım. yine kaldık şu laftan anlamaz vehhabinin elinde. yahu, Ebu Hanife kimki Hz. Ademe a.s ne desin? benim için Ebu Hanifenin sözünün sinek vızıltısı kadar değeri yok. Ebu Hanife Hz. Ademin a.s imanın Şeytanın imanı ile bir olduğunu söylediği için -eğer bu sabitse- kafir olmuş olur. yok eğer söylememişse, bu ona iftira ise bunuda yine siizn alimler yapmıştır. bana ne Ebu hanifeden? bana ne sizin alimlerden? ister Ebu Bekire kafir desin, ister bu Ebu Hanifeye iftira olsun her iki durumda da okun bir ucu size batıyor ve beni hiçmi hiç ilgilendirmiyor, zerre kadar umurumda değil. şimdi eğer cevap yazacaksan, buyur yaz. ya "hadis sabittir ve böylece Ebu Hanife dinden çıkmıştır" de ve yahutta "alimlerimiz Ebu hanifeye iftira atmışlardır" de

            Yorum


              Ynt: Sakife Sonrası

              Elmeddin yukardaki mesajımı bir iş dolayısı ile çok hızlı yazmıştım
              bir sürü yazım hatası olmuş
              aşağıda düzeltilmiş halini yazıyorum

              Ebu Hanife şeytan ile ebu Bekir arasında yaptığı benzetmenin aynısını
              şeytan ile Adem arasında da yapmış
              eğer o bu benzetme ile ebu Bekire kafir demiş oldu ise
              Adem as'a da kafir demiş olur
              bu durumda eğer sen mümin isen
              ebu Hanife'den ebu bekir'in değil Adem'in hesabını sormalısın
              ama sen ebu Hanife'nin Adem hakkında yaptığı benzetmeyi görmezden geliyorsun
              zira işine gelmiyor
              eğer "ebu Hanife Adem'i şeytana benzeterek tekfir etti" dersen
              ebu Hanife'nin Ebu Bekir hakkında söylediklerinin hiçbir hükmü kalmayacak
              çünkü bu durumda ebu Hanife kafir olmuş olacak
              yok "Ebu Hanife Adem'i şeytanla kıyaslayarak tekfir etmedi" dersen
              aynı şeyi Ebu Bekir için de söylemek zorunda kalacaksın ve bu da işine gelmez
              bunu ilk mesajımda açık açık yazdım
              şimdi demişsin ki
              bana ne Ebu hanifeden? bana ne sizin alimlerden? ister Ebu Bekire kafir desin, ister bu Ebu Hanifeye iftira olsun her iki durumda da okun bir ucu size batıyor ve beni hiçmi hiç ilgilendirmiyor, zerre kadar umurumda değil
              doğru söylüyorsun
              sana ne?

              Yorum


                Ynt: Sakife Sonrası

                doğru söylüyorsun sana ne?
                hiç, ne olacak ki. sadece komik bildim o yüzden paylaştım. ya Bağdadi iftira atmış ya Ebu Hanife bu sözleri söylemiş. her iki durumda konu sizin işiniz.

                not: Ebu Hanife mudafaası ile ilgili mesajını sildim. yeni başlık açıp orada paylaşman daha iyi olacaktır.

                Yorum


                  Ynt: Sakife Sonrası

                  [quote author=Elmeddin date=1287550214 link=topic=8481.msg108005#msg108005]
                  resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi Hatib Bağdadinin "Tarihul Bağdad" adlı kitabının 13-cü cildinin 373-cü sayfasıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var: (ravilerin adı) ..... duydum ki, Ebu Hanife şöyle diyor: «Ebu Bekir Sıddıkın imanı ile Şeytanın imanı birdir. Ebu Bekir dedi: "ya Rabb" ve Şeytan dedi: "ya Rabb"» Elmeddin küstü mü küstürüldü mü? Forumda artık paylaşımlarını göremiyoruz.[/quote] Hatibi Bağdadi 1002-1071 Tarihi Bağdat eserinin yazarı, Şafii bir Muhadistir. İkmal Ayeti (Maide 3) 'nin Gadir günü indiğini ve İmam Ali'yi işaret ettiğini rivayet eden bir alimdir. Yukarıdaki rivayete gelince; çok enteresan kelimeler kullanılmış? Bu metnin devamında ne yazıyor, ona bakmak lazım. Ebu Hanife 700-767 Hanefi Mezhebinin 1. İmamıdır. Aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi Ebu Hanife; "Ehli Sünnet olmanın şartı olarak Ebu Bekir ve Ömer'i tüm Ashaptan uzak tutmak ve Osman'ı sevmek" gibi bir şart öne sürüyor. Yani Ebu Hanife'nin Halife Ebu Bekir hakkında olumsuz bir şey yazması tuhaf olur. http://www.velayet.com/index.php/topic,6779.msg46151.html#msg46151
                  http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                  Yorum


                    Ynt: Sakife Sonrası

                    nasil tuhaf olur ashaptan uzak tutmak gerekir demis ya

                    Yorum


                      Ynt: Sakife Sonrası

                      [quote author=selmancan date=1408286966 link=topic=8481.msg175000#msg175000] nasil tuhaf olur ashaptan uzak tutmak gerekir demis ya [/quote] Pardon, Uzak tutmak değil "ÜSTÜN TUTMAK" olacak. Hatırlatma için teşekkür ederim. Allah Aşkına, forumda alıntı yapmak ve sağlıklı paylaşım yapmaya çalıştığımız için hata yapıyoruz. Yazdıklarımızı kontrol edemiyoruz. Normalde Ben, yazdıklarımı 1 kez okumadan yayınlamıyorum. Ancak foruma girmekte ve mesaj yapmakta çok zorlanıyorum.
                      http://www.youtube.com/user/TarihinTozu/videos https://vimeo.com/user12861987/videos

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X