SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE
www.welayet.com sitesinde ihtilaflı konular konuşulup tartışılırken verilen kaynakların bazılarının verilen adreslerde bulamadığımdan dolayı böyle bir başlık açıp verilen kaynakların incelenmesi ve varsa bir yanlışın düzeltilmesi bu başlığı açma gereksimi hissettim.
Bu konuya iştirak etmek isteyen kardeşler den ricam benim burda ne şiayı ve şia alimlerini nede siteyi yalancı çıkarmak rezil etmek nede açıklarını yakalamak değildir amacım. İştirak etmek isteyen kardeşlerinde bunları göz önünde bulundurup öyle iştirak etmelerini önemle arz ederim.
http://www.velayet.com/index.php?top...54826#msg54826 burda Mikdat bin esved kardeşin 28 nolu mesajında verdiği kaynağı ilkin inceliyelim.
Bide buna ana kaynağından bakalım.
İbn-i Hazm el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eserinde bu rivayeti kayd etmektedir yalnız İbn-i Hazm bu rivayet için şunu beyan ediyor وهذا هو الكذب الموضوع yani bu rivayetin yalan olduğunu söylemektedir. Delil olarak şunu söyler bu rivayetin ravi silsilesinde adı geçen Velid ibni Cemaa adlı ravinin güvenilir olmadığını ve metruk bir ravi olduğunu yazmaktadır.
Bu ravi gerçekte metruk mu yoksa güvenilir birimidir ayrı bir konu asıl önemli olan İbn-i hazmın bu düşüncede olmadığıdır.
İbn-i Hazm'ın el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eserine ulaşmak isteyenler İslam Araştırma Merkezinde 039011 nolu demirbaş ve 297 53 HAZ M tasnihinde 1. katta Hadis bölümünde bulabilirler.
www.welayet.com sitesinde ihtilaflı konular konuşulup tartışılırken verilen kaynakların bazılarının verilen adreslerde bulamadığımdan dolayı böyle bir başlık açıp verilen kaynakların incelenmesi ve varsa bir yanlışın düzeltilmesi bu başlığı açma gereksimi hissettim.
Bu konuya iştirak etmek isteyen kardeşler den ricam benim burda ne şiayı ve şia alimlerini nede siteyi yalancı çıkarmak rezil etmek nede açıklarını yakalamak değildir amacım. İştirak etmek isteyen kardeşlerinde bunları göz önünde bulundurup öyle iştirak etmelerini önemle arz ederim.
http://www.velayet.com/index.php?top...54826#msg54826 burda Mikdat bin esved kardeşin 28 nolu mesajında verdiği kaynağı ilkin inceliyelim.
İbni Hazm, el Muhalla'sında, Cilt 11, Sayfa 224'te şunları kaydetmiş:
المحلى ج: 11 ص: 224 ( وأما حديث حذيفة فساقط لأنه من طريق الوليد بن جميع وهو هالك ولا نراه يعلم من وضع الحديث فإنه قد روى أخبارا فيها أن أبا بكر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبي وقاص رضي الله عنهم أرادوا قتل النبي صلى الله عليه وسلم وإلقاءه من العقبة في تبوك
(Ebubekir, Ömer, Osman, Talha ve Sa'd bin Ebu Vakkas, Tebük'te Rasulullah'ı öldürmeye kalktılar)
المحلى ج: 11 ص: 224 ( وأما حديث حذيفة فساقط لأنه من طريق الوليد بن جميع وهو هالك ولا نراه يعلم من وضع الحديث فإنه قد روى أخبارا فيها أن أبا بكر وعمر وعثمان وطلحة وسعد بن أبي وقاص رضي الله عنهم أرادوا قتل النبي صلى الله عليه وسلم وإلقاءه من العقبة في تبوك
(Ebubekir, Ömer, Osman, Talha ve Sa'd bin Ebu Vakkas, Tebük'te Rasulullah'ı öldürmeye kalktılar)
İbn-i Hazm el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eserinde bu rivayeti kayd etmektedir yalnız İbn-i Hazm bu rivayet için şunu beyan ediyor وهذا هو الكذب الموضوع yani bu rivayetin yalan olduğunu söylemektedir. Delil olarak şunu söyler bu rivayetin ravi silsilesinde adı geçen Velid ibni Cemaa adlı ravinin güvenilir olmadığını ve metruk bir ravi olduğunu yazmaktadır.
Bu ravi gerçekte metruk mu yoksa güvenilir birimidir ayrı bir konu asıl önemli olan İbn-i hazmın bu düşüncede olmadığıdır.
İbn-i Hazm'ın el-Mücella fî tahkiki ehâdîsi'l-muhalla adlı eserine ulaşmak isteyenler İslam Araştırma Merkezinde 039011 nolu demirbaş ve 297 53 HAZ M tasnihinde 1. katta Hadis bölümünde bulabilirler.
Yorum