Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

    O birisi hakkında bir geçiştirme bir bahanedir bu sözler. O birisi dünyaya nam salacak ve eserleri Asyadan tut balkanlara yayılacak ve İmam Humeyni veya dünümüzün Velayet-i Fakihi olan Ayetullah Hamanei tek bir söz söylemeyecek? Ya Ayetullah Humeyni veya Ayetulah Hamanei anlamadı, etmedi, bilmedi, yada birileri çok iyi anladı, etti bildi.

    Biz Ayetulah Hamanei ve İmam Humeyninin, Şia'nın alimi bildiğimiz bir çok alimi övdüğüne bizzat eserlerinde tanık olmuşuzdur. Dileyen görür. dilemeyen görmez. Ayrıca biz Ayetulah Hamaneinin Seyyid Kutup hakkında, Allame Tabatabainin Fahri Razinin Tefsiri Kebiri hakkında ki sözlerini de okuduk. Övdüklerini gördük. Peki o birini ki o dünyaya nam salmış onu gören olmadı mı? Ayetullah Hamanei veya Ayetullah Humeyni veya Mutahhari veya diğerleri farketmedi mi?

    Yorum


      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

      Biz Ayetulah Hamanei ve İmam Humeyninin, Şia'nın alimi bildiğimiz bir çok alimi övdüğüne bizzat eserlerinde tanık olmuşuzdur. Dileyen görür. dilemeyen görmez. Ayrıca biz Ayetulah Hamaneinin Seyyid Kutup hakkında, Allame Tabatabainin Fahri Razinin Tefsiri Kebiri hakkında ki sözlerini de okuduk. Övdüklerini gördük. Peki o birini ki o dünyaya nam salmış onu gören olmadı mı? Ayetullah Hamanei veya Ayetullah Humeyni veya Mutahhari veya diğerleri farketmedi mi?
      BERAATİ ZIMMET ASILDIR. Aleyhine bir şey dediklerini duydunuz mu? Eğer İmam Humeyni a.s. ve İmam Ali Hamanei Üstad Bediüzzamandan beri olun, onun eserlerini okumayın, o ehlibeyt mektebinin düşmanıdır diyorlarsa, inanmayan namert olsun.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

        bu kadar yayıldığını söylediğiniz şey o birisi dediğinizin değil o birisinin yolunu siziler gibi başka birilerine endeksleyenlerin cemaatidir.

        şianın alimlerini övebilirler doğrudur. sizin bu coğrafyadaki alimlerinizi övmüşler mi? mesela bizleri onlara bağlanmak konusunda mecbur kılmışlarmı? onu söyleyin.

        bediüzzamanın mücadelesi bu sünni ...EDİT... toplumun içinde bu malum zalimlere karşıydı. oysa ismini verdikleriniz ya tarihi şahsiyetler ya da daha yaşarken bile fikirlerini dünyaya duyurmuş kişilerdir. bediüzzaman hangi sürgünden, hangi, hapisten, tecritten fırsat bulup ta diğer islami hareketlere kendini tanıtacaktı veya onlardan haberdar olabilecekti?

        el insaf. bu kini biraz oyununa gelmek üzere olduğunuz bu sisteme ve onun piyonlarına yöneltin ki zihniniz açılsın. etrafınızdaki sis dağılsın.
        KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

        Yorum


          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

          Eğer İmam Humeyni veya Ayetullah Hamanei, O birinin eserlerini okumuşsa eserlerini ve kendisini övmüşse İNANMAYAN NAMERT OLSUN. Değilse demek ki onlar o birisi sıradan bir sünni alimdir.

          Yorum


            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

            o birisi sıradan bir sünni alimi ise ve bu toplumda ki küfri hareketin önüne set çekmişse elinden geleni yapmış ve hayatnını bu yolda harcamışsa niye düşman kesiliyorsunuz da zalimin dostlarına göz kırpıyorsunuz.
            KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

            Yorum


              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

              İnancımız Zalime ve zalimin dostunada göz kırpmamıza müsade etmez. İmam Hüseyin Mektebinin duruşu budur. Biz birileri gibi değiliz ki emir sahibi diyerekten Yezidi bile emir sahibi zannedelim.

              Yorum


                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                bizim sizinle ilgili görüşlerimiz buradaki eylemlerinizden dolayı şekillendi. sizin bizimle ilgili görüşleriniz o birisi diye tabir ettiğiniz Bediüzzamana bakışımızdan dolayı şekillendi. biz sizin başkalarına ve hatta bu zalimlerin kiralık kalemlerine dahi ılımlı yaklaştığınıza şahit olduk ma bediüzzaman böyle bir hakkı bile tanımadınız.

                bu yüzden bunu uzatmanın bir anlamı yok. siz doğru bildiklerinizle yaşayın, biz doğru bildiklerimizle yaşayacağız. en nihayetinde kimin doğru yolda olduğunu gösterecek olan Allah(c.c.) tır.
                KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                Yorum


                  Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                  bilindiği gibi Şii-Sünni bölünmesinin bir çok sebebi var. bunların en başlıcası ise imamet meselesidir. Şiiler imametin ilahi tayin ile olduğunu, Rasulullahın s.a.a 12 halifesinin a.s olduğunu ve bunların ilkininde -Kuran ayetleri ve mütevatir hadislere binaen- Hz. imam Ali a.s olduğunu söylüyor. ehli sünnet ise bir tayin olmadığını, hilafetin seçimle olduğunu ve ilk halifenin Ebu bekir olduğunu idda ediyor. Said Nursi bu olayı ele alıp incelerken şunları söylüyor:

                  Ehl-i Sünnet ve Cemaat der ki: "Hazret-i Ali (r.a.) Hulefâ-i Erbaanın dördün-cüsüdür. Hazret-i Sıddık (r.a.) daha efdaldir ve hilâfete daha müstehak idi ki, en evvel o geçti."

                  Şîalar derler ki: "Hak Hazret-i Ali’nin (r.a.) idi. Ona haksızlık edildi. Umumundan en efdal Hazret-i Ali’dir (r.a.)." Dâvâlarına getirdikleri delillerin hülâsası: Derler ki, Hazret-i Ali (r.a.) hakkında vârid ehâdis-i Nebeviye ve Hazret-i Ali’nin (r.a.) "Şah-ı Velâyet" ünvanıyla, ekseriyet-i mutlaka ile evliyanın ve tariklerin mercii ve ilim ve şecaat ve ibadette harikulâde sıfatları ve Hazret-i Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm ona ve ondan teselsül eden Âl-i Beyte karşı şiddet-i alâkası gösteriyor ki, en efdal odur. Daima hilâfet onun hakkı idi, ondan gasp edildi.

                  Elcevap: Hazret-i Ali (r.a.) mükerreren, kendi ikrarı ve yirmi seneden ziyade o hulefâ-i selâseye ittibâ ederek onların şeyhülislâmlığı makamında bulunması, Şîaların bu dâvâlarını cerh ediyor. Hem hulefâ-i selâ-senin zaman-ı hilâfetlerinde fütuhat-ı İslâmiye ve mücahede-i a’dâ hadiseleri ve Hazret-i Ali’nin (r.a.) zamanındaki vakıalar, yine hilâfet-i İslâmiye noktasında Şîaların dâvâlarını cerh ediyor. Demek Ehl-i Sünnet ve Cemaatin dâvâsı haktır.

                  Said Nursi, "Risalei Nur", Lemalar, 4-cü lema, 4-cü nükte


                  bunu söyleyen kimse Şiamıdır?

                  Yorum


                    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                    [quote author=Qom_u_aşk link=topic=10860.msg67315#msg67315 date=1262287878]
                    Said Nursi'den merak ettiğimiz şu ayetleri nasıl tefsir etmiş?

                    1- Maide 3,
                    2- Maide 55-56
                    3- Maide 67
                    4- Şura 23
                    5- Ali İmran 61
                    6- Ahzab 33
                    7- Maide 6
                    8- Bakara 189
                    9- Sa'd 26
                    10- Bakara 124
                    11- İsra 71-72
                    12- Hud 17
                    13- Bakara 180-182
                    14- Hud 12-13[/quote]

                    Yorum


                      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                      şia değildir elmeddin kardeş. biz de bunu ispat etmeye çalışmıyoruz. biz Bediüzzamanın masumluğuna da inanmıyoruz. görüşlerinden katılıp katılmadığımız yerler olduğunu daha önceki mesajlarımızda da belirttik.

                      biz sadece şuankinden daha beter bir toplumda daha beter zulümler altında elinden geldiğince mücadele etmiş olan ve bu halkın gündeminden İslamın kalkmasını engelleyen birinin emeklerini görmezden gelip bir yanlışından dolayı tüm çabalarının yok sayılmasını ve neredeyse tekfir edilmesini engellemeye çalışıyoruz.

                      geçmişin muaviyelerini ve yezidlerini diyelim ki iyi tanımamış olsa bile (ki biz bu tavrının nedeninin farklı olduğunu düşünüyoruz) bu devrin zalimlerini ve niyetlerini deşifre etmiş birinin en azından adının tam olarak yazılmasını hakketiğine inanıyoruz.

                      kimseyi bir şeye çağırdığımız yok. ama üzüldüğümüz nokta sırf bir iki süslü söz söyledi diye bu sistemin dostlarını dost edinirken düşmanlarını düşman edinmenin normalleşmesidir.

                      yoksa yukarıda yazdığımız gibi herkes düşündüğü ve amel ettiğinden sorumlu tutulacak. kimseyi değiştirmeye veya bir başka yöne çekmeye ne niyetimiz ne de gücümüz var.
                      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                      Yorum


                        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                        biz bu noktadan sonra ne yazarsak yazalım burdaki arkadaşların kindar yüzlerini görünce hibir sözün tesiri olmayacağını anlamış durumdayız.

                        bırakın ortak noktamız olan İslam İnkılabı ve velayeti fakih makamına bağlılığımız bizleri bir arada tutsun. bu konu bizlerin anlaşabileceiği bir konu değil.
                        KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                        Yorum


                          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                          [quote author=hatt-ı imam link=topic=10860.msg116777#msg116777 date=1296555872]
                          şia değildir elmeddin kardeş.[/quote]
                          tamamdır abim. fakat soruyu sormamın nedeni bazı kardeşlerimizden ve abilerimden "Said Nursi Şiidir fakat takiyye etmiştir" şeklinde bir söz duyduğum içindi.

                          biz de bunu ispat etmeye çalışmıyoruz. biz Bediüzzamanın masumluğuna da inanmıyoruz. görüşlerinden katılıp katılmadığımız yerler olduğunu daha önceki mesajlarımızda da belirttik.
                          görüşlerine katılıp katılmamak derken abi en büyük ve en önemli noktadakı görüşü ortada. bu davada Ehli sünnet haktır diyor. yani imam Ali a.s -haşa- 4-cüdür ve bazı kimseler imamdan a.s üstündür.

                          biz sadece şuankinden daha beter bir toplumda daha beter zulümler altında elinden geldiğince mücadele etmiş olan ve bu halkın gündeminden İslamın kalkmasını engelleyen birinin emeklerini görmezden gelip bir yanlışından dolayı tüm çabalarının yok sayılmasını ve neredeyse tekfir edilmesini engellemeye çalışıyoruz.
                          abim, biz burada kimseyi tekfir etmiyoruz, böyle bir niyetimizde yok. fakat şu gerçek ki, "Said Nursi diğerlerine nispetle Ehli beyte a.s daha yakın olmuştur" sözünün bir dayanağı yoktur. çünkü hiç bir konuda Ehli sünnet çizgisinden ayrılmış değil. aksine Ehli sünnete uygun görüş bildirmiştir. aynen hilafet meselesinde de olduğu gibi. hal bu iken "Said Nursi diğerlerine nispetle Ehli beyte a.s daha yakın olmuştur" sözünü söylemek doğrumudur?

                          geçmişin muaviyelerini ve yezidlerini diyelim ki iyi tanımamış olsa bile (ki biz bu tavrının nedeninin farklı olduğunu düşünüyoruz) bu devrin zalimlerini ve niyetlerini deşifre etmiş birinin en azından adının tam olarak yazılmasını hakketiğine inanıyoruz.
                          benim şahsen Said Nursi hakkında pek fazla bilgim yok. devlete karşı nasıl olmuştur, kürt partisi iddaları ve s. doğrumudur, değilmidir bilmiyorum ama ortada olan gerçek Said Nursinin Kuran tefsiri yazmış ve bazende Cifre dayanarak tefire kalkışmış bir alim olduğudur. başka ehli sünnet alimlerinden ayrıldığı nokta ise Mevlana, ibni Arabi ve b. gibi tasavvufi bir görüşe sahip olmasıdır

                          kimseyi bir şeye çağırdığımız yok. ama üzüldüğümüz nokta sırf bir iki süslü söz söyledi diye bu sistemin dostlarını dost edinirken düşmanlarını düşman edinmenin normalleşmesidir.

                          yoksa yukarıda yazdığımız gibi herkes düşündüğü ve amel ettiğinden sorumlu tutulacak. kimseyi değiştirmeye veya bir başka yöne çekmeye ne niyetimiz ne de gücümüz var.
                          abi her kes kendi adına ve hangi akidede olduğu bakımından sorumludur.

                          Yorum


                            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                            [quote author=hatt-ı imam link=topic=10860.msg116778#msg116778 date=1296556009]
                            biz bu noktadan sonra ne yazarsak yazalım burdaki arkadaşların kindar yüzlerini görünce hibir sözün tesiri olmayacağını anlamış durumdayız.

                            bırakın ortak noktamız olan İslam İnkılabı ve velayeti fakih makamına bağlılığımız bizleri bir arada tutsun. bu konu bizlerin anlaşabileceiği bir konu değil.[/quote]
                            abim, inanın bende ihtilaftan yana değilim ama merak ettiğim ayetlerin tefsiri idi.

                            Yorum


                              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                              Mufazzal kardeşime sistemle ilgili yazıları siliyorsunuz sistemle sorununuz yok demeniz büyük haksızlık..

                              "şianın alimlerini övebilirler doğrudur. sizin bu coğrafyadaki alimlerinizi övmüşler mi? mesela bizleri onlara bağlanmak konusunda mecbur kılmışlarmı? onu söyleyin."

                              bunun cevabını size özelden göndereyim kardeşim..

                              şimdi buraya kadar yazılanları okudum.. ve ayrıldığımız noktaların neler olduğunu gösterme eğiliminde olduğumuzu gördüm..

                              Biz şiaya düşman olduğu ve yazılarının hala risalelerde bulunup insanları şia konusunda attığı iftiralarla bize karşı yetiştirdiği yanılttığı için Said Nursiye karşı çıkıyoruz sevmiyoruz.. Ve sisteme olan düşmanlığı, zulüm görmesi elbette takdire şayandır bunu inkar etmiyoruz hiç bir arkadaşım da itiraz etmedi. Bunu inkar etmek ayrı zulüm olur.. Ancak her tağuti rejime düşman olan bizim dostumuz olacak ya da onun biz şianın kırmızı çizgilerini çiğneyebilir onu görmezlikten gelelim diyecek halimiz yok. Bunu bizden bekliyor olmanıza şaşırıyorum..

                              Siz hangi şiinin şiaya sapık muaviyeye hz. diyen birini sevmesini bekleyebilirsiniz. Bunu anlamakta güçlük çekiyorum.. İmamet inancı bizim için temel kriterdir. İmameti farklı yorumlayabilir, günümüzdeki yöneticileri yezid değil uzlaşmak zorunda gördüğü muaviye gibi görebilir, takiyye yapabilir.. Velev ki bunların hiç biri olmaz sevebilir de.. Biz onları hasta görür düzeltmeye çalışırız..

                              Ama zamanın zorbalarına karşı çıktı diye Ehlibeyt konusunu ıslahı ve tevili mümkün olmayacak şekilde saptıran imameti siyesi hırs diye anlatan ve insanları yanıltan şiaya karşı kinlendiren birini sevmemizi hoş görmemizi lütfen artık beklemeyin..

                              Biz de sizden bunları görmenizi beklemiyoruz. Yani Said Nursi sevdasından vazgeçmenizi, onun şia ve Ehlibeyt hakkında yakışıksız ifadelerini görüp incinmenizi, Ehlibeyt düşmanlarını temize çıkardığı yerlerde, günümüzde şiilerin tağutu tanımayanlarına baktığınız gibi bakmanızı elbette beklemiyoruz.. Bu konuları Rabbimize havale eder ortak tabi olduğumuz velayeti fakihe bağlanmamızı nimet bilir sevgimizi sürdürürüz..

                              Hatta hatta sizin risaleleri ve yazarını seven biri olarak Velayeti fakihe bağlı birileri olarak nurcuların aralarında bulunmanız da bizim için bir nimettir. ki bu sayede risalelerden kaynaklanan şia ve inkılap düşmanlığını ola ki oralarda azaltabilirsiniz.. Bunda muvaffak olmak için size dua da ederiz..

                              ama bu sitede şia düşmanı Ehlibeyt saptırıcısı birinin bize takdim etmeniz reklamını yapmanız bizim teberramıza zıttır. Biz Said Nursi'den risalelerde bizler ve Ehlibeyt için yazmış olduklarından ve Ehlibeyt düşmanlarına yakınlığından dolayı teberri ediyoruz.. Bu furuu dinimizdendir. Ha eğer zalimlere karşı dik durmuşsa o Allah ile arasındaki bir husustur mükafatını biz veremeyiz Ehlibeyte bağlı olmadan zulme baş mı kaldırılırmış takdir Allah'ındır gerekirse ödül verir gerekirse ceza.. O kullarına karşı çok merhametli ve şefkatlidir. Sınır koyamayız.. bz kendi geleceğimizden emin miyiz ki.. onun acıması olmasa ne oluruz?..

                              ben daha önceden Seyyid Kutup ve Mevdudi okuyan Hasan El benna ile cuşu huruşa glen ekoldendim. Ve hiç bir dönemde Said Nursiye karşı bir muhabbetimiz ondan yöntem ya da bilgi aldığımız olmadı. Kendimi ve İslamı bildim bileli Seyyid Kutubu tanıdıktan onun yoldaki işaretlerini okuduktan sonra Sn. Nursiye hep karşı çıktım.. Risale okurlarıyla hep tartıştım.. Onlarda da sizin bazı cahil şiilerden yakındığınız sisteme iyi bakma hali vardı. Biz Seyyid Kutuptan Tağut kelimesini öğrendikten sonra sisteme sevgimiz bitti, ama nurculara sorardık onlar tağut kelimesini müstekbir mustazaf kelimelerini hiç bilmezlerdi.. Bunu görünce bizim Sn. Nursi ve Risalelerine karşı hiç bir sevgimiz kalmadı.. Siz sisteme karşı olabilirsiniz ama bu Kur'an'i ve kavramsal olmadığı sürece bu karşı oluş sadece sizinle sınırlı kalır. Bakın Seyyid kutup kavramsal ve sistemsel ve Kur'an'i baktığı için Mısırda yaptığı çalışmalar meyvesini veriyor gibi.. Ama türkiyede nurcuların haline bakın..

                              Ayrıca Said Nursinin yaşadığı dönemlerde başka baş kaldıran yoktu diyorsunuz bu doğru bir değerlendirme dğil. Gözleriniz Sn Nursi sevgisiyle öyle büyülenmiş ki başkasını göremiyorsunuz. Halbu ki Şeyh Said de bu sisteme baş kaldıran hatta bu konuda teşkilatlanan biri idi ama Said Nursi siyasetten Allah'a sığınırım dediği için ona destek bile vermedi. Eğer verseydi belki de şu anda sn Nursinin düşman olduğunu söylediğiniz sistem ayakta kalamayacaktı..

                              yine aynı dönemlerde Kurulan Fedailer hareketi içinde sisteme düşman olan ve Sünni İslami devlet peşinde olan gönülllülerin bulunduğu ve canlarını bu uğurda feda ettikkleri bir hareketti..

                              Yine Süleyman Hilmi Tunahan bu gün eğer meşhursa o da sisteme baş kaldıran bir yapısı nedeniyle idi.. Bu değerlendirmeleriniz çok yanlı..

                              Gördüğünüz gibi biz olaya mezhepsel bakmıyoruz.. Bizim baktığımız Ehlibeyt hakikati açısından.. Said'in Ehlibeyt mektebine vurduğu darbe kadar ne Seyyid kutup ne mevdudi ne de şeyh said vurmamıştır..

                              Hz. Humeyni ya da Hamanei'nin hatta aynı dönemde yaşayan Nevab Safevi'nin (ki mücadelesi Said Nursi'ye benzeyen yönleri olan bir aksiyondur) Sn Nursi hakkında bir açıklamalarını görmüyoruz.

                              Oysa bu üç isim başta olmak üzere tüm Şia büyükleri dünyanın her neresinde olursa olsun bir İslami mücadele olduğunda şii olsun sünni olsun ayırmadan desteklemektedirler hakkında açıklama yapmaktadırlar.. Buna bigane kalmamaktadırlar. Çünkü şianın hiç bir olaya bigane kalması adetinden değidlir. Çünkü tevella ve teberrası bu anlama gelir. Tevellası gereği sünni de olsa zulme baş kaldıran her hareketi desteklemişler insanları oraya yönlendirmişlerdir bunlar..

                              Ama bunların Said Nursi hakkında hiç bir açıklama yapmamaları, bu hareketi kesinlikle onaylamamaları ve bizim gibi bakmaları anlamına gelir. Aleyhte bir şey demişler mi dememişlerse beraeti zımmet asıldır diyorsunuz.. bu doğru ama burada kullanım yanlıştır.. kendisiyle batıl kastedilen bir doğrudur..

                              Çünkü hakkın yanında olan şianın Said Nursi için övgüler dizmemesi akıllara soru işareti getirir. Aleyhte açıklamalar yapmamışlardır demeniz de bunu gidermez. Çünkü kendileriyle fiili bir düşmanlığı olmadıkça Ehlibeyt mektebi liderleri vahdet ve günümüzde bir şeyler olabileceği düşüncesiyle hata yapanları kınamayı beyan etmemektedirler. Fiili çatışma oldukları vahhabiler hakkında bile çok zor durumda kalmadıkça beyandan bulunmayan bu Mazlumiyet sözcülerinin Said Nursi hakkında açıklama yapmamaları onu onayladıkları anlamına gelmez..
                              En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 02.08.2020, 00:46.

                              Yorum


                                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                                İnsafa ne kadar ihtiyacımız var. Üstad aynen 4. lemada diyor, İmam Ali Ehlibeytin mümessili olması hasebiyle diğerleri ile asla kıyaslanamaz. Yani aslında Üstad Bediüzzaman İmam Alinin bütün sahabeden daha faziletli olduğunu belirtiyor.

                                Sözün zamanı, mekanı, konumu çok önemli. Üstad Bediüzzaman Risaleleri neşrederken, ben dersimi İmam Aliden aldım, ben dersimi İmam Zeynül Abidinde, İmam Caferden aldım dediğinde, emevi sünnileri Üstadı bu yüzden test etmeye çalışıyor, o tür soruları bilerek soruyor, Üstadın asıl maksadını öğrenmeye çalışıyorlardı ki, onu sünni toplumda bir şii diye tanıtıp, Risalelerinin yayılmasını önlesinler, onu tecrit etsinler.

                                Üstad Bediüzzaman rabbani bir alim olduğu için, İslamın aslı, temeli tehlikede olduğundan, mezhebi farklılıkları söz konusu ederek vakit geçirilecek zaman olmadığını bildiği için, vahhabilerin fitnelerinden sakınmak için, risalelerde sizlerin hoşuna gitmeyecek tarzda gördüğünüz muaviyeye hazreti filan demiştir. O muaviyeye hazreti demek için yanıp tutuşmuyordu. Zaman, zemin, konum, muhataplar, hepsi Üstadı bir kaşık suda boğacak şekilde bekliyorlardı. Ne deseydi, ne demesini beklerdiniz üstaddan.

                                Size göre müşriklerin işkencesi ile Rasulullaha küfreden, putlarına inanan, aslında kalben inammayan Ammar Bin yasir de demek ki putlara inanmış ve gerçekten Rasululaha sözmüş olmalı, öyle değil mi?

                                Aslında Üstad Bediüzzamanla uğraşmanın bireysel anlamda bir anlayamama boyutunda olduğuna inansak, mesele değil, kişi anlama anlamaz, ne yapalım der geçeriz.

                                Yalnız bizim anlayamadığımız şeyler var gibi. Özellikle rejime, rejimin kurucusuna, islamın azılı düşmanlarına karşı kimsenin öylesine bir kini husumeti yokken, Bediüzzaman düşmanlığı körükleniyor gibi. Neden acaba?

                                Acaba rejime entegre olma yolunda şiiler mi var. Bundan endişeliyiz ciddi ciddi. Acaba bunların etkileri mi gelip bizim kardeşlerimizi bulmakta acaba diye düşünmeden edemiyoruz.

                                Zamana dikkat edin ki, İslam dünyası emperyalizme karşı mücadele ile kaynıyor, bizim kardeşlerimizin hedef tahtasına koyduğu isme bakın. Ömrünü islamı müdafaa etmek için harcayan Üstad Bediüzzaman Said Nursi.
                                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X