Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

    evet karamanın söyledikleri daha yakındır ve yıllardır bize sahabeye sövüyor diyenlerin iddialarına tokat gibi çarpmaktadır...ama tabiki o da benim üstadım olamaz...yani saide göre karaman iyidir diyoruz yoksa karamanın talebesi olmayacağız.

    Yorum


      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

      sözleri yakın olanın yakın olduklarından uzak durmanı Allah nasip etsin.
      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

      Yorum


        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

        bizim konumuz şu an siyaset değil ki ve bizde burda türkiyedeki siyasi düzeni savunmuyourz ki...karamanın fetvası saidinkinden bin kat daha uygun ve güzel dedik ve öyle...konu şimdi cumhuriyet falan değil...

        said batıl olan cumhuriyete karşı idi ama bu onu hak yapmaz o da cumhuriyet gibi batıldır...bizim üstadımız değildir...

        İSLAMİ DÜZEN İÇİN İLK ÖNCE DOĞRU İSLAMİ BULMAK GEREKİR.MUAVİYEYE HAZRET DİYEN ADAM İSE DOĞRU İSLAMDA DEĞİLDİR.

        Yorum


          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

          Said'in zamanın yezidine yezid demesi karşısındaki Hüseyni işaret ettiğinden ya da karşıdaki Hüseyene iman ettiğinden değil kendisi içindir.

          Risalelerini ve kendisini koyar karşısına..

          doğu da müjdelediği med zehra planıdır. yoksa İran İslam İnkılabı değildir..

          eğer öyle olsaydı şiaya bu denli düşmanca saldırmazdı.. siyasi emelleri doğrultusunda yapmayacakları hç bir kötülük yoktur demek ne demek?..

          bunu demesi için ona ne zorunluluk vardı..

          siyasi sistem ona baskı yapıyordu ona boyun eğmeyen birisi hiç bir gücü olmayan halkın baskısına mı boyun eğdi..

          bu gün nurculara baktığımızda hatta tüm bir sünni dünyaya baktığımızda şia hakkında bu ayırımı yaparlar.. şia ameli ve siyasi olarak ikiye ayrılır derler. şiaya siyasi sapık aşırı fırka derlerken caferiliğe ameli ve mutedil derler.. bu cehalet saidde aynen vardır..

          yine İmam Ali a.s. ile ilgili rivayetlerin çok oluşunu İbrahim canan diyor ki:

          İmam Ali a.s.'ın fazileti ile ilgili rivayetlerdiğer 3 halifenin toplam faziletinden çok daha fazladır. Ancak bu onun diğer üç halifedn üstün oluşu anlamına gelmez. Peygamber Ali a.s.'ın karşılaşacağı fitne olayları nedeniyle onu savunmuş ve sahabeye tanıtmıştır. Üç halife içn böyle fitne hareketleri olmamıştı dolayısıyla onlar hakkında o kadar fazilet sıralamaya gerek görmemiş peygamber..

          böyle diyor İbrahim Canan kütübü sittede.. O zaman dikkatimi çekmedi. Bu gün bu başlık altında saidin yazdıklarına baktığımda aynı savunma onda da var!..

          halk hiç bir zaman Ebubekir mi Ali mi faziletli derinlemesine bilgi sahibi değildir ve olmamıştır bu konu sadece bilgili bir kaç kişiyle sınırlıdır. ki bunlar da halk üzerinde saide baskı kuracak kadar bir ortam oluşturamaz.. oluşturmamıştır da.. varsa bunun kayıtlarını gösterin..

          Said nerede Şia ve Ehlibeyti savunduu için baskıya maruz kaldı da sonra geri adım atıp takiyye yaptı..

          siz bu konuda yanılıyorsunuz...

          hem saidin ben bir kaç kitabını okudum ve küçüklüğümden beri said severlerle iç içeyim.. sürekli tartışırız.. eğer onu tanımak için tüm kitaplarını defalarca okumak şart diyorsanız o zaman tanımadım. yukardaki yazımı şifahen yazdım ve hepsini de yazmadım bildiklerimin... hala tanımadığımı iddia ediyorsanız buyrun bize izah edin.. Said nerede inkılabı müjdelemiş?.. şiayı nerede savunmuş

          risaleleri okuyan birisi 12 imamı sayabilir mi onalra ulaşabilir mi? Ehlibeytin 4 mezhepden üstün olduğunu , Ehlibeyete uymadıkça 4 mezhep sahiplerinin bunları bırakmadan kurtulamayacağını anlar mı?

          siz şiayı tanımasaydınız risaleleden Ehlibeyti bulabilir miydiniz.. samimi soruyorum?..

          Yorum


            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

            taleban ve selefiler abd ile savaştıklarını ve islam devleti kurmak için çalıştıklarını söylüyorlar.. şimdi bunlar ideal mi?..

            Yorum


              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

              selefilerde şeriat devlati istiyor onlar da mı hak ?

              Yorum


                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                öncelikle ben şiayı tanımasıydım risaleden şiayı şimdiki gibi tanıma fırsatı bulamazdım. bunu inkar edecek değilim. ama şiaya düşman da olmazdım ve hatta bu topraklar üzerinde şianın tahrif edilmiş hali aleviliğe bile hüsnü zanla bakardım.

                Bediüzzaman bu sisteme karşı Hüseyni bir tavır geliştirmemiş olsaydı kendisi için neden mücadele etsindi? ün için mi, şan, şöhret, para, mevki ne için? bu sistem kurulmadan önceleri zaten tanınmış biri olan ve hertürlü maddiyatı istediği anda elde etme ihtimali olan Bediüzzaman ne o dönemde maddiyata ne de bu sistem içinde maddiyata ve maddi hislere temayül etmemitir. mücadelesinin temeli İmanı küfre karşı korumaktır.

                Bediüzzamanın mücadelesi ve fedkarlığı olmasaydı bu topraklar üzerinde yetişen neslin İmanla ilişkisi nasıl olurdu siz bana açıklayabilirmisiniz? üstelik varolan tarikatler ve cemaatler tamamen sisteme teslimi silah eylemişken? "Kader ise bizi neden tam bir tesnüdle tam bir Hizbullah olamadınız diye onların eliyle tokatlamış şefkat eetmiştir" diyen biri mücadelesini bile tam istediği noktada görmeyen biri bu sitemle niye kendisi için uğraşsın ki?

                sünni olan Osamanlıya karşı hele hele bazılarının cennetmekan bildikleri Abdülhamit'e karşı mücadele ederken tımarhaneye bile atılan, ondan sonra ittihat ve trekkiye karşı mücadele eden ve idamla yargılandıktan sonra sizinde sürekli kullnadığınız "zalimler için yaşasın cehennem" diyen, daha sonraki sistemlerin tümüyle sırf İslami olmadıkları ve İmana karşı savaş açtıkları için savaşan ve "tebeddülü esma ile hakaik tebeddül etmez" diyerek küfrü hangi renge bürünürse bürünsün tanıyan biri hak için değil de kim için mücadele edecek?

                doğuda müjdelediği med zehra değildir. söze dikkat edin bir kurumdan değil nurani zatlardan bahsediyor ve bu zatların bidalar zulümatını yıkacağını söylüyor. üstelik bu yorumu bizler onun talebelerinden dinlemişiz ve yukarıda yazdığım sözleri işitmişiz. şimdi siz çıkıp farkılı yorumlarsanız bu sizin önkabullerinizle alakalıdır.

                ehli beyt le ilgili düşüncelerimizi ve Bediüzzamanın bu kouya bakışı ile ilgili görüşlerimizi daha önce de aktardığım gibi Mehmet abi yazmış zaten. neye katılıp katılmadığımızı oraya bakarsanız görürsünüz. Bediüzzaman Safevilerle tarih boyuunca savaşmış olan ve bu sebeple osmanlı tarafından şia düşmanlığı genlerine işletilmeye çalışılmış olan bir toplumda, o topluma indirilmek istenen son darbeyle (imansızlık) mücadele ediyordu. Allah'ı Resulü, kitabı unutmuş olan ama alevilere olan kinlerini unutmamış olan bir toplumda yapabileceğini bizler yaptığını düşünüyoruz ki onun attığı bu tohular sayesinde bu memlekette İman savunulabilmiş ve hatta bizle İnkılabı onun öğrencileri sayesinde tanımışız.

                Bediüzzamaının hayatını tam olarak bilmediğinizi yukarıda yazdıklarınıdan çıkardım. mesela sürgündeyken rusların esiri olmamıştır. 1. dünya savaşında esir düşmüştür. ve daha bir çok şey.

                tartışmayı buraya çekmemin sebebi aynı konuları değil İçinde Allah, Kuran, Resulullah ve Ehl-i beyt sevgisi olmayan birinin bu tür bir mücadeleyei ömrü boyunca verip veremeyeciğini anlamaya çalışmaktır. ama bir ricam var sevmediğiniz insanları sevenlerle tartışırken saygılı olun ve adlarının tümünü kullanın. yoksa bir süre sonra karşı tarafın sizlere olan saygısı azalır ve hakikati bilmiyorsa da öğrenemez. mesela sizin alim dediklerinize biz (haşa) babamızın oğluymuş gibi hitap edersek neler hissedecekseniz bizim de aynı hissiyata kapılma olasılığımızı düşünün.
                KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                Yorum


                  Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                  [quote author=Qom_u_aşk link=topic=10860.msg116722#msg116722 date=1296504341]
                  taleban ve selefiler abd ile savaştıklarını ve islam devleti kurmak için çalıştıklarını söylüyorlar.. şimdi bunlar ideal mi?..
                  [/quote]

                  [quote author=Musavi link=topic=10860.msg116724#msg116724 date=1296504773]
                  selefilerde şeriat devlati istiyor onlar da mı hak ?
                  [/quote]

                  bu saydıklarınız kendilerinden olmayan müslümanlarla savaşıyorlar. zalim düzenlere zerre kadar zararları dokunmamış hareketler. bu sitede birçok defa karşılaştığım gibi başkalarını tekfir edip zalimlerin ekmeğine yağ sürüyorlar.

                  safeviler de aksine saltanat için şia diyorlardı. bunu ben size soruyorum onlarda mı hak?
                  KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                  Yorum


                    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                    komunistler de davaları için tüm hayatlarını feda ediyorlar hak mı oluyorlar o mantıkla...

                    safevi döneminde yaşasaydım onların yanında olurdum...tabiki hataları vardır

                    Yorum


                      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                      [quote author=Musavi link=topic=10860.msg116729#msg116729 date=1296506271]
                      komunistler de davaları için tüm hayatlarını feda ediyorlar hak mı oluyorlar o mantıkla...

                      safevi döneminde yaşasaydım onların yanında olurdum...tabiki hataları vardır
                      [/quote]

                      davanın kökeninde ne var ona baktın mı hiç? senin bu söylediğini herkes herkese söyleyebilir ve bununla birbirini suçlayabilir?

                      safevi döneminde yaşasaydın demekki ehl-i beyt sevgisini saltanat için kullanabilrdin öylemi? bu mantıkla osmanlı saltanatını niye eleştiriyorsunuz ki? ha onların tahtı ha öbürlerinin tahtı. hilafet yine hak edenin elinde olmayacaktı ki?
                      KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                      Yorum


                        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                        saltanat için kullanırdım demedim sonuçta sunni osmanlı, şii safevi...safeviler hakka daha yakın..şiler bugunkü gücünüde safevilere borçludur safeviler isna aşeriyeyi yok olmaktan korudular yoksa ismaililer gibi yok olma sınırına gelebilirdi bu mekteb...

                        Yorum


                          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                          [quote author=Musavi link=topic=10860.msg116731#msg116731 date=1296506928]
                          saltanat için kullanırdım demedim sonuçta sunni osmanlı, şii safevi...safeviler hakka daha yakın..şiler bugunkü gücünüde safevilere borçludur safeviler isna aşeriyeyi yok olmaktan korudular yoksa ismaililer gibi yok olma sınırına gelebilirdi bu mekteb...
                          [/quote]

                          yani zulmün rengi bizimkine yakınsa yaşasın zalim öyle mi? o zaman Bediüzzamanın izlediği siyaseti neden eleştiriyorsunuz. o da öyle davranmasaydı bu topraklarda İman hakikati kalmayacaktı.

                          Ayrıca şia bugünkü gücünü Allah', Resulüne, Ehl-i beyte ve İran İslam İnkılabına borçludur. herhangi bir şaha değil. öyle olsaydı İmam Humeyni 2500 yıllık şahlık rejimini (içinde safeviler de var) yıktığını söylemezdi.
                          KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                          Yorum


                            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                            ben said nursiyi eleştirme sebebim onun hak mektepte olmaması...

                            safeviler olmasaydı mektep yok olacaktı...fatımı devleti çökünce mısırda şii kalmadı çok şükür safevi devleti mektebi korudu...zulumlerini savunmam ama hakka hak derim...

                            Yorum


                              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                              o zaman şöyle diyelim Ebu bekir, ömer , osman olmasaydı ve yaptıkları fetih hareketleri olmasaydı İslam kalmayacaktı. ayrıca muaviye emeviler başka memleketleri fethetmeseydi İslam oralara yayılmayacaktı.

                              KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                              Yorum


                                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                                Ehlibeyt ve zamanın imamı tanıtılmadan siz imanın kurtulacağını ve kurtulduğunu mu sanıyorsunuz? bu topraklarda Ehlibeyt zaten bilinmiyordu Saidden sonra da bilinmemeye devam edildi. O bunu pekiştirdi.. Hatta tüm gayretlerini sünniliğin çelişkilerini örtmek Ehlibeyte karşı sünniliğin tutarsızlıklarını açıklamaya ve tutarlı göstermeye çalışmak mı imanı kurtarmak..

                                bir insana Allah'ın varlığını ispatlamak beyhude bir davranıştır.. Çünkü Kur'an'ın bildirdiğine göre bir insanın Allah'ı inkar etmesi mümkün değildir. Allah inancı insanın genlerine yazılmıştır adeta.. Kur'an buna inanmıyorsanız denizde dalgalara tutulmuş insanın örneğini düşünün o Allahtan başkasında mı yardım diler ama karaya çıktığında yine ona eşler koşar diyerek insanın hakikatini anlatmaktadır..

                                Bence Said o dönemlerde dünyadaki inkılapçı uyanış için yeni devlet tarafından kullanılmıştır. Çünkü aynı dönemde Radikal islamın Pakistan ayağında Mevdudi Mısır ayağında Seyyid Kutup vardı. Türkiyede de belki birileri vardı ama Said gibiler onların önünü kesti..

                                Sanki insanlar gerçekten Allah'ı inkar ediyorlarmış gibi İslam savunmayı Allah'ın varlığını ispata edeksledi.. Böylece aslında tüm Peygamberlerin gönderilme hedefi olan Tağutu tanımlamak onu tanıtıp insanları ondan uzaklaştırmak gibi bir bilinçle yetiştirmedi. Tağuta karşı insanların sadece kopmaz kulp olan Ehlibeyte zamanın imamına biat etmeleri olduğunu anlatmadı..

                                Risaleleri okuyan birisi asla Tağutu tanımlayamıyor, Ehlibeytin kimler olduğu hususunda net fikir edinemiyor hele hele 12 imamı ve zamanımızda 12. imam Mehdi a.f.'in imameti yürüttüğünü ve ona biat etmemizin imani bir şart olduğunu öğrenmesi imkansız..

                                Tersine bu inancı günümüzde temsil eden ve dünyaya yaymaya çalışan şia hakkında risalelerdek düşmanca kin ve nefretten sebebiyle düşmanlık oluşuyor..

                                Şianın sünni kaynaklardan gösterdiği deliller karşısında zor durumda kalan sünniliği Said güya düzlüğe çıkarıp onu savunmaya çalışıyor..

                                bırakn biz şiayı Ehlibeyti anlatsın demiyoruz ama hiç olmazsa düşmanlık aşılamasın ve yanlış bilgi aktarmasın.. bizim mektebimizi anlatacak her devirde alimlerimiz olmuştur.. Said gibilerine muhtaç olmamışızdır Elhamdülillah..

                                Sizin hocalarınız Saidin öğrencileri konumundaki insanlar bizzat risalelerden İnkılabı tanıdıklarına da inanmıyorum. Bunlar inkılap olduktan sonra bunu incelemiş ve Ehlibeyti bu yolla tanımış ve kendilerini kurtarmış insanlar.. Ehlibeyte sarılmakla..

                                Ama aynı şeyi Said için düşünemiyorum.. Said zamanın imamına biat etmemiştir.. Çünkü onun yaşadığını kabul etmeyen sünni inancı savunmaktadır..

                                Yine Peygamber s.a.a.'ten sonra hilafet ilk üçünün hakkıydı diyerek imameti inkar etmiş birisidir.. Böylece o başkasını değil kendisni bile kurtaramamıştır.. Rabbim hesabını kolay etsin.. Bizim onu sevmememiz bu nedenlere dayanmaktadır.

                                Kur'an ve hadislerde geçen Ehlibeyte delil olan ayetleri çarpıtarak hatta yanlış meal vererek şiaya değil sünniliğe delil olacak şekilte tefsir ve tahrif etmiştir.. Şu an şia hakkında cahil bir sürü neslin beslenme kaynağı risalelerdir.. Eğer siz şu an inkılaba bağlı iseniz bu risaleleri okuma değil onları terketme sayesinde olmuştur..

                                Zamanın yezidlerine Hüseyn gibi namaz kılarak onun gibi ayaklara mesh ederek ve bunları anlatarak onun gibi İmameti yaymaya çalışarak ancak karşı çıkabilirsiniz.. Ehlibeyte değil risalelere çağırırsanız insanlar Mehdi olarak İmam Zaman a.f.'i değil risaleleri ya da Saidin kendisini anlıyorlarsa bunların yazarının hiç suçu yok diyemezsiniz..

                                Ebu Hanife de Zamanın zorbalarına baş kaldırdı. Ama İmam Muhammed Bakır a.s. onların dini meseleleri açıkladıkları için bu yetkiyi kendilerinde gösterdikleri için insanlar imametten koparan dinin düşmanları olarak insanları saptırdıklarını söyledi.. İnsanları Allah'ın dininden alı koyduklarını ifade etti. Dediki bunlar dini açıklamasalardı insanlar evlerine gidecek camiye gelecek ve dinlerini öğreten kimse bulamayacaklardı. Ve bize gelecekler biz de kendilerine imametimizi açıklayacaktık.. ama bunlar insanları Allah'ın dininden alıkoyuyorlar diyerek kabe haremindeki süfyan es sevri ile ebu hanifeye işaret etmişti..

                                Said de böyle yapmıştır. İman kurtarma mücadelesi değildir onun davası.. Niyeti ve iddiası her ne kadar öyle olsa da..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X