Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

    ha ığdırda veya türkiyede şia alimleri var mıydı yok muydu konusunu şu an ığdırın tüm türkiyeye yetecek kadar her tarafa şia alimi yollamasının bereketinin sırf inkılapla olduğunu mu söylüyorsunuz? kökleri olmasaydı inkılap ne yapabilirdi. diğer illerimizde neden böyle bir etki yapmadı? Yani sırs Said Nursi'yi kurtaracağız diye şia ve Allah'ın hak ilkelerini bozmayalım lütfen.. Allah her kavimde her zaman iyiliği emr kötülükten sakındırcak bir topluluk bulunacaktır demiyor mu?.. Bu durumdan türkiye, Saidli dönemlerde neden mahrum kalsın.. Bunlardan kastın Said'in olmadığı kesindir. Çünkü kendisi Ehlibeyt düşmanı ve bulandırıcısı katı bir sünnidir. Elmeddinin dediği gibi diğer sünnilerden hiç bir şekilde ayrılmamış Ehli sünnet akidesini batıl değil şia batıl diye bir sürü tahrifatlarda bulunmuştur.. Bunlar ayet bile olsa bunları tahrif etmiştir sırf sünnilik hak görünsün diye.. Çok şey söylemeyebilirdi şia hakkında kimse burda şia üstün görünüyor bunu bir anlat bakalım diye boynuna onun silah dayamadı.. onun mücadele alanı sisteme karşı idi. neden şiaya düşman oldu ki..

    Onun Ehlibeyti seviyor görünmesini daha önce açıkladık.. her kesimi seviyor o anlamda. sebebi ise onları kazanıp kendisine çekebilmek için.. yoksa onları hak gördüğünden değil.. Said'in Ehlibeyt kapsamına kendisini ve sünni tarihi büyüklerini dahil etmesi Ehlibeyt taraftarı olmayı kendi gurubu içn Ehlibeyti kullanmaya kalktığının en büyük ispatıdır...

    Yorum


      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

      qumu aşk kardeşim, Üstad bediüzzaman hakkındaki bu nakıs, eksik, yanlı ve düşmanca tutumdan dolayı, Üstadla birlikte ahirette elimiz yakanda olacaktır. Fazla söze gerek yok sanırım. Hele o said said demen yok mu? insanları kendinden nefret ettirmekte pek mahir görünüyorsun o şekilde hitabınla. Üzgünüm.
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

        imam ali kimse ile kıyaslanamaz diyor ama sonra kıyaslayıp birde 4. sıraya koyuyor osmanın bile altına koyuyor...

        Yorum


          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

          Qum hocam siz şeyh saidin kıyamının mahiyetini, süleyman hilmi tunahanın fikrini vs. daha net anlamadan "bunlarda direnişci idi" diyorsunuz. bizim bu konuda söylediklerimizi anlam ihtimalinizin olmadığını görüyorum. bu sistemin tarihi ile ilgili bilgi eksikliği seziyorum.

          mevdudi, seyyid kutup diyorsunuz. onlara gelmeden önce bu toplumda onların fikirlerine meyledecek insanların bulunması hangi çabanın ürünüdür? eğer ciddi bir mücadele verilmeseydi bu toplumun gençliği İslamdan haberdar olabilecekmiydi? sonradan farklı yollara girilsede İslamın adının anılmasının en büyük müsebbibidri Bediüzzaman.

          siz bize her daim bugünkü nurcuları örnek gösteriyor ve onların düşmanlığından bilinçsizliğinden bahsediyorsunuz. ben size İnkılap içindeki demokrasi aşığı İnkılap düşmanı şiileri örnek göstersem ve bunula haşa mektebimizi suçlamaya kalkışsam ne olacak?

          bu tartışma uzar gider hocam. dediğim gibi sizler düşman olarak bildiğiniz birine biz ne yaparsak yapalım ılımlı bakmayacaksınız. bizler de siz düşman biliyorsunuz diye böyle bir mücahidi düşman bilmeyeceğiz.

          Mufazzal arkadaş gelince ben şahit olduğum ve hatta itiraz ettiğim şeyi belirttim. sağolsun bugün başka birini bizim mektebimizdenmiş gibi savunarak yine beni haklı çıkardı. kendi bileceği bir iş.

          bağlanmamız gereken liderin ismini neden burada veremiyorsunuz? eğer İmam Hamaney'in kesin talimatı varsa bağlanmayan bağy olur. yoksa biz neden ona bağlanalım?

          daha kendi aramızda vahdeti sağlayamamışken, sisteme karşı duruşumuzu netleştirmemişken, en azından sisteme karşı duruşu net olan ve İslamın genelini korumayı hedef edinen birini ben düşman olarak kabul edemem.

          bu tartışma sonuçlanmayacak bir tartışma haline geldi. bu yüzden burada bırakmak en iyisi.
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 05.08.2020, 12:59.
          KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

          Yorum


            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

            Qum hocam bakın sizin tüm yazdıklarınıza rağmen ve sizi uyarmam rağmen bu tavrı sürdünüz. bir insana ismi ile hitap etmek bu kadar mı zor? kendinizce aşağıladığınızı mı düşünüyorsunuz? eğer böyleyse hakikaten küçük düşünmeye başlamışsınız.

            sizin alim dediğinize burada babamın oğlu gibi davransam tepkiniz ne olur? ki edebim buna müsade etmez.
            KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

            Yorum


              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=10860.msg116782#msg116782 date=1296558188]
              İnsafa ne kadar ihtiyacımız var. Üstad aynen 4. lemada diyor, İmam Ali Ehlibeytin mümessili olması hasebiyle diğerleri ile asla kıyaslanamaz. Yani aslında Üstad Bediüzzaman İmam Alinin bütün sahabeden daha faziletli olduğunu belirtiyor.[/quote]
              sevgili abim, o zaman lütfen bu sözü açıklayın. ne demek oluyor bunlar:
              [quote author=Elmeddin link=topic=10860.msg116774#msg116774 date=1296555025]
              bilindiği gibi Şii-Sünni bölünmesinin bir çok sebebi var. bunların en başlıcası ise imamet meselesidir. Şiiler imametin ilahi tayin ile olduğunu, Rasulullahın s.a.a 12 halifesinin a.s olduğunu ve bunların ilkininde -Kuran ayetleri ve mütevatir hadislere binaen- Hz. imam Ali a.s olduğunu söylüyor. ehli sünnet ise bir tayin olmadığını, hilafetin seçimle olduğunu ve ilk halifenin Ebu bekir olduğunu idda ediyor. Said Nursi bu olayı ele alıp incelerken şunları söylüyor:

              Ehl-i Sünnet ve Cemaat der ki: "Hazret-i Ali (r.a.) Hulefâ-i Erbaanın dördün-cüsüdür. Hazret-i Sıddık (r.a.) daha efdaldir ve hilâfete daha müstehak idi ki, en evvel o geçti."

              Şîalar derler ki: "Hak Hazret-i Ali’nin (r.a.) idi. Ona haksızlık edildi. Umumundan en efdal Hazret-i Ali’dir (r.a.)." Dâvâlarına getirdikleri delillerin hülâsası: Derler ki, Hazret-i Ali (r.a.) hakkında vârid ehâdis-i Nebeviye ve Hazret-i Ali’nin (r.a.) "Şah-ı Velâyet" ünvanıyla, ekseriyet-i mutlaka ile evliyanın ve tariklerin mercii ve ilim ve şecaat ve ibadette harikulâde sıfatları ve Hazret-i Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm ona ve ondan teselsül eden Âl-i Beyte karşı şiddet-i alâkası gösteriyor ki, en efdal odur. Daima hilâfet onun hakkı idi, ondan gasp edildi.

              Elcevap: Hazret-i Ali (r.a.) mükerreren, kendi ikrarı ve yirmi seneden ziyade o hulefâ-i selâseye ittibâ ederek onların şeyhülislâmlığı makamında bulunması, Şîaların bu dâvâlarını cerh ediyor. Hem hulefâ-i selâ-senin zaman-ı hilâfetlerinde fütuhat-ı İslâmiye ve mücahede-i a’dâ hadiseleri ve Hazret-i Ali’nin (r.a.) zamanındaki vakıalar, yine hilâfet-i İslâmiye noktasında Şîaların dâvâlarını cerh ediyor. Demek Ehl-i Sünnet ve Cemaatin dâvâsı haktır.

              Said Nursi, "Risalei Nur", Lemalar, 4-cü lema, 4-cü nükte


              bunu söyleyen kimse Şiamıdır?
              [/quote]

              Sözün zamanı, mekanı, konumu çok önemli. Üstad Bediüzzaman Risaleleri neşrederken, ben dersimi İmam Aliden aldım, ben dersimi İmam Zeynül Abidinde, İmam Caferden aldım dediğinde, emevi sünnileri Üstadı bu yüzden test etmeye çalışıyor, o tür soruları bilerek soruyor, Üstadın asıl maksadını öğrenmeye çalışıyorlardı ki, onu sünni toplumda bir şii diye tanıtıp, Risalelerinin yayılmasını önlesinler, onu tecrit etsinler.
              abim, bu sözleri, "asıl Ehli Beyte biz uyuyoruz, Rafiziler değil" diyenler çok fazla olmuşlardır. hatta mutaassıp, tüm gücü ile Rafizilere saldıran ibni Hacer Heysemi bile bunu söylemiştir

              Yorum


                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                "İnsafa ne kadar ihtiyacımız var. Üstad aynen 4. lemada diyor, İmam Ali Ehlibeytin mümessili olması hasebiyle diğerleri ile asla kıyaslanamaz. Yani aslında Üstad Bediüzzaman İmam Alinin bütün sahabeden daha faziletli olduğunu belirtiyor."

                o halde fazilet sıralamasında neden 4. sırada. ve onun faziletleri diğer üçünden çok olduğundan değil, karşılaşacağı fitneler sebebiyle Peygambeirn onu koruma isteğinden idi diye batıl bir tevile gidiyor? İşte bu fazileti neden söylediğini aşağıda kendisi göstermiş:

                "Sözün zamanı, mekanı, konumu çok önemli. Üstad Bediüzzaman Risaleleri neşrederken, ben dersimi İmam Aliden aldım, ben dersimi İmam Zeynül Abidinde, İmam Caferden aldım dediğinde, emevi sünnileri Üstadı bu yüzden test etmeye çalışıyor, o tür soruları bilerek soruyor, Üstadın asıl maksadını öğrenmeye çalışıyorlardı ki, onu sünni toplumda bir şii diye tanıtıp, Risalelerinin yayılmasını önlesinler, onu tecrit etsinler."

                burda ben ben demesi olayı açıklığa kavuşturuyor. Onun ben diyebilmek için kullanmadığı hiç kimse yoktu.. Eğer bunun yanlış oluğunu söylüyorsanız o zaman Ali a.s.'ın imametine inandığını söyleyebilir misiniz? Ali a.s.'ı imametine inanıp üç halifeyi gasıp görmesi demek onun şii olması demektir. Bu durumda da ben diyemeyecektir.. çünkü orada ben dediğinden büyük zamanın imamı olacaktır.. Ya da ona kendisinden daha çok bağlı olan şia uleması...Dersini İmam Caferden a.s. alan birisi şaiya o yüzden mi imamet inancı yüzünden yapmayacakları kötülük yoktur bu siyaset hırsları onların gözlerini kine bürümüştür diyebiliyor? Bu sözünün imamet için mücadele etmiş İmam Cafer ve diğer hayatını bu uğurda vermiş masumlarımıza gittiğini onları bile kinli gösterdiği anlamına gelmez mi?..yoksa şiilerin imamet anlayış konusunda İmamlarından farklı düşündüklerini mi iddia ediyorsunuz?..

                "Üstad Bediüzzaman rabbani bir alim olduğu için, İslamın aslı, temeli tehlikede olduğundan, mezhebi farklılıkları söz konusu ederek vakit geçirilecek zaman olmadığını bildiği için, vahhabilerin fitnelerinden sakınmak için, risalelerde sizlerin hoşuna gitmeyecek tarzda gördüğünüz muaviyeye hazreti filan demiştir. O muaviyeye hazreti demek için yanıp tutuşmuyordu. Zaman, zemin, konum, muhataplar, hepsi Üstadı bir kaşık suda boğacak şekilde bekliyorlardı. Ne deseydi, ne demesini beklerdiniz üstaddan. "


                size şaşırıyorum.. diğer gurupları değerlendirirken ölçü Velayeti fakihken Said Nursiye gelince akan sular duruyor.. Bu nasıl sevgi ki batılı hak gösteriyor size.. şia bir mezhep mi kardeşim.. nasıl mezhebi farklılıklar diye değerlendiriyorsunuz.. Şia ile sünnilik arasındaki meseleleri mezhebi farklılık mı görüyorsunuz yoksa sünnilerin imamet anlayışını kabul etmediklerinden Ehlibeytten kopup tağutlara sığınmaları olarak mı görüyorsunuz.. diğer yerlerde başka burda başka davranmanızın nedeni nedir?...

                boğulsaydı!!. Da Ehlibeyte böyle hakaret edip onları incitmeseydi.. O zalimlerin zulümlerinden mi korkuyordu? korksaydı zindanlara girmez yolunu tuttuğu tercihi yapmazdı.. o inandığını yapma konusunda zalimlerden korkmuyordu.. ve hiç bir olay da gösteremezsiniz ki korktuğuna dair..

                yok eğer korkusu İslamı savunamamak idi derseniz.. buyrun azerbaycanda da o kadar kominizmin hakim olduğu yıllar oldu.. ataistler oldu.. Suudda İslam mı var şimdi.. Ehlibeyte karşı tavır orada da var şimdi vahhabileri İslam Allah diyorlar diye övecek miyiz Emperyalizme onlar da karşı olduklarını söylüyorlar.. Şiaya iftira konusunda Said Nursi onlardan aşağı mı kalmış!..

                ne demesini beklerdik.. onlar da müslümandır. küfür dünyası karşısında birbirimizle mi uğraşalım. muaviye de Ali de geçmişte kalmış bırakalm günümüzü konuşalım demesi çok mu zordu.. o zaman kendisini şii sayacaklarsa saysınlar.. Ehlibeytsiz imameti batık intikam kanyağı saymakla hangi dine hizmet edilir!.. Ben inancıma yaptığı bu hakaretten dolayı huzuru ilahide Said Nursiden davacı olacağım. bu kadar insanı şiaya karşı yanlış yönlendiren risalelerini göstererek..

                "Size göre müşriklerin işkencesi ile Rasulullaha küfreden, putlarına inanan, aslında kalben inammayan Ammar Bin yasir de demek ki putlara inanmış ve gerçekten Rasululaha sözmüş olmalı, öyle değil mi?

                bu sorunun cevabını verdik.. ama yeniden soruyorsunuz. Sn Nursinin yaptığı takiyye idiyse bu ölüm korkusuyla mıydı yoksa din korkusuyla mı.. ölüm korkusu olmadığı konusunda anlaşıyoruz. din korkusuyla idi diyelim.. İmamların da aynı nedenlerle takiyye yaptığını görüyoruz. ama bunlar hiç bir zaman eserlere yazılmamıştır, ve hiç bir zaman da imameti inkar sünniliği ikrar anlamında bir takiyye görmüyoruz.. sadece susmak var.. imameti batıl göstermekle nerede din savunulmuş hangi imamda görülmüş hani siizn imamet ve imamlara inancınız var diye soruyorum.. bu Said konusuna gelince aklınız mı duruyor? hiç düşünmez misiniz?.. Said için İslamın örneklerini ve ilkelerini çarpıtmayın. Yani şimdi din kaygısıyla insanların imamet aleyhine kitap yazmaları Ehlibeyt düşmanların hz çekmeleri caiz mi diyorsunuz!.. o zaman tevil edemeyeceğniz hiç bir düşmanlık kalmaz. tüm Ehlibeyt düşmanları temize çıkarılabilir.. Biri der ki Yezid de İslamı korumak için Hüseyni a.s. şehid etti.. nihayet diyenler de var...

                "Aslında Üstad Bediüzzamanla uğraşmanın bireysel anlamda bir anlayamama boyutunda olduğuna inansak, mesele değil, kişi anlama anlamaz, ne yapalım der geçeriz.

                biz de sizin içn öyle düşünüyoruz.. yazıları ortada. ama önünüze koyunca biz her düşüncesine katılacak değiliz o masum değil diyor kaçmaya çalışıyorsunz. hataysa bunu kabul edin boyutunu bize söyleyin.. katılmıyorsanız neden katılmıyorsunuz bize açıklayın nasl bu hatayı yapmış boyutu nedir sebebi nedir zararı nedir bunları söyleyin de samimi olup olmadığınızı görelim.. o hatalı siz haklısını zama alacağınız yok der gibi..

                "Yalnız bizim anlayamadığımız şeyler var gibi. Özellikle rejime, rejimin kurucusuna, islamın azılı düşmanlarına karşı kimsenin öylesine bir kini husumeti yokken, Bediüzzaman düşmanlığı körükleniyor gibi. Neden acaba?

                imamet inancımızın olması yetmez mi? Tevella teberramıızn olması.. hani üstadınızda olmayan hasletler.. sizce imamet inancı olmaksızın gayri islami rejimlere düşman olmak mümkün mü? Said Nursi bu anlamda velayeti fakihe bağlı olmazsa istediği kadar düşman olsun sizin ölçülerinize ve söylemlerinize göre bunlar da küfürden emir alıyorlar anlamına gelmiyor mu? Velayeti fakih her zaman vardı. yoktu onun zamanında demişsiniz de..

                Taklit merciiliği sistemi velayeti fakih işlevini zaten görüyordu.. Sahi Sn Nursinin taklit mercii kimdi? Yoksa kendisi mi taklit mercii idi? hangi hadislere göre amel ediyordu?.. Örneğin namazlarda amin diyor muydu? hani kendisini kurtarmış mı onu soruyorum.. bir örnek yoksa kurtulmayı amin deyip dememeye indirgiyor değilim.. İmamların, hakikati bilip de en doğrusunu seçmeyenler mustazaf hükmünden çıkmıştır hadisi mucibinde Said Nursi mustazaf mıydı şii miydi yoksa hallleri Allah'a bırakılmışlardan mıydı?

                Acaba rejime entegre olma yolunda şiiler mi var. Bundan endişeliyiz ciddi ciddi. Acaba bunların etkileri mi gelip bizim kardeşlerimizi bulmakta acaba diye düşünmeden edemiyoruz.

                Zamana dikkat edin ki, İslam dünyası emperyalizme karşı mücadele ile kaynıyor, bizim kardeşlerimizin hedef tahtasına koyduğu isme bakın. Ömrünü islamı müdafaa etmek için harcayan Üstad Bediüzzaman Said Nursi.

                zanlarla hareket edilmez.. bizi tanıyor olmalısınız. Zalim zorba ve tağutlara karşı ne kadar duyarlı olduğumuzu bu konuda sizden daha az hassas olduğumuzu kimse iddia edemez..

                biz de sizin şia imamet inancını etkisizleştrmek ve milleti sünnileştirmek için mi burada Said Nursiden söz ediyorsunz diyesimiz geliyor. böyle zanla mı hareket edelim yani.. gerçi bunu başaramayacağını ortadadır..

                eğer bu tartışmalardan şikayet ediyorsanız bunun sorumlusu biz değil sizsiniz.. Çünkü ikide bir hassasiyetimizi bildiğiniz halde şiaya söven birini üstad der ki diye başlıyorsunuz yazmaya.. günlerdeki tartışmaları başlatan da bu oldu. hatırlarsanız .. ben cevap yazdım diyene bak diye.. burdan çıktı tartışma.. Şia düşmanı Ehlibeyt ve imamet tahrifçisi birinin getirilip şia sitesinde üstad buyuruyor ki denmesine sessiz kalacağımızı mı düşünüyordunuz.. ya da böyle bir beklentiniz mi vardı..

                o zaman şikayeti kendinize yapın.. İslam aleminde çıkan bunca zulüm karşıtı hereketlerde acaba anti şiacılığı mı yayma konumundayım Üsta Said buyuruyor ki diyerek diye.. kendinizi sorgulayın..

                Yorum


                  Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                  [quote author=hatt-ı imam link=topic=10860.msg116788#msg116788 date=1296560066]
                  Qum hocam bakın sizin tüm yazdıklarınıza rağmen ve sizi uyarmam rağmen bu tavrı sürdünüz. bir insana ismi ile hitap etmek bu kadar mı zor? kendinizce aşağıladığınızı mı düşünüyorsunuz? eğer böyleyse hakikaten küçük düşünmeye başlamışsınız.

                  sizin alim dediğinize burada babamın oğlu gibi davransam tepkiniz ne olur? ki edebim buna müsade etmez.
                  [/quote]

                  bizim alimimiz sizn aliminiz değil m?

                  buyrun eğer üstadınıza şia düşmanlığı yaptığından dolayı saygı duymadığımdan ismiyle hitap etmem size biizm alimlerimizi kendi aliminiz görmenize engelse buyrun adıyla hitap edin..

                  siz de benden büyük düşünüyor değilsiniz.. ve sizin aliminiz sözü bizde acaip sorular ve düşünceler uyarmaktadır...

                  Yorum


                    Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                    hattı imam kardeşim,

                    istemiyorsanız ve sizi ilgilendirmiyorsa göndermem..

                    ama özelden diyorsak bunun nedeni olmalı değl mi?..

                    şunu unutmayın ki şianın tevella ve teberrası vardır ve bunu en iyi uygulayan taklit merciileridir

                    böyleyken onların herhangi bir yerde şiilere şuna tevelli edeceksiniz dememeleri düşünülemez.. çünkü şia lidersiz bilgi merkezli bireyci bir ekol değil...

                    Yorum


                      Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                      size şaşırıyorum.. diğer gurupları değerlendirirken ölçü Velayeti fakihken Said Nursiye gelince akan sular duruyor.. Bu nasıl sevgi ki batılı hak gösteriyor size.. şia bir mezhep mi kardeşim.. nasıl mezhebi farklılıklar diye değerlendiriyorsunuz.. Şia ile sünnilik arasındaki meseleleri mezhebi farklılık mı görüyorsunuz yoksa sünnilerin imamet anlayışını kabul etmediklerinden Ehlibeytten kopup tağutlara sığınmaları olarak mı görüyorsunuz.. diğer yerlerde başka burda başka davranmanızın nedeni nedir?...

                      Üstad Bediüzaman içinde ölçümüz Velayeti Fakihtir. Diğer gruplarla hatta bu günkü nurcularla Üstadı neden karıştırıyorsunuz ki.

                      Üstadın bu gün Velayeti Fakihle karşı karşıya olma durumu yok. Eğer Üstad bu gün olsa idi de bizi Velayeti Fakihten menetseydi, biz diğer gruplara nasıl bakıyor isek ona da öyle bakar, ondan teberri ederdik. Halbuki Üstadın Risalelerindeki Ehlibeyt vurgusu bizi Velayeti Fakihe, Ehlibeyte, Şiaya yöneltmiştir. Evet mezhebi farklılıklar görüyoruz. Bunu İslam Cumhuriyeti anayasasından da anlayabiliriz. Dayanağımız orasıdır.

                      Bu gün ehli sünnet müslümanları tağuttan kopup ehlibeyte sarılmaya çalışırlarken, ehlibeytten kopup tağuta sarılanları da görüyoruz maalesef. Şah' ta, Aliyevlerde, İyad Allavide bir şii değil mi? Şii oldular diye tağut olmaktan kurtuldular mı?

                      Diğer yerlerde başka, burda başka davranmamdan kastınız nedir?
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                        Velayeti fakihe karşı olan bağlı olmayan imamet inancına bağlı olmayanları suçlarken aynı şeyi üstadınız için uygulamamnızı kastediyorum.. tek ölçünüz velayeti fakih iken..

                        hangi Veliyyi fakih üstadınızın şia hakkında dediklerini caiz ve meşru görüyor sizin gibi görüyorlar acaba?..

                        sizinle siyasal dilden ve tüm dünya ile olan velayeti fakih ilişkisinden daha önce konuşmuştuk

                        İran anayasasında şia 12 imam mezhebi diye tanımlayabilir.. bu hukuksal bir metindir ki diğer dünya ülkelerinin kabul ettiği ortak dili barındırması gerekir.

                        şimdi siz bir velayeti fakih taraftarı olan bilinçli biri olarak hangi şiinin şiayı mezhep gördüğünü iddia edebilirsiniz?..

                        Yorum


                          Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                          Said Nursiyle ilgili sorduğum onca sorular kaynamasın.. mesela o taklit mercii miydi şii miydi yoksa taklit ettiği mercii kimdi? İmamların şiayı seçmeyen ve insanların inanç konusunda ayrıldığını bilenlerle ilgili hadislerinin Said Nursiye uygulanışı konusunu açıklayın..

                          Üstadınız şii miydi sünni miydi mustazaf mıydı Allah'ın hümüne bırakılmışardan mıydı?

                          Yorum


                            Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                            "bizim alimimiz sizn aliminiz değil m?

                            buyrun eğer üstadınıza şia düşmanlığı yaptığından dolayı saygı duymadığımdan ismiyle hitap etmem size biizm alimlerimizi kendi aliminiz görmenize engelse buyrun adıyla hitap edin..

                            siz de benden büyük düşünüyor değilsiniz.. ve sizin aliminiz sözü bizde acaip sorular ve düşünceler uyarmaktadır..."

                            burada alim yarıştıran birbirinize kimin daha üstün olduğunu anlatmaya çalışan sizlersiniz ki biz asla böyle birşeyi tasvip etmedik etmiyoruz.

                            bizim edebimiz düşmana bile mertçe davranmayı gerektirir. ismini ağzınıza almak zor geliyorsa ya tamamen bahsetmezsiniz ya da isminin tümünü yazarsınız. ama ehlibeyt ahlakınız buraya kadarsa diyeceğimiz yoktur.

                            sizde uyanan düşünceler sizin probleminizdir. sizler daha üslubunca tartışmayı dahi beceremeyip ve defaatle bu konunun sonuçlanamayacağını belittiğimiz halde ısrarla aynı konuları gündeme getirip aynı cevapları duyma hırsınızdan dolayı iş buralara kadar geliyor. çekinmeyin koyduğunuz standartlara göre bizleri de şia düşmanı ilan edin ve velayeti fakihi tanımayan İnkılaptan ve Ehli beytten habersiz insanlar olarak kabul edin ve bizimlede din uğruna savaşın. nasıl olsa dilin kemiği yok. ama Allah'ın adaletine ve Rahmetine sığınıyoruz bu üslubunuzdan.

                            "hattı imam kardeşim,

                            istemiyorsanız ve sizi ilgilendirmiyorsa göndermem..

                            ama özelden diyorsak bunun nedeni olmalı değl mi?..

                            şunu unutmayın ki şianın tevella ve teberrası vardır ve bunu en iyi uygulayan taklit merciileridir

                            böyleyken onların herhangi bir yerde şiilere şuna tevelli edeceksiniz dememeleri düşünülemez.. çünkü şia lidersiz bilgi merkezli bireyci bir ekol değil..."


                            neden burada yazılamayacak kadar tehlikeli bir şeymi bu? madem İmam Hamaney bu alimimizi bize önder tayin etmiş neden gizleyeceksiniz ki?

                            yoksa her doğru her yerde söylenemiyor mu?


                            KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                            Yorum


                              Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                              konunun başka boyutu var.. ve bu bize bu fetvayı verenlerin emridir..

                              yani siz Said Nursi'nin şia siyasi ihtiraslar uğruna işlemeyeceği kötülük yoktur dediği için rahatsız olmuyor ve şu an bunu okuyan dünyada milyonlarca insanın şiaya bakışının nasıl olacağıyla hiç ilgilenmiyorsunuz?

                              anlamıyorum

                              bana sapık diyen bir adama sizin hatırınız için adıyla hitap ettiğime şükredin lanet mi ettik..

                              Yorum


                                Ehlibeyt a.s.'a Delalet Olan Ayetleri Said Risalelerde Nasıl Tefsir Etti?

                                şuan bunu dünyada okuyanlar onun yazdıklarından ziyade o yazılanların rejim tarafından yazılan şerhlerini okuyorlar.

                                bu toplumda zamanında onu okuyanların düşman bildikleri alevilere karşı olan kinleri azalmıştı. kime lanet ederseni edin. bize ne. hesabını siz vereceksiniz.

                                neyse çok uzadı ve inadlaşmaya başladık.

                                size fetvayı İmam Hamaney mi verdi yoksa bu memleketteki bir alimimiz mi verdi? eğer bir alimimiz verdiyse neden İmama Hamaneyin emrettiğini ona bağlı olanlardan saklasın ki?

                                velhasıl bu konuda da anlaşamayacğız. siz kendi bakışınızdan ben kendi bakışımdan mesulüm. diyecek başka söz kalmadı.
                                KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X