Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ehli sünnet kaynaklarında bozuk Tevhid inancı

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    ehli sünnet kaynaklarında bozuk Tevhid inancı

    [img width=353 height=525]http://img24.imageshack.us/img24/6789/ibtal.jpg[/img]

    bu gördüğünüz kitabın adı "İbtalut-Tevilat li Ahbaris-Sıfat"dır. kitabın müellifi Hanbeli mezhebinin büyük alimlerinden Ebu Yala b. Muhammed b. Hüseyin b. Muhammed b. el-Ferradır. imam, allame, hanbeli mezhebinin şeyhi ve s. ve s. adlanmıştır. hicretin 380-ci yılında dünyaya gelmiş 458-ci yılında ölmüştür. kendi devrinde İrakın alimi olmuşmuş. Fıkıh, usül, Kuran ve tefsir ilmini biliyomuş. Alimlerle arasında fitne olmuştur. "Ahkamul-Kuran", "Mesailul-Kuran", "Uyunul-Mesail" ve b. kitapların müellifidir... Ebu Yale hakkında daha fazla bilgi için aşağıda link veriyorum:

    Ebu Yala b. Muhammed b. Hüseyin b. Muhammed b. el-Ferra


    Ebu Yalanın sözünü ettiğim kitabından baı sayfların çevirisini burada paylaşacağım.

    #2
    Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

    [img width=356 height=525]http://img827.imageshack.us/img827/6431/ibtal1.jpg[/img]

    sayfa 135:

    123-cü hadis: ... İbn Abbas rivayet etti: "Rasulullah s.a.a dedi: "Rabbimi yeşil elbisede genç erkek suretinde gördüm. Başında gözleri kamaştıran taç vardı"
    124-cü hadis: ... İbn Abbas rivayet etti: Rasulullah s.a.a dedi: "Rabbim bir gece en güzel görünüşte benim yanıma geldi" ... yani uykuda ... bana buyurdu: "hiç biliyormusun melekler alemi ne hakkında çekişiyorlar? Dedim: "hayır" (Rabbim) elini benim sırtıma öyle koydu ki, elinin soyukluğunu iki göğsümün arasında hiss ettim"
    125-ci hadis:... 123-cü hadisin başka bir senetle tekrarı
    126-cı hadis: ... İbn Abbas rivayet etti: "Rasulullah s.a.a dedi: "Rabbimi yeşıl elbisede kıvrım saçlı yüzü tüysüz gördüm"

    123, 125, 126-ci hadislerin senetleri: Hammad b. Seleme Katadeden, Katade İkrimeden , İkrime İbn Abbasdan

    Yorum


      #3
      Ynt: Vehabilerin Tanrısı ve Ona inanmayanların hükmü

      SUPHANALLAH daha neler göreceyiz .

      Bunlardaki anlayış tıpkı yahudilerin," tanrı yeryüzüne indide üzeyirle güreşti"gibi haşa allahı yaratılmışların derecesine indirmelerine benziyor.

      Hatta yetmezmiş gibi üzerine basa basa "bunu rivayet edenlere inanmazsan "selamın alınmaz şehadetin kabul edilmez gibi tehditlerde var.

      Elmeddin kardeşim emeyine sağlık .

      Yorum


        #4
        Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

        [img width=366 height=525]http://img254.imageshack.us/img254/9708/ibtal2.jpg[/img]

        sayfa 136

        127-ci hadis: ... İbn Abbas rivayet etti: "Rasulullah s.a.a dedi: "Rabbimi yeşıl elbisede kıvrım saçlı yüzü tüysüz gördüm"
        128-ci hadis: ... İbn Abbas rivayet etti: "Muhammed s.a.a Rabbini 2 gözü ile 2 defa yüzü tüysüz genç erkek suretinde görmüştür"

        Yorum


          #5
          Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

          [img width=333 height=525]http://img689.imageshack.us/img689/6803/ibtal3.jpg[/img]

          sayfa 139:

          135-ci hadis: ... Şazan şöyle diyordu: Ebu Abdullahın yanına Katadenin İkrimeden, onun da İbn Abbasdan rivayet ettiği "Rabbimi gördüm" hadisini rivayet etmeye izin almak için adam gönderdim. bana dedi ki: "bu hadisi rivayet et, çünkü alimler bu hadisi rivayet etmişlerdir"

          Yorum


            #6
            Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

            [img width=328 height=525]http://img153.imageshack.us/img153/3843/ibtal4.jpg[/img]

            sayfa 143:

            "Katade Ikrimeden, Ikrime İbn Abbasdan rivayet etdi ki: "Rasulullah dedi: "Rabbimi yüzü tüysüz, sallanmış kıvrım saçları olan genş bir erkek suretinde yeşil bağda gördüm"

            Yorum


              #7
              Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

              [img width=329 height=525]http://img263.imageshack.us/img263/922/ibtal5.jpg[/img]

              sayfa 144:

              "Ebu Bekir Ahmed b. Muhammed b. Abdullah b. Sadaka el-Bağdadi dedi: "Ikrimenin hadisine iman etmeyen şahıs zındıkdır"
              "Ebu Zere er Razi dedi: "Kim Katadenin Ikrimeden, Ikrimenin İbn Abbasdan rivayet etdiği "Rabbimi yüzü tüysüz, sallanmış kıvrım saçları olan genş bir erkek suretinde yeşil bağda gördüm" hadisini inkar etse mutezilidir"

              Yorum


                #8
                Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

                [img width=342 height=525]http://img27.imageshack.us/img27/4121/ibtal6.jpg[/img]

                sayfa 145:

                "Ahmed b. Hanbel (bu hadis hakkında) dedi: "Kim hadise ve ya hadisde olan bir şeye şekk etse cehmidir. Onun şehadeti kabul edilmez, ona selam verilmez, hastalandığında ziyaretine gidelmez"

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü


                  وأخبرني من أثق به من مشيختي أن أبا يعلى محمد بن الحسين الفراء رئيس الحنابلة ببغداد كان يقول إذا ذكر الله تعالى وما ورد من هذه الظواهر في صفاته يقول : ألزموني ما شئتم فإني ألتزمه إلا اللحية والعورة

                  bana itimat etdiğim şeyhlerden biri dedi ki: "Bağdadda hanbelilerin reisi Ebu Yale Muhammed b. el-Hüseyin el-Ferra diyordu ki, Allah ve sıfatlari zikr edildiğinde ne söylerseniz kabul edeceğim sakal ve avret (cinsiyyet ....) hariç"


                  İbn Cevzi el-Hanbeli, "Defu Şubehit-Teşbih"


                  وقال القاضي أبو يعلى في كتاب "إبطال التأويل": "لا يجوز رد هذه الأخبار، ولا التشاغل بتأويلها، والواجب حملها على ظاهرها، وأنها صفات الله، لا تشبه صفات سائر الموصوفين بها من الخلق، ولا يعتقد التشبيه فيها، لكن على ما روي عن الإمام أحمد وسائر الأئمة"

                  Kadı Ebu Yale "İbtalut Tevil ... " kitabında dedi ki: "böyle haberleri redd etmek ve ya tevil etmek caiz değil. Onların zahiri anlama haml edilmesi vaciptir. Şüphesiz ki, bunlar Allahın sıfatlarıdır ve bu sıfatlarla vasf edilmiş diğer mahlukların sıfatlarına benzemiyor. bu sıfatlarda benzetme itikad edilmiyor ... "


                  Muhammed b. Salih Useymin, "Kavaidun fi-adilletil-esma ves-sıfat"

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü


                    قرأت على أبي ، نا إبراهيم بن الحكم بن أبان ، قال حدثني أبي ، عن عكرمة ، قال : « إن الله عز وجل لم يمس بيده شيئا إلا ثلاثا : خلق آدم بيده ، وغرس الجنة بيده ، وكتب التوراة بيده

                    "Babam için kıraat ettim; İbrahim bin el-Hakem bin Aban rivayet etdi: babam bana İkrimeden rivayet etdi; dedi: "Allah -Azze ve Celle - üç şeyden başka hiç bir şeye el vurmamıştır. Ademi eli ile yaratmış, Cenneti eli ile ekmiştir ve Tevratı eli ile yazmıştır."


                    Abdullah b. Ahmed, "es Sünne", 496-cı hadis


                    Halid b. Medan dedi ki: "Rahman (Allah) öğlenin evvel vakitlerinde arşı taşıyanlara ağır geliyor"

                    Abdullah b. Ahmed, "es Sünne", sayfa 161, hadis 863


                    her halde öğle yemeği yediği için ağırlaşıyor. öğle yemeği yiyen nasibi mabudunu incelemeye devam edelim:

                    إن الله عز وجل ملء عرشه يفضل منه كما يدور العرش أربعة أصابع بأصابع الرحمن عز وجل

                    ibni Ömer dedi ki: "Allah arşını öyle doldurmuştur ki, arş Ondan (Allahtan) Rahmanın (yani Allahın kendisinin) 4 parmağı kadar büyüktür"


                    Deylemi, "Firdevsul-Ahbar", cild 1, sayfa 219


                    ibni Abbas dedi ki: "O, (Allah) altından bir kürsünün üzerinde oturmuşdur. Kürsüyü 4 melek taşıyor. Birincisi erkek, ikincisi aslan, üçüncüsü öküz, dördüncüsü de kartal şeklindedir"

                    Abdullah b. Ahmed, "es Sünne", sayfa 198

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Vehabilerin Tanrısı ve Ona inanmayanların hükmü

                      333-.......Abdullah ibn Mes'ûd şöyle demiştir: Rasûlullah'ın huzuruna Yahûdî hahamlarından bir âlim geldi ve: Yâ Muhammedi Biz (kitâblanmızda) Allah'ın şöyle vasıflandığını buluyoruz: "Allah gökleri bir parmağında, yer tabakalarını da bir parmağında, bütün ağaçlan bir parmağında, suları ve toprakları bir parmağında, öbür mahlûkları da (beşinci) bir parmağında tutarak: Ben bütün kâinatın Melik'iyim! der" diye nakletti.

                      Peygamber Yahûdî âliminin (Tevrat'tan naklettiği) bu haberi tasdîk ederek, sondaki dişleri görününceye kadar güldü. Bundan sonra Rasûlullah: "Allah'/ hakk (ve lâyık) olduğu veçhile takdir etmediler..." âyetini okudu


                      Sahihi Buhari, Tefsir kitabı, 256-cı bab, 333-cü hadis


                      حدثني سعيد بن أبي مريم عن نافع بن عمر الجمحي قال سألت ابن أبي مليكة عن يد الله أو احدة أو اثنتان قال بل اثنتان

                      "Said bin Ebi Meryem bana Nafi bin Ömer el-Cemhiden rivayet etdi; dedi: İbn Ebi Muleykeden Allahın eli hakkında sordum: "(Allahın eli) bir tanemidir yoksa iki tane?" Dedi: "hayır iki tanedir."


                      Ebu Said Osman b. Said, "Nakdul-İmam Ebi Said Osman b. Said ala ..."

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Vehabilerin tanrısı ve Ona inanmayanların hükmü


                        ثنا مُعَاذ بْن هِشَام , قَالَ : ثني أَبِي , عَنْ قَتَادَة , قَالَ : ثنا النَّضْر بْن أَنَس , عَنْ رَبِيعَة الْجَرَسَيّ , قَالَ : { وَالْأَرْض جَمِيعًا قَبْضَته يَوْم الْقِيَامَة وَالسَّمَوَات مَطْوِيَّات بِيَمِينِهِ } قَالَ : وَيَده الْأُخْرَى خُلُوّ لَيْسَ فِيهَا شَيْء

                        "Muaz bin Hişam bize rivayet etdi dedi: babam bana Katadeden rivayet etdi dedi: en-Nedr bin Enes bize Rabia el-Cerşi'den rivayet etti: "Oysa ki kıyamet günü yer tümüyle Onun avcunun içinde olacak, gökler ise Onun sağ eli ile bükülecekdir" (Zumer, 67)

                        (Rabia el-Cerşi) dedi: "Diğer eli ise boş olacak, onda hiç bir şey olmayacaktır"


                        Abdurrahman b. Receb, "ez-Zeylu ala Tabakatil-Henabile", sayfa 180, hadis 978


                        Ebul-Kasım b. es-Sumer Kindi diyordu: "Ebu Bekir b. Hadibe İbni Fausu Haceri adlandırıyordu. Çünki İbni Faus diyordu ki: "Hacerul-esved (Kabedeki kara taş) Allahın gerçek elidir"

                        (İbn Receb) Diyorum ki: "İbn Fausun "Hacerul-esved Allahın gerçek elidir" demesi doğrudur. Bunun aslı bizim alimlerden ve diğerlerinin Kuranda mecazın olduğunu inkar etmesidir. ancak onlardan birinin lugatta mecazı inkar etmesi hakkında bilgi yoktur"


                        Abdurrahman b. Receb, "ez-Zeylu ala Tabakatil-Henabile", sayfa 384

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü


                          فقالوا : لو كان الله يُرى؛ لزم أن يكون جسماً، والجسم ممتنع على الله تعالى ؛ لأنه يستلزم التشبيه والتمثيل.

                          والرد عليهم : أنه إن كان يلزم من رؤية الله تعالى أن يكون جسماً؛ فليكن ذلك ، لكننا نعلم علم اليقين أنه لا يماثل أجسام المخلوقين؛ لأن الله تعالى يقول: ( لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ)(الشورى: من الآية11) .

                          Dediler: eğer Allah gözle görülürse, cism olmalıdır ancak cism Allahtan mumtenidir. çünki cism teşbih ve temsil istilzam edir.

                          Onlara cevap: eğer Allahı görmek için Allahın cism olması gerekiyorsa, olsun! ancak biz yakin ilmiyle biliyoruz ki, O, mahlukların cismine benzemez. Çünki Allah buyurur: "Ona benzer hiç bir şey yoktur. O, eşidendir, görendir!"(Şura 11)


                          Muhammed b. Salih Useymin, "Şerhu Akaidul Vasitiyye"

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

                            Rabbimiz Kıyamet Günü bizimle konuşacakmı?

                            Rasulullah s.a.a buyuruyor ki: "Sizden öyle birisi yoktur ki, Rabbi onunla konuşmasın; Onunla (Allah ile) sizin aranızda çevirmen olmayacaktır"
                            anlamı: "Rabbi onunla konuşmasın" Bu onun halidir, Allah Azze ve Celle onunla konuşacaktır. "Onunla (Allah ile) sizin aranızda çevirmen olmayacaktır" Bu Kıyamet günü olacaktır.

                            çevirmen muhtelif dillerde konuşan 2 şahıs arasında vasıtadır; çevirmen bir tarafın kelamını ikinci tarafın anlayacağı şekilde aktarıyor, çeviriyor. çeviriye dair 4 şart oluyor:

                            1. Emanet (o emin, itibarlı olmalıdır, yani, ilave yapmamlı, eksitmemeli ve yahut bile-bile manayı değiştirmemlidir);
                            2. Çevireceği dili bilmli;
                            3. Çeviri etdiği dili bilmeli;
                            4. Çeviri yapacağı konuyu bilmelidir (yani, mevzuyu yanlış anlamaması ve ihtiyatsızlıktan manayı değişmemesi için)

                            Bu hadisde Allah Tealanın Sıfatları bunlardır: el Kelam. ve hakikaten de kelam sesle oluyor ve duyuluyor, anlaşılıyor.


                            Muhammed b. Salih el Useymin, "Şerhu Akaidul Vasitiyye", cild 2, sayfa 36


                            ehli sünnet vel cemaatin (yani vehhabilerin) akidesi budur ki, Allah Teala gerçek anlamda konuşuyor, ne zaman istese, nasıl istese, ne vasıtasıyla istese, harf ile, ses ile konuşuyor, fakat ses mahlukların sesine benzemiyor. Allah Tealanın sesinin mahlukların sesine benzemediğine dair delil Şura suresinin 11-ci ayetidir

                            vehhabilerin fetva merkezi


                            aynı akide hristiyanlarda ve yahudilerde de vardır. onlarda mabudlarının ses ile konuştuğunu idda ediyorlar.

                            Yahudilerin bu konudakı inancı
                            Hristiyanların bu konudakı inancı

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Vehabilerin Allahı ve Ona inanmayanların hükmü

                              26- Bize Abdullah ibn Mesleme, Mâlik'ten; o da îbn Şihâb'dan; o da Ebû Seleme ile Ebû Abdillah el-Ağarr'dan; bunların her ikisi de Ebû Hureyreden tahdîs ettiler ki, Rasûlullah (S) şöyle demiştir: "Gecenin son üçte biri kaldığı zaman Mübarek ve Âlî olan Rabb'ımız (keyfiyetini bilmediğimiz bir hâlde) her gece dünyâ semâya iner ve: Bana kim dua eder ki onun duasına icabet edeyim! Benden kim bir hacet ister ki ona dileğini vereyim! Benden kim mağfiret diler ki onun için mağfiret edeyim!' buyurur"

                              Buhari, "es Sahih", Teheccüd namazı kitabı, hadis 26


                              gece saat 1 olunca, tüm nasibiler kalksın, mabduları yere, onları dinlemeğe gelcekmiş. ama burada merak ettiğim bir şey var. nasibilerin mabudu gece saat 1-de diyelim ki, Azerbeycana geldi peki nasıl geri yani Arşa dönecek? malum dünya yuvarlak ve Azerbeycanda saat 1 olunca, Ermenistanda 12 oluyor, Türkiyede 11... ve böylelikle azala-azala gidiyor. şimdi bunların mabudu saat 1-de bize misafir geldiğinde geri dönmek isterken saate bakıyor ve "şimdi Ermenistana gitmem gerek, orada saat 1" diyor ve Ermenistana gidiyor. Ermenistan seferini bitirdim derken saate bakıyor ve "şimdi Türkiyeye gitmem gerek, Türkiyede saat 1 oldu" diyor ve Türkiyeye geliyor... böylece her zaman dünyada dönüp duruyor yani Arşa çıkamıyor. peki nasibiler nasıl oluyorda mabdlarının Arşın üzerinde olduğunu söylüyorlar? sanırım cevap olmayacak. gece saat 1-de nasibielri ziyarete gelen mabudları onları ziyaret etmeden geri dönmüyor:

                              soru: İzzet Sahibi Rabbini uykuda gördüğünü idda eden şahs hakkında şeriat hükmü nedir? doğrumudur ki, imam Ahmed b. Habnel yüce Allahı 100 defadan fazla uykusunda görmüştür?

                              Cevap: Hamd Allaha mahsusdur. Şeyhul-İslam ibn Teymiyye ve diğerleri insanın uykuda Rabbini görmesinin mümkün olduğunu söylemişlerdir. ancak onların gördüğü Allah Tealanın hakikatte olduğu gibi değil. çünkü Allah Teala hiç bir şeye benzemiyor. Allah Teala buyuruyor ki: "Ona benzer hiç bir şey yoktur"


                              Abdulaiz b. Abdullah b. Bazz, "Mecmu Fetava ve Makalat Mutanavvie li`l Şeyh ibn Bazz", 6/367


                              rivayet ediliyor ki, imam Ahmed -Allah ona rahmet etsin- uykuda Rabbini görmüştür. bazı alimler bunun mümkün olduğunu demişdirlerdir. ve en doğrusunu Allah biliyor. Lakin ben korkuyorum ki, sufi şeyhler ve diğerleri için kapı açılırda onlar "geçen gece Rabbimi gördüm, sohbet ettik ve birlikte konuştuk" demeğe başlarlar. bundan sonra ise hiç bir esası olmayan efsaneler ve yalanlar ortaya çıkar. düşünüyorum ki, başlangıçtan bu kapını kapalı tutsak daha iyi olur

                              Abdulaiz b. Abdullah b. Bazz, "Liqaat el-Bab il-Meftuh", 3/418


                              insanların Allahı görüp görmemesini vehhabi şeyhleri kontrol ediyorlar. onlar isterse göre bilirsin, problem değil, ama istemelerse göğede çıksan göremezsin :gülümseme

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X