Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

    şunu da ilave etmek isterim ki, Kuranı Kerimin 7 kıraat şekli vardır ve bunlardan en meşhur olanı ve şuanda bizim de okuyşu esas aldığımız kıraat "Asım kıraatı" denilen kıraattır. Diyanet işlerinin sitesinden bir alıntı yapalım:

    Yedi kıraat içerisindeki imamlardan biri de kıraat ilmi sahasında temayüz eden ve çok güzel sesi ve tilavetiyle dikkati çeken, Kufe kurrasından olup, kıraati Ebu Abdurrahman es-Sulemi - Ali b. Ebu Talib ve Zir b. Hubeyş - Abdullah b. Mes'ud isnadlarıyla Hz. Peygamber'e ulaşmış, talebeleri Ebu Bekir Şu'be b. Ayyaş ve Hafs b. Süleyman'ın rivayetleriyle meşhur olmuş olan Asım b. Behdele (ö. 127/745) dir.

    Türkler Kur'an-ı Kerim'in okunuş tarzında ise "Asım Kıraati Hafs Rivayeti"ni esas almışlardır. Yüzyıllardır bu topraklarda Kur'an-ı Kerim "Asım Kıraati Hafs Rivayeti" üzerine öğretilmiş ve okunmuştur.

    Tashih-i Huruf Kursu Müfredatı

    peki "Asım kıraatı" olarak bilinen bu kıraatı kimler rivayet etmiştir? gelin birlikte öğrenelim. önce bu kıraatın senedini görelim:

    Hafs b. Süleyman --> Asım b. Behdele --> Ebu Abdurrahman es-Sülemi --> imam Ali a.s --> Rasulullah s.a.a

    1. Hafs b. Süleyman: imam Cafer es-Sadık'ın a.s ashabındandır.
    2. Asım b. Behdele: Kufe Şiilerindendir.
    3. Ebu Abdurrahman es-Sülemi: imam Ali'nin a.s has şiilerinden ve ashabındandır.
    4. imam Ali a.s: müslümanların imamı
    5. Rasulullah s.a.a: ALLAHın son peygamberi.

    bu kıraatı Rasulullah'dan s.a.a rivayet eden imam Ali a.s ve ondan rivayet edenlerde Rafizilerdir. ey nasibiler! ey Rafizilerin Kuranın tahrifine iman ettiği iftirasını atanlar! niye Kuranı Rafizilerin rivayet ettiği kıraata göre okuyorsunuz?

    Yorum


      #32
      Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

      soru: eğer Şia Kuranın tahrif edildiğine inanmıyorsa o zaman nasıl oldu da Şia kaynaklarında Kuranın tahrifi hakkında hadisler rivayet edildi?

      cevap: muhalifler tarafından Şia kaynaklarında Kuranın tahrifine dalalet ettiği söylenen hadisleri imam Humeyni r.a 3 bölüme ayırmıştır:

      1. zayıf rivayetler: bu rivayetlerle istidlal edilemez.
      2. mevzu (uydurma) rivayetler: uydurma olduklarının belirtileri apaçık belli olan rivayetler.
      3. Sahih rivayetler: bu rivayetlerin anlamına dikkat edildiğinde tahriften maksadın Kuranın lafzında değil tefsirinde olduğu açıkca görünür.

      kaynak: "Tehzib el-usul", 2/96, Şeyh Cafer es-Subhanin "Akaid el-imamiyye" adlı kitabından naklen.

      ilk önce, imam Humeyni r.a-ın "zayıf" ve "uydurma" olarak nitelendirdiği hadislerin nereden kaynaklandığını araştıralım. Seyyid Hüseyin b. Ali el-Alevi r.a Bağdatta Selçuklu sultanı Melikşahın huzurunda ehli sünnet alimleri ile munazara ederken bu konuya değinere şöyle demiştir:

      تلك الاحاديث اولاً: قليلة، وثانياً: هي موضوعة ومزوّرة وضَعها أعداء الشيعة لتشويه سمعة الشيعة، وثالثاً: رواتها وأسنادها غير صحيحة
      O hadislere gelince: Birincisi, o hadisler çok azdır, ikincisi, o hasisler CaferIleri lekelemek amacıyla düşmanları tarafından uydurulmuştur. Üçüncüsü, o hadisler senet ve ravi bakımından güvenilir değildirler.

      "Bağdat alimleri konferansı"

      gerçekten de araştırma sonucu ortaya çıkmıştır ki, Kuranın tahrifinden söz eden hadislerin ravileri ya Gulat, yada imamiyye mezhebine muhalif olan diğer kişilerdir.

      Yorum

      YUKARI ÇIK
      Çalışıyor...
      X