Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... Şia'ya sürekli, Kuran'ın tahrif edilmiş olduğuna, yani değişikliğe uğratıldığına, bugünkü Kur'an'ın Hz. Peygambere s.a.a indirileninkinden farklı olduğuna inandığı doğrultusunda iftiralar atılmaktadır. oysa aksine Şia Kurann tahrif edildiğine asla inanmamıştır. Oniki İmam Şiasının, en erken devrinden bulunduğumuz yüzyıla kadar gelen tüm büyük alimleri, Kur'an'ın tamamen hıfzolunduğuna inanmışlardır. inşaALLAH bu başlıkta bu alimlerin adlarını ve Kuran hakkındakı inançlarını kısaca paylaşmaya çalışacağım. ALLAHtan yardım diliyor ve Ona tevekkül ediyorum.

    #2
    Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

    Şeyh Saduk ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. 4 temel hadis kitabının 2-cisi olan "Men la yehzuruhul Fakih"i yazmıştır.


    اعتقادنا أن القرآن الذي أنزله الله تعالى على نبيه محمد صلى الله عليه وآله وسلم هو ما بين الدفتين، وهو ما في أيدي الناس، ليس بأكثر من ذلك

    "İnancımız odur ki, Yüce ALLAHın Nebisi Muhammede -ALLAHın salat ve selamı üzerine olsun- indirdiği Kuran iki kapak arasındadır; insanların elinde olandır ve bundan fazla değildir"


    Şeyh Saduk r.a, "el İtikad", Kuranın hacmi hakkındakı inanç babı

    Yorum


      #3
      Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

      Şeyh Müfid ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir. Şeyh Sadukun r.a talebesidir ve "Fahruş Şia" lakabını taşıyor.

      و قد قال جماعة من أهل الإمامة إنه لم ينقص من كلمة و لا من آية و لا من سورة و لكن حذف ما كان مثبتا في مصحف أمير المؤمنين (عليه السلام) من تأويله و تفسير معانيه على حقيقة تنزيله و ذلك كان ثابتا منزلا و إن لم يكن من جملة كلام الله تعالى الذي هو القرآن المعجز و قد يسمى تأويل القرآن قرآنا قال الله تعالى وَ لا تَعْجَلْ بِالْقُرْآنِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يُقْضى إِلَيْكَ وَحْيُهُ وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً فسمى تأويل القرآن قرآنا و هذا ما ليس فيه بين أهل التفسير اختلاف.
      و عندي أن هذا القول أشبه من مقال من ادعى نقصان كلم من نفس القرآن على الحقيقة دون التأويل و إليه أميل و الله أسأل توفيقه للصواب.

      Ehli İmamiden olan cemaat demiştir ki: Kur'anın sözünden, ayesinden ve suresinden hiç bir şey eksik değildir. ancak Alinin a.s Muahafında mevcut olan nazil olma hakikatlerini bildiren tevil ve tefsirlerden bazıları silinmiştir. Bunlar ALLAHın kelamı olan Kurandan olmasalarda sabit ve nazil olmuşlardı. Çünkü Kur'anın tevili de Kur'an adlanıyor. ALLAH Teala buyuruyor: "O halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen de onun okunuşunu izle. Sonra muhakkak onu açıklamak bize aittir" ve (bu Ayette ALLAH Teala) Kur'anın tevilini de Kur'an adlandırıyor. bu konuda ehli tefsr ihtilaf etmemiştir.

      benim görüşüme göre asıl anlamda Kur'anın sözlerinden bazı şeylerin silindiğini idda edenin fikri değilde yukarıda anlatılan bu fikir hakikate daha yakındır ve ben bu görüşe meyl ediyor ve Allahtan doğru görüş için tevfik diliyorum.


      Şeyh Müfid r.a, "el Availul makalat fi mezahibil Muhtarat", sayfa 81

      Yorum


        #4
        Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

        Seyyid Murteza ki, kendisi imamiyyenin gururudur, Şeyh Müfidin r.a talebesidir.

        "Kuran’ın doğru bir şekilde nakledildiğini bilmek; ülkeleri, büyük hadiseleri, önemli olayları, meşhur kitapları ve Arapların satırlara dökülmüş şiirlerini bilmek gibidir. Çünkü Kuran’ı nakledip korumaktaki titizlik artmış ve gerekçeler çoğalmıştır. O kadar ki, yukarıda bahsettiğimiz örneklerin ulaşmadığı dereceyi aşmıştır. Çünkü Kuran, peygamberliğin mucizesidir ve şer’i ilimler, dini hükümler ondan alınır. İslam âlimleri de Kuran’ı öyle muhafaza etmiş ve korumuşlar ki gramerinden okunuşuna, harflerinden ayetlerine kadar her şeyini bilmişlerdir. O halde bu sâdık ilgi ve pür dikkat ile nasıl değiştirilmiş veya eksiltilmiş olabilir!"

        Seyyid Murteza r.a, "Mesail et Trablusiyyat"

        Yorum


          #5
          Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

          Şeyh Tusi ki, kendisi imamiyyenin en büyük alimlerindendir, 4 temel hadis kaynağından ikisinin -"Tehzib" ve "el İstisbar"ın- müellifidir. Şeyh Müfid ve Seyyid Murtezadan r.a ders almış, öğrenciliklerini yapmıştır. "Şeyhut Taife" lakabını taşır.

          Bütün müslümanlar, Kuranada hiçbir fazlalık olmadığı hususunda görüş birliği içindedirler. Kuranın eksikliği hususuna gelince, Müslümanların ağır basan görüşleri bunun tersidir

          Şeyh Tusi r.a, "et Tibyan" tefsiri, cild 1, sayfa 3

          Yorum


            #6
            Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

            Ebu Ali Tabersi ki, imamiyyenin büyüklerinden ve gururlarındandır. "Eminul İslam" lakabını taşır

            Kurânın fazlalığı hakkında bütün İslâm ümmeti, bu görüşün temelsizliği noktasında ortak görüşe sahiptir. Kurânın bazı ayetlerinin eksildiği hususunda ise, ashabımızdan bir grup ve Ehlisünnet"in Haşviyye fırkasından bir grup, bazı rivayetler nakletmişlerdir. Ama mezhebimizce kabul edilen doğru görüş, bunun tersidir

            Eminul İslam Ebu Ali Tabersi r.a, "Mecmaul-Beyan" tefsiri, cild 1, sayfa 10

            Yorum


              #7
              Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR


              وإنا له لحافظون من التحريف والتغيير والزيادة والنقصان

              "Bizde onu koruyup saklayacağız" (Hicr suresinin 9-cu) ayetinin tefsirinde diyor ki "yani tahrif, değişiklik ve artıp azaltılmadan"


              Feyz Kaşani r.a, "es Safi" tefsiri, cild 3, sayfa 102

              Yorum


                #8
                Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

                Ayetullah el Uzma Seyyid Ebul Kasım Hoi r.a

                "Kuran’ın tahrif edilmesiyle ilgili sözler, hurafe hayalden ibarettir. Zayıf akıllılar, bu hadisleri gereği gibi incelemeyenler veya böyle olmasını seven kişiler tarafından kabul edilir; sevgi de insanı sağır ve kör eder. İnsaf, tedbir ve akıl sahipleri ise bu hadislerin batıl ve hurafe olduğundan emindirler"

                Ayetullah el Uzma Seyyid Ebul Kasım Hoi r.a, "el Beyan fi Tefsir el Kuran", sayfa 259

                Yorum


                  #9
                  Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR


                  "Kesin deliller, elimizde mevcut olan Kuran'ın tahrif edilmediğine hükmediyor"

                  Rehber Seyyid Ali Hamaneinin fetvası

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR


                    "Biz inanıyoruz ki: Bugün dünya Müslümanlarının elinde bulunan Kur'an, Hz. Resulullah'a s.a.a nazil olan Kur'an'ın ta kendisi olup, zerrece ekleme veya eksiltmeye uğramamıştır"

                    Ayetullah el Uzma Şeyh Nasır Mekarim Şirazi, "İnançlarımız", Kuran ve semavi kitaplar bölümü

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR


                      الحق أنه لا تبديل ولا تأخير ولا تقديم فيه وأنه لم يزد ولم ينقص ونعوذ بالله تعالى من أن يعتقد مثل ذلك

                      Doğru olanı da budur ki, Kur’an da hiçbir değişiklik, sona geçirme veya öne almak durumu söz konusu olmamıştır. Ne bir şey eklenmiş ve ne de bir şey eksiltilmiştir. Böyle bir inanç sahibi olmaktan ALLAH’a sığınırım. Zira bu taktirde mütevatiren nakledilen Peygamberin mucizesi ortadan kalkmış olur.

                      Allame Hilli r.a, "Ecvibet’ul-Mesail’il-Mehnaviyye",13. mesele, s.121

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR


                        "Müslümanların Kuran"ın yazılması, kaydedilmesi, bir araya toplanması, korunması ve tilâvet edilmesi hususundaki ihtimam ve titizliklerini bilen herkes, Kuran"ın tahrif edildiği zannının temelsizliğine kanaat getirerek böyle bir şeyin mümkün olmadığını teslim eder. Bu konuda nakledilen rivayetlere gelince; bu rivayetlerin bir kısmı, delil olarak sunulamayacak kadar zayıf; bir kısmı, uydurulmuş oldukları belli olan meçhul (mevzu) hadisler; bir kısmı ise, Kuran"ın tevili ve tefsiriyle ilgili açıklamalardır. Bir kısmı da, açıklamaları kapsamlı bir kitap yazmayı gerektiren türlerden hadislerdir. Eğer konudan uzaklaşacağımız korkusu olmasaydı, Kuran"ın tarihini ve asırlar boyunca geçirdiği aşamaları açıklar, elimizde olan bu semavî kitabın, ALLAH"ın indirdiği Kur"an-ı Kerim olduğunu ve Kur"ân karileri arasında ki görüş farklıklarının Cebrail-i Emin"in Hz. Peygamber"in temiz kalbine indirdiği ile uzaktan yakından ilgisi olmayan yeni bir olay olduğunu açıklığa kavuştururduk."

                        Üstat Cafer Sübhani, "Tehzib"ul-Usul"

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

                          Ayetullah el Uzma Muhammed Rıza Muzafferi

                          "Kur'an-ı Kerim'in, ALLAHü Taala tarafından, peygamber-i ekrem'e s.a.a vahy edilen ilahi kitap olduğuna, o kitabın, (İnsanların ihtiyaçlan olan) her şey'i bildirdiğine, belağat ve fasahatte eşi bulunmayan, bulunmasina da imkan tasavvur edilemeyen, ayni zamanda en yüce gerçekleri ihtiva eden, bütün insanları acze düşüren ebedi bir mu'cize bulunduğuna inanmaktayız; tebdil, tahrif ve tağyır gibi şeylerden korunmuştur, bugün elimizde bulunan ve okunan Kur'an-i Kerim, Hazret-i Peygambere s.a.a vahyedilen Kur'an-ı Kerim'in aynıdır; bu hususta başka iddiada bulunan, mugalataya girişen, buna benzer bir davaya kalkışan kişilerin hepsi de hidayetten sapmıştır; çünkü "Ne önceden onun hükümlerini ibtal eden bir kitap gelmiştir, ne de ondan sonra gelir ve batil, ona zarar veremez"

                          Ayetullah el Uzma Muhammed Rıza Muzaffer, "Akaidul İmamiyye", Kuran hakkındakı inanç babı

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

                            konu ile ilgili elimde 3 kitap -Allame Seyyid Murtaza Askeri, Ayetullah el Uzma Seyyid Ali Milani ve Ayetullah Muhammed Cevad Lenkeraninin- var. hepside tahrifi redd etmek ve bu iddanın batıllığını ıspat etmek, bu iddada bulunanlara cevap vermek için kaleme alınmıştır. ve bunlara ek olarak -Ayetullah el Uzma Seyyid Şahdurudi ve Ayetullah el Uzma Seyyid Muhammed Said el Hekim ait olan- iki fetva var. inşaAllah yavaş-yavaş çevirip paylaşacağım.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: KURANIN TAHRİFİ ÜZERİNE ŞİA'YA ATILAN İFTİRALARA CEVAPLAR

                              Ayetullah Muhammed Cevad Fazıl lenkerani

                              "tahrif görüşünü İslam mezheplerine nispet etmekte ifrat edilmişdir. şöyle ki, inançalarının esasını tahrifin inkarını oluşturan bir mezhebin tahrife inandığı idda edilmiştir. biz bu konunun faklı taraflarını araştırmakla birlikte kanıtlayacağız ki, Şia mezhebi tahrifi kabul etmiyor, aksine tahrifi redd etmek bu mezhebin inancının aslını oluşturuyor. çünkü bu (tahrif) iddsı kabul edilirse Şia akidesinin kökü, aslı ortadan kalkar"

                              Ayetullah Muhammed Cevad fazıl Lenkerani, "Kuran tahrif edilmemiştir", önsöz

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X