Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

caferiler zincirle "deste" yaptı...

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    caferiler zincirle "deste" yaptı...

    bismillahirrahmanirrahim selamun aleyküm
    konuyu buraya açıyorum inş. sakıncası yoktur daha doğrusu nereye açacağımı bilemedim burası uygundur die düşündüm. muharrem ayındayız tvlerde olsun radyoda olsun dergilerde olsun bi takım caferiler hakkında haberler duyuyoruz; bunlardan biride siyah kıyafet giyinen "deste gruplarıdır". bu konuda hakkında bilginiz varsa bilgilendirmenizi istiyorum. hz hüseyin (as) ve akabindeki 72 bin kişilik grubun yezid tarafından susuz bırakıldıktan sonra şehit edilmesi çok acı verici. rabbimin hidayeti hz hüseyin (as) ve diğer şehitlerimizin üzerine olsun.
    sizden istediğim bilgi bu günde siyah elbiseler giyinip hz hüseyin (as) a ağıtlar yakılarak "sine vurma" ve zincirle dövünme" gibi yas törenlerinde bulunuyorlar bunun ne kdr doğru olduğu hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.
    ßiLséLérdi séndé néLér gördüqümü, inanmazLardı hayaL dérLérdi. GöRséLéRdi sénDé néLér qördüqümü ömür boyu hayaL kurmak istérLéRdi...

    #2
    caferiler zincirle "deste" yaptı...

    Zincirleri kendimize değil asrın tağuti süfyani sistemlerine, devletlerine, yöneticilerine vuruyoruz.
    Halen zincirleri kendine vuranlar var ise onlara da bu durumu anlatmak gerekir diye düşünüyorum.
    Bugün zincir vurulması gerekenler, ABD, İsrail ve bunların işbirlikçileri olan yangınlarında ateşini söndürmek için su olan YEZİDlerdir.
    vesselam.
    Düştü Deşt-i Kerbela’ya Ol Can
    Matem tuttu, ins-ü cin ve canan
    Ruhlarda hep o, hicrandır yanan
    Şahadetiyle destan yaratan

    Mazlum Hüseyn Canım, Mazlum Hüseyn Canım...

    Yorum


      #3
      caferiler zincirle "deste" yaptı...

      selamun aleyküm
      her yıl qûndemde olan bi konu muhakkak qóren arkadaşlarımzda olmuştr. qôrûşûnûzde haklılık payı war anlatmak lazım fakat kim anlatack we bunu yapanlar hanqi zihniyetle yapıyorlar. Sadece zincir sine olayıda deqil jiletlerle kendini kesenler falanda oluyor. herkezin hz hûseyin (as)e diqer şehtlerimize hüznümüz duamız snsuz fakat bóyle bi duruma nasl karşı çıkılmaz.
      selam we dua ile...
      ßiLséLérdi séndé néLér gördüqümü, inanmazLardı hayaL dérLérdi. GöRséLéRdi sénDé néLér qördüqümü ömür boyu hayaL kurmak istérLéRdi...

      Yorum


        #4
        caferiler zincirle "deste" yaptı...

        kesinlikle haklısın isfahanim.bence de bir insanın kendini zincirlemesi çok doğru değil.her şeyden önce;allah bedenlerimizi bize emanet olarak vermiş.biz ise kalkıp bu bedenlerimizi zincirliyoruz.oysa onlar bize allahın emaneti.eminim hz.hüseyinde bugün yaşasa böyle şeylere karşı çıkardı...

        Yorum


          #5
          caferiler zincirle "deste" yaptı...

          selamun aleykum
          bu konuyla ilgili link veriyorum inceliyebilirsiniz http://www.velayet.com/index.php/topic,18655.0.html kerbela hakinda ayetulah murtaza mutaharini uc ciltlik kitbi var okumanizi tafsiye ederim.

          Yorum


            #6
            caferiler zincirle "deste" yaptı...

            bu linke de bakın isterseniz: http://www.velayet.com/index.php/topic,17508.0.html
            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

            Yorum


              #7
              caferiler zincirle "deste" yaptı...

              bu konulara şii bayan kardeşlerimiz nasıl bakıyor üstad iranda? ya da ırakta?

              ve doğrudan önce kendini zincirleyenler ya da onlar hakkında görüş bildirenler aliminden avamına ne diyorlar önce bunları bir alsak?..

              Yorum


                #8
                caferiler zincirle "deste" yaptı...

                hocam bayanlarla fazla irtibatım olmadığı için onların nasıl baktığını tam bilemiyorum, ama eleştiren birini gördüğümü hatırlamıyorum.
                Müçtehitler genelde sakıncalı görmüyorlar, halkın eleştirdiğini de görmüş değilim ama başa kama vurmayı ve jilet atmayı yasaklamışlar, caiz görmüyorlar.
                Arkadaşlardan biri, İmam Zeynulabidin'in (a.s), zincirle dövündüğünü bir sitede yazmıştı, ama ben kitaplarda okumuş değilim. Zincir vurmak büyük ihtimalle esirlerin zincirlere vurulma olayından kaynaklanıyor, Ehlibeytin o günlerini bizlere hatırlatmak için böyle bir gelenek ve kültür oluşmuştur.

                Burada matemle ilgili İmam Hamaneyi'nin fetvalarını nakledersek yerinde olacaktır inşaAllah:


                DİNî PROGRAMLAR DÜZENLEMEK

                Matem Programları

                Soru 348:
                Çoğu bölgelerde cami ve hüseyniyelerde, özellikle köylerde tarihî olayları canlandırmak için geleneksel olarak piyes (şebeh/temsil)[9] yapılmaktadır ve bazen bu piyesler insanlarda olumlu manevî etkiler bırakmaktadır; bu programların hükmü nedir?

                Cevap:
                Eğer bu piyes programlarının içeriği yalan ve batıl şeyler değilse, bir fesada sebep olmazsa ve mevcut zaman şartlarında hak mektebe bir leke getir-mezse sakıncası yoktur; buna rağmen bunun yerine vaaz, irşat, Hüseynî matem ve ağıt programları düzenlemek daha iyidir.

                Soru 349: Matem törenlerinde davul, zil ve boru çalmanın ve insanların, başında keskin aletler bulunan zincirlerle dövünmelerinin hükmü nedir?

                Cevap: Bu gibi zincirleri kullanmak halkın gözünde mektebe leke getirirse veya bedene ciddî zarar vermesine sebep olursa caiz değildir; fakat örfte yaygın olduğu gibi boru, davul ve zil çalmanın sakıncası yoktur.

                Soru 350: Bazı camilerde matem günlerinde süslü ve pahalı alemler[10] kullanılır. Bazen dindar kişiler bunların hikmetini sormaktalar ve bunlar çoğu defa tebliğ programlarına zarar vermekte ve hatta caminin kutsal hedefleriyle çelişmektedir; bu konuda şer'î hüküm nedir?

                Cevap: Onların camiye sokulması örfen caminin şanıyla çelişirse veya namaz kılanlara engel olursa sakın-calıdır.

                Soru 351: Bir kişi İmam Hüseyin'in (a.s) yas merasimi için "alem" adak yaparsa, hüseyniyenin sorumlularının bunu kabul etmekten kaçınması caiz midir?

                Cevap: Birinin adak adamış olması, hüseyniyenin yöneticisi ve derneğine "alem"i teslim almak için yükümlülük getirmez.

                Soru 352: İmam Hüseyin'in (a.s) matem merasiminde matem meclisine "alem" sokmak veya matem mera-simi boyunca onu taşımanın hükmü nedir?

                Cevap: Bunun özü itibariyle bir sakıncası yoktur; fakat bu gibi şeyleri dinden saymamak gerekir.

                Soru 353: Mükellef eğer matem merasimlerine katılması sebebiyle bazı farzları yerine getiremezse; örneğin, sabah namazı kaza olursa bu merasimlere katılmaması daha mı iyidir, ya da bu merasimlere katılmaması onun Ehlibeyt'ten uzaklaşmasına sebep olur mu?

                Cevap: Açıktır ki farz namaz, Ehlibeyt'in matem merasimlerine katılmanın faziletinden önceliklidir. Dolayısıyla İmam Hüseyin'in (a.s) matemine katılma bahanesiyle namazın terk olunması ve kazaya bırakılması caiz değildir; fakat namaza zarar vermeyecek bir şekilde bu programlara katılmak mümkündür ve önemle vur-gulanan müstehaplardandır.

                Soru 354: Bazı dinî heyetlerde muteber bir tarih kitabına dayanmayan ve bir din âlimi ve merciden duyulmayan ağıtlar söylenmektedir. Bu ağıtları söyleyenlerden bunların kaynağı sorulduğunda, "Ehlibeyt, bizim böyle anlatmamızı sağlamışlar veya bize böyle yol göstermişler, Kerbela vakıası sadece tarih kitaplarında geç-mez ve bunun kaynağı sadece ulemanın söyledikleri de-ğildir; bazen bu olaylar İmam Hüseyin (a.s) hakkında vaaz veren ve ağıt söyleyenlerin kalbine ilham olur." diye cevap veriyorlar. Acaba Kerbela vakıasını bu yolla nakletmek doğru mudur? Eğer doğru değilse bu durumda dinleyenlerin yükümlülüğü nedir?

                Cevap: Olayları bir rivayete dayanmadan ve tarihte kaydedilmemesine rağmen söz konusu şekilde nakletmenin şer'î bir değeri yoktur. Ancak olayların bu şekilde nakledilmesi, nakledenin çıkardığı sonuç ve görüşe dayanan hâl dili olursa ve yalan olduğu da bilinmezse sakıncası yoktur. Bu alanda dinleyenlerin vazifesi, söylenenlerin münker olduğunu kesin olarak bilirlerse ve münkerden nehyetme şartları da mevcutsa onları mün-kerden sakındırmaktır.

                Soru 355:
                Hüseyniyelerdeki hoparlörlerden Kur'ân, mersiye ve ağıt sesleri bazen yüksek sesle yayınlanmakta ve bu durum komşuları rahatsız etmektedir. Hüseyniye görevlileri ve hatipler de bu işi yapmakta ısrar ediyorlar; bunun hükmü nedir?

                Cevap: Hüseyniyelerde merasimlerin ve dinî programların uygun zamanlarda düzenlenmesi önemle vurgulanan müstehaplardandır. Bununla birlikte hüseyni-yelerde program düzenleyenlerin ve matem tutanların mümkün oldukça, hoparlörlerin sesini kısarak ve sesi içeriye yönelterek komşuları rahatsız etmekten sakınmaları farzdır.

                Soru 356: Muharrem ayında davul ve ney çalarak matem toplantılarını gece yarılarına kadar sürdürmek hakkında görüşünüz nedir?

                Cevap: Seyyid'üş-Şüheda (İmam Hüseyin) ve ashabının (a.s) matem toplantılarına gitmek ve bu gibi dinî merasimlere katılmak güzel ve iyi bir şeydir; hatta bu gibi merasimler insanın Allah'a yakınlaşmasını sağlayan en önemli sebeplerdendir. Fakat başkalarının eziyet görmesine sebep olan veya şer'an haram olan her şeyden kaçınmak gerekir.

                Soru 357: Matem merasiminde org ve zil gibi müzik aletleri kullanmanın hükmü nedir?

                Cevap: Müzik aletleri kullanmak şehitler serveri İmam Hüseyin'in matem merasimine uygun değildir ve matem törenlerinin eskiden beri süregelen ve yaygın olan şekliyle düzenlenmesi daha uygundur.

                Soru 358: Son zamanlarda yaygın olduğu gibi İmam Hüseyin'e (a.s) matem tutmak adına bedeni yaralamak, bedene kilit vurmak ve tartı taşı bağlamak caiz midir?

                Cevap:
                Mezhebe leke getiren bu gibi ameller caiz değildir.

                Soru 359: Ehlibeyt İmamlarının (a.s) mukaddes ziyaretgâhlarında yüz üstü toprağa kapanmanın ve bazılarının yaptığı gibi yüz ve göğüslerini kan gelmesi için yere sürtmenin ve o hâlde hareme girmenin hükmü nedir?

                Cevap: Ehlibeyt İmamlarını (a.s) sevmek ve matem ve üzüntüyü ortaya koymaktan uzak olan bu gibi davranışların şer'î bir yanı yoktur. Hatta bedene ciddî bir zarar verir veya mezhebe leke getirirse caiz değildir.

                Soru 360:
                Bazı bölgelerde kadınlar, Hz. Fatıma'nın (s.a) düğün merasimi adı altında törenler yapmak için "Hz. Ebulfazl sofrası" merasimi düzenlemekte, bu toplantılarda düğün şiirleri okuyup alkış çalarak dans etmektedirler; bu gibi şeylerin hükmü nedir?

                Cevap: Eğer bu gibi merasim ve toplantılarda, yalan ve batıl şeyler söylenmez ve mektebe leke de getirmez-se, haddizatında sakıncası yoktur; ama dans etmeye gelince, eğer şehveti uyandıracak nitelikte olursa veya haram bir işi gerektirirse caiz değildir.

                Soru 361:
                İmam Hüseyin'in (a.s) şehadet yıldönümü Aşura günü merasimi için gereken masrafları karşılamak amacıyla toplanan mallardan geriye kalanı nelerde harcanmalıdır?

                Cevap:
                Geri kalan mallar, hediye edenlerden izin alınarak hayır işlerde kullanılabileceği gibi gelecek yılki Aşura merasiminde kullanmak için de saklanabilir.

                Soru 362: Muharrem ayında hayırsever insanlardan para toplayıp çeşitli kısımlara bölerek bir bölümünü Kur'ân ve mersiye okuyanlara ve konuşmacılara vermek ve geri kalanını da matem merasimi masrafları için kullanmak caiz midir?

                Cevap:
                Mal sahiplerinin muvafakat ve rızasıyla olursa bunun bir sakıncası yoktur.

                Soru 363: Kadınların hicaplarını koruyarak ve bedenlerini örtecek özel elbiseler giyerek sine ve zincir destelerine[11] katılmaları caiz midir?

                Cevap: Kadınların zincir ve sine destelerine katılmaları uygun değildir.

                Soru 364:
                Ehlibeyt İmamlarının (a.s) matemlerinde başa kama vurmak kişinin ölümüne sebep olursa, acaba bu iş intihar sayılır mı?

                Cevap: Eğer bu iş genelde ölüme sebep olmuyorsa intihar hükmünde değildir; fakat daha işin başında canının tehlikeye girmesi korkusu varsa, buna rağmen yapar ve ölümüne sebep olursa, bu iş intihar hükmündedir.

                Soru 365: İntihar ederek ölen Müslüman için düzenlenen Fatiha meclislerine katılmak caiz midir? Onlar için mezarlarının başında Fatiha okumanın hükmü nedir?

                Cevap: Bunun haddizatında sakıncası yoktur.

                Soru 366: Bi'set bayramında, (Resulullah'ın -s.a.a- peygamberliğe tayin edildiği gün) ve Ehlibeyt İmamlarının veladet yıl dönümü merasimlerinde dinleyenleri ağlatan methiye ve mersiye okumanın ve bu programa katılanlar üzerine para serpmenin hükmü nedir?

                Cevap: Dinî bayram törenlerinde methiye ve mersiye okumanın sakıncası yoktur; bu merasimlere katılanlar üzerine para serpmenin de kendisi sakıncasızdır, hatta eğer müminleri neşelendirmek, sevinç ve neşeyi belirtmek amacıyla olursa sevabı bile vardır.

                Soru 367: Kadının, namahrem erkeklerin sesini duyacaklarını bilmesine rağmen yas merasiminde mersiye okuması caiz midir?

                Cevap: Eğer bir fesadın çıkması endişesi varsa bundan kaçınılması gerekir.

                Soru 368: Aşura günü başa kama ile vurmak, ateş ve kor üzerinde yalın ayak yürümek gibi ruhî ve bedenî zarara neden olan ve ayrıca diğer İslâm mezhepleri uleması, izleyiciler ve yine dünya halkının gözünde Şia-ı İsna Aşeriyye mektebinin karalanmasına ve küçük düş-mesine sebep olan merasimler hakkındaki görüşünüzü açıklar mısınız?

                Cevap: İnsana zarar veren veya din ve mektebe leke getiren her iş haramdır; müminlerin bunlardan kaçınması gerekir. Zikredilen davranışların bir çoğu halkın yanında Ehlibeyt (hepsine selâm olsun) mektebine hakaret edilmesine ve mektebin lekelenmesine sebep olmaktadır. Bu ise en büyük zarar ve ziyandır.

                Soru 369: Başa gizli bir şekilde kama vurmak helâl midir, yoksa bu konudaki fetvanız genel midir?

                Cevap: Kama vurmak, örfen hüzün ve keder belirtilerinden sayılmamanın yanında Ehlibeyt İmamları (a.s) zamanında ve onlardan sonraki dönemlerde rastlanılmış bir davranış değildir. Bu amelin Ehlibeyt İmamları (a.s) tarafından özel veya genel olarak onaylandığına dair bir rivayet de nakledilmemiştir. Günümüzde bu amel mektebimize leke getirdiği ve küçük düşürücü davranış sayıldığı için hiçbir şekilde caiz değildir.

                Soru 370: Cismî ve ruhî zararın şer'î ölçüsü nedir?

                Cevap: Ölçü, örfen ciddî ve önemli bir zarar olarak görülmesidir.

                Soru 371: Bazı Müslümanların yaptığı gibi -yas merasimlerinde- bedene zincirle vurmanın hükmü nedir?

                Cevap: Örf açısından yaslarda hüzün ve keder örneklerinden sayılacak bir davranışsa sakıncası yoktur.

                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                Yorum


                  #9
                  caferiler zincirle "deste" yaptı...

                  Allah razı olsun üstad..

                  bir uygulmayı ait olduğu kendi iç felsefe sistem ve yaşam koşulları içnde değerlendirmek lazım

                  bu anlamda sünniyken bana çok anlamsız ve saçma gelen zincirle kendini dövme olayı şimdi çok daha başka geliyor. Derin anlamları olan bir gelenek. Bir eğitim yöntemi.. inşaAllah daha bu konuda uzun değerlendirmeler yapabiliriz müsait zamanda..

                  Yorum


                    #10
                    caferiler zincirle "deste" yaptı...

                    amin cümlemizden
                    İmam Zeynulabidin'in (a.s) ve Ehlibeyt kadınlarının zincirlere vurularak şehir şehir dolaştırıldıklarını bilenler, bu zincir olayını eleştirmezler ama bilmeyenler hemen eleştiriyorlar. Bir de bazılarının aşırıya kaçarak bedenlerini yaralamaları ve zincirlere jilet takarak bedenlerine ciddi zararlar vermeleri halkın tepkisine yolaçmaktadır. Zaten bunları müçtehitler de caiz bilmiyorlar. Tr.de düzenlenen aşura merasimlerinde bayanların ellerini zincirlerle bağlamaları bence çok anlamlıdır, Ehlibeytin esaretlerini daha iyi bizlere hatırlatmaktadır. Mektebe zarar getirecek işlerden uzak durmamız gerekir ama maalesef bazıları istemeden ve farkında olmadan mektebe zarar vuruyorlar.
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      #11
                      caferiler zincirle "deste" yaptı...

                      Bütün insanlığın eşya ve hadiselere birbiri ile irtibatlı olarak bakmaları, olaylar hakkında insafla karar vermelerini sağlayabilir. Olaylar birbirinden bağımsız, yanlı, taassubkar, indi, hin, haince, maksatlı bakıldığında en sağlam ihlaslı bir ibadet ve amel bile insanlara kötü gösterilebilir.

                      Bu açıdan baktığımızda, Ehlibeytin mazlumiyetini kendi çapında idrak edebilen alim olmayan halk kitleleleri kendi yetenek ve üsluplarınca bu mazlumiyeti idrak babından sırtlarını zincirle dövmeleri (Şia Uleması bundan menetmesine rağmen) kime zararı var acaba? Kiemi rahatsız ediyor?

                      Yanlışlara karşı olmaya kafaya takmış diyelimki objektif insanlar yeryüzünde hangi zulme, harama, küfre, fıska tuğyana karşı çıkmışlar da, Kerbelada sırf İmam Huseyn aşkı için zincirle deste yapanları eleştirebilmektedirler.

                      Rasulullahın İmam Huseyn için Yas tutun emri var ama, tutmayın, yas tutanları eleştirin emri yok. O vücutlarını zincirle dövenler yaptıklarını indallahta izah edebilecekler, karşı çıkanlar izah edebilecek mi acaba?
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        #12
                        caferiler zincirle "deste" yaptı...

                        We aleynaaleykûmselam
                        link için teşekkûr edrim incelicem inş.
                        ßiLséLérdi séndé néLér gördüqümü, inanmazLardı hayaL dérLérdi. GöRséLéRdi sénDé néLér qördüqümü ömür boyu hayaL kurmak istérLéRdi...

                        Yorum


                          #13
                          caferiler zincirle "deste" yaptı...

                          Óncelikle ilk mjımda hz hüseyin (as) we akabindeki "72 bin" kişi yazmışım affınıza sıqınarak dûzeltiym 72 kisi olcktı. sanırm bu knu birazda duyqusal yaklaşımla karışınca farklı qórûşler doquruyo. fazla bilqim yoktu bu knu hakknda ózelliklede bu yûzdnde açtm knuyu bilqiler için teşekkûr edrim.
                          ßiLséLérdi séndé néLér gördüqümü, inanmazLardı hayaL dérLérdi. GöRséLéRdi sénDé néLér qördüqümü ömür boyu hayaL kurmak istérLéRdi...

                          Yorum


                            #14
                            caferiler zincirle "deste" yaptı...

                            Ehli Beyt Mektebi Ulemaları, taklit merciileri, Aşura günü hakkında kendilerine zarar verenlerin başlarını kanatanların ve böylelikle Ehli Beyt mektebine zarar veren kişiler hakkındaki bazı açıklamaları:


                            Vefat Etmiş Ulemalar



                            Büyük Ayetullah Seyyid Muhsin Hekim (r.a): Kame zeni, dini veya müstehap bir iş değildir. Bu iş İslam, Müslümanlar ve Ehl-i Beyt’in zararınadır.

                            Büyük Ayetullah Seyyid Ebu’l Kasım Hoi (r.a): Kame zeninin meşruiyeti hakkında hiçbir delil yoktur ve onun müstehap sayılması için hiçbir yol yoktur.

                            Büyük Ayetullah Seyyid Ebu’l Hasan İsfahani (r.a): Kame zeni, zincir vurmak ve trampetten istifade etmek haramdır ve meşru değildir.

                            Büyük Ayetullah Seyyid Muhsin Emin Cebel Amuli (r.a): Kame zeni ve bu tür yas merasimleri akıl hükmüne ve şeriata göre haramdır. Dünya da faydası olmayan ve ahirette de sevabı olmayan başı yaralamak nefse eziyet etmektir ki şeriatta haramdır. Bu amel, Ehl-i Beyti’n Şialarının halkın gözünde alaya alınmasına sebep olmuş ve onları vahşi olarak saymalarına sebep olmuştur. Hiç şüphe yoktur ki bu tür ameller şeytanların vesveselerinden kaynaklanmakta ve Allah, Peygamberi ve Ehl-i Beyt’in razılığı yoktur. Elbette bu amellerin adlarını değiştirmek onun mahiyetini ve haram olan şer’i hükmünü değiştirmez.

                            Büyük Ayetullah Şehit Seyyid Muhammed Bakır Sadr (r.a): Bu tür işler, cahil insanların işidir ve ulema devamlı bu tür işleri yasaklamış ve haram etmiştir.

                            Büyük Ayetullah Fazil Lenkerani (r.a): Kame zeni konusu, halkın imam Hüseyin’e daha çok ilgi duymasına, yönelmesine ve Onun mukaddes hedefine sebep olmadığı gibi, kötü neticeler vermesine sebep olmaktadır. Bundan dolayı imam Hüseyin (a.s) mektebine bağlı olan Şialar bu işlerden uzak durmalı ve eğer bu konuda nezretmiş olsalar bile nezirleri sahih değildir.

                            Büyük Ayetullah Salihi Mazenderani (r.a): Fıkıh kaynaklarında lubbi olsun, lafzi bil husus veya itlak veya umum olsun İmam Hüseyin’in (a.s) yas meclislerinde “kame zeni” hakkında ne fazilet, ne de erdem istifade edilmemektedir. Bilakis delillerin iktiza ettiği ve ikinci hüküm olarak bu işlerin haram olduğu ve caiz olmadığıdır. Bundan dolayı bu işlerden sakınmak farz ve gereklidir… iman kardeşlerim biliyorlar ki bu kameleri hain kame vuranların başına vurmalarıdırlar.

                            Ayetullah şehit Murteza Mutahhari (r.a): Bu tür merasimler, Ortodoks Hıristiyanlarından kaynaklanmıştır.

                            Ayetullah Muhammed Cevad Muğniye (r.a): Hoş olmayan bu gelenekler, bidattir. Din ve mezhepte yeri yoktur.

                            Ayetullah Meşkini (r.a): Bu tür işler İslam şeriatında kabul edilmemiştir, hatta bunlardan bazıları zaten haramdır. Müslümanlar, bir çeşit ibadet olan İmam Hüseyin’in (a.s) merasimlerine bunları sokmaktan kesinlikle kaçınmalıdır.


                            Yaşayan Ulemalar



                            Büyük Ayetullah Seyyid Ali Hamaney: Kame zeni, uydurma bir gelenektir ve dinden alakası olmayan işlerdendir. Hiç şüphe yoktur ki Allah’ta onun yapılmasından razı değildir.

                            Komünistler, Azerbaycan’a musallat oldukları zaman, tüm İslami eserleri yok ettiler; örneğin camileri ambara dönüştürdüler; dini salonları ve hüseyniyeleri başka şeylere dönüştürdüler öyle ki İslam ve Şiilikten hiçbir eser geride bırakmadılar. Sadece bir şeye izin verdiler o da “kame zeni” idi! … neden? Çünkü kame zeninin kendisi onlar için din ve Şiiliğin aleyhine kullanacakları bir propaganda aracıydı! Bu şekilde bazen düşman bu tür bazı şeyleri din aleyhinde kullanmaktadır. Her ne zaman hurafeler ortaya çıksa, halis din kötü tanınacaktır.

                            Büyük Ayetullah Cevadi Amuli: İslam’ın çirkin tanınmasına ve matem meclislerine hakarete sebep olacak şeyler caiz değildir. Kame zeni ve bunun gibi şeylerden uzak durulması umulur.

                            Büyük Ayetullah Mekarim Şirazi: Yas ve matem meclisleri öyle bir şekilde olmalıdır ki İslam düşmanlarının eline bahane vermemeli ve su-i istifade etmelerine sebep olmamalıdır. Ve bu azim ve büyük merasimler zayıflatılmamalıdır. Bundan dolayı mezhebin lekelenmesine sebep olacak işlerden – jiletle sine vurmak veya bıçaklı ve jiletli zincirlerle kendisine vurmaktan- sakınılmalıdır.

                            Büyük Ayetullah Mezahiri İsfahani: Kame vurmak ve bunun gibi şeyler caiz değildir.

                            Büyük Ayetullah Seyyid Kazım Hairi: Kame vurmak gibi hurafeler, İslam ve Şiiliğin kötü tanınmasına sebep olmaktadır.

                            Büyük Ayetullah Nuri Hemedani: Yas tutan muhteremler, kameleri kendi başlarınıza vuracağınıza İslam topraklarını işkal etmiş, onları zayıflatma fikrinde olan ve onların kaynak ve sermayelerini yağmalamak için her gün yeni oyunlarla İslami hayatı tehlikeye sokmak isteyenlerin başlarına vurunuz. Allah, bu yolu kat etmeleri için tüm Müslümanlara inayet ve başarı ihsan etsin.

                            Büyük Ayetullah Şeyh Muhammed Yakubi: Akla aykırı amellerin yapılması, nefse zarar vermek veya din ve Ehl-i Beyt (a.s) mektebine ihanet ve hakarete sebep olacak şeyler caiz değildir… bundan dolayı kame vurmak ve keskin şeylerle bedeni kanlar içinde bırakmaktan sakınmak farzdır.

                            Ayetullah Muhammed Mehdi Asifi: Bu işler Aşura mesajının halka ulaşmasında kötü etki bırakmaktadır ve Hüseyni şiarların hafife alınmasına sebep olmaktadır.

                            ABNA.İR
                            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                            Yorum


                              #15
                              caferiler zincirle "deste" yaptı...

                              Kame zeni'nin anlami tam olarak nedir?
                              Allah Bize Yeter!
                              O Ne Güzel Vekildir...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X