Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

    [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=19596.msg118417#msg118417 date=1297694552]
    [quote author=Musavi link=topic=19596.msg118416#msg118416 date=1297694466]
    fetvanın içeriğini veremem ama bize bazı alimleri gösteriyorlar o fetvada...
    [/quote]

    İçeriğini veremediğiniz fetva sizi bağlar, bizi değil. Çünkü bz zaten Velayeti Fakihe bağlıyız. Aracıya da ihtiyacımız yok.
    [/quote]


    niye böyle diyorsun ki ?

    Yorum


      #17
      Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

      [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=19596.msg118413#msg118413 date=1297692367]
      Bilmiyorum, ne ediyor nasıl ediyorsanız Velayeti Fakihle bir çizgide buluşamıyorsunuz. İnsanlar onların beyanlarını dinlerken mutlu, ama sizinkilerini işitince mutsuz oluyorlar.[/quote]
      sevgili abim, bizde bir türlü anlamış değiliz. nasıl oluyorda her zaman imamet ve onun uzantısı velayeti fakih -ister İnkilap ile birlikte zahir olduğu dönemde olsun, istersede inkilaptan önceki devirde- altında olan Şiiler Veliyi fakihe uyamıyorda Ehli sünnet hemen uyuyor? gerçekten şaşılacak şey....

      Yorum


        #18
        Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

        "İçeriğini veremediğiniz fetva sizi bağlar, bizi değil. Çünkü bz zaten Velayeti Fakihe bağlıyız. Aracıya da ihtiyacımız yok."

        Bunda haklısınız tamamen. Ve dediğiniz gibi Velayeti Fakihe bağlı olmanın bir tek yolu yok.. Ancak kaynak birse yöntem de bir olmalı söylem de bir olmalı.. Velayeti Fakihe bağlı olan müslümanların birbirlerinden farklı olmaları mümkün değildir belki farklı oluş onların içinde bulundukları şartların gereğidir.. Siz nurcular arasındaysanız onlara farklı yöntemle gitmelisiniz, biz ise hakikati anlamak isteyen akıl sahiplerine şia gerçeğini net olarak göstermek azmindeyiz.. Ancak sizin bize eleştirileriniz konusunda da sizin hz. Rehber İmam Hamanei'nin görüşüne ihtiyacınız var.. Yöntem konusunda bizim yöntemimizi o makama sorup bizlere öyle eleştiriler yöneltmelisiniz.. çünkü siz bizden şiayı anlatmamamızı imametin ve şianın farkını ortaya koymamamızı söylüyorsunuz.

        bu durumda gelin sünnileşin demekten başka bir şey yapmış olmuyorsunuz ki. Çünkü hakim kültür sünni.. böyle bir dönemde şia nasıl sünniliğe saldırabilir ki.. sünnilik her şeyiyle hakimken?.. ya da şia insanların gündemine nasıl gelecek insanların yollarına siz haksınız doğrusunuz ama biz de varız bizi de hak görün demekle mi?.. bu kim için uyarıcı olacaktır.. ve böyle bir durumda vahdet yapalım siz susun yoksa vahdet engelleniyor demek tamamen gelin sünniliğe boyun eğin demektir.. çünkü hakim olan sünnilik.. burda susmak ne anlama gelir..

        hatta öyle de demiyorsunuz iki güç olarak ayrıştırmayın diyorsunuz.. bunlar ayrı değil mi biz yanlış mı biliyoruz. sünnilikle şia farklılıkları yok mu yani.. sünniler de imamete mi inanıyorlar yoksa bizim için imamet müstehap cinsinden bir fazlalık mı.. bu nasıl düşünce anlamadım?


        "Hamas gibi İslam İnkılabına inkiyadı olan islami bir hareket ile amerikan kuklası suudi veay bir başka herhangi bir arap ülkeleri nazarında aynı konumda oluyor."


        bunları cevaplamaktan bıktık ama siz söylemekten bıkmadınız.. bu örnekler sıcak çatışmaların olduğu yerler. Lübnan ve filistin şarltarıyla türkiye bir mi Allah aşkına.. bunları nasıl bir tutuyorsunuz.. türkiyede bir sıcak çatışma var da biz sanki bu çatışmaya sırt dönmüşüz ve insanları şii ve sünni diye ikiye ayırıyoruz.. bu nasıl kıyaslama? bu serbestlik ve karakter oluşum döneminde eğitim öğretim ve şia ilkelerini yayma dönemi değil mi. Barışta şiayı anlatmayacağız da ne zaman anlatacağız. sanki biz Said'in kurduğu cepheden insanları çekip şii sünni ihtilaflarını tartıştırıyoruz.. Aslında samimi olsanız şeyh Saidin kıyamında Said'in soyut faydasız imani(!) konularla uğraşması sakat derdiniz.. o zaman şer'i bir yönetim kurma ortamı vardı ama Said buna destek vermedi.. Şimdi ise barış ortamı var Yani İmam Caferi Sadık a.s. dönemi.. Var gücümüzle şiayı anlatmalıyız. bu bize şart hatta şiadan haberdar olan sizlere bile.. Velayeti fakihi herkese şia ilkeleriyle anlatırasanı bu iman temeline oturur ve kök salar. Yoksa yüzeysel siyasi geçici bir tercih olur ki bu gün siz ikna edersiniz yarın vahhabi teröristleri ikna eder İslam devleti diye.. onlara teslim olurlar.. Oysa şia devlet olmadan da her şeyiyle dimdik emperyalizmin karşısında onları tehdit eden bir güçtü..

        "Şia İslamın aslı ise bütün insanlığa hitap etmesi, günümüzün bütün meselelerine çözüm getirmesi gerekiyor. Acaba bu gün kendisini şii olarak görüp öyle adlandıranların, günümüzün putları, liberalizm, demokrasi, kapitalizm, hümanizm ve batı ve bütün dünyayı kasıp kavuran küfri felsefelere karşı söyleyeceği şeylerin olacağını düşünme vakti değil midir?"

        şia dendiğinde siz en olumsuz şartlananların bakışıyla bakıyorsunuz. Şia deyince şunlar anlaşılır:

        1- İmamı Zaman a.f. ve bağlısı velayeti Fakihler

        2- Şianın temel kitaplarında var olan öğretilerin oluşturduğu inanç ve yaşam ilkeleri

        3- Bu ikisine bağlı olan ve yaşamaya çalışan samimi insanlar yani şiiler.

        Biz size dedik. Nasıl münafıklara müslüman denmesi müslümanlık için sizi kayıtsız kalmaya itmiyor kendinizi bu sıfattan soyutlamıyorsanız, İslam kelimesi zarar görmüyorsa kafanızda, şia deyince de eğitilmemiş ve şiadan haberi olmayan insanların ya da münafıkların bu kelimeye ve ekole zarar vermeleri mümkün değildir.. bunu defalarca dememize rağmen siz kasıtlı olarak şiayı küçümsüyorsunuz ve yanlış örnekleri sanki şia gibi gösteriyorsunuz..

        Şimdi münafıkların islamı temsil ettiğini ya da münafıklara bakarak islam hakkında görüş belirtmenin mümkün olduğunu söyleyebilir misiniz? ve münafıklar işte görüyorsunuz dolayısıyla müslümanlıktan başka isim gerekir müslümanlıkta ısrar etmeyin diyebilir misiniz? başka arayışa girer misiniz? hayır.. dersiniz ki onlar müslüman değil.. Şia için de böyledir. Şiayı oluşturan münafıklar değildir yukarıdaki üç maddedir.. bu maddelerle ilgili sorununuz var ki bu hakikatin ortaya çıkmasını istemiyorcasına sürekli sisteme kendini kaptırmış adı sadece şii kalmış şiadan habersiz insanları ya da münafıkları vitrine koyuyorsunuz..

        bu şekilde sünnileri şiadan uzaklaştırmanın vebaline giriyorsunuz. Çünkü münafık ve kötü örnekleri müslüman olmak istemeyenler nasıl ön plana çıkarıyorsa siz de sünnilere karşı şiadan habersiz olanları şia diye ön plana çıkarıyorsunuz..

        ama buna gücünüz yetmeyecektr çünkü bu mektep benim gibi acizlerin savunmasına muhatç olmadığı gibi sizin gibi çeldiricin ve kötü tanıtıcılarında gücünü tınlamaz..

        "Bir taraftan sünni müslümanlar tepelerine hükmeden tağuti rejimleri kıyamla alaşağı etmenin çabası içerisinde iken, bu ilhamlarını islam inkılabından aldıkları halde, onların bu yönü hayra dönük hareketlerini küçümseme, görmezden gelme, nasıl olsa sünni hareket boş ver, nasılsa batıl deme gibi bir lüksünüzün olduğuna inanıyor musunuz?"


        hangi ülkeden söz ediyorsunuz anlamadım?

        Fertlerin tek tek kendilerini şii yaparak cenneti garanti etme ameliyeleri ile bütün bir dünyada nelerin yapılıp nelerin yapılmaması noktasında nelere dikkat edilmesi gerektiğini sorgulamayacak mıyız?

        burayı da anlamadım?

        "Her kafası esen şiinin sünnileri sünniliği batıl gösterme ameliyeleri Velayeti Fakihten onay alıyor mu? Ya da ehli sünnete sünniliğe batıllık sapıklık anlamını yükleyerek şiaya hizmet edileceği mi vehmediliyor."

        biz şiiler Velayeti Fakihe bağlıyız. Elhamdülillah. Fıkhımız itikadımız bu merciice belirlenmiştir. Uyguladığımız fıkıh bu.. Bizde fıkıh dışı hiç bir alan olmadığından sünniler gibi siyaset başka amel başka inanç başka gibi ayrışımlar yok.. Şia furuu dini olan emri bil maruf ve nehyi anil münker olağan görevdir. Bunun askıya alınması gereken yerlerde velayeti fakih ya da taklit merciileri bunu anında deklare ederler ve tüm şiilere ulaşır merak etmeyin.. Sizler yerel emirlerin işleyişinden habersiz olduğunuzdan hep çatışma yerlerindeki Velayeti Fakih emirleri ve fıkhını bu barış ortamına uyarlamaya çalışıyorsunuz..

        Eğer öyle ise herkesten önce bunu şianın alimleri, İslam İnkılabı alimleri neden yapmıyor. Haşa yoksa onlar takiyye yapıpta sizi mi öne sürüyorlar. Asıl maksatlarını sizleri öne sürerek mi gerçekleştirmek istiyorlar? Bu ne çelişkidir anlamış değiliz?

        İnkılabi Ulema Velayeti Fakih ehli sünneti batıl sapık bilse, islami vahdeti neden arzulamaktadır. İslami vahdetin bir koalisyon, bir taktik işbirliği olmadığını izaha gerek duymuyoruz.

        İmam Humeyninin İmam Hamanein bunca açık beyanlarına rağmen, bu ne cüret ve cesüret ki, bu beyanların aksine aksine, inadına inadına her yerde şii kardeşlerimiz, islamın menfaati, maslahatini hiç kaale almamaktadırlar.

        kardeşlerimiz bunu açıklamışlar.. şianın hak olduğunu sünni eserlerden ispatlamaları sünniliğin şiayı doğru gördüğü ve yetkisiz insanlardan şiaya dönmeleri gerektiği anlamına gelir.. kitapları kendiniz biliyorsunuz. Peşaver gecelerini bir daha okuyun.. Ya da Ağa Abdullah Turan'ın Ehlibeyt Mektebinde Temel İnançlar kitaplarını...

        burada bir öne sürme ya da geriye gizlenme olayı yoktur.. bu bir hizmettir. Alim kitap yazıp bizi bilgilendirir ve sohbet ortamlarında aydınlatır cuma hutbelerinde açıklar biz de burada ya da reelde.. Sizce anayasa ile yasa ve tüzükler aynı mıdır? bunlardan uygulanan anayasa mıdır yoksa tüzükler kararnameler mi?.. iki ülke yöneticileri görüşürler derler ki ekonomik iş birliği yapalım.. bunun üzerine bakanlar iş adamları başlarlar projeler üzerinde durmaya.. hatta bakanlar bile projelerle ilgilenmezler. yasal düzenlemeleri yaparlar.. iş adamları da yatırım yapıp organize ederler. İş yine yapmazlar. Esas işi yapanlarsa işçilerdir usta başılarıdır.. herkesin yeri ayrıdır. Şimdi siz diyebilir misiniz ülke yöneticileri mi inşaat yapıyor işçileri mi öne sürüyorlar!.. bu nasıl sığ mantık?.. Ama ülke yöneticileri iyi niyet anlaşması imzalamasa asla bu yol açılmaz.. işçiler çalışmasa da o anlaşma hiç bir işe yaramaz..

        biz de şii işçileriz. İyi niyet anlaşması yapılmış bir iş alanında şiayı anlatıyoruz. Sanki bunun karşılığında iranda sünni faaliyetler yok mu sanıyorsunuz!. Şimdi iranda bir sünnni çıksa siz napıyorsunuz çatışma ortamı varken şiayı sünniliği bırakın tanıtmayın dese iranda bu şiilerin mi işine yarar sünnilerin mi?..

        umarız biraz düşünürsünüz.. (Gerçi biz şiaya güvendiğimiz için hiç bir sakıncası yok ama cahil şiayı öğrenememiş insanlar açısından diyoruz)

        "Bizim arzumuz emeviyyatın korunması değil, bizim endişemiz ehlibeytin Ayi Şiasına zarar gelmesidir. Başkalarının batıl olmaması şiayı hak olmaktan mı çıkarmaktadır. "

        niyetiniz o olmayabilir ama çıkış orası.. Said de böyle ortamı (sizce tabi böyle bu) yanlış tanıyıp Muaviyeye hz dedi ve tüm sünni yanlışları tekrarlamakla kalmayıp onları Şianın gerçekleri karşısında (güya) savundu. Ama sonuçta milyonlarca kesimin şiaya düşman olmasını sağlayan bir külliyat bıraktı..

        "İslam ülkelerinin, halklarının yoksulluk, işgal, işkence, yağmalama, tahrifat ve mezhep kavgaları içerisine çekmek isteyen, yer yer de çeken islam düşmanlarının arzuları istikametinde olmamak gerekmiyor mu?

        Allah aşkına söyleyin."


        bunları sanki şia yönetiyor da.. bu eleştirilerin muhatabı dediğiniz yerlere hakim olan sünni anlayıştır..

        Yorum


          #19
          Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

          ya imamet farz değildir ya da imameti kabul etmeyen mezhepler hak olamaz. yani allah tarafından tayin olan hak imam varken başka imama uyanlar nasıl hak olsun.

          ufukalpin anlattığı yol şia yolu değil en fazla zeydiyye inancı olabilir ama kesinlikle şia değil. şianın ilkeleri açık.

          Yorum


            #20
            Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=19596.msg118392#msg118392 date=1297679738]
            ben kendimde yaşadığım ya da bu bölümde şii oluş hikayelerini yazan arkadaşlarımın yazdıklarına, yaşadıkları duygu bilgi inanç ve amel değişikliklerine göre, şii olmak bambaşka bir dünya bambaşka bir ruh hali, yeni bir inanç ve yaşam biçimi gibidir..

            her alanda değişiklikler getirmektedir.. bir hidayettir. görmedeğimiz yanlış gördüğümüz bir şeyin aslını öğrenmektir..

            tarihi bakışınız değişiyor tarihi şahsiyetlere bakışınızda değişiklikler oluşuyor

            inanlarınızda değişiklikler oluyor

            amellerinizde değişiklikler oluyor..

            ideallerinizde dostluklarınızda tümden değişimler yaşıyor ya da yaşamak istiyorsunuz..

            bir de arkadaşlar özellikle bu bölümde hikayelerini yazan kardeşlerimizin görüşlerini alabilirsek konu daha sahici ve aydınlatıcı olmuş olur..

            duygusal ve kişisel tartışmalardan çok tespitlerden yola çıkarsak daha iyi olur diye düşünüyorum..
            [/quote]

            Tamamen beni anlatmissiniz burda...Bunu kelimelere birebir dökmek cok zor.Ama hayat felsefeniz degisiyor...Imamlari tanimakla,kabul etmekle ufkunuz genisliyor.Belki cok basit seyler yasiyorsunuz ama hemen imamlardan biri gözünüzün önüne geliyor.(Kaldiki imamlarin hayatini genel olarak biliyorum,henüz ögrenme asamasindayim.)Hayatiniza yol verirken onlari örnek almaya calisiyorsunuz.Imamiyetin öneminin farkina variyorsunuz.Icinize öyle bir ask düsüyorki, onalrin kabrine sürülmüs bir bez parcasi bile gönlünüzün askla yanmasina yetiyor.Pek tabide bez parcasinda degil keramet, bunu biliyorsunuz ama yinede akliniza binbirtürlü seyler geliyor.Sanki ondan bir parca gelmis ve yanibasinda duruyor, seni izliyor.Senki onlari daha düne kadar tanimamis, bilmemissin.Allah im bu nasil cehalettir.Peygamber torunu onlar.Kurban olurum ben onlarin yoluna...devam edemiyecegim...
            ‎'Kırk kapıdan geçirip,
            '' işte sevdan '' diye, seni oturttular içime…
            ŞAHADET parmağım şahit olsun ŞEHADETİME…

            Yorum


              #21
              Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

              Şii olmak büyük bir değişimin ufak bir başlangıcı.
              Benim hayatımda çok şey değişti en azından. Eğer gerçekten onları ayetteki gibi gerçekten sevebilirseniz, onlarda sizi sever ve onların sevgisi çok şeye değer. Dünya malına, insanlara, nefise olan tutkunluğunuzdan vazgeçmeye başlarsanız. Allah’ı layıkıyla tanırsınız, onu başınıza gelen her şeyden sorumlu tutmazsınız. Adaletinden eminsinizdir, şüpheye düşmezsiniz. Her şerrin Allah’tan geldiğine inanmaz, günahlarınızdan da onu sorumlu tutmazsınız. Kendi kendinizin zalimi olduğunu bilirsiniz (!)

              O bizi hüccetsiz bırakmamış diye her akşam dua edersiniz, benim bir imamım var o beni duyar, imdadıma koşar, beni insanlar gibi yüzüstü bırakmaz dersiniz. O günahsız, masumdur. Allah’a yakınlaşma da vesiledir. Onların dualarıyla dua etmeyi, Allah’a hamdetmeyi, peygamberin gerçek özelliklerini öğrenirsiniz. Peygamberinizi daha çok seversiniz. Alemlere nasıl nur olduğunu, geride bizlere neler emanet ettiğini görürsünüz onlara da sımsıkı sarılırsınız.

              İmamların hayatlarından feyz alırsınız, sözlerini kalbinize nakış gibi işlersiniz, ahlaklarıyla ahlaklanırsınız. Günlük yaşamanızda karşılaştığınız zorlukları yenmeyi öğrenirsiniz. Öfkelendiğinizde bile imama sığınır havale edeceğiniz yüce bir divan olduğunuzu bilirsiniz artık rahatsınızdır bu sebeple intikam almaz sabredenlerden olursunuz, bir düşmanınıza bakışınız da dahi olsa onları taklit edersiniz. Eğer taklit ederseniz huzura erersiniz. Onlar gibi yaşarsanız hayatınız güzelleşir, geçtiğiniz yürüdüğünüz yollar Cennet bahçelerinden bir bahçe olur.

              Takvayı ve onlar gibi ağlamayı bilirsiniz. İçten ve samimi olarak hakikatiyle günahlarınız için… Merhamet ve şefkati öğrenirsiniz, terbiye olursunuz onların sözleriyle. Ayetlerle.

              Namazlarınızda eksik salavat çevirmemenin mutluluğu vardır mesela, el konumu gibi saygılı ve serbestsinizdir Allah huzurunda. Toprağınız Kerbela’dır. İmam Hüseyin’in kanıyla bulanmış, Kerbela mesajını taşırsınız işte bu sebeple. Nereye gitseniz bu toprağın mahiyetini anlatırsınız, taşlaşmamış kalpler sizinle beraber ürperirler bu olaya inanamazlar. Sorarlar bu mühür neden vardır? Şia olmanın göstergesidir belki de imzalanmış bir belgedir… Bir ahittir.

              Daha çok yazılabilir ama bu akşamlık aklıma ilk düşen damlalar bunlar…
              "Biz aşkı neynevada öğrendik hani o ihanet diyarında zulme meydan okuyarak baş kaldıran kızıl güllerle."

              Yorum


                #22
                Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                Elimden geldigi kadariyla düsüncelerimi aktarmaya calisacagim...
                En büyük tesbitim: Bilincli bir sekilde, sünnilere (diger mezhepleri fazla tanimadigim icin sünnilerden örnek vermek zorundayim)Hz. Ali nin kapisi kapatilmis.Simdi sen Ali yi tanimiyorsan biz napalim diyenler olabilir.Hayir kardesim! Hz.Ali diger 3 halife gibi ayni kareye sokulmus.Hepside degerli bizim icin deniyor...Degerlerini tartisacak degilim,hakkim degil.Fakat Hz.Ali icin ,Hz. Muhammed,Ali benim ehli beytimdir.Ben ilmin sehriyim Ali ise kapisidir,demisse eger,bunu bir oturup düsünmek lazim.Böyle bir makamdaki insan hic kimseylebir tutulamaz.Ilim ögrenmeden tam müslüman olunamaz.Hz.aliye ulasmadan Hz. Muhammede ulasamazsin.
                Sünnilere Hz.Ali nin kapisi bilincli bir sekilde kapatilmis.Niye,gözleri acilmasin,o mübarek kapidan gecilmesin ki sevgiliye ulasilamasin.

                Ve gelelim diger mazlumlara, imamalara. Hangisinin hayati ne kadar biliniyor ve örnek aliniyor sünnilerde. Bir cogu isimlerini bile bilmiyor.Peygamber kendisinden sonra bir cizgi birakmis..Nedir o cizgi? Nasil takip edilecek o cizgi imamalri bilmeden.Peygamberden sonra büyük bir acik var.Peygamber ve hoooop Ebu hanife..Ebu hanifeden sonrasi da yok...Ebu hanife kim? Imam caferin talebesi. Peki ya bir talebenin cizgisi,hocasindan bu kadar zit düsebilir mi? Yada bilincli mi böyle zit düsürülmüs.(Bunalri iyi düsünmek lazim)

                Ve gelelim Muaviye meselesine.Sünnilerin bir kismi muaviyeyi lanetliyor,bir kismi ise o zaman olan olmustur bize onlar hakkinda kötü konusmamak düser diyorlar.Bunu bizzat kendi esim yasadi.Celiski icindeyken diyanetin hocasina gitti ve muaviyeyi sordu.Aldigi cevap ise su oldu. "evladim karistirma sen oralari"Bu ne demekti.sus kapa ceneni,sen sana söylenenlerle amel et.Yok ya, bu kadar basit mi islam? Tabiki de bir müslüman arastiracak,bilecek.Koyun misali sürünün pesinden gidecek halimiz yok...

                Bir insan görünümlü yaratik,peygamberimin torunlarina zulüm yapacak ve ben onu kabul edecegim,yada lanetlemiyecegim.El-insaf..
                Yine bir sünni arkadasim bugün, muaviye hakkinda ama o aslinda kötülük yapmamis gibi seyler konustu ve diger sünni olan arkadasim ise"olurmu oglunu o doldurduda Hz.Hüseyini öldürttü" dedi.Ben seyrediyordum..En sok cevap ise kendisini bilgili satan 3. arkadastan geldi" ya oralarda takilmamak lazim.günümüzdede muaviye gibi olanlar cok.arkadasini makam ve söhret icin satanlara bakmak lazim" Pes !!! Bir tarafta peygamber torunu katlediliyor.Ki o cennt efendisi,ki o mazlum, ki peygamberin dudaklarini öptügü,peygamberin ona bakarken gözlerinin doldugu..Diger tarafta kiyaslanan ise siradan bir yanlis yapmis arkadas....Farki anladiniz mi simdi? bakis acisini anladiniz mi simdi? ne kadar basitmis hüseyinin kiyami? O sevgili, biz bunlari tartisalim diye mi kendini feda etmis.Akli olan bir düsünür. Nedendi bu kiyam.bize ne anlatmak istedi ,bu dinin bize gelmesi icin ne canlar feda edildi...Heyhat!!!

                Lütfen kimse yazdiklarimi üstüne alinmasin ben icimden geldigi gibi yaziyorum.Zira benimde aklim basima yeni geldi.36 yasimda...Amacim ne birisiyle tartismak, ne de birilerine ders vermek. Benim kiyamim kendimle.

                Tecrübelerime dayanarak tek bir tavsiyem olabilir.Benim yaptigim gibi önyargiyla yaklasmayin bir seylere. Acik aramak icin ögrenirseniz,hic bir sey elde edemezsiniz,ögrenemezsiniz.Akli selim olan,önyargisiz okur,arastirir,düsünür.Sonrasi yine kendine kalmis...

                Yukarida neler yazdigimi bir kez bile gözden gecirmeden yolluyacagim.Duygularim cosmus vaziyette, belkide karmakarisik yazmisimdir ama umrumda degil.Anlamak steyen anlar...Hakkiniz helal edin baciniza...
                ‎'Kırk kapıdan geçirip,
                '' işte sevdan '' diye, seni oturttular içime…
                ŞAHADET parmağım şahit olsun ŞEHADETİME…

                Yorum


                  #23
                  Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                  Allah razı olsun kardeşlerim.. inanın biz de aynılarını yaşadık sanırız tüm sonradan şii olan kardeşlerimiz bunları yaşadılar ve hissettiler hala da hissetmektedirler..

                  bu çok büyük bir değişim bence.. Örneğin Beniz kardeşimizin dediği gibi bir bez meselesi değildir. belki tuttuğunuz bir bezdir ama onda öylesine bir bereket vardır ki İmamların kokusunu alırsınız adeta.. Kerbela mührü vurursunuz hayatınıza..

                  artık bir inkılap yaşamışsınızdır, ruhi ameli ve hatta görüntü olarak. ağır başlı olmuşsunuzdur sanki dersiniz ki bakanlar sizin değişip şii olduğunuzu anlamışlardır sanırsınız.. herkese haykırmak istediğiniz yeni bir tercihiniz vardır artık.. herkesin de buraya gelmesini istersiniz böylesine yüce bir nimetten kimsecikler uzak kalsın istemezsiniz.. bu uğurda çok fedakarlıklar yapmaya karar vermişsinizdir. cahillerin size sataşmaları sizi yolunuzdan döndüremez diye düşünmektesinizdir.. Çünkü onları bilmiyorlar dersiniz.. Adeta bitmez bir enerji ile dolmuşsunuzdur..

                  ve korkarsınız da Allah'ın layık olmadığınız sebebiyle bu nimeti elinizden alıvereceğinden korkarsınız..

                  bu yüzden tam şii olmak ve bu yola layık olmaktır tüm cabanız ve hedefiniz.. İmamlar tarafından kabul görmek önceki yaşamınızı telafi etmek, gecikmenizin bedelinin affını istemek, Ve Allah'tan bu yol üzere canınızı almasını istemek..

                  Bu nefsi ve ruhi inkılabın getirileri vardır. Örneğin bende çok oldu.. Ben sünniyken vicdanım kabul etmeye etmeye ilahi marş dışında müzikleri çok dinlerdim.. pop tarzı müzikleri dinlerdim. klipler caiz deil diyerek sadece ses olarak dinlerdir.. Ve o kadar zevkli gelirdi ki asla vazgeçebileceğimi sanmıyordum.. Bilgisayarımdaki parçaları hiç bir zaman silemeyecek kadar değerli görürdüm.. onlarla mezara giderim derdim.. ve tabi Allah'tan uzak bu insanları dinlemekten dolayı ruhum ızdırap içinde olurdu..

                  Oysa şii olduktan sonra hiç gözünün yaşına bakmadan sanki hiç benim için zevk değilmiş gibi hemencecik siliverdim.. öyle zorlanma bile söz konusu olmadı.. Sünniyken baş edemediğim bir çok kötülüklerden ve nefsimin hevalarından hiç ummadığım kadar kısa sürece sıyrılıverdim..bunlar için Rabbime ne kadar şükretsem azdır..

                  ve diyorum ki beni Şii olmaya layık gören Rabbime ne kadar hamd etsem azdır.. Keşke herkes şii olsa..

                  Yorum


                    #24
                    Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                    beniz kardeşim sen dosdoğru yola Allahın ipi Aliye sarılmışsın. Bundan güzeli var mı

                    Yorum


                      #25
                      Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                      [quote author=Musavi link=topic=19596.msg118470#msg118470 date=1297718951]
                      beniz kardeşim sen dosdoğru yola Allahın ipi Aliye sarılmışsın. Bundan güzeli var mı
                      [/quote]

                      merak etmeyin kardeşim bizler de aynısını yaşadık.. Sizde kendimizi buluyoruz.. Tıpa tıp aynı duyuglar aynı yollar.. Emin olun ki sizinle aynıyız. Hatta bu coşkun duyguları Ehlibeyte ait mazlumiyeti sadece ben mi yaşıyorum acaba abartı görülebilir mi diye şüpheye varana kadar hepsini biz de yaşadık yaşamaktayız..

                      Rabbim sizden razı olsun. Duygularımıza tercüman oldunuz.. Nasıl bizim yazdıklarımız sizin duygularınıza tercüman oluyorsa sizin yazdıklarınız da bize tercüman oluyor

                      Yorum


                        #26
                        Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                        Adimiz müslüman. Ama müslüman in müslüman a düsman olmasi kadar kötü bir sey yok! Tarihe bakinca sasmamak lazim. Neden bir Islam Birligi olmamasina sasmamak lazim. Biz daha cekirdek ailemiz le uzlasamiyorken...

                        Musavi kardes: Insallah o ipe sarilmaya calisiyorum. Hayatima uyarlamaya calisiyorum.

                        Qom_u_ask: Duygularini öyle güzel siralamassin ki, sanki benim duygularim.demek ki bu yola giren herkes ayni seyleri hissediyor.
                        Benide sorunlarin bekledigini biliyorum.Ailem cevrem...Tepkiler alacagim...Bunlarla savasmaya acikcasi gücüm yok..Yapacakta bir seyim yok.Her sey olacagina varir...Kendimi sakliyacak degilim...
                        ‎'Kırk kapıdan geçirip,
                        '' işte sevdan '' diye, seni oturttular içime…
                        ŞAHADET parmağım şahit olsun ŞEHADETİME…

                        Yorum


                          #27
                          Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                          Değil mi insanın biraz da kimseden korkusu olmuyor. Sanki dünya bir araya gelse sizi şiadan döndüremez gibi bir his yaşıyor.. Şahsen bende öyle oldu. Sanki gururla karışık bir halde bu tercihimden herkesin haberdar olmasını istiyordum.. Ancak bunu gururla söylemenin nehyedildiğini gördüm hadislerde..

                          Takiyye konusunda da (kendinizi saklamak) çok faydalar var.. Tamam bu güzellikleri yaşayın ama takiyye yapmadığınızda büyük sorunlar oluşabiliyor. Kendinize ve şiiliğinize pek zarar gelmez Allah'ın izniyle.. ama o insanlarla aranızda duvar oluşuyor.. İnsanlar sizin yaşadığınız iç inkılabı yaşamadıkları için sizi anlayamıyorlar. Anlayacağınızı sandıklarınız da anlamıyor.. ve onlara artık bir şeyler anlatma şansınız yavaş yavaş kayboluyor..

                          ben ilk başta şii olduğumu açıkça söylüyordum diyordum ki beni tanıyan herkesin beni dinlerken şii olduğumu bilerek dinleme hakları var.. bunun için kendimi tanıtırken şii olduğumu da söyleyiveriyordum..

                          ancak karşıdakiler siizn gibi anlayışlı ve özgür beyinli değil.. sizi kafalarında olumsuz ve mesaj alınmayacaklar listesine oturtuyorlar.. sonra hangi delili gösterseniz inanmıyorlar daha doğrusu dinlemiyorlar..

                          onun için kendinizi gizleseniz onlara yardımcı olma adına daha iyi yapmış olursunuz.. Anck size tavsiye edecek konumda görmüyorum kendimi.. Siz çok güzel bir yola girdiniz Elhamdülillah.. Rabbim Ehlibeytin yolundan göz açıp kapayıncaya kadar da olsa bizi ayırmasın.. Ve onların şefaatine layık olacağımız bir yaşam ihsan etsin bize...

                          Yorum


                            #28
                            Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                            Kimseden korkum yok.Benim hakkimda ne düsündükleride pek umrumda degil.Ama kimseyede ben sii yim deme ihtiyaci duymuyorum.Cünki karsilasacagim sorulari biliyorum? O yüzden susuyorum.Ama simdilik.Ne zaman kendimi zirhlanmis hissedersem iste o zaman kimse beni susturamaz.Bizim dinimiz teblig dini? Kendimiz icin istediklerimizi,din kardeslerimiz icin de istemeliyiz,dimi? Ama her seyin bir zamani var...Biraz daha sabir...
                            (zamaninda benimde siilere tepkilerim agir oldugu icin, muhataplarimi iyi taniyorum)
                            ‎'Kırk kapıdan geçirip,
                            '' işte sevdan '' diye, seni oturttular içime…
                            ŞAHADET parmağım şahit olsun ŞEHADETİME…

                            Yorum


                              #29
                              Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=19596.msg118413#msg118413 date=1297692367]
                              Bilmiyorum, ne ediyor nasıl ediyorsanız Velayeti Fakihle bir çizgide buluşamıyorsunuz. İnsanlar onların beyanlarını dinlerken mutlu, ama sizinkilerini işitince mutsuz oluyorlar.
                              [/quote]

                              Tam tersi. Velayeti Fakihle değil sizinle bir çizgide buluşmuyoruz. Ve sizinle aynı çizgide buluşamayanlar ya ajandır ya vahdete düşmandır ya da derin devletin adamıdır.

                              Şiilik benim için iftihardır. Onurdur. Müjdedir. Hediyedir. Lütuftur. Zerre miktarıda olsa Ehl-i Beyti tanımak bir izzettir.

                              Biz Sıffinde Muaviyeyle savaş karşılığı İmam Aliyi kabul edip velayetini kabul etmeyen ve kısa bir süre sonra zoru görüp Muaviye taraftarı olup İmam Ali'ye kılıç kaldıran Şimr gibilerinden değiliz. Ve biz Velayete, İmamete bağımlı olan İmam Humeyniyi kabul edip Onun kabul ettiğini kabul etmeyenlerden de değiliz. Nitekim Zuhur alametlerinde bunlarında durumuna dair rivayetler mevcuttur.


                              Yorum


                                #30
                                Şii Olmak Nasıl Bir Değişiklik, Hidayet Midir Yoksa Ufak Bir Değişim Midir?

                                Siz böyle değildiniz Mufazzal kardeş. Size neler olduğunu tahmin edebiliyorum. Malatya, Elazığ ve Kovancılarda görünüşte şii olmuş bazı mülevves adamlar sanırım sizi yanıltıyorlar. Onlarla irtibattan sonra bize karşı değiştiniz ve her olur olmaz mesajımızdan sonra bize karşı kindar davranmaya başladınız.

                                Ancak bizler hakkında size bigi verenleri biz çok iyi tanıyoruz. Onların ne şia da ne de islam inkılabında asla samimi olmadığını, olamayacaklarını biliyoruz. Onların ne haltlar karıştırdıklarını, her gün bir dala nasıl konup göçtüklerini, dünyalık hesabına nasıl rejimle işbirliği yapıp rapor sızdırdıklarını çok iyi biliyoruz. İsim resim belirtmeye gerek yok, onları zaten çok iyi tanıyoruz.

                                Sanırım siz de mal bulmuş mağribi gibi kendini yeni şii ilan etmiş bu adamların yalan yanlış beyanlarına, kendilerine ait yanlışları başkalarına yakıştırmalarına bakıp bize ona göre hitap ediyorsunuz.

                                Halbuki neden anlamamaya çalışıyorsunuz bilmiyorum. Biz şia ile ilgili bir tartışmanın içinde değiliz, orayı geçiniz. Bizim tartıştığımız nokta, sizlerin şii olmayan müslümanlara yaklaşımınızın Velayeti Fakihle örtüşmediği noktasındadır.

                                İmam Humeyninin, İslami vahdetle ilgilenen ulemanın, İmam Hamanein beyanları, düsturleri, emirleri ortadadır. Ancak görüyoruz ki, onların beyanları ile sizlerin serdettikleri epeyce farklı. Hala şimirden mimirden ne bahsediyorsunuz. Ki bizim şimirlerle hiç bir benzerliğimiz olamaz ki, olsa olsa, Velayeti Fakihe aykırı davrananların davranışı şimire benzer.

                                Rejimle işbirliği yapıp hala şiiyim iddiasında olanlar ancak şimr olabilirler, bize ne şimrden.
                                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 02.08.2020, 00:22.
                                Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                                Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X