S.a.
Yaşadığım çevrede Kürt Hizbulah’ı sempatizanları vardı. Ben onların arasında büyüdüm. Onlardan bazı dersler de alıyordum.küçük yaşta kuran okumasını ögrendim namaza başladım.onların yasadığı İslam başka cemaatlerinki gibi değildi. Yani daha gerçekçiydi. Geleneksel İslam bana bildim bileli saçma geliyordu. Devletin müsaade ettiği kadar yasıyorlardı İslamı baska cevreler. Bu da 5vakit namaz oruçtu.ve bunlarda ruhsuz bir şekilde yapılıyordu. Oysa benim çevrem daha gerçekçi daha şuurlu bir şekilde yasıyordu İslamı. Develetçe uygun! Olmayan şekilde. Ama yaşım ilerledikçe o da bana az gelmeye başladı. Onlarda da bir eksik vardı sanki.
Şia’ya da bildim bileli merakım vardı zaten. Çünkü İranlı yazarların yayınlarını da çok görüyordum yaşadığım cevrede.ama o zamanlar Şiayla ehlisünnet arasında ki ihtilafı idrak etmediğim için de aklıma hiç gelmemişti Şii olmak yada olmamak sorusu.
Ben hanefiydim. Ama bana saçma gelen bir yasam tarzı vardı çevremde.ve bu hanefi öğretisinin eksiğiydi yada hanefiler artık bu hale getirmişti İslam'ı. Her iki durumda da hanefi kalmak anlamsızdı bence. Bir gün dedim ki ben mezhebimi değiştireceğim.kendime neden ben hanefiyim diye sorduğumda da bir cevap bulamıyordum. Herkes hanefi olduğu için hanefiyim herhalde dedim. İyi ama herkes neden hanefiydi. Baktım ki Osmanlı hanefi Safevi Şii(safevi Şiisi) imiş. Din hep siyasete alet olmuş dedim demek Osmanlı hanefi olduğu için burada herkes hanefi olmuş.
Sonra dedim ki ben en iyisi Şafii olayım. Çünkü Şafiiler Şia'ya hanefilerden daha çok benziyordu. Ama bir türlü de Şafii olamıyordum. Kesin karar veremiyordum kendimden emin olamıyordum acaba hata mı olur diye. Derken bir yerde okudum ki imam hanefi vb imam Cafer a.s.'in öğrencisiymiş. Dedim madem öyle ne icap etmiş yeni mezhepler ki. Onlar ehli beytten daha mı iyi bilecekler İslam'ı. Hem Şiilik peygamber kokuyordu sanki. Bana daha cazip geliyordu. Hem Şia'da hadislerin sahih olma şartları falan vardı. Dedim en azından İslam'ın özünü korumaya yönelik bir mekanizma oluşturulmuş. Elbette ki Şia Sünnilikten daha orijinaldi öyleyse. Hem Şia da canlı imama uyuluyordu. Bunun olması gerektiği bana daha mantıklı geliyordu. Hem fıtratıma da daha uygun geliyordu Şia. Mesela namazda el bağlamak meselesi. Bence namazda Allah’a gösterilen saygı insanlara gösterilenden farklı olmalıydı. İnsanlar saygı göstermek için başka bir insanın önünde el pençe dururlar.
Okuyup aradıkça bu düşünceler oluşuyordu ve gitgide kuvvetleniyordu ama gene de kesin kara veremiyordum. Acaba hata mı olur diyordum Şii olursam.
Araştırmalarımda bir türlü kesin bir şey ulaşamıyordum. Şiiler Sünnilere hatalı diyordu Sünniler Şiilere. Okudum ki Ebuzer Selman Ammar Ali a.s.nin taraftarı olmuş hep. Dedim demek bunar İslamı anlamışlar. Diğerleri satır aralarını okuyamamışlar. Baktım şimdi de durum aynı. Dedim öyleyse Muhammed s.a.a.'in İslam'ını anlamış olan Ali a.s.dir.ve onu da en iyi anlayacak olan onun ev halkıdır ve Allah’ın gönderdiği İslam da ancak bu olabilir.öyleyse İslam Şia dır dedim.onların adı ehlisünnet olabilir ama onlarda nerdeyse her hadise itibar ediliyor .oysa Şia'da yalan hadise karşı mekanizma var.demek ki gerçek sünnet Şia'nın sünnetidir .asıl ehli sünnete Şia'dır.asıl Sünni Ali a.s.dir.sadece görüntüde değil hem görüntüde hem düşüncede hem hissetmede kısacası her bakımdan Ali a.s. Herkesten daha Muhammed s.a.a. Dir.yani bir olay karsısında Ali a.s. Herkesten daha çok Muhammed s.a.a. Gibi görür Muhammed s.a.a. Gibi düşünür Muhammed s.a.a. Gibi hisseder Muhammed s.a.a. Gibi davranır Muhammed s.a.a. Gibi karar verir Muhammed s.a.a. Gibi hüküm verir vesaire.öyleyse size kuranı ve sünneti(Sünnilere göre) bırakmış olsa bile Muhammed s.a.a. Sünnet gene de Ali a.s.dir. O halde her halükarda Şia daha çok İslam’dır dedim .
Daha yazamadığım ve unuttuğum bu çizgideki sonuçlara dayanarak Şia’ya inandım .elhemdülillahirebbil3alemiin.
Keske onları da yazabilseydim .okuyanlar faydası olurdu belki.inşallah ilerde bunları daha derli toplu bir şekilde yada başka konu başlıklarında yeri geldikçe yazacağım .
Ya rebb! İhdinessiratelmüsteqiim .
Allah a emanet olun
Yaşadığım çevrede Kürt Hizbulah’ı sempatizanları vardı. Ben onların arasında büyüdüm. Onlardan bazı dersler de alıyordum.küçük yaşta kuran okumasını ögrendim namaza başladım.onların yasadığı İslam başka cemaatlerinki gibi değildi. Yani daha gerçekçiydi. Geleneksel İslam bana bildim bileli saçma geliyordu. Devletin müsaade ettiği kadar yasıyorlardı İslamı baska cevreler. Bu da 5vakit namaz oruçtu.ve bunlarda ruhsuz bir şekilde yapılıyordu. Oysa benim çevrem daha gerçekçi daha şuurlu bir şekilde yasıyordu İslamı. Develetçe uygun! Olmayan şekilde. Ama yaşım ilerledikçe o da bana az gelmeye başladı. Onlarda da bir eksik vardı sanki.
Şia’ya da bildim bileli merakım vardı zaten. Çünkü İranlı yazarların yayınlarını da çok görüyordum yaşadığım cevrede.ama o zamanlar Şiayla ehlisünnet arasında ki ihtilafı idrak etmediğim için de aklıma hiç gelmemişti Şii olmak yada olmamak sorusu.
Ben hanefiydim. Ama bana saçma gelen bir yasam tarzı vardı çevremde.ve bu hanefi öğretisinin eksiğiydi yada hanefiler artık bu hale getirmişti İslam'ı. Her iki durumda da hanefi kalmak anlamsızdı bence. Bir gün dedim ki ben mezhebimi değiştireceğim.kendime neden ben hanefiyim diye sorduğumda da bir cevap bulamıyordum. Herkes hanefi olduğu için hanefiyim herhalde dedim. İyi ama herkes neden hanefiydi. Baktım ki Osmanlı hanefi Safevi Şii(safevi Şiisi) imiş. Din hep siyasete alet olmuş dedim demek Osmanlı hanefi olduğu için burada herkes hanefi olmuş.
Sonra dedim ki ben en iyisi Şafii olayım. Çünkü Şafiiler Şia'ya hanefilerden daha çok benziyordu. Ama bir türlü de Şafii olamıyordum. Kesin karar veremiyordum kendimden emin olamıyordum acaba hata mı olur diye. Derken bir yerde okudum ki imam hanefi vb imam Cafer a.s.'in öğrencisiymiş. Dedim madem öyle ne icap etmiş yeni mezhepler ki. Onlar ehli beytten daha mı iyi bilecekler İslam'ı. Hem Şiilik peygamber kokuyordu sanki. Bana daha cazip geliyordu. Hem Şia'da hadislerin sahih olma şartları falan vardı. Dedim en azından İslam'ın özünü korumaya yönelik bir mekanizma oluşturulmuş. Elbette ki Şia Sünnilikten daha orijinaldi öyleyse. Hem Şia da canlı imama uyuluyordu. Bunun olması gerektiği bana daha mantıklı geliyordu. Hem fıtratıma da daha uygun geliyordu Şia. Mesela namazda el bağlamak meselesi. Bence namazda Allah’a gösterilen saygı insanlara gösterilenden farklı olmalıydı. İnsanlar saygı göstermek için başka bir insanın önünde el pençe dururlar.
Okuyup aradıkça bu düşünceler oluşuyordu ve gitgide kuvvetleniyordu ama gene de kesin kara veremiyordum. Acaba hata mı olur diyordum Şii olursam.
Araştırmalarımda bir türlü kesin bir şey ulaşamıyordum. Şiiler Sünnilere hatalı diyordu Sünniler Şiilere. Okudum ki Ebuzer Selman Ammar Ali a.s.nin taraftarı olmuş hep. Dedim demek bunar İslamı anlamışlar. Diğerleri satır aralarını okuyamamışlar. Baktım şimdi de durum aynı. Dedim öyleyse Muhammed s.a.a.'in İslam'ını anlamış olan Ali a.s.dir.ve onu da en iyi anlayacak olan onun ev halkıdır ve Allah’ın gönderdiği İslam da ancak bu olabilir.öyleyse İslam Şia dır dedim.onların adı ehlisünnet olabilir ama onlarda nerdeyse her hadise itibar ediliyor .oysa Şia'da yalan hadise karşı mekanizma var.demek ki gerçek sünnet Şia'nın sünnetidir .asıl ehli sünnete Şia'dır.asıl Sünni Ali a.s.dir.sadece görüntüde değil hem görüntüde hem düşüncede hem hissetmede kısacası her bakımdan Ali a.s. Herkesten daha Muhammed s.a.a. Dir.yani bir olay karsısında Ali a.s. Herkesten daha çok Muhammed s.a.a. Gibi görür Muhammed s.a.a. Gibi düşünür Muhammed s.a.a. Gibi hisseder Muhammed s.a.a. Gibi davranır Muhammed s.a.a. Gibi karar verir Muhammed s.a.a. Gibi hüküm verir vesaire.öyleyse size kuranı ve sünneti(Sünnilere göre) bırakmış olsa bile Muhammed s.a.a. Sünnet gene de Ali a.s.dir. O halde her halükarda Şia daha çok İslam’dır dedim .
Daha yazamadığım ve unuttuğum bu çizgideki sonuçlara dayanarak Şia’ya inandım .elhemdülillahirebbil3alemiin.
Keske onları da yazabilseydim .okuyanlar faydası olurdu belki.inşallah ilerde bunları daha derli toplu bir şekilde yada başka konu başlıklarında yeri geldikçe yazacağım .
Ya rebb! İhdinessiratelmüsteqiim .
Allah a emanet olun
Yorum