Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

    ilk taklit edenlerin canli müçtehid seçmeleri gerekir diye yaziyor ilmihalde taklid hükümlerinde kafam karişti benim. Allah razi olsun ilginiz için

    Yorum


      #17
      Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

      Şİİ TAKLİT SİSTEMİ ÜZERİNDE ZAMANIN İMAMI’NIN(MEHDİ A.F.)GAYBİ ELİ

      …Evet doğrudur. Çünkü Şia’da ölü müctehid taklit edilmez. Yani siz şimdi, bir zamanlar taklit mercii olan imam Humeyni r.a.'i taklit mercii olarak seçip onu taklit edemezsiniz. Yaşayanlardan birini seçmeniz gerekir.

      Bunun çok büyük hikmetleri vardır. Çünkü zamanın geçmesiyle yeni konular çıkmakta ve yeni şartlar oluşmakta olduğundan bunlara taalluk eden ilahi hükümlerde de değişiklikler olabilir. Bu yeni şartları ölü bir müctehid nasıl görüp onlara göre olan ilahi hükmü açıklayacak?

      Peygamberimiz s.a.a.'ten önceki peygamberlere baktığımızda Allah bir peygamber öldüğünde yenisini görevlendirmektedir. Yeni peygamber ilahi kitap almasa bile eski kitabın yeni yorumlarını hatasız olarak insanlara ulaştırmaktadır.

      Hayat sürekli değişmektedir. Toplumlar da değişmektedir. Örneğin Peygamberimiz s.a.a.'in Mekke'de yaşadığı şartlarla Medine’de İslam Devletini kurduktan sonraki şartlar aynı mıydı? Bu yüzden Mekke’de geçerli olan bazı ilahi hükümler nesholunarak yeni şartlara uygun yasalar kondu. Peygamber s.a.a. De bu yeni yasaları insanlara duyurdu, eskilerinin nesholunduğunu ilan etti.

      Şia’da bu durumlar fıkhi kural olarak yasanmıştır. Bu yasalar da yüzyıllar boyunca uygulanmaktadır. Ölen taklit mercii fetvalarıyla birlikte ölmekte, onun büyüklüğü sağken geçerli olmakta, o öldükten sonra yeni taklit mercii büyük olmaktadır. İmam Humeyni, evet çok büyük mercii idi, ama zamanında.. Şimdi artık ona halef olan İmam Hamenei büyüktür. İmam Humeyni ya da bir başka taklit merciinin hükümleri ancak imam Hamenei’nin onayından geçtikten sonra geçerlidir.

      Aslında burada kafa karışacak çok bir şey yok. Eğer siz Sünni inanç sistemiyle düşünür, yaşayan masum Ehl-i Beyt imamı, imam Mehdi a.f.'in imametini icra ettiğini hesaba katmadan bu işi anlamaya çalışırsanız, bu mümkün değildir.

      Şöyle düşünün. Bir an Şia’nın batıl olup, imam zaman a.f. Gibi birinin (haşa) olmadığını, masum bir imamın elinin Şia ve Şiilere müdahalesinin olmadığını düşünün. Ya da Şia’daki taklit sistemini alıp Sünnilikte var farzedin..

      Bu durumda ne olurdu!!

      Ehlisünnette 4 büyük mezhep hak ilan edildikten sonra ictihad kapısı kapandı dendi, artık büyük bir fakih kabul edilmedi. Ve hala insanlar 4 mezheple işlerini çözmeye çalışıyorlar ya da onların sistemlerine göre fetvalar vermeye çalışıyorlar. Bu da çuvalın dar gelmesi ve patlaması gibi olmakta ve hayatın gerçekleri karşısında ihtiyaç görmeyen din patlamakta. .böylece insanın yaşamında olabildiğine geniş, din dışı bir alan oluşmakta.

      Eğer Şia’nın taklit sistemi Sünnilikte olaydı o zaman düşünün kaç tane mezhep olurdu!!.

      Bir taklit mercii konumundaki Sünni şeyh ya da cemaat lideri öldükten sonra cemaat kaça ayrılıyor. Oğullar bir yana çekiyor damat bir yana, başka ildeki öğrencisi başka bir yana, kaç gruba ayrılıyorlar. Said Nursu öldükten sonra nurculuk 12den fazla bölüme ayrıldı. Nakşîlik yine öyle.. Bu sadece Türkiye’deki gruplar, diğer ülkelerdeki uzantılarını düşünün..

      Şia’da taklit mercii olmak için fıkhi hüküm nedir biliyor musunuz? İmam zaman a.f. İle bir irtibatını ispat şart ve gerekli değildir. Kutsal bir sülaleden gelmek şart değildir, köklü bir ilim geleneği olması bile şart değil desek yanlış söylemiş olmayız. Ben çok şaşırmıştım. Dediler bir risale yazdın mı kendini taklit edilmeye layık gördün mü taklit mercii olduğunu ilan edebilirsin.

      Risale de Tavzihul Mesail denilen ilmihal kitabıdır. Bu kitabı yazmak öyle çok da zor değil..

      Düşünün imam zaman a.f. İnancı uydurma olduğunu bir an (haşa.). Bu durumda bir zengin gider medresede bir beş on yıl okur sonra çevresine şakşakçılardan bir gurup toplar ve taklit merciiliğini ilan eder. Para yatırdığında da öyle bir taban tutar ki, yatırdığının kat kat fazlasını alır. Çünkü taklit merciileri humus sisteminden çok yüklü şekilde para akışının merkezi olmaktadırlar. Humus imam zaman a.f. Adına, onlara ödenmektedir.

      Yani Sünni mantıkla düşünüp yaşayan masum bir imam olmadığını düşündüğünüzde şu an dünyada binlerce taklit merciinin olması işten bile olmazdı. Çünkü fıkhi olarak hiç bir engel yok. Toplumları da biliyorsunuz onları kandırmak çok kolay. Piyasada ne tarikatlar var şeyhlerinin gram Arapçası ilmi yok ama parası var ve etrafında şakşakçı şarlatanlar cirit atıyor ve onlar şeyhlerini “şeyh uçmaz mürit uçurur” misali uçuruyorlar. Böylece büyük ciddi bir cemaat görünümü kazanıyorlar..

      Ama Şia’da şu anda taklit mercii sayısı onu bulmuyor!.. Bu nedendir? Çok olmasına engel ne vardır? Fıkhi siyasi ve sosyal olarak hiç bir engel yok. Şia’da ictihad kapısı kapanmamış, yeterli olan herkes ictihad edebilir kitap yazabilir ve taklit mercii olduğunu ilan edebilir.

      Ancak Şia’da imam zaman a.f. Faktörü çok açık olarak görünmekte ve onun masum gizli eliyle Şia’nın yönlendirildiği inkâr edilemez şekilde kabul edilebilmektedir.

      Nasıl oluyor? Öyle bir sistem var ki, yollar açık olduğu halde, hiç bir ehil olmayan taklit mercii olamıyor. Taklit mercii olan masum olmadığından sonradan bozulma ve bu makamdan düşmesi de her an ihtimal dahilindedir. Sistem yine masum gizli el tarafından müdahale ile bu ehliyetten düşenleri ekarte ediyor ve taklit merciliğinden atıyor. Bunun da örnekleri var.

      İmam sadık a.s. Zamanında Şia’nın ilim geleneğinin oluşması için bizzat imam tarafından kum'a bir gurup Şii gönderiliyor. Onlar burada ilim şehrini kuruyorlar. Bu ilim şehri günden güne gelişiyor ve Şia’nın büyük alimlerini yetiştiren bir fabrika gibi işlemeye başlıyor. Ve böylece Necef’le birlikte dünya Ehl-i Beyt mektebinin alimlerinin standardını belirliyorlar. Buralarda yer alan üstadlar veya taklit merciileri imam zaman a.f.'in yakın gözetiminde olup tüm Şia ilim çizgisini onun tam istediği şekilde çiziyorlar. Taklit merciilerini bunlar ilan ediyorlar.

      Bir an imam zaman a.f.in zahirde olduğunu farz edelim. Tüm Şiiler onunla görüşüp direk emir mi alacak! Böyle bir şeyin imkanı var mı? Hayır. Ya nasıl olacak? Onun güvendiği adamlar olacak imam zaman a.f.in valileri kaymakamları öğretmenleri olacak. Örneğin öğretmenler belki atanmak için valilerinin bile onayını almaya gerek kalmaksızın imam zaman a.f.'in oluşturduğu ilim kurumundan diploma almakla atanmayı hak edecekler. Standartlara sahip olanlar alim olup öğretim ve eğitim görevine atanacaklar. Standardı sonradan kaybedip adaletten düşenler de ekarte edilecek. Herkesin imamla görüşmesi mümkün müdür?

      Bu sırada bazıları imamdan icazetli olmadığı halde onun adına hükümler verip çıkar sağlama peşine düşecekler. İmam zaman a.f. Tarafından bunlara müdahale edilecek bazıları da gözden kaçacak.. Peygamber s.a.a. Zamanında böyle olmadı mı!..

      Bu gün de olan bundan farklı bir şey değildir. İmam zaman a.f. Gizli yaşıyor ama kurumlarını oturtmuş, gaybete çekilmeden önce sistemini kurmuş bu sistem işliyor gerektiği zaman da o müdahalelerini yapıyor zaten.

      İmam Hamenei, imam zaman a.f.'in en güzide alimi atadığı taklit merciidir. Biz öyle inanıyoruz. Buna delil istemeyiz bu konudaki ikna edici deliller şahsidir, sübjektiftir..

      Dünyada 300 milyon Şii olduğu tahmin edilmekte. Bunların büyük ekseriyeti İmam Hamenei’yi taklit ediyor diye düşünüyoruz.

      Diyelim 150 milyon Şii imam Hamenei’yi taklit ediyor. Bunların hepsiyle imam Hamenei’nin tek başına ilgilenebilmesi mümkün müdür? Bazıları tüm Şiiler için neden tek taklit mercii yok diyebiliyorlar. Bırakın onu 150 milyon Şii için bile tek taklit mercii yeterli değildir. Yetişemez.

      Nasıl yetişemez ne işleri var?

      Türkiye’de, insanların günlük yaşamında fiillerinin birçoğunda din aranmaz. Din dışı hayat çok geniş bir yaşam alanına sahiptir. Herkes dindar değil. Dindarlar da sadece ibadetlerinde dini hatırlamaktalar. Çok azı günlük yaşamında ticaretinde aile yaşamında dinin ne dediğini takmakta. Buna rağmen diyanetin fetva bürosu var. Oraya günde ne kadar soru geliyor ve orda kaç tane hoca bu soruları cevaplamakla meşguller biliyor musunuz?

      Ne sorular soruluyor biliyor musunuz.. Ne gereksiz sorular ne ilginç sorular ne olmaz dediğiniz olaylarla ilgili hikâyeler akmakta bu merkeze..

      Bir de bunun tümü hassas ve günlük tüm hareketlerini dine göre ayarlamaya çalışan insanlar topluluğu olduğunu düşünün.. Buna bir taklit mercii cevap vermesi mümkün mü?

      Napacak peki, fetva bürosuna çok sayıda alim atayacak. Bunlar yeni konularda napacak? Hiç imam Hamenei’nin değinmediği o kadar çok konu ve soru var ki.. Bunlara bile imam Hamenei’nin yetişmesi mümkün değil.. Genel çerçeveler çizecek ve sistem içinde alimler cevap yetiştirecek.. Yani bu ne olmuş oluyor? İmam zaman a.f.'in kontrolünde imam Hamenei ve diğer taklit merciileri, ve taklit merciilerinin kontrolünde cevap veren alimler..

      Tek taklit mercii olsa da değişen bir şey olmayacak yani anlayacağınız..

      Burada sistemin iyi kurulması, bunun kontrolü, geleneğin oluşması, standarda uymayanların makamlara ulaşamaması, ulaşanların standardı kaybettiğinde dışlanabilmesi..

      Bunların hepsi sadece imam zaman a.f.'in kontrolündeki Şia’da var..

      Şia’da samimi her mukallit imam zaman a.f.'in emrindeki taklit merciileri vasıtasıyla imam zaman a.f.'in hükümlerine göre yaşayacağı hiç şüphesizdir..

      Buna layık olabilmek için samimi her Şii, kendi yolunun sağlamlığını test edebilecek araçlara da sahiptir.

      Örneğin Şia’nın tüm yazılı kaynakları halka açıktır. Türkçede bile on binlerce hadisler vardır ki Ehl-i Beyt dostlarının hizmetine sunulmuş olup bunlarla yollarını test edebilirler.. İmam zaman a.f.'in ilahi hükümlerine ulaşabilirler.. Verilmiş hükümlerin bunlara uygunluğunu denetleyebilirler..

      Ben çok denedim.. Tavsiye ederim. Şu ana kadar Şii hükümlerinin ne kadar sağlam ve ancak ilahi bağlantılı masum elden çıkabilecek hükümlere bakıp hayran kaldım..

      Sorular sorunlar ne kadar karmaşık ne kadar zor olursa verilen Şii fetvanın ilahi bir elden çıktığını o kadar net görebiliyorsunuz.. Sünnilikte olduğu gibi kendi kıt aklınızla bile hayır bu böyle olmaz diyebileceğiniz beşeri hükümlere rastlayamazsınız...

      Yorum


        #18
        Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

        kardeşlerimden özellikle yeni şii olmuş olanların kafalarına takılan ne varsa sorsunlar, bilen kardeşlerimiz cevaplarlar.. ben de şahsen hizmetinizdeyim.. içinize sinmeyen hiç bir şeyi kabul etmeyin sormadan da bırakmayın. Şia alimleri bunlara cevap verirler. çünkü şiaya göre kişinin inancı tehlikede olur ya da cehaletinden dolayı kişiye günah getirirse, bu soru ve sorunlarının bilenlerce özellikle alimlerce cevaplanması farzdır. bu cevap ve öğretiler karşılığında hiç bir ücret talep edemezler edilemez. zaten alimlerimiz de bu tür soru ve sorunların çözümünde hiç bir ücret talep etmedikleri gibi hiç bir minnet altında da bırakmazlar..

        sorduğunuzda sabırla cevaplarını sizin içinize tam uyacak şekilde cevap verdiklerini göreceksiniz..

        Rabbim böyle bir mektebe sahip olduğumuz için ne kadar şükretsek azdır. Zaten akıl ve vicdan da bunu gerektirmez mi!!

        Yorum


          #19
          Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

          allah razi olsun evet haklisiniz nekadar şükretsek azdır.sünniler anlamalı ki hz peygamberden sonra da islam ilahi kontrol altında olmaya devam etmelidir.bunun ehlibeyt le olduğunu bitürlü idrak edemiyorlar.belki de bu hidayetle alakalıdır.

          Yorum


            #20
            Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

            fakat sanırım beni yanlış anladınız.ben canlı müctehid taklit etme konusunda sorunum yok.yukarda saydığınız müctehidlerden canlı olan hangisidlr.ya da ilmihal hükümleri nerdeyse hepsinde aynı.ilmihalde canlı olmayanı da taklit edebilirmiyim.çünkü sadece imam humeyninln ilmihaline ulaşabildim.

            Yorum


              #21
              Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

              yukarda yazdığım o kadar şey sizin sorunuzla alakasız. zaten bu konuda yazmak istiyordum. benim içimde düşündüğüm ve her itiraz sahibinin yapabileceği itirazlar diye yazmış olayım dedim.

              taklit merciini seçtiyseniz onun ilmihaline de ulaşabilirsiniz demektir. Çünkü bu konuda en alemi araştırırken ya müctehide ulaşırsınız kendisinden dinlersiniz ya da adil şahitlerden en alem olanı bulursunuz.

              türkiye şartlarında bizim gidip tanıma imkanımız pek olmaz. o yüzden biz adil şahitler yoluyla tanırız.. ya da genel haberlerden ve bilgilerden..

              Türkçede, Seyyid Sistaninin de Vahid Horasaninin de ilmihali var. İmam Hameneiyi seçmişseniz o kendisi ilmihal yazmadı. Çünkü İmam Humeyninin ilmihalindeki hükümlerin bu gün de geçerli olduğunu ilan etti. O yüzden İmam Hameneiyi taklit edenler İmam Humeyninin Tam ilmihaline göre yaşıyorlar.

              İmam Hamenei değişen bazı konularla ilgili de sorular ve fetvalar kitabını yayınladı. bu kitap türkçeye, İmam Hamenei'nin en güvenilir alimleri ve en adil alimler olarak Kevser alimlerince çevrildi. ve Kevser yayınlarından çıktı.. İmam Hamenei'nin taklitçileri bu kitapları alıp fıkhi konularda bunlara göre amel ediyorlar..

              eğer başka müctehidlerimizi seçmişseniz size onun ilmihaline nasıl ulaşabileceğiniz konusunda da yardım ederiz inşaAllah..

              Yorum


                #22
                Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

                allah razı olsun.şu halde ben de lmam hamaneyi seçecegim.

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

                  Rabbim hayırlı ameller nasip etsin ve Ehlibeytin yolundan göz açıp kapama kadar bile bizi ayrı tutmasın..

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

                    allah razı olsun ilginize teşekkürler

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

                      [quote author=gulistan_2 link=topic=21010.msg127781#msg127781 date=1309298699]
                      cumaali kardesimiz hosgeldiniz sefa getirdiniz
                      masaAllah mantiki sürecinizin hatlari cok keskin, sade, ve saglikli!!!
                      Rabbim yolunuzda muvaffakiyet ve sebat versin
                      [/quote]
                      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                      İmam Ali (a.s)

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Şii olmak (Nasıl Şii oldum 49/ Cumaali)

                        allah razı olsun tesekkür ederim

                        Yorum

                        YUKARI ÇIK
                        Çalışıyor...
                        X