Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

    Falan zat falan zattan aktardı falan zat güvenilirdi, filan da güvenilirdi.. böyle gidiyor.



    Hadis ilmi süper ilim.

    Yorum


      #17
      Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

      [quote author=ŞehiD date=1377115483 link=topic=25128.msg170454#msg170454]
      bende bunu anlamıyorum işte. Ebubekir Ömer eyvallah ama muaviye ve yezid neden eklenir bu silsileye? ya ben sünni bir toplumda değilim, muaviyeyi yezidi seven, ya da sen bir ütopyadasın toplumu yezid sevdalısı gören. türkiye yezid-hüseyin hikayesinin ayrıntılarını pek bilmez ama yezid kelimesini ağızlarını bile almazlar. hatta hatay yöresinde yezid kelimesi bir sövme şeklidir. hakarettir. amma çıkıpda biri silsileyi ebubekir-ömer-muaviye-yezid diye kurunca bu iftira oluyor. bir söz daha var "sivaslıysan konuş örnek alsınlar kayseriliysen sus adam sansınlar" veya şöyle söyleyim : kalbindeki karanlık öyle bir boyuta varmışki sünnileri yezidî sanar olmuşsun. buyur birlikte tavella yapalım. taberra yapalım. bunu tüm türkiye olarak yapalım. ama bunu yaparkende iftiracılık yapmayalım.
      [/quote]
      Burada cevaplanmamış bir soru buldum. onu cevaplamalıyım,
      Sünniler doğru, Muaviye ve Yezidi emirlerine kesin uyulması gereken manevi makam sahibi olarak görmezler, dahası Muaviyeyi tanımazlar bile. Ancak bu sünniliğin silsilesinde Muaviye ve Yezid'in bulunmadığı anlamına gelmez. Kelimenin tam anlamıyla sünnilik Muaviye ve Yezid mektebidir, mezhebidir. Şöyle ki:
      Ehlibeyte bağlı hadis, fıkıh inanç bilgileri Ehlibeyt İmamları ve onların öğrencileri tarafından topluma yayılıyordu. Bunların arasında 3 halife ve Muaviye Yezid yoktu. Ehlibeyt inançları ne üç halifeyi ne Muaviye ve Yezidi onaylamıyor onların yöneticiliğine izin veriyordu. Tersine onların iktidarlarını tehdit ediyordu. Bu yüzden bu dine alternatif din oluşturdular. üç halife Peygamberimizden Ehlibeyte dair ne varsa onların rivayetini yasakladı. Muaviye, zamanında bu rivayetleri yasaklamakla kalmadı, 3 halifeyle ilgili uydurma ne kadar hadis varsa onların ortaya çıkmasını sağladı. uyduranlara ödüller verdi. Çünkü Ehlibeytin ekarte edilip yerine yeni liderler ve inançlar yerleştirilmeliydi. Böylece bu uydurma hadislerle uydurma bir din oluşturuldu. Bu dinin içeriği sitede paylaşılmıştır.

      Günümüzde sünniliği işte bu hadisler oluşturmuştur. Buhari müslim tirmizi vs kütübü sitte, bunlara dayalı fıkıh ve tefsir ilimleri tamamen Muaviye ve Yezid onaylı ve patentli hadislere göre oluştu.

      günümüzde sünnilik bu hadis fıkıh ve itikatla ayakta durmaktadır. Bunlardan oluşmaktadır. Hadisi, fıkhı itikadı Muaviye ve Yezid oluşturduktan sonra siz sünniler Muaviye ve Yezidi sevmiyorlar hatta tanımıyorlar deseniz değişen ne olur? Sünniliğin temel kitaplarında Ehlibeyt İmamlarından hadis olmaması, Muaviye YEzid ve diğer emevilerden ya da onların tuttuğu adamların necis sözlerinin hadis diye temel kitaplarını doldurması gerçeğini nasıl göz ardı edeceksiniz? Muaviyenin fazileti diye hadis kitaplarındaki bab başlıklarını nereye koyacaksınız? Yezide emirul muminin diyen sünni yorumlcuları ve onların oluşturduğu kutsal devlet inancını nereye koyacaksınız? ibadetlerde sünnetlerin (Allah ve resulünün gösterdiği biçimlerin) tam tersi bidatların dolu olması gerçeğini ne yapacaksınız? imamet (yönetim) gibi önemli bir konuyu inanç konuları arasında görülmeyerek kıyamete kadar muaviye ve yezidleri ümmetin başına bela edecek şekilde yönetici kılınmasının yolunun açılmasını görmezlikten mi geleceksiniz?

      Sünnilik bu gün gerçek din olan Ehlibeyt kontrolündeki dinin yerine ikame edilmiş Muaviye ve Yezid dinidir. Eğer 3 halife meşru olaydı, onların yaşadığı yaşattığı din muaviye dininden farklı olsaydı, Muaviye diniyle onların çatışması gerekmez miydi? nerede çatıştığını gördünüz Muaviye yolunun yolcularıyla üç halifenin yolunun yolcularını? Muaviyeyi iktidar yapan 2. halife değil miydi? 3. halife bu iktidarı her bürokrasi koltuğuna taşıyan kişi değil midir? bu durumda birbirinin onaylayıcısı destekçisi takipçisi olan bu silsileyi birbirinden sırf isimleri anılmıyor diye ayrı görmek kendinizi kandırmanız değil de nedir? Şimdi kimse dünya üzerinde Ebu Cehili anmıyor diye Ebu Lehebi anmıyor onun takipçisi olduğunu söylemiyor diye Peygamberi inkar eden Ebu Cehili, Ebu Lehebi cahiliye düzeninin ve şirk dininin devam etmediğini mi söyleyeceğiz? o dini meşru mu göreceğiz?

      aklınızı başınıza toplayın...

      Yorum


        #18
        Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

        [quote author=ŞehiD date=1377115483 link=topic=25128.msg170454#msg170454]
        bende bunu anlamıyorum işte. Ebubekir Ömer eyvallah ama muaviye ve yezid neden eklenir bu silsileye? ya ben sünni bir toplumda değilim, muaviyeyi yezidi seven, ya da sen bir ütopyadasın toplumu yezid sevdalısı gören. türkiye yezid-hüseyin hikayesinin ayrıntılarını pek bilmez ama yezid kelimesini ağızlarını bile almazlar. hatta hatay yöresinde yezid kelimesi bir sövme şeklidir. hakarettir. amma çıkıpda biri silsileyi ebubekir-ömer-muaviye-yezid diye kurunca bu iftira oluyor. bir söz daha var "sivaslıysan konuş örnek alsınlar kayseriliysen sus adam sansınlar" veya şöyle söyleyim : kalbindeki karanlık öyle bir boyuta varmışki sünnileri yezidî sanar olmuşsun. buyur birlikte tavella yapalım. taberra yapalım. bunu tüm türkiye olarak yapalım. ama bunu yaparkende iftiracılık yapmayalım.
        [/quote]
        Yukarıdaki mesajımdaki açıklamalardan sonra bu soru benim aklıma şu tabloyu getirdi:

        Sünniler: "tamam ey Muaviye ve Yezid biz sizin adınızı bile anmıyor sizi tanımıyoruz, sizi sevmiyoruz ama emrinizden bir harfe bile karşı gelmeyiz, emrinizdeyiz yaşamımızı istediğiniz şekilde düzenledik ve böyle de devam edeceğiz."

        budur tablo. aslında sünniler Muaviye ve Yezidi bilseler ve sevseler belki ıslahları daha kolay olurdu. Belki o zaman biz onlara Muaviye ve Yezidin nasıl lanetlik olduğunu tarihi verilerle anlatınca kendilerine gelirlerdi. şimdi, hasta ama hastalığını kabul etmeyen insan misaliler.

        Yorum


          #19
          Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

          faramirofgodor sii oldu mu

          Yorum


            #20
            Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

            allahın affı geniştir kesin cehennemliğim dememek lazım.
            ALLAH EN YÜCE VE EN BÜYÜKTÜR.

            ALLAHUMME SALLI ALA MUHAMMEDIN VE AL-I MUHAMMED

            Yorum


              #21
              Ynt: Şii olmadım ama Sünni Asla Olmam

              faramirofgodor sii oldu mu
              Al-i Muhammed yeni nikim. Şii oldum da. Sadece hadis ilmini kabul etmiyorum. Hadisleri kabul ediyorum ama hadis ilmini asla. Zira bu ilim değil mi şu şundan nakletti bu bundan, o adam güvenilirmiş diğeri de güvenilirmiş. Bu kadar kolay mı? Öyle adamlar vardır ki toplumun yarısı ona güvenilir der yarısı güvenilmez. Hadis ilmini 12 İmam emretmişse kabul ederim. Ama başkaları bu yola başvurmuşsa kabul etmiyorum.

              Zira Şia kaynaklı okuduğun bir hadis 14 Masum bir ve eşittir derken, diğer hadis Peygamber'den sonra üstünlük İmamlara aittir diyor.


              Bunları tartışma olsun diye varsa sizin varsa benim yanlışım bu tartışma sonucu düzelsin diye yazıyorum.

              Yorum

              YUKARI ÇIK
              Çalışıyor...
              X