Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!! (Nasıl Şii Oldum- 47 / mehdiNuru)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!

    "Kardeşimiz şirkin putları derken eğer ehli sünneti kastediyorsa şii oluşunda samimi olduğuna bizi inandıramayacaktır. "

    en iyisini kendisi bilir kardeşimiz ve açıklayacaktır da imamette Ali a.s.'ın hakkını gasbedip onun müslümanlar üzerindeki hükmedici hakkına ortak olmak isteyenler anlamında kullanmış olabilir. şayet Ehli sünneti kastettiyse...

    samimi olmanın ölçüsü Ehli sünnete söz söylememek midir, sizce, Ehli sünnetin dokunulmazlığı hangi nastan çıkmaktadır, ve hangi ehli sünnettir bu dokunulmaz olan?

    Ali a.s.'ın nehcül belağasını okuyun şıkşıkiyye hutbesini okuyun sizin savunduğunuz açıdan ehli sünnete laf söylememiş midir?

    mesela işte bir alıntı:

    "Hilafeti boyunca oldukça düştü, sürçtü. Habire sürçtükçe özür dileyip durdu, hilafet sahibi, huysuz bir deveye binmişe benzerdi. Öyle bir deve ki yularını çekse burnu yırtılır, ya­ralanırdı, dizginlerini salsa kendi nefsini yokluğa, helake atardı.

    Allah’ın bekasına ( yüce varlığına) and olsun ki, insanlar onun zamanında birçok ihtilafa düştü, huysuzlaştıkça huysuzlaştı, renkten, renge büründü ve birbirini suçladı. Ama ben bu uzun zaman boyunca birçok zahmet ve mihnete düş­meme rağmen yine de sabretmesini bildim.

    Yorum


      #17
      Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!

      Hazreti Ebu bekir ve Hazreti Ömer in İmam Ali ve Hazreti Fatıma Annemize karşı hatalı oldukları, yanlışlar yaptıkları, bu yüzden yaptıklarının karşılığından indallahta sorumlu olduklarını vicdan ve insaf sahibi ve konuyu bilenler bilirler.
      Ancak onları şirk ve put diye nitelemek yanlıştır. Siz de yukarıda Nehcül Belağadan örnekler vermişsiniz. İmam Alinin konuyu tarifi ile şirk ve put nitelemesi aynı mıdır?
      Ayrıca sözün yeri, zamanı, muhatabı önemli değil midir? Söylenecek sözün karşılığı kişinin ölümü olsa kim hangi gerçeği kolay kolay söyleyebilir.
      Yoksa İslam Ümmetinin birbirini boğazlamasına neden olacak şekilde olaylara meydan verecek tarzda ifadeler kullanmak yoksa kişilerin ferdi canlarından daha mı önemsiz?
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #18
        Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!

        ""Hazreti Ebu bekir ve Hazreti Ömer in İmam Ali ve Hazreti Fatıma Annemize karşı hatalı oldukları, yanlışlar yaptıkları, bu yüzden yaptıklarının karşılığından indallahta sorumlu olduklarını vicdan ve insaf sahibi ve konuyu bilenler bilirler."

        Ebubekir ve Ömerin hatası ne idir, bu hatanın hükmü ne idi? Hatanın derecesi ne idi? bu hata mıydı? hata kelimesi bunları yaptıkları için yeterli midir yoksa küçümsenip üzeri örtülüp olayın gitmesi gereken seyrini değiştirmeye hatta yaptıklarının yanına kar kalmasının ötesinde, ümmete sebep olduğu zararların telafisinin engellenmesine mi sebep olmaktadır?

        bakın şehid mutahhariyi seversiniz ve ondan okumuşsunuzdur. o her milletin aslında kendi tarihinde iyi olayları yücelttiğini kötü olayları da gizleyip unutturduklarını yazıyor İmamet ve Rehberiyet adlı kitapta. devamla aynen şöyle diyor: sh: 24'te:

        "[color=teal]Farzedelim ki, geçmişte bazı tarihi kötü olaylara alalade bir olay olarak göz yummak uygun görülmüştür. Ancak İslam'ın en önemli ve en güçlü müessesesi olan rehberlik meselesine ve bu konuyla ilgili olaylara karşı göz yummak ya da görmezlikten gelmek veya susmak nasıl reva görülebilir.

        Böylesi bir meseleyi gözardı etmek demek, tüm müslümanların saadet ve mutluluklarını görmezlikten gelmek, buna göz yummak ve bunu gözardı etmektir.

        buna ilave olarak eğer tarihin huzurunda bir hukuk çiğnenmiş ise, özellikle de bu hukukun sahipleri ümmetin en faziletli fertleri arasındaysa, tarihin bu insanların haklarını açıklamasını engellemeye ve bunları gözardı etmeye; dilin ve kalemin zulüm kılıcıyla meslektaş olması denilir ancak. başka isin verilemez buna.[
        /color] "

        Şehid Mutahhari daha sonra sizin vahdet sebebiyle hiç dilinizden düşürmediğiniz bir eleştiriyi dile getirip cevaplıyor aynen alıntılıyoruz:

        "2. ikinci eleştiri de şudur:
        bu meselenin açıklanması (yani hilafet ve imamet konusu) ve konuşulmasıyla, İslami birlik (ittihad-ı İslami) yükümlülüğü ne hale gelir? Müslümanları ihtişamını yok eden, müslümanları gayri müslüm milletlerin etkisine ve zulmü altına sokan ve müslümanların başına gelen bütn belalar ve illetler, mülümanların ayrı ayrı fırkalar halinde olmasıdır. sömürü ne yenidir, ne de eskimiştir. onları (sömürücülerin) en iyi aleti olan; müslümanlar arasındaki tefrika çıkarma işi, din adıyla ve merhamet adına, İslam için,ü ona karşı koyabilmek için sürekli sömrücülerün etkisinin altındadır ve bunu sürekli kullanmışlar, tefrikaları sürekl görüklemişlerdir. acaba bu geçiş sürecinde şimdiye kadar bundan tattığımız acı kafi değil midir ki; tekrar bu parça parça halimize devam ediyoruz. acaba bu tarz konuların açılması sömürünün hedeflerine yardım etmek değil midir?

        Bu eleştirinin cevabı da şöyledir:

        Dünya müslümanlarının arasnda varolan ve kökleri çok eskiye dayanan birbirlierne karşı besledikleri kinler, İslam dünyasının en esaslı derdi ve en esaslı problemidir. dolayısıyla müslümanların en muhkem isteklerinin, ittifak ve birlik isteği olması şüphe kabul etmez bir gerçektir. düşmanlarımız da her zaman bütün bu kin ve garazlarımızdan istifade etmişlerdir ve her durumda ve dönemde istifade edeceklerdir de. fakat itiraz edenlere bir bakacak olursak, onların "İslam Birliği" mefhumunda hataya düşmüş olduklarını görürüz.

        "İslami ittihad" mefhumu son yüzyılda İslam uleması, faziletli müminler ve İslamcı yazarlar arasında açılmış bir konu olup onlar arasında konuşulagelmştir. ancak bu demek değildir ki, İslami fırkalar ya da guruplar, İslami ittihad'ın hatırı için itikadi veya gayri itikadi usullerinden sarfı nazar etmiler ve müşterek ıstılahlardaki bütün farklılıkları alıp onların tümünü bir kenara atmışlardır. Ki, bu iş zaten fiili olarak böyle gerçekleşmediği gibi mantığa da aykırıdır.

        nasıl olur da bir mezhebin takipçilerinden, İslam vahdetinin ve müslümanların vahdetinin muhafazası hatırına, her halükarda kendilerine göre İslam'dan bir cüz olarak bildikleri herhangib ir itikadi ve ameli esastan sarfı nazar etmelerini istemek mümkün olur? bu, benim İslmdan bir cüz'e, İslam adına ona gözlerini kapamasını veya gözardı etmesini istemem hükmündedir.

        halkı dini bir inanca bağlamanın veya dini bir esastan o insanların ümidini kesmenin başka yolları da vardır. Bu yolların en tabii olanı da bürhan ve mantıktır. maslahat adına, istek temenni ve rica ile ibr kavmi ne esaslı müminler haline getirmek mümkündür, ne de onların inançlarını kendilerinden almak.

        Biz kendimiz şiayız ve de Ehli beyte tabi olduğumuz için iftihar ediyoruz. En küçük esasa dahi, hatta bir müstehabı veya küçük bir mekruhu bile anlaşma zemini olarak tanımıyoruz. Bu anlamda kimsenin arzusunu ve isteğini kabul etmeyiz. bu konuda beklentimiz de yoktur. Biz öyle bir beklenti ve arzuya sahibiz ki; o da birbirlerini anlama ve anlayışla karşılama çerçevesi içinde oluşur. Arzum odur ki, şianın bu inziva halinde daha fazla zaman geçirmesine müsade etmeden, İslam dünyasının önemli pazarlarının İslami şia öğretiminin enfes ürünlerine kapanmamasının sağlanması ve fıkıh, hadis, felsefe, kelam, tefsir ve edebiyat gibi sahip oldğumuz esaslardan ve ayrıntılardan oluşan ürünlerimizi, en kaliteli ürün olarak sunabileceğimiz iyi bir anlaşma çerçevesi meydana gelmesidir.

        İslami müşterekleri almak ve her gurubun özelliklerii yok etmek demek, birlik halindeki topluluğu dağıtmak demektir. Bunun sonucu olaçak ürün de kesinlikle İslam dışı bir ürün olacaktır. Çünkü eninde sonunda gurupların brinin , özellikleri, İslam'ın metni olmak durumundadır. oysa İslam bu özelliklerin ve niteliklerin müşahhas olarak tümünden yalın olamaz....
        (sh 25-27)

        Yorum


          #19
          Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!

          İmam Humeyninin kendisi için " Ömrümün hasılatı idi " dediği Şehid Ayetullah Murtaza Mutahhariyi bilmezmiyiz. Ve bahse konu İmamet ve Rehberiyet kitabıda yıllar önceden beri kütüphanemizde mevcuttur. Üstad Mutahharinin mesajınızda alıntıladığınız bütün anlattıklarınada yürekten katılıyoruz. Hiç bir sünni müslüman bu satırları okurken rencide olacağını da sanmıyorum. Biz hakikatlerin ifade edilmemesini istiyor değiliz. Ya da Şianın en ufak bir hakikatinden taviz vermesini bekliyorda değiliz. Ancak ifadede sünni iken şii olmuş birisi ehli sünneti şirk ve putçuluk gibi değerlendirmesinin yanlışlığına dikkat çekmek istiyoruz. Söylemde bir fark yok mu yani.
          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

          Yorum


            #20
            Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!



            Mehmet Ufukalp kardeşim, bence burda bazı şeyler birbirine karışıyor. Burda mehdinuru kardeşimizin yaptığı yada başka başlıklarda bizlerin yaptığı şey kendi iç muhasebemizdir. Gerçek islamı ve Ali'nin (as) velayetini tanıyınca bunların dışındaki şeylere hala teveccüh göstermek şirk ve küfür gibidir. Açık açık Ali'nin (as) velayetini göre göre başka inançlara hala nasıl olurda hakk gözüyle bakabiliriz.

            Ancak bu bakışa sahip olmayan, hakikatlari bizler gibi görmeyen yada farklı hakikatlara ulaşmış kişilerede kafir-müşrik dememiz mümkün değildir ve onlarda müslüman kardeşlerimizdir.

            Yorum


              #21
              Ynt: NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!!

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=3496.msg58761#msg58761 date=1256711014]
              İmam Humeyninin kendisi için " Ömrümün hasılatı idi " dediği Şehid Ayetullah Murtaza Mutahhariyi bilmezmiyiz. Ve bahse konu İmamet ve Rehberiyet kitabıda yıllar önceden beri kütüphanemizde mevcuttur. Üstad Mutahharinin mesajınızda alıntıladığınız bütün anlattıklarınada yürekten katılıyoruz. Hiç bir sünni müslüman bu satırları okurken rencide olacağını da sanmıyorum. Biz hakikatlerin ifade edilmemesini istiyor değiliz. Ya da Şianın en ufak bir hakikatinden taviz vermesini bekliyorda değiliz. Ancak ifadede sünni iken şii olmuş birisi ehli sünneti şirk ve putçuluk gibi değerlendirmesinin yanlışlığına dikkat çekmek istiyoruz. Söylemde bir fark yok mu yani.

              [/quote][quote author=selmani_can link=topic=3496.msg58799#msg58799 date=1256731371]


              Mehmet Ufukalp kardeşim, bence burda bazı şeyler birbirine karışıyor. Burda mehdinuru kardeşimizin yaptığı yada başka başlıklarda bizlerin yaptığı şey kendi iç muhasebemizdir. Gerçek islamı ve Ali'nin (as) velayetini tanıyınca bunların dışındaki şeylere hala teveccüh göstermek şirk ve küfür gibidir. Açık açık Ali'nin (as) velayetini göre göre başka inançlara hala nasıl olurda hakk gözüyle bakabiliriz.

              Ancak bu bakışa sahip olmayan, hakikatlari bizler gibi görmeyen yada farklı hakikatlara ulaşmış kişilerede kafir-müşrik dememiz mümkün değildir ve onlarda müslüman kardeşlerimizdir.

              [/quote]

              iki görüş de harika ve birbirini tamamlayıcı ve açıklayıcı nitelikte
              Allah razı olsun..

              Yorum


                #22
                NEDEN İSLAMI SEÇTİM.!!!! (Nasıl Şii Oldum- 47 / mehdiNuru)

                bir aradan sonra yeni girdim ve yorumları okudum yanılmıyorsam sölemiştim kendimi yanlış ifade etmiş olabilirim bu dilimin kıtlıgından sözumun eksikligindendir hemen şunu belirtmem gerekiyor ki ben orada Ehlisunneti kast etmiş degilim böyle bir şey olması imkansızdır şunu belirteyim ki benim ailemden ben tek şiayım gerisi hepsi Ehlisunnetendir Ben orada imamet ve hilafet meselesini bilenler cok iyi bilir ben icimi gecmişin yanlış itikadından imam mehdi a.s cıktıgı zaman mekkede yer yuzunden cıkarıp asacagı putlardan bahs ettim ve konuyu burda kapatıyorum cunku daha baştan yanlış anlaşılma ve samimiyetsizlik ile itham edilmek hoş bir şey degil yine fitne cıkmasına sebeb olacak bir işe sebeb olmayı Allahtan dilemem ve istemem Allah batılda olan her kesi Hakka iletsin inşallah vesselam

                Yorum

                YUKARI ÇIK
                Çalışıyor...
                X