Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Neden şii değilim 2

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Neden şii değilim 2

    Bizim, isim, resim ve şahıslarla ilgili bostan sınırı sorunumuz yoktur. Biz farklı inanç ve fikirlere de hoşgörü ile bakabileceğimizi her konuda göstermişiz gösreteceğiz de. Bizim tahammül edemediğimiz şeyler akıl, zihin ve kalplerde tezatların bir arada barındırılmasıdır.

    Birbirine zıt, birbirini nakzeden, birbirini inkar eden, birbirinin varlığına tahammül etmeyen karşıt fikirlerin bir gönülde yer almasıdır bizim hafsalamıza sığmayan.

    İlkokuldan mezun olalı ise epeyce bir zaman oldu. Bazı şeyleri çocuklarımızın uygulamasına çoktan bırakmışızdır.

    Nedense teessüfle görüyoruz ki, bazılarının rejim sevdası Ehli Beyt aşkından daha ziyade imiş. Bir ehli beyt maşukunu sevdiği rejimine düşman olduğu için nefret ve kinle karşılamaktan çekinmemektedir.

    Bizim hedefimiz rızai şahıs değil ki bu tür durumlar bizi etkilesin. biz Rızai Lillaha uygun olan ne varsa yapmaya, söylemeye devam edeceğiz, uygun olmayandan da sakınmaya çalışacağız.

    Mesajlarına cevap yazmayacağım kişiler mesajlarıma cevap yazmasın gibi kriterler kişilerin kendilerini ilgilendirir. Biz nasıl davranacağımıza kendimiz karar vereceğiz elbette.

    Bizim islam düşmanı hiç bir rejime muhabbetimiz olamayacağı gibi, ülkeimze musallat olmuş batı tarzı güdük rejime de muhabbetimiz olmayacak ve bu rejime muhabbet besleyenlere de asla muhabbetimiz olmayacaktır.

    İndallah ta da " Ey Allahım, senin hükümlerini ayaklar altına alıp uygulamasına fırsat vermeyenlerin, senin haram kıldıklarını fütursuzca yapanların yönettikleri bir rejime ben muhabbet duymadım ve bu rejimlere muhabbet duyanlara da muhabbet duymadım " diye söyleyeceğim bir cevabım da var.

    Ancak, varlığı, tahrif ve kan üzerine kurulmuş, binlerce masum müslüman canına mal olmuş, islamı ayaklar altına alarak her türlü hakareti serbest kılmış bir rejimi sevenler Allaha ne cevap verecekler merak ediyorum.

    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #32
      Ynt: Neden şii değilim 2

      sayın mehmet ufukalp daha fazla günahımı almamanızı öneririm
      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

      Yorum


        #33
        Ynt: Neden şii değilim 2

        as. muttaki kardeşim.bu forumda paylaşmış olduğunuz şu mesajlardan dolayı bende mehmet ufukalp kardeşim gibi düşünüyorum:

        http://www.velayet.com/index.php?topic=7466.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=10256.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=10255.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=10112.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=10053.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=10050.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=9780.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=9634.0

        http://www.velayet.com/index.php?topic=9616.0

        daha varda bu kadar yeter sanırım

        Yorum


          #34
          Ynt: Neden şii değilim 2

          selamunaeykum
          esedullah kardeşim zahmet etmişsiniz kısaca haberlere eklediğiniz konular deseydiniz yeterliydi
          oradaki konuların hepsi yaşadığımız ülkenin gündemini oluşturmaktadır
          siz daha ziyade sanırım tarafı olduğunuz siyasi görüş aleyhine haberler yer aldığı için öyle düşündünüz
          ama bunları neyazıkki ben aklımdan uydurmuyorum
          dikkat etmeye çalışarak altına alıntı yazıyorum ve eğer haber doğru değil ise kardeşlerimiz mantık ve delil çerçevesinde belirtiyorlar
          gelelim sorunuza kardeşim ben soru şahsıma sorulduğuiçin sizin şahsınıza kişisel cevabımı vereceğim:
          benim yönetim anlayışım hak olan şeriattır elbette ama bu kuranda geçen şeriat emevi yönetiminin şekillendirdiği şeriat değil lbette
          kuranı kerimde allahın hükmünü beğenmeyenin vay haline buyuruluyor
          ben bir şia olarak iran gibi bir yönetim şeklinin yanında en büyük arzum imamımın zuhuruyla yeryüzünün her yerinin islam ile kuşatılmasıdırinşaallah kendimi doğru ifade edebilmişimdir size
          vesselam
          "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

          Yorum


            #35
            Ynt: Neden şii değilim 2

            sn apolliunus:

            daha önce yazmış olduğum bir yazımı sizin için önemine binaen tekrar alıntılıyorum... bence sizi biraz sarsar:

            ilginç şii ve sünnilik dışında başka ekol mü var ki kardeşim
            şii de değilim sünni de diyorsunuz
            nur cemaatinden biri vardı o da böyle diyordu ya da radikallerde bunu çok sık der
            ama bu sloganik bir laf
            "şii de değilim sünni de müslümanım"
            oysa bize Kur'an'ın dışında tüm kaynaklar sadece 2 kanaldan geliyor
            1- tertemiz ehlibeytin ve bunlara aykırı olmayanların rivayetleri
            2- ehlibeytten almayıp sahabeyi kutsayanların cerh tadil yöntemi dedikleri süzgeçten geçirerek kabul ettikleri rivayetler
            şu an mevcut dünyada tüm ekoller bu iki kaynağın dışına çıkamıyorlar
            ha bir de direkt ilham ya da ledünni ilimle Peygamber s.a.a. ten bilgi aldıklarını iddia eden tasavvuf ehli vardır ki onların ilmini biz tahkike tabi tutamayız.
            öyleyse bu gün siz Kur'anı kendiniz okuyup yorumlamıyor kelimelerine kendiniz anlam vermiyorsunuz bu iki rivayet yolundan da hiç hadis okumadan Kur'an okuyup anladığınızı iddia etseniz bile bu ilmi olarak mümkün değil, çünkü içinde yaşadığınız toplumun kültürü ile kelimeler anlamlanmış ve bu açıdan Kur'an'a bakıyorsunuz
            hani bir adada tüm etkilerden sıyrılmış biri olsanız ya da yeni müslüman olup hiç bir islami kültüre sahip olmayan bir gayri müslim olsanız bile meal ya da arapça yoluyla Kur'an okurken bile bu iki ekolün kültüründen bağımsız kalamayacaksınız
            bu iki ekolden ilki şiilerin din anlayışını ikincisi de genel olarak sünni diyebileceğimi büyük çoğunluğun din anlayışını oluşturmaktadır.
            bu gün dünyada yaşayan hiç kimse bu iki ekolden bağımsız kalabildiğini ve İslami anlayışını oluşturduğunu söyleyemez söylerse sadece sloganik düşünmüş olur
            örneğin bir nurcu hayır dedi biz sadece risalelerden direkt Kur'an'a gidiyoruz başka kültürlerden bağımsızız dedi ben de kendisine risalelerde geçen hadislerin kaynaklarının tamamen sünni olduğunu gösterdim
            başka bir deyişle bu gün ebubekir ve ömer için ya hz dersiniz ya demezsiniz
            bunun dışında başka bir yol yoktur
            yani eğer şii değilseniz mutlaka sünnisinizdir
            ben uzun yıllar (şiayı tanımadan önce) mezhebi bırakıp sadece Kur'andan bağımsız yaşadığımı Kur'an ve sünnetten hareket ettiğimi söylerdim. mutezili fikirler bu durumda bana daha doğru görünürdü mutezileyi sünni saymazdım
            ancak bu düşüncem şiayla tanıştıktan sonra değişti. bir alimimizin kitabında mutezileyi de sünni sayılıyordu gerekçe de imamet meselesi
            bir insanı şii yapan ya da yapmayan en kilit inanç da imamet meselesidir. imamete inanmayan tüm müslümanlar sünnidir...
            var mısınız aksini iddiaya...

            Yorum


              #36
              Ynt: Neden şii değilim 2

              [quote author=Esedullah link=topic=9692.msg64541#msg64541 date=1260371841]
              as. muttaki kardeşim.bu forumda paylaşmış olduğunuz şu mesajlardan dolayı bende mehmet ufukalp kardeşim gibi düşünüyorum:
              daha varda bu kadar yeter sanırım
              [/quote]

              burda derin bir tartışma var ya anlamadım. esedullah kardeşim muttaki kardeşimizi ne ile eleştirdiğinizi anlamadım?

              Yorum


                #37
                Ynt: Neden şii değilim 2

                [quote author=muttaki link=topic=9692.msg64554#msg64554 date=1260380373]
                selamunaeykum
                esedullah kardeşim zahmet etmişsiniz kısaca haberlere eklediğiniz konular deseydiniz yeterliydi
                oradaki konuların hepsi yaşadığımız ülkenin gündemini oluşturmaktadır
                siz daha ziyade sanırım tarafı olduğunuz siyasi görüş aleyhine haberler yer aldığı için öyle düşündünüz
                ama bunları neyazıkki ben aklımdan uydurmuyorum
                dikkat etmeye çalışarak altına alıntı yazıyorum ve eğer haber doğru değil ise kardeşlerimiz mantık ve delil çerçevesinde belirtiyorlar
                gelelim sorunuza kardeşim ben soru şahsıma sorulduğuiçin sizin şahsınıza kişisel cevabımı vereceğim:
                benim yönetim anlayışım hak olan şeriattır elbette ama bu kuranda geçen şeriat emevi yönetiminin şekillendirdiği şeriat değil lbette
                kuranı kerimde allahın hükmünü beğenmeyenin vay haline buyuruluyor
                ben bir şia olarak iran gibi bir yönetim şeklinin yanında en büyük arzum imamımın zuhuruyla yeryüzünün her yerinin islam ile kuşatılmasıdırinşaallah kendimi doğru ifade edebilmişimdir size
                vesselam
                [/quote]

                siz daha ziyade sanırım tarafı olduğunuz siyasi görüş aleyhine haberler yer aldığı için öyle düşündünüz

                hayır kesinlikle!
                benim siyasi görüşüm falan yoktur.tek görüşüm vardır o da islamdır.

                ben akpnin diğer partilere göre islama daha çok zarar verdiğini düşünüyorum.müslümanlara belki bir faydası olabilir ama islamın yozlaşması ve asimile edilmesi konusunda diğer islam düşmanı partilerden daha çok tehlikeli bir yapılanmadır.

                özellikle fetullah gülen grubu ile kolkola bir şekilde yeni bir türkiye sistemi kurmaları ve bu kurmak istedikleri sistem ile hem türkiyedeki radikal, yani küfre ve tağuta kafa tutan islami anlayışı izale edip yerine daha ılıman ve sistemle barışık bir islami anlayış inşa etmek,hemde ortadoğuda yükselen islam ümmetine liderlik yapma ve söz sahibi olma noktasında iranın rolünü kırmak ve engellemek için abd ile uyumlu bir şekilde çalışmak ve bu yönde bir gidişatta islami kimliği kullanmak.

                bundan dolayı akpnin benim siyasi görüşüm olması bir yana onlardan taraf tavır almam bile benim için hayati bir yalnıştır.

                fakaaat;
                akpye karşı olacağım diye gidip laikçilerin kalesine sığınacak değilim herhalde.sırf akp karşıtlığı olsun diye ulusalcılardan,laikçilerden yada başka islam düşmanlarından yana olmak, onların argümanlarını kullanmak doğru olan bir şeyi yalnış ile savunmak olurki o zaman o doğrunun bir anlamı kalmaz o da yalnış olur.

                sizin yaptığınız ise sırf akp karşıtlığı olsun diye emin çölaşan gibi bir islam düşmanının yazılarını buraya aktarmak ve emin çölaşan yada onun benzerlerinden faydalanarak kendi görüşünü sağlamlaştırmaktır ki bu çok yalnış ve bir müslümana kesinlikle yakışmayan bir harekettir.

                bir müslüman nasıl olurda bir islami foruma emin çölaşanın yazılarını güzel görüş diye aktarabilir benim aklım almıyor.emin çölaşanın her tarafı güzel ve hayır olsa ne olurki?

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Neden şii değilim 2

                  eğer durum dediğiniz gibiyse size katılıyorum esedullah kardeşim..
                  aynı durumu ben diğer sitelerde eleştiri olarak yaptım. müslümanların aklı mı eksik şanı mı eksik ki gidiyorlar müslüman olmayanların yazılarını müslümanlar faydalansın diye alıntılıyorlar. adamlarda hayır olsa kendilerine dokunurdu... müslüman olurlardı...

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Neden şii değilim 2

                    [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=9692.msg64564#msg64564 date=1260383420]
                    sn apolliunus:

                    daha önce yazmış olduğum bir yazımı sizin için önemine binaen tekrar alıntılıyorum... bence sizi biraz sarsar:

                    ilginç şii ve sünnilik dışında başka ekol mü var ki kardeşim
                    şii de değilim sünni de diyorsunuz
                    nur cemaatinden biri vardı o da böyle diyordu ya da radikallerde bunu çok sık der
                    ama bu sloganik bir laf
                    "şii de değilim sünni de müslümanım"
                    oysa bize Kur'an'ın dışında tüm kaynaklar sadece 2 kanaldan geliyor
                    1- tertemiz ehlibeytin ve bunlara aykırı olmayanların rivayetleri
                    2- ehlibeytten almayıp sahabeyi kutsayanların cerh tadil yöntemi dedikleri süzgeçten geçirerek kabul ettikleri rivayetler
                    şu an mevcut dünyada tüm ekoller bu iki kaynağın dışına çıkamıyorlar
                    ha bir de direkt ilham ya da ledünni ilimle Peygamber s.a.a. ten bilgi aldıklarını iddia eden tasavvuf ehli vardır ki onların ilmini biz tahkike tabi tutamayız.
                    öyleyse bu gün siz Kur'anı kendiniz okuyup yorumlamıyor kelimelerine kendiniz anlam vermiyorsunuz bu iki rivayet yolundan da hiç hadis okumadan Kur'an okuyup anladığınızı iddia etseniz bile bu ilmi olarak mümkün değil, çünkü içinde yaşadığınız toplumun kültürü ile kelimeler anlamlanmış ve bu açıdan Kur'an'a bakıyorsunuz
                    hani bir adada tüm etkilerden sıyrılmış biri olsanız ya da yeni müslüman olup hiç bir islami kültüre sahip olmayan bir gayri müslim olsanız bile meal ya da arapça yoluyla Kur'an okurken bile bu iki ekolün kültüründen bağımsız kalamayacaksınız
                    bu iki ekolden ilki şiilerin din anlayışını ikincisi de genel olarak sünni diyebileceğimi büyük çoğunluğun din anlayışını oluşturmaktadır.
                    bu gün dünyada yaşayan hiç kimse bu iki ekolden bağımsız kalabildiğini ve İslami anlayışını oluşturduğunu söyleyemez söylerse sadece sloganik düşünmüş olur
                    örneğin bir nurcu hayır dedi biz sadece risalelerden direkt Kur'an'a gidiyoruz başka kültürlerden bağımsızız dedi ben de kendisine risalelerde geçen hadislerin kaynaklarının tamamen sünni olduğunu gösterdim
                    başka bir deyişle bu gün ebubekir ve ömer için ya hz dersiniz ya demezsiniz
                    bunun dışında başka bir yol yoktur
                    yani eğer şii değilseniz mutlaka sünnisinizdir
                    ben uzun yıllar (şiayı tanımadan önce) mezhebi bırakıp sadece Kur'andan bağımsız yaşadığımı Kur'an ve sünnetten hareket ettiğimi söylerdim. mutezili fikirler bu durumda bana daha doğru görünürdü mutezileyi sünni saymazdım
                    ancak bu düşüncem şiayla tanıştıktan sonra değişti. bir alimimizin kitabında mutezileyi de sünni sayılıyordu gerekçe de imamet meselesi
                    bir insanı şii yapan ya da yapmayan en kilit inanç da imamet meselesidir. imamete inanmayan tüm müslümanlar sünnidir...
                    var mısınız aksini iddiaya...


                    [/quote]

                    Sevgili kardeşim. beni hiç sarsmadı çünkü ben senin sandığın gibi birisi değilim ))

                    Ben .................. görüşünün külliyen yanlış olduğunu iddia etmediğim gibi aynı düşüncenin külliyen doğrularla dolu olduğuna da inanmadığım için ............. görüşünden değilim

                    yukarıdaki cümlemdeki ............ geçen boşluklara şia, ehli sünnet, budizm, ateizm, satanizm gibi kelimleri koyabilirsiniz. Yine benim cümlemdir.

                    Başka bir başlıkta Mehmet arkadaşa cevaben yazmıştım:
                    Benim mezhebim "doğru Müslümanlığı arama yolu"dur. Bana göre her konuda bir tek doğru vardır ve "Farklılıklar rahmettir" hadisini müslümanların arasına nifak düşüren kötü niyetli insanların uydurduğunu düşünüyorum. Bana bir doğruyu öğreten bir alimin diğer öğrettiği ikinci bir şeyi de bir önceki doğrunun hatırına doğrusunu kendim araştırmadan kabul edecek değilim. Bir doğru şiide bulurum başka bir doğruyu ehli sünnette bulurum başka bir doğruyu BUDİSTlerde bulurum. İlim Çinde bile olsa bulunuz hadisinin doğru olduğuna inanıyorum.
                    Bu yazıya göre beni daha iyi anlamışsınızdır umarım. Yine de siz mezhebi boşverin, müslüman olmadığımı düşünün. Bu sizin bana biraz daha hoşgörülü bakmanızı sağlar.

                    Bir şey vardı tarihsel, orjinalini bulamadığım için aklımda kalanı kadarıyla anlatayım.

                    Zamanında mezhep savaşları yüzünden insanlar birbirlerine mezhebini sorup başka mezheptense doğrarken, Müslümanın biri bir yerden bir yere gidiyormuş. Yalnız başına bir yerde mola verdiğinde bir süre sonra uzaktan dörtnala tozu toprağa katan bir atlı grubu gözükmüş. Adamın eli ayağı tutmaz olmuş ve kalbine korku gelmiş. Çünkü karşıda gelen adamların ne mezhebinden oldukları belli değil ve sorduklarında ne diyeceğini bilemez haldeymiş. Eğer A mezhebindenim dese ama adamlar B mezhebinin adamları çıkarsa ölmesi kaçınılmazmış. Adamlar yaklaşmış ve sormuşlar, senin mezhebin nedir diye.
                    - Adam da demiş ki ben dinsizim (veya hristiyanım demiş tam hatırlamıyorum), islamı araştırıp öğrenmeye, müslüman olmaya geldim demiş.

                    Bu cevap üzerine gelenlerin liderinin sert bakan suratı birden yumuşamış ve hemen onu dini öğretmek üzere birilerine emanet etmiş ve ikramlarda bulunmuş.

                    İnşallah benzer şeyleri hiç bir zaman yaşamayız.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Neden şii değilim 2

                      [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=9692.msg64571#msg64571 date=1260385847]
                      [quote author=Esedullah link=topic=9692.msg64541#msg64541 date=1260371841]
                      as. muttaki kardeşim.bu forumda paylaşmış olduğunuz şu mesajlardan dolayı bende mehmet ufukalp kardeşim gibi düşünüyorum:
                      daha varda bu kadar yeter sanırım
                      [/quote]

                      burda derin bir tartışma var ya anlamadım. esedullah kardeşim muttaki kardeşimizi ne ile eleştirdiğinizi anlamadım?
                      [/quote]

                      Muttaki kardeşimizin zihninde kavram kargaşası vardır. Mezhep olarak şii olduğunu anlıyoruz, ancak varlığa tümüyle şianın değerlendirmeleri ile bakmıyor. Bazı ödünç kavramları da transfer etmiş bulunuyor. Mesela vatan ve benzeri kavramlar. Vatan kavramına da fransız milliyetçiliğinin şekil verdiği bir anlayışla baktığını bilmem kendisi biliyor mudur?
                      İfade ve değerlendirmelerinde mevcut gayriislami rejimi bir sahiplenme, onun gayriislami kurumlarına bir muhabet, onların hizmetinde olan her türlü hizmetkarlarına da kahraman gözüyle bakmakta, mevcut rejime hizmet edenleri sanki Allaha İslama Ehli Beyte hizmet eder gibi görürken, rejime muhalif olan kim olursa olsun, sanki islama karşı imişler gibi islam dışı gözle bakmaktadır. Bu da düşüncelerinde biraz şiadan birazda mevcut rejiminden transfer ettikleri düşünceleri harmanlamasından kaynaklanmaktadır. Bu ise malumdur ki ne islama, ne şiaya ne de ehli sünnete uymamaktadır. Çelişkilerinin farkında olmadığını görüyoruz.
                      pkk ya da Allah lanet etsin Allahın hükümleri ile hükmetmeyen rejimlere de. Bunu bile bile kendisi ve benzerleri bizi ve bizim gibi bazı kardeşlerimizi, sırf rejimin yanında yer almadığımız için sanki pkk sempatizanı gibi göstermeye çalışmışlardır.
                      Bu tarz rejimin yetiştirdiği sefil, mankurt ve tuğla kafalı vatandaş tipine uygun bir durumdur. Halbuki böyle bir handikapa düşmemesi için çok iyi nedenleri vardır Muttakinin.
                      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Neden şii değilim 2

                        sn ufukalpin dedikleri hicret vatan ve inandığı gibi yaşayabilmek kavramlarının ilişkisi ile düşünülürse daha doğruya ulaşılır sanıyorum

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Neden şii değilim 2

                          [quote author=Apollonius link=topic=9692.msg64603#msg64603 date=1260413380]
                          Sevgili kardeşim. beni hiç sarsmadı çünkü ben senin sandığın gibi birisi değilim ))
                          Ben .................. görüşünün külliyen yanlış olduğunu iddia etmediğim gibi aynı düşüncenin külliyen doğrularla dolu olduğuna da inanmadığım için ............. görüşünden değilim
                          yukarıdaki cümlemdeki ............ geçen boşluklara şia, ehli sünnet, budizm, ateizm, satanizm gibi kelimleri koyabilirsiniz. Yine benim cümlemdir.
                          Başka bir başlıkta Mehmet arkadaşa cevaben yazmıştım:
                          Benim mezhebim "doğru Müslümanlığı arama yolu"dur. Bana göre her konuda bir tek doğru vardır ve "Farklılıklar rahmettir" hadisini müslümanların arasına nifak düşüren kötü niyetli insanların uydurduğunu düşünüyorum. Bana bir doğruyu öğreten bir alimin diğer öğrettiği ikinci bir şeyi de bir önceki doğrunun hatırına doğrusunu kendim araştırmadan kabul edecek değilim. Bir doğru şiide bulurum başka bir doğruyu ehli sünnette bulurum başka bir doğruyu BUDİSTlerde bulurum. İlim Çinde bile olsa bulunuz hadisinin doğru olduğuna inanıyorum.
                          İnşallah benzer şeyleri hiç bir zaman yaşamayız.
                          [/quote]

                          sanırım birbirimizi anlamada eksikliklerimiz var. doğrudur bir çok şii ya da sünni birbirinden farklı olmaksınız insanları toptancı mantıkla değerlendirir ve kendilerinden olmayanlara dışlayıcı yargılayıcı mantıkla bakarlar bazen biz de bu tarafgirlik değerlendirmesinden kurtulamayız. bu tespitleriniz çok hoş yine aynı şekilde dinsizlere bize gelecek kişiler gözüyle bakıldığı için dha çok tolerans gösterilmesi hatası da üzerinde çok durulması ve düzeltilmesi gereken bir hata...

                          yalnız beni vurgulamak istediğim, siz kendinizi kültürden bağımsız nasıl görebiliyorsunuz. tamam kendinizi bir mezhepe hatta dine müntesip (onun kalıplarından çıkamayan ve her şeye onun değerleriyle bakan) görmeyebilirsiniz ancak bu görüşlerinizin tüm önyargılardan arınmış objektif olduğu anlamına mı gelir?

                          düşüncenizi sağlayan kavramların anlamlarını nereden aldınız hangi kültür? doğuştan beri sünni kültürden yaşayarak, Kur'an hadis sünnet sahabe hatta İslam gibi temel olmak üzere tüm kavramları mevcut kültürlerden sıyrılıp mutlak olarak Allah indindeki anlamlarıyla mı edindiniz?

                          örnek olarak kendimden vereyim (çünkü diğer türlü sizi bir kategoriye hapsetmiş görünüyorum) yıllar yılı sahabe kavramını kutsal ve Allah katında bir makam sahibi muttaki insan anlamında kullanıyordum. bu anlam bana Kur'an'dan mı geldi? hayır. içinde yaşadığımı kültür. bu kültürde sahabe kavramını hiç bir zaman kafir için kullanmadılar. ne kitap ne tv ne radyo ne cami hocası ne öğretmen. böylece ben sahabenin birbirine girdiğini gördüğümde aylar süren sıffin savaşında 120bin kişinin öldüğünü öğrendiğimde şok yaşadım.. nasıl olur bu durum diye. yine aişe ile Ali a.s. mücadelesini ilk duyduğumda inanmak istemedim içmden olayı ızdırap duymayacağım şekilde tevil etmenin yollarını bulmak için binbir düşünce tozu dumana kattı. neden bunlar.. halletmedim mi hallettim tabi ki. ama inanmak zorunda olduğum için hallettim. sistem bozulmasın diye aklımı kenara atmakla hallettim. ne zamana kadar? şianın sahabe kelimesini Kur'an'a göre tanımlayıp ehlisünnetin ya da diğer müslümanların sahabe kavramına verdikleri anlamı eleştirene kadar...

                          sizin septikliğe varabilecek derecede bu işi ileri götürdüğünüzü sanıyorum. sizce Allah tüm konularda asla yanılmayan bir otorite, sistem olarak tüm alanlarda yanlışa düşmeyen bir dini düşünce sistemi var etmemiş midir, her dönemde yeryüzünde? doğru insanlar sistemlerine uymadıkları için onlara bakarak doğru bir gurup bulmak imkansız olabilir ancak teorik anlamda her bakımdan tutarlı bir sistem yoksa İslam'da o zaman bu dinin sahibinin adalet ve şefkat anlayışını sorgulamak lazım..

                          ki bizi derleyip toplamakla her musluktan su doldurmakla başbaşa bıraksın.. bu kadar zor mu yani..

                          mikdat kardeşimizin şu söylediği çok ilginçtir. beni çok etkilemiştir. şianın tüm iddialarını muhalilferin sahih kanaklarından delillendirmesi hiç bir şey ifade etmez mi? biz hak olduğumuz için tüm inanç ve yaşam ilkelerimizi Allah tüm ekollerin kendi sahih kitaplarında saklamış ve korumuştur. böylece herkese hüccetini tamamlamıştır demesi ciddiye alınmayıp gözden geçirilmeyecek gündeme taşınmayacak bir konu mudur. bu iddia sahiplerine sorularınız olmaz islamı nasıl anlıyorsunuz farklarınızı nasıl savunuyorsunuz deme aklın gereği değil midir?...

                          şiayı şiadan şii olmaya karar vermiş biri okur? o zaman şiayı şiadan hiç okumayıp şia dışından okuyan birinden okuyan birinin de şii olmak istemediği ve şiaya antipati ile baktığı önyargılı ve subjektif olduğu anlamına gelmez mi? doğruya götürme bakımından bu diğerinden daha mı zarasızdır?

                          eleştirin araştırın bir mektebi kendinden öğrenin, ancak tüm bu çalışmalarınız sonucunda doğrunun korunmuş olduğunu, (doğrunun doğası gereği ontolojik olarak korunması gerekir) ve bunun da Ehlibeyt eliyle gerçekleştiğini göreceksiniz...

                          diğer bir değinmek ihtiyacı hissettiğim konu da (unuttum, bana şeytan unutturdu, daha önce yazarken yazmaya gerek görmediğim bir konuydu ama sonra bir kaç kez neden yazmadım ki demiştim. aklıma geldiğinde yazarım inşallah)

                          ha tamam hatırladım beyninizi özgürleştirin kafanız çalışıyor şia alimleriyle onu sınırlamayın eleştiriniz idi. bu her ne kadar nefsime hoş gelse de gerçekte yanlış bir tesptilerden kaynaklanan bir tekliftir. ben şia ile aklımın hiç bir zmaan sınırlandığını hissetmedim. zaten sınırlansaydı akla çok önem veren biri ve aklını asla başkasına teslim etmeyecek biri olarak, burda bunalır rahat edemezdim. tıpkı geleneksel mezhepte bunalıp en özgür gördüğüm mutezileyi seçmiş olduğum ve sonra onda da aklı çelişkilere düşüren engellemeler bulduğum için şiayı seçtiğim gibi... şia alimleri tam tersine benim ufkumu daha da açmakta hatta benim göremediğim konularda da bak sen şu soruları sorup eleştiriyorsun, bunların cevapları ve çözümü böyledir ama daha bunlardan sonra şu sorular da sorulmalıdır şeklinde bana kapasitemin üzerinde bir alan kazandırmaktadırlar...

                          okyun el kafiyi Allah ve tevhid inancıyla iligli İmam Ali a.s.'ın hadislerine bir bakın en çetrefilli konuları bile misaller yoluyla nasıl tereyağından kıl çeker gibi halletmiş ufku nasıl açıyor insanın içinde ukde olan sorunları nasıl vuzuha kavuşturuyor görün...

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Neden şii değilim 2

                            diğer yandan bireysel yaşamanın da telafi edilemeyecek kadar zararları vardır. İslam tek olarak yaşanamaz. tek olarak bulacağınız doğrular sizinle kalacaktır. tek olarak kendinizi bile doğruda tutamazsınız. tek başınıza şu medeniyet binasında tek tuğlanız vardır bu önemli değildir. oysa toplu olmak zorundasınız. bu tuğla sizde çok güzel durabilir ama bu işin üçte biri bile değildir bunun diğer tuğlalarla bağlantısı ve binanın sistemi üzerindeki yeri ve misyonu önemlidir... sistem kurmada bunlara dikkat etmek gerekir.. sonunçta sorgulanacak ve topluma karşı hesaba çekileceğiz...

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Neden şii değilim 2

                              selamunaleykum
                              esedullah kardeşim öncelikle gayet net olarak gerekçenizi belirtmişsiniz teşelkkürler
                              değerli kardeşim bakın o bölüm güncel haberleer bölümüdür dolayısıyla emin çölaşan yada bir başkasının ülke gündemini yansıtan doğru bir yazısı olursa bunu paylaşmakta bir sakınca görmüyorum
                              şöyleki örneğin forumda hikaye bölümü vardır oradaki hikayelerin yazarlarının hepsi müslümanmıdır değerli kardeşim bakıyoruz örneğin güzel bir hayat dersi vermekte bunu ben yad diğer kardeşlerimiz paylaşıyoruz
                              yani hadi forumu bırakalım gazete kitap dergi vs...lerde hiçmi gayrimüslimlerin yazılarını okumuyoruz
                              lütfen irde bu açıdan bakınız
                              sayın mehmet ufukalp bakın gerçekten sizi uyarıyorum günahımı daha fazla almayınız
                              "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Neden şii değilim 2

                                ''Neden şii değilim''e devam:

                                6.(türkiyedeki) Şiilerin; alevi-bektaşi (tarikat, mezheb, din.. kendilerini her ne olarak tanımlıyorlarsa) lere karşı yeterince kesin bir çizgi ile ayrı olduklarını göstermemeleri.velayete inandıklarını söyleyen fakat ne sünni nede şii din anlayışıyla bağdaşmayan bir din anlayışına sahip olan alevi-bektaşileri sırf velayete inandıklarından dolayı kendilerine yakın görmeleri hatta sünnilerden bile yakın görmeleri.

                                7.(benim tanıdığım ve muhatab olduklarım için söylüyorum) şiilerin islami bilinci tam anlamıyla özümseyememiş olmaları.islami yaşantıyı; ahlak,ibadet,siyaset ve ideolojik anlamda dava şeklinde algılayıp bu algı ile müslüman duruşu hakkıyla sergileyememeleri.bundan ziyade bu konuda çok eksikleri olduklarını kabul etmek yerine ehlibeyt bilgisi dışında başkada bir islami fikir bilgisine sahip olmayı gereksiz görmeleri.
                                mesela:şii birine, 'gel şurda islami bir sohbet yapda insanlar faydalansın' dediğinizde islamı dert edinmiş birinin bunu bir ganimet olarak bilmesi ve hemen dört elle sarılmasının aksine bakıyorsunuz ki şii kardeşimiz bütün hayatını mezhep ihtilafları konusundaki tarihi bilgileri öğrenmekle geçirmiş olduğundan ne tam anlamıyla islami bir bilince ve altyapıya kavuşmuş,nede bir mecliste islami tebliğ yapabilecek deneyim ve bilg birikimine.islamı dert edinmişlik,ve bu dert edinmişlik ile davet ve tebliğ çalışmaları sıfır.

                                8.(7.) şıktan kaynaklandığını düşündüğüm islami bilince sahip olmamanın mukavemetsiz kılması ile diğer ideolojik dış etkenlerin etkilemesine açık olmaları ve bunu cahilce kabullenmeleri.adam şiidir ama bakıyorsunuz aynı zamanda atatürkçüdür,yada türk milliyetçisidir,yada milliyetçidir.böyle müslümanlık olmaz..

                                9 ve son: ben ehlisünnet bir toplumda yaşıyorum.''fitne katlden beterdir'' düsturu ile benim şii olmam eğer ayrılığa sebep oluyorsa(ki oluyor) o zaman benim şii olmam fitnedir.yani ayrılık,ayrılıkla gelen çatışma,çatışma ile gelen zıtlık ve en büyük fitne olan düşmanlık doğuyorsa; Bediüzzamanın ''ehakta ihtilaftansa hakta ittifak varsa o zaman o hak ehaktan ehaktır'' (yani: daha doğru olan bir şeyde ihtilaf,doğru olan bir şeyde de ittifak varsa o doğru; daha doğrudan daha doğrudur.) demesi gibi benim ehlisünnet olarak kalmam doğru, şii olmam daha doğru olsa bile ihtilaf oluyorsa ehlisünnet olarak kalmam daha doğrudur.

                                işte bunlardan dolayı şii değilim.
                                vesselam..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X