Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

    Hocam bir sorum daha olacak size müsadenize sığınarak..
    İmam Cafer (a.s) Caferilik diye bir mezheb yaratmışmıdır? yaratmışsa bunun yazılı olduğu bir kitab günümüzde varmıdır?

    Yorum


      Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

      estağfirullah kardeşim ne demek sığınmak.. istediğini sorabilirsin bize nasıl açıklandıysa biz de açıklarız bu görevimiz..

      Şiada hiç bir fırka yoktur, şia mezhep kavramını kabul etmez. çünkü mezhep demek kişisel görüş ve bir dinde farklı yollar demektir. İslam hak olduğu için farklı yolları olamaz tek yolu vardır bu yüzden İslam'ın hiç değişmeden günümüze taşınmış şekli olan şiada mezhep yoktur. birbirinden farklı yol ve görüşler bulunmaz. Şiayı kendi bozuk beşeri görüşleri olan mezhepler gibi görmek isteyenler, şia itikadi mezhebin adı, caferilik ise onun ameli mezheplerinden biridir derler. güya bu iftiracılara göre, zeydilik ve ismaililik gibi diğer kollar da itikadi olan şiaya bağlı ameli kollarmış!!

      bu şiaya atılan en büyük iftiralardan biridir. Bi kere şiada itikadi mezhep olmak bir yana itikadi konularda taklit caiz değildir ki başkasının görüşlerine göre davranılabilsin. itikadda mezhep olabilsin!

      caferilik ile şia arasında hiç bir fark yoktur. caferi dendiğinde şii; şii dendiğinde caferilikten başka bir şey anlaşılmaz. Zeydilik ve ismaililik ise şianın imamet inanışını kabul etmedikleri için şii sayılmazlar biz şiilere göre.. onların şii olarak görülmesi sadece Ehlibeyt taraftarıyız demelerinden dolayıdır, tıpkı aleviler gibi..

      şii denince biz caferiliği, on iki imam şiasını, imamiyeyi anlar onu kastederiz. bunların hepsi aynı addır. bize göre 12 imamdan birini inkar eden şii olamaz. 12 imamın hepsi aynı inancı tekrar etmişlerdir. hiç biri diğerinden farklı bir inanç ve amel tebliğ etmiş değillerdir. İmam Caferi Sadık a.s. da dahil.

      Hanefilik şafilik hanbelilik malikilik birbirinden farklı hükümler getirmişler her konuda farklılıklar belirtmişler farklı helaller haramlar koymuşlardır. HAtta hanefiliğin içinde farklı görüşler vardır. Ebu hanife farklı görüş belirtmiş öğrencileri muhammed ve yusuf farklı görüş belirtmiş ve bunların hepsi hanefiliğin görüşleri sayılmıştır. Ama 12 imamdan hiç birinin Peygamber ya da birbirlerinden farklı görüş bildirdiğini göremezsiniz. Hiç bir şii kitabında abdesti 5 imama göre kan bozar, 6. imama göre kadına dokundun mu bozulur diye bir görüş okuyamazsınız. hiç bir konuda imamlar birbirine muhalefet etmiş değillerdir.. bu da onların masum ve hak oluşlarına ayrı bir delildir.

      neden kazimilik ya da musavilik ya da muhammed takiilik diye değil de caferilik diye ad çıkmış ve meşhur olmuştur konusuna gelince;

      tüm diğer Ehlibeyt imamları zalim Emevi ve Abbasi krallarının gözetimleri altında kaldıklarından rahatça dini tebliğ edecek zamanın sorunlarına ilahi çözüm hükümlerin tüm kitlelere ulaştıramamışlardır. Ancak İmam Caferi Sadık a.s. hariç. O hazret Emevilerin çöküp Abbasilerin kuruluş yıllarında yaşamıştır. Abbasiler Emevilerle bu dönemde çok şiddetli çatışmalar nedeniyle İmam Caferi Sadık a.s. ile uğraşıp ona baskı kuracak fırsatı bulamamışlardır. İmam a.s. da bundan yararlanarak dünyanın her yerinden öğrenci kabul etmiş ve 4000 öğrenciye Ehlibeyt mektebinin inanç ve yaşam şekillerini gösteren hadisleri ve fıkhi hükümleri öğretmiştir. dünyanın dört bir yanına katırlar dolusu kitaplar böylece yayılmış sadece dini değil dünya ilminin de temelleri bu dönemde atılmıştır. bu insanlar Medine'den ilmi alıp gittikleri yerlerde yayarken İmam Cafer böyle dedi böyle buyurdu diye rivayet etmişler ve onun hükümlerine göre yaşamışlar böylece bunlara İmam Caferi Sadık a.s.'a uyanlar anlamında caferi denir olmuştur. Caferilik adı buradan kalmadır yoksa İmam Sadık a.s.'ın farklı bir görüş bildirip farklı bir mezhep kurmasından dolayı değil.. İmam Sadık a.s.'ın bu ilmini daha sonra aynen diğer imamlar da bildirmişler ve zamanın yeni şartlarına göre yeni ilahi hükümleri de açıklamışlardır. Ancak onlar da geniş halk kitlelerine ulaşamadılar. Çünkü abbasi zalim hükümdarları onları hep göz altında tuttu..

      olay bundan ibarettir..

      Yorum


        Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

        Allah razi olsun hocam.. Hocam şii namazının nasıl kılınacağına dair ve şiilerin tam güvene bileceyi bir ilmihalın elektron adresi varsa, vere bilirseniz çok memnun olurum..

        Yorum


          Ehli şia kardeşlerime sorularım

          Www.kevser.net

          Yorum


            Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

            Allah razı olsun kardeş, ama malesef bana lazım olan yerlere giremedim, "Ehl-i Beyt Mektebine Göre Namaz Rehberi" konusuna tıklıyorum ama galiba antivirus nedeniyle açmıyor.. Başka bir yer de göstere bilseydiniz keşke.. Namaz ve diger ilmihal konularında kısa bir zamanda öyrenmek istediyim bir çok konu var, yaptıklarımda hata yapmamam için neredeyse önceleri öyrendiyim tüm bilgileri bir daha, ama bu defa en doğrusu olan şii kaynaklarından incelemem lazım.

            Yorum


              Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

              Çok deyerli Qom_u_aşk hocam bir önceki sualimi cevablarken şu yazınızdan aleviliyin tam bir şiilik olmadığını anladım:

              "caferilik ile şia arasında hiç bir fark yoktur. caferi dendiğinde şii; şii dendiğinde caferilikten başka bir şey anlaşılmaz. Zeydilik ve ismaililik ise şianın imamet inanışını kabul etmedikleri için şii sayılmazlar biz şiilere göre.. onların şii olarak görülmesi sadece Ehlibeyt taraftarıyız demelerinden dolayıdır, tıpkı aleviler gibi.."

              yalnış anlamışda ola bilirim, böyleyse lütfen uyarın. Ehlibeyt Yolunda Alevi İlmihali adli bir kitap buldumda acaba ne kadar güvenebilirim diye bilmek istedim. Bu arada bu kitapta Alevilik hakkında şöyle bir açıklamada var:

              Alevî kimdir?;
              Bu bilgiler ışığında diyoruz ki;

              ALEVÎ; Yüce Allâh’ın (c.c.) son Peygamberi Hazreti Muhammed’in (s.a.a.), ümmetine emânet olarak bıraktığı Kur’ân ve Ehl-i Beyt yolunda en derin aşk ve sarsılmaz bağlılıkla yürüyen yol ehlidir.

              ALEVÎ; Hz. Peygamberimizin (a.s), kendisi için; “...dünyâ ve âhirette kardeşimsin...”buyurduğu İmâm Ali’ye (a.s) candan bağlı olan ve O’na benzemeye çalışan kimsedir.

              ALEVÎ; İmâmet ve Velâyet mayasıyla yoğrulan kâmil bir mümindir.

              ALEVÎ; İmânını, ahlâkını, düşüncesini, iyiyi-kötüyü, doğruyu-yanlışı, helâlı-harâmı, kini-sevgiyi, yaşamı, ibâdeti, namâzı, niyâzı, cemi, cemâati, aşkı, muhabbeti... kısaca her şeyini, HazretiMuhammed, Hz. Ali, Hz. Fâtıma, Hz. Hasan, Hz. Hüseyin, Hz. Zeynelâbidîn, Hz. Muhammed Bâkır, Hz. Cafer Sâdık, Hz. Mûsâ Kâzım, Hz. Ali Rızâ, Hz. Muhammed Takî, Hz. Ali Nakî, Hz. Hasan Askerî ve Hz. İmâm Muhammed Mehdî’ den (Allâh’ın selamı ve rahmeti onlara, laneti de düşmanlarının üzerine olsun.) öğrenen, kabullenen ve yaşamına aktarandır.

              ALEVÎ; “Hablullâh” (Allâh’ın ipi) olan Kur’ân-ı Kerîm ve Ondört Masûm’a kalben, kavlen ve amelen sımsıkı sarılandır.

              ALEVÎ; Muhammed (s.a.a.), Ali’nin (a.s.) nûrundan nasiplenendir.

              ALEVÎ; Halk içinde Hakk’ı, yol içinde Yol’u, can içinde Cân’ı bulandır.

              Ve’l-hâsıl...

              ALEVÎ;

              “Lâ ilâhe illallâh, Muhammedün Resûlullâh, Aliyyün Veliyyullâh” ı kalben ve kavlen tasdîk edip, bunun gereklerini amel ile de tatbîk edendir.[5]

              Ehl-i Beyt’in pîri; Hz. Muhammed (a.s)’dir.

              Yorum


                Ehli şia kardeşlerime sorularım

                Www.ehlibeyt-nuru.com

                Yorum


                  Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                  bu yazdıklarım tüm aleviler için anlaşılmışsa bundan dolayı üzüntülerimi ifade etmeliyim. alevi diyerek önceki yazımda türkiyede meşhur olan ve şu an medya desteğiyle de kendilerini aleviyiz diye baskın olarak göstermiş bulunan ateist ve din karşıtı cepheyi kastettim ki gerçekte aleviler bunlar değil ve gerçek aleviler ve alevilik yolu şiadan farksızdır. nitekim gerçek alevilerin kimler ve ilmihallerinin neler olduğuyla ilgili sitelerde çok değerli paylaşımlar ve ilmi makaleler vardır. ve sizin gösterdiğiniz alıntı da bunlardan sadece biridir.

                  Bu tür alevilerler bir şii olarak kendi aramda hiç bir fark görmüyorum ki yoktur da zaten.. ilmihallerine baktığımızda İmam Sadık a.s.dan nakillerle oluşmuştur ki bizimkiler de bundan farklı değildir. Elhamdulillah..

                  Yorum


                    Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                    Araştırmam bitmiştir!!!

                    Yardımı ve emeyi keçen tüm şia arkadaşlarıma, özelliklede Qom_u_aşk hocama içten ve samimi teşekkürümü sunmak isterim. ..

                    Ben daha 2-3 ay öncesine kadar Hanefi mezhebinde olan bir sunni idim.. Şimdiye kadar şialara hep yalnış yolda olan birileri gözüyle baktım, hep onları suçladım, yaptıklarının ne olduğunu araştırmadan hep tankit etdim (tipik bir sunni pisikolojisiyle).. Muta, abdest, mühür ... gibi konularda hep alaya aldım, gerçek sandığım "doğruları" neden anlamadıklarına hiç bir zaman bir mana veremedim..

                    Ama gün geldi kendilerine selef diyenlerin şia kardeşlerime bu kadar yüklenmelerini hazm edemedim, tek taraflı araştırıp şiaları sapık, rafizi, bidatçi adlandirmaları hiç adil gelmedi ve kendimde büyük bir araştırma ihtiyacı hiss etdim..

                    Daha önce Hz Alinin (a.s) hayatını okumuş olmam bana çok deyerli bir yol göstermiş oldu. Yazarı sunni olsada tarihe ayna tutduğu için gerçeyi tüm aydınlığıyla gördüm. Artık velayet hakkıyla ilgili bir şüphem qalmamışdı.. Ama o kadar sorular vardıki bir türlü şia haktır diyemiyordum..

                    Elimde bir sayfa diye bileceyimiz kadar az bir başlıklarla derin bir araştırma kararı aldım. O kadar içten dua etdimki, "Ya Rabbi Sen hakkı arayıp bulmayı bana nasip et, doğru yolun hangisi olduğunu sen bana göster" diye..

                    Geoglede yalnış hatırlamıyorsam buhari taraması yaptığımda karşıma bu site çıktı.. Ve aradığım tüm sorulara tatmin edici bir şekilde cevablar buldum çok şükür.. İçimde hiç bir sıkıntı, hiç bir soru kalmadı çok şükür..

                    Ve sonunda şunu anladım, bilincli bir şekilde kabul edilen şialık İslamın ta kendisidir, çünki müslüman teslim olmuş manasına gelir ve yalnızca şia olmakla tam teslim olunmuş olur, çünki şia olmak Peygamberimizin (s.a.a) vasiyet etdiyi ve bize emanet bıraktığı Ehli Beytine tam sarılmak ve Peygamberimize (s.a.a) sadakatini göstermek demektir.. İmameti kabul etmemekle tam anlamıyla teslim olmak mümkün deyildir, teslimiyyet İmametin kabulüyle mümkündür.. Ama malesef bunu her kes kabul edemez, çünki Ehli Beyt (a.s) bu ümmetin imtihan vesilesidir, bu dünyada imtihan dünyası olduğundan şüphesiz bu sınavı kazananda, kaybedende olacaktır!

                    Er yada gec her kes gerçeyi öyrenecektir!!!

                    Ben artık öyle kitaplar, öyle deliller buldumki içimde hiç bir tereddüt, hiç bir sıkıntı kalmadı çok şükür, artık olduğum yolun hak yol olduğunda zerre kadarda olsun şüphem yok, ve bunu isbat edecek kadarda bilgi edindim çok şükür..

                    Bana yardımcı olup yol gösterdiyiniz için hepinize ve bir daha söylüyorum, özelliklede Qom_u_aşk hocama teşekkür ederim.. Allah hepinizden razı olsun, siz beni aydinlatmakla sıkıntılarımı giderdiniz, Yüce Rabbimde sizin sıkıntılarınızı gidersin inşallah.. Allah hepinizin yar ve yardımcısı olsun..

                    Yorum


                      Ehli şiaya sorularım

                      Allah mubarek etsin kardeş. Ne guzel.

                      Yorum


                        Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                        Allah kabul etsin kardeşim Ehli beyt mektebi şiaya hoş geldin biz bir şey yapmadık RABBİM seni layık görmüş sevdiğin imamların şefaatine layık olasın

                        Yorum


                          Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                          Allah mübarek etsin.Aklın yolu bir.
                          Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

                          Yorum


                            Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                            Şii olmanızı Allah (cc) mübarek etsin kardeş.

                            Yorum


                              Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                              Mübarek olsun kardeşim...
                              Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                              Yorum


                                Ynt: Ehl-i Şia Kardeşlerime Sorularım

                                Allah bütün insanoğluna şii olmayı nasip etsin
                                [center]
                                ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                                [center]
                                Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                                Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X