Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sahabe dosyası2

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    sahabe dosyası2

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra... bu başlıkta inşaAllah sahabe olarak bilinen Ehli Beyt a.s muhalifleri, düşmanları hakkında gerçekleri paylaşmaya çalışacağım. başlığın adını "sahabe dosyası2" koymanın nedeni daha önce forumda kardeşlerden birinin "sahabe dosyası" adında bir başlık açması idi. başka bir ad seçmek istedim ama konu tbir kişi değil, bir gurup hakkında olacağı için uygun olanın bu olduğunu düşündüm.

    #2
    sahabe dosyası2

    [img width=371 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/02/kac3a7_ebu_bekir_kac3a7.jpg[/img]
    resimde gördüğünüz ehli sünnetin tarih kitaplarından "Tarihul Hamis"in 431-ci sayfasıdır. Uhud savaşı konu edilmekte ve Kureyşin 1-ci kralı olan Ebu Bekirin kendi dilinde şunlar aktarılmaktadır:

    Ebu Bekir ne zaman Uhud savaşını hatırlasa "ben Uhud savaşında (savaş meydanından) kaçan ilk kişiydim. kaçarken Rasulullahın s.a.a bir kişi ile savaştığını görüyordum"

    إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ فَأَثَابَكُمْ غَمًّا بِغَمٍّ لِكَيْلَا تَحْزَنُوا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا مَا أَصَابَكُمْ ۗ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

    O anda boyuna uzaklaşıyor, hiç kimseye bakmıyordunuz bile. Peygamberse arkanızdan sizi çağırıp durmadaydı. Tanrı, elinizden çıkana hayıflanmayasınız, gelip çatan felaketlerden mahzun olmayasınız diye sizi, gam üstüne gam vererek cezalandırdı ve Allah, yaptıklarınızdan haberdardır.

    Al-i İmran suresi 153-cü ayet

    Yorum


      #3
      sahabe dosyası2

      İlginç... Ebubekirin kendisini kaçtığını itiraf ettiğini ilk kez görüyorum..

      Yorum


        #4
        sahabe dosyası2

        Tarih kitaplarından değil de Hadis kaynaklarından bu tür rivayetler ortaya çıkarılsa çok daha susturucu olur kanaatindeyim bunlar da destek kabilinden yayınlanabilir...

        Yorum


          #5
          sahabe dosyası2

          [quote author=alifurkani link=topic=19645.msg118933#msg118933 date=1298147962]
          Tarih kitaplarından değil de Hadis kaynaklarından bu tür rivayetler ortaya çıkarılsa çok daha susturucu olur kanaatindeyim bunlar da destek kabilinden yayınlanabilir...
          [/quote]
          katılıyorum tamamen.

          kütübü sitteyi kabul ederler ama işlerine gelmeyince onları bile kabul etmiyorlar.. bu konu da işlerine gelmeyenlerden.. Ancak bu rivayetin kütübü sittede olabileceğini sanmıyorum. Gerçi çok ilginç rivayetler var hiç geçer mi dediklerimiz var belki bu da vardır..

          orada yoksa bile böyle sünni bir tarih kitabında geçmesi ilginçtir ve zikre değerdir.. Çünkü sünnilerin arasında şu düşüncede olanlar da vardır:

          "kütübü sittede geçen her hadis sahih olmadığı gibi, tüm sahih hadisler kütübü sittededir ya da tüm olanlar kütübü sittede toplanmıştır, bunların dışında sahih rivayet yoktur demek de mümkün değildir"

          Rivayetlerin Kur'an'a vurulması eğer uyuyorsa alınması aksi halde reddedilmesine inanan bu kimselere göre bu rivayetin Kur'an'a aykırı bir yönü olmadığı gibi tersine uyan tarafları vardır. Örneğin bu rivayet Tevbe suresinde geçen Sevr mağarası ayeti olayındaki Ebubekir imajıyla tam bir uyum halindedir.. Ve o ayetin Ebubekir hakkında indiğinde şiisiyle sünnisiyle tüm ekollerde ittifak vardır..

          Yorum


            #6
            sahabe dosyası2

            [img width=404 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/02/ayesha.jpg[/img][img width=349 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/02/ayesha1.jpg[/img]
            müminlerin annesi Aişenin Kureyşin 3-cü kralı Osman b. Affana karşı isyan kaldıranlardan, ona karşı başlatılmış olan harekatın önderlerinden birisi olduğunu daha önce ehli sünnetin kendi kaynakları ile ortaya koymuştuk. aynı şekilde Aişenin imam Aliye a.s karşı isyan bayrağı açmasının da Osmanın kanı sebebi ile olmadığını yine ehli sünnet kaynaklarından ortaya koymuştuk. şimdi de Aişenin imam Aliye a.s karşı olan kinini ehli sünnet kaynakları ile ortaya koyacağız inşaAllah. resimde gördüğünüz büyük ehli sünnet alimi, Hanbeli mezhebinin kurucusu, ehli sünnetin 4 imamından birisi olan Ahmed b. Hanbelin "el Müsned" adlı hadis kitabıdır. 24820 numaralı hadiste şunlar aktarılıyor:

            حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا أبو أحمد قال ثنا عبد الله بن حبيب عن حبيب بن أبي ثابت عن عطاء بن يسار قال : جاء رجل فوقع في علي وفي عمار رضي الله تعالى عنهما عند عائشة فقالت أما علي فلست قائلة حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا أبو أحمد قال ثنا عبد الله بن حبيب عن حبيب بن أبي ثابت عن عطاء بن يسار قال : جاء رجل فوقع في علي وفي عمار رضي الله تعالى عنهما عند عائشة فقالت أما علي فلست قائلة لك فيه شيئا واما عمار فإني سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول لا يخير بين أمرين الا اختار أرشدهما
            تعليق شعيب الأرنؤوط : إسناده صحيح على شرط مسلم

            adamın birsi Aişenin yanında Ali ve Ammara hakkında kötü sözler söyleyince Aişe "Ali hakkında bir söz söyleyecek değilim ama Rasulullah s.a.a Ammar hakkında "O ne zaman 2 işin arasında seçim ederse en hayırlısını seçer" buyurmuştur"

            Şeyh Şueyb el Arnaut ("el Müsned"in muhakkiki): hadis Müslimin şartlarınca sahihtir.

            bu hadisi büyük ehli sünnet tarihçilerinden ibni Asakir "Tarihul Dimeşk" adlı kitabında Ahmed b. Hanbelden aktarmıştır. isteyenler linke baka bilirler: ibni Asakir, "Tarihul Dimeşk". hadis 9294

            çok garip değilmi? müminlerin annesi, müçtehide Aişe b. Ebu Bekir Hz. Ammar r.a hakkında Rasulullahın s.a.a sözlerini hemencecik hatırlıyor ama Rasulullahın s.a.a kardeşi, nefsi, canı, kendisi olan imam Ali a.s hakkında susuyor. şimdi bir örnek daha verelim:


            [img width=292 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/02/aisha5.jpg[/img][img width=370 height=525]http://velayet.files.wordpress.com/2011/02/aisha6.jpg[/img]
            resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük tarihcisi ibni Sad’ ın "Tabakatul Kubra" kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu bilgiler veriliyor:

            فخرج بين رجلين تخط رجلاه في الارض بين ابن عباس تعني الفضل ، وبين رجل آخر ، قال : عبيدالله : فأخبرت ابن عباس بما قالت قال : فهل تدري من الرجل الاخر الذي لم تسم عائشة ، قال : قلت : لا ! قال ابن عباس : علي ! ان عائشة لا تطيب له نفسا بخير

            Ubeydullah rivayet etmiştir ki: Aişe bana şöyle anlattı: "(hastalığı zamanında) Rasulullahın s.a.a ayakları yerle sürünen bir halde iki kişinin Fazl b. Abbas ve başka bir kişinin yardımı ile dışarı çıktı."

            Ubeydullah dedi ki: Aişenin sözlerini Abdullaha b. Abbasa aktardığımda bana "Onun ismini vermediği 2-ci kişinin kim oldğunu biliyormusun?" dedi ben "hayır" diye cevap verince Abdullah b. Abbas: "O, Ali’ydi, Aişe onun hakkında hayır bir söz konuşmak istemez"

            bu hadis ehli sünnetin rical ilmine göre sahihtir. Buharide bu hadisi kendi "es Sahih"inde zikr etmiştir ama her zamanki usulüne sadık kalarak. Buhari ibni Abbasın r.a sözlerinin sonundakı "Aişe onun hakkında hayır bir söz konuşmak istemez" sözünü atmıştır. Buharinin ibni Abbasın r.a sözlerini gizlemesi hakkında inşaAllah nasibi mollaların sansürleri bölümünde konuşacağız. ama şimdi Aişenin imam Aliye a.s olan kinine bir örnek daha vererek konyu kapatmak istiyoruz:

            Hz. Âişe «Neler oldu Medine’de?» diye sorunca Ubeyd: «Osman öldürüldü» diye cevap verir. Hz. Âişe: «Peki ondan sonra ne yaptılar?» diye sorar. Ubeyd bu soruya: «Hz. Ali’ye bey’at etmek üzere birleştiler» diye cevap verir. Hz. Âişe bunun üzerine: «Senin bu bahsettiğin adama bey’at edileceğine keşke gökyüzü yerin üzerine çöküp düşseydi. Beni geri çeviriniz, geri çeviriniz.» demiş ve Mekke’ye geri dönmüştü. Hz. Âişe şöyle diyordu: «Vallahi Osman mazlum olarak katledildi ve ben onun kanını mutlaka arayacağım.» Ubeyd ona: «Neden kanını arıyorsun? İlk defa Osman’ın yanlış uygulamalara giriştiğini ve yoldan inhiraf ettiğini söyleyen ye «Şu yaşlıyı öldürünüz, o küfretti.» diyen sen değil miydin?» diye sorunca, Hz. Âişe: «Onlar Osman’ın tevbe etmesini istediler, b da tevbe etti; fa­kat arkasından dönüp öldürdüler. Ben bunları söylemiştim ,onlar da aynı şeyleri söylemişlerdi, ancak benim sonradan söylediğim sözlerim ilk defa söylediklerimden daha doğru ve hayırlıdır.» diye karşılık verir.

            ibni Esir, "el Kamil fit Tarih", 3/ 189-192


            kaynak: Velayet

            Yorum


              #7
              sahabe dosyası2

              Örneğin bu rivayet Tevbe suresinde geçen Sevr mağarası ayeti olayındaki Ebubekir imajıyla tam bir uyum halindedir.. Ve o ayetin Ebubekir hakkında indiğinde şiisiyle sünnisiyle tüm ekollerde ittifak vardır.. Bu konuda Şiada okuduğum yorumlar başta Tabatabai olmak üzere bana doyurucu ikna edici gelmedi Başka kaynaklarda varsa bana gösterebilirmisiniz?

              Yorum


                #8
                sahabe dosyası2

                alifurkani kardeş ne dediğini anlayamadım.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: sahabe dosyasi2

                  Takipdeyim.
                  [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

                  Yorum


                    #10
                    sahabe dosyası2

                    Ebu Bekr'in Hz Rasul saa yanında hicret etmesi, Sevr mağarasında bulunma hadisesini sordum Şia kaynaklarında nasıl açıklanıyor?

                    Yorum


                      #11
                      sahabe dosyası2

                      [quote author=alifurkani link=topic=19645.msg118964#msg118964 date=1298202248]
                      Ebu Bekr'in Hz Rasul saa yanında hicret etmesi, Sevr mağarasında bulunma hadisesini sordum Şia kaynaklarında nasıl açıklanıyor?[/quote]
                      Şii kaynaklarda şuana kadar konu ile ilgili bir hadisle karşılaşmış değilim ama ehli sünnette çelişki var. Buhari Ebu Bekirin Rasulullahdan s.a.a önce hicret etmiş olduğunu (yani mağarada Rasulullah s.a.a ile birlikte olmadığını) aktarmıştır. bir gurup tarihçi Rasulullahın s.a.a kimseye haber vermeden Medineden çıktığını, bundan haberdar olan Ebu Bekirin Rasulullaha s.a.a yetiştiğini, Rasulullahın s.a.a onu geri çevirmek istediğini ancak Hz. Cebrailin a.s inerek "onu geri çevirme, seni ele verecek" dediğini aktarmışlardır. bir diğer gurup tarihçide Rasulullahın s.a.a Ebu Bekirin evine geldiğini ve birlikte çıktıklarını söylemişlerdir. bence en doğrusu olan 2-ci gurubun söylediğidir.

                      Yorum


                        #12
                        sahabe dosyası2

                        Aişe'nin Hz Ali (a.s) düşmanlığına bakın hele. O bir düşmanlık seviyesine varmış ki bunu kaynaklardan öğreniyoruz.


                        Hz Ali'ye beyat edilme meselesindeki sözü resmen insanı hayrete düşürecek kadar düşmanlık seviyesini gösteriyor Aişe'nin.


                        Acaba merak ediyorum , bu kaynakları okuyan bir Şia, yada Şia 'yı da geçtim bir Ehli sünnet . Aişe'nin Hz Ali'ye olan düşmanlığını görüp Aişe'yi sevebilir mi?

                        Yorum


                          #13
                          sahabe dosyası2

                          [quote author=islam-devleti link=topic=19645.msg118974#msg118974 date=1298218135]
                          Aişe'nin Hz Ali (a.s) düşmanlığına bakın hele. O bir düşmanlık seviyesine varmış ki bunu kaynaklardan öğreniyoruz.


                          Hz Ali'ye beyat edilme meselesindeki sözü resmen insanı hayrete düşürecek kadar düşmanlık seviyesini gösteriyor Aişe'nin.


                          Acaba merak ediyorum , bu kaynakları okuyan bir Şia, yada Şia 'yı da geçtim bir Ehli sünnet . Aişe'nin Hz Ali'ye olan düşmanlığını görüp Aişe'yi sevebilir mi?


                          [/quote]

                          Ben hala böylesine bir kinin ve nefretin nedenini anlamaya çalışıyorum velakin anlayamıyorum.
                          [b]ONUNCU KÖYÜ ARIYORUM

                          Yorum


                            #14
                            sahabe dosyası2

                            Sünni kaynaklardan beslendiğimiz için çoğumuz bunu anlayamıyordu. öyle ya biri Peygamberimizin s.a.a. en çok sevdiği damadı Ali a.s. diğeri de eşi hayat arkadaşı Aişe annemiz..

                            Ancak şia kaynaklarında tarih kesintisiz verilmektedir.. bu tarihi sansürleme çok ilginç bir olaydır. Bunun örneğini eğer görmek istiyorsanız türkçeye çevrilen iki İmam Ali a.s. filmini karşılaştırarak izleyin. birincisi sünnilerin çevirdiği iran yapımı İmam Ali a.s. filmi. 20cd olan film sünniliğe dokunuyor diye kesile kesile 14 cd ye düşürülmüş. daha önceden biz bunu izlemiştik çünkü diğeri çıkmamıştı. Cemel savaşını izliyorsunuz bir başı var bir sonu. bir yanda Ali a.s. dua ediyor diğer yanda talha... ne oldu anlamıyorsunuz hemen geçiyor başka olaylara..

                            Allah razı olsun kevser alimleri olaya müdahale ettiler ve irandan ikinci kez çeviri izni alarak filmi tam olarak türkçeye çevirdiler. işte o zaman kopukluk olan yerleri anlıyorsunuz..

                            işte sünni tarih de böyle aman sistemimize dokunuyor burayı anlatmayalım ya da geçiştirelim ama falanca büyüğümüze dokunuyor burayı tevilli başka nedenlere dayandıralım diye..

                            böylece büyükler küçük küçükler büyük oluyor. Ebubekir Peygamberin s.a.a. yanına baş köşeye yerleşiyor ve Ali a.s. etkisiz bir kenarda bekliyor sonra zamanı gelince de sanki boğulmasının zamanıdır diyerek tüm tarih üzerine atlayıp onu yerle bir ediyor..
                            Öyle ki bir daha sesi soluğu çıkmıyor.. Artık sahabe deyince de Ebubekir Ömer Aişe, halife deyince de Ebubekir Ömer, hadisçi deyince de Aişe Ebu Hureyre akla geliyor.. Ali a.s.'ın adı sanı yok.. Sanki o Peygamberimize Peygamberliğin geldiği andaki çocuk haliyle öylece kalıyor hiç büyümüyor hiç bir işe karışacak yeterlilikte görülmüyor.. ha bazen savaş alanlarında kahramanlıklar ama onlar da masalsı ve havada kaldığı için yine bir karışma olayı değil hayata..

                            sünni tarih böyle..

                            ben size karelerin tamamlanması için bir iki çizgi çizeyim.

                            Ebubekir ve Ömer ittifak halindeler, Ehlibeytin hakkını gasbediyolar, Peygamber s.a.a. Ehlibeytini hep kendinden sonra büyük emanet olarak bıraktığı için bu hakikati kabul ettirebilemeleri yani iktidarı ele geçirebilmeleri için çok büyük gerginlikler yaşanıyor. Aişe bu durumda Ebubekirin kızı bunu hiç bir zaman unutmayın. O Peygamberin eşi olduğunu düşündüğünüzde işin içinden çıkamazsınız. Evet eşi ama ruhen ve inanç ve tüm hücreleriyle inançlarıyla değil. O hep Ebubekirin kızı olmaya devam etti. Ehlibeytle Ebubekir Ömer mücadelesinde yerini Ebubekirden yana koydu.. bu cephe daha sonra Osmanla birlikte Emevilerin eline geçti.. Aişe de aynen safında devam etti.. Bu siyasi hırslar yanılgılar hepsi Aişe vasıtasıyla hadis adı altında Emevi kontrolünde kitaplara kadar taşındı..

                            işte meselenin anlaşılması için bunları düşünmek şarttır..

                            Yorum


                              #15
                              sahabe dosyası2

                              Ab-ı hayat sen ilk önce Aişe'nin Hz Ali'ye olan nefretinin ve kininin nedeni araştırmaya ve anlamaya çalış. Böyle daha iyi edersin bence.


                              Aişe'yi savuna savuna bakalım ne hale geleceksiniz onu merak ediyorum.

                              Aişe'nin hatalarını ,yalnışlarını söylemek suçsa o zaman çoğu Şia alimi suçludur.


                              Allame şerafeddin'in Nass vel içtihat adlı kitabını okuyan biri acaba Aişe'yi sevebilir mi?
                              Allame şerafeddin en büyük Şia alimlerindendir.

                              Kimse merakta etmesin arkadaşlar. Artık forumdan da ayrılıyorum. Yüce Allah yar ve yardımcınız olsun.



                              Esselamun Aleykum...

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X