Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

    BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
    HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
    VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

    bundan sonra… değerli velayet takipçileri kısa bir aradan sonra tekrar sizlerle birlikteyiz. inşaAllah bu zaman zarfında yapmış olduğumuz çalışmaları arka arkaya sizlerle paylaşacağız. Yaptığımız çalışmalar listesinde ilk sırada nasibilerin "sahabe" ve aynı zamanda "halife" olarak gördükleri krallarının Kitap ve Sünneti Nebevi s.a.a’ye muhalefetleri gelmektedir. inşaAllah bugünkü yazımızda bu çalışmayı sizlerle paylaşacağız. Çalışmamız Ömer b. Hattab, Osman b. Affan ve Muaviye b. Ebu Sufyan’ın Kitap ve Sünnet karşısındaki muhalefetlerini kapsayacak ve 3 bölüm olarak sunulacaktır.

    1. Ömer b. Hattab: nasibiler nezdinde ikinci raşid halife ve sahabedir, onlara göre Nebi s.a.a ve Ebu Bekir’den sonra en faziletli kişidir. Fakat bu "faziletli" kişi hem Kuran ve hemde Sünneti Nebevi s.a.a’e defalarca muhalefet etmiştir. şimdi onun muhalefetlerinden bazılarını aktarıyoruz:

    1-1. Teyemmüm konusunda Kuran ve Sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefeti: bilindiği gibi Kuranı Kerim su bulunmadığı takdirde teyemmüm almayı emr etmektedir fakat nasibilerin halifesi Ömer b. Hattab bu hükmü kabule yanaşmamaktadır.


    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/omar-muhalif-quran-muslim.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz sünni ve nasibilerin "Kurandan sonra en güvenilir kaynak" dedikleri "Sahihi Müslim"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ هَاشِمٍ الْعَبْدِيُّ حَدَّثَنَا يَحْيَى يَعْنِي ابْنَ سَعِيدٍ الْقَطَّانَ عَنْ شُعْبَةَ قَالَ حَدَّثَنِي الْحَكَمُ عَنْ ذَرٍّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبْزَى عَنْ أَبِيهِ أَنَّ رَجُلًا أَتَى عُمَرَ فَقَالَ إِنِّي أَجْنَبْتُ فَلَمْ أَجِدْ مَاءً فَقَالَ لَا تُصَلِّ فَقَالَ عَمَّارٌ أَمَا تَذْكُرُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ أَنَا وَأَنْتَ فِي سَرِيَّةٍ فَأَجْنَبْنَا فَلَمْ نَجِدْ مَاءً فَأَمَّا أَنْتَ فَلَمْ تُصَلِّ وَأَمَّا أَنَا فَتَمَعَّكْتُ فِي التُّرَابِ وَصَلَّيْتُ " - ص 281 -" فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا كَانَ يَكْفِيكَ أَنْ تَضْرِبَ بِيَدَيْكَ الْأَرْضَ ثُمَّ تَنْفُخَ ثُمَّ تَمْسَحَ بِهِمَا وَجْهَكَ وَكَفَّيْكَ فَقَالَ عُمَرُ اتَّقِ اللَّهَ يَا عَمَّارُ قَالَ إِنْ شِئْتَ لَمْ أُحَدِّثْ بِهِ قَالَ الْحَكَمُ وَحَدَّثَنِيهِ ابْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبْزَى عَنْ أَبِيهِ مِثْلَ حَدِيثِ ذَرٍّ قَالَ وَحَدَّثَنِي سَلَمَةُ عَنْ ذَرٍّ فِي هَذَا الْإِسْنَادِ الَّذِي ذَكَرَ الْحَكَمُ فَقَالَ عُمَرُ نُوَلِّيكَ مَا تَوَلَّيْتَ
      ...Abdurrahman b. Ebza babasından şöyle rivayet etti: bir adam Ömer'e gelerek "Ben cünüb oldum da su bulamadım", dedi. Ömer "Namaz kılma", cevabını verdi. Bunun üzerine Ammar "hatırlarmısın ya Emirelmüminin! Hani senle ben bir seriyyedeydik ve ikimizde cünüb olmuş fakat su bulamamıştık, sen namaz kılmamıştın ama ben toprakda yuvarlanarak namazımı kılmıştım da bunu Rasulullah s.a.a’e haber verdiğimde "Sana sadece ellerini yere vurman, sonra üfürerek onlarla yüzüne ve kollarına mesh etmen yeterdi." Buyurmuştu" dedi. Bunun Üzerine Ömer "Allahtan kork ya Ammar" dedi de Ammar "İstersen bunu hiç söylemiyeyim" mukabelesinde bulundu.

      Müslim, "es-Sahih", Hayz kitabı, hadis 368
      [/li]


    aynı hadisi Buhari de kendi kitabında rivayet etmiştir, bkz: Buhari, "es-Sahih", Teyemmüm kitabı, hadis 331

    görüldüğü gibi Ömer b. Hattab Kuranın aksine fetva vermekte ve bununla yetinmeyerek sahabe Ammar b. Yasir r.a’ın Nebi s.a.a’in beyanını aktarmasını da umursamamakta ve kendisi Allah’tan korkacağı yerde Ammar’ı “Allahtan kork” diye ikaz etmektedir.

    1-2. talak konusunda Sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefeti: Ömer b. Hattab’ın sünnete muhalefet ederek ortaya attığı bidatlerden birisi de 3 talak konusudur. Şöyle ki, Nebi s.a.a döneminde eğer bir kişi bir defada karısında 3 defa "seni boşadım" deseydi bile bu 1 defa boşama sayılırdı. Ancak Ömer b. Hattab bir defada söylenen 3 "seni boşadım" sözünü 3 talak olarak kabul etmiş ve bu şekilde uygulama yapılmasına emir vermiştir.


    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/omar-muhalif-sunne-talak-muslim.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz "Sahihi Müslim"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]حَدَّثَنَا إِسْحَقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ وَمُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ وَاللَّفْظُ لِابْنِ رَافِعٍ قَالَ إِسْحَقُ أَخْبَرَنَا وَقَالَ ابْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا مَعْمَرٌ عَنْ ابْنِ طَاوُسٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ كَانَ الطَّلَاقُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ وَسَنَتَيْنِ مِنْ خِلَافَةِ عُمَرَ طَلَاقُ الثَّلَاثِ وَاحِدَةً فَقَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ إِنَّ النَّاسَ قَدْ اسْتَعْجَلُوا فِي أَمْرٍ قَدْ كَانَتْ لَهُمْ فِيهِ أَنَاةٌ فَلَوْ أَمْضَيْنَاهُ عَلَيْهِمْ فَأَمْضَاهُ عَلَيْهِمْ
      ...ibni Abbas dedi ki: Rasulullah s.a.a ile Ebu Bekir devirlerinde ve Ömer'in hilâfetinin iki yılında üç talak bir sayılırdı. Bilahare Ömer b. Hattab: "insanlar kendilerine mühlet verilmiş olan bir işde acele gösterdiler. Keşke şunu onlara infaz etse idik" dedi ve onu kendilerine infaz etti.

      Sahihi Müslim, "es-Sahih", Talak kitabı, hadis 1472
      [/li]


    1-3. Temettu haccı konusunda Kuran ve Sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefeti: Ömer b. Hattab’ın Kitap ve Sünnete muhalefet ettiği ve Kitap ve Sünnete rağmen kendi görüşünü uygulamaya koyduğu konulardan birisi de temettu haccı konusudur. Nebi s.a.a kendisi hayatta olduğu dönemde buna cevaz verdiği zaman Ömer muhalefet etmiş ancak uygulanmasına mani olamamıştı. Ancak hilafeti ele alınca hemen kendi kararını uyguladı ve kitap ve Sünnetin emrini hiçe saydı.

    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/omar-muhalif-sunne-temettu-nesai.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz sünni hadis imamlarından Nesai’nin "Sünen" adlı hadis kitabıdır, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]أخبرنا محمد بن المثنى ومحمد بن بشار واللفظ له قالا حدثنا محمد قال حدثنا شعبة عن الحكم عن عمارة بن عمير عن إبراهيم بن أبي موسى عن أبي موسى أنه كان يفتي بالمتعة فقال له رجل رويدك ببعض فتياك فإنك لا تدري ما أحدث أمير المؤمنين في النسك بعد حتى لقيته فسألته فقال عمر قد علمت أن النبي صلى الله عليه وسلم قد فعله ولكن كرهت أن يظلوا معرسين بهن في الأراك ثم يروحوا بالحج تقطر رءوسهم
      …İbrahim b. Ebu Musa dedi ki: Ebu Musa’da temettü haccının yapılabileceğine fetva verirdi. Bir adam kendisine: "Ağır ol! Halife’nin bu konudaki yeni emirlerini sen herhalde bilmiyorsun" dedi. Hemen giderek Ömer’i buldum ve durumu ondan sordum. Ömer şöyle dedi: "Rasulullah s.a.a’ın böyle yaptığını biliyorum fakat erak denilen yerde insanların hanımlarıyla beraber olduktan sonra saçlarından sular damlayarak hacca gitmelerini hoş bulmuyorum" diye cevap verdi.
      [/li]


    Bu hadisten hemen sonra Nesai yine şöyle rivayet etmektedir:
    • [li]أخبرنا محمد بن علي بن الحسن بن شقيق قال أنبأنا أبي قال أنبأنا أبو حمزة عن مطرف عن سلمة بن كهيل عن طاوس عن ابن عباس قال سمعت عمر يقول والله إني لأنهاكم عن المتعة وإنها لفي كتاب الله ولقد فعلها رسول الله صلى الله عليه وسلم يعني العمرة في الحج
      …ibn Abbas dedi ki: Ömer’in şöyle dediğini duydum: "Vallahi ben Rasulullah s.a.a’in yaptığını ve Allah’ın Kitab’ında olduğunu bilmeme rağmen Umre ile haccın birleştirilmesini yani Temettu haccını yasakladım"

      Nesai, "Sünen", Hacc kitabı, hadis 2735, 2736
      [/li]


    2. Osman b. Affan: Ömer b. Hattab gibi Kitap ve Sünnete muhalefet edenlerden bir diğeri Osman b. Affan’dır, kendisi hilafeti ele alınca Kitap ve Sünnete muhalif olarak bir takım bidatler ortaya atmıştır.

    2-1. Temettu haccı konusunda Sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefeti: Osman b. Affan’ın bidatlerinden birisi Ömer b. Hattab’ın yasakladığı temettu haccı konusunda sert davranmaktı.


    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/osman-muhalif-sunne-temettu-muslim.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz "Sahihi Müslim"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى وَمُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ قَالَا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ عَمْرِو بْنِ مُرَّةَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ قَالَ اجْتَمَعَ عَلِيٌّ وَعُثْمَانُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا بِعُسْفَانَ فَكَانَ عُثْمَانُ يَنْهَى عَنْ الْمُتْعَةِ أَوْ الْعُمْرَةِ فَقَالَ عَلِيٌّ مَا تُرِيدُ إِلَى أَمْرٍ فَعَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَنْهَى عَنْهُ فَقَالَ عُثْمَانُ دَعْنَا مِنْكَ فَقَالَ إِنِّي لَا أَسْتَطِيعُ أَنْ أَدَعَكَ فَلَمَّا أَنْ رَأَى عَلِيٌّ ذَلِكَ أَهَلَّ بِهِمَا جَمِيعًا
      …Said b. Müseyyib dedi ki: Ali ile Osman Usfan adlı yere geldiler, Osman mut’adan yahut umreden nehyediyordu. Ali "Rasulullah s.a.a’in yaptığı bir işe karşı ne demek istiyorsun? Onu neden yasak ediyorsun?" dedi. Osman "bunu, bize sormaktan vazgeç" dedi. Ali "Ben, seni bırakamam!" mukaabelestnde bulundu.

      Said b. Müseyyib dedi ki: "Ali bunu caiz gördüğü için mut’a ile umrenin ikisine birden niyetlendi."

      Müslim, "es-Sahih", Hacc kitabı, hadis 1223
      [/li]


    bu hadisi Buhari de kendi kitabında aynen rivayet etmiştir: Buhari, "es-Sahih", Hacc kitabı 1494-cü hadis

    2-2. Mina’da namaz konusunda Sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefeti: Osman b. Affan’ın Sünnete muhalif davrandığı bir başka konu Mina’da namaz konusudur. Zira müslümanlar Mina’da namazı 2 rekat olarak kılmaktadırlar, ancak Osman b. Affan her halde çok imanlı olduğundan olacak ki, namazı 4 rekata çıkarmayı uygun görmüştür.


    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/osman-muhalif-sunne-namaz-muslim.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz "Sahihi Müslim"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]وَحَدَّثَنِي حَرْمَلَةُ بْنُ يَحْيَى حَدَّثَنَا ابْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنِي عَمْرٌو وَهُوَ ابْنُ الْحَارِثِ عَنْ ابْنِ شِهَابٍ عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ صَلَّى صَلَاةَ الْمُسَافِرِ بِمِنًى وَغَيْرِهِ رَكْعَتَيْنِ وَأَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ وَعُثْمَانُ رَكْعَتَيْنِ صَدْرًا مِنْ خِلَافَتِهِ ثُمَّ أَتَمَّهَا أَرْبَعًا
      …Salim b. Abdullah babasından, o da Rasulullah s.a.a’den naklen haber verdi, ki kendileri Mina’da ve daha başka yerlerde yolcu namazını ikişer rek’at kılmış. Ebu Bekir, Ömer ve hilafetinin ilk zamanlarında Osman’da hep böyle ikişer rek’at kılmışlar. Sonraları Osman (Mina’da) dört olarak tamam kılmıştır.

      Müslim, "es-Sahih", Yolcuların namazı kitabı, hadis 694
      [/li]


    3. Muaviye b. Ebu Sufyan: sünnete muhalefet konusunda seleflerinde hiçte geri kalmayan bir başka "halife"dir Muaviye b. Ebu Sufyan. ne de olsa onu iş başına getiren Ömer b. Hattab'dı, binaenaleyh, o Rasulullah s.a.a'in değil Ömer b. Hattab'ın sünnetine uyacaktı.

    [img Width=480 Height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/05/muaviye-muhalif-sunne-nesai.jpg[/img]

    resimde gördüğünüz Nesai’nin "Sünen" adlı kitabıdır, işaretlemiş yerde şu ifadeler var:
    • [li]أخبرنا عبد الله بن محمد بن عبد الرحمن قال حدثنا سفيان عن هشام بن حجير عن طاوس قال قال معاوية لابن عباس أعلمت أني قصرت من رأس رسول الله صلى الله عليه وسلم عند المروة قال لا يقول ابن عباس هذا معاوية ينهى الناس عن المتعة وقد تمتع النبي صلى الله عليه وسل
      …Tavus dedi ki: Muaviye, ibni Abbas’a: "Merve’de Rasulullah s.a.a’in saçlarını kısalttığını bilmiyor musun?" dedi. ibni Abbas: "Hayır" diye cevap verdi. Başka bir zaman ibni Abbas şöyle dedi: "Bu Muaviye, Rasulullah s.a.a’in temettu haccını yaptığını bilmesine rağmen yasaklamıştır."

      Nesai, "Sünen", Hacc kitabı, hadis 2737
      [/li]

    #2
    Ynt: nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

    Vaktiyle bir padişah bir rüya görür ve rüyasının yorumlanmasını ister. Rüyayı bir yorumcu şöyle yorumlar:

    Padişahim, bütün aile fertleriniz ölecek, en son siz yapayalnız öleceksiniz.

    Padişah bunun boynunu vurur.

    Diğer bi yorumcu şöyle yorumlar,

    Padişahım, aile fertleri arasında en uzun ömürlü siz olacaksınız, der. Padişah onu taltif eder.

    Aslında olay aynıdır. Ancak kullanılan dil farklı olduğundan dolayı biri ceza alır, diğeri ödül alır.

    Elmeddin kardeşimiz, sizin nasibi kralları dediğiniz halifelere İslam İnkılabı ehli sünnetin mukaddesleri demektedir.

    3. Halifeye nasibi kralları dediğinizde artık biz ehli sünnete nasibi demiyoruz deme şansınız kalır mı?

    Bu tarzınız, kaynaklara hakimiyetinizi gölgeliyor, güzelliğini yıpratıyor. Faydası da yok ayrıca.
    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #3
      Ynt: nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

      [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23183.msg149748#msg149748 date=1336119958]
      Elmeddin kardeşimiz, sizin nasibi kralları dediğiniz halifelere İslam İnkılabı ehli sünnetin mukaddesleri demektedir.

      3. Halifeye nasibi kralları dediğinizde artık biz ehli sünnete nasibi demiyoruz deme şansınız kalır mı?

      Bu tarzınız, kaynaklara hakimiyetinizi gölgeliyor, güzelliğini yıpratıyor. Faydası da yok ayrıca.[/quote]

      değerli abim, beni gerçekten yanlış anladınız. kesinlikle maksadım sünnilerin nasibi ve s. olduğunu idda etmek değildi. sadece olarak hem nasibiler ve hemde sünniler bu kişileri otorite olarak gördükleri için böyle bir ifade kullandım. biliyorsunuz ki, nasibilerde sünnilik iddasında bulunmakta ve "Sahihi Buhari" başta olmakla ehli sünnet kaynaklarını kabul etmektedirler.

      Yorum


        #4
        Ynt: nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

        [quote author=Elmeddin link=topic=23183.msg149751#msg149751 date=1336120363]
        değerli abim, beni gerçekten yanlış anladınız. kesinlikle maksadım sünnilerin nasibi ve s. olduğunu idda etmek değildi. sadece olarak hem nasibiler ve hemde sünniler bu kişileri otorite olarak gördükleri için böyle bir ifade kullandım. biliyorsunuz ki, nasibilerde sünnilik iddasında bulunmakta ve "Sahihi Buhari" başta olmakla ehli sünnet kaynaklarını kabul etmektedirler.
        [/quote]

        Değerli kardeşim, sizleri çok iyi tanımama rağmen, bu zanna kapıldıysam siz varın diğer sünnileri düşünün. Bütün sünniler onları nasibi olarak değerlendirdiğinizi zannetmez mi? Ki nasibiler de bundan başka ne ister ki?
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          #5
          Ynt: nasibi kralları’nın Kuran ve sünneti Nebevi s.a.a’e muhalefetleri

          İslamın güvenci olan Şeyh Kuleyni r.a Ehli Beyt a.s mektebinin ilim hazinesi olan "el-Kafi"de şöyle rivayet etmektedir:
          • [li]عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن خالد، عن عبدالله بن يحيى، عن ابن مسكان، عن ابي بصير، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: قلت له: " اتخذوا أحبارهم و رهبانهم أربابا من دون الله " (2)؟ فقال: " أما والله ما دعوهم إلى عبادة أنفسهم، ولو دعوهم ما اجابوهم، ولكن أحلوا لهم حراما، وحرموا عليهم حلالا فعبدوهم من حيث لا يشعرون
            ...Ebu Basir şöyle rivayet eder: Ebu Abdullah (imam Sadık a.s)'a "Hahamlarını ve rahiplerini Allah 'tan başka rabler edindiler." (Tevbe, 31) ayetini sordum, Buyurdu ki: "Allah'a yemin ederim ki, hahamlar ve papazlar, Yahudileri ve Hıristiyanları kendilerine tapmaya davet etmediler. Eğer onları kendilerine tapmaya davet etselerdi, onların bu davetlerini kabul etmezlerdi; ancak onlar için haram olan şeyleri helâl ve helâl olan şeyleri de haram kıldılar. Dolayısıyla farkında olmadan onlara tapar oldular."

            "el-Kafi", 1/53, hadis 1
            [/li]


          bu hadisin bir benzerini de nasibi hadis alimlerinden Tirmizi "Sünen" adlı kitabında kendi senedi ile Rasulullah s.a.a'den rivayet etmiştir, bkz: Tirmizi, "Sünen", Tefsir kitabı, hadis 3095

          görüldüğü gibi aynı durum nasibilerde de vardır, onlarda kendi krallarını krallarının onlar için Kuran ve Sünnete muhalif olmasına rağmen kanunlar koyması sonucunda Rabb edinmiştirler.

          Yorum

          YUKARI ÇIK
          Çalışıyor...
          X