Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sahabe konusu üzerine bir munazara

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

    [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161476#msg161476 date=1347918162]
    Cihandar kardeşim doğru diyorsun hatta bu rivayete binaen İmam Malik Cuma namazı için asgari kişi şartını bile çıkarmıştır..Yani o kadar bilindik şeyleri söylüyorsun da işte bu noktadan sonra yollara ayrılıyor..Sizler bu evveliyata bakıp sahabiyi suçluyor ve hatta hakaret ediyorsunuz..Oysa aynı durumun içinde kalmış Resulullah sizin yaptığınızı yapmıyor..Demekki sahabi henüz tam olgunlaşmamış diyerek onları yetiştirmeye devam ediyor..O rivayet tamda seni yalanlıyor..Çünkü sen o rivayeti alıp kendi yanlış düşüncene mesnet kılıyorsun oysa aynı rivayette Resulullahın diyecek birşeyi olsaydı onu da görürdün.Dememiş ama sabretmiş taki Sahabi yeterli olgunluğa erişmiş..
    [/quote] 'olgunlaşmak' mı? Sünniliğe göre bir kişi sahabe olur olmaz faziletlere sahip olur. Olgunlaşmak olayını ilk defa senden duydum. Birde bu 'olgunlaşma' için gereken süre ne kadar? Bazı sahabeler olgunlaşmadan peygamber ölürse nolacak?
    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

    Yorum


      #47
      Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161476#msg161476 date=1347918162]
      Cihandar kardeşim doğru diyorsun hatta bu rivayete binaen İmam Malik Cuma namazı için asgari kişi şartını bile çıkarmıştır..Yani o kadar bilindik şeyleri söylüyorsun da işte bu noktadan sonra yollara ayrılıyor..Sizler bu evveliyata bakıp sahabiyi suçluyor ve hatta hakaret ediyorsunuz..Oysa aynı durumun içinde kalmış Resulullah sizin yaptığınızı yapmıyor..Demekki sahabi henüz tam olgunlaşmamış diyerek onları yetiştirmeye devam ediyor..O rivayet tamda seni yalanlıyor..Çünkü sen o rivayeti alıp kendi yanlış düşüncene mesnet kılıyorsun oysa aynı rivayette Resulullahın diyecek birşeyi olsaydı onu da görürdün.Dememiş ama sabretmiş taki Sahabi yeterli olgunluğa erişmiş..
      [/quote]

      Hayır rivayetler ortadaki sehabe resullahı s.a.a bile karşı gelmiştir gerçekten ehli sünnete bunları verince bir dogmaların parçalanma sesleri duyulabiliyor.Hayır peygamber efendimiz bir hareket yapsa idi yukarıda verdiğim hadisde millet peygamber eshabını öldürüyor derdi.Doğrudur belki gelişmesi için ses çıkarmamış olabilir ama diğer rivayetlerdede peygamber öldükden sonra doruk noktasına ulaştığının kanıtıdır.Normaldir inanmaman bende inanmıyacağını biliyordum ki buraya gelip elin boş dönme diye cevapladım.Çünki doğrular insana çok acı veriyor malesef ki yalanların sonradan ortaya çıkma gibi durumları var.
      Haktır Allahım Muhammed mahım
      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

      Yorum


        #48
        Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

        İki şeyi birbirine karıştırıyorsunuz .Sahabi olma fazileti ayrıdır bu sünni kaynaklarda birçok hadisle vurgulanmıştır.ikincisi ise şahsi hatalar meslesi..İşte Efendimizin rahle-i detrisinde buluna buluna bazı hamlıklarını da terketmişlerdir..Bunlarda nihayetinde insandırlar..Pedogojik ve sosyolojik açıdan bazı gelişimn süreçlerine ihtiyaç duymuşlardır..Bu sebebledirki bir kısım ehli sünnet alimi (az da olsa)sahabi olma şartını uzun süre beraberliğe bağlamışlardır..Ancak bizde asıl olan bir defa görsede belli bir insibağın o an itibariyle gerçekleşeceği inancıdır..Dahası hadisi şerifler bizlere saygı ve hürmeti emrederken bize düşen başka bir görev olamaz..Bizim yaklaşımımız hadisi şerif ve ayet-i kerime merkezlidir..

        Yorum


          #49
          Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

          Hayır peygamber efendimiz bir hareket yapsa idi yukarıda verdiğim hadisde millet peygamber eshabını öldürüyor derdi.
          ---
          Çarpıtma yapıyorsunuz..İbni selul hakkındaki bu hadisi sanki sahabiler için söylediğini ima etmeniz etik değil.

          Yorum


            #50
            Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

            Evet o hadis münafık olan sehabelr hakkındadır metni yukarıda.
            Haktır Allahım Muhammed mahım
            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

            Yorum


              #51
              Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

              Öyle bir görüntü oluşturdunuz ve resim çizdinizki sanki sahabiler Efendimizle düşman Efendimizde tüm bu düşmanlarla ve münafıklarla çevrilmiş bir şahıs..Haşa..Efendimiz sahabilerinden razıydı , hepsine ayrı bir sevgi ve merhamet nazarıyla bakıyordu..Hatamı diyorsun ,o hataların sonucunda Resulullahın üzülmesimi diyorsun onun örneği Hz.Ali de bile var..Ebu Cehilin kızıyla evlenmek istemesine Resulullahın tepkisi bizzat minberden olmuştur dikkat et.Şahsi bir uyarı bile değil haşmetli bir uyarıdır.Bu hatalara bakarak sahabilerin içinde bulunan gemiyi yakarsan beyatı rıdvanda bulunan sahabileri öven ayetleri de yakmış olursun.

              Yorum


                #52
                Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                Galiba benim yazdıklarımı anlamadınız tekar okuyun ki daha ne anlayacağınızdan eminin ben diyorum ki rıdvan biatı sabitse bizde sabitiz ama bu getirdiklerim deliller o biatın bir sigorta niteliği taşımadığıdır.Çünki bir insan ömrün bir yere kadar iyi bir yere kadarda kötü olabilir anlatmak istediğim sehabelerin hepsi adil değil içinde günahkar peygambere karşı gelen vede münafıkda vardı tekrar tekrar okuyun peygamber efendimiz s.a.a öldükden sonra bu olaylar bidatlar rekor kırmıştır.
                Haktır Allahım Muhammed mahım
                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                  münafık olan sehabe olmaz kardeşim münafık ayrıdır sahabe ayrıdır kavramları neden kirletmeyi kendine görev seçiyorsun?Efendimiz sizin bu tavırlarınızdan ne kadar alınıyor ve rahatsız oluyor onu ne kadar üzüyorsunuz.

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                    Peki cihandar kardeşim sizden samimi olarak bir cevap bekliyorum..Sizler bünyenin içinde de kurdun olduğunu söylüyorsunuz..RESULULLAHIN VEFATI HENGAMINDA mEDİNEDE DİYELİMKİ 10 bin sahabi vardı..Sizler bu sahabilerin kaçını hakiki sahabi olarak görüyorsunuz bana sayı verebilirmisiniz?

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                      Münafıklarındanda sehabeden olduğunu buhariden getirdiğim hadislede kanıtlamıştım yukarıda metni vede kaynağın adresi vardır.Kardeşim sen samimi birisisin geldiğin zaman anladım ben senin şuan ki durumunuda anlıyorum ama sen biraz dogmalardasın bende senin gibiydim ben kötü birşey yaptığımı düşünmüyorum çünki hepsi kaynaklıdır şayet yaparsam ALLAH ıslah etsin beni..
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                        [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161494#msg161494 date=1347920198]
                        Peki cihandar kardeşim sizden samimi olarak bir cevap bekliyorum..Sizler bünyenin içinde de kurdun olduğunu söylüyorsunuz..RESULULLAHIN VEFATI HENGAMINDA mEDİNEDE DİYELİMKİ 10 bin sahabi vardı..Sizler bu sahabilerin kaçını hakiki sahabi olarak görüyorsunuz bana sayı verebilirmisiniz?
                        [/quote]

                        10 binin içinden seçmek zor ama Aşk Kervanı kardeşimin çok güzel bir çalışması var onu bulur isem buraya atıcam.Ayriyetten biz Şia (yanlışım varsa düzeltsinler ) biz sehabnin ehli beytin yanında bulunanları kabul ediyoruz.
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                          bu sahabe konusu defalarca islendi ama madem siz bu kadar israr ediyorsunuz bu konuda konusuruz, en fazla 3-4 gün sizi bekletecegim.

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                            [quote author=Elmeddin link=topic=24018.msg161543#msg161543 date=1347967559]
                            bu sahabe konusu defalarca islendi ama madem siz bu kadar israr ediyorsunuz bu konuda konusuruz, en fazla 3-4 gün sizi bekletecegim.
                            [/quote]

                            İlgi ile bu başlığı takip edeceğim inş.

                            Gerçi içinde seninde çalışmalarının olduğu linkler yeterli ama arkadaşımız maalesef oraları incelemeyi kabul etmiyor olmalı.

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

                              Süleyman b. Sured nicki ile yazan üye! öncelikle başlığı yanlış bir şekilde atmışsınız. böylesi bir başlık atan kişi şu iki kişden başkası olamaz:

                              1. çok cahil
                              2. çok kurnaz

                              cahil oluşuna sebebiyyet veren şey bu adamın sanki Şia Kur'anı veya bu ayetleri hiç bilmiyor muş, "dolayısı ile onları çürüteceğim" ve s. düşünmesidir; kurnaz oluşuna sebebiyyet veren ise bu adamın "Şia'nın Kur'anı Kerim ile imtihanı" diye bir başlık atıp Kur'anı sahiplenmeğe kalkmış olmasıdır. yani diyorsun ki, "Kur'anda sahabe konusu şöyle, buna bu şekilde inanan biziz, ee demek ki, Kur'ana uyan biziz"

                              ama ne bu cehalet, ne de bu kurnazlık işe yaramaz, inşaAllah bunu irelide göreceksin. o yüzden ilk iş olarak başlığın adını "sahabe konusu üzerine bir munazara" diye değiştiriyorum.


                              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161268#msg161268 date=1347846133]
                              KURAN DERKİ:

                              (Mekke’nin fethinden önce Allah için mal verip savaşanlar, daha sonra harcayıp savaşanlarla eşit değildir. Onların derecesi, sonradan Allah yolunda harcayan ve savaşanlardan daha yüksektir. Bununla beraber Allah [Eshabın] hepsine de en güzel olanı [Cenneti] vaad etti.) [Hadid 10]

                              (Muhacirlerin [Mekke’den hicret eden eshabın] ve Ensarın [Medine’de muhacir eshaba yardım edenlerin] önce gelenlerinden ve bunların yolunda gidenlerden Allah razıdır ve bunlar da, Allah’tan razıdır. Allah bunlar için, altından ırmaklar akan Cennetler hazırladı. Bunlar Cennetlerde sonsuz olarak kalacaklardır.) [Tevbe 100]

                              (Allah, [Eshab-ı kiramın] hepsine de en güzeli [Cenneti] vaad etmiştir!) [Nisa 95]

                              ([Habibimin Eshabı olan] sizler, insanların iyiliği için ortaya çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz.) [Âl-i İmran 110]

                              (Allah’a ve ahiret gününe inanan bir toplumun [Eshab-ı kiramın] babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa, Allah’a ve Resûlüne düşman olanlarla dostluk etmez. İşte onların [Eshab-ı kiramın] kalbine Allah, iman yazıp katından bir ruh ile onları destekledi. Onları içlerinden ırmaklar akan Cennetlere sokacak, orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı oldu, onlar da Allah’tan razıdır.) [Mücadele 22][/quote]

                              bu ayetleri her kes okumakta ve aynen kabul etmektedir. ancak, mesele şu ki, Kur'an "şu, şu ve şu kişiler iman etmiştirler, buna karşın şu, şu ve şu kişiler iman etmemiştirler" diye bir bilgi vermemektedir ve bu yüzden de ayette haber verilen, methedilen kişilerin kimler olduğu araştırılmalıdır. ve biliyoruz ki, zahiren müslüman olarak görülen fakat gerçekte müslüman olmayan kişilerde o dönemde yaşıyor, Nebi s.a.a'i görüyor, ona ve Allah'a iman ettiklerini söylüyorlardı. bunlar değişik şehir ve kabilelerde olduğu gibi Medinede de yaşıyorlardı. örnek olarak bir ayeti zikredeceğim, Allah c.c buyuruyor ki:
                              • [li]وَمِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى النِّفَاقِ لاَ تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَى عَذَابٍ عَظِيمٍ
                                Çevrenizdeki yerlerdeki bedevîlerden münâfıklar olduğu gibi Medinelilerden de münâfıklığa cüret edenler, münâfıklık edip duranlar var; sen onları bilmezsin, biz biliriz. Onları iki kere azaplandıracağız da sonra pek büyük bir azâba uğratılacaklar.

                                Tevbe suresi 101-ci ayet
                                [/li]


                              ayet açıkca Medine ve çevresinde yaşayan bir takım kişilerin olduğunu ve bunların munafık olduğunu söylemektedir. Medine halkı kimlerden oluşuyordu? muhacir ve ensardan değil mi? peki munafık kimdir? Allah c.c buyuruyor ki:
                              • [li]إِذَا جَاءكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ
                                Münafıklar sana geldiklerinde, "Senin, elbette Allah’ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz" derler, Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah, o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.

                                Munafikun suresi 1-ci ayet
                                [/li]


                              ayetten açıkca görüldüğü gibi munafık olan kimseler Nebi s.a.a'in risaletine zahiren şehadet ediyorlardı, zahiren müslümandılar, kendilerini müslüman gibi gösteriyorlardı. hatta diğer ayetlerde onların Tevhide, Kurana bile inandıklarını söyledikleri bildiriliyor. sizin nezdinizde ise sahabe 1 saatliğine bile olsa Nebi s.a.a'i görüp, iman ettiğini söyleyen kişidir. öyle ise bu kişinin bir munafık olup olmadığını nasıl belirliyorsunuz? mesela sünni ve şiilerce munafık olarak kabul edilen Abdullah b. Übeyy b. Selul de iman ettiğini söylemiştir, Muaviye de. peki siz neye dayanarak Nebi s.a.a'i görüp iman ettiğini söyleyen Abdullah b. Übeyy b. Selul'ü munafık, Muaviye'yi ise müslüman (sahabe) olarak kabul ediyorsunuz? sonuçta ikiside Nebi s.a.a'i görmüş ve iman ettiklerini de bildirmişlerdi, niye ibni Selül munafık, Muaviye ise müslüman oluyor? dahası, siz ibni Selül'ün munafık olduğunu söylediğinizde yukarıda yazmış olduğunuz ayetler ile çelişiyor musunuz?

                              bu sadece basit bir örnekti, daha bu tip saya bileceğim, onlarca kişi vardır ki, onlar Nebi s.a.a'i görmüş ve iman ettiklerini söylemiştirler, fakat siz de onları munafık olarak kabul etmektesiniz, yine onlarca kişi var ki, siz bile onların Nebi s.a.a'e iman ettiklerini, hicrete katıldıklarını, Bedir ve Uhud savaşında bulunduklarını fakat daha sonra mürdet olup hristiyan dinini seçtiklerini kabul etmektesiniz, mesela Rabia b. Ümeyye. nasıl oluyorda siz Nebi s.a.a'i görmüş, Ona iman ettiğini söylemiş, onunla savaşlara katılmış olan bu şahsın irtidad ederek kafir olduğunu kabul ediyorsunuzda (örnek olarak) Ömer hakkında bunu kabul etmiyorsunuz? sonuçta ikiside Nebi s.a.a'i görmüş, iman ettiklerini söylemiş ve savaşlara katılmamış mıydı?


                              ...edit... ŞİA DERKİ:Olurmu öyle şey.Sahabenin bir kaçı hariç(İki kişinin el parmaklarının sayısına ulaşmaz bu sayı)hepsi ateştedir.
                              Şia'nın sahabe hakkıda böyle dediğini neye dayanarak söylüyorsu? Allah c.c buyuruyor ki:
                              • [li]إِنَّمَا يَفْتَرِي الْكَذِبَ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِ اللّهِ وَأُوْلئِكَ هُمُ الْكَاذِبُونَ
                                Yalanı, ancak Allah’ın âyetlerine inanmayanlar uydurur. İşte onlar, yalancıların ta kendileridir.

                                Nahl suresi 105-ci ayet
                                [/li]


                              Şia ise senin söylediğini söylememektedir, Şia "Rasulullah s.a.a veya diğer masumlar a.s'ın ashabından olsun her kes cerh ve tadile tabi tutulmalıdır" der ve Şia'nın bu kaidesine göre ister Rasulullah s.a.a ve istersede diğer masumların a.s ashabında olsun mümin, munafık, kafir ve s. kişiler vardır. Şia'nın bu konudaki görüşünü şuradan inceleye bilirsiniz: Şia ve sahabe « velayet | الولایة

                              görüldüğü gibi, Şia sizin ona nispet ettiğinizi söylemiyor, şu halde, siz Şia'ya yalan nispet ettiniz ve ayette belirtilen kişiler kategorisine girdiniz.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                                [img width=480 height=320]http://velayet.files.wordpress.com/2012/03/sahaba-cehennemde-buhari.jpg[/img]

                                resimde gördüğünüz ehli sünnetin en güvenilir kaynağı "Sahihi Buhari"dir, işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
                                • [li]حدثنا علي بن عبد الله حدثنا سفيان عن عمرو عن سالم بن أبي الجعد عن عبد الله بن عمرو قال كان على ثقل النبي صلى الله عليه وسلم رجل يقال له كركرة فمات فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم هو في النار فذهبوا ينظرون إليه فوجدوا عباءة قد غلها
                                  ...Abdullah b. Amr dedi ki: Nebi s.a.a’nin yol ağırlığı olan eşyası üzerinde bekçilik yapan bir adam vardı, ona Kirkire denilirdi. Bu Kirkire (bir gün) öldü, Rasulullah s.a.a: "Bu adam cehennemdedir" buyurdu. (insanlar acaba neden cehennemdedir diye) ona bakmağa gittiler ve onun terikesinde millet malından çalmış olduğu bir aba buldular.

                                  Buhari, "es-Sahih", Cihad ve Siyer kitabı, 189-cu bab, hadis 2909
                                  [/li]


                                bu hadis için ne dersin? adam Nebi s.a.a'i görmüş, iman ettiğini söylemiş, ehli sünnet nezdinde sahabe sayılmaktadır ama Nebi s.a.a onun cehennemlik olduğunu haber veriyor.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X