Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

sahabe konusu üzerine bir munazara

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

    [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161490#msg161490 date=1347919803]
    Hatamı diyorsun ,o hataların sonucunda Resulullahın üzülmesimi diyorsun onun örneği Hz.Ali de bile var..Ebu Cehilin kızıyla evlenmek istemesine Resulullahın tepkisi bizzat minberden olmuştur dikkat et.Şahsi bir uyarı bile değil haşmetli bir uyarıdır[/quote]

    siz sünniler neden böyle oluyorsunuz? neden önce munazara kaidesini öğrenip sonra munazaraya girişmiyorsunuz? sizin sözünü ettiğiniz bu olay sizin kaynaklarınızda gelmiştir bizim kaynaklarımızda değil. bizim nezdimizde bilinmeyen, siz muhaliflerimizin kaynaklarında gelen ve doğal olarak bize karşı delil olmayıp, bizim tarafımızdan reddedilecek bir şeyi niye bize karşı "delil" diye sunmaktasınız ki? çok merak ediyorum, acaba biz size "el-Kafi" veya her hangi bir başka Şia kaynağından "Muaviye, Amr b. As ve s. kafirdir" diye hadis sunarsak siz bunları kabul eder misiniz ki, bizim sizin kaynaklarınızı kabul edeceğimizi düşünüyorsunuz?

    ama bu meseleyi hatta sizden biri olduğumu düşünerek sünni hadis ve rical ilmine dayanarak incelesem bile yinede kabul etmem, isterseniz böyle bir incelemeyi sizde okuyun: imam Ali a.s Ebu Cehlin kızına elçilik yaptımı?

    Yorum


      #62
      Ynt: Şianın Kuran-ı Kerim ile imtihanı

      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg161490#msg161490 date=1347919803]
      Öyle bir görüntü oluşturdunuz ve resim çizdinizki sanki sahabiler Efendimizle düşman Efendimizde tüm bu düşmanlarla ve münafıklarla çevrilmiş bir şahıs..Haşa..Efendimiz sahabilerinden razıydı , hepsine ayrı bir sevgi ve merhamet nazarıyla bakıyordu..Hatamı diyorsun ,o hataların sonucunda Resulullahın üzülmesimi diyorsun onun örneği Hz.Ali de bile var..Ebu Cehilin kızıyla evlenmek istemesine Resulullahın tepkisi bizzat minberden olmuştur dikkat et.Şahsi bir uyarı bile değil haşmetli bir uyarıdır.Bu hatalara bakarak sahabilerin içinde bulunan gemiyi yakarsan beyatı rıdvanda bulunan sahabileri öven ayetleri de yakmış olursun.
      [/quote]


      Diyelimki Şiiler hatalı. Peki Sünnilikteki sahabe anlayışı çok mu mantıklı? Peygamberimizi her gören Müslümana sahabi diyorlar. (Çok az bir süre bile bulunsa yanında) o kişi diyelim ki sonradan çok yanlış iş yaptı (yanında uzun süre bulunup bile yanlış yapanlar çok) mesela Muaviyeden örnek verelim. Öyle bir kelime oyunu yapıyorlar ki neredeyse sevmek farzdır diyecekler. (Belki diyenler de vardır) Şia belki birkaç tanesi için abartı görüş sunabilir ama sahabeye bakış açısında Sünnilikten daha mantıklı olduğunu hiçbir ekole bağlı olmayan biri olarak görebiliyorum. Sünnilikte hem sahabe anlayışı hatalı, hem de bu nedenle ümmete büyük zararlar gelmesine sebep olan adamlara sahebi dedikleri için rahmet okuyorlar bugün.


      İctihad yanılgısı vs. gibi sözler ise hiç tatmin edici değil. Sıffinde Muaviye safında olup ama sahabi olmayan çok kişi vardı (tam terside var) şimdi o kişiler eğer sahabe öldürdülerse cehenneme mi gidecek? (öldürdüler de zaten) Allah şöyle mi diyecek: Sen ey filan kişi, sahabi olmayıp sahabe öldürdün lanetlendin, sen filan adam, sahabi olduğun için ucuz kurtuldun mu diyecek?

      Yorum


        #63
        Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

        Bu güzelim bilgi ve belgelerden ötürü Elmeddin Kardeşe Teşekkür ediyorum. Allah razı olsun.

        Yorum


          #64
          Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

          Yeniden merhabalar çok değerli velayet.com üyeleri.

          Yorum


            #65
            Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

            Öncelikle konuyu açan kişi olarak sizden -eğer kendinize güveniyorsanız- acizane ufak bir şey isteyeceğim..Konunun hem sünni hem de şii boyutunu ve her iki tarafın delillerini karınca kararınca bildiğini zanneden bir şahıs olarak bu başlık altında gerçeğin tüm çıplaklığıyla ortaya serilmesini istiyorum..Bunun yaparken de izlenilmesi gereken yöntemin konuyu uzun alıntılarla boğmamak olduğunu düşünüyorum..Bu sebeple benimle bu konuyu(malesef kendi orjinal başlığım ne hikmetse değiştirilmiş)tartışmak isteyenler kısa cevaplarla münazara şeklinde karşılıklı yazışabilir..İşte ben başlıyorum:
            Kuranda sahabilerin fazileti ve hepsinin cennetlik olduğu sabittir..Bu sabite şii gelenekte 10-15 kişilik bir Hz.Ali taraftarına indirgenerek budanmıştır..Bu haliyle kuran ile şii gelenek arasındaki tezatın altından kalkmak mümkün olmadığından açıkça veya içten içe Orjinal kuran değiştirilmiştir fikri benimsenmiştir..Çok net bir gerçek vardırki sahabilerden 10-15 i hariç gerisine tan eden, hakkında kötü söyleyen Kuran ayetlerinin karşısına dikilmiş , ve sahabileri öven ayetlerle mücadeleye girişmiş demektir..Bu haliyle bu dikilmenin islamiyet adına olmayacağını bilmem belirtmeye gerek varmıdır..

            Yorum


              #66
              Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

              bismillah

              kur'ana göre sahabe kavramını incelediğini iddia eden süleyman keşke Kur'an'da sahabe kelimesi hangi anlamda ve kimler için kullanmıştır bir inceleyip burada paylaşsaydı: haşr suresinde sahabe iki gurup hakkında kullanılmıştır:

              Cennet ashabı ile cehennem ashabı bir midir? Cennet ashabı işte kurtulanlar bunlardır. Haşr suresi

              Yusuf Peygamber zindandaki müşrik iki arkadaşı için: ya sahibeyis sicn ... diyor. yani ey iki zindan sahabem!. görüldüğü gibi Kur'an'da sahabe kelimesi kafirler için de kullanılmıştır. Hatta Kur'an'da sahabe kelimesi tam 25 ayette kafirler için 15 ayette müslümanlar içn kullanılmaktadır.

              Şimdi Kur'an'ın sahabeyi kafir anlamında kullandığını hiç görmeyip sadece müslüman anlamında kullandığını hatta bunu da bırakıp fazileti tartışılmaz yüce müslüman olarak kullandığını iddia etmek Kur'an'ın üçte ikisini (sahabe hakkında ayetlerin) inkar etmek ya da görmezlikten gelmektir...

              ben sahabe kavramını Kur'an'dan sizinle tartışmaya hazırım...

              Yorum


                #67
                Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                SORULAR:
                1.Kavramlar , kavramlar kavramlar..Ve sonuç topu taça atmalar..Sen şu beyat-ı Rıdvana katılan şahısların (bak sahabi demedim) hakkındaki ayete bir gelsene.O şahıslar hakkındaki ayeti nasıl anlarsın.?
                2.[color=rgb(0, 0, 0)]Ve onlardan sonra gelenler: “Rabbimiz bizi ve bizden önce îmân ile geçmiş (göç etmiş) olan kardeşlerimizi mağfiret et. Ve kalplerimizde âmenû olanlara karşı kin bırakma. Rabbimiz, muhakkak ki Sen; Rauf'sun, Rahîm'sin.” derler [/color]
                [color=rgb(0, 0, 0)]Bu ayetin neresindesin?[/color]
                [color=rgb(0, 0, 0)]3.[/color]Muhacirlerden ve Ensar’dan daha önce geçenlerle, (Bedir’de şehid olan ya da vefat edenlerle), onlara güzelce uyanlardan Allah razı oldu. Onlar da Allah’tan razı oldular. Allah onlara altından ırmaklar akan ve içinde ebedî kalacakları cennetler hazırlamıştır. İşte büyük zafer budur. (Tevbe: 9/100)Hadi bakim Muhacir ve Ensar kavramarıylada oyna.Ne yapacaksın o onbinlerce muhacir ve ensarı..Yoksa kurana sonradan mı sokulmuş bu ayetler?Yoksa eksik ayetler mi var bu ayetleri yalanlayan(haşa)[color=rgb(0, 0, 0)][/color]

                Yorum


                  #68
                  Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                  4.Muhacirlerden önce (Medine’yi) yurt edinenler ve imana sarılan kimseler (ensar) kendilerine hicret edenleri severler. Onlara verilen şeylerden ötürü gönüllerinde bir istek duymazlar. Kendilerinin ihtiyaçları olsa dahi, onları kendilerinden üstün tutarlar. Kim nefsinin hırsından ve cimriliğinden korunursa, işte kurtulanlar onlardır: (Haşr: 59/9)
                  Sen ne muhaciri ne de ensarı sevmediğine göre bu ayetten nasibin yok..Ha eğer seviyorsan şunu bir göğsünü gere gere ve lafı eğip kıvıormadan söyleyebilirmisin..Sevmiyorsun çünkü kuranın bu ayetlerine imanın yok!Belki de bu ayetler sonradan eklemedir diyorsun?

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                    5.Elbette içinizden, fetihten önce harcayan ve savaşan bir olmaz. Onların derecesi, sonradan infak eden ve savaşanlardan daha büyüktür. Bununla beraber Allah hepsine de en güzel sonucu vaad etmiştir. Allah yaptıklarınızdan haberdardır. (hadid 10)
                    Fetihten evvel harcayan ve savaşan sizin iddia ettiğiniz gibi 10-15 kişimidir? Bedir ashabının sayısını bilirmisin sen?Ya uhudu , ya hendekte müdafa savaşı verenleri..Binlerce kişiye(bak topu taça atmayyasın diye sahabi demedim..o kavramda boğulmayasın diye)atıf yapmıyornmu bu ayet..Bu ayetler karşısında nasılda sağır , duyarsız ve dilsiz olabiliyorsunuz?

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163804#msg163804 date=1352678999]
                      Bu ayetler karşısında nasılda sağır , duyarsız ve dilsiz olabiliyorsunuz?[/quote]

                      sağır, dilsiz ve duyarsız ve hatta kör olan biz değiliz aksine tam olarak sizsiniz. aksi halde başlığın neden ve kim tarafından değiştirildiğini de, yazdığınız ayetler hakkında verilen cevapları da çok kolay görürdünüz. bundan da fazlası kör olmasaydınız "Ali şiası biziz" diye saçmalamazdınız. neyse, konuya dönecek olursak, benim verdiğim cevaplar çok uzakta değil eğer kör değilseniz başınızı kaldırın ve 20 Eylül 2012, 12:00:21 tarihinde gönderilmiş olan 58-ci cevaba ve devamına bakın.

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                        Saygıdeğer Elmeddin kardeşim,
                        şimdi senlen matematikteki "kümeler" konusundan da faydalanarak görüşlerimizi ve herkesin ne dediğini tam olarak ortaya çıkarmaya çalışacağız.Eğer kümerler konusunu bilmiyorsan aşağıdaki soruları görmezden gelebilirisin.

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                          Şimdi iki tane kümemiz var..Bu kümelerden biri A kümesi elemanları şunlardan oluşuyor:
                          (18-19) Şüphesiz Allah, ağaç altında sana bîat ederlerken inananlardan hoşnut olmuştur. Gönüllerinde olanı bilmiş, onlara huzur, güven duygusu vermiş ve onlara yakın bir fetih ve elde edecekleri birçok ganimetler nasip etmiştir. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
                          Diğeri B kümesi elemanları ise şunlardan oluşuyor:
                          Münafıklar sana geldiklerinde, "Senin, elbette Allah’ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz" derler, Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah, o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.

                          --
                          Soru ise şu bu iki kümenin kesişim kümesinin elemanı varmıdır..
                          1.Varsa nelerdir?
                          2.Allah münafığın yaptığı biatten razı olur mu?

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                            "Çevrenizdeki bedevîlerden birtakım münafıklar vardır. Medine halkından da münafıklıkta direnenler var ki sen onları bilmezsin. Biz onları biliriz. Onlara iki defa azap edeceğiz. Sonra da büyük bir azaba itileceklerdir."Tevbe,101
                            [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                            [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                              yukarıda yeterince bu konuda yazmıştım, eğer cevabın olsaydı mutlaka hemen ortaya koyardın ama yok. o yüzden kendi aklından bir şeyler üretmeye çalışıyorsun. ama ziyanı yok.

                              [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24018.msg163858#msg163858 date=1352720267]
                              Şimdi iki tane kümemiz var..[/quote]

                              öncelikle küme 2 tane değil, daha bir çok küme var. mesela: iman edenler ve imanlarında sabit kalanlar, iman edenler ama sonradan mürted olanlar, munafık olanlar ve s.

                              Bu kümelerden biri A kümesi elemanları şunlardan oluşuyor:
                              (18-19) Şüphesiz Allah, ağaç altında sana bîat ederlerken inananlardan hoşnut olmuştur. Gönüllerinde olanı bilmiş, onlara huzur, güven duygusu vermiş ve onlara yakın bir fetih ve elde edecekleri birçok ganimetler nasip etmiştir. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
                              Diğeri B kümesi elemanları ise şunlardan oluşuyor:
                              Münafıklar sana geldiklerinde, "Senin, elbette Allah’ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz" derler, Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah, o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.
                              bak işte, iki gurup var ama "şu şu şu kimseler 1-ci guruptandır" ve buna karşın "şu şu şu kimseler 2-ci guruptandır" diyen bir ayet yoktur. bu yüzden bizde kimin hangi gurupta olduğunu bilmek için araştırma yapıyoruz. mesela araştırıyoruz ve görüyoruz ki, ibni Selül 2-ci guruptan yani munafık. birde araştırıp bakıyoruz ki, Ebu Zerr 1-ci guruptan yani iman eden ve imanda sabit kalan. şimdi, o dönemde yaşayan tüm insanlar bu şekilde araştırılmalı ve ona göre görüş bildirilmelidir.

                              şimdi önceki cevabımdan bir soruyu alıp buraya ekliyorum:

                              1. siz neye dayanarak Nebi s.a.a'i görüp iman ettiğini söyleyen Abdullah b. Übeyy b. Selul'ü munafık, ama yine ibni Selul gibi Nebi s.a.a'i görüp iman ettiğini söyleyen Muaviye'yi ise müslüman (sahabe) olarak kabul ediyorsunuz? sonuçta ikiside Nebi s.a.a'i görmüş ve iman ettiklerini de bildirmişlerdi, niye ibni Selül munafık, Muaviye ise müslüman oluyor?

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: sahabe konusu üzerine bir munazara

                                İşim olmasa idi seve seve yazardımda gerçekten bir cevap vericeksen önce getirdiğimiz delilleri çürüt yoksa samimi olmadığın hissine kapılıcağım.Seninle o kadar münazara ettik sonra birden kayboldun Halid bin velidin zina ettiğini delilleriyle kanıtladık tam güvenilir 10 ehli sünnet kaynağıyla ama sen onlara karşı sadece bi kaç delil getir ama biz yine yaptığının zina olduğunu kanıtladık sonra seni bir daha göremedik.

                                Kardeş bence boşuna yazma zamanını iyi değerlendir ben sende ileri derecede tassup görüyorum.
                                Haktır Allahım Muhammed mahım
                                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X