Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.Halid bin Velid

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Hz.Halid bin Velid

    Allahın kılıcı

    #2
    Ynt: Hz.Halid bin Velid

    Başlık acmasa idin daha iyiydi çünki halid bin velid adında bir konu vardı.
    Haktır Allahım Muhammed mahım
    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

    Yorum


      #3
      Ynt: Hz.Halid bin Velid

      Malik B. Nüveyre El-Yerbuî Et-Temîmfnîn Kıssası
      Malik b. Nüveyre, Cezire diyarından geldiği zaman Secah ile işbirli­ğine koyulmuştu. Ancak Secah, mel'un Müseyleme ile buluşup birleşti­ği, sonra ülkesine döndüğü zaman Malik b. Nüveyre bu yaptığına piş­man olup kendisini kınamaya başlamıştı. O, Bitah denilen mekanda ko­naklamaktaydı. Halid, ordusuyla birlikte Bitah üzerine yöneldi. Ancak Ensâr grubu ondan geride kaldılar ve:
      - Ebu Bekir es-Sıddık'm bize verdiği görevi yerine getirdik. Daha ileriye gidemeyiz, dediler. Halid de onlara şöyle cevap verdi:
      - Bu, mutlaka yapılması gerekli bir iştir. Bu, değerlendirilmesi ge­reken bir fırsattır. Bu hususta bana bir mektup gelmedi. Ama komutan benim. Haberler bana geliyor. Ama mutlaka Bitah üzerine yürümeye sizi zorlamıyorum. Fakat ben oraya gideceğim.
      Böyle dedikten sonra Halid, iki gün süreyle yol gitti. Sonra Ensâr grubunun elçisi ona yetişip Ensâr'ın kendilerini beklemelerini istediği­ni söyledi. Halid, onları beklemeye başlar1!. Snsâr grubu da gelip ona ye­tişti ve tekrar onun safları arasına katıldılar. Halid, Malik b. Nüvey-re'nin kontrolünde bulunan Bitah'a vardığı zaman şehir içine seriyyele-rini gönderdi. Onu, Beni Temim kabilesinin komutanları itaatla karşı­ladılar, zekatlarını verdiler. Ancak Malik b. Nüveyre, ne yapacağını bi­lemez halde şaşkın vaziyette idi. İnsanlardan uzakta duruyordu. Seriy-yeler gidip onu ve beraberindeki arkadaşlarını esir aldılar. Seriyyeleri, onlar hakkında ihtilafa düştüler. Ebu Katade Hars b. Rib'î el-Ensârî, onların namaz kıldıklarına şahadet etti. Diğerleri ise, onların ne ezan okuduklarını ne de namaz kıldıklarını söylediler. Anlatıldığına göre esirler çok soğuk bir gecede zincirler içinde geceyi geçirdiler. Haiid'in tellalı, şöyle bir duyuruda bulundu:
      - Esirlerinizi ısıtın!
      Oradakiler, Haîid'in bu duyuru ile esirlerin öldürülmesini amaçla­dığını sanarak esirleri öldürdüler. Dırar b. Ezver, Malik b. Nüveyre'yi öldürdü. Tellalın bu duyurusunu duyduğu zaman işini tamamlamıştı. Duyuruyu duyunca dışarı çıktı ve: "Allah bir işi dilerse, onu mutlaka ye­rine getirtir." dedi.
      Halid b. Velid, Malik b. Nüveyre'nin karısı Ümmü Temim binti Minhal'i kendine ayırdı. Bu, güzel bir kadındı. Âdet halinden temizlendik­ten sonra Halid onunla gerdeğe girdi. Anlatıldığına göre Halid, Malik b. Nüveyre'yi huzuruna çağırtmış, Secah'a uymasından ve yanlış hare­ketlerde bulunup zekat vermeyişinden ötürü onu kınayıp şöyle demiş:
      - Bilmez misin ki zekat da namazla aynı hükme tabidir?
      - Sizin adamınız (Rasûlullah) böyle iddia ediyordu.
      - O sadece bizim adamımız mıdır, senin adamın değil midir? Böyle dedikten sonra Halid, Dırar*a emir verip:
      - Ey Dırar! Şunun boynunu vur! dedi. Dırar da boynunu vurdu. Sonra Halid b. Velid, iki taş getirilmesini, bu taşların yanma, üçüncü taş yerine Malik'in kafasının konulmasını ve bunlar üzerine bir kazan konularak altının tutuşturulmasını, kazanda yemek pişirilmesini em­retti. Halid, bedevileri, mürtedleri ve diğerlerini korkutmak için kazan­da pişirilen yemeği o gece yedi. Yemek pişinceye kadar ocağın ateşleri, Malik'in saçları arasında şuleleniyordu. Saçının çokluğundan ateş, onun saçını tüke tem emişti.
      Ebu Katade, Haîid'in böyle yapmasına itiraz etmiş ve karşılıklı ola­rak tartışmışlar, nihayet Ebu Katade gidip Haîid'in bu uygulamasın­dan dolayı Hz. Ebu Bekir'e şikayette bulunmuştu. Hz. Ömer de bu hu­susta Ebu Katade ile konuşmuş ve sonra Hz. Ebu Bekir'e:
      Halid'i görevden azlet. Çünkü onun kılıcında zulüm vardır, demişti. Hz. Ebu Bekir ise, ona şu cevabı vermişti: Allah'ın, kafirlere karşı çekti­ği bir kılıcı kınına sokmam.
      Mütemmim b. Nüveyre gelip Hz. Ebu Bekir'e Halid'i şikayet etti. Ömer de ona yardımcı oldu. Mütemmim, kardeşi için dizdiği mersiyeyi Ebu Bekir'e okudu. Ebu Bekir de onun kan bedelini kendi cebinden öde­di. Mütemmim, bu hususta şöyle demişti:
      "Bir zamanlar onunla iki arkadaş gibiydik. O kadar ki, bunlar ayrıl­mazlar denirdi.
      Yaşadığımız sürece hayır içinde yaşadık. Bizden önce ölümler, Kis-ra ve Tübba' kavimlerini helak etmişti.
      Ben ve Malik ayrı düştüğümüzde ise, bir gece olsun beraberliğimiz yokmuş gibi oldum."
      Mütemmim, başka bir şiirinde de şöyle demişti:
      "Ağladığım ve gözlerimden yaş aktığı esnada arkadaşım beni ayıp­ladı ve gördüğün her mezar özellikle Liva ile Dekadik arasındaki mezar için ağlar mısın, dedi.
      Ben de ona dedim ki: Üzüntü üzüntüyü getiriyor. Bırak da ağlaya­yım. Bütün bunlar Malik'in mezarından ötürüdür."
      Özetle anlatmak istediğimiz şudur ki; Hz. Ömer, Ebu Bekir'i Ha-lid'e karşı kışkırtmaya ve Halid'i komutanlıktan azletmesi için teşvik etmeye devam etti. "Onun kılıcında zulüm vardır." dedi. Nihayet Ebu Bekir es-Sıddık (r.a.), Halid b. Velid'e haber saldı. O da Medine'ye, Hz. Ebu Bekir'in yanma geldi. Demirden bir zırh giyinmişti. Üzerinde çok kan lekeleri bulunduğundan zırh paslanmıştı. Halid, sarığının katları arasına kanlı oklar yerleştirmişti. Mescide girince, Hz. Ömer kalkıp sa-rığındaki okları çekerek kırıp parçaladı ve şöyle dedi:
      - Müslüman bir adamı Öldürdün. Sonra da karısını yatağına aldın. Allah'a yemin ederim ki, seni taşlarımla recm edeceğim.
      Halid, onunla konuşmuyordu. Ebu Bekir'in de Ömer'in görüşünde olduğunu zannettiği için sesini çıkarmıyordu. Nihayet Hz. Ebu Bekir'in huzuruna girdi. Ondan özür diledi. Hz. Ebu Bekir de özrünü kabul edip bu yaptıklarını bağışladı. Malik b. Nüveyre'nin diyetini de ödedi. Halid, Ebu Bekir'in yanından çıktığında Ömer, mescitte hâlâ oturmaktaydı. Halid, ona dedi ki:
      - Ey Ümmü Şemle'nin oğlu! Haydi gelsene, seninle vuruşalım!
      Hz, Ömer, ona cevap vermedi ve Hz. Ebu Bekir'in ondan razı oldu­ğunu anladı. Hz. Ebu Bekir, Halid'i komutanlıkta bıraktı. Halid her ne kadar Malik b. Nüveyre'yi kendi içtihadına dayanarak öldürmüş ve yanlış bir ictihadda bulunmuşsa da Ebu Bekir, onu görevden azletmedi. Nitekim Rasûlullah (s.a.v.) da Halid'i Ebu Cezime üzerine gönderdiği zaman Halid orada düzgün bir şekilde; "Müslüman olduk, Müslüman olduk." diyemeyip te; "Eski dinimizden çıktık, eski dinimizden çıktık." diyen esirleri öldürmüştü. Rasûlullah (s.a.v.) da öldürülen o esirlerin di­yetlerini ödemiş, hatta köpek yalağının bedelini bile onlara geri vermiş­ti. Sonra da ellerini semaya kaldırıp:
      - Allah'ım, Halid'in yaptıklarından sana sığınıyorum, demişti. Ama bununla birlikte Halid'i komutanlıktan azletmemişti. [10]

      Yorum


        #4
        Ynt: Hz.Halid bin Velid

        Malik B. Nüveyre'nin Öldürülüşü
        îbn-i İshak anlatıyor: Halid b. Velid (r.a.)'m yanma, Malik b. Nüveyra kendi kavmi olan Hanzala oğullarından bir grup adamla be­raber getirildi. Hz.. Halid de boyunlarını vurdurdu. Sonra Halid (r.a.), Temim kabilesi topraklarında ilerlerken Temimli'lerden bir toplulu­ğun etrafını sarıp silahlarım aldılar. Onlar: "Bizler Müslümanız." de­yince onlara: Öyleyse silahlarınızı bırakın!" denildi. Onlar da silahla­rını bıraktı. Sonra İslâm ordusu namaza durunca onlar da birlikte na­maz kıldılar.[50]
        Abdulah b. Ömer (r.a.)'dan oğlu Salim şöle dediğini anlatır:
        -Ebu Katade el-Ensari (r.a.), Ebu Bekr (r.a.)'ın yanma geldi ve ona Malik b. Nüveyra ile arkadaşlarının Halid tarafından katledildiğini anlattı. Ebu Bekr (r.a.) buna çok öfkelendi. Sonra da Malik'in varisle­rine kan diyeti ödeyip alınan esirlerle mallan iade etti.[51]
        Anlatıldığına bakılırsa, bu Malik b. Nüveyra çok yiğit bir süvari olup kavmi arasında sözü dinlenen ve kendisinde kibir vardı. Ona ze­kat develerini ürküttüğü için, Cefûl-ürküten lakabı takılmıştı. Bu zat
        Peygamberimizin yanma gelip müslüman oldu. Efendimiz (a.s.) da onu zekat develerinin işine tayin etti. Sonra bu adam da dinden döndü. Bu harpte Halid'le karşı karşıya gelince Halid'e: "Ben namazı kılarım ama zekatı vermem." dedi. Hz.. Halid ona: "Sen namazın zekatla be­raber olduğunu bilmiyor musun? Bunlardan biri olmadan diğeri kabul edilmez." deyince: "Evet senin Peygamberin de böyle söylerdi." dedi. Halid (r.a.) da ona: "Sen onu kendi Peygamberin olarak kabul etmiyor musun? Vallahi öyle istiyorum ki, senin boynunu vurayım." dedi. Sonra uzun süre münakaşa ettiler. Artık Halid onu öldürmeye karar verdi, Ebu Katade el-Ensari ile Abdullah b. Ömer (r.a.), Halid b. Velid'le öldürme konusunda konuşmak istediler ise de, onların sözleri pek hoşuna gitmedi ve Dırâr b. El-Ezver'e: "Şu adamın boynunu vjur!" dedi. O esnada Malik orada bulunan hanımına doğru döndü ve: "İşte beni öldüren bu kadındır." dedi. O son derece güzeldi. Halid de: "Ak­sine o değil, seni Allah öldürdü, zira İslâmdan döndün" deyince, O: "Ben hâla Müslümanım!" dedi. Halid yine Dırar'a: "Vur şunun boy­nunu!" emirini verdi. O da boynuna kılıçla vurunca Malik'in başı ko­pup orada içinde yemek pişmekte olan bir tencerenin sacayağından bi­rine kadar yuvarlandı. Sonra Halid b. Velid bu kadınla evlendi. Bu konuda Ebu Züheyr es-Sa'dî'nin söylediği beyitlerden biri de şudur:
        -Halid, onu hanımı için zulmen öldürdü. -Zira daha önceden kadına aşıktı.[52]
        Merhum Üstad Muhammed Zahid Kevseri Makalat'ında (s 312), bu meseleye çok ciddi bir şekilde yaklaşıp, İslamı yıpratmak istyenlerin kaynakları nasıl bulandırdıklarını böylece yalan rivayetleri aralara sokarak Hz Halid ve onun gibi nicelerine, na­sıl çamur atılarak, İslamdan öc almaya çalışıldığını çok etraflıca delilendirir.
        İbııu'l Esir, El-Kamil adlı tarihi ile Üsdü'l Gâbe fî ma'rifetiVSa-habe adlı eserinde bu mevzuda der ki: Nebi (s.a.v.) vefat edince arapların bir kısmı dinden dönmüştü. Secah adlı bir kadın da ortaya çıkıp Peygamberlik iddia etmişti. İşte yukarıda adı geçen Malik b. Nüveyra bu kadınla anlaşma yaptı. Artık ondan dinden dönme gibi bir şey zuhur etmedi ve El-Bitah denen yerde ikamet etti. Halid b. Velid Esed ve Gâtafan kabilelerimle mücadelesini tamamlayınca, Malik b. Nüveyra'nm üzerine yürüyüp yakalamaları için ordusunu ufak müfre­zeler halinde çevreye dağıttı. Onlar da Malik'i yakalayıp getirdiler... İbnu'l Esir hadiseyi uzunca anlatır. İşte bu asarın sonunda şu ilaveler de vardır;
        -Halid b. Velid (r.a.) seferi tamamlayıp Medine'ye geldiğinde Hz. Ömer ona: Bire Allah düşmanı! Sen Müslüman bir adamı öldürüp sonra da onun hanımına sahip oldun öyle mi.! Seni mutlaka recmetmeliyim, dedi.
        Yine İbnu'l Esir, Ebıı Katade (r.a.)'ın onların ezan okuyup namaz kıldıklarına şahadet etmişti, dediğini ilave eder.[53]
        El- Muvakkıri, Zühri'den naklediyor: Halid b. Velid, içlerinde Ebu Katade'nin de bulunuğu bir bölüğü Malik b. Nüveyra'yı yakalamağa gönderdi. O gün, bu bölük çok hızla ilerleyip kabilenin bulunduğu yere ulaştı. Malik kendi grubu ile onlara karşı gelerek: "Siz kimsiniz?" diye sordu. Onlar da: "Biz Müsl umanlarız!" dediler. Ebu Katade (r.a.)'m iddiasına göre Malik de: "Ben de Allah kulu bir Müslümamm!" diye cevap verdi. Seriyye komutanı ona: "Silah bı­rak!" emrini verince o da beraberindeki on iki kişiyle silahlarını bıraktı. İşte onlar silahlarım bırakır bırakmaz bu seriyye komutanı onları bağlayıp esir alarak yola koyuldu. Onlarla birlikte hanımları da esir edilerek Halid b. Velid'e getirildiler. Ebu Katade (r.a.): "Bunların esir olamayıp eman verilmesi gerektiğine, zira kendilerinin müslüman ol­duğunu iddia ettiklerini, ileri sürerek münakaşa etti. Lakin seriyyede bulunan diğerleri Ebu Katade'ye itiraz edip Halid'e, bunların emanlan olmadığım, zira onları savaşarak zorla esir alabildiklerini söylediler. Halid (r.a.) da emir verdi ve erkekler öldürülüp kadınları esir edildi. Buna kızan Ebu Katade (r.a.) da, atına binip Hz. Ebu Bekr'e doğru yola çıktı. Ebu Bekr'in yanına varınca: "Sen de biliyorsun ki, Malik b. Nüveyra'nın İslama girdiğine dair bir ahitnamesi vardır. Ben Halid'i ikaz etmeme rağmen benim nasihatimi bırakıp sırf harp gani­meti peşinde olan bedevilerin dediklerine katıldı."...diyerek olayı an­lattı. Ömer bunu duyunca yerinden fırlayıp Ebu Bekr (r.a.): "Ya Ebu Bekr! Kesinlikle şu Halid'in kılıcında zulüm vardır. Şu yaptığı da ke­sinlikle doğru değildir. Senin onu yakalayıp zincire vurman gereki­yor!" dedi. Ebu Bekr (r.a.) bir şey söylemedi.[54]
        Halid b. Velid (r.a.), oradan yalancı Peygamber Müseyleme'yi ele geçirmek için Yememe'ye doğru hareket etti. Bir müddet sonra Ma-lik'in kardeşi Mütemmem b. Nüveyra, Medine'ye gelip kardeşi için inşad ettiği ağıtını Hz.. Ebu Bekr'e okudu ve "Allah aşkına kardeşimin kanına kısas ve esir alman hanımları vermenizi istiyorum." dedi. Ebu Bekr getirilen kadınları geri verdi ve hâla Halid'in kısas edilmesi hu­susunda direnen Ömer (r.a.)'a da: "Halid senin dediğin gibi katil mev­kiinde değildir. Kabul et ki, Malik'i kafir sayıp da bu kanaatinde ya­nılmıştır." dedi. [55]
        Mütemmem'in ağıtından bir iki beyit şu idi:
        1- Biz bir zamanlar Cezime denen kişinin nedimleri gibi hep bera­berdik. Öyle ki "bu ikisi artık hiç ayrılamazlar" deniliyordu.
        2- Lakin bir dağılınca bu kadar uzun süre beraber olmamıza rağmen sanki Malik'le ben hiç bir gece beraber olmamışız gibi oldu.[56]

        Yorum


          #5
          Ynt: Hz.Halid bin Velid

          Kevseri büyük bir alimdir makalat kitabının türçekey çıkmasını bekliyorum ebubekir sifil hoca elini inşALLAH hızlı tutar bir diğer olarak bu yazdıkların makalenin kaynaklarını alabilirmiyim.
          Haktır Allahım Muhammed mahım
          Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

          Yorum


            #6
            Ynt: Hz.Halid bin Velid

            Bu getirdiğiniz makele yine bizi haklı çıkarıyor çünki Halid müslüman olan bir halkı öldürmüştür.Nitekim bir müslümanı öldürmek cehnnemliktir ayettle sabittir. Kim bir mü'mini kasten öldürürse, cezası, içinde ebediyyen kalacağı cehennemdir" [/size]Nisa süresi (4), 92 bir diğer yerlrdede sehabe haklamak isteyen tayfa halidin öldürdüklerini dinden çıkmışlar olarak yorumlamıştırlar ki bu olay mümkün değildir çünkim metnile uyuşmamaktadır.Çünki halidin bu kıyamından sonra malikin kardeşi hz.ebubekire şikayet edip ölüler için diyet ödemiştir.Şayet dinden çıkmış olsalar idi diyet ödenmezdi.

            İkinci bir durum ise evlilik ahdidir konuda gördüğümüz gibi evlilik ahdi şiir üzerinden gidilmektetir ama yine bu delil sizin getirdiğiniz makele ile çelişmektetir.Çünki malik öldürül öldürülmez bu evlenme olayı olduğu belli oluyor.Buda kadın için doğru değildir hem kocasını öldüren bir adamla evlenecek hemde kocası öldükden sonra hiç beklemeden yas tutmadan kocsının katili ile hemde gerdeğe girecek gerçekten elinizi vicdanınıza koyun gerçekten bunların tamamına inandınız mı ?

            Diğer bir durum ise peki evlendi diyelim Hz.Ömer neden Halidi recm etmekle tehtit ediyor oysaki sizin kanıtınıza göre halid evli evli birisine recm uygulamaz zina eden birisi için uygulanır ki bu sizin getirdiğiniz makele ile yine ters düşmektetir.Oysaki ben kevserinin büyük bir alim olduğunu düşünüyorum böyle tongalara gelemez yada tassup üzerede söylemiş olabilir.[size=medium]
            Haktır Allahım Muhammed mahım
            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

            Yorum


              #7
              Ynt: Hz.Halid bin Velid

              Kevseri , öteki de Zehebi .Ayrıca Sifilden de bahsetmişsiniz..Bunlara saygı duymanız beni şaşırtıyor

              Yorum


                #8
                Ynt: Hz.Halid bin Velid

                Senin de gördüğün gibi rivayet iki olgu arasında gidip gelmektedir.Bir rivayete göre zekat vermeyi ve zekatın vücubunu red ve ayrıca Resulullahı hafife almaktan ötürü dinden çıkma varken diğer rivayete göre böyle değildir..Farzedelimki Halid bin Velid ilk rivayet göre davrandı..Böyle olmadığının kesin delili elimizdemi?Ortada en nihayetinde bir içtihad hatası vardır.Ama zina asla olamaz..Esirler arasındaki birini savaş ganimeti olarak kendine seçmiştir..Aynı husus sünnette de gelmiştir.Zina olması için hür bir kadın olması gerekirdi.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Hz.Halid bin Velid

                  Diğer bir durum ise peki evlendi diyelim Hz.Ömer neden Halidi recm etmekle tehtit ediyor oysaki sizin kanıtınıza göre halid evli evli birisine recm uygulamaz zina eden birisi için uygulanır ki bu sizin getirdiğiniz makele ile yine ters düşmektetir.Oysaki ben kevserinin büyük bir alim olduğunu düşünüyorum böyle tongalara gelemez yada tassup üzerede söylemiş olabilir.

                  Tehdid ediyor çünkü ona da olay 2 farklı şekilde yansıyor..O da Hz.Halidin tamamen hatalı olduğu versiyonu baz alıyor..Ancak sonradan bu görüşünden vazgeçmiş olacak ki kendi hilafetinde Hz.Halidi cezalandırmıyor veya bu meseleyi bir kez daha önüne sermiyor.Bu kadar açıkken neden bu rivayeti deşelemeye ve burdan birşeyler çıkarmaya çalışıyorsunuz.?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Hz.Halid bin Velid

                    Hayır zekat vermeyenler dinden çıkmaz bunun örneği bile var o hadisi bulur isem getireceğim Selam miydi bir sahebe peygamber efendimiz s.a.a den dua etmesini vede zengin olmasını istemiş bu adam o kadar zengin olmuş ki hayvanlarının yüzünden medinenin dışına taşınmak zorunda kalmış bu yüzden cumalara bile gidemiyormuş peygamber efendimiz ondan zekat almak zekat memurlarını görevlendirmiş ki zekat alsın oda bu tüpe düz haraçtır demiş bakın zekatı bile kalbul etmiyor ama Malik zekatın varlığını kabul ediyordu ama vermiyordu.Ayryetten zekat vermeyenler ne zaman kafir olmuştur ki...

                    Anlaşıldığı gibi yine biz haklı durumdayız ki halid müslüman bir kavmi öldürdü verdiğim nisa 92 ayetide bu olayı kanıtlar niteklikde.Dediğim gibi adam öldürmek ictihat hatası olmuş artık bende birisini öldiriyim icthat diyim ne diyceklerini merak ediyorum.Diğer bir konuda senin getirdiğin makeldede halid kadını görünce şunu demiş aslında hepsi bu kadın için olmuştur.Buradada aslında halidin kadının kocasını öldürmesi ona sahip olması için anlamıda katıyor.

                    Diğer bir konuda bana o evli olduğuna dağir kaynağı verebilirmisin.Ben senin getirdiğin metinde Hz.Ömere iki farklı olay şeklinde olduğunu görmedim.Hayır görüşünden vazgeçmiyor Hz.Ebubekir onu ikna etmeye çalışdığı için bu oluyor.Aslında rivayeti siz eşeliyorsunuz sırf eshabı korumak için kaç tane insan suçsuz yere öldü onu hiç düşünen yok.Bunu geçtim empati sıfır o kadının haline acıdım gerçekten ben siz soruyorum siz o kadın hakkında ne düşünüyorsunuz ?
                    Haktır Allahım Muhammed mahım
                    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Hz.Halid bin Velid

                      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24030.msg161519#msg161519 date=1347927105]
                      Diğer bir durum ise peki evlendi diyelim Hz.Ömer neden Halidi recm etmekle tehtit ediyor oysaki sizin kanıtınıza göre halid evli evli birisine recm uygulamaz zina eden birisi için uygulanır ki bu sizin getirdiğiniz makele ile yine ters düşmektetir.Oysaki ben kevserinin büyük bir alim olduğunu düşünüyorum böyle tongalara gelemez yada tassup üzerede söylemiş olabilir.

                      Tehdid ediyor çünkü ona da olay 2 farklı şekilde yansıyor..O da Hz.Halidin tamamen hatalı olduğu versiyonu baz alıyor..Ancak sonradan bu görüşünden vazgeçmiş olacak ki kendi hilafetinde Hz.Halidi cezalandırmıyor veya bu meseleyi bir kez daha önüne sermiyor.Bu kadar açıkken neden bu rivayeti deşelemeye ve burdan birşeyler çıkarmaya çalışıyorsunuz.?
                      [/quote]


                      Bakınız benim diğer konularda getirdiğim diğer metnin 10 dan fazla ehli sünnet muteber kitabında geçiyor ama ben sizin makeleniz üzerinde durmayı tercih ediyorum.Öncelikle Hz.Ömer zina yaptın diyor bu demekki bir evliliği olmadığını gösteriyor ben iki farklı şekilde yansıdığınıda metinde göremedim.Şayet Hz.Ömer halifelik zamanında neden cezalandırmadı derseniz o zaman Hz.Ebubekir neden suçlu olduğunu bile bile cezanlandırmadı sorusu akla gelir buda aleyhinizedir.Peki sizin metinde geçtiği gibi ne diyor Hz.Ebubekir aldığı kadınları tekrar geri veriyor.Bir hadisde ise ne diyor :
                      [color=rgb(76, 75, 74)]“Bir müslümanın müslümanlara karşı canı, malı ve ırzı haramdır” buyurur. Müslüman kardeşinin hanımı köle olur mu ?[/color]
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Hz.Halid bin Velid

                        Bir Şiirde ben buldum tecavüz ettiğiyle alakalı :

                        Bu arada Malik karısına bakarak Halid’e hitaben şöyle dedi: Benim ölümüme sebep olan şudur! Halid: Tam tersine, İslâm’dan dönmenle ölümüne sebep olan Allah’tır, dedi!!
                        [/size]Malik: Ben Müslüman’ım dedi. Ama Halid: “Ey Zırar! Boynunu vur!” diye emretti. O da Malik’in boynunu vurdu. Halid, Malik’in karısını kendi çadırına götürerek aynı akşam onunla cinsel ilişkiye girdi. Aynı asırda yaşayan şair Ebu Zuheyr Sa’di, bu konu hakkında şöyle diyor:
                        [/size]“Hücuma uğrayan kabileye söyle ki, Malik’ten sonra bu gece çok uzun olacaktır. Halid, Malik’in karısına tecavüz ederek sabahladı. O, daha önce de bu kadını arzuluyordu! Halid hiçbir şeyi gözetmeden kendi hevesine ulaştı. O gecenin sabahı Halid bir kadına sahipti. Ama Malik hiçbir şeye sahip değildi, kendisi de öldürülmüştü. Malik’ten sonra yetim çocuk ve dul kadınların velisi kimdir? Kim idam edilmiş fakirlerin düşüncesindedir? Beni Temim, küçüğe büyüğe herkes, ümit kaynakları olan kendi kahramanlarının ölüm musibetlerine uğradılar.”

                        -
                        İbn-i Hallakan’ın “Vefayat’ul-A’yan” adlı kitabında Vesime b. Fırat’ın hal tercümesinde yazdığına göre, Malik’in kesilmiş kafasını kazanın yemek pişirilmek için altına bırakılan üç taşını kamil etmek amacıyla altına bıraktı.[/size][size=medium]
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Hz.Halid bin Velid

                          İslâm, kocası ölmüş bir kadınla iddeti dolmadan önce evlenmeyi haram kılmıştır. Eğer böyle bir kadınla evlenilir de iddeti bitmeden onunla cinsel ilişkiye girilirse, bu kadın o adama ebedi olarak haram olur. Halid, Malik’in karısını esir bilse bile, esir bir kadınla cinsel ilişki şer’i açıdan temizlendikten (iddet süresi bittikten) sonra helal olur. Ama yukarıdaki olayda (Malik’in karısı mevzusunda) henüz şer’i temizlenme olmamıştı. Bilakis onun kocası öldürülmüştü. Halid işte böyle bir halde onun karısıyla cinsel ilişkiye girdi!!
                          Haktır Allahım Muhammed mahım
                          Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Hz.Halid bin Velid

                            Aslında Leyli (Malikin karısı ) halidi ilk günahı değil yemame savaşındada bir kadınla daha zina etmiştir.

                            Yemame savaşı Halid’in zaferi ile sonuçlandı ve onu temizledi! Gerçi bu olaydan sonra Halid, Müslümanların ve Müseyleme’nin taraftarlarının kanı kurumadan yine bir kızla zina yaptı. Ebu Bekir Halid’i bu kıza tecavüzünden dolayı Leyli’ye olan tecavüzünden daha çok azarladı...”

                            -
                            [/size] Es-Sıddık Ebu Bekir, M. Hasaneyn Heykel, s. 152.


                            Haktır Allahım Muhammed mahım
                            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Hz.Halid bin Velid

                              Zina yaptığı sabit olan bu sahabiyi kim ne şekilde cezalandırmış aktarır mısınız?
                              [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                              [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X