Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

    Hz.Alinin Allah tarafından verilen imamet koltuğunu ondan kapabilmek adına kendi vefatının akabinde bir saniye bile beklemeden fitne fesad ve bozgunculuk işlerine girişip gasbeden kişileri kendi yanında vezir olarak her daim bulundurmuş ve hayatı boyunca onları övmüş..Bu durumda iki alternatif doğuyor -tabiki şii mantaliteye göre-
    Ya HZ.Muhammedde -haşa yüzbin defa- takıyye yapmış ve bu şer ele başlarının -haşa- şerrinden korunmuş veya yanıbaşında ki bu nifak elebaşlarının -haşa- içlerindeki nifakı bilememiş..İmamların ezbere su gibi bildiği gaybtan -milyon defa haşa- hiç mi hiç nasiplenememiş..

    #2
    Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

    Hz. Muhammed s.a.a Şüphesiz ki Gaybı ve gelecekte vuku bulacakları biliyordu. Fakat Peygamber efendimizin, A veya B şahsının geleceğini veya içinde sakladıklarını bilerek daha düşüncenin fiiliyata dökülmesini beklemeden bir cezalandırmada bulunması, o Halkın arasında Allah Resulünü suçlu duruma düşürür. Nitekim İslamda böyle bir yargılama usulüde yoktur. Örneğin Allah Şeytanın, Kendisine İbadet ettiği dönemde Şeytan olacağını elbetteki biliyordu. Ama Allah onu bilmesine rağmen cezalandırmadı. Ne Zaman ki Şeytan işi fiiliyata döktü o zaman Cezalandırıldı.

    Hz. Ali a.s'ın Halifeleri Övme meselesi, maalesef Ehl-i Sünnet Kaynaklarınde mevcut ve hemen hemen tamamıda sorunlu, tartışmalıdır. Ki bu tartışmalar Ehl-i Sünnet Arasında da yaşanmaktadır. Ama tarsidir durum, Halife Ömer, Halife Ebu Bekr ve diğerleri bir çok yerde Hz. Ali a.s'ı övmüş, SÖZDE ve SÖZLERDE (dilde) Hakkını eda etmiş ama bu durum asla Fiilen gerçekleşmemiştir. Örneğin; Kaynaklarınızda Halife Ömerin 80'den fazla yerde "Eğer Ali olmasaydı Ömer Helak olurdu" sözü bunun bir delilidir.

    Yorum


      #3
      Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24267.msg163854#msg163854 date=1352718616]
      Hz.Alinin Allah tarafından verilen imamet koltuğunu ondan kapabilmek adına kendi vefatının akabinde bir saniye bile beklemeden fitne fesad ve bozgunculuk işlerine girişip gasbeden kişileri kendi yanında vezir olarak her daim bulundurmuş ve hayatı boyunca onları övmüş..[/quote]

      Rasulullah s.a.a'in bu şahısları yanında bulundurduğunun, övdüğünün ve s. gibi iddaların delili nedir? eğer sırf Medinede, savaşlarda onunla s.a.a birlikte olmak Rasulullah s.a.a'in onları yanında bulundurması, övmesi ise o zaman senin bu matığınla tüm munafıklar, önceleri iman etmiş olup sonradan mürted olanlar da övülmüştür.

      Bu durumda iki alternatif doğuyor -tabiki şii mantaliteye göre-
      Ya HZ.Muhammedde -haşa yüzbin defa- takıyye yapmış ve bu şer ele başlarının -haşa- şerrinden korunmuş veya yanıbaşında ki bu nifak elebaşlarının -haşa- içlerindeki nifakı bilememiş..İmamların ezbere su gibi bildiği gaybtan -milyon defa haşa- hiç mi hiç nasiplenememiş..
      kendi aklından ortaya bir teori atıyorsun ve bunun esasında ithamlar yapıyorsun. söyler misin bunu sana kim öğretti? ortaya attığın şeyi ıspat etmeden, daha doğrusu edemeden kalkıp bunun esasında ikinci bir şeyi ıspat etmeğe çalışmak.

      Yorum


        #4
        Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

        [quote author=Mufaddal link=topic=24267.msg163884#msg163884 date=1352730750]
        Hz. Muhammed s.a.a Şüphesiz ki Gaybı ve gelecekte vuku bulacakları biliyordu. Fakat Peygamber efendimizin, A veya B şahsının geleceğini veya içinde sakladıklarını bilerek daha düşüncenin fiiliyata dökülmesini beklemeden bir cezalandırmada bulunması, o Halkın arasında Allah Resulünü suçlu duruma düşürür. Nitekim İslamda böyle bir yargılama usulüde yoktur. Örneğin Allah Şeytanın, Kendisine İbadet ettiği dönemde Şeytan olacağını elbetteki biliyordu. Ama Allah onu bilmesine rağmen cezalandırmadı. Ne Zaman ki Şeytan işi fiiliyata döktü o zaman Cezalandırıldı.

        Hz. Ali a.s'ın Halifeleri Övme meselesi, maalesef Ehl-i Sünnet Kaynaklarınde mevcut ve hemen hemen tamamıda sorunlu, tartışmalıdır. Ki bu tartışmalar Ehl-i Sünnet Arasında da yaşanmaktadır. Ama tarsidir durum, Halife Ömer, Halife Ebu Bekr ve diğerleri bir çok yerde Hz. Ali a.s'ı övmüş, SÖZDE ve SÖZLERDE (dilde) Hakkını eda etmiş ama bu durum asla Fiilen gerçekleşmemiştir. Örneğin; Kaynaklarınızda Halife Ömerin 80'den fazla yerde "Eğer Ali olmasaydı Ömer Helak olurdu" sözü bunun bir delilidir.
        [/quote]
        DEĞERLİ MUFADDAL KARDEŞİM.Sizinle bu konuyu bu saygı çerçevesinde tartışmak isterim..
        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 19:51.

        Yorum


          #5
          Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

          [quote author=Mufaddal link=topic=24267.msg163884#msg163884 date=1352730750]
          Hz. Muhammed s.a.a Şüphesiz ki Gaybı ve gelecekte vuku bulacakları biliyordu. Fakat Peygamber efendimizin, A veya B şahsının geleceğini veya içinde sakladıklarını bilerek daha düşüncenin fiiliyata dökülmesini beklemeden bir cezalandırmada bulunması, o Halkın arasında Allah Resulünü suçlu duruma düşürür. Nitekim İslamda böyle bir yargılama usulüde yoktur. Örneğin Allah Şeytanın, Kendisine İbadet ettiği dönemde Şeytan olacağını elbetteki biliyordu. Ama Allah onu bilmesine rağmen cezalandırmadı. Ne Zaman ki Şeytan işi fiiliyata döktü o zaman Cezalandırıldı.

          [/quote]
          BİRİNCİSİ:
          KURDUĞUNUZ MANTIK TAMAMEN HATALIDIR ŞÖYLEKİ;
          Allah şeytanı belli bir hikmet için yaratmış , belli bir noktada onu rahmetinden uzaklaştırmış , kullarına da onun hilelerinden sakınılması hakkında emirlerini vermiştir..Şimdi bu verdiğin örnek benim dediğime ne kadar uyuyor?Hem neden sürekli onları övmüş ve sürekli 2 veizr gibi yanında bulundurmuş ve tüm sahabilerde onların ikli vezir olduğu algısını uyandırmış..Ve de hadilseriyle bunun altını çizmiş.?
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 19:51.

          Yorum


            #6
            Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

            Hz.Alinin hz.Ömer ve Ebubekiri övmesi herkesin bildiği ve mütevatir seviyesine çıkan tarihi bir gerçektir.

            Yorum


              #7
              Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

              Şu ümmet içinde belki yüzlerce akım- mezhep oluşmuş ama râfizîlerden başka Ebubekir (r.a.) ve Ömer (r.a.)'i zemmeden kimse çıkammıştır.

              Yorum


                #8
                Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                Hz.Alinin hz.Ömer ve Ebubekiri övmesi herkesin bildiği ve mütevatir seviyesine çıkan tarihi bir gerçektir.
                buyrun o zaman, o tarihi gerçeğin, mütevatir bigilerin kayağını sunun bize. bakalm bu tarihi gerçek dediğiniz şey nerede geçiyor, emevi-nasibi kaynaklarında mı yoksa İslami kaynaklarda mı?

                [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24267.msg163923#msg163923 date=1352748912]
                Şu ümmet içinde belki yüzlerce akım- mezhep oluşmuş ama râfizîlerden başka Ebubekir (r.a.) ve Ömer (r.a.)'i zemmeden kimse çıkammıştır. [/quote]

                bu söz bile sadece rafizilerin hak yolda olduğuna delildir. zira hadis "73'den biri hariç hepsi cehenneme gidecek" diyor. ve rafiziler hariç tüm fırkalar Ebu Bekir ile Ömer'i seviyor. binaenaleyh, doğru olan geride tek kalan rafizilikdir.

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                  [quote author=Elmeddin link=topic=24267.msg163977#msg163977 date=1352785614]
                  buyrun o zaman, o tarihi gerçeğin, mütevatir bigilerin kayağını sunun bize. bakalm bu tarihi gerçek dediğiniz şey nerede geçiyor, emevi-nasibi kaynaklarında mı yoksa İslami kaynaklarda mı?

                  bu söz bile sadece rafizilerin hak yolda olduğuna delildir. zira hadis "73'den biri hariç hepsi cehenneme gidecek" diyor. ve rafiziler hariç tüm fırkalar Ebu Bekir ile Ömer'i seviyor. binaenaleyh, doğru olan geride tek kalan rafizilikdir.
                  [/quote]


                  Güzel ve Doğru cevap.

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                    [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24267.msg163920#msg163920 date=1352748558]
                    BİRİNCİSİ:
                    KURDUĞUNUZ MANTIK TAMAMEN HATALIDIR ŞÖYLEKİ;
                    Allah şeytanı belli bir hikmet için yaratmış , belli bir noktada onu rahmetinden uzaklaştırmış , kullarına da onun hilelerinden sakınılması hakkında emirlerini vermiştir..Şimdi bu verdiğin örnek benim dediğime ne kadar uyuyor?Hem neden sürekli onları övmüş ve sürekli 2 veizr gibi yanında bulundurmuş ve tüm sahabilerde onların ikli vezir olduğu algısını uyandırmış..Ve de hadilseriyle bunun altını çizmiş.?
                    [/quote]

                    Ben bu sebebi kabul edemiyorum. Bu düzen bir oyun değildir. Rabbimiz bizlerle Oyun oynamıyor. HAŞA!

                    Kaynaklarınıza göre Hz. Ali a.s her daim İki Halifenin yanında değildi. Diğer Halifeninde yanında değildi. İlk İki halife ne zaman başları dara düşse Ali a.s'ı çağırtıyorlardı. Özellikle Halife Ömer için diyorum bunu. Şayet dediğiniz gibi olsaydı Kaynaklarınıza göre Hz. Ali a.s'ın her vakit Hilafet merkezinde olması gerekiyordu. Ama biz kaynaklarınızda bunu görmedik.

                    Diğer bir konu Sayın Fahrettin Altan Hocamıza ait 4 başlık var. Linklerini veriyorum. Mutlaka okumanızı tavsiye ederim. İçerik tamamen Ehl-i Sünnet kaynaklıdır. Lütfen vehameti kendi gözleriniz ile görün.

                    SAHİH-İ BUHARİ VE SAHİH-İ MÜSLİM HAKKINDA

                    http://www.velayet.com/munazara/sahi...a-t5128.0.html

                    EBU BEKİR VE ÖMER HAKKINDA UYDURUK HADİSLER

                    http://www.velayet.com/munazara/ebu_...r-t5140.0.html

                    Halifelerin Fazileti Hakkındaki Hadisler Nasıl Uyduruldu?

                    http://www.velayet.com/munazara/hali...u-t5132.0.html

                    HZ. ALİ’NİN (A.S) HALİFELERE ÜSTÜNLÜĞÜ

                    http://www.velayet.com/munazara/hz_a...u-t5144.0.html

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24267.msg163921#msg163921 date=1352748789]
                      Hz.Alinin hz.Ömer ve Ebubekiri övmesi herkesin bildiği ve mütevatir seviyesine çıkan tarihi bir gerçektir.
                      [/quote][quote author=Süleyman bin Surad link=topic=24267.msg163923#msg163923 date=1352748912]
                      Şu ümmet içinde belki yüzlerce akım- mezhep oluşmuş ama râfizîlerden başka Ebubekir (r.a.) ve Ömer (r.a.)'i zemmeden kimse çıkammıştır.
                      [/quote]

                      bu yazıyı yazan kendi kitaplarından habersizdir. Ali a.s'ın Ebubekir ve Ömer'i nasıl hain ilan ettiğini bu sitede sanırım duymayan kalmadı. Hem de Ömerin ağzından Buhari Müslim ve diğer hadis kitaplarının rivayetiyle... evet hadis şu:

                      49- (...) Bana Abdullah b. Muhammet! b. Esma Ed-Dubaî de riva­yet etti. (Dedi ki) : Bize Cüveyriye, Mâlik'ten, o da Zührî'den naklen rivayet etti ki, Zührî'ye Mâlik b. Evs rivayet etmiş. (Demiş ki) : Ömer b. Hattâb bana haber gönderdi. Ben de ona gün yükseldiği vakit geldim; ve kendisini evinde bir serîr Üzerine oturmuş; banlarının üzerine yapış­mış; deriden dit yastığa dayanmış olduğu halde buldum. Bana:

                      — Yâ Mâlik! Mesele şu ki, senin kavminden birkaç hâne sahibi ko­şup geldiler. Ben de kendilerine biraz atıyye ayrılmasını emrettim. Şunu al da aralarında taksim ediver! dedi. Ben:

                      — Bunu benden başkasına emretsen iyi edersin! dedim.

                      — Al onu yâ Mâlik! dedi. Az sonra Yerfe [15] geldi. Ve:

                      — Osman, Abdurrahmân b. Avf, Zübeyr ve Sam için (içeri girme­lerine) iznin var mı yâ Emire'l-mü'minîn? dedi. Ömer:

                      — Evet! dedi. O da kendilerine izin vererek içeri girdiler. Sonra tekrar gelerek:

                      — Abbâs'la Alî için iznin var mı? dedi. Ömer (yine) :

                      — Evet! cevâbın verdi. Onlara da izin verdi. Derken Abbâs:

                      — Tâ Emirel-mü'minîn! Benimle şu yalancı, günahkâr, vefasız, hâin arasında hüküm ver! dedi. Cemaat dahi:

                      — Evet, yâ Emirel-mü'minîn, aralarında hüküm ver de kendilerini rahata kavuştur! dediler.

                      (Mâlik b. Evs: Bana öyle geliyor ki, onlar bu cemaati bunun için önceden göndermişler; demiş.) Bunun üzerine Ömer:

                      — İkiniz» durun! Size Allah aşkına soruyorum! O Allah'ın ki yerle gök ancak onun izniyle durmaktadır! ResûIüNah (SalJaîhhü Aleyhi ve Sellem) 'in:

                      «Bize mirasçı olunmaz! Bıraktığımız sadakadır.»buyurduğunu biliyorsunuz? dedi. Cemâat:

                      — Evet! cevâbını verdiler. Sonra Abbâs'la Âlî'ye dönerek:

                      — Sizin ikinize (de) Allah aşkına soruyorum! O Allah'ın ki, yerle gök ancak onun izniyle durmaktadır! Resûlüllah (Sallahü Aleyhi ve sellem'in:

                      «Bize mirasçı olunmaz! Bıraktığımız sadakadır.» buyurduğunu biliyor musunuz? diye sordu.

                      — Evet! dediler. Bunun üzerine Ömer şunları söyledi:

                      — «Hakîkaten Allah (Azze've Ceiî) , Resulü (Sallahü Alâyhi ve Sellem)'e öyle bir hâssa bahsetmiştir ki, bunu ondan başka hiç bir kim­seye tahsis etmemişti. Teâlâ Hazretleri: Allah, Resulüne beldeler halkın­dan ne ganimet verdi ise bu sadece Allah ve Resulüne aittir! buyurdu. (Râvi: Bundan önceki âyeti okudu mu, okumadı mı bilmiyorum! diyor.) Resûlüllah (SaUallahü Aleyhi ve Sellem)\se Benî Nadîr'in mallarını sizin ara­nızda taksîm etti. Vallahi kendini size tercîh etmedi. Sizi bırakıp da on-lan kendisi almadı. Ta ki şu mal kaldı! Resûlüllah (SaUallahü Aleyhi ve Sellem bundan senelik nafaka alır; bilâhare kalanı Beytü'1-maPe yardım olarak koyardı.» Sonra şöyle dedi:

                      «Sîze Allah aşkına soruvorum! O Allah m ki, yerle gök ancak onun izniyle durmaktadır! Bunu biliyor musunuz?» Cemâat:

                      — Evet! dediler. Sonra Abbasla Alî'ye de cemaata sorduğu gibi: «Bunu biliyor musunuz?» diye sordu.

                      — Evet! dediler. Ömer (sözüne devamla) şunları söyledi:

                      — Resûlüllah (SaUallahü A Jeyhi ve SeVem) vefat edince Ebû Bekir: Ben HesClullahfSaUallahü Aleyhi ve Sellem) 'in velî-i ahdiyim, dedi. Siz geldiniz! Sen kardeşin oğlundan mirasını istiyordun; o da karısının mirasını baba­sından istiyordu. Ebû Bekir şöyle dedi: Resûlüllah (SaUallahü Aleyhi ve Sellem) t

                      «Bize mirasçı olunmaz :*Bıraktıçi>m'z sadakadır.» buyurdu. Siz ikiniz onu da yalancı, günahkâr, vefasız, hâin saydınız! Halbuki Allah onun doğrucu, iyi, aklı başında, hakka tâbi' bir zât olduğunu biliyor!

                      Sonra Ebû Bekir vefat etti. Ben de Resûlüllah (SaUallahü Aleyhi ve Sellem) ile Ebû Bekr'in velî-i ahidleri oldum. Siz beni de yalana, günah­kâr, vefasız, hâin gördünüz! Halbuki Allah benim doğrucu, iyi, aklı ba­şında, hakka tâbi* bir kimse olduğumu biliyor. Ben de bu (hükümet) isi (ni) üzerime aldım. Sonra bana sen ve şu geldiniz. İkiniz birliksiniz; matbunms bir! Onu bize ver, dediniz. Ben de derim ki: Dilerseniz onu size, vereyim! Şu şartla ki: Onu Resûlüllah (Salkîlahü Aleyhi ve Scllem) ne yapardı İse siz de Öyle yapacağınıza Allah'a söz verin! Onu bu şartla alırsınız! Öyle mi?

                      — Evet! dediler. (Ömer devamla) şunu söyledi:

                      — Sonra bana, aranızda hüküm vereyim diye geldiniz! Hayır, val­lahi! Sİzin aranızda bundan başka bir şeyle kıyamet kopuncaya kadar hüküm veremem! Eğer ondan âciz kalırsanız bana iade ediverin!

                      http://darulkitap.com/oku/hadis/hadi....htm#_ftnref14

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                        Hadi hidayet kaynağı vahiy bağlantısı Ehlibeyt kaynaklarını reddettiğiniz için onları görmezlikten geliyor habersizce yaşıyorsunuz, hiç olmazsa kendi kitaplarınızdan haberiniz olsa ve onları okusanız ya!

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                          Ah benim konuyu açan kardeşim. Bu nasıl bir akıl sendeki. Sen kendi sünni itikadında bu gaybı bilme işleriyle ilgili az bilgi edinmişsin. Peygamber olsun 12 İmam olsun gaybı Allah'ın bildirdiği kadar bilebilirler.
                          Ayrıca..
                          Sizin kaynaklarda Peygamber vasiyet ediceği zaman Ömer denen adamın müdahale ettiği ve Peygamber sayıklıyor Kuran bize yeter dediği yazılıdır. Bu Ömer'in Peygamber'in aklına şahsiyetine ne kadar saygı gösterdiğinin delilidir ve tilki beyniyle Peygamber'in vasiyetinin halifeliği Ali'ye vericeğini anlamıştır. Ondan dır ki Peygamber vefat ettikten sonra daha cenazesi tamamlanmadan Ebubekir ve Ömer tilkileri koşa koşa halifelik sevdasıyla oradan gitmişlerdir.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                            Bu konu benim de kafama takıldı. Şu an sesli düşünüyorum. Hz. Ali(as)'nin: "Arap'ın halifelik hakkımı gasp ediceği hiç bir zaman aklıma gelmemişti." Diye bir sözü var. Yani Hazreti Muhammed ve Ali çok temiz kişiler olduğundan, tilki Ebu Bekir ve Ömer'in tilkiliğini görmemiştir. Yani Allah'ın gaybı bildirmesinde de sen de bir takım açılımlar olacak ki bildirsin şeklindedir esasen. Ben böyle anlıyorum.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: Şiaya göre -HAŞA- Hz.Muhammedde takıyye yapmış oluyor?

                              [quote author=Al-i Muhammed date=1383491446 link=topic=24267.msg171246#msg171246]
                              Bu konu benim de kafama takıldı. Şu an sesli düşünüyorum. Hz. Ali(as)'nin: "Arap'ın halifelik hakkımı gasp ediceği hiç bir zaman aklıma gelmemişti." Diye bir sözü var. Yani Hazreti Muhammed ve Ali çok temiz kişiler olduğundan, tilki Ebu Bekir ve Ömer'in tilkiliğini görmemiştir. Yani Allah'ın gaybı bildirmesinde de sen de bir takım açılımlar olacak ki bildirsin şeklindedir esasen. Ben böyle anlıyorum[/quote]
                              [hr]
                              Sevgili kardeşim sen şia olmuşsun ama belliki eski kirli kalıntılardan daha kurtulamamışsın.
                              Yukarıda söyledğin söz birdefa kesinlikle yalan.Hz.Ali aleyhisselam gelecekte başına gelecekleri çok iyi biliyordu.ömer ve ebubekirin tilkiliğini görmemiştir sözü senin eski düşünce sisiteminin kırıntıları. Şunu çok iyi bilki Allahın peygamberi ve onun vasisi, değil yanındaki insanların durumunu dünyadaki tüm insanların durumundan haberdardılar. Lütfen biraz daha hadis araştırması yap.usuli kafiyi öneririm sana.
                              "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                              علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X