Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

    o zaman Lut a.s zamanindaki seriat bu gunden farkli olmasi gerekir. cunku hali hazirdaki seriatta degil livata normal zani ile bile evlenmek muminlere haramdir

    Yorum


      #17
      Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

      shia alimleri (su an hangisi/hangileri hatirlayamadim), livata iliskisini yerine göre caiz oldugunu bildirdiklerini okumustum (bugünün sheriatina göre). Delil olarak hz. Lut'un kendi kizlarini o zamanin sapkin erkeklerle evlendirmek icin ikna etmeye calismasi verilir. zira o erkeklerin bir bayanla evlendiklerinde, eski aliskanliklarindan vaz gecmeleri gerektigi anlamina gelmedigi icin, tam tersine, helal olan evliliklerinde eski kötü aliskanliklarini devam ettirebilme imkani saglamis oldu hz. lut. ehven-i sher misali.

      Yorum


        #18
        Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

        livata yani escinsellige mi cevaz vermisler

        Yorum


          #19
          Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

          pardon, vermemisler tabiki, benim kastettigim ters iliski hakkinda yapilan alimlerin yorumuydu. livata kelimesini bu anlamda anladim (erkek ve kadin iliskisinde).

          Yorum


            #20
            Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

            Bu büyük bir yanlışlık! düzeltme için bana teşekkür şia alimlerine özür borçlusunuz

            Yorum


              #21
              Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

              livaga erkegin kadinla iliskisini de kapsiyor. ve ayrica ben yukarda acika hz. lut'un KIZLARINI o erkeklere vermek istedigini söyledim. sizin uyarinizdan sonrada livatayla homoseksüelligi kast etmedigimi acikladim. özür de diledim. sorun nerde...

              Yorum


                #22
                Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

                Sevgili Selmancan Allah hiçbir zaman hiçbir yerde asla kötülüğü emretmez ve kötülüğe davet etmez. Hz. Lut (a.s.) kızlarla evlenmeye davet ederken bu şekilde düşünmek lazım. Bir şeriatte helal olması veya başka bir dönemde haram olması o dönem için şartlar gereği haram edilmiştir. Tabi ki bunu sen buna itiraz ettiğin için demiyorum. Daha doğrusu senin bir böyle bir itirazın olmadı.

                Merhum Tabatabai el Kafi'den imam Caferi Sadık (a.s.) ın Lut peygamebr onlara kızları ile evlenmeyi teklif etti" dediğini nakleder.

                Yine et Tehzib adlı eserde İmam Rıza (a.s.) erkeğin kadına arkadan yanaşıp yanaşmayacağı sorulduğunda İmam Rıza (a.s.) Kuran'da ki bir ayet bu işi helal kılmıştır. O ayet Lut peygamberin "bunlar benim kızlarımdır; onlar sizin için daha temizdirler" şeklindeki sözlerini nakleden ayetlerdir. Çünkü Lut peygamber onların, kadınların ön yoluna ilgi göstermeyeceklerini biliyordu" mealindeki sözünü de nakletmiştir.

                Ama Selmancan sen bunlara itiraz etmedin biliyorum. Sadece bu konuda ki bilgimiz genişlesin.

                Şimdi benim derdim Lut peygamberin kavminin livata olması veya kafir olması değil ki kavminin erkekleri kafirdi.Lut peygamberin peygamberliğine inanmıyordu. Şimdi ki şeriat bu açıdan böyle bir evliliği yasaklar. Ama livata tövbe ederse onun da helal veya haram yönde fetvası vardır. Buda konumuz değil

                Ben olayı karakter açısından değerlendireyim. Lut (a.s.) kavminin erkekleri o kadar karaktersiz insanlardı ki Lut (a.s.)'ın kapısına gelip onun misafirlerini istiyorlardı. Şuan ki bir çok livata bile böyle bir karaktersizlikte, böyle bir ahlaksızlıkta bulunmaz. Ama Lut (a.s.) onlara kızlarını evlenmeleri için nikahlamayı öneriyor.

                Ben diyorum ki bir insan elbette kızını vereceği kişide karakter, iman, cesaret, merhamet, ahlak v.s. arar. Araması da gerekir. Ama öte yandan bir kızını bir insana vermesi o insanın dört-dörtlük olduğu anlamına da gelmez. Yani İmam Ali kızını İkinci Halife Ömer'le evlendrimiş olsa bile, bu halife Ömer'in kendi döneminde yapmış olduğu (Hz. Fatıma'nın evini yakma) adaletsizliklerin üzerini örtmez. Bizim açımızdan bunun ispatlanması veya ispatlanmaması İmam Ali'ye veya Ömer ibni Hattab'a bakışımızı değiştirmez.

                Belki de o ayetle bu olayı kıyaslamamam gerekiyordu bilemiyorum.

                Öte yandan imam Hasan (a.s.)'da kendisini zehirleyecek kadar aşşağılık, ahlaksız, karaktersiz bir bayanla evlenebiliyor. İmam Hasan'ın o bayanla evlenmesi o kadını temizlemiş mi olur? İmam kızını birisine verdimi o erkek iyidir, imam bir insanı nikahı altına alırsa o kadın da iyidir" dememiz mi gerekir?

                Son olarak şunu diyeyim sakın örnek gösterdiğim ayetle "bu ayetle her insan kızını istediğine verebilir" gibi bir anlam çıkarmayın. Hatta o ayeti oraya hiç koymamışım gibi hareket edin. Ben bu ayetle ilgili bütün düşüncelerimi geri alıyorum. Zira ne müçtehidim ne de ayetten hüküm çıkarabilecek bir akla sahibim. Onun için özür diliyorum.
                Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

                  açıklamaların ve nezih uslübun için teşekkür ediyorum kardeşim Allah razı olsun...Rabbim bizi Ehlibeyte layık kılsın, onlar için yüz akı etsin...

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

                    Ayrıca sakın sünni kardeşlerimiz bu kıyaslamadan farklı bir anlam çıkarmasın. Yok Şialar halife Ömer'i Livata'larla eş değer görmüş v.s.

                    Hiçbir zaman öyle bir ahlaksızlığı yapmayız. Buna forumda izin vermez, müçtehidimizde.
                    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Bir abna.ir komedisi: Hz.Ömer Ümmü Gülsümle evlen(e)(me)di(mi)?

                      ahmed.nazif in yazış biçiminden Şia kardeşlerimin de cevap biçiminden kimin haklı olduğunu bir çocuk bile görebilir. ama ahmed-nazif gibi ,Allah mahşer günü günahlarını açsın, İmam Ali(as)'ye yüzyüze gelse korkudan ödü patlıyacak İmam'a hakaret eden bir züppeye onun dilinden cevap vermiyelim. Zira bu tipler sayesinde sünniliğin batıl mezhep olduğu gitgide açığa çıkıyor.

                      Yorum

                      YUKARI ÇIK
                      Çalışıyor...
                      X