Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

    Aşşağıdaki ayetler sahabenin tamamını kapsamıyor.


    Kuran-ı Kerim’de Allah-u Teala bize sahabeye uymamamızı istemektedir. Açıkça Kuran sahabeye uymayın, sahabeye itaat etmeyin demektedir.



    Hani savaş meydanından kaçarak uzaklaşıyordunuz ve dönüp kimseye bakmıyordunuz, Peygamber de arkanızdan sizi çağırıyordu. Bunun üzerine Allah elinizden çıkana ve uğradığınız yenilgiye üzülmeyesiniz diye üzüntünüze üzüntü katarak karşılık verdi. Ali İmran 153

    Bir anne düşünün savaşın ortasında, oğlunu imdada çağırıyor ama, oğlu arkasına bakmadan kaçıyor. Bu evlada ne denir? Birde annemizden daha çok sevmemiz emredilen Peygamber (s.a.a.) savaşın ortasında savaştan kaçan sahabeyi çağırıyor ve Kuran’ın ifadesiyle sahabe arkasına bakmadan kaçıyor. Zira Kuran “dönüp kimseye bakmıyordunuz” diye buyuruyor. Buhari bu savaşta 4 kişinin kaçmadığını beyan ediyor. Buhari’ye göre kaçmayanlardan biri İmam Ali.

    Şimdi Kuran bize açıkça bu ayette sahabeye uymamamız konusunda ikaz ediyor. Zira bir kişi o savaşın içerisinde olsa ve sahabeye uysa o da kaçacak ve o da Kuran tarafından sahabeye uyduğu için kınanacak. Kuran burada sahabeye uymayı mı emrediyor, yoksa uymamayı mı?


    Allah birçok yerde ve Huneyn günü size yardım etmiştir. Hani çokluğunuz sizi gururlandırmış, ancak bu size hiçbir yarar sağlamamıştı ve tüm genişliğine rağmen yeryüzü size dar gelmişti. Sonra geriye dönüp kaçmıştınız. Tevbe 25

    Bu ayette de sahabenin Huneyn savaşından kaçtığı beyan ediliyor. Eğer bir kişi bu savaşta olsa vebu kaçansahabeye uysa Allah onu sahabeye uyduğu için kınayacaktır.O halde ashabım (sahabe) gökteki yıldızlar gibidir, hangisine uyarsanız hidayet bulursunuz ile bu ayet birbiriyle çelişmiyormu, kararı siz verin)



    Bir ticaret veya eğlence gördüklerinde ona yönelirler ve seni ayakta bırakırlar. Cuma 11

    Şam’dan bir kafile gelir ve sahabe ucuz mal alabilmek için Peygamber efendimizi ayakta bırakarak mescidi terk ederler. Buhari’ye göre Mescitte kalanların sayısı sadece 12’dir. Bizde o Cuma namazında olsaydık bizimde o sahabeye uymamamız Allah ve Resulü tarafından emredilecekti. Kuran burada da kaçan sahabeye uymamamızı istiyor.

    Ey iman edenler! Benim yolumda cihad etmek ve rızamı kazanmak için çıkmış iseniz, düşmanımı ve düşmanınızı dost edinmeyin. Onlar size gelen hakkı inkar edip peygamberi ve sizi Rabbiniz Allah’a iman ettiniz diye yurtlarınızdan çıkarıyor ama siz onlara sevgi gösteriyor ve onlarla gizlice dostluk kuruyorsunuz….Sizden kim bu işi yaparsa gerçekten doğru yoldan sapmıştır. Mümtehine 2

    Bu ayette de Allah bizden kafirleri gizlice dost edinen sahabeye uymamamızı istiyor. Hatta uyduğumuz taktirde ayetin son kısmında buyrulduğu gibi “doğru yol”dan sapacağımızı ifade ediyor.



    Kendilerine “ellerinizi (savaştan) çekin, namazı hakkıyla ayakta tutun ve zekatı verin” denilen kimseleri görmedin mi? Onlara savaş yazılınca onlardan bir kesimi Allah’tan korkar gibi veya daha fazla bir korku ile insanlardan korkmaya başladılar ve dediler ki: “ey Rabbimiz! Niçin bize savaşı yazdı? Bizi yakın bir süreye kadar ertelesen olmaz mıydı? Nisa 77

    Burada da aynı şekilde bir kısım sahabeye uymamızı Allah istemiyor.



    Size ne oldu da münafıklar hakkında iki gurup oldunuz? (bir gurubunuz onlarla savaşmayı kabul ediyor, diğer gurubu etmiyor) Nisa 88


    Nitekim Rabbin hak üzere seni evinden dışarı çıkarmıştı. Halbuki müminlerin bir kesimi bundan hoşlanmıyordu. Enfal 5


    Ey iman edenler! Size ne oldu ki, Allah yolunda (savaş için) hareket edin” denildiği zaman ağırlaşarak yere çakılıp kaldınız. Tevbe/38

    Ayet dikkat ederseniz “ey iman edenler” diyerek kafirlere, münafıklara seslenmiyor, direk sahabeye sesleniyor. Dolayısıyla biz o dönemde yaşasaydık, yine sahabeye uymamamız Allah ve Peygamberi tarafından istenecekti. Aşağıdaki ayetler ise Peygamberin hanımına yapılan bir iftiradan dolayı iniyor.

    O büyük yalanı uyduranlar sizden bir topluluktur. Bunu kendiniz için kötü sanmayın; bilakis bu sizin için bir hayırdır. Onlardan her birine kazandığı günah vardır. İçlerinden bu günahın önemli bir kısmını üstlenene ise büyük bir azap vardır. Nur/11





    Bunu işittiğiniz zaman mümin erkekler ve mümin kadınların kendileri hakkında iyilik düşünüp “Bu apaçık bir iftiradır” demeleri gerekmez miydi? Nur /12





    Buna dört şahit getirselerdi ya! Şahit getirmediklerine göre işte onlar Allah nezdinde yalancıların ta kendileridir.Nur/13





    Allah’ın dünya ve ahirette size yönelik lütuf ve merhameti olmasaydı, daldığınız bu konudan dolayı büyük bir azaba uğrardınız. Nur/14





    Hani bu yalanı birbirinizden alıyor ve bilginiz olmadığı bir şeyi söylüyordunuz ve bunu önemsiz bir şey sayıyordunuz. Oysa bu Allah’ın katında büyük bir günahtır. Nur/15





    Onu duyduğunuzda “Bunu konuşmamız bize yakışmaz…Bu bir iftiradır” deseydiniz ya! Nur/16





    İman edenlerin içerisinde çirkin işlerin yayılmasını arzu edenlere dünya ve ahrette acı bir azap vardır. Nur/19





    Yukarıdaki ayetler sahabenin yanlışlarını dile getiriyor. Peygamber efendimizin hanımlarından bir tanesi hakkında çok çirkin bir iftira atılıyor

    Sahabe bu iftirayı sıradan bir erkeğin hanımına yapmıyor. Alemlere rahmet olarak gelmiş, canımızdan, annemizden, babamızdan daha çok sevmemiz gereken peygamberin hanımı hakkında yapılıyor. Allah aşkına peygamber efendimizin hanımını konuşmak bir müslümana yakışır mı? Bu durum gerçekten büyük bir ayıp, büyük bir utanç ama maalesef Sünni kardeşlerimiz bu olayı görmezden geliyor. Ama Allah Teala görmezden gelmiyor. Ve bir kez daha soruyorum. Biz o dönemde yaşasaydık ve bu sahabeye uysaydık acaba Allah katında durumumuz nasıl olurdu? Gerçekten de sahabeye uyduğumuz taktirde hidayet mi bulurduk?

    Nasıl oluyor da peygamber efendimiz aralarındayken sürekli Allah tarafından kınanan bu bir kısım sahabe daha sonra peygamber aralarında ayrıldıktan sonra gökteki yıldızlar gibi oluyor? Peygamber efendimiz aralarındayken hata yapan sahabe, peygamber efendimiz aralarından ayrıldıktan sonra daha çok hata yapması gerekirken, zira mantık bunu emreder, nasıl oluyorsa kendilerine uymamız emrediliyor?

    İlk naklettiğim ayete lütfen bir daha bakın. Hani savaş meydanından kaçarak uzaklaşıyordunuz ve dönüp kimseye bakmıyordunuz, Peygamber de arkanızdan sizi çağırıyordu. Bunun üzerine Allah elinizden çıkana ve uğradığınız yenilgiye üzülmeyesiniz diye üzüntünüze üzüntü katarak karşılık verdi. Ali İmran 153

    Düşünün ama lütfen iyi düşünün. Peygamber efendimiz bu insanları çağırıyor, yani yön vermeye çalışıyor. Peygamber (s.a.a) aralarında yön vermeye çalışırken dahi bu insanlar bu söze itaat etmiyorlarsa ve siratil müstakimden sapıyorlarsa, acaba peygamber aralarında yokken nasıl o çizgiden ayrılmayacaklar? Aşşağıdaki ayetlerde sahabe konusunda inmiş mi, inmemiş mi kararını siz verin.


    Hiçbir peygambere, yeryüzünde düşmanı ezmeden esir almak düşmez. Siz geçici dünya malını istiyorsunuz, oysa Allah ahreti istiyor…Enfal 67

    Allah tarafından önceden verilmiş bir yazı (hüküm) olmasaydı, aldığınız şeyler yüzünden size büyük bir azap erişirdi. Enfal 68

    Onlardan bazısı da, sadakalar konusunda (zekat ve ganimetleri dağıtma konusunda) seni eleştirirler. Eğer sadakalardan onlara verilirse hoşnut olurlar; verilmezse hemen kızarlar. Tevbe 58


    Yeminlerini bozan, peygamberi çıkarmaya kalkışan ve size karşı (savaşı) ilk olarak kendileri başlatan kimselerle savaşmaz mısınız, yoksa onlardan korkuyor musunuz? Tevbe 13




    Şimdi diyeceksiniz ki belki sahabe peygamberden sonra herşeyi dört dörtlük uygulamaya başladı. Kuran'ın bu ayetlerinden sonra sahabe değişti. Dolayısıyla kuran o dönemde yaşayan sahabeye uymamamızı istemektedir.

    Peygamber aralarındayken, peygamber (s.a.a.) kendilerini normal bir zamanda da değil savaşın ortasında çağırıpta bu çağrıya kulak vermeyen, arkasına bakmadan kaçan, peygambere itaat etmeyen, peygamberden sonra her konuda tam bir teslimiyetle dine itaat edeceğinin garantisi nedir?

    Şimdi birileri kıvırıyor ve diyorki sahabe peygamberin öldüğünü sandı onun için kaçtı. Oysa Kuran "peygamber sizi çağırdığı halde" diyor. Bakın Allah nasıl bu kıvırmaları yalanlıyor. Ölmüş bir insan kaçan sahabeleri çağırabilir mi? Kuran peygamberin ölmediğini, sahabeninde bunu bildiğini beyan ediyor.

    ŞİACANLAR YANLIŞLARI MUTLAKA BELİRTSİNLER. BENİ VEBALDEN KURTARMIŞ VE BANA İYİLİK YAPMIŞ OLURLAR.

    Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

    #2
    Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

    BİSMİHİ TEALA
    HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAM HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHLİ BEYT (A.S) OLSUN LANETİ İSE ONLARIN EBEDİ DÜŞMANLARINA OLSUN
    RABB'İMDEN SÖZÜN EN DOĞRUSUNU DİNLEYİP, HAKKI BATIL'DAN AYIRMAYI MUAVVAK KILSIN

    Selamun Aleykum AzizCan Özdemir kardeşim;

    Yazdıklarında herhangi bir yanlış bir bilgi bulamadım... Kur'an ayetlerine değinmişsiniz nacizhane bendeniz de Hz. Peygamber (s.a.a) dilinde sahabe'yi nakletmek istiyorum...

    Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur:

    "Ben sizden önce havuza varacağım. Bana gelen herkes, o havuzun suyundan içer ve artık susamaz. Bazı gruplar da bana gelirler ki ben onları tanırım, onlar da beni tanırlar. O arada benimle onların arasına arılık düşer: 'Bunlar benim ashabımdır' diye seslenirim. 'Sen bilmiyorsun, bunlar senden sonra ne yaptılar?' denilir. Bunun üzerine ben de: Benden sonra dinimi değiştirenler uzak olsun, uzak olsun derim." (Sahih-i Buharî, c.3, s.94'den 99'a kadar ve s.156 ve c.3, s.32 ve Sahih-i Müslim, c.7, s.66, Hadis-i Havz.)

    Resulullah (s.a.a) buyurmuştur ki:

    "Ben sizden önce kıyamette havuzun başına varacağım ve amellerinize şahit olacağım. Allah'a an-dolsun ki, ben şimdi havuzumuzu görüyorum. Yerdeki hazinelerin (veya yerin anahtarlarının) bana verildiğini görüyorum. Allah'a ant olsun ki benden sonra müşrik olmanızdan korkuyorum, benden sonra dünya için yarışmanızdan korkmuyorum." (Sahih-i Buharî, c.3, s.100-101)

    Allah'hın hidayeti ile olun...

    Yorum


      #3
      Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

      "Buhari bu savaşta 4 kişinin kaçmadığını beyan ediyor. Buhari’ye göre kaçmayanlardan biri İmam Ali.
      "
      kaynağı vermen mümkün mü? bana lazım da...

      Yorum


        #4
        Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

        selman can çok teşekkür ederim. Buhariye göre 4 kişi kaçmamıştır. Haklısın imam Ali belki yazıyordur belki yazmıyordur bilmiyorum. Ama Buhariye göre dört kişinin kaçmadığını biliyorum. Ama şimdi araştırdım bu 4 kişiyi Buharide değilde başka kaynaklarda buldum.

        başka kaynak vereyim

        İbn-i Ebi’l- Hadid “Nehc’ul- Belağa Şerhi”nin c. 3, s. 276’ında, nasibi olan Cahiz’in reddinde şöyle demiştir: “Uhud savaşında şu dört kişi; Ali, Zübeyr, Talha ve Ebu Dücane hariç bütün Müslümanlar firar ettiler. Müslümanlar arasından bu dört kişi çıkarılırsa, Ebu Bekir, Ömer ve Osman’ın da firar edenler arasında olduğu açıktır. İşte bunun için Cebrail şöyle dedi:
        “Ali gibi kahraman bir genç, Zülfikar gibi de kılıç yoktur.”

        İbn-i Ebi’l- Hadid “Nehc’ul- Belağa Şerhi”inde, Nuruddin Maliki de “Fusul’ul- Mühimme”nin 43. sayfasında ve diğer kimseler şöyle nakletmişlerdir: “O günü gayb’dan şöyle bir ses duyuldu:



        Yine bu sahabelerin Huneyn savaşında da kaçtıkları kesindir. Nitekim Hamidi ?Cem?un Beyn?es- Sahihayn?da; Halebi de ?Siret-u Halebiyye?nin c. 3, s.123?ünde şöyle diyorlar:
        ?Dört kişi hariç bütün sahabe firar ettiler. Hz. Ali (a.s) ve Abbas Resulullah (s.a.a)?in önünde, Ebu Abdullah bin Mesud ise Hazreti Resulullah (s.a.a)'ın solunda yer almışlardı
        Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

        Yorum


          #5
          Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

          Kim ilgileniyorsa arkadaşlardan o buhari bölümünü silerlerse çok memnun olurum.
          Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

          Yorum


            #6
            Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

            ibn hadid el mutezili, mutezileden, sünniler onu kendinden görmez. dolayısıyla bu delil ile sünnilere halifelerin kaçtığını ispatlamış olmuyorsun...

            Yorum


              #7
              Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

              BİSMİHİ TEALA
              HAMD ALEMLERİN RABB'İ ALLAH'A SALAT VE SELAM HZ. MUHAMMED (S.A.A) VE PAK EHLİ BEYT (A.S) OLSUN LANETİ İSE ONLARIN EBEDİ DÜŞMANLARINA OLSUN
              RABB'İMDEN SÖZÜN EN DOĞRUSUNU DİNLEYİP, HAKKI BATIL'DAN AYIRMAYI MUAVVAK KILSIN

              Selamun Aleykum Aziz Canlar;

              Daha önce mevzu bahis olmuştu...

              http://www.velayet.com/index.php?topic=24502.0

              [img width=850 height=600]http://sv133.piclect.com/055d13e1b4c4f4af053db82c57f50168/921146a21/o/14/04/11/55391310151-32802612521272127497n.jpg[/img]

              [img width=393 height=600]http://sv133.piclect.com/76d7cbe9f126c045ac70a47c6002ad2a/e48080a4a/o/14/04/11/6512710151-3280291252841366112n.jpg[/img]

              Allah'a emanet olun...

              Yorum


                #8
                Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

                Ozdemir kardeşim Buhari ile alakalı bölümü silmemizi istemişsin ama yazıda bu bölümü göremedim,Silindi mi? yoksa benmi atladım?
                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                İmam Ali (a.s)

                Yorum


                  #9
                  Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

                  Silinmedi Miktad kardeşim. İlgin için teşekkür ederim.

                  Sevgili selmancan orada halifelerin kaçması veya kaçmaması asıl konum değildi. Önemli olan bu ayette Kuran Kerim'in sahabeye bakışıyıdı. Teşekkürlerimi ikazların için tekrar sunuyorum.


                  Ömer diyor ki : “Uhut Savaşında peygamberin yanından dağıldık. Ben dağın tepesine çıkıncaya kadar kaçtım, orada bir ceylan gibi sıçradığımı hissediyorum. Aşağıda Muhammed öldürüldü nidaları geliyordu bana, ben o zaman her kim Muhammed öldürüldü derse onu öldüreceğim, dedim.” El-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz' ul Ummal" c.1, s.428-429



                  Muhammed bin İsmail-i Buhari, kendi Sahih’inin 2. cildinin 100. sayfasında (1320 Mısır baskısı), Müslim bin Haccac da kendi Sahih’inin 2. cildinin 324. sayfasında (1320 Mısır baskısı) açık bir şekilde şöyle yazmışlardır: “Halife Ömer, iki defa savaş meydanından geriye dönüp kaçtı.


                  “Uhut savaşında kaçanlardan Osman bin Affan ve Velit bin Ukbe vardı. Ancak üç gün sonra Hz. Peygamberin yanına döndüler.” Halebi “Siyret” kitabında 2-504 İbni Hacer el-Askalani “İsabe” kitabında c.2, s.50
                  Namazı hafife alana biz Ehl-i Beyt'in şefaatı ulaşmayacak. İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                  "Şiilerimiz halvetlerde/yalnız kaldıklarında Allah'ı çok zikredenlerdir." İmam Cafer-i Sadık (a.s.)

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: Kuran sahabeye uymamızı istemiyor.

                    bana halifelerin savaşlardan kaçtığına dair kaynak çok soruluyor da ondan ilgileniyorum...

                    Yorum

                    YUKARI ÇIK
                    Çalışıyor...
                    X