Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER



    Hz. Ömer (r.a.) Diyor ki:



    -İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır.



    -Çok konuşan çok yanılır. Çok gülenin heybeti ve hayası azalır.



    -Şükür nimeti artırır.



    -Doğruluk her ne kadar seni öldürse bile ondan ayrılma.



    -Bana ayıplarımı söyleyen kimse Allah'ın rahmetine kavuşsun.



    -Komşusu, akrabası ve arkadaşı tarafından iyi denen kimse gerçekten iyidir.



    -Her gün, falanca öldü denilir. Bir gün gelecek, Ömer öldü, denilecek.



    -İyiliğin şerefi çabuk yapılmasındandır.



    -Kötülüğü bilmeyen onun tuzağına düşer.



    -İnsanlar seni kendinle ilgilenmekten alıkoymasın. Çünkü durumundan onlar değil sonunda sen sorumlu olacaksın.



    -Gündüzleri boş geçirme. Çünkü işlediğin amellerin kaydediliyor. Bir kötülük yaptığında hemen iyilik yap. Çünkü işlediğin amellerin kaydediliyor. Bir kötülük yaptığında hemen iyilik yap. Çünkü yapılmış olan bir günah için hemen iyilik yapmaktan daha iyi bir şey görmüyorum.



    -Sana kötülük yapanlardan uzak dur. Az bulsan da salih kimseleri dost edin.



    -Sana gerçek belli oluncaya kadar, Müslüman kardeşinin işini en güzel şekilde yorumla. Bir Müslüman’ın ağzından çıkan bir sözü hayra yorma ihtimali bulunduğu sürece kötüye yorumlama.



    -Kendini suçlamalara açık tutan kimse, zanla kendine kötü diyenleri kınamasın. Sırrı gizleyen kimsenin elinde serbest hareket etme imkânı vardır.



    -Kendileriyle yaşayacağın doğru arkadaşlar edin. Çünkü onlar rahatlıkta ziynet, sıkıntılı anında hazırlıktır.



    -Seni ilgilendirmeyen işlere karışma.



    -Olmayan şeyler hakkında soru sorma. Çünkü boş şeyle meşgul olmuş olursun.



    -Senin kurtuluşunu istemeyenden bir ihtiyacını talep etme.



    -Yalan yemin etmeyi önemsiz görme; Allah seni helak eder.



    -Kötülüklerini öğrenmemek için kötülerle arkadaşlık etme.



    -Düşmanından uzak dur.



    -Güvenilmeyen arkadaşından sakın.



    -Allah'tan korkandan başka güvenilir kimse yoktur.



    -Kabirlerde huşu içinde ol.



    -İbadet anında tevazu içinde ol.



    -Günahtan korun.



    -İşlerinde de Allah'tan korkanlarla istişare et



    -Allah (cc) şöyle buyuruyor:



    “Ve insanlardan ve yürür hayvanlardan ve davarlardan da böylece renkleri muhtelif olanlar (vardır) ve Allah'tan kulları arasında da ancak ilim sahipleri olanlar korkar. Şüphe yok ki, Allah galiptir, yarlığayıcıdır.”[1]



    -Erkekler ve Kadınlar üç gruptur:



    -Üç grup kadın şunlardır:



    -Dindar, iffetli, yumuşak, sevimli ve doğurgan kadınlar. Bunlar kocasının zararına çalışmaz, sıkıntılı günlerinde yardımcı olur. Bunları çok az bulursun.



    -Sadece bir kap olan kadınlar. Bunlar çocuk doğurmaktan başka işe yaramazlar. Bir de kocasının boynuna bir bukağı gibi olan kadınlar. Allah bunları dilediğinin boynuna geçirir. Dilediği zaman da çıkarır.



    -Üç grup erkek ise şunlardır:



    İffetli, yumuşak, görüş sahibi ve kendisine danışılabilecek olanlar. Bunlar başlarına bir iş geldiğinde kendi akıllarıyla onu hallederler.



    İkincisi, herhangi bir görüş sahibi olmayan erkeklerdir. Bunlar, başlarına bir iş geldiğinde meseleyi görüşü yerinde olan ve danışılacak kimseye ileterek hallederler.



    Üçüncüsü ise görüşü olmayan ve şaşkın kimselerdir. Bunlar da herhangi bir yol gösterene de itaat etmeyen erkeklerdir.



    -Çok gülenin heybeti azalır.



    -Mizah yapan hafife alınır.



    -Çok konuşanın hatası da çok olur.



    -Hatası çok olanın hayası azalır.



    -Hayası az olanın utanması az olur.



    -Utanması az olanın da kalbi ölür.



    -Allah'ın, batılı onu terk ederek öldüren; hakkı da zikretmek suretiyle dirilten kulları vardır.



    -Bunlar iyiliğe yöneltildiklerinde rağbet ederler, kötülükten sakındırıldıklarında da sakınırlar.



    -Korkarlar, emin olmazlar. Gözleriyle görmedikleri halde yakinen inanırlar.



    -Korku onları ihlaslı yapar. Ebedi olan için faniyi terk ederler.



    -Haya onlar için nimet, ölüm bir şereftir. Hurilerle evlendirilirler, ölümsüz gençler onlara hizmet ederler.



    -Kitaplarla ve ilimle dolunuz, ilim pınarı olunuz. Allah'tan her gün rızkınızı isteyiniz.



    -Tevbe edenlerle oturunuz. Çünkü onlar kalbi en yumuşak olanlardır.



    -Allah'tan korkan intikam almaz. Takva sahibi olan günah işleyemez.



    -İnsanlara karşı insaflı olanlar işinde başarılı olur. İbadet edince aşağılanmaz. İyiliğe, günahla yücelmeden daha yakındır.



    -Kişinin şerefi takvasıdır. Soyu dini, insanlığı da ahlâkıdır.



    -Sen, Farslı, Acemli ve Nabat’lı birinden daha hayırlı değilsin. Üstünlük ancak takva iledir.



    -Hikmet yaş büyüklüğünde değildir. Ancak o, Allah'ın dilediğine verdiği bir ihsanıdır.



    -Aşağılık ve kötülenen önemsiz işlerden sakın."[2]




    Hz. ÖMER BİN HATTÂB (r.a):

    Eshâb-ı kirâmın en büyüklerinden, Aşere-i mübeşşeredendir. Resûlullahın ikinci halîfesidir. Dokuzuncu dedesi olan Kâ'b, Resûlullahın yedinci babasıdır. Annesi Hanteme bint-i Hişâm, Ebû Cehil’in kız kardeşi idi. Hicretten kırk sene önce doğdu. Kureyşin büyüklerinden idi. Çok güzel konuşurdu. Önce Resûlullaha düşman idi.

    Hz.Ömer(r.a) Dörtbinden ziyâde câmi, mescid yapıldı. Kendi de Şâm’a geldi. Her sene hac yaptı. On buçuk sene ve yedi gün, dünyada hiç görülmemiş bir adalet ile halîfelik yaptı. 23. yıl zilhiccesinde, bir sabah namazına giderken, Mugîre-tebni Şu'be hazretlerinin kölesi Ebû Lü'lü' Firuz tarafından bıçakla karnına vurularak yirmidört saat sonra, 63 yaşında şehit oldu. Hucre-i saadete defnedildi. (İbnül-Esîr, Üsdül-Ğâbe, Kahire 1970, IV,146; H. İbrahim Hasan, Tarihul-İslâm, Mısır 1979, I, 210; Suyûtî, Tarihul-Hulefâ, Beyrut 1986, 123; İbnul-Hacer el-Askalânî, el-İsâbe fi Temyîzi's-Sahâbe, Bağdat t.y., II, 518; Şibli Numanî, Bütün yönleriyle Hz. Ömer ve Devlet İdaresi, Terc. Talip Yasar Alp, İstanbul t.y., I, 285-286; hmed en-Nedvi, Asrı Saadet, Terc. Ali Genceli, İstanbul 1985, I, 317; Hassan Hallâk, Dırâsât fî Tarihil-Hadâretil-İslamiye, Beyrut 1979, 13-15.











    [1] Fatır,35/28.

    [2] H. İbrahim Hasan, Tarihul-İslâm, Mısır 1979, I, 210; İbn Sa'd, Tabakatu'l Kübra, II, 268-269; İbnul-Hacer el-Askalânî, el-İsâbe fi Temyîzi's-Sahâbe, Bağdat t.y., II, 518;

    #2
    Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

    Resûlullahın ikinci halîfesidir

    Yanılıyorsunuz ömer bin hattab hz Resululalhın halifesi değil,Ebubekirin halifesidir..

    ilk üç halifenin seçiliş şekline baktığınız zaman hiçbiri hz Resulullahın halifesi olamazlar..
    ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

    Yorum


      #3
      Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

      lafla peynir gemisi yürüseydi, muaviyenin söyledigi sözlerde simdi vaizlerin konusu olurdu

      siz icraattan haber verin kardesim


      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

      Yorum


        #4
        Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

        Allah Hz.Ömer'den razı olsun.
        İslamın yayılmasında emeği geçen herkese olduğu gibi, Onada saygımız sonsuzdur.
        hayat akşamlıdır...

        Yorum


          #5
          Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

          [quote author=Seyyah link=topic=5292.msg31672#msg31672 date=1243624333]
          Allah Hz.Ömer'den razı olsun.
          İslamın yayılmasında emeği geçen herkese olduğu gibi, Onada saygımız sonsuzdur.

          [/quote]

          Bizimde bundan dolayı size saygımız sonsuzdur abim.

          Allah sizlerden de razı olsun.

          Yorum


            #6
            Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

            [quote author=katmer link=topic=5292.msg31129#msg31129 date=1243503047]

            Hz. Ömer (r.a.) Diyor ki:

            -Bana ayıplarımı söyleyen kimse Allah'ın rahmetine kavuşsun.

            [/quote]
            Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

            Yorum


              #7
              Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

              [quote author=serdarcan link=topic=5292.msg31379#msg31379 date=1243529892]
              Resûlullahın ikinci halîfesidir

              Yanılıyorsunuz ömer bin hattab hz Resululalhın halifesi değil,Ebubekirin halifesidir..

              ilk üç halifenin seçiliş şekline baktığınız zaman hiçbiri hz Resulullahın halifesi olamazlar..

              [/quote]

              [quote author=gulistan_2 link=topic=5292.msg31669#msg31669 date=1243620358]
              lafla peynir gemisi yürüseydi, muaviyenin söyledigi sözlerde simdi vaizlerin konusu olurdu

              siz icraattan haber verin kardesim

              [/quote]

              gulistan_2 ve serdarcan,
              bu mu şimdi sizin anlayışınız..? ondan sonra da "kime,nerede hakaret etmişiz?" diyorsunuz..
              hakaret için illa argo söz mü söylemek gerekiyor..bu yaptığınızın adı HAKARETtir,alay etmektir...
              yazılanlara katılmayabilirsiniz ki bunu zaten biliyoruz ama bu konular paylaşılınca hemen saldırı pozisyonu almak illa gerekli ve
              olmazsa olmazlarınızdan mı sizin?
              Kendinize yapılmasını istemediğinizi mümin kardeşlerinize de siz yapmayınız...
              Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

              Yorum


                #8
                Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                adem toprak kardesim, bu sekilde gelirsen ben sana ilk olarak sorarim, bu sahis evli bir bayan olarak bana evli kadinlarin mutasini iddia ederken neredeydin? hassasiyetin neredeydi? sende cok iyi biliyorsun ki, baska sitelerde bu tip insanlarin aninda yazsi silinir ve banlanir! hele bunu bir sii sünni sitelerinde yaparsa!

                evet yukarida sahsin anlattiklari laftan ibaret, icraat yok!

                argosuz hakaret!
                isterseniz artik cevaplarimizi önce sizlere gönderelim, bakin, okuyun, onaylarsaniz buraya yazariz

                karsimizdaki insana degil biz, acaba sen dahi "mümin kardes" diyebilirmisin?


                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                Yorum


                  #9
                  Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER


                  Geçenlerde bulunduğum şehirde sünni bir dernekte, yine bir sünni aydından şimdiye kadar hiç duymadığım bir iddiayı duydum. H. Ömer konusunda uzman olduğu anlaşılan sünni kardeşlerimiz bana bu hususta yardımcı olurlarsa sevinirim.

                  İddia şuydu, " Ömer bin Hattab, müşrikken darun nedve'de söz sahibi idi ve müslüman olduktan sonrada ordaki koltuğu duruyordu ve önemli kararların alınacağı zaman oda Darun nedvedeki toplantılara katılıyordu."

                  Ben çok şaşırdım ve bu iddiası ile ilgili kaynak istedim, oda ayak üstü bir kaynak veremeyeceğini ama tüm tarih kaynak kitapların bunu yazdığını söyledi. Bu konuda sünni kaynaklar ne diyor? Bakabileceğim bir kaynak var mı?

                  Yorum


                    #10
                    Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                    [quote author=gulistan_2 link=topic=5292.msg31703#msg31703 date=1243637629]
                    adem toprak kardesim, bu sekilde gelirsen ben sana ilk olarak sorarim, bu sahis evli bir bayan olarak bana evli kadinlarin mutasini iddia ederken neredeydin? hassasiyetin neredeydi?
                    [/quote]
                    benim şahsınıza olan tepkim "bu şahs"a verdiğiniz cevaba değil Hz.Ömer ile ilgili paylaşıma dair tepkinize dairdir?
                    katmer'e niye tepki göstermediğime gelince;daha foruma üye olduğu an muta konusuna çok büyük iddialarla giren üyeye ben
                    ne diyebilirim ki;zaten gerekli tepki olayın doğrudan muhatabı diğer üyeler tarafından gösterildi..
                    yani sizin bu başlığa verdiğiniz o cevap katmer ile alakalı değil; doğrudan Hz.Ömer ile alakalı..tepkim bundandır..
                    muta konusunda benim görüşüm belli bunu daha once ortaya koyduğu hatırlıyorum.


                    [quote author=gulistan_2 link=topic=5292.msg31703#msg31703 date=1243637629]



                    isterseniz artik cevaplarimizi önce sizlere gönderelim, bakin, okuyun, onaylarsaniz buraya yazariz


                    [/quote]

                    bu, ne demek oluyor şimdi?
                    Sizin benim değerlerimle ilgili "alay,hakaret "içeren yorumlarınıza cevap yazmamın karşılığı olarak bunu mu anladınız...?
                    Haa cevaplarınızın eklemeden önce"görme meraklısı olduğuma" gelince bunun anlamı çok net :bundan sonra eklemelerinize
                    tarafımdan yorum yazılmayacaktır...tıpkı bazı üyelere yazma ihtiyacı duymadığım gibi...

                    [quote author=gulistan_2 link=topic=5292.msg31703#msg31703 date=1243637629]


                    karsimizdaki insana degil biz, acaba sen dahi "mümin kardes" diyebilirmisin?

                    [/quote]
                    müminleri ne ben ne adı geçen üye tek başına temsil eder..oradaki kastım bütün Ehlisünnet müminlerdi...



                    Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                    Yorum


                      #11
                      Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                      kardesim,neredeyse "ö" harfini kullanmama bile yakinda acaba bunumu demek istedi, söylemiydi, diye yorumlar yapmaya baslayacaksiniz...

                      bu her haliyle kendisini belli eden sahis, sünni olarak buradaydi, bir sünni,bir ömer sever yani, onun bu hali degerlerinize yapilabilecek en üstün hakarettir!!! bu incelik gözünüzden kacmis olmali, her istedigini söyledi, istemediklerinide isitti!

                      kücük bir kiyas yaparsak, benimde forumda bütün yazilarim alay ve hakaret degil, su halde her yazdigimdan bir mana cikarmak niye!?

                      yazip yazmamak elbette senin bilecegin is...

                      sunuda unutmayalim, muta bahsinde olmasada baska bahislerden birinde, kendine yapilmasini istemedigin seyi burada baska müminlerede yapma diyebilirdiniz

                      neyse, ömer ve gülistan artik sizlerde belirli bir sembol olusturdu, ne desem bos...en iyisi bos olmayacak birsey söyleyeyim ELHAMDULILLAH


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #12
                        Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                        [quote author=selmani_can link=topic=5292.msg31706#msg31706 date=1243638236]

                        Geçenlerde bulunduğum şehirde sünni bir dernekte, yine bir sünni aydından şimdiye kadar hiç duymadığım bir iddiayı duydum. H. Ömer konusunda uzman olduğu anlaşılan sünni kardeşlerimiz bana bu hususta yardımcı olurlarsa sevinirim.

                        İddia şuydu, " Ömer bin Hattab, müşrikken darun nedve'de söz sahibi idi ve müslüman olduktan sonrada ordaki koltuğu duruyordu ve önemli kararların alınacağı zaman oda Darun nedvedeki toplantılara katılıyordu."

                        Ben çok şaşırdım ve bu iddiası ile ilgili kaynak istedim, oda ayak üstü bir kaynak veremeyeceğini ama tüm tarih kaynak kitapların bunu yazdığını söyledi. Bu konuda sünni kaynaklar ne diyor? Bakabileceğim bir kaynak var mı?


                        [/quote]

                        Yorum


                          #13
                          Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                          Alıntı:

                          Darün-nedve...



                          Hz. Peygamber (S.A.V)'in dedelerinden Kusayy bin Kilab Mekke'de yönetimi ele geçirince şehrin yönetimi için Kabe'nin karşısına yaptırdığı kendi evini kullanırdı. Bu evin ismi Dar'un-Nedve; ''kelime manası: Parlamento binası'' idi. Mekke'nin başkanı Kusayy şehir devletiyle ilgili işlerin karalarını bu binada bazı Mekke liderleriyle birlikte alırdı. Sadece yönetim merkezi değildi Dar'un-Nedve, düğünler, savaş hazırlıkları, buluğ çağına eren kızlara elbise giydirme törenleri gibi işlerin apıldığı yerdi. Kısaca bütün sosyal ve siyasal hayatın merkeziydi.

                          Kusayy ölmeden önce devletin en önemli altı görevini dört oğlundan ikisi arasında paylaştırdı. Bu vazifeler; Mabed, Dar'un-Nedve, harb sancağı muhafızlığı, hacılara içecek su tedariki, hacılara şölen vermek için Mekkelilerin ödediği vergilerin muhafazası ve harb halinde orduya başkanlık etmedir.

                          Kusayy'ın ölümünden sonra Mekke Şehir Devleti tamamen oligarşik bir hükümetle yönetiliyordu.

                          Dar'un-Nedve, Kureyşliler arasında makam sahibi olan on aile; Haşimiler, Emeviler, Nevfeller, Abd'ud-Darlar, Esedler, Teymler, Mahzumlar, Adiler, Cumahlar ve Sehmlerden seçilen liderlerin karar merkezi olmuştu. Hiçbir üyesi tevarüs yoluyla seçilmezdi.


                          Dar'un-Nedve de görev alan bazı zatlar ve görevleri şöyleydi; Abbas bin Abdulmuttalib hacılara su verirdi, Ebu Süfyan Kureyş sancağına sahipti, Haris bin Amir fakir hacıların yardımına koşmak, Osman bin Talha Kabe'nin kendisi ve kapısının korunması, Yezid ibn Zem'at Kureyşli başkanlar onunla istişare etmeden karar almazlardi, Ebu Bekr kan diyeti ve zarar-ziyan işleri, Halid bin Velid süvari komutanlığı ve savaş parası toplama, Ömer bin Hattab dış kabilelerle ilişkiler ve elçilik, Safvan bin Umeyye kaderi öğrenmek için kullanılan fal oklarına sahipti, Haris bin Kays tanrılara sunulmuş malların korumasını elinde bulunduruyordu.

                          Yorum


                            #14
                            Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                            Resûlullahın ikinci halîfesidir

                            Yanılıyorsunuz ömer bin hattab hz Resululalhın halifesi değil,Ebubekirin halifesidir..

                            ilk üç halifenin seçiliş şekline baktığınız zaman hiçbiri hz Resulullahın halifesi olamazlar..

                            Ömer Bin Hattabın hz Resulullahın halifesi olduğunu yada Birinci halife Ebubekirin Halifesi olmadığını delilleri ile ispat edin..

                            Biz bir çok yerde ilk üç halifenin seçiliş şekillerini delilleri ile ortaya koyduk ve arada uçurumların olduğunu gördük..sizde çok iyi biliyorsunuz..

                            Birinci halifenin seçilmesini Ümmetin icması dediniz Çürüttük,

                            ikinci halifenin seçilmesi birincinin vasiyeti ile oldu,

                            üçüncünün seçilmesi ise ikincinin isteği ile oluşturulan şura sonucu seçildi..

                            Eğer ilk üç halife hz Resulullahın ümmete gösterdiği halife olmuş olsaydı seçiliş şekillerinde hiçbir fark olmaması gerekirdi..

                            Ama biz görüyoruz ki arada dağlar var uçurumlar var..

                            Ashabın kendisi yerinde ama ilk üç halifenin hz Resulullahın halifesi olmadığını kabul edin.

                            hz Ali a.s ise ALLAH ın c.c emri ve isteği ile hz Resulullahtan sonra bıraktığı hem imam hem Halifedir,ümmet hz Resululalhın şehadetinden hemen sonra hz Aliye olan Biatını bozmuştur..Gadiri Hum da ettikleri biattan bahsediyorum.

                            selametle
                            ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                            Yorum


                              #15
                              Ynt: HZ. ÖMER (R.A)'DAN TAVSİYELER

                              [quote author=Mufazzal link=topic=5292.msg31722#msg31722 date=1243659675]
                              Dar'un-Nedve de görev alan bazı zatlar ve görevleri şöyleydi; Abbas bin Abdulmuttalib hacılara su verirdi, Ebu Süfyan Kureyş sancağına sahipti, Haris bin Amir fakir hacıların yardımına koşmak, Osman bin Talha Kabe'nin kendisi ve kapısının korunması, Yezid ibn Zem'at Kureyşli başkanlar onunla istişare etmeden karar almazlardi, Ebu Bekr kan diyeti ve zarar-ziyan işleri, Halid bin Velid süvari komutanlığı ve savaş parası toplama, Ömer bin Hattab dış kabilelerle ilişkiler ve elçilik, Safvan bin Umeyye kaderi öğrenmek için kullanılan fal oklarına sahipti, Haris bin Kays tanrılara sunulmuş malların korumasını elinde bulunduruyordu.[/quote]


                              Bu soruma yanlış anlaşılmalara sebebiyet verilmemesi için sünni kardeşlerimden cevap beklemiştim ama Allah razı olsun Mufazzal kardeşim imdadıma yetişti. Kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.

                              Ancak benim merak ettiğim bu ismi geçen şahıslar acaba islam olduklarını söyledikleri günden itibaren de bu Darun nedve denen yerdeki misyonlarına devam ettiler mi? Zira benim konuştuğum sünni aydın; müslüman olmasına rağmen H. Ömer'in önemli kararlar alınacağı zaman müslüman kimliğine rağmen bu kuruma, toplantılarına ve kararlarına katıldığını söyledi ve o ortamda nerdeyse taassub sahibi diyebileceğim bir çok selef olmasına rağmen bir tek itiraz gelmedi.
                              İşin garibi, tek şii ben olmama rağmen bu iddiaya şaşıran ve kaynak isteyen ben oldum.....


                              En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 18:49.

                              Yorum

                              YUKARI ÇIK
                              Çalışıyor...
                              X