Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

    [quote author=mikdat link=topic=5366.msg32017#msg32017 date=1243706848]
    Bugüne kadar bu kadar övgüye mazhar olan başka bir sahabe daha görmedim.

    Ne diyelim Allah Muaviyeyi sevenleri ile haşretsin.

    [/quote]

    Abi Hz. Muaviye r.a için bu övgüler daha azdır. Sizler ve bizler Hz. Muaviye r.a'i hakkı ile tanımadık, tanıyamadık.

    Rabbim tanımayı nasip etsin bizlere.

    Yorum


      #32
      Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

      Kütüb-i Sitte
      Hadis No : 4465
      Ravi: Ebu İdris el-Havlani
      Tanım:
      Ömer İbnu'l-Hattab (ra), Umeyr İbnu Sa'd'ı Humus valiliğinden azledince yerine Hz. Muaviye (ra)'yi tayin etti. Halk: "Umeyr'i azledip Muaviye'yi mi tayin etti?" diye mırıldandı. Umeyr (ra): "Muaviye'yi hayırla yadedin. Zira ben Resulullah (sav)'ın: "ALLAHım, onunla (insanlara) hidayetini ulaştır!" dediğim duydum!" dedi.

      Kaynak: Tirmizi, Menakıb, 3842

      Yorum


        #33
        Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

        Kütüb-i Sitte
        Hadis No : 4467
        Ravi: Abdurrahman İbnu Ebi Umeyre
        Tanım:
        Resulullah'ın Muaviye için şöyle dua ettiğini rivayet etmektedir: "ALLAHım, onu hidayet edici ve hidayeti bulmuş kıl ve onunla (insanlara) hidayet ver."

        Kaynak: Tirmizi, Menakıb, (3841)

        Yorum


          #34
          Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

          “Amma Hz. İmam-ı Ali’nin vaka-i Sıffın’da Hz. Muaviye’nin taraftarları ile muharebesi ise, hilafet ve saltanatın muharebesidir. Yani Hz. İmam-ı Ali ahkam-ı dini ve hakaik-ı İslamiye’yi ve ahireti esas tutup, saltanatın bir kısım kanunlarını ve siyasetin merhametsiz mukteziyatlarını onlara feda ediyordu. Hz. Muaviye ve taraftarları ise; hayat-ı içtimaiye-i İslamiyeyi, saltanat siyasetleriyle takviye etmek için azimeti bırakıp, ruhsatı iltizam ettiler, Siyaset aleminde kendilerini mecbur zannedip ruhsatı tercih ettiler, hataya düştüler”

          Bediüzzaman Said Nursi, Mektubat, s. 51.

          Yorum


            #35
            Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

            Tarihçilerin yazdığına göre Hz.Muaviye, Ayşe'ye çeşitli hediyeler ve elbiseler gönderiyordu, o da bu hediyeleri sandığında saklıyordu. Öyle ki bir seferinde Hz. Muaviye ona yüz bin (dinar veya dirhem) göndermişti.

            Bir keresinde de Hz. Ayşe Mekke'de iken Hz. Muaviye ona, değeri yüz bin (dinar veya dirhem) olan bir gerdanlık göndermişti. Ayrıca Ayşe'nin on sekiz bin dinarlık borcunu yine Hz.Muaviye ödemiş, halka bağışladığı her şeyi yine Hz. Muaviye temin etmişti.


            Tarih, İbn-i Kesir, c.8 s.136-137
            Müstedrek, Hakim, c.4, s.13.

            Yorum


              #36
              Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

              "Hz. Muaviyenin Hz. Ali ile çekişmesi, içtihad yollu yapılan bir çekişmedir. Bilindiği gibi, içtihad yapan bir müçtehid içtihadında isabet ederse iki sevap, isabet edemezse bir sevap alır. Burada Hz. Ali içtihadında isabet ettiği için iki sevap, Muaviye içtihadında hata ettiği için bir sevap almıştır."

              Şeyh İbn-i Hacer, Savaik

              Yorum


                #37
                Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                "Timur’dan sorular, bizden de cevaplar arka arkaya geldi. Kendisinin son sorusu ‘Hz. Ali, Muaviye ve Yezid hakkında ne diyorsunuz?’ şeklinde oldu. Kadı Alemuddin el-Kufsî, ‘Üçü de müçtehiddir’ deyince Timur çok kızdı ve ‘Haklı olan Hz. Ali’dir, Muaviye zalim, Yezid ise fasıktır. dedi...”

                (İbn Şıhne, 1873: 213-215;
                İbn Arabşah, 1986: 214-216)


                Timur çok cahilmiş. Bu sözü ile günah işlemiştir.

                Yorum


                  #38
                  Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                  Es-Sehavî de bu konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Timur Halep’te, kaleyi de alınca ulemayı toplayıp onlara eziyet etmek için Muaviye ve Yezid hakkında ne düşündüklerini sordu. Kadı Alemuddin el-Kufsî de ‘Hz. Ali içtihat etti iki sevap aldı, Muaviye içtihat etti ama içtihadında
                  yanıldı bir sevap aldı’ diye cevap verince, Timur çok kızdı. Musa el-Ensarî eş-Şafiî de ‘Muaviye’ye lanet caiz değildir, çünkü o sahabedir’ dediğinde de Timur ‘Sahabe kime denir?’ diye sordu. O da ‘Hz. Muhammed’i görene denir’ diyerek
                  cevap verdi ve bunun üzerine Timur, ‘Yahudi ve Hıristiyanlar da onu gördüler, peki onlar da mı sahabe?’ diye sordu. ”
                  (es-Sehavî, (tarihsiz), III: 47).

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                    Hasan Basri: "Muaviye dört şey yaptı ki, bunların her biri onun katli için yeterliydi" der ve şöyle açıklar:

                    1- Sahabe arasında liyakatli, yetenekli ve dürüst insanlar varken sefih ve düşüncesiz insanları Müslüman halkın başına musallat etti.

                    2- Sürekli sarhoş olan, ipek elbiseler giyip def ve tanbur çalan oğlu Yezid'i halifelik makamına oturttu.

                    3- Ziyad'ı kendi kardeşi olarak ilan etti. Oysaki Muaviye'nin babası Ziyad'ın annesiyle zinada bulunmuştu ve Hz. Resulullah'ın (s.a.a) sarih buyruğu gereğince, "zina yoluyla akrabalık bağının oluşmayacağı" bilinmekteydi.

                    4- Müslümanlar arasında takva ve inkılâbiliğiyle tanınan Hucr bin Adiyy (r.a) ile arkadaşlarını öldürttü.


                    Resail'ul Cahız, Mısır bâs.1352 h. s.294 ve Risale'ti Fi Beni Ümeyye ve Risalei en Niza ve t Tehasum, Makrizi,1368 h. Necef, s.65.

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                      İmam Nesai Emir-ül Mu’minin Ali (a.s) hakkındaki “Hasais-u Emir-il Mu’minin Ali” isimli eserini kaleme aldıktan sonra, bir ara Şam’a uğruyor. Şam özellikle o günlerde Ehl-i Beyt düşmanlarının cirit attığı, Muâviye ve Yezîd dostlarının yuvalandığı bir yer. Şamlılar adamı sıkıştırıyor ve Ali’nin faziletinde kitap yazıyorsun da Muaviye’nin hakkında neden yazmıyorsun? Bize Muâviye’nin faziletlerine dair hadis oku!!!” diyorlar. en-Nesâî “Muâviye başa-baş kurtarmaya razı değil mi ki; bir de faziletinden bahsedelim!?” Ha onun hakkında bir hadis biliyorum isterseniz söyleyeyim:

                      Abdullah İbn-i Abbas'tan şöyle nakledilmiştir: "Ben, çocukluk dönemimde bir gün sokakta çocuklarla oynarken, ALLAH Resulü'nün (s.a.a) oradan geçtiğini görünce, kaçıp bir duvarın arkasına saklandım. Ama Resulullah, benim yanıma gelerek, muhabbetle elini sırtıma vurarak bana, "Abdullah! Git Muaviye'yi benim yanıma çağır!" buyurdu. Ben (gidip) geldim ve onun yemek yediğini söyledim. Yine, git Muaviye'yi çağır, buyurdu. Ben yine (gidip) geri döndüm ve "O yemek yiyor." dedim. (Bilahare, iki defa çağrılmasına rağmen yemeği bahane ederek gelmeyen Muaviye hakkında) ALLAH Resulü şöyle buyurdu: "ALLAH onun karnını duyurmasın!"

                      (Sahih-i Müslim, C.8, İyilik ve İhsan Kitabı, "Hak Etmediği Halde Resulullah'ın Lanetlediği Kimse..." Babı, Müsned-i Ebi Davud, C.11, S.359)

                      Nesai bunu deyince hep birden üzerine saldırıyorlar. Orada en-Nesâî’yi çok feci bir biçimde dövüyorlar ve hayalarını tekmeliyorlar! Bu dayağın etkisiyle rahatsızlanan Nesai, Filistin’in Ramle kentine kaldırılıyor ve orada vefat ediyor. (el-Hamevî,V,282; el-Münâvî,I,25; Kâtip Çelebi, Keşf’uz-Zunun:I,706)

                      Nesâî bununla da kurtulamıyor. Kaleme aldığı el-Hasâis dolayısıyla, sonradan “Şiîlikle” suçlanıyor! Onu suçlayanların başında İbn-i Teymiyye geliyor! (el-Minhâc:IV,99) Maksat belli: Hz. Ali hakkında rivâyet ettiği hadislerden kuşku duyulmasını sağlamak, okuyucuların kalplerine şüphe sokmak!

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                        Muaviye, Hz. Resulullah (s.a.a)'ın, "Ammar'ı zalim ve yoldan çıkmış bir güruh öldürecek" demesine rağmen Ammar'ı öldürtmüş ve onun kesik başını kendisine getiren iki Şamlıya iki kese altın vermiştir. Bu sırada Muaviye, yaptığından memnun ve mutlu olduğunu da ifade etmişti...

                        İslam Medeniyet Tarihi. c.4, s.87.

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                          Muaviye sarayda yaşama, savaş yaptırma ve saray protokolleri uygulamanın yanı sıra Romalıları taklit ederek ipek ve pahalı kürkler de giyerdi.

                          Yakubi, c., s.68.

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                            Hz. Muaviyenin son arzusu ölmeden önce "Sıcak bir günde serin şarap içip çocuklarını seyretmekti...

                            Müsned-i Ahmed c.5. s.347 ve Tarih-i İbn-i Asakir c.7, s.311

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                              Muaviye'nin katl ve cinayet defteri bir hayli kabarıktır Hz. Resulullah'ın (s.a.a) sevgili sahabisi Hicr bin Adiyy'le 6 yiğit arkadaşı, Muaviye'nin resmi emriyle Merc-i Uzrâ'da şehid edildi..

                              Sahihi Müslim c.1, s258,259; Sahihi Buhari c.l, s.l3l, Merhum Şerefuddin'den naklen: En Nâss-u Ve'1 İçtihad'da: s.217, 218 ve Mesail-i Fıkhiyye

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: HZ. MUAVİYE R.A

                                Muaviye, Malik-i Eşter' i Mısır yolunda zehirli balla zehirletip öldürttü sonra da minbere çıkıp şöyle dedi: "Ali'nin iki arkadaşı vardı; birinin işini Sıffın'de (Yasir oğlu Ammar'ı) bitirdim, diğerininkini de (Malik-i Eşter) bugün...

                                Taberi Tar. c.4, s.187 İbni Esir c.3, s.233

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X