Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

    verici ne kadar güçlü olursa olsun alıcıda iş olmadıktan sonra suç vericiye yüklenmez. Nice Peygamberler görevlerini eksiksiz yaptıkları halde kendilerine inanılmadı, bu onların başarısızlığı sayılmadı. Peygamber en mükemmel şekilde malzemeyi yoğurdu ama onlara Allah zulmetmiyordu onlar kendilerine yazık ediyorlardı. Allah hidayet etmeyi ister ve şefkatlidir yine çok da güçlüdür. ancak neden hidayete ermez zalimler, işte bu Allah'ın güçsüzlüğünden ya da şeftatsizliğinden değil o insanların kendilerine zulmetmelerinden adaleti kendilerine uygulayacak gücü kullanmamalarındandır.

    yani şöyle diyeyim. sen 10 gram bir taşı 20 metre ileriye fırlatabilirsin buna gücün yeter. aynı kapasiteyle bir tüyü de fırlatabilirsin. Ancak taş 20 metre gidebilirken tüyün oraya gidecek gücü yoktur. bu senin değil tüyün kabiliyetsizliğidir.

    Peygamber s.a.a. eşyanın sünnetine tam uygun olarak seçilebilecek davranışların en iyisini seçerek ashabı eğitti. ancak kimileri münafıklık yolunu tercih etti ondan asla geri adım atmadı kimileri kafir kaldı kimileri hakiki mü'min oldu. sen yoksa tevbe suresinda sözü geçen şu ayetteki münafıkları sahabe saymıyor musun?

    "Hem Bedevîlerden etrafınızda münafıklar var, hem de Medine halkından ikiyüzlülükte ısrarlı hünerli kimseler var. . . Sen onları bilmezsin; Biz biliriz. . . Biz onlara iki kere azap yaşatacağız. . . Sonra da en büyük azaba döndürülürler!" tevbe 101

    burada Peygamberin s.a.a bile bilmediği münafıklar müslüman olarak mı tanınıyordu sahabe olarak mı tanınıyordu yoksa münafık olarak mı biliniyor öyle davranılıyordu?


    benimle kaç kez yazştın ki yalanlar üzerine kurulu diyorsun! gel tartış sorularıma cevap ver bak yığınla soru geçti hiç birine cevabın yok. Kur'an'dan konuş! Kur'ana göre cevap ver ezberinden ve atalar dininden değil.. sonra bizi yalancılıkla itham et!

    Yorum


      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

      Sahabe anlam olarak arkadaş demektir.
      Salih b. Cübeyr de Ebu Cum'a'dan şöyle dediğini rivayet eder: Ey Allah'ın Rasûlü, bizden daha .hayırlı bir kimse var mıdır? diye sorduk. O, şöyle bu­yurdu: "Evet, sUcten sonra gelen ve iki kapak arasında bir kitap görüp on­da bulunanlara iman eden, bana da beni görmedikleri halde iman eden bir topluluktur.[
      “Hz. Abbas (as) Fıratın suyuna değil, Fırat Hz.Abbas’ın dudaklarına hasret kaldı”

      Yorum


        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

        Bunlar Kur'an'ın ashabı nar dediği yani cehennem ashabı dediği ashabı inkar ederek sahabe (ashab) konusunda Kur'an ayetinin yarısını alır yarısını almazlar. sahabe dedin mi hemen cennetlik sahabe akıllarına gelir. oysa ayette hem cennet ashabı hem cehennem ashabı diye bahseder. Bunların anlam yüklediği sahabe anlamını bunlara Allah indirmiş değildir. bunlara biri uydurmuş dğerleri sorgulamadan atalar dinine gözü yumuk gitmektedirler. Yusuf a.s.'ın müşrük olan iki zindan arkadaşına ya sahibeyis sicn demesi de boşunadır sanki! yok dedim ya bunlar EHlibeyti inkar ettiklerinden o makamdan doğan boşluğa delilszi yere ashabı yani münafığıyla zayıf imanlısıyla takvalısıyla tüm bir Peygamber zamanındaki nesli yerleştirmek isterler! Heyhaaat Kur'an ortadadır! lütfen Kur'an'a geliniz!


        Oysa Kur'an der ki siz Kitabın bir kısım ayetlerini alıyor bir kısmını da inkar mı ediyorsunuz o halde tamamını inkar etmiş olursunuz...

        Yorum


          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

          ""verici ne kadar güçlü olursa olsun alıcıda iş olmadıktan sonra suç vericiye yüklenmez. Nice Peygamberler görevlerini eksiksiz yaptıkları halde kendilerine inanılmadı, bu onların başarısızlığı sayılmadı. ""demişsin ..Burda ise durum farklı..Alemlerin sultanından bahsediyoruz bir..Ve onun getirdiği son dindenden bahsediyoruz..Mükemmel 2 öğretici Kuran ve Resulullah..Sonucun biraz dah farklı olmasını bekleriz..İkinci olarak senin dediklerinde (diyelimki Hz.İsa örneğinde inanan sadece iki elin parmağı kadar) Peygamberin ümmetini ne olursa olsun övmesi varmı?Çvresine onbinlerce inanmış görünüpte münafıklık saklayan cemaatler toplanmışmı?Hayır..Bu duruma göre siz karnenin en kötüsünü Hz.Muhammede vermiş oluyorsunuz-haşa-

          Yorum


            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

            Sahabe anlam olarak arkadaş demektir.
            Salih b. Cübeyr de Ebu Cum'a'dan şöyle dediğini rivayet eder: Ey Allah'ın Rasûlü, bizden daha .hayırlı bir kimse var mıdır? diye sorduk. O, şöyle bu­yurdu: "Evet, sUcten sonra gelen ve iki kapak arasında bir kitap görüp on­da bulunanlara iman eden, bana da beni görmedikleri halde iman eden bir topluluktur.
            ---
            Efadileyet bir konudadır ki oda görmeden inanma diye hadiste verilmiş..Genel ve külli efdaliyet sahabilere aiittirki öyle olmasaydı Kuranda o kadar şaşaşlı bir övgüye mazhar olamazlardı..Bu gün senin ülkende benim ülkemde (Anadolu ve acem)onların eliyle islamiyeti tanımıştır.

            Yorum


              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

              yukarıdaki hadiste belirtildiği üzere sahabi olmak en hayırlı olmak değildir.
              “Hz. Abbas (as) Fıratın suyuna değil, Fırat Hz.Abbas’ın dudaklarına hasret kaldı”

              Yorum


                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)


                [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=5366.msg161414#msg161414 date=1347911312]
                ""verici ne kadar güçlü olursa olsun alıcıda iş olmadıktan sonra suç vericiye yüklenmez. Nice Peygamberler görevlerini eksiksiz yaptıkları halde kendilerine inanılmadı, bu onların başarısızlığı sayılmadı. ""demişsin ..Burda ise durum farklı..Alemlerin sultanından bahsediyoruz bir..Ve onun getirdiği son dindenden bahsediyoruz..Mükemmel 2 öğretici Kuran ve Resulullah..Sonucun biraz dah farklı olmasını bekleriz..İkinci olarak senin dediklerinde (diyelimki Hz.İsa örneğinde inanan sadece iki elin parmağı kadar) Peygamberin ümmetini ne olursa olsun övmesi varmı?Çvresine onbinlerce inanmış görünüpte münafıklık saklayan cemaatler toplanmışmı?Hayır..Bu duruma göre siz karnenin en kötüsünü Hz.Muhammede vermiş oluyorsunuz-haşa-
                [/quote]
                başarı ya da başarısızlığın ölçüsü sadece kendisine inananların sayısı değildir. benim tek sözüm verici sözü değildi. sonraki kabiliyet ve Peygamberin s.a.a her konuda en efdal olanı tercih ettiğini de dedim. ancak diğerlerinin zulmü seçmelerinden söz ettim. Allah bile onları hidayet etmek isterken onlar kabul etmiyor da Allah diyor biz onlara zulmetmiyorduk onlar kendilerine yazık ediyordu. yani onlar tüy misali gidecek gücü kullanmıyorlardı. bunda Peygamberin ne suçu var. kaldı ki İsa a.s. İslam devleti kuramadı. Peygamber s.a.a. kurdu. hiç bir peygamber bu başarıyı yani sıfırdan bir koca devlet kurma insanlara tebliği ulaştırma ve bunları organize edip bir devlet haline getirmeyi başaramadı. kaldı ki İbrahim a.s. hiç birini yapamadı ne devleti vardı ne kendisine inanan bir topluluk ama Allah ona tek başına bir ümmetti dyior. başarı başarısızlık ölçüsü kendine inananların sayısı değildir. Peygamber vardır iyi bir topluma salih insanlara gönderilir enerji olarak tabiri caizse 50 birim enerji harcar koca bir devlet kurar örneğin Süleyman a.s. gibi. Peygamber vardır sıfırdan çok enerji harcar ama inananı bile doğru dürüst olmaz ama o 70 birim enerji (çaba) harcar onun derecesi diğerinden daha faziletli olur. Ancak Muhammed s.a.a tüm çabasının en üst seviyesini kullanmış ve yüzde 100 kapasiteyle çalışmıştır. bu yüzden o en üstün insan değil en üstün varlık olmuştur. bi dediklerinden onu tenzih ederiz!

                Yorum


                  Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                  [quote author=Abalfazl link=topic=5366.msg161417#msg161417 date=1347911625]
                  yukarıdaki hadiste belirtildiği üzere sahabi olmak en hayırlı olmak değildir.
                  [/quote] hayır yanılıyorsunuz!

                  sahabi olmak en hayırlı demek değildir demek hayırlı olabilir yani sahabe dendiğinde hayırlı olan anlamı vardır demek anlaşılır. oysa sahabe nötr bir kelimedir. yani ne iyi ne kötü. iyi de olabilir kötü de.! arkadaş kelimesinin tam anlamıdır sahabe kelimesi. arkadaşın iyi ya da kötü anlamı var mı? arkadaş dediğinde müslüman kafir faziletli değerli anlamı oluşur mu insan zihninde? hayır! kötüye de arkadşa denir müslümana da kafirine de fedakarına da vurdumduymazına da. arkadaş kelimesinde aynı zamanı ve aynı mekanı paylaşan iki kişini ilişkisi kastedilir. iyi kötü kastedilmez. Sahabe de böyle!

                  Yorum


                    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                    Süleyman bin surad,
                    Peygamberin s.a.a bilmediği tanımadığı münafıklar, o toplumda ve sonrasında müslüman mı tanınıyordu kafir mi? Müslüman tanınıyorlardıysa sahabe miydiler değil miydiler? o ve sonraki toplum onları sahabe mi biliyordu yokda sahabe saymıyor muydu?

                    Yorum


                      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                      [quote author=Süleyman bin Surad link=topic=5366.msg161332#msg161332 date=1347898908]
                      Yine söylüyorum;
                      Sizin ispat etmeye çalıştığınız şey Hz.Fatımanın şehid edilmesi delil olarak sunduğunuz şey ise Hz.Ömerin evi yakma tehdidi ..İkisi aynı şey değil..[/quote]
                      kim size "bu hadis Hz. Fatima s.a'nin sehadetine delildir" dedi ki?

                      biz diyoruz ki: "Nebi s.a.a'in vefatindan sonra bir gurup sözde islam önderi sahabeler olan gercekte ise tam bir munafik olan kisiler Sakife'de toplanarak saltanati ele gecirmek icin bogusmus, bir birine hakaret etmis, sonuc olarak saltanat sura, istisare ve s. olmadan, bir oldu bitti sonucu Ebu bekir'e gecmistir. bunun üzerine Ali a.s önderliginde hasimiler ve diger sahabeler biatten kacinarak Ali a.s'in evinde toplanmistirlar. olaydan haberdar olan gasbi hükumet baskani Ebu bekir Ömer'e emir vermis, yanina adam alarak Ali a.s'in evine hücum etmesini, onlari dagitmasini ve onlardan biat almasini söylemistir. emri alan Ömer adamlari ile Ali a.s'in evine gelmis, dagilip biat etmelerini, aksi halde evi yakacagina dair tehdid etmis, cikan kargasa sonucu Hz. Fatima s.a yaralanmis, betnindeki bebegi Muhsin telef olmus, Hz. Fatima s.a ise aldigi yaradan sehit olmustur"

                      simdi, bu dediklerimizi (vuku bulmus olayi) kisimlara ayirarak her kismi nasibi ve rafizi kaynaklarindan sahih senedler ile ortaya koymaktayiz. örnek olarak bazi kisimlari aktariyorum:

                      1. Ebu bekir eve hücum icin emir verdi mi?
                      2. Ömer adamlari ile eve hücum etti mi?
                      3. Hz. Fatima sehit olmus mudur?

                      bu maddelerin her biri hakkinda detayli bilgiyi su linkten ala bilirsiniz: http://velayet.wordpress.com/tag/vahiy-evine-hucum/

                      Yorum


                        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                        Muaviye melundur... Muaviyeyi sevenlerin ya da sahabe diye saygı duyanların Ehlibeyt sevgileri yalandır!

                        Yorum


                          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                          [quote author=Melis link=topic=5366.msg162189#msg162189 date=1348931091]
                          Muaviye melundur... Muaviyeyi sevenlerin ya da sahabe diye saygı duyanların Ehlibeyt sevgileri yalandır!
                          [/quote]
                          ...EDİT...
                          "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                          علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                          Yorum


                            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                            [quote author=kerrar14 link=topic=5366.msg162191#msg162191 date=1348934382]
                            ...EDİT...
                            [/quote]

                            bu lanet etmeyene lanet etsin bölümü tehlikeli. bu, bana okuduğum bir hadisi hatırlattı:

                            11- 2843.. Mansur b. Hazım, rivayet eder:

                            Ebu Abdullah (Cafer Sadık a.s)'a dedim ki: Resulullah (s.a.a)ten şüphe eden kimsenin durumu nedir?
                            "Kafir olur, dedi"
                            Dedim ki: Peki, bu şekilde şüphe edenin küfründen şüphe eden kimse kafir midir?
                            Bana cevap vermedi. Bu soruyu üç kere sordum. Sonunda yüzünden kızdığını anladım"

                            Usulü Kafi C. 2. İman ve Küfür Kitabı, Küfür Babı. Sayfa 634

                            kafir olanın kafirliğinden şüphe edene kafir denmesine kızan İmam a.s elbette laneti hak edene lanet etmeyene lanet edene de kızar diye düşünüyorum.

                            Yorum


                              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                              [quote author=Melis link=topic=5366.msg162189#msg162189 date=1348931091]
                              Muaviye melundur... Muaviyeyi sevenlerin ya da sahabe diye saygı duyanların Ehlibeyt sevgileri yalandır!
                              [/quote]

                              Nerde kurallar 5 saatir bu cevap burda hala bi düzeltme yok bişey yok ?

                              Yorum


                                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                                Peygamberin s.a.a. Ehlibeytinden 2sini katleden birine lanet kimi rahatsız eder? onunla yakınlığı akrabalığı ya da çıkar ilişkisi olandan başka kimi edebilir?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X