Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)
[img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/azgc4b1n-c3a7ete.jpg[/img]
resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük hadis imamı Müslimin "es-Sahih" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
وحدثني محمد بن عمرو بن جبلة حدثنا محمد بن جعفر ح وحدثنا عقبة بن مكرم العمي وأبو بكر بن نافع قال عقبة حدثنا وقال أبو بكر أخبرنا غندر حدثنا شعبة قال سمعت خالدا يحدث عن سعيد بن أبي الحسن عن أمه عن أم سلمة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعمار تقتلك الفئة الباغية
...Ümmü Seleme r.a şöyle rivayet etti: Rasulullah s.a.a Ammar’a: "Seni azgın çete öldürecektir." buyurmuşturlar.
Müslim, "es-Sahih", Fitneler kitabı, 18-ci bab, hadis 2916
Buhari, "es-Sahih", Namaz kitabı, 63-cü bab, hadis 93
Nesai, "Hasais", hadis 158-166
Tirmizi, "Sünen", Menakıb kitabı, hadis 3800
verdiğim diğer kaynaklarda bu hadis Ebu Said el-Hudri, Ümmü Seleme -Allah ikisinden de razı olsun- Ebu Hureyre ve Abdullah b. Amrdan rivayet ediliyor. peki Ammar b. Yasiri r.a kim öldürdü? hangi çete Hz. Ammarı r.a şehit etti? bunu her kes biliyor ama gelin biz bunuda nasibilerin kendi alimlerinden delillendirelim:
Ammar, Sıffîn savaşında mü'minlerin emiri olan Hz. Ali'nin yanında yer almış ve Şamlılar tarafından öldürülmüştür. Böylece Rasûlullah'ın s.a.a Ammar'ı asi bir topluluğun öldüreceğine dair önceden verdiği haberi gerçekleşip ortaya çıkmıştı. Yine Hz. Ali'nin hak yolda, Muaviye'ninse mütecaviz olduğu anlaşılmıştı.
ibni Kesir, "el-Bidaye ven Nihaye", 7/430-439
hemen ibni Kesirin "el-Bidaye"sinden ilgili bölümün resmini de aktaralım:
[img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/ammar-r-a-in-katilleri.jpg[/img]
Hz. Ammar r.a Sıffın savaşında öldürüldüğü zaman Muaviyenin ordusunun bir kısmı hakikati anladı ve dağılmaya yüz tuttu. Amr b. Asın oğlu Abdullah ile Muaviye bu konuştuğunda bakınız Muaviye nasıl bir cevap veriyor:
أخبرنا عمرو بن منصور قال حدثنا أبو نعيم عن سفيان عن الأعمش عن عبد الرحمن بن أبي زياد عن عبد الله بن الحارث قال إني لأساير عبدالله بن عمرو وعمرو بن العاص ومعاوية فقال عبدالله بن عمر سمعت رسول الله يقول تقتل الفئة الباغية عمارا فقال عمرو لمعاوية أتسمع ما يقول هذا فحذفه قال نحن قتلناه إنما قتله من جاء به لا تزال داحضا في بولك
...Abdullah b. Haris dedi ki: ben Abdullah b. Amr ve Muaviye ile birlikte yürüyordum. Abdullah b. Amr dedi ki: "ey Muaviye! insanların "Ammarı azgın bir gurup öldürecek" diye rivayet ettiklerini bilmiyormusun?" Muaviye dedi ki: "ey Abdullah halen şu işten el çekmedin. Onu bizlermi öldürdük? Onu bize karşı savaşa getiren öldürdü"
Nesai, "Hasais", hadis 168
araplar böyle yerde şu atasözünü kullanırlar: "utanmadıktan sonra istediğini yap" imam Ali a.s Muaviyenin cevabını vermiş ve "o zaman Hamza a.s-ı da Uhuda götürdüğü için Muhammed s.a.a öldürmüş olmalı" demiştir.
bu hadis görüldüğü gibi ehli sünnetin en güvenilir kaynaklarında ittifak ile aktarılmıştır. Hz. Ammarı r.a öldürenlerde belli acaba şimdi ne oluyorda nasibiler kendi kaynaklarının aksine Muaviyeyi faziletli sahabe olarak görüyorlar? yoksa bunlar için Allah ve Rasulünün s.a.a sözü Muaviye ve Emevilerin sünneti kadar değer taşımıyormu?
kaynak: Velayet
[img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/azgc4b1n-c3a7ete.jpg[/img]
resimde gördüğünüz ehli sünnetin büyük hadis imamı Müslimin "es-Sahih" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:
وحدثني محمد بن عمرو بن جبلة حدثنا محمد بن جعفر ح وحدثنا عقبة بن مكرم العمي وأبو بكر بن نافع قال عقبة حدثنا وقال أبو بكر أخبرنا غندر حدثنا شعبة قال سمعت خالدا يحدث عن سعيد بن أبي الحسن عن أمه عن أم سلمة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعمار تقتلك الفئة الباغية
...Ümmü Seleme r.a şöyle rivayet etti: Rasulullah s.a.a Ammar’a: "Seni azgın çete öldürecektir." buyurmuşturlar.
Müslim, "es-Sahih", Fitneler kitabı, 18-ci bab, hadis 2916
Buhari, "es-Sahih", Namaz kitabı, 63-cü bab, hadis 93
Nesai, "Hasais", hadis 158-166
Tirmizi, "Sünen", Menakıb kitabı, hadis 3800
verdiğim diğer kaynaklarda bu hadis Ebu Said el-Hudri, Ümmü Seleme -Allah ikisinden de razı olsun- Ebu Hureyre ve Abdullah b. Amrdan rivayet ediliyor. peki Ammar b. Yasiri r.a kim öldürdü? hangi çete Hz. Ammarı r.a şehit etti? bunu her kes biliyor ama gelin biz bunuda nasibilerin kendi alimlerinden delillendirelim:
Ammar, Sıffîn savaşında mü'minlerin emiri olan Hz. Ali'nin yanında yer almış ve Şamlılar tarafından öldürülmüştür. Böylece Rasûlullah'ın s.a.a Ammar'ı asi bir topluluğun öldüreceğine dair önceden verdiği haberi gerçekleşip ortaya çıkmıştı. Yine Hz. Ali'nin hak yolda, Muaviye'ninse mütecaviz olduğu anlaşılmıştı.
ibni Kesir, "el-Bidaye ven Nihaye", 7/430-439
hemen ibni Kesirin "el-Bidaye"sinden ilgili bölümün resmini de aktaralım:
[img width=960 height=600]http://velayet.files.wordpress.com/2011/08/ammar-r-a-in-katilleri.jpg[/img]
Hz. Ammar r.a Sıffın savaşında öldürüldüğü zaman Muaviyenin ordusunun bir kısmı hakikati anladı ve dağılmaya yüz tuttu. Amr b. Asın oğlu Abdullah ile Muaviye bu konuştuğunda bakınız Muaviye nasıl bir cevap veriyor:
أخبرنا عمرو بن منصور قال حدثنا أبو نعيم عن سفيان عن الأعمش عن عبد الرحمن بن أبي زياد عن عبد الله بن الحارث قال إني لأساير عبدالله بن عمرو وعمرو بن العاص ومعاوية فقال عبدالله بن عمر سمعت رسول الله يقول تقتل الفئة الباغية عمارا فقال عمرو لمعاوية أتسمع ما يقول هذا فحذفه قال نحن قتلناه إنما قتله من جاء به لا تزال داحضا في بولك
...Abdullah b. Haris dedi ki: ben Abdullah b. Amr ve Muaviye ile birlikte yürüyordum. Abdullah b. Amr dedi ki: "ey Muaviye! insanların "Ammarı azgın bir gurup öldürecek" diye rivayet ettiklerini bilmiyormusun?" Muaviye dedi ki: "ey Abdullah halen şu işten el çekmedin. Onu bizlermi öldürdük? Onu bize karşı savaşa getiren öldürdü"
Nesai, "Hasais", hadis 168
araplar böyle yerde şu atasözünü kullanırlar: "utanmadıktan sonra istediğini yap" imam Ali a.s Muaviyenin cevabını vermiş ve "o zaman Hamza a.s-ı da Uhuda götürdüğü için Muhammed s.a.a öldürmüş olmalı" demiştir.
bu hadis görüldüğü gibi ehli sünnetin en güvenilir kaynaklarında ittifak ile aktarılmıştır. Hz. Ammarı r.a öldürenlerde belli acaba şimdi ne oluyorda nasibiler kendi kaynaklarının aksine Muaviyeyi faziletli sahabe olarak görüyorlar? yoksa bunlar için Allah ve Rasulünün s.a.a sözü Muaviye ve Emevilerin sünneti kadar değer taşımıyormu?
kaynak: Velayet
Yorum