Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

    [quote author=Cihandar link=topic=5366.msg160917#msg160917 date=1347469665]
    Biz bunları biliyoruz,İmamet hakkı için susması maslahat gereği dedik zaten ama Hz.Fatıma s.a çocuğunun düşürülmesi bu kapı arkasıdır,tekme atmakdır burayı geçelim demek istediğim bunun maslahatı olmaz.Resmen karıı dövüyorlar çocuğunu düşürüyorlar merak ettim bunun için nechül belagada ne demiş İmam Ali a.s...
    [/quote]

    İmam Ali a.s.ı provaka etmek istediler ve erken bir kerbela tehdidini uygulamaya koydular. ancak Ali a.s. buna fırsat vermedi.

    Yorum


      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

      [quote author=Cihandar link=topic=5366.msg160884#msg160884 date=1347452384]
      Hayır İmam Hüseyin a.s kıyamıyla aynı değildi bu İmam Hüseyin savaşmak için gitmişti oda iyi biliyordu zaten bu uğurdada öldü bu ikisi farklışeyler..
      [/quote]

      İmam Hüseyin savaştı ama İmam Hasan Neden barıştı o zaman.Cihandar çok sığ bir mantıkla olaya bakıyorsun değerli kardeşim.
      Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
      İmam Ali (a.s)

      Yorum


        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

        Bu arada değerli üyemiz _Ehli Beyt_ lütfen hakaret gördüğünüzde ihbar butonunu kullanarak bizlere rapor ediniz.Biz görünce siliyoruz.Ama gözden kaçanlardada siz yardımcı olun.

        Ayrıca şunuda ifade etmeliyimki emin olun bizlere sahabeye hakaret edilmesi konusunda sizin sahabe gördüğünüz muaviyeden çok daha hassas davranıyoruz.muaviye tam 1000 ay devam edecek "ehlibeyte minberlerde küfür edilmesi" furyasını başlatan kişidir.sormak lazım acaba o ehlibeytte bulunan Ali,Fatıma,hasan ve Hüseyin sahabe değillermiydi?
        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
        İmam Ali (a.s)

        Yorum


          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

          [quote author=mikdat bin esved link=topic=5366.msg160962#msg160962 date=1347474522]
          muaviye tam 1000 ay devam edecek "ehlibeyte minberlerde küfür edilmesi" furyasını başlatan kişidir.
          [/quote]

          İÇTİHAT OLABİLİR Mİ?

          Yorum


            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

            sövmek kelimesinin içeriği konusunda konuşulmalı. mesela ben çok merak ediyorum _Ehli Beyt_ sövmek derken neyi kastediyor? Sünni kitaplarda geçen "Bu adam" diye Peygambere hitap etmek sövmek mi? Sayıklıyor diye susturmak Peygambere sövmek mi? Yoksa bunları yaptı bunları Peygambere yapmak büyük bir vebaldir demek mi sövmek? Ey Muhammed Sen Peygamber misin diye çıkışmak sövmek mi? Ebu Turaba lanet olsun (haşa) demek sövmek mi? Yoksa bunu söven Ehlibeyte karşı olduğundan dolayı dine karşı çıkmıştır demek mi sövmek? Peygamber s.a.a.'in, Aişe'nin evini işaret ederek fitnenin boynuzu buradan çıkacaktır dediğini nakletmek, O iki Eş için kalpleri yamuldu demek sövmek midir? Ebu Hureyre insanların en yalancısıdır demek Ebu Hureyre'ye sövmek midir?

            eğer bunlar sövmekse çok büyük sünni hadisçiler ve büyükler hep bu sövgülerde bulunmuşlardır.

            Yorum


              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

              [quote author=Qom u aşk link=topic=5366.msg160923#msg160923 date=1347470798]
              İmam Ali a.s.ı provaka etmek istediler ve erken bir kerbela tehdidini uygulamaya koydular. ancak Ali a.s. buna fırsat vermedi.
              [/quote]


              Çok yerinde bir tespit. İslamın çekirdek kadrosunu yok etmek için planlanan katliamın bahanesi için imam Ali a.s.ı herhangi bir vesileyle (kendini ve aile efradını koruma amaçlı da olsa) kılıcını çekmeye tahrik etmek istenmiştir.


              tıpkı bugün kendi savaş uçaklarını Suriye'ye yollayıp Suriyeye düşürtüp bunu müdahale için sebep sayma çabaları gibi birşey.


              değişen birşey yokmuş tarihte.

              Yorum


                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                sövmek kelimesinin içeriği konusunda konuşulmalı. mesela ben çok merak ediyorum _Ehli Beyt_ sövmek derken neyi kastediyor? Sünni kitaplarda geçen "Bu adam" diye Peygambere hitap etmek sövmek mi? Sayıklıyor diye susturmak Peygambere sövmek mi? Yoksa bunları yaptı bunları Peygambere yapmak büyük bir vebaldir demek mi sövmek? Ey Muhammed Sen Peygamber misin diye çıkışmak sövmek mi? Ebu Turaba lanet olsun (haşa) demek sövmek mi? Yoksa bunu söven Ehlibeyte karşı olduğundan dolayı dine karşı çıkmıştır demek mi sövmek? Peygamber s.a.a.'in, Aişe'nin evini işaret ederek fitnenin boynuzu buradan çıkacaktır dediğini nakletmek, O iki Eş için kalpleri yamuldu demek sövmek midir? Ebu Hureyre insanların en yalancısıdır demek Ebu Hureyre'ye sövmek midir?

                eğer bunlar sövmekse çok büyük sünni hadisçiler ve büyükler hep bu sövgülerde bulunmuşlardır.
                Sövmekten kastım Lanet okumak,bela okumak kötü şeyler demek hakkında v.b.

                O iki Eş için kalpleri yamuldu demek sövmek midir?
                bana bu dediğin için ehli sünneten kanıt getirebilirmisin ?

                Yorum


                  Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                  [quote author=_Ehli Beyt_ link=topic=5366.msg160983#msg160983 date=1347482146]
                  Sövmekten kastım Lanet okumak,bela okumak kötü şeyler demek hakkında v.b.
                  bana bu dediğin için ehli sünneten kanıt getirebilirmisin ?
                  [/quote]

                  O halde şiiler hiç bir sünni büyüğüne sövmüyorlar bunun için emin olabilirsin.

                  kalpleri yamuldu için:

                  Eğer ikiniz de Allah'a tevbe ederseniz, (yerinde olur). Çünkü kalpleriniz sapmıştı. Ve eğer Peygamber'e karşı birbirinize arka verirseniz bilesiniz ki onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail ve müminlerin iyileridir. Bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdır. Tahrim 4

                  Yorum


                    Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                    Bana n'aparsanız yapın..Kafir'in takiyyesi münafıklıktır

                    Yorum


                      Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                      Hayır anlamadığım eve hücum etme olayını neden yazdın ki ben onu kabul ettiğimide söyledim.Ben darbe hususunda demiştim ki sende bana sadece iki kaynak getirmişsin hiç biriside muteber tarih kitaplarıda değil bu konuda bir kere daha paylaşılmışdı okumuştum.
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                        [quote author=mikdat bin esved link=topic=5366.msg160961#msg160961 date=1347474184]
                        İmam Hüseyin savaştı ama İmam Hasan Neden barıştı o zaman.Cihandar çok sığ bir mantıkla olaya bakıyorsun değerli kardeşim.
                        [/quote]

                        Hayır kardeşim asıl sığ düşünen sensin ben burada farklı olduğunu söylemek istedim şayet farklı olmasaydı buradan şu anlam çıkardı İmam Hasan korkdu İmam Hüseyin korkmadı demek istediğim farklıydı hepside farklı bir yol izledi ama İmam Ali a.s ile İmam Hüseyinin kıyamı bir değildi savaşdı tabikide savaş zamanında kişiler ölür ama savaş olmadığı zamanında sana yapılanlar bir haksızlıktır.Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır, cümlesini kim kurdu acaba burada haksızlık yapıldı ise o zaman kimin dilsiz şeytan olduğunuda siz çıkartın...
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                          Itirazlar Hudeybiye'deki omar'in tutumunu cagiristiriyor sanki

                          Yorum


                            Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                            Muaviye Hz. Ali’ye sövmeleri için emir verdi.

                            (Sahih-i Müslim c.2, s.360 / Sahih-i Tirmizi c.5, s.301, Hadis No: 3808 / el-Hakim Nişaburi'nin "Müstedrek alas-Sahihayn" c.3, s.109 / Hasais en-Nisai s.48, 81 Haydariye Bas. / el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt Talib" s.84,86 Haydariye Bas./ İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.206, Hadis No: 271,272 / ez-Zerendi el-Hanefi'nin "Nazım Dürer es-Simtayn" s.107 / Menakib-i Hüvarezmi s.59 / İbn-i Esir'in "Üsd'ül Gabe" c.1, s.134; c.4, s.25-26 / el-Askalani eş-Şafii’nin “el-İsabe fi Temyiz es-Sahabe” c.2, s.509 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” s.82, 92 / İbn-i Abdu Rabbih’in “İkd’ül Ferid” c.4, s.29 / İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül Belağa" c.1, s.256, 361, Mısır 1. Bas. / Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ül Havas” s.63 / el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)
                            Bize Kuteybe b Saîd ile Muhammed b Abbâd rivayet ettiler Lâfız da birbirlerine yakındırlar (Dediler ki) : Bize Hatim (bu zat İbni İsmail'dir) Bükeyr b Mismar'dan, o da Âmir b Sa'd b Ebî Vakkas'dan, o da babasından naklen rivayet etti (Şöyle demiş) : Muâviye b Ebî Süfyân Sa'd'a emir verdi ve : — Ebû't-Türab'a sövmekten seni ne menetti? dedi O da : — Benim söyleyeceğim üç şey var ki; bunları onun için Resûlüllah (Satlallahü Aleyhi ve Setleın) söylemiştir Binâenaleyh ben ona asla sövemem Bu üç şeyden birinin benim olması bence kızıl develerden daha makbuldür Ben Resûlüllah (SaHallahü A leyhi ve Sellem) 'i gazalarından birinde onu yerine bıraktığı, Ali de ona : — Yâ Resûlallah! Beni kadın ve çocuklarla beraber mi bıraktın? dediği zaman; «Benden Musa'ya nisbetle Harun yerinde olmana razı değil misin? Şu kadar var ki, benden sonra Peygamberlik yoktur» buyururken işittim Hayber gününde de : «Bu sancağı mutlaka Allah ve Resulünü seven, Allah ve Resulü de kendisini seven bir zata vereceğim» buyururken işittim Biz sancak için hepimiz uzandık Fakat o: «Bana Ali'yi çağırın!» buyurdu Ali gözlerinden rahatsız olduğu halde getirildi Resûlüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) onun gözüne tükürdü ve sancağı kendisine verdi Allah da ona fethi müyesser kıldı Şu âyet: «De ki : Gelin, bizim ve sizin çocuklarınızı çağıralım» inince Resûlüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Ali'yi, Fatıme'yi ve Hasan'la Hüseyin'i çağırarak: «Allahım! Benim ailem bunlardır» buyurdu Sahih Müslim

                            burada görüldüğü gibi Muaviye Sa'd'a emir verip yanına çağırtmış ama ona "Ali'ye söv" emri vermemiştir
                            sadece bir soru sormuştur
                            sorunun açıklaması da şöyle yapılmıştır:

                            Ulemânın beyânına göre zahir mânâsı itibariyle bir sahabiye müdahele sayılan hadîslerin te'vili icab eder Burada Muâviye'nin sözü Ali‘ye sövmesi için açık bir emir değildir O yalnız sövmesi*ne ne mâni olduğunu sormuştur Ve herhalde : «Vera' ve takvadan dolayı mı, yoksa korku gibi bir şey sebebiyle mi bundan vaz geçtin Eğer takva ve ihtiram için sövmedinse isabet etmişsin, iyi yapmışsın, başka bir se*beple vazgeçtinse onun da cevâbı başkadır» demek istemiştir, ihtimal Sa'd, Ali'ye söven taife ile berabermişdir Fakat bu sefer on*larla beraber sövmemiştirMuâviye bunu sormuştur

                            Bu sözün başka te'vile de ihtimali vardır O bununla : «Ali'nin rey ve ictihadında hata ettiğini söylemekten seni ne men etti Bu meselede bizim rey ve ictihadımızın güzel, onunsa hatalı olduğunu halka açıklasaydın ya!» demek istemiş de olabilir


                            görüldüğü üzere Müslim'de Muaviye Ali'ye sövdürdü diye bir hadis yok,niye çarpıtıyorsunuz ?

                            Yorum


                              Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                              "38- Muaviye b. Ebu Süfyan, Sad'a emir verdi ve:
                              "Ebu Turaba (Hz. Ali'ye) sövmekten seni ne menetti? dedi. O da:
                              Üç şey var ki birinin benim olması bence kızıl develerden daha makbuldür....

                              "Muaviye Sa'd'a emir verdi ve... dedi" Muaviye cevap ver ey sad diye mi emir verdi acaba? eğer kasıt bu olsaydı Muaviye Sad'a sordu denmesi gerekmez miydi?

                              Yorum


                                Ynt: Hz.(!) Muaviye R.a. (!)

                                Es-Sehavî de bu konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Timur Halep’te, kaleyi de alınca ulemayı toplayıp onlara eziyet etmek için Muaviye ve Yezid hakkında ne düşündüklerini sordu. Kadı Alemuddin el-Kufsî de ‘Hz. Ali içtihat etti iki sevap aldı, Muaviye içtihat etti ama içtihadında
                                yanıldı bir sevap aldı’ diye cevap verince, Timur çok kızdı. Musa el-Ensarî eş-Şafiî de ‘Muaviye’ye lanet caiz değildir, çünkü o sahabedir’ dediğinde de Timur ‘Sahabe kime denir?’ diye sordu. O da ‘Hz. Muhammed’i görene denir’ diyerek
                                cevap verdi ve bunun üzerine Timur, ‘Yahudi ve Hıristiyanlar da onu gördüler, peki onlar da mı sahabe?’ diye sordu. ”
                                (es-Sehavî, (tarihsiz), III: 47).
                                --
                                Vay be bak hiç böyle düşünmemiştim..Kafam bu zeka dolu cevap ile allak bullak oldu..Karmaşık hisler girdabındayım
                                Şaşırdım kaldım.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X