Ynt: HZ. MUAVİYE R.A
Muaviye b. Ebi Süfyan, İmam Ali'ye karşı isyan edip dalâlete sapmasını mazur göstermeye çalışırken Ebû Bekir b. Ebi Kuhafe'yi örnek aldığını iddia edecek ve Ebû Bekir'in oğlu Muhammed'e yazdığı bir mektupta şöyle diyecektir:
“Biz ve baban Ali'nin üstünlüğünü biliyorduk, O’nun hakkına riâyet etmeyi gerekli buluyorduk, Allah, Peygamberine kendi katındakini seçip vaadini yerine getirerek O’nu yanına alınca baban ve onun faruku olan Ömer, Ali'nin hakkını ilk olarak aldılar, O’na karşı durdular. Bu iki kişi el ele verip birleştiler. Sonra Ali'yi biata çağırdılar. O, buna yanaşmayınca biat edinceye dek hakkında en tehlikeli düşüncelerini uyguladılar, mahrem işlerini O’na duyurmadılar. Sonunda ikisi de canlarını Allah'a teslim ettiler... Eğer biz bugün doğru yolu tutmuşsak bu yolu baban kurdu, biz de ona ortak olmadayız. Baban, Ali'ye muhalefette bulunmasaydı, biz de muhalefette bulunmazdık ve hilafeti O’na teslim ederdik. Fakat bu işi, bizden önce baban yaptı. Biz de bu işte babanın yolunu tutmaktayız, onun izini izlemekteyiz. Şimdi sen, ya babanı kına yahut da bizi kınamaktan vazgeç”
esselamün aleyküm rahmetullah ve bereketuhu sn mehmet ufukalp kardeşim bak burada bir kez daha gözüküyorki ehil olmayanlar işin başına geçtiği zaman neler oluyor aslında muaviye bin ebu süyan denilen melun burda haklıdır eger bir hesap sorulacaksa halifelik hakkı konusunda buna önce 1.halifeden ve 2. halifeden başlanmalı çünkü bu bozuk düzenin temelini onlar kurdular hz PEYGAMBER yönetimden beni ümeyye şeceresini uzaklaştırdığı halde 1.,2.,ve 3. halifelerin içtihadleri sonunda yönetim tekrar beni ümeyyeye geçmişdir çünkü temelini sakifede 1.halife ve 2. halife atmışlar ve bu bozuk temel üzerinede muaviye bin ebu süfyan krallığını kurmuşdur unutmaki kurşun namludan hedefe bir milim kaydırılırsa hedefe varıcaya kadar en az on santim kayar eğer on santim kaydırılırsa hedefe varılamaz ve hedefden sapılır burada olan odur işte hedef ALLAH a varmakdı ama hedefden sapa sapa ne hedef kaldı ne amaç sen neymişsin be muaviye saygılar
Muaviye b. Ebi Süfyan, İmam Ali'ye karşı isyan edip dalâlete sapmasını mazur göstermeye çalışırken Ebû Bekir b. Ebi Kuhafe'yi örnek aldığını iddia edecek ve Ebû Bekir'in oğlu Muhammed'e yazdığı bir mektupta şöyle diyecektir:
“Biz ve baban Ali'nin üstünlüğünü biliyorduk, O’nun hakkına riâyet etmeyi gerekli buluyorduk, Allah, Peygamberine kendi katındakini seçip vaadini yerine getirerek O’nu yanına alınca baban ve onun faruku olan Ömer, Ali'nin hakkını ilk olarak aldılar, O’na karşı durdular. Bu iki kişi el ele verip birleştiler. Sonra Ali'yi biata çağırdılar. O, buna yanaşmayınca biat edinceye dek hakkında en tehlikeli düşüncelerini uyguladılar, mahrem işlerini O’na duyurmadılar. Sonunda ikisi de canlarını Allah'a teslim ettiler... Eğer biz bugün doğru yolu tutmuşsak bu yolu baban kurdu, biz de ona ortak olmadayız. Baban, Ali'ye muhalefette bulunmasaydı, biz de muhalefette bulunmazdık ve hilafeti O’na teslim ederdik. Fakat bu işi, bizden önce baban yaptı. Biz de bu işte babanın yolunu tutmaktayız, onun izini izlemekteyiz. Şimdi sen, ya babanı kına yahut da bizi kınamaktan vazgeç”
esselamün aleyküm rahmetullah ve bereketuhu sn mehmet ufukalp kardeşim bak burada bir kez daha gözüküyorki ehil olmayanlar işin başına geçtiği zaman neler oluyor aslında muaviye bin ebu süyan denilen melun burda haklıdır eger bir hesap sorulacaksa halifelik hakkı konusunda buna önce 1.halifeden ve 2. halifeden başlanmalı çünkü bu bozuk düzenin temelini onlar kurdular hz PEYGAMBER yönetimden beni ümeyye şeceresini uzaklaştırdığı halde 1.,2.,ve 3. halifelerin içtihadleri sonunda yönetim tekrar beni ümeyyeye geçmişdir çünkü temelini sakifede 1.halife ve 2. halife atmışlar ve bu bozuk temel üzerinede muaviye bin ebu süfyan krallığını kurmuşdur unutmaki kurşun namludan hedefe bir milim kaydırılırsa hedefe varıcaya kadar en az on santim kayar eğer on santim kaydırılırsa hedefe varılamaz ve hedefden sapılır burada olan odur işte hedef ALLAH a varmakdı ama hedefden sapa sapa ne hedef kaldı ne amaç sen neymişsin be muaviye saygılar
Yorum